Back To Top
Verimsiz yatırımlar durdurulur

Verimsiz yatırımlar durdurulur

- A +

Şimdi nasıl bir sorunla karşı karşıya olduğumuzu gel de anlat...

Dünya Gazetesinin dünkü manşetini okuyunca “biz çoktan Venezuela olmuşuz da haberimiz yokmuş” diyor insan.  Haberde ne diyor;  “Her 5 kişiden 4’ü ABD ve AB’nin Türkiye’ye ekonomik baskı uyguladığına inanıyor”.

Bence çok doğru.

ABD ve AB artık yeter demiştir: “Biz 67-68 yaşına kadar çalışalım, üretelim ve tasarruf ederek size yollayım; siz de 50 yaşında çalışmayı bırakın, borç alın ve tüketin”. Bu düzenin sonu geldi demiştir AB ve ABD.

Ödemeler dengesi verilerine göre;

Ocak 2003-Mart 2018 arasında 565 milyar dolar cari açık vermişiz.  Bunun karşılığında yabancılar (çok ama çok büyük kısmı ABD ve AB) 604 milyar dolar kayıtlı ve 43 milyar dolar da kaynağı belirsiz para yollamışlar.

Yani biz 2003 sonrasında 647 milyar dolar yabancının parasını bir güzel yemişiz.  O parayı alıp döviz kazandırıcı yatırımlara maalesef yönelmemişiz. Mesela duble yollar yapmışız ve karşılığında 201 milyar dolarlık yabancının arabasını ithal etmişiz.

Kısaca yollarımızı ve köprülerimizi daha çok yabancı araçlar ithal ederek kullanır olmuşuz. Yabancı bize daha çok araba satsın diye, yol yapmışız...

Yabancıya da 224 milyar dolarlık araç satmışız ama karlılık nerede ise sıfıra yakın. Zaten ihracat için ara malı ithalatı ile karı yine yabancıya aktarmışız. Araç başına bir kaç yüz dolar kar ile avunup durduk.

Dün gece Saadet Partisi Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu’nun bir konuşmasına kulağım takıldı: “Ne kadar yatırım varsa durduracağız” diyordu.

İnanamadım.

Hemen yerimden kalktım ve “Ne diyor” diye pür dikkat dinlemeye çalıştım.

“Yatırımları durdurduktan sonra, içeriğine ve önem derecesine göre yeniden şekillendireceğiz” diyordu.

Umut doğdu birden içime. Yıllardır üretim süreçlerinin önünü kapatan bir modelle yatırımları yönlendiriyoruz. Görüntüde gösterişi yüksek ama içi boş işlerle uğraşıp duruyoruz.

Bakınız bir noktayı artık net anlamamız gerekiyor:

1- Türkiye dış borçlanma limitini nerede ise bitirmek üzere. Dış borçlar 16 yılda 129 milyar dolardan 453 milyar doları aştı. Yani artık cari açığa dayalı, yabancı parasına sırtımızı yaslayarak bir ekonomik model sürdüremeyiz. 

2- Yabancı malını tüketerek, yabancının tasarrufunu zevkimize göre harcayarak gidecek yolumuz nerede ise kalmadı.

3-Artık üretmek zorundayız. Ya da kendi kendimize yetecek kadar tüketmek durumundayız ki; o zaman da çok büyük bir küçülme bizi bekliyor demektir.

4- Ya da son çare arayacağız: Elimizdeki kaynakları en verimli şekilde kullanmak zorundayız. Öyle yabancı parası ile milli hava atma dönemi bitti artık.

İşte bu noktada Temel Karamollaoğlu’nun söylemi çok önemli. Ya kaynakları çok verimli kullanacağız, ya da büyük bir ekonomik çöküş yaşayacağız.

ÖYLE KOLAY DEĞİL

Bugün GSYH 851 milyar dolar diyoruz ama şu noktayı unutuyoruz. AK Parti iktidara geldiğinde 1987 bazlı hesaplama yöntemi vardı ve buna göre GSYH en fazla 540 milyar dolar ediyor. Kısaca hesap yöntemi değişimi ile masa başında ekonomiyi büyüttük.

Ama dış borç öyle değil. 129 milyar dolardan 453 milyar dolara yükselirken her senti biz aldık ve kullandık.

İşin kritik yönü şu: Masa başında hesap yöntemi değişimi ile GSYH’mızı ne kadar artırırsak artıralım. Ama borçlarımız sabit ve eski hesaba göre GSYH’nın yüzde 100’üne gelmek üzere.

Kısacası artık dolar kurunu yüksek faiz vererek dengeleme süreci de gitgide güç kaybediyor. Bir kaç yıl içerisinde kalıcı çözüm bulunmaz ise halimiz hiç iyi olmayacak.

İşte o nedenle bu seçim sonrası ülkemizi çok büyük reform hamlesi beklemektedir. Çalışma hayatından-emeklilik sistemine kadar. Kalkınma bankacılığından, tüm finans sisteminin değişimine kadar.

Hatta en önemlisi de maliye-vergi sisteminde olmalıdır. Ankara bir an önce zayıflamalıdır.

İşte bu noktada Saadet Partisi Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu’nun açıklaması çok önemlidir. Ufukta görülen kara bulutların taşıdığı fırtına basit önlemlerle geçiştirilemez. Görenler için tehlike büyük ama görmeyenler için ortalık güllük güneşlik. Ne diyelim. Her toplum hak ettiği şekilde yönetilirmiş.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Saffet 09 Haziran 2018 11:00
>(Devam) Muhalefet zaten emeklilere 24 milyar dağıtmaya, kredi kartı ve belkide kredi borçlarını silmeye ant içti.Daha neler neler,para kaynağıda sloganlardan ibaret, Saray mış,kamudaki arabalarmış.İktidara projelerle hazırlananı yok, hepsi hikaye.İktidarda, muhalefetteSizinkide hikaye.
VATANSEVER 03 Haziran 2018 20:08
2002 yılından beri Ak Parti muhaliflerinin dilinden düşürmediği bir cümledir ''Kriz Geliyor'' Vallahi billahi gına geldi artık! ''Kriz geldi geliyor, yok martta, nisanda, haziranda vs... Bıktık arkadaş bıktık artık! Bu ülkede devalüasyonlar olurken, bankalar hortumlanırken, bir gecede yüzde 50 fakirleşirken bile bu kadar ekonomi batıyor naraları duymadık! YETER!
haldun 02 Haziran 2018 00:07
91-2002 yılları arasında ki ekonomı düzeninde bu ülke batmadıysa merak etmeyin şimdi hiç bir şey olmaz rakkamlar kafa karıştırmak için yazılmış maksat istikrar bitsin ülke batıya-imf ye sömürge olsun borç veren emir verir yıllarını iyi biliyoruz....bir daha o günlere dönmeyi ALLAH nasip etmesin,muhalefetin tümünün söylemleri satıcaz,yıkıcaz,durduracağız abilerinden aldıkları emir böyle...
Âdem 03 Haziran 2018 14:23
1
Rakamlar neden kafa karıştırmak için olsun ki, ya yalandırlar ya da değildirler. Gördüğün rakam kafanı karıştırmış ise bildiğinde bir sorun olabileceğini neden düşünmüyorsun? Ya da rakamların doğruluğunu araştır yalan ise bildiğinde daha da net ol ki karışmasın kafan.
B 01 Haziran 2018 14:04
Sayın yazar ABD'nin 19 trilyon dolar borcu olmasına rağmen halen batmamış olmasını nasıl açıklıyorsunuz. Bu bir. Duble yollar ve üzerinde arabalar. Üretici olmalıyız. Diyelim ki üretici olduk. Almanya gibi katma değeri çok yüksek mersedesler yaptık. Kime satacağız. Bizden daha gelişmemiş bir ülkeye. Parasını tahsil edemeyeceksek sizin kuramınıza göre borç ödenemeyecek. Bizim kurduğumuz fabrika da batmış olmaz mı. Bu iki. Devlet bir mersedesin iki katı vergi aldığı halde neden millet hala bunu alır. Devlet lüks tüketimi engellemek için daha ne yapsın
Âdem 03 Haziran 2018 14:17
2
Üretici olup, fakir ülkeye satış yapıp paramızı alamayacağız o yüzden borç alıp tüketelim mi diyorsunuz? Yani ne bileyim, subliminal yöntemlerle hipnotize olmuş olmayasınız.
KARAR OKURU 01 Haziran 2018 01:58
Temel bey kadar ülkemizi durumunu doğru yorumlayan siyasi yok maaalesef. Nu sefer aldanmayacağız oylarımızı Temel bey e vereceğiz.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 23:58
ABD ILE AB bizi cekemiyor sen yalan soyluyorsun
KARAR OKURU 01 Haziran 2018 00:08
0
hahah:))
Misafir 31 Mayıs 2018 23:18
Erdogan Muhalifi yorumcular. Bu memlekette yillarca Turkce ezan okutturmus CHP ile isbirligi yapan Temel den mi medet bekliyorsunuz. Ahlakin olmadigi yerde ne adalet kalir ne de ekonomi.
KARAR OKURU 01 Haziran 2018 00:03
2
utanmasanız 500 yıl öncesinden bugünkü chp yi sorumlu tutacaksınız!o halde akp nin çok değil 7 yıl önce nerede,kimlerle olduğuna bakın!adaletten hiç bahsetmeyin.zira samimi değilsiniz.ahlak yanlışa yanlış diyebilmektir.
KARAR OKURU 01 Haziran 2018 10:11
0
bayla olmasaydı erdoğan muhtar bile olamıyordu. seçim barajını kaldırcaz diye yalan söyleyenler utansın. adamlar mecliste söz sahibi olamadıkları için seçim ittifakı kuruyorlar ne var bunda
KARAR OKURU 01 Haziran 2018 10:11
1
Türkçe ezan okunması günah mı? İlk Türkçe ezan İstanbulda sultan Hamit döneminde 1885 yılında okundu, bunu da bilin.
Âdem 03 Haziran 2018 14:31
1
Erdoğan, din ve dinin temsili , Onu eleştiren her söz din dışı ve vatan haini diyecek kadar elim seviyeye gelmiş fikriyata mâlik milletimizin ukbası için siz de endişe etmiyor musunuz?
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 23:11
Neden dünyanın en büyük havaalanı ABD de veya Almanya’da değil? Neden dünyanın en büyük mimari projeleri gelişmekte olan ülkelerdedir? Neden Mekke , Manhattan gibi olurken Kudüs korunabilmektedir? Neden büyük projeleri çok severiz?
Halit Bülbül -yazar 31 Mayıs 2018 23:10
Yorum yapan arkadaşlar,25 haziran dan sonra, yorumlarınızı tekrar gözden geçiriniz. Bazı gerçekleri kabullenmek zordur ama, başa gelince çırpınmak fayda etmez.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 21:26
Bence Suud prensi gibi doğrudan ihale verilmiş işadamları bir yere toplanıp belirli miktarda para vermeleri lazım.verilecek parayla dış borçların bir kısmı kapatılır.
Celal 31 Mayıs 2018 19:49
Aklı olan, ülkesini seven yatırımları revize eder.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 17:39
Neden yorumların onaylanması gerekiyor. ?Ben istediğimi söyleyemezmiyim? Sonrada kalkıp demokrasiden şundan bundan bahsedersiniz . İşinize gelmeyen yorumları yayınlamazsınız. Diktatör değilsiniz YA .
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 17:35
Ben Saadet’e oy vermem.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 17:35
He he Bir sen biliyon bunları Kahveci ibrahim . Tek birşey . Türkiye ye okadar dolar yardımı yapan senin sevdiğin önemsediğin AB ve ABD Karar aldığı halde göçmen yardım parasını niye gönderemedi. Herhalde müslüman olduğumuz ve müslüman oldukları için. Dış borçları onlardan yani senin sevdiklerinden AB ve ABD gelen paralarlamı kapattık.
Ali Hakan 31 Mayıs 2018 16:40
Müzmin muhalif muharrirlik yapacağım diyerek aklını yitirmek tam olarak böyle bir şey olsa gerek.Seçimlere kadar bu gibilerin sayısının artmaması için acil akıl sağlığı hattı kurulması için gerekiyor.. Yazarımız bir müddet öncede Türkiye'de işsizliğin düşmediğine dair yazılar kaleme alıyordu, tâbi ki müzmin muhalliflik adına.O zaman en azından sormazlar mı Temel beye pardon yazara, işsizliği nasıl düşüreceksin??????
Mehmet B. 01 Haziran 2018 12:42
1
Kardes, hazine'nin 17 nisan 2018 tarihli basin duyurusunda (kendin bakabilirsin (hazine.gov.tr), devletimizin o an aldigi borcun 85% ABD ve AB ulkelerinden. Aci ama gercek bu. Kardes, ibrahim bey galiba hakli.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 16:07
Belirli bir kesime aktarılan para suyunu çekti maalesef. Garibin hakkıdır bu; iflas ettiren. Çalışanın ahıdır bu .Sınıf ayırmak, yolsuzluğa fetva vermek .Israfi yukarda sinirsizlastirip, tabanı unutmak.Ustten bakmak. Işte bunların acı sonu. Yine Sessizce sabredenin belini büktüler.Çok yazık çok
YÖRÜK BEYİ 31 Mayıs 2018 15:41
Allah hakettiğimiz gibi değil merhametiyle bize muamele etsin İnşaAllah. Başımıza merhametli,ferasetli,dürüst ve ahlaklı yöneticiler ve danışmanlar nasip etsin.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 15:34
maşallah beyniniz o kafaya çok geliyor, paçanızdan akıyor
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 14:33
Vay be demekki Türkiyenin vizyoneri, uluslar arasi bir üne sahip, bilgi küpü bilge baskan mis?
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 13:55
Arabami? Adamlar arabayi ikiyuz sene önce yapmislar.duyurulur.....
nuran 31 Mayıs 2018 13:17
siz hangı iş yerınde 65 yaşında bir çalışan görüyorsunuz yok çünki 40 yaşindan sonra özel sektör işinize son verıyor insanların verımıdüşüyor gözünüz görmüyor eliniz tutmuyor yerinize genç ve düşük maaşli çalişan alıyor nüfüs genç işi olmayan çok iş güvencesi yok.
ali 31 Mayıs 2018 13:02
DÖNME düşünceler sabit değildir değişir değişene DÖNME denemez düşüncelerinden DÖNEBİLİR aslına da DÖNEBİLİR neyse
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 15:44
1
Ali bey, başınız dönmüş galiba.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 12:44
Yurt disindan gelen dovizlerle bu dovizleri faiziyle geri odeyebilecek, hatta daha fazlasini olusturacak yatirimlari yapmak gerekiyordu. Biz bu paralari getirisi ahiret icin sevap olan cami, secimlerde oy getirecek kopru, yol ve cevre duzenlemelerine yatirdik. Baska varliginiz yok iken sahsen dolarla borc alip evinizin ve bahcenizin tamiratini yapar misiniz? Rasyonelligi kaybettik.
d 31 Mayıs 2018 12:37
Kırk yıl özel sektör hazineden beslenecek.Ya kardeşim çocuklarımızı bile borçlandırdık.Ne köpsünün bedelini anadolunun insanı neden cebinden ödüyor.Yapılan hastanelerde doktor yok ama parasını halk ödeyecek.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 17:33
0
merak etmeyin, gdolu ürünlerle o hastanelerin yarı hastasını garantilediler, şimdi nbş ile geri kalan sayıyı da hasta edip, devlet garantisinden kurtarırlar.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 12:33
İbrahim Öztürk,her zamanki acitasyonlarına devam ediyor.ABD ve AB meğer bizi ne çok severmiş de bizim haberimiz yokmuş.Yazıyı okuyan da zanneder ki bize hibe para veriyorlar.Başka hiç bir yerde kazanamayacakları faizi Türkiye'den alıyorlar.İnşaat,yol,geçit Türkiye'nin ihtiyacıdır ve 2000 ne yakın sektörü çalıştırır ve istihdam sağlar.Yazar bunları bilir de bilmemezlikten gelir.
Onurk. 31 Mayıs 2018 16:25
0
Bu tarz genişletici maliye politikaları resesyondan çıkmak maksadıyla çoğunluğu altyapı yatırımı ve transfer ödemesi olan kamu harcamalarından oluşur.Bundaki temel maksat tam olarak senin dediğin gibi birden çok sektörü çalıştırarak ekonomiye hareket kazandırır.Bunu bir arabanın marş motoruna benzetebiliriz.Araba nasıl marş motoruyla gidemezse durgunluktan çıkan bir ülkenin de bu tarz iktisadi olarak verimsiz kabul edilen harcamalarla gitmesi mümkün değil.Yazar sürekli olarak buna değiniyor ancak bir kişinin anlayabileceği muhatabının kapasitesi(veya ni
Arif 31 Mayıs 2018 16:36
0
Yazarın adı İbrahim Kahveci. Ajitasyonu da yanlış yazmışsınız. Zaten doğru yazsanız da kelime kullandığınız anlama gelmiyor. İstihdam sağlamak, ekonomiye hareket katmak önemli şeyler ama bunlar sadece pastanın paylaşılmasını etkiler. Pastayı komşunun emanet bıraktığı parayla alıyorsanız hesaplaşma vakti geldiğinde ödünç pastanızı kendi aranızda nasıl paylaştığınızın önemi kalmaz. Yazar dış kaynaklı sermayenin ekonominin dönüşümünde kullanılmadığını, bu şekilde büyümemizin sürdürülebilir olmadığını anlatıyor.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 12:10
ülkenin başındakiler ve en çok yalakalık yapanlar zenginlik içinde yüzerken,gariban halk zor geçiniyor veya geçinemiyor.bu iktidar döneminde torpil çok arttı.zenginlere yarayan bir durum bu da!fakir insan nerden bulsun torpili?o kadar adaletsiz bir durum ki.eskiden insanlar eğitimle sınıf atlardı.şimdi adamı olan en iyi işlere giriyor
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 15:02
14
Soru çalanlar ülkeyi anahtar teslim.i 15 temmuzda ABD.ye peşkeş çekmeye çalışanlar 16 yılda ülkeye millet gece gündüz demeden hizmet edenler.e kem küm öylemi siz karnı tok gözü açlar.sınız yazıklar olsun size
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 19:36
0
15.02 onlara kem küm ettiğimi kim söyledi?bilip bilmeden yazdığın için sana yazıklar olsun!yıllarca soru çalanlara millet bas bas bağırırken onları o dönem kim korudu?kim laf söyletmedi?soru çalınırken kimi suçlamamız lazım?soru çalanlarla beraber onlara göz yumanlara da bir lafın var mı?
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 19:50
0
15.02 yukarıdaki yorumun 15 temmuzla ne ilgisi var?soruları çalmayla ne ilgisi var ki ona da karşıyım!neden böyle bir cevap verme gereği duydunuz?gerçeklerden korkmayın.yanlışa yanlış deyin ki gerçek bir müslüman olmak ancak böyle mümkün olur.
Milli Görüş 31 Mayıs 2018 11:52
Yerli ve Milli ekonomi için yenide Milli Görüş. Bu sefer Saadet Partisi.
Faruk PAK 31 Mayıs 2018 11:28
Son cümlenize özellikle katılıyorum... ''Her toplum hak ettiği şekilde yönetilirmiş.'' Eğri oturup doğru konuşalım sadece devlet mi bu israfı yapıyor. Nerereyse hepimizin cebinde 4-6 bin arası telefonlar... Neymiş özellikleri çokmuş... Belki %10 muz bile bu özellikleri kullanmayı bırakın ne işe yaradığını dahi bilmiyor. Oysa belki sadece 600-800 tl lik bir akıllı telefon bile işimizi görür. Demekki sorun sadece devlette değil hepimiz aynı vurdumduymaz bir savurganlık içindeyiz.
KARAR OKURU 01 Haziran 2018 10:18
0
benim yok arkadaş beş altı bin liralık telefonum. 6 yıldır aynı telefonu kullanıyorum. ayrıca halkın yaşantısı iktidarın yolsuzluğuna bahane olamaz.
Abuzer 31 Mayıs 2018 11:21
C.Başkanı kusur bakmasın ama,TOTALİSTİKRARİST TAKINTI' yı terk ederek , kooordine,denetleyici ve yönlendirici fonksiyon işlevselliğe dönmez ve bunu devlet yönetimine hakim kılmaz da, şu an olduğu gibi spor,yargı,finans,resim,beste,çocuk sayısı,üniversite,sınav işlerine kadar her şeye karışmaya devam ederse bu günleri de ararız. Tekçi, dayatmacı ÇILGIN PRIJELERİ'nin berbat sonuçlara neden olduğunun farkında değil ne yazık ki!
Karar Okuru 31 Mayıs 2018 11:15
Aman efendim sizin bunları günlerce ve günlerce köşenizden yazmanızın bir anlamı varmı yok Reisciyiz Reisci o iktidara gelsin biz ölsekte olur boyu uzun güneş gözlüğü güzel hele bir Eyyy değişi var kurban olsak yeri ne olmuş yani biraz batmışsak .
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 12:07
1
aynen bu zihniyette insanlar var. reis ''Allah'' diyor diyorlar.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 13:52
0
Fena tiye almışsınız Gülmekten öldüm
okur 31 Mayıs 2018 11:10
sayın karamolla oğlunun söylediğini yazarolarak siz anlayamazsanız biz naapalım.Uretime donuk olmayan yatırımları durduracagız diyor.millete iş aş lazım üniversiteli gençler boş geziyor.temizlik işini bulsalar ona bile razılar.Kanal istanbul..milyarlarca dolarlık yatırım.bitince millete ne getirisi olacak.ordan arsa kapanlar köşeyi dönecek.Tamam bu da yapılsın ama ekonomimiz düze çıkınca.önce iş aş lazım insanlara
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 12:13
1
Kanal istanbulu bir türlü anlayamıyorum. Biz boğazı geçmek için milyarlarca dolar harcıyoruz, alttan tüneller üstten köprüler yapıyoruz. Sonra milyarlar harcıycaz bi boğaz daha yapıcaz, sonra onu geçmek için yine milyarlarca dolar harcıycaz tüneller köprüler yapıcaz (muhtemelen onlar da yap işlet devret olacak) edirneye giden iki köprü parası ödeyecek, avrupaya giden tır maliyetlerini yükselticez. Malımızın rekabet gücünü azaltıcaz. Anlayan beri gelsin.
okur 31 Mayıs 2018 13:46
1
yazar da farklı bir şey demiyor ki kardeşim.
Abdullah hasan 31 Mayıs 2018 14:03
0
İbrahim Bey'in anladığını düşünüyorum , kendi lisanıyla belirtmiş tabi.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 11:03
16 Yıldır iktidardalar. Geldiğimiz nokta ortada. Kişi başı gelir hala 10 bin doların altında. Beğenmediğimiz Yunanistan ise 20 bin doların üzerinde. Bu ülkenin neyi eksikte Güney Kore'den, İtalya'dan geri kalıyoruz? Yöneticiler yapamıyorsa gider yerine yapanı gelir. Hiç kimse veya parti Türkiye'den daha önemli değildir.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 15:05
9
Yunanistan orda 9 Eylül'de burda arazi olanlardan.sın galiba Yunanistan maaş ödeyemiyor AB kapısında el açıp dolaşıyor
A.Dirim 31 Mayıs 2018 10:58
Yazılarınızı adaylar da keşke okusalar diyordum. Son günlerdeki muhalefet adaylarının söylemleri bana da umut vermeye başladı, güzel şeyler söylüyorlar.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:43
reçeteler can yakacak gibi
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:36
Sayın Kahveci, 2002-2018 yıllar arasında Türkiyede sektörel bazda yapılan yatırımların analizi ile ilgili bir yazı yazarsanız iyi olur. Türkiye neredeyse gelirinin %80-90 nını inşaata , betona gömerek çağ atlayacağını zannediyor. Siz daha yollarda gidecek bir yerli Otomobil üretemezken yol yapsanız ne olacak. Havaalanı yapıyorsunuz yerli bir tane uçağınız yok. Hızlı Tren ulaşımına geçiyorsunuz yerli üretiminiz yok. Dünya artık Endüstri 4.0 'ı geride bıraktı 5.0'ı konuşuyor. Biz daha 2.0 'dan 3.0'a gelemedik. Bu kafayla daha çok krizler yaşarız.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 18:53
0
Eee peki yollar havaalani yapılmasın mi kardeşim. Nedir derdiniz sizin anlayamıyorum.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:26
Türkiye zor bir dönemden geçiyor. Bunun sebeplerinden bir tanesi de Kuzey Irak Kürt Bölgesinden alınan petrolün (yanlış politika ve hamaset siyaseti sebebiyle) kaybetmiş olması dolayısıyla olabilir mi? Ayrıca Türkiyeye Katar'dan, Suudi Arabistan gibi arap devletlerinden gelen para musluklarının ABD tarafından kesilmesi neden olmuş olabilir mi?
Abdullah hasan 31 Mayıs 2018 14:01
0
Doğru cevabı bilmiyorum fakat İ.kahvecinin ; nerelerden borç aldığımız verilerinde sizin söyledikleriniz yok, belki, kaynağı belki olmayan 45 milyardolar olabilirmi, oda genele ifade edecek miktar değil, 500 milyar nire 45 milyar nire.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:20
Sayın Kahveci, Yazılarınız gerçekleri gün yüzüne çıkarıyor. Malesef muhalefet edenler, Cumhurbaşkanı adayları sizin rakkamlarla vererek analiz yaptığınız gibi yapamıyorlar. Halbuki milletin gerçekleri öğrenmesi gerekiyor. Aşağıda maddeler halinde yazdığım husıslarda yazılar yazarsanız merakımızı gidermiş olursunuz. 1-2002 yılından 2018 yılına kadar inşaat sektörüne aktarılan toplam para ne kadardır.(Duble yol, Tünel, Köprü, Toki, Kamu Binaları,Kanal İstanbul, Bölge Hastahaneleri, Hava Limanları, Okullar v.s.) 2-2002-2018 yılları arasınd
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:14
yapılan yatırımlar daha ucuza devlet tarafından yapılabilirdi. yol ve köprülerin yapılış biçimi çok yanlıştı. amerika gibi bir süper güç niye kendisine yeni saray yapmıyor. adamların sarayı bile yok bir tane ufak beyaz evleri var.. israf ve lüksle yatırımı birbirine karıştırmışız..
mehmet A 31 Mayıs 2018 14:10
8
Beyaz ev dediğin yer film çekimleri ve fotoğraflar için. Başkanın çalışma ofisi onun tam arkasında ki devasa yapıdır. Bilmeden boş konuşmayın. CIA binası bile Türkiye'dekinden büyüktür. Nette fotoğrafları da var.
....... 31 Mayıs 2018 23:25
0
Afedersiniz de ABD ile sidik mi yaristiriyoruz? Yok CIA binası Türkiye ' den buyukmus de yok koca ofisleri varmış da..Türkiye'nin ABD kadar bütçesi var da sıra saray yariştırmaya mi geldi?aynı klasmanda yarışıyoruz da haberimiz mi yok?
sebilürreşad 31 Mayıs 2018 10:09
şaşkın seçmen doğruları duymaya alışık değil 12 milyon emekliye 12 milyar TL olmayan parayı nereden verileceğini sorgulamak yerine, haksız eleştiri diye don kişot gibi rakamlara saldırmayı tercih ediyor. üretmemişiz hovardalık etmişiz lüks bmw ve mercedes şehvetimize çocuklarımızın geleceğini ipotek etmişiz, dah olmamış beton ve asfalt ile 100 yıl öncenin eski sanayi yatırımlarını ey üst akıl diye diye adamların parası ile finanse etmişiz bir de gelip içerde maduroyu oynamışız. Hayır bu deniz biteli çok oldu bugün sadece 15 temmuz uzatmaları s
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:01
Yazılarınızı sürekli okuyorum.. Özellikle son 4-5 aydır sürekli olumsuz şeyleri pompalayıp duruyorsunuz.. Belki yazdıklarınız doğru olabilir... Ama hiç bir yazınız da gerçek çözümden bahsettiğinizi görmedim..buda yazdıklarınıza kuşkuyla yaklaşmamızı tetikliyor
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 11:00
7
Bence siz yazıları tekrar okuyun, pek anlamamışsınız.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 11:57
0
Mevcut yatırımların durdurulması v uretime ve istihdama dönük yatırımlara öncelik verilmesi bir öneri değil midir
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 13:09
1
Sayin Kahveci, hep bizi sorgulamak ve düşünmek zorunda birakan yazilar yaziyorsunuz. Biraz da iktidarimizin bize anlattıklarını teyid eden yazılar yazın lütfen. Bizler sorgulamaya ve düşünmeye alışkın canlılar değiliz ..
musto 31 Mayıs 2018 13:56
0
anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 09:57
Akıllı olan, vatanını seven hem yatırım yapar, hem de yatırımcıları teşvik eder. Ekonominin temeli üretmekse her ahvalde üretken olmalıyız.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 09:57
Merak etmesin kimse... Birilerinin istrdiği gibi degil tabiki..bu millet nasıl isterse öyle yönetilir
Hocam muhalefet iyi de fazlası bir süre sonra sıkıyor. Siz değil miydiniz iki gün önce övüp duran. Şimdi her gün eleştirip duruyorsunuz. Artık yazdıklarınız tesir etmemeye başladı bizlere. Bunu bilesiniz. Kararsız bir seçmen olarak bu kadar acımasızca ve haksız yere eleştirilen hükümetin yanında durmaya karar verdim.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:33
3
Muhittin sabah sabah güldürdün beni. Allah da seni güldürsün
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 11:45
0
Kararından ben de çok etkilendim Muhittin Çatalyürek. Gerçekten senin yorumunu okuyuncaya kadar kararsızlık girdabında yolumu kaybetmiştim. Yaptığın bu tespit tüm yolumu aydınlattı. Bir daha gazete okumama bile gerek kalmadı.İktisat ilminin de zaten cevap veremediği tüm sorulara sen cevap verdin.Ben de senin gibi yapmaya karar verdim. Bu zamana kadar neredeydin arkadaş! Sağol.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 13:10
0
İnsan gerçekleri okumaktan rahatsız olur mu ?
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 15:12
3
Aklinca kararsiz secmene mesaj vermis. Bak bu kadar elestiriliyorsa demek ki hakli. O yuzden milli ol, vatandan yana ol safsatasi. Senin bu ucuz akil oyunlarin burada sokmez Muhittin. Makarna ve komur grubu degil burasi. Al voltani.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 09:34
Herkes artık çok iyi biliyor ki 16 yıldır ülkenin yüksek faizler karşılığında disaridan sağlanan kaynakları, kayıtdışıliğin ve rüşvetin en yaygın olduğu inşaat sektöründe degil de üretici sektörlerde kullanilsaydi bugün işsiz gençlerin çoğunun işi olacaktı. Enflasyonun yüzde12-13 ü bulduğu bir dönemde memur, işçi ve emekli yilda yüzde 6-7 değil yüzde15-16 ücret artışı alacaktı.Hesap bu kadar basit.Seçimlerde herkes tercihini, siyasetçilerin söylediğine göre degil allahın verdiği aklı kullanarak ve bu basit hesabı dikkate alarak yapmal
atilla pehlivan 31 Mayıs 2018 09:27
şimdi, birileri bana akparti döneminde artan 320 milyar dolar borcun, abd ve ab ülkelerince bize sadece güven duyularak, laylaylom verildiğini söylemesin. 2002 de kemal dervişe 1 milyar dolar koklatmayan bu ülkeler niye böyle bir aptallık yapmış olsunlar ki? üstelik de türkiyenin riskleri belli ve pek bişey de değişmediği halde. ben buna hiçbir zaman inanmadım.birkaç milyarlık fon yatırımı ve ticaret dışında böyle büyük paraları bu ülkeye borç verecek enayi ülke olamaz.
Sayın Kahveci, son 16 yılda sayısını hatırlayamadığım kadar,sözde reform yapıldı. Hepsinin sonucu da inşaata çıktı.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 08:14
Hukumet kriz geldigi icin erken secim karari aldi. Hadi buna hayir deyin ve aciklayin.
HACI MURAT 31 Mayıs 2018 06:08
İbrahim Bey'i okuyan da zanneder ki Batılılar bize karşılıksız para gönderiyorlar;bir babanın askerdeki oğluna,ya da üniversitede okuyan çocuğuna harçlık göndermesi gibi. Bu Batılılar babalarına bile karşılıksız para vermezler yahu!Menderes İstanbul'a geniş caddeler açtırdığında CHP,buradan uçak mı kaldıracaksınız diye itiraz etmişti.Hakeza Demirel'in yaptırdığı 1.köprüye de aynı itiraz gelmişti muhalefetten.Türkiye büyüdü,gelişti,harıl harıl çalışan bir sanayisi var hamdolsun.Çalışmaya devam Türkiyem.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 08:34
8
Ne alakası var arkadaş? Bu yazdıkların İbrahim Kahveci'nin yazdıklarına cevap değil ki.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 09:07
11
Ah şu bizim tek taraflı bakışımız. Nedense Menderes'in cadde açmak uğruna yaptığı tarih katliamını hiç hatırlamayız. İslamcı siyaset Menderes Demirel ve Özal'ın -kalkınma olsun da ne pahasına olursa olsun- ekonomi modelini benisedi. Sonuç ortada.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 09:27
3
Sayenizde ufkumuz genişledi, birden aydınlandık Hacı Murat Bey. Artık ülkenin ekonomik hiçbir sorununu düşünmeye gerek kalmadı.Sagolun, var olun. Ben bu yazdıklarınızı neden daha önce düşünemedim diye derin bir hicap duymaktayım. Eksik olmayın. Çaya şeker alıyor musunuz???
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 11:51
1
Arkadaşım o harıl harıl çalışan sanayi senin için değil diğer ülkeler için çalışıyor. Ne zaman uyanacaksınız bu aymazlıktan? Hammadde ithal, makineler ithal, yazılım ithal, tasarım ithal hatta kilit noktalardaki çalışanlar bile ithal... Sende ne var? Sabahtan akşama kadar köle gibi çalışıp ürettiğin ürünü, maliyetinin 15 katına sana geri satıyorlar. Hem ucuz işçisin hem pazar. Doların %30 artışı yine onlara yaradı, ucuz işçilikte Çin ile yarışır hale eldik. Ama yol yaptı, köprü yaptı! Ülke dediğin köprüyle, yolla büyümez. Ah bir de
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 11:54
2
Hacı Murat,elbette borcu babalarının hayrına vermiyorlar..Faiz alıyorlar faiz..Bir zahmet son 15 yılda ne kadar faiz ödemişiz araştır...Mesala Reis in danışmanı Yiğit Bulut tan sor o sana söyler...
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 05:56
Gübre fiyatları %40, mazot fiyatları %25, tarımsal ilaç fiyatları %40 arttı. Tarımsal desteklemeler aynı kaldı. Çiftçi memnun ama, dediğiniz gibi her millet hak ettiği şekilde yönetilir.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 09:08
28
Danimarkada yaşıyorum Bu ülke petrol ihracaatcisi bol kaynak var. 6 ay önce mazot litresini 7 kron a alıyordum şimdi 10kr üzeri.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 04:34
Sayın yazar, eğer daha önce yazmadıysanız, şu meşhur IMF'e borçların kapatılması meselesinde de bizi aydınlatırsanız sevinirim.
Okur 31 Mayıs 2018 09:44
1
Doğru IMF borcu kapatıldı. Ama satacak bir şeyde kalmadı.
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 10:15
1
Saate kaç kron kazandığını da yazsaydın ya kardeşim...
KARAR OKURU 31 Mayıs 2018 14:21
0
Burada kasıt yanlış anlaşılmış gibi. Tayyip bey çok övünüyor IMF borcunu nasıl kapattıklarıyla ilgili. Bu işin arka planını merak ediyor ve öğrenmek istiyorum. Yazardan mümkünse bu konuda bildiklerini paylaşmasını rica ediyorum.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN