Back To Top
Sabır!

Sabır!

- A +

Sn Cumhurbaşkanı Erdoğan dün Meclis açılış konuşmasında ekonomiye ilişkin iki önemli açıklamada bulundu:

-”Milletimizden biraz daha sabırlı olmasını istiyorum”

-”En zorunu geride bıraktık”.

Cumhurbaşkanı Erdoğan aslında kendisinin de sabır aşamasında olduğunu daha önce açıklamıştı. Merkez Bankasının faiz artırımına gitmesini kastederek “Bu da benim sabır safham” demişti.

Kısaca herkese sabır...

***

Konuşmasında piyasada fırsatçıları kast edilerek bunlara da imkan verilmeyecek dedi.

Aklıma 2015 yılında 3,40 liraya geçilen İstanbul Boğaz köprülerine iki yılda yapılan zamlar geldi. Sadece iki yıl sonra aynı köprüleri 3,40 lira yerine 8,75 liraya geçiyor Türk Milleti.

Zammı yapan kim?

Hükümet!

O zaman kime sabır...

***

Ama ben bugün asıl noktaya dikkat çekmek istiyorum. Yani ikinci cümleye : “En zorunu geride bıraktık” açıklamasına.

Sabır göstermek için doğru yolda ilerleyen bir plan olmalıdır. Hastalığa doğru teşhis konulmuş olmalı ve doğru tedaviye sabır gösterilmelidir.

Yoksa beyhude bir bekleyiş olur sabır.

Evet, şimdi soralım: Gerçekten en kötüsü geride kaldı mı?

***

Biz, finansal kriz 2,5 yıldır yaşanıyordu zaten dedik. Ama asıl finansal kriz Mart 2018’de doların 3,90’ı aşması ile başladı. Elbette bu finansal kriz reel krize hemen dönüşmedi. Hatta daha yeni yeni dönüşüyor.

Ne diyorduk yine biz: Reel kriz derinleştikçe finansal kriz dengelenir.

Yani dolarda yaşanan geri çekilme aslında bir rahatlama değildir. Ölen adamın sağlık sorununun bitmesi gibi bir şeydir.

Doların nabzı düşüyorsa, bilin ki ekonominin nabzı da düşüyordur. Ekonominin nabzının düşmesi ne demek?

-Daha az iş-daha çok işsizlik

-Daha az talep-daha çok fakirlik

-Daha az dükkan-daha çok iflas

vs vs.

***

Ağustos ayında ithalat 19,2 milyar dolardan 14,8 milyar dolara düşmüştü.  Eylül ayında ise ithalat 20 milyar dolardan 16,4 milyar dolara geriledi. Böylece son iki ayda ithalat yüzde 20,3 daraldı ve 39,1 milyar dolardan 31,2 milyar dolara geriledi.

Neden daralıyor ithalat?

İç talep daraldığı için. Yani yukarıda değindiğimiz gibi, ekonominin nabzı atmadığı için daralıyor. Ya da daha bir başka ifade ile söylersek: Reel kriz başladığı için ithalat düşüyor.

Daha da açalım cümlemizi: Cumhurbaşkanının dediği gibi en zoru geride kalmadığı için ithalat daralıyor. Hatta ‘en zoru’ daha yeni yeni başladığı için ithalat daralıyor.

Ha! Yok siz ekonomiyi dolar-faiz ile ölçüyoruz diyorsanız o başka. O zaman sorun bitti de diyebiliriz. En zoru geride kaldı da diyebiliriz.

Ama ekonomiye iş-aş gözü ile bakıyorsanız en zoru daha yeni başlıyor. Bunu da bilelim.

Bilelim ki, ekonomide de gerçek sorunları bilmenin sorunları çözmek için ilk şart olduğunu anlayalım. Nasıl ki, bir Dr. hastalığı doğru teşhis edemez ise tedavisi de yanlış olur. Ekonomide de sorunları doğru bilmezsek, bilin ki sabrın sonu da yıllardır finansal krizde yaşadığımız gibi hüsran olur.

***

OVP ya da değişen adı ile YEP’de alınan önlemler finansal krizi önlemeye yöneliktir. Oysa bizim artık sorunumuz finansal kriz değildir:

Reel krizdir.

Önlemlerimizi reel sektörü ayakta tutmaya yönelik almalıyız. Bir örnek mi: Bütçe açığını düşürmek istiyoruz ve bu uğurda kamuya iş yapan şirketlere ödemeleri durdurduk. Yani şimdi de finansal kriz tedbiri ile reel krizi ateşliyoruz. Oysa sorunu doğru teşhis etseydik, tam tersine özel şirketlere destek vermemiz gerekirdi.

Kısaca Türk Halkından sabır istiyoruz. Bu sabır isteği karşısında biz ne yapıyoruz? Kamuda israfı önlüyor muyuz?

Sonu boş bir sabır mı istiyoruz, yoksa sonu aydınlık bir sabır mı?

‘Karar Türk Milletinindir’.

Not: YEP’de ekonomide en azından normale dönüş yılı olarak 2020 yılı veriliyor. Kısaca sabır için galiba süre biraz uzun olacak. Bunu da hatırlatayım.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 03 Ekim 2018 19:48
Sen kazanmadığımızı harcıyoruz yabancılardan aldığımız yüz milyarlarca doları harcadık diyen ve bunun gibi yüzlercesini yazan sen şimdi ithalat düştüğü için karalar bağlıyorsun ne diyeyim bilemedim allah akıl versin yok sende akıl varda izan yok
Adalet Yakın 02 Ekim 2018 22:01
Hibe edilen uçak satılsın, 500 milyon dolar şirketlere düşük faizli ve uzun vadeli kredi olarak dağıtılsın.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 21:03
Atatürķ ve İnönü döneminde planlı karma ekonomiķ büyüme ile bu ülke cari fazla veren bir ülkeydi. 1946 yilina kadar da boyle gitti. Peker ve devaminda Menderes ile birlikte tekrar cari acik vermeye ve borclanmaya basladik. Tabi simdiki cari acikta petrol ve dogal gazin cok buyuk payi var. Maalesef Ispanyadan cok daha kaliteli otellerimiz var ama turizmde Ispanya kadar kazanamiyoruz. Finlandiyada petrol yok nufus yok ama 1990larda Nokia ile ekonomilerini duzelttiler. Simdi sadece patentten kazanabiliyorlar. Kimbilir dunyaya kac milyar telefon sattilar.
aşağıda soru soran bir arkadaş vardı 'japonya, güney kore nasıl böyle'!.. buna almanyayı da ekleyerek cevap: KONUNUN 'EKONOMİNİN GERÇEKLERİ VE DEMOKRASİ' İLE ALAKASI YOK DA ONDAN... marşal planı ekonomik değil, stalin tehlikesine karşı politik bir plandı da ondan; bu ülkeler de bu durumdan 'çöpleniyorlar'!..
ben peşin söyleyeyim de: 'biri bizi durdursun'!.. sorun şu: hiçbir enstrumanını elinde tutmadığın bir ekonomik dünyada.. her halukarda 'işgücü'nden ibaret kalacağın bir yapıda, ne işin var finanas ekonomisi ile.. üstelik, üretime, tüketime iç veya dış piyasaya dayalı ekonomi modellerinin tümü TÜM DÜNYADA bir müddet ilerleyip, belli periyotlarla tıkanmaya mahkum. zaten tüm modeller yekdiğerinin açıkları üzerinden inşa ediliyor..
biraz da 'iktisat'... 02 Ekim 2018 21:08
0
'üstelik, üretime, tüketime iç veya dış piyasaya dayalı ekonomi modellerinin tümü '... NEYE DAYANACAĞIZ PEKİ?:) 'kastım' o değildi... modern ekonomi modelleri manasına:) tıkanıyor bunlar: 80 de amerika 'ayak değiştirdi' şimdi tekrar değiştiriyor, ab silkelendi. küresel kriz filan; lagard abla anlattıydı...
'fetiş... ayfon... pis faiz... kokain?... biri bizi durdursuuuun!..' böyle bitirmiştim bir yazıyı, kriz yokkene... galiba 'durduk'!.. adam hala yazıyor 'ekonominin gerçeklerine uymak, rasyonalite filan'.. böyle yaparsaymışız hele bir de demokrasiyi tesis edebilirseymişiz; tadından yinmezmiş!.. YANİ DİYOR Kİ; BİR FİNANS EKONOMİSİNDEN DİĞER BİR FİNANS EKONOMİSİNE GEÇERSEK!.. ovpye baktım; geçtik bakalım... yani 'tık nefes muhaliflerin' dediği dikkate alındı. 'ha kel kör kirpi, ha kör kel kirpi'!..
neye ne için destek verdiklerini ve neye ne için karşı olduklarını biliyorlar.. türkiyenin gerçeğinin tam göbeğinden sesleniyorlar: bu ülkede sosyolojik karşılığı olarak muhalefet iktidar, iktidar muhalefettir!. dolayısı ile 'öküzlemesine' muhafet adına iktidara saldırmıyorlar. DÜNYADA -PİKNİK ÜLKELER HARİÇ- DÜZGÜN BİR EKONOMİ OLMADIĞINI biliyorlar. 'ekonomisi güçlü ülkeler' diye başlayan cümlelerde geçen ülkelerin EKONOMİK SAİKlerden başka sebeple o imtiyaza konduğunu biliyorlar.. iktisat 'kasd' kökünden NİYET manasınadır..
bu çocuklar 'siyasi'ler, ama politik katmanların çirkin ilişkiler yumağına dahil olmak istemiyorlar.. sosyolojik-siyasi bir karşılıkları var; politik bir karşılıkları yok.. bilgililer-bilgisizler; şunu bilip bunu bilmiyorlar.. ama saf ve pür samimiler.. bu çocuklar 'söylüyorlar' ve gerekirse söyledikleri için 'ölebiliyorlar'.. kim duyarsa seslerini O BAŞARSIN istiyorlar; alkışı mükafatı o alsın; tek yapsın!.. KENDİ POZİSYONLARI VAR. dolayısı ile pozisyon değiştirince 'söylem' değiştiren, dün taraftar iken bugün muhalif olan politik tiplerden olmaları g
15 temmuzun hemen ertesi; yenikapı mitingi.. 15 temmuzda sokaklarda işgale direnmiş 9 ölü ve şu kadar yaralı vermiş bir grup insan, insan evladı.. o kadar 'ölmelerine' rağmen, çıkardıkları ...... dergisini yine de zamanında basmış ve ellerinde 'EKONOMİ ALARM VERİYOR' kapağıyla miting alanındalar.. hikayesini son sayıda f. turplu yazmış, yazmasa böyle bir tablo dikkatimi çekmezdi. BU TABLO NEYİ ANLATIYOR?. bu çocuklar akşam direnip 'kahraman', sabah bu kapakla alana gelip 'hain' olamazlar..
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 18:57
Hukuk, özgürlük ve eşitlik. İnsan hakları ve adalet. Ekonomi ile direk bağı olmayan şeyler değil mi? Bence de. Biz bunu hak ettik. 2019 Ocak-Şubat gibi görürüz halimizi. Çok daha derin hissedilecek. Batan şirketlerle birlikte hepimiz acı biber yemişe döneceğiz.
Dolar artık ekonomik değil siyasal bir değerdir. Sayın Kahveci, siyasallaşan Dolar ile ekonomik tedbirler alarak baş edilebilir mi? Size göre ekonomi kötü yönetildiği için sıkıntı çekiyoruz. Yunanistan'ı bir inceleyiniz. Ekonomisi Türkiye'den iyi mi yönetiliyor? Ama emperyalist güçler Cipras'ın yönetimini hiç tartışmıyor. Erdoğan Hükumeti bu ekonomik savaştan galip çıkarsa, Amerika'nın Türkiye'ye karşı tezgahlayacağı bir savaşa hazır olalım... O zaman "yeter ki Tayyip gitsin, isterse ülke batsın" diyen güruh için düşman saflarında savaşma fırsa
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 18:59
1
Çünkü Yunanistan'da özgürlük var, insan hakları var ve en azından hukuk sistemi adalet dağıtıyor. Erdoğan ve hükümetinin savaşta olduğunu söylüyorsun ama neden düşman topraklarında para dinlendiğini söylemiyorsun. Madem düşman gitme kapısına.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 22:20
1
Evet. Yunistan'a kaçan Fetöcüler de öyle söylüyor. Hatta Müslümanlık bile var diyorlar... İnsan hakları özgürlük var ama Yunanistan yine de neden iflas etti.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 17:46
Yazının başlığı "sabır", evet sabır: geleneksel kültür ve algıda anlamı durağan bir mahiyet taşır. Oysa ekonomi ve yönetim işleri alabildiğine dinamik, o zaman "sabır" kavramını bu denklemde konuşmalıyız. Sabır: hak üzerinde istikrarlı ve işlevsel bir direnç sergilemektir. Yani doğruyu/hakkı koruyup sürdürmektir. Biz ne bekliyoruz, yetkili ve sorumlular ne yapıyorlar? Aynı örste mi demir dönüyoruz? "EĞRİ OK DOĞRU GİTMEZ", Hz. Ali demiş bunu, yeni versiyonu şöyledir: "EĞRİ CETVELDEN DOĞRU ÇİZGİ ÇIKMAZ!"...
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 17:41
AKP Fetönün üzerine gitmeseydi. Ordudan emperyalist ajanı hain rütbeliler ayıklanmasaydı, ajan Rahip tutuklanmasaydı dolar artacak mıydı?
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 13:06
Yazılarınızı okuyorum teşhisi koyuyorsunuz, peki tedavi yöntemlerini de açıklasanız..?
Ilbeyhan 02 Ekim 2018 12:33
Ibrahim kardes bosa yorma kendini...15 yil once bu gidisin sonu iflasa gider demistim....Ben ileri goruslu bir adamim demekki ..Mc Kinsey yerine bana sorsunlar,bundan sonra ne yapacaklarini..100 milyon $ lar istemem, yillik 100 bin yeni TL yeter..Hem ucret hemde danisman olarak ben yuzde yuz yerli ve milli olur..Bor madenleri basta kurtarir ,Cumhuriyeti yeni bastan kurariz..Yasasin tam bagimsiz Turk Cumhuriyeti...Cozum basit rusvet dursun , bir gunde 20 yil ileri gideriz.Idam sart
İsmail Bozer 02 Ekim 2018 12:04
İbrahim Bey, sizin gibi bir ekonomist gidip bir belediye başkanlığına bile aday olmuyor. Sonra da belediye başkanı kasap, manav, bakkal olunca şikayetleri artıyor. Aynı şey yerel yönetimlerde olduğu gibi merkezi yönetim için de geçerli.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 11:57
Reel kriz değil sadece, kamu bankaları da krizde ve geçenlerde işsizlik fonu kullanarak abra kadabra bu bankalara para aktarıldığı söyleniyor! Yani bankalar kurtarılmasın demiyorum da işçinin parasına niye el koyuyorsunuz? Benim gibi bir sürü işsiz var yıllarca bu fona para vermiş ancak şimdi biz zamlar altında ezilirken, bizim alınterimizle biriken fon, şatafat içinde yaşayan yandaşlara hesapsız kredi veren bankalara akıyor! Haram zıkım olsun burnunuzdan fitil fitil gelsin!
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 11:54
McKenzie "Hani DÜNYA 5 DEN BÜYÜK TÜ "DEMEK Kİ 5 ESKİDEN DE BUNDAN SONRA DA DÜNYA DAN BÜYÜK DÜR. 5>WORLD. ....
shalom 02 Ekim 2018 11:54
milletler hak ettikleri idare lerle yonetilir. Bu kotu iktidari biz hakettik. Ortadogulular olarak kimseye degil kendimize bakalim.
ibrahim 02 Ekim 2018 11:10
Ben genelde bütün gazeteleri ve önemli köşe yazarlarını okurum.Bu ülkede Yandaş ve yalaka olmayanlarında olduğunu her zaman düşünmüşümdür.Yazınızdan dolayı sizi kutlamak isterim.Ülkemiz ekonomik bir zorlukla karşılaştığında sabır neden hep ezilene düşüyor.
karar okuru 02 Ekim 2018 11:04
bu millet hep sabretti, 24 haziranda bize oy verin 25 haziranda görün yeni türkiyeyi diyende kendisi değilmi, 4,5 ay gibi bir zaman geçti tamam dolarcılar oynadıda yanı hükümetin hiçmi suçu yok zamlar dolardan önce dolardan sonra diye açıklanabilir. biz oy verdikçe sabır isteyenlerde çok olur. iyi seyirler
şakir 02 Ekim 2018 10:11
harçlık ekonomisi aslında dunyadaki agalardan para bulana kadar sabır... sabır doneminde zam yapan devlet olunca sorun yok. piyasa yapınca hain... hain tanımı gun gectikce genişliyor bakalım piyango kime ne zman vuracak.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 10:10
Sizin hemen hemen bütün yazılarınızı okuyorum. Doğru teşhisler koyuyorsunuz. Ama üzgünüm yine yetkililer düğmeyi yanlış ilikliyorlar.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 09:58
BENİ ANLAMADIĞIM ÖZEL SEKTÖR DİYOR Kİ İŞÇİLERİN MAAŞINI DEVLET ÖDESİN DİYOR? YAHU KAR EDER İKEN KARI BÖLÜŞÜYORMU, MAALESEF ARKADAŞLAR ÜLKE MİZ DE VATANDAŞ AÇ ANCAK PATRONLAR DA AÇ, DOYMUYOR PATRONLAR SONRA BEN İHRACAT YAPTIM BANA TEŞVİK VER ?
Sabır vatandaşa, nimetten istifade iktidar ve yandaşlarına. O zaman biz bu işten ne anladık?
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 08:22
Sabır tükendi artık. Mart ayın da görülecek. Artık bizleri yönetenlere güven kalmadı. Liyakatsiz kişilere görev verilirse böyle olur.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 07:28
turkiyede krizde tum sikinti emekcilere.ben bi is adamimin yasantisindan taviz verdigini gormedim.hikumet zaten luks ucak aliyo.onlara da yok.her zaman skinti bize
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 06:57
10 numara yazı 16 sene idare ettiler başkanlık dediler sonuç millet duman oldu pahalılık zam ve sonu fakirlikle bitti yazık oldu ülkeye ne sabirmis sonu perişanlık
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 04:04
Sabir sabir Allah im. Hergun zam Allah im. (Eyyyyy Dolarr sonrada tasar)
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 01:30
Yurt dışından yatırımcı çekmedikçe daha çok sabır çekeriz. Yatırımcı gelir mi? Gelmez!!!!Çünkü hukuken öngörülebilir bir ülke değiliz. OHAL kalkmıştı değil mi(!!!!)
Karar Okuru 02 Ekim 2018 01:17
''Neden daralıyor ithalat?'' ithalat artincada, 'neden artiyor, tuketim ekonomisi' diyorsunuz!? Madem herseyi cok biliyorsunuz suna bi cvp verirmisiniz lutfen; Mckinsey Blockchain'in nesi olur? allah sizi bildigi gibi yapsin.
Erol 02 Ekim 2018 01:07
ibrahim seni veziri azam yapmali, 'al duzelt sana 3 sene muhlet' demeli var misin? Tabiki yoksun. 50 gr akli olan Turkiye'nin yonetimine talip olmaz. 2002'den beri de kimse olmuyor zaten rte disinda.
Dr. 02 Ekim 2018 08:56
3
Yahu Erol, bütün yazılarında bir RTE'ye tapınma hali. Efsunlandin mi. Gerçeklerin iyi niyetle yazılmasına soylenmesine ortaya konmasina bir tahammülsüzlüğün var. İbrahim beyden veziri azam olur da senden bir cacık olmaz.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 10:19
1
Talip olan var sen hep aynı çorbayı içersen olacağı bu bide başkalarını dene o zaman aglamiyacaksin bu duruma kendim ettim kendim buldum diyecen
Abdullah hasan 02 Ekim 2018 11:54
0
Hadi ibrahim bey aklı yettiğin ce fikrini söylemiş de sen neden sıkılıyuorsun, çözüm söyle veya çözüm söyleyenin fikrini çürüt. Yooo karalamak , hain ilan etmek en kolayı değilmi?
Erol 02 Ekim 2018 18:24
2
0850 dr ve digerlerine cvp; putperestlik kini sizi oyle kör etmişki anlama özürlü olmuşsunuz! Yazdiklarimda kimseye tapinma yok, blakis akilsizlikla itham var.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 01:05
Gercektende cok zor bir is basarilmis. $460 milyar borc disaridan, ve 70 milyar tl ozellestirme. By kadar cok parayla bu kadar az is basarmak her yigidin kari olmaz, insanlah Allah kimseyede nasip etmez.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 01:01
Kamuya iş yapıyorsun ödeme / hakedişi zar zor yaptın. İdare sgk ve vergi borcu olmadığına dair belge istiyor. Dünyanın masrafın yapmışsın, diyorsun ki sgk ve vergi borcu miktarını ödemeden düş. Hayır olmaz diyor, sen bana temiz , borçsuz kağıdı ile gel. Diyelim ki zar zor, yada tefeciden borç alıp vergi borcunu öduyorsun, zata götürüyorsun. Adam diyor ki , ha iyi , ama para yok. Tam keriz yerine konuyorsun. O zaman, iş yapan insan ne yapıcak? Sonra da en başta vergi yapılandırman bozuluyor, sonra da senin işin ve ruhun, sağlığın
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 09:20
0
Doğru .Oysa devlet istese her yaptırdığı ışte ödeme içinden SGK ve Vergi Borcunu teminat tutar.Gerş kalanı öder.Ama olmaz.Çünkü ufak işlerde olmaz ama büyük işlerde şöyle olur.Ihaleyi alan kendi adamı,para yoksa banka devletin değil Başkanın verin lan adama teminat mektubu ve ucuz kredi dersin.Iş tamam .Bu büyük işadamı. Vergi ve SGK ödemez.Bu parayı kullanır faizsiz.Sonra cezaya kalır.Ağa başkan onuda af eder. Mc.Kincey gelsin derler.
.....bakış..... 02 Ekim 2018 00:59
sessizliğimin ortasında diye başlar, hatıratının önsözü. bir dönemini anlatır çok sevdiği ülkesinin. bollukları , zorlukları düşünür , netliğini kaybetmiş geçmişinin , neye inandığına bakmadan, alıp götürdüklerini hatırlar. halbuki neler vaad etmişti geçip gidenler. kendi yıpranmış seneleri gibi penceresinden bakar çoğu kez, unuttuğu yıllarda çalıştığı fabrikasında vardiyadan gelen, eskimiş yüzleri görür kendisi zanneder , kadın erkek farketmeden. boşa mı inandırmışlardı acaba , boşa mı bekletilmişti, farkettirmeden…
bir zamanlar 02 Ekim 2018 09:29
0
1956 macaristanını 1982 yılında anlatmış bir işçinin anılarıdır , 80 li yılların ortasında aylık bir mecmuada ülkemizde yayınlandı.tebrikler.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 00:40
Ben kamuda üst düzey yöneticiyim. Genel müdür olduğumda işe gelmeyen onlarca kişi vardı. Bunların odaları ve masaları hatta telefon ve bilgisayarları vardı ancak Bakanliga gelmiyorlar idi. Benden önceki genel müdürler de bunlara göz yummuslardi. 20-30 yıl arasında memuriyeti olan bu insanlar çalışmadan yıllarca maaş almışlar pardon pardon amirleri bunlara maaş vermişler.. ben buna müsaade etmedim. Ya iş yapacaksınız ya da maaş alamazsınız dedim. Inanirmisiniz benim üst amirlerin bile Bakanlığa gelmeden maaş alan bu memurlardan yana tavır koydular. Işte
Okur. 02 Ekim 2018 09:20
0
Ben kamuda üst düzey yöneticiyim demişsiniz. Asıl işe gelmeyenler yöneticiymiş sizi çalıştırmak için oraya getirmişler.
KARAR OKURU 02 Ekim 2018 00:39
Arabayi ehliyetsiz soforler surerse daha cok kaza olur bu ulkede ve daha cok ceker bu millet...
Mutlu Yücel 02 Ekim 2018 00:30
İktidarlar,ilk yıllardaki musibetler için sabır dileyebilir.Yarım asırlara yaklaşan,en azından o süreler için hedef koyup plan yapan iktidarlar, hala "sabır" diyorsa bu bize,başarısızlığımız devam ediyor ve sabra muhtaçlığımız da devam ediyor mesajını verir.
Mk 02 Ekim 2018 13:47
1
Sabrın sonu saadet
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN