Back To Top
Gayrımeşrulaştırma gerilimi

Gayrımeşrulaştırma gerilimi

 - Son Güncelleme: 10.10.2017 Salı 10:44
- A +

İktidara yakın medyanın bir süredir yürüttüğü ABD karşıtı kampanyanın, bir konsolosluk görevlisinin tutuklanması ile birleşmesi, anlaşılan o ki ABD’nin de ‘bir şeyler yapma’ gereğini duymasına neden oldu. Ancak ilk adım beklenmediği kadar sert oldu... Güvenlik bahanesiyle tüm vize işlemleri durduruldu. Bunun iş hayatı, eğitim ve her türlü yarı siyasi ilişkiler açısından ne gibi sonuçlar doğuracağını tahmin etmek zor değil. Ama borçlanma ve yatırım için dış sermaye çekme ihtiyacı içinde olan Türkiye’nin tüm dengelerini alabora etmeye aday.

***

Milli meseleler karşısında kısa vadeli sayılabilecek ekonomik kaygıların çok önemli olmadığını, ABD ile yaşanan gerilimin beka sorununun parçası olduğunu ileri sürebiliriz. ABD’nin 15 Temmuz darbesiyle bağlantılı olduğunu da iddia edebiliriz. Ama serinkanlı olup ‘işimizi’ doğru yapmamız gerekiyor. Darbe girişimi sonrasında, kuşkuları tatmin edecek hukuki bilginin üretilmesinde yetersiz kalındı. ABD’deki ‘birilerinin’ darbe girişiminden haberdar olduğu ihtimali ne denli yüksekse, ABD’nin söz konusu girişimi devlet olarak destekleyip sahiplenmiş olma ihtimali de o denli az.

Gülen’in güvence arayışı ve pazarlık gücünü azamileştirme isteği ABD kurumları içinde bazı kanatlara yanaşmasına neden olmuş olabilir. Buna ABD’nin darbeyi kınamakta isteksiz tavrını da belki bir belirti olarak eklemek isteyebilirsiniz. Öte yandan darbenin nasıl yaşandığı, ordu içindeki desteğin sınırlılığı, toplumsal desteğin neredeyse hiç olmaması ve darbenin başarısını sağlama yönünde herhangi bir dış ‘katkının’ görülmemesi, ABD’yi kolayca ‘darbeci’ yapmaya izin vermiyor.

Yine de kategorik bakmaya gerek yok… Aradan 14 ay geçti. Eğer ABD’nin bu işte dahli varsa, daha inandırıcı bir hukuki çerçeve içinde anlatılmalıydı. ABD Adana konsolosluğundan halen 8 aydır tutuklu olan bir şahıs var ama doyurucu bir suçlama yok. Genel aksaklıklar yeni tutuklamanın farklı şekillerde yorumlanmasına neden olabiliyor. Bu kişinin gerçekten de FETÖ ile ilgisi olabilir ama kanıtlanması gerek ve sanki kanıtlanmış gibi davranılması yargı mekanizmasını anlamsız kılıyor. İktidara yakın medya yargısız infaza benzeyen bir tutum almakla kalmadı, ABD/PYD ilişkisini de darbenin parçası haline getirerek ABD’yi ‘Türkiye’yi parçalamak isteyen ülke’ olarak tanımladı. 

Yargı mekanizmasının yavaş ve yetersiz kaldığı, buna karşın medyanın acilci ve hüküm verici olduğu bir atmosferde, her iddia bir manipülasyon olarak okunmaya müsait hale gelir. Ayrıca 150 bin kişinin FETÖ’cü olduğu için işten atıldığı ve binlercesinin tutuklandığı bir darbe girişiminde dış aktörleri ‘fail’ kılmak da garip kaçıyor. Üstelik her üç AK Partili aileden birinde en az bir Gülen’ci varken, parti yönetiminde, meclis grubunda veya teşkilatta kimsenin FETÖ’cü olmadığını iddia ederken…

Ancak bütün bunlar bir yana ABD aynı süreçte Gülen’i iade etmedi ve Rıza Zarrab dosyasını açık tuttu. Bu dosyanın istenildiği anda siyaseten yürürlüğe sokulacak bir koz olarak tutulduğunu tahmin edebiliriz. Anlaşılan ABD de Almanya’nın yolundan giderek, Türkiye ile konuşarak herhangi bir sorunu halledemeyeceği varsayımıyla, sert tutum almayı tercih ediyor. Türkiye’nin Rusya’ya yaklaşmasından da artık çekinmedikleri anlaşılıyor. Muhtemelen Rusya’nın tavrını öngörüyorlar ve Türkiye’nin bu yakınlaşmadan zararlı çıkacağını düşünüyorlar. 

***

Türkiye ise ABD’nin elindeki kozların siyaseten kullanılması ihtimalinden çekiniyor. Belki iktidar yeni bir müdahale zemininin oluşmasından da ürküyor, çünkü hükümet her alanda sıkışmış durumda ve yapılan yanlışlar ülkenin yönetilebilirliğini zora sokuyor.

Velhasıl ABD, Türkiye’yi uluslararası kamuoyu nezdinde
gayrı meşru kılmak istiyor… Türkiye de ABD’yi Türkiye kamuoyu nezdinde gayrı meşru hale getirmeye çalışıyor. Görünen o ki her ikisi de istediklerini alacak...

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar
marki 12 Ekim 2017 23:11
Hadi Amerika her alanda dünya gücü onu anladık ve bu sayede istediği kamuoyunu yaratabiliyor da 90 mılyar USD MB rezervi 400 milyar USD dış borcu,sıfır yeraltı kaynakları ve hepsiyle problemli sorunlu komşuları ile iç ve dış politikaları iflas etmiş bir yönetim ile Türkiye neyin peşinde?
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 17:58
Son paragrafa pek katılmıyorum. Ruslar çok iyi internet ve medya algı operasyonu yapıyor ve her geçen gün abd nin attığı her adım abd yi dünya kamuoyo ve halkları önünde daha bir gayri meşru kılmakta. Kayıtsız bir ajanın tutuklanması nedeni ile bize haksız bir vize uygulanması da abd karşıtları nezdinde gerekli karşılığı bulacaktır ve dünyadaki abd karşıtlığını daha da erttırıcı bir etki yaratacaktır. Not:ben bunları bir abd sempatizanı olarak öngörüp söylüyorum. Bu öngörüsüzlük obama iktidara geldiği gün başladı ve trump yönetimindede devam etmekte
Bizim komșu bir köyün, babasından kalan malını mülkünü kasaba batakhanelerinde yiyip bitirdikten sonra, süklüm püklüm köye dönüp geride kalan baba evinde beslediği birkaç koyun ile idare etmeye çalışan bir ağası vardı. Arada bir, rengi kaçmış körüklü İngiliz pantolonunu giyer, bakımsız cılız atının üstünde, köyden köye giderek, kendisini tanıyıp belki babasının hatırına buyur edenlerin sofrasında çalımlıca oturup daha dün yașanmıș gibi, bilmem kaçıncı kez önemli insanlarla yașadıklarını anlatırdı. Bunu yaparken, arasıra küçük duraksamalar yapar, ağırca ya çayından bir yudum alır veya tabağından bir sigara sarardı. Böyle anlarda sanki birilerinin kendisini önemseyip dinlediklerine kani olmak ister gibi bir hali vardı. Ayrılıp gittikten sonra, kimi gün görmüş köylüler arkasından; "Hey gidi papucumun ağası hey, nereden nereye! Düșmez kalkmaz bir Allah" diye söylenirlerdi. Gelișinde ve gidișinde koșup atın özengisini tutan ve saygıyla eğilerek yol veren pejmurde kılıklı köyün bir iki eziği de eksik olmazdı bu arada._Ne olur ne olmazdı hani, ağa bu neme lazımdı, biz saygıda kusur etmeyelimdi..... -. Etyen kusura bakmasın ama, bugün bana bu köyün eziklerini hatırlattı nedense...
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 16:26
1
Aynı köyün ağası, babasından kalan malını mülkünü satıp büyük şehirde bi' konak bi' araç alsa, bir müddet sonra köyüne dökmek zorunda kalsa ...bu konak/aracı satıp köyünde sattıklarının ne kadarını alır dersiniz? Ve köyündeki eski günleride arar hale dönmezmiydi ! İster, Cumhuriyetin 150 ye yakın birikimini satıp bi' şeyler yapmak örneğine uygulayın...İsterseniz yabancılara ( gelir garantili ) yap işlet devret örneğine... Bir de şehre gelen çalışkan köylünün/ devletin ilk parasını kazanıp (en zor olan ilk parayı kazanmaktır gerisi kendiliğinden gelen hakikatını unutmayın ltf..) onu büyütmesi, muhteşemliğini ve şimdi iyi kötü gelişmiş Türkiye gerçeği ile... Onlar ŞU KADAR YOL YAPTI biz şu KADAR ... mantalitesini vicdan ve izan sahibi kişiler açıklasın ltf. Saygılar
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 21:36
siz degilmiydiniz "ABD de kurumsal demokrasi var" diyen? ABD yi bu nilket ezberledi! pentagonu, CIA, Disisleri, yahudi lobiisi, yahidi olmasigini ama siyonist oldugunu cekinmeden ifade eden C.Dundarin hamisi J.Biden'in temsil ettigi kurum, cumhuriyetcil neo-conlar, irkci demokratlar, kuresel finans ceteleri, zuccaciye dukkanindaki acemi fil Trumh ve avanesii.. vs topinun tum dunyadaki ve ozellikle Turkiyede ve Bolgemizde yasanan teror-operasyon-savas-sivil kayiplarindan " musteren ve muteselsilen sorumlu oldugunu" iyi biliyoruz! Buyukelcilikte 35 yildan beri kayitdisi calistirilan, tum FETO irtibatlarinda adi geciyor ve DEA/Uyusturucuyla Mucadele maskesiyle fotigraflari olan turk vatandasi tutuklaniyor, patronum J.Salovan adli CIA subayindan emir aliyordum diyor. Kurumsal demokrasi yerine "abd cikarlari icin isbrligi ve yardimlasma" devteye giriyor. hicbir Abd li, hatra Trumph dusmanlari dahi onurlu durus sergiliyor ve "siyasi rant icin iktidar partisini hukuksuzlluk vs diye suclamiyor", disiskeri CIA ya destek verip yavuz hirsiz misali vize rezilligiyle ulkelerinin cikarini kurtarmaya calisiyor, ABD medyasinda da rminim abuk-sabuk yazilar cikiyordur. BASS-tirip giden buyukelcinin basin ozgurlugunu yok sayan bazi gazetecilerin ve gazetelerin davet iptali ve toplantiya alinmamasini dillerine dolamiyor ve hatta haber dahi yapmiyorlar! ilginc insan suAmerikalilar hic bize benzemiyorlar!
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 08:20
2
Daha gecen gün ovunuyordunuz Trump in dostluguyla, noldu? Ziyani yok 3 gün sonra tekrar donersiniz.
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 22:30
2
08:20 yorumcusuna: Amerikalılar demiştim yorumumda, ilginç insanlar "milli konularda onurlu duruş sergileyebiliyor" demiştim. Sen hem amerikalı değilsin, hemde ilginç değilsin! kastettiğim senin sıradanlığın değildi:))
Memet 10 Ekim 2017 19:58
Sağlıklı kafa bu değil, taraftar olmamak ama muhalif görünmemek arasında komik analizler çıkıyor.ABD PKK ya terör Örgütü diyor ama gelişmiş silahlarla donatıyor ne için şu anki ABD başkanı nın önceki başkanın kurduğunu iddia ettiği DAEŞ tehdidi için.Esadı devirmeden zayıflatma ve İsrail’i kanunsuzlukları için rahatlatma işgalini genişletme imkanı vermek için.Bunları yapan Amerika Fetöyü kullanarak Darbe yapmayacak, he?Sadece komik oluyorsunuz
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 19:11
Türkiye istediğini almasa daha iyi olurdu ama sen de idare edeceksin artık.
Akp nin suyu ısınıyor vaziyeti gören gemiyi terkediyor..
ramazan gün 10 Ekim 2017 18:27
'İktidara yakın medya yargısız infaza benzeyen bir tutum almakla kalmadı, ABD/PYD ilişkisini de darbenin parçası haline getirerek ABD’yi ‘Türkiye’yi parçalamak isteyen ülke’ olarak tanımladı. '... etyen biliyorsun bu 'iktidara yakın medya'dan kimseyi (o manada) sevmem... erdoğanın samimiyetine itimadım var(belki senle burada ayrılıyoruzdur); lakin sırf samimiyet, sırf başarı da değildir... şunu düşünüyorum: çaplı-çapsız bu medyanın bir faydası var: eli kuvvetli olmayan, imkanları ve KAABİLİYETLERİ sınırlı bir ülke içinde olmamız yanında, bu ülke içinde ayrıca bir kesimin hissiyatının hedefi bir hükümet olarak Akparti... bir iç çember ve bir de dış çember... uluslararası ilişkilerde malum, ülkeler bazen 'iş üstünde' YAKALANIR; abd merkeli dinlediğinde olduğu gibi... sonra ne olur?.. bu bir 'koz' olarak verilir ve BİR TALEPTE BULUNULUR. talep gerçekleşince mesele 'sessizlik denizinde' kaybolur. her ülkenin birbirine karşı böyle bir 'koleksiyonu' vardır (aklı olanın olması gerekir veya) fakat, ya talep edenin şu veya bu sebeple dikkate alınmadığı durumlarda; bu durumları genellikle 'şok ve skandal' cümleleri ile medyada görürüz... dünya değişiyor ve abd konjüktürün ağında debelenen (tamam 'kocaman' olsun) bir fil gibi... batı gibi böylesi bir 'heyula'yı irite edebilmenin yolu AÇIK OYNAMAK... işte bu dandikliğinde müşterek olduğumuz medya bu fonksiyonu -bilinçli veya değil- yerine getiriyor. (irite etmek zorundamıyız; gül gibi geçinmek, sevgi, cihanda sulh filan varken denebilir. ben de 'bıra kılan bu işleri' der geçerim) erdoğan bunu bilinçli yapıyorsa; her meseleyi bu sebeple 'ortalığa döküyorsa' bu bir 'usul' meselesidir ve bence 'işlevsel'de görünüyor; zira batılılar bu işten bayağı muzdaripler... diğerlerini sıralamayacağım son örnekte dahi; bassmıdır ne karın ağrısı ise tip çıktı ve 'yav müttefikimin önde gideni, bu mesele keşkem böyle medya önüne gitmeyeydi' diyerekten, adamın tutuklanmasından ziyade vakıanın ifşasından rahatsızlığını 'dile getirdi'... tamam belki ‘alışılmadık bir usul’ ve sen en başta buna karşısın (buna mı karşısın yoksa bunun o medya üzerinden olmasına mı?) ama, Erdoğan açısından söylüyorum, çevrende bu kırattan adamlarla bu iş ancak bu kadar iyi yapılabilirdi… hiç böyle bir şey olmamış ve bunlar benim olaylar arasında kurduğum ‘ilişkiye’ dair ‘teorim’ olabilir; lakin vakıa bu; batı bundan muzdarip… İFŞA EDİLMEKTEN…
A.A. 10 Ekim 2017 19:47
4
Bugün katıldığım ikinci yorumunuz oldu. Hayretler içerisindeyim.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 17:54
Etyen Bey reel politik takılıyor. Kur'ada Türkiye'ye Amerika düşmüş. Tabi ki Amerika favori diyecek. Her iki taraf istediğini alacak dediğine göre, beraberliğe bile razı. E, biz de bir asırdır rövanş bekliyoruz. Her iki takımın formaları değişse bile kuyruk acıları aynı. Bizim tarafın maksadı maça çıkabilmek. Galibiyet mi, bir gün olacak inş. Ama Etyen Bey fanatik karşı takım taraftarı çıktı. Harbiden üzüldük. Kolay değil kaç asırdır beraberdik aynı tribünlerde...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 17:41
Müesses nizam (ab, ABD, üst akıl ne derseniz) tr de iktidarın değişmesini istiyor. İktidar da gitmek istemiyor. Tr bir karar vermek zorunda. Ne pahasına olursa olsun iktidarımızı vermeyiz mi diyecek yoksa değiştirecek mi? Post pahalı. Bu kavganın kazananı biz yani halk olmayacağız orası kesin.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 20:08
2
Valla ben de iktidarın değişmesini istiyorum bir vatandaş olarak. Devletin iyi yönetildiğini, vergimizin doğru kullanıldığını düşünmüyorum.
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 22:11
1
20:08, Ben de iktidarın devam etmesini istiyorum. Vergilerimle İHA yapıp, İsrail'den satın almadığı için...
Süleyman Topçu 10 Ekim 2017 16:10
Özgürlük ve bağımsızlık bedel ister. Ve bu millet 15 Temmuz'da bu bedeli her türlü ödeyeceğini göstermiştir. Bu milletin bünyesine resmi ideolojinin enjekte ettiği teslimiyetçilik aşısı tutmamıştır. Genlerimizde bağımsızlık var. Bu genleri yerli oryantalistler bozamayacak.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 20:10
1
Ama Rus oryantalistler bozabilir, dikkatli olmakta yarar var.
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 08:34
0
Özgürlük ve bağımsızlık kucaktan kucağa geçmek değildir.
anothervorld 10 Ekim 2017 14:59
'Umit' ! Neredesin ? Cok ihtiyacim var sana..
külyutmaz 10 Ekim 2017 12:45
Ey halkım... ağzına her sakız verildiğinde %4 daha fakirleşiyorsun.Çiğne bakalım rahatlarsın belki...Naneli
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 14:23
15
% 4'müş... Nasıl ölçtün birden bire?.. % 4,5 olmaz mı? Ya da nanesiz %3,5 ... Tek başına TUİK mübarek...Herkes her şeyin allemesi kesilmiş...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:43
Gazeteler ve gazeteciler taraf olmazlar, olayları değerlendirirken, doğruyu bulmaya çalışırlar. (Elbette doğrudan yana olurlar) Gerek Seküler Kesimin Medyasında gerekse Muhafazakar Kesimin Medyasında aksini yapanlar; amigo, aparat, dalkavuk veya manüpülator olarak nitelendirilebilir ama gazeteci olarak nitelendirilemezler.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 16:16
0
Tabi amigoluk ciddi bir sorun. Ama gazeteciler robot değil. Yani bütün gazetecilerin ortak doğrusu diye bir şey olamaz. Doğru bildiğinden yana taraf olmaları gayet normaldir.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:42
Bu makaleye cevap olarak Mustafa Karaalioğu'nun bu günkü makalesini okumak kafidir. Etyen Bey siz de okuyunuz lütfen.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:39
üzerine türk ordusu ünüforması giymiş fetöcü hainlere hd görüntüsünü gösteriyorsun, bu senmisin? diyorsun, yok ben değilim diyor, eşini soruyorsun , bu benim eşim değil diyor. abd büyük elçisine , adil öksüzü niye aradınız diye soruyorsun, kim? bizmi? haa şey ya vizesinin iptal olduğunu söylemek için deyip sırıtıyor yüzler kızarmıyor.. üzüm üzüme bakarak kararı dicem ama bunların ki bir başka durum bunu açıklayacak bir atasözü yok çünkü atalarımız insanın bu kadar rezilleşeceğini tahmin etmemiştir. yada bilen varsa buraya yazsın.
Merhaba 11 Ekim 2017 01:22
0
Iyi de arkadaş adil öksüzün telefonları niçin dinlemiyor du. Sen darbenin 1 numarasını serbest bırak. Dinleme. ABD ye sor ne görüştünüz diye. Bu mu büyük devletlik.
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 08:36
1
Yarin öpüşür koklasirsiniz yine, merak etme.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:39
üzerine türk ordusu ünüforması giymiş fetöcü hainlere hd görüntüsünü gösteriyorsun, bu senmisin? diyorsun, yok ben değilim diyor, eşini soruyorsun , bu benim eşim değil diyor. abd büyük elçisine , adil öksüzü niye aradınız diye soruyorsun, kim? bizmi? haa şey ya vizesinin iptal olduğunu söylemek için deyip sırıtıyor yüzler kızarmıyor.. üzüm üzüme bakarak kararır dicem ama bunların ki bir başka durum bunu açıklayacak bir atasözü yok çünkü atalarımız insanın bu kadar rezilleşeceğini tahmin etmemiştir. yada bilen varsa buraya yazsın.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:38
daha tarafsız ve adil bir yazı okumak isteyenler karar daki mustafa karaalioğlunun bugunkü yazısını okuyabilirler(her ne kadar bu köşenin müdavimlerinin hoşuna gidecek bir yazı olmasada)
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:33
Vize yasağı ABD'ye kaçma hazırlığında olan Fetöcüler için nasıl çalışacak?.. Gerçi onlar ABD'ye anavatan diyorlardı.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 19:33
0
Nagehan
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:32
yazıyı 2 kere okudum, acaba etyen bey ironi dolu bir şaheser yazı daha mı yazdı diye ama, yoo baya ciddi bir 15 temmuz ve amerika analizi yapan yazı olmuş ve ben ironik bir biçimde amerika adına, 15 temmuzu hainleriyle birlikte kıvaramadıkları için üzüldüm yaa... işte yazının gücü... Allahım içimizdeki ironikler yüzünden bizi helak etme, aklımıza akıl ver yarabbi, amin...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 11:15
tipik bir etyen beyin abd koruma yazısı. tabiiki aynı sorun ab ile yaşansa ab yi koruyacaktı. memleketin batmasını isteyenlerin zevkle okuyacakları bir yazı. acaba başka ülkelerdede kendi ülkesine haksızlık edildiği zaman veya neden ne olursa olsun hakaret edildiği zaman medya da halkın gözü önünde düşman ülke taraftarlığı yapılabiliyormu ve o düşman yanlısını destekleyen vatandaşlar oluyormu. dikkat bu konuda dünyada tek ülke olabiliriz(chp liler sayesinde). bence tüm chp lilere akp nefretini de göz önüne alarak bir vatanseverlik testi hazırlansa dünyada sonuncu olacaklarından eminim. yazara metin topuz ve yaptığı itirafları oku ki abd nin sadece 15 temmuz değil gezi ve 17-25 aralığın da arkasındaki esas güç olduğunu anla diyesim gelsede yazarın bu adamı çok iyi tanıdığından da eminim. bir karar okurunun : ''Darbeyi abd değil CİA organize etti '' iddiasına da tamamen katılıyorum.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 11:12
Bu satten sonra gölge etme başka ihsan istemez. Diyorum...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 10:50
hepiniz oradaydiniz, akp ile fetoculer isbirligi yapti 2002_2013 ve el birligiyle turkiye yi mahvettiniz
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:22
23
sen nerdeydin marstamı?
Quasimodo 10 Ekim 2017 22:48
0
Ağzına sağlık
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 10:34
Hemen Ağlamayın da....
ramazan gün 10 Ekim 2017 10:17
'ABD’nin söz konusu girişimi devlet olarak destekleyip sahiplenmiş olma ihtimali de o denli az.'... söylemek istediğim bu: putinle anlaşmak, rusya ile anlaşmaktır; trumpla anlaşmak, abd içinde bir hiziple anlaşmaktır... rusya darbeye destek vermediyse putin vermediği içindir; amerika darbeye destek verdi ise, bu trump(obama)nın vermemiş olmasına bağlı değildir...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:07
0
vize yasağını CİA mı koydu demek istiyorsun?? tamam CİA obama nın haberi olmadan da darbeye destek verebilir buna katılıyorum fakat vize yasağı konusunda durum değişiktir. peki trump CIA ile fikir ayrılığı yaşamış olsa da vize kararı ile neden CİA yı koruma altına almaya çalışıyor acaba?
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 09:59
Akparti milli görüşten gelen genetik abd düşmanlığı ile her alanda her fırsatta abd aleyhtarı hatta bazen abd düşmanı politikalar üretti. Abd, Obama yönetiminin başlarında Türkiye'yi kaybetmemek için çok uğraştı. Fakat bir süre sonra umudunu kesti. Sonuçta kaybedilmiş kaybetmekten korkmazsınız. Trump başa geldiği zaman Türkiye'yi artık bir müttefik gözüyle bakmıyordu (ne yazık ki bizim bazı aklı evvellerimiz bu durumu bile görmeyip Allah'ın ırkçı ve müslüman düşmanına umut baglamışlardı). Abd bizi artık bir müttefik olarak görmediği için pkk (pyd) mi biz mi restini çektiğimiz zaman pkk(pyd) dedi çünkü biz katar'la beraber ışid'e destek vermezken (!) Abd askerleri pkk (pyd) ile omuz omuza ışid'e karşı savaşıyordu. Şu son gelinen aşama, abd'nin artik bizi müttefik olarak görmemekten öte düşman ve tehdit olarak görmeye başladığını gösteriyor. Abd ekonomik ve askeri gücüyle sovyetler birliğini dağıtmayı başarmış bir ülke ve biz bu ülkeyle müttefiklikten düşmanlığa geçmeyi başardık. Bunun bedeli olacak. Hepimizi zor günler bekliyor.
Karar Okuru 10 Ekim 2017 10:40
20
Ak parti durduk yere ABD yi düşman ilan etmedi herhalde.ABD yaptıkları onyıllar boyunca yaptıkları kötülükler ortadayken bunu söylemek ....
Türkiye kendi içinde bir yumuşamaya gitmediği sürece muhalif %50 ile sağlıklı dialog kurulmadığı aksine sertlik esas alındığında Dış politikada İkdidar yalnızlaşacaktır. Yazık
Umut Emiroğlu 10 Ekim 2017 09:53
Türkiye'nin uzunca bir süredir çok kötü yönetildiğini ve bu kadrolarla iyi yönetilme imkanının da olmadığını düşünen birisiyim. Fakat, ABD ile yaşanan son krizi insaf çerçevesinde ele almak lazım. 15 Temmuz bir CIA operasyonu idi. Bütün bir Amerikan devleti bunun arkasında olmayabilir. Ama olanların yaptığı iş ortada. Konsolosluk görevlilerinin tutuklanması tam da bu noktada krıtik. Tutuklanan kişi(ler) sorguda konuşursa, konsolosluk bünyesinde kimlerin bu darbe girişimiyle ilgili olduğu, nasıl bir ilişkiler ağı bulunduğu ortalığa saçılacak. İşte bu yüzden (nasıl bir işe bulaştığını bilen) ABD, fevri bir tepki verdi. Yani diyor ki artık burada dur. Daha ileriye geçme. Geçersen tahmin edebileceğinin ötesinde tepkiler veririm ve ağır bedel ödersin. Esasen artık Türkiye şuna karar vermeli; ortada BOP diye bir proje varken ve el an sahada işleme konmuşken, Türkiye-ABD ilişkileri bundan sonra eskisi gibi ol(a)maz. Dolayısıyla Türkiye'nin yeni bir dış politika açılımıyla kendisine bir network edinmesi lazım. Bu gidip sadece Rusya'yla sarmaş dolaş olmakla olmaz. Rusya ile ilişkiler gelişirken bunun yanında AB, Çin, Suriye, Mısır, İran da eklenmeli. Ama AK Parti hükümetleri bunu yapabilecek donanımda değiller. Tirübünlere oynamak daha kolay.
ramazan gün 10 Ekim 2017 10:40
4
'tutuklanan kişiler konuşursa'dan itibaren... ben yazacaktım ama moderatör uzayınca kızıyor:) diye bırakmıştım... birkaçtır denk geliyorum ve neredeyse aynı bakıyoruz gibi... ellerinden sıkarım...
Quasimodo 10 Ekim 2017 10:55
2
“Tutuklanan kişiler sorguda konuşursa...” ile başlayan Mantıklı bir komplo teorisi.Belkide böyle birşey yoktur.Bu konsolosluk çalışanı Türk,kim oturduysa emniyette savcılıkta yetkili koltuklara,Fetöcü akpci ulusalcı olduğuna bakmadan herkesle ilişki kurdu, Belkide Gobbels’lerin bütün dünya bize karşı,aha Amerikanın Fetö bağlantısı algısı yaratma çabası
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 11:06
0
Ya da Türkiye Kürt meselesini baştan düşünmeli. Senaryoları iyi çalışmalı. Ne yaparsam kim ne tepki verir, olası sonuçlar ne olur, ne kazanırım ne kaybederimi baştan gözden geçirmeli.
ramazan gün 10 Ekim 2017 12:19
1
@'kambur'a... kimbilir. ama bu ihtimali göz önünde tutmamak, bunu da denkleme katmamak akıl karı mıdır?...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:25
1
@ Quasimodo, ABD'nin Fetöyü örgütlediği algı değil, vakıa. Fetönün arkasında ABD olmayabilir demek, bir vakıayı asılsız bir algıya dönüştürmektir.
Quasimodo 10 Ekim 2017 12:43
1
Ramazan Gün kardeşime... Elbette ABD nin Fetöyü kullandığı bir gerçek.Bu yüzden mantıklı komplo teorisi kanaatindeyim.Ama en son Büyükada iddianamesini okuduktan sonra alakasız kişileri alakasız suçlarla tutuklama ve toplum nazarında bütün dünya bize karşı algısının yaratılması için korkunç bir propaganda yürütüldüğü de unutulmamalı.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 13:06
31
@ Umut, çok misafir oyuncu havasında yapılmış bir yorum. Bu kadar hengamenin içinde tarafsız olmak doğru değil. Bir şeye taraf olmak lazım. Bu vatanın asıl sahibi ecdadımız, Osmanlıyı yıkan zihniyetle aynı taraf olmuştu... Vatan için!... Biz ise Ak Partide kıl tüy arıyoruz...
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 08:47
0
Zarrap sizce bu isle ilintili olabilir mi? Al gülüm ver gülüm yani.
Umut Emiroğlu 11 Ekim 2017 17:38
0
Ramazan Gün kardeşim, ben de senin ellerinden sıkıyorum
Veni vidi 10 Ekim 2017 09:09
ABD bizim mutekabiliyet yapacağımızı bildiği için bu karar aldı. Esas amaç Türkleri ABDye almamak değil kendi vatandaşlarının gitmesini dolaylı yoldan engelleyerek ekonomik ambargo yapabileceğini göstermek.
ramazan gün 10 Ekim 2017 08:58
olayın siyasi sebeplerden dolayı vuku bulduğuna, en iyi ihtimalle ise derhal siyasi karşılıkları üzerinden cereyan etmeye uygun bir ortamın varolduğuna eminiz değil mi?.. sebebi ne, bu noktaya nasıl gelindi?.. fetöyü vermediler, darbeye destek verdiler, pydye silah verdiler, parasıyla silah satmadılar vb... zaman çizgisi üzerinde seyahat eden 'ilişki güllesi' kendi içinde bir infilak anına geldi dayandı. bu durum ya geçecek ve 'ilişki güllesi' yoluna devam edecek veya burada, bu noktada patlayacak!.. geçip giderse, ykarıdaki sebeplerden bir sebep olarak 'vize meselesini' de zikredeceğimiz bir başka 'eşiğe' bir başka gün tekrar varacağız; beynelmilel siyasetin kriz anları için daima 'olumsuzluklar' üzerinden açığa çıkan 'froydyen' bir hafızası vardır... sonra... bence en önemli sebep, artık abdnin de kontrol edemediği zamanlara gelmiş dayanmış olmamızdadır. erdoğan kontrol edilemiyor, ortadoğuda bir ay sonrası hakkında en ufak bir fikri yok, dünyada da... abd aynı hesaplı-kitaplı dış politikasını sürdürüyor ama bu böyle. o halde sorun ne?.. bilemiyorum ama basit bir 'sezgi'ile BU İŞLERİN IRAK İŞGALİ İLE BAŞLADIĞINI düşünüyorum. kendi başlattığı ve -kendince- galip ayrıldığı bir işgal, 'batı arabasının' tekerinin sökülmesine sebep oldu... amerika ve batı için 'zamanın büküldüğü'-kontrol edilemeyen kader anı; o günden sonra tüm hesaplarını revize ettiler; ama bayır aşağı gidiş durmuyor. o günden beri AŞIRI ENDİŞELİLER ve haliyle daha önce sergilemedikleri kadar 'reaksiyoner' ve agresif tavırlar sergiliyorlar... batı-türkiye ilişkilerinde 'kriz eşiği' gittikçe aşağı çekiliyor farkında mısınız?.. oysa (batıyıda bizimle ilgili endişelendiren) diğer cephede bu eşik bayağı yüksekmiş: adamların uçağını alenen düşürdük. buna rağmen, türk vatandaşı ve 'kayıtsız-kaçak' işçi bir konsolosluk çalışanını tutukladığımız için aldığımız reaksiyondan daha azını aldık... sonrasında tekrar 'en başa' dönebildik; hatta iki insan arasındaki ilişkilerde olduğu gibi, 'kavga sonrası barış' zamanlarının 'ilave samimiyetini' de yaşıyoruz... batı ile bu durum sözkonusu olmuyor: mesela bu vize dalgadümeninden sonra, düzelsin, bu dalgadümenin temin ettiği yeni eşikte devam edeceğiz... bence bu durumun ilk amili, putinin kontrolü elinde tutan BİR İNSAN, trumpun ise kendi içinde çapraşık ilişkiler ağına griftar bir organizasyonun kuklası, hatta pinokyosu olmasıdır... bir kişiyi bir biçimde memnun edebilirsiniz; bir çok mahfili olan bir organizasyonda, her hizibi tek tek memnun edemezsiniz... üstelik rusya dünya dengeleri açısından yeni ittifaklara daha çok verimkar davranmaya mecbur veya meyyal; zira o da 'batının koyduğu kurallarla şekillenmiş' bir dünyanın oyuncusu. bizden farkı güçler dengesi içinde iyi bir yer tutmuş olması...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:20
6
Evet, Etyen Beyin makalesinden daha ferasetli bir yazı olmuş.
A.A. 10 Ekim 2017 19:39
1
Ramazan Gün, ilk defa bir yorumunuza katılıyorum. Genelde fikirlerinizin tam zıttını düşünürüm. Bu yorumunuzdaki tespitlerinize ise katılıyorum.
ziya 10 Ekim 2017 08:48
ABD nin gayrimeşru işlerini savunmak size mi düştü?
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 08:37
Velhasıl ABD, Türkiye’yi uluslararası kamuoyu nezdinde  gayrı meşru kılmak istiyor... degil de hükümeti uluslararası kamuoyu nezdinde.. demek daha doğru olsa gerek sn. yazar.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 08:19
Kanıt..Arayın ...Tabi....Darbe gişimi fetö tarafından yapıldığı kanıtlanmışken, müttefikiniz gereğini yapıyor mu ki? Mümbiçten derhal çekiliceklerdi noldu? Pyd ye gönderilen silahlar sizi rahatsız ediyor mu? Irakı 3 e bölmek lazım diyen israil entellektüelinin ( siz adını iyi bilirsiniz) söylemleri eyleme geçmişken ,referandum sürecine saf gözlükle mi bakalım? Maliki yönetimi varken merkezi yönetimle nasıl çalışabilirdik acaba? Ağlamayın bukadar ya?
karar okuru 10 Ekim 2017 08:13
Asım ın nesli diyordun..nesilmiş gerçek..işte çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 07:38
Duvara toslamak bu olsa gerek.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 12:23
4
fetöcü hainlerden bahsediyorsun sanırım...
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 07:36
Sayın yazar sen bu hükümetin hiçbir şeyi doğru yaptığına inanmıyosun. Ne yapsın istiyorsun ABD olduğu için, önceki iktidarların yaptıklarını mı? Yapsın sen bunu mu? İstiyorsun. Ne istediğini açık yazda bizde anlayalım. Bir yaran var gibi geliyor.
nuray 10 Ekim 2017 07:31
İşte ya .Budur.Etyen bey ne zaman yazacak diyordum ABD yi kurtarma yazılarını.Bu kadar emin olmayın ABD nizin suçsuzluğuna belki tutuklanan casuslar konuşmuştur.Belki bütün dünyanın bildiği ama sizin hala emin olamadığınız "darbenin arkasında abd var"gerçeği artık delillendirilmiştir.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 11:02
10
zaten abd casusu metin topuz kendisinin abd başkonsolosu talimatlari gereği herşeyi yaptığını itiraf etmiş. abd sadece 15 temmuz değil gez, ve 17-25 aralık ı da destekledi zaten
KARAR OKURU 11 Ekim 2017 17:21
1
Trump başa geldiğinde çok sevinmişlerdi.
karar okuru 10 Ekim 2017 07:26
Ay çok güldüm.İktidara yakın medya siz değil misiniz?Aa pardon artık değilsiniz galiba.
Quasimodo 10 Ekim 2017 10:58
1
İktidara yakın medya çalışanının böyle bir ifade kullanması ilginç.Bende çok güldüm
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 06:23
KInu ust akil olunca kullandiginiz hassas dil takdire sayan! ABD NIN "devlet olarak degil ABD li birileri" darbeyi, FETO yu, PKK/PYD, SAVCI BHARARA ILE 17/25 ARALIK "YARGI DARBESI" GIRISIMINI ABD DE DEVAM ETTIRME EYLEMI VE SKANDAL SEKILDE HUKUKEN GECERLI DELIL OLMADAN BASKA ULKE BAKANI HAKKINDA IDDIANAME DUZENLEME ALCAKLIGI ..vs Turkuyeyi ESKI GUNLERDEKI GIBI TEKRAR KONTROL ALTINDA tutmak ve ABD NIN kendi amaclari icin kullanmaya calistigi! iddianiz hic unutulmayacak bence... Iktidara yakin gazeteler diyorsunuz ama nedense ABD-ISRAIL LOBILERININ gazeteerinden ve gazeteci/kose yazarlarindan hic bahsetmiyorsunuz, NEDEN? Neden Turkuyeye Gladyo-B olsugu tartismasiz olan FETO patronu ABDnin menfaatleri ve bakus acisiyla degerlendiriyorzunuz? Turkiyetnin kendi surukerinden aurulerindem ayrilirsa Rusya kurtu tarafindan kapilmasi ve bundan "Turkiyenin zarar goreceginden ABD-ALMANYA endiseli oldugu iddianizda GOZYASARTICI:)) Artik "yandas siyasetci agzi ve argumanlariyla" AKP deki FETO culeri dilinize doladiginiz halde basdanisnani ve m.velkilinin tutuklanmasini, 10 gunluk taze avukatin genel baskana avukat atanmasini, FETO medyasina ce finans kurumuna el konulmasi...vs numayisinlerinde hep ayni chp m.vekillerinin kamera onune atlamasini ise yazilmaya deger bulmamanizi "sizin ic siyasi inkisafinizin delillerinden biri daha" olarak degerlendiriyoeum. Tarihi gercekler, Ulkemizin menfaatleri, Ulke onurumuz ve bagimsizlik mucadelesinin, ayni fikir ve amacbirligindeki dusmanlarin coklugu ile olculmez.
KARAR OKURU 10 Ekim 2017 03:19
Makale, ABD propagandası ve avukatlığı... Yanılmak istemeyenler için, günümüzde geçer akçe. Gayrımeşrulaştırma işin teferruatı. İşin aslı kafası karışıkların anlayamayacağı kadar sade ve yalın.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN