Son dakika! Ankara'da Başkentray töreni! Dev proje bugün açılıyor

Başkentray 12 Nisan Perşembe günü ulaşıma açılıyor. Günlük toplam 520 bin yolcunun taşınacağı açıklanan Başkentray'da Ankarakart geçerli olacak. Güzergahta Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanımı dolayısıyla Kayaş-Sincan arası 49 dakikada tamamlanacak. Başkentray'da sefer süreleri ise ilk etapta 15 dakikada bir, ilerlyen zamanlarda ise 5 dakikada bire düşecek. Rusya ve ABD arasındaki gerilim hakkında açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan "Suriye sahasındaki bilek güreşinden rahatsızız. Bugün Rusya lideri Putin'le görüşeceğim" dedi.

Yüksek hızlı tren, konvansiyonel tren ve banliyö işletmeciliği için gerekli trafik kapasitesi oluşturmayı amaçlayan Başkentray Projesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın katılacağı törenle 12 Nisan tarihinde hizmete alınacak.

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, Sincan-Kayaş arasında metro konforunda banliyö hizmeti verecek Başkentray, yarın saat 11.00'de Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan'ın katılımıyla Kayaş Tren İstasyonu Karşısı, Kırıkkale Karayolu yanındaki alanda düzenlenecek törenle hizmete girecek.

Yüksek hızlı tren, konvansiyonel tren ve banliyö işletmeciliği için gerekli trafik kapasitesi oluşturmayı amaçlayan Başkentray Projesi kapsamında Ankara-Kayaş arasında 4, Ankara-Behiçbey arasında 6 ve Behiçbey-Sincan arasında 5 hatlı sinyalli ve elektrikli yeni demiryolu inşa edildi.

YOLCULUK 45 DAKİKAYA İNİYOR

Başbakan Binali Yıldırım, "Ankara'nın sadece bu hattını değil, Çayyolu-Kızılay-Batıkent, Keçiören-Kızılay arası metro hatlarını da açtık. AŞTİ- Söğütözü hattı da açılacak. Hizmetler saymakla bitmiyor. Başkentray ile yolculuk süresi Kayaş-Sincan arasında 45 dakikaya inecek" dedi.

Başbakan Yıldırım, "Hayal edilemeyen hedefleri birer birer gerçeğe dönüştürüyoruz. Başkentray 1 milyar 227 milyon liraya mal oldu. Artık Ankara Yüksek Hızlı Trenin başkenti haline geldi. Açılışını yaptığımız Başkentray yarım milyondan fazla Ankaralı'ya hizmet edecek. Vatandaşlarımızın burnu bile kanamaması için bu projeyi yaparken hiçbir fedakarlıktan kaçınmadık. Her şey Ankara için sizler için" şeklinde konuştu.

SEFERLER 5 DAKİKADA BİR

Başkentray, başlangıçta 15 dakikada bir, ilerleyen zamanda ise 5 dakikada bir işletilecek trenlerle günlük 520 bin yolcuya hizmet verecek.

İşte Erdoğan'ın konuşmasından satır başları:

Ankara'da metro konforunda hizmet verecek Başkentray'ın ülkemize, şehrimize hayırlı olmasını Allah'tan diliyorum. Bu projenin hayata geçirilmesinde emeği olan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Kayaş ile Sincan arasında çalışacak Başkentray'ı kullanacak arkadaşlarıma hayırlı olsun diyorum. Üçüncü banliyo hattımızı hayata geçirdik. Ankara'nın pek çok altyapısıyla birlikte şehrin iki ucu bu hatla birleşiyordu. Biz modern ulaşım ihtiyaçları doğrultusunda yepyeni bir ulaşım ağı kurduk. Ankara'ya iftiharla anılacak bir banliyo hat kazandırdık. Kayaş'tan Sincan'a 49 dakikada gidilmesini sağlayacak, Eryaman, Gar mesafesini de kısaltıyor. İlk başta 15 dakikada bir olacak trenin süresi, zamanla 5 dakikaya kadar indirilebilecek. Bu muhteşem katılım bu projenin önemini ortaya koyuyor.

Sokakları pislikten geçilmeyen Ankara'dan, Başkent olan Ankara'ya geliyoruz. Bakın geldik demiyorum, geliyoruz. Her yer pırıl pırıl olacak, benim vatandaşımda burada konforlu bir hayat yaşayacak. Kayaş şehrin en ucu olması hasebiyle gelişimden geç yararlanmış bir şehirdir. Buna rağmen şu şehrin tepesindeki derme çatma gecekonduların dili olsa da geçmişi anltasa. 1970'lerde yoksulluğun ve terörün sıkıştırdığı Kayaş, Türkiye'nin nereden nereye geldiğinin göstergesidir.

Gençlere eski Ankara'yı anlatmak zor. Aylarca haftalarca, aylarca su akmamasının ne demek olduğunu bilmezler. Arıza ve bakım nedeniyle birkaç saatlik veya 1-2 gün su akmadığında hayat nasıl alt üst oluyor değil mi? Tüp kuyruklarında beklemenin nasıl bir şey olduğunu anlayamazlar. Doğalgaz ile ısınan, çakmağı çakınca yanan ocak bulunan evde yaşayana bunları anlatmak kolay değil. Başkentray ile, neredeyse her kapıda bulunan otomobil ile ulaşım kolaylığı yaşıyorlar. Ağabeylerinizi, babalarınızın ömrü birkaç saatte bir gelen otobüsü, treni beklemekle geçti. Araba zengine mahsus, uçağa binmek rüyalarda görünüyordu. Havayolunu halkın yolu haline getirdik.

4123 TERÖRİST ETKİSİZ HALE GETİRİLDİ

Özellikle gençlerimizden şunu rica ediyorum. Gençler, peygamber efendimizden bugüne medeniyetimizi lütfen çok iyi öğrenin. Gençler, Malazgirt'ten bu yana tarihimizi çok iyi öğrenin. Yakın dönemi de çok iyi öğrenin. O zaman kimin hizmet ettiğini, kimin takoz olduğunu daha iyi anlayacaksınız. Ülkemizi böyle bir nesile emanet edebiliriz. Aksi takdirde yandık demektir. Önümüzde şimdi 2019 var. Bin yıldır bu bedeli ödüyoruz. Güney komşularımızda yaşananlar yüzünden üstlendiklerimiz bir bedel ödemedir. Kısa sürede Fırat Kalkanı'nı hallettik. Afrin'i sordum, Afrin'de 4123 teröristi etkisiz hale getirdik. Kuzey Irak'ta 337 teröristi etkisiz hale getirdik. Yurtiçinde Cudi'de, Gabar'da, Tendürek'te 337 teröristi etkisiz hale getirdik. Bu devam ediyor. Durmak yok. Bu heyecanla, bu aşkla silahlı kuvvetlerimize, polisimize, güvenlik korucularımıza, jandarmamıza teşekkür ediyorum. Sınırda Reyhanlı'da bir ziyaret yaptım. Bu ziyarette bizimle birlikte olan sanatçılarımıza, sporcularımıza, yazarlarımıza teşekkür ediyorum. Onlar bir amaç için oradaydı ama Bay Kemal bunu hazmedemedi.

"TOPLAM 80 KAÇAK ALDIK"

15 Temmuz'da Atatürk Havalimanı'na geldiği zaman, aldılar bunu arabaya, Bakırköy Belediye Başkanı'nın evine gitti. "Haber verseydiler, havaalanında beklerdim" dedi. Bu ülkenin Cumhurbaşkanı açıklamasını havalimanına gelmeden yapınca on binler caddelere, meydanlara akın ettiler. Saat 23.16'da biz geldik, ertesi gün öğlen saatlerine kadar operasyonları takip ettik. Üzerimizde F-16'lar vardı. Halkım kaçmadı, tanklardan kaçmadı, helikopterlerin attığı bombalardan kaçmadılar. 251 şehit verdik, 2 bin 193 gazimiz oldu. Sonunda FETÖ denilen alçaklara ülkemizi kaptırmadık. Onlar Pensilvanya'ya, Avrupa'ya kaçtı. Kosova'dan 6 tanesini aldık. Toplam 80 kaçak aldık.

'BİZİ DÖVİZ KURU ÜZERİNDEN TERBİYE EDEMEZLER'

Suriye krizi üzerinden ülkemize ekonomik terör estirmeye çalışıyorsanız yanlış yapıyorsunuz. Bunun bedelini ödersiniz. Bunun işin kitabına uygun hiçbir izahı yoktur. Ekonomi yüzde 7 olarak açıklandı, ihracat tüm zamanların rekorlarını kırdı. Turizmin iyi geçeceğine dair ciddi işaretler var. Akkuyu'da nükleer santralin temelini attık. Bu birilerini rahatsız ediyor. 135 milyarlık yatırım teşviklerinin belgelerini sahiplerine teslim ettik. Savunma sanayisinde her gün iyi haberler alıyoruz."

Erdoğan Boğaz'da yaşanan son gemi kazasına da dikkat çekerek, "Kanal İstanbul'un ihalesinin yapılması şart haline geldi. En kısa sürede yapmamız lazım. Boğaz'daki son kaza bunu çok açık gösterdi. Hiç endişe etmeyin, sağda solda konuşulana bakmayın. Bizi döviz kuru üzerinden terbiye edemezler. Biz yolumuza bakıyoruz.

"PUTİN'LE GÖRÜŞECEĞİM"

Suriye’deki gelişmelerin Türkiye ve bölge ile birlikte tüm dünya çapında bir güvenlik krizine yol açtığının altını çizen Erdoğan, "Askeri güçlerine güvenen kimi ülkelerin Suriye’yi adeta bir bilek güreşi sahasına çevirmelerinden rahatsızlık duyuyoruz. Suriye’deki rejim 1 milyona yakın insanın ölümüne yol açmış olması sebebiyle bizim gözümüzde zaten kapkara bir sile sahiptir. Suriye krizi, rejimin hışmına uğrayan çocuklarına sahip çıkan ailelere yapılan saldırı ile başladı. İnşallah Duma’da kimyasal saldırı ile katledilen masum çocuklar için harekete geçireceğine umduğumuz mahşeri vicdan bu krizi sona erdirecektir. Dün akşam Sayın Trump ile görüştüm, bugün Sayın Putin ile görüşmem var. Birlikte bu kimyasal katliamı nasıl durdururuz kendileri ile tekrar konuşacağım. Türkiye olarak en başından beri gayemiz Suriyeli kardeşlerimizin geleceği olmuştur. Suriye toprakları herkes için güvenli hale gelene kadar oradaki varlığımızı ve faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Açık konuşmak gerekirse, Suriye’de DEAŞ ile tek netice alıcı mücadeleyi Türkiye yürütmüştür.

YENİ EKSEN TARİFİ

Biz artık Suriye ve Irak’ta oynanan bu tiyatronun bir tarafa bırakılmasını, maskelerin indirilmesini, herkesin gerçek niyetiyle sahada kendisini göstermesini istiyoruz. Bu tiyatro yüzünden dünya yakın tarihinin en büyük tehdidi ile karşı karşıyadır. Kimsenin Akdeniz ve Suriye topraklarını siyasi ve askeri güç mücadelelerinin ateşinde yakmaya hakkı yoktur. Kimyasal ve konvansiyonel silahlarıyla kendi vatandaşlarına saldıran rejimi korumak ne kadar yanlışsa aynı şekilde terör örgütleri üzerinden Suriye’yi bölmeye çalışmak da o kadar yanlıştır.

Biz bunların hepsine karşıyız. Ne Amerika ile olan müttefikliğimizden ne Rusya ile enerjiden güvenliğe kadar geniş bir alanda kurduğumuz stratejik ilişkilerimizden ne de İran ile bölge sorunlarının çözümünde birlikte çalışmaktan vazgeçmek gibi bir niyetimiz yoktur. Bizim Rusya, İran, Çin gibi ülkelerle kurduğumuz ilişkiler Batı ile olan ilişkilerimizin alternatifi değil, tamamlayıcısıdır. Bu durum her iki tarafın da başka alanlardaki yanlışlarını ifade etmemize engel değildir. Katil Esed rejimini destekleyenler yanlış yapıyorlar, PYD terör örgütünü destekleyenler de yanlış yapıyorlar. Suriye’de bulunduğu yere güven ve huzur getiren tek ülke biziz, Türkiye’dir. Bizim dışımızda Suriye sahasında etkili olan güçlerin bulunduğu her yerde zulüm ve yıkın vardır. Suriye’ye hem gönüller yapmaya, hem şehirler imar etmeye gittik, bunu başarana kadar" dedi.