Back To Top
Bu kalite kaybını kim tahmin edebilirdi?

Bu kalite kaybını kim tahmin edebilirdi?

- A +

Bugünkü gerilim ve karamsarlık yanıltmasın… Türkiye’nin iyi ve umut verici zamanları da oldu. Hem siyaset hem de toplumla birlikte demokrasi kalitesinin yükseldiği günlerimiz oldu. “Üst akıl, dış güçler, karanlık baronlar” gibi korkuların olmadığı ve dünyayla komplekssiz konuşabildiğimiz zamanlar da oldu. Türkiye markasının parıldadığı, değer ürettiği zamanlar…

Elbette bu zamanlara ulaşmakta Özal’ın hatta Demirel’in hizmetleri olmuştur ama Erdoğan ve arkadaşlarının, yani AK Parti döneminin değişimde sergilediği başarı hepsinin üzerindedir. Çok değil 4-5 yıl öncesinden başa kadar, yine AK Parti’nin iktidar olduğu dönemde, vizyon, hukuk, demokrasi ve dünyayla ilişkiler karnesi iyi notlarla doluydu. En önemlisi de işler hep daha iyiye gitmekteydi. “Türkiye artık geri gitmez, ileri gider” sosyolojik bir kural olmuştu.

***

O günlerden bugüne bir tahmin yürütüp 2018 yılında yapılacak seçimlerde söylem kalitesinin, vizyon kapasitesinin, saygı ve üslubun bu kadar düşebileceği tahmin edilemezdi. Kalite düştükçe düştü ve yarının dünyasındaki insanların örnek almayacağı ne kadar basitlik varsa slogan oldu, şehvetli birer propaganda malzemesi haline geldi. Sadece miting meydanlarında değil, televizyonlarda, gazete köşelerinde ve sosyal medyada… Bu seçimde gördüklerimiz her seçimde gördüklerimizde seviye olarak bir kademe aşağıdadır. Partizanlık olarak da bir yukarıda… 

Sınır tanımaz bir seçim ekonomisi yarışı, kural tanımaz suçlamalar, arkasını düşünmeden hoyratça yaftalamalar… Bu mu Türk siyasetinin gelip gelebildiği yer, bu mudur yeni sistem dediğimiz mucizenin getirdikleri?

Bütün kampanya boyunca ülkenin geleceğine dair ciddi bir proje duyan oldu mu? Bu ülkenin bir de yarınları olduğu, sadece altyapı yatırımlarıyla geleceğe gidilemeyeceğini ve bunun için de bilişim ve yeni teknolojide bir şey yapmak gerektiğini söyleyen oldu mu? Olduysa buna dair proje anlatan oldu mu?

Geçtim geleceği yakalamayı… Türkiye’nin içinde bulunduğu borç sarmalı ve giderek dünyayla kopan ilişkiler nedeniyle artan risk yüzünden bu sarmalın çözümsüzlüğüne karşı önlem bir anlatan oldu mu? Olamaz zira, herkes bir fazlasını verme yarışında. Hasılı, seçim korkusuyla olduk mu sosyal devletlerin en birincisi!.. Sokaktaki vatandaş da biliyor ki kendisine maaş ve para veren de vereceğini söyleyen de “dış güçler”e ve “haçlı ittifakı”na borçlanacak. Olsun. Nasılsa borç bini aşmış, cari açık kapanamaz olmuş. Bari cebime birkaç kuruş fazla girsin, diyor. Ülke borçla, faizle yüzde 7.4 büyürken fakir fukara mı “Devletin borcu artacaksa, bana da ikramiye vermeyin” diyecek!

Ayrıca ne adına ve hangi duyguyla diyecek? Bir arada yaşamak… Empati yapmak… Başkasının derdini anlamak… Farklı hayatlara saygılı olmak… Herkesin insani hakları için sorumluluk taşımak…

***

Duyulunca kulağa sıkıcı ve sıradan gelen ama diğer bütün kavramlardan önce; bir toplumu toplum, bir ülkeyi ülke, bir milleti millet yapan değerler… İşte bunlar kaybolup dağılınca kimsenin de “ortak iyi” için kılını kıpırdatacak mecali kalmadı. Çocukların geleceğinden kaygılanmak ya da katlanarak artan dış borçtan endişe etmek veyahut da dünya liginde gerilemeyi dert etmek umursanmaz oldu. 

Hal böyle olunca, siyasette kalite ve miting meydanında seviye arayanlar, gidip yine “böyle ortama böyle siyaset” duvarına çarpıp duruyor.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 6 saat 8 dakika önce
20 Haziran 2018 08:01
Kalitelini düştüğü insanların menfaat peres adaletin kayboldugu su zamanda meydanlar boş vaatlerle dolu
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 23:45
Dindar adamın bir ahlakı var zannederdik
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 17:03
2002 yılına dönersek ekonomi kötüydü ve bürokratik vesayet vardı. Onun dışında Türkiye betonistan olmamıştı. Dış politika hayt huytla gitmiyordu. Milyonlarca göçmeni içeri alıp ensar olma şerefine henüz erişmemiştik. Hesler yüzünden Karadeniz'de bile dereler kurumuyordu. Et ve tarım ürünlerinin çoğu henüz ülkemizde üretiliyordu. Sadece birkaç lise sınavla öğrenci alıyordu. Öğrenciler en yakındaki okula gidiyordu. Siyasetçiler birbirine lanlı lunlu konuşmuyordu. Terör örgütü 1'den 5-6'ya çıkmamıştı. En önemlisi ahlaki değerler bu kadar
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 16:51
Somut şeyler yaz Sayın Karaalioğlu! Bahsettiğiniz tarihler FETÖ'nün sahne alıp taarruza geçtiği tarihler... Bir seviyedir tutturdunuz gidiyorsunuz. Tayyip Bey ezelden beri Kasımpaşalıydı, seviyesi hep aynıydı. Bir dönem neden sürekli yanında olduğunuz halde seviyesizliğe göz yumdunuz o halde. Yapmayın Allah aşkına.
Bahtiyar 13 Haziran 2018 15:50
Seviye sorunu olan adaylar utanmadan bu ülkeyi yöeneteceğim diye meydanlara çıkarsa olacağı buydu ne bekliyordunuz ki? Kaliteli rakiplerle olan maç güzel olur. Futbol maçı izleyenler iyi bilir..
İnsiyator. .. 13 Haziran 2018 14:59
Hep beraber lay,lay lomdayiz ..Bu Coğrafyada ve İklimde Dede mirasinda yaşıyoruz. Farkında degiliz. .!!!. Ne olacak yani senin partin, onun partisi veya bunun partisi iktidar olsa BAŞIN.,BAŞIMIZ GÖĞEMI ERECEK .. Hiic sanmıyorum. .mutlaka eksiği. Gedigi olacaktır. Peki senin, benim, onun, şunun,bunun hiç mi suçu yok. .:)))..tek suçlu Siyasiler mi.??....Bence DÜRÜST ve ADİL olalım kalanı gelir yavas, yavaş RUHUMUZ mutsuzken Bedenlerimiz mutlu olmaz. Olamaz. !!
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 20:18
0
Benim tek suçum zamanında Ak Parti yi savunmak ve oy vermektir. Okudum, calistim, urettim, doğru bildigimi savundum. Benim adım Hıdır, elimden gelen budur himayesinde: Çalmadım, yemedim, harama el uzatmadım, bilerek haksizlik yapmadim... Iktidar yandas zengin ederken sesi cikmayanlar ve hala oy verenler versin hesabini. Zira ben Erdogan ve Ak Parti ile hesabimi kapattim, ahirette açacağız.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 14:20
Referandumdan beri hükumet tarafından nerdeyse AK Parti'li olmayanlar vatan haini ilan edilecekken bu kalite kaybını tahmin etmek benim için hiç de zor olmadı. Bu söylemin meyveleri sosyal medyada; mesela, bir ortaokulda müdür yardımcısı (!) olan bir vatandaş İnce'nin mitingine katılanlara Twitter'dan küfredip "bu sefer elimiz de belimiz de boş olmayacak" diyerek göz dağı verdi ve hakkında şimdiye kadar bir soruşturma açılmadı.
Hasan Akseki 13 Haziran 2018 13:42
"... üslubun bu kadar düşebileceği tahmin edilemezdi." Başka konular değil ama şu üslup konusunda bir hatırlatma iyi olur düşüncesindeyim. 20 Temmuz 1974 Kıbrıs Barış Harekatı sırasında dönemin başbakanı Bülent Ecevit'in söyledikleri. "Savaş için değil barış için, yalnız Türklere değil Rumlara da barış getirmek için adaya (Kıbrıs'a) gidiyoruz." Bir de günümüze bakalım. "Bir gece ansızın gelebiliriz."
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 12:50
İnsanlar huzursuz, yarınlarından endişeli, bundan 3 yıl önceki yarına güvenle bakma, artık yok. İnsanlar bir arayış içerisinde, çaresizlik içerisinde yaşıyor. Ekonomi 2002 yıllarına dönmüş durumda, faizler, döviz almış başını gitmiş. Ülke borç batağına saplanmış. Milyonlarca üniversite mezunu işsizken hala paralar yeni üniversite yapmaya harcanarak çarçur ediliyor. Aileler parçalanmış, boşanmalar zirve yapmış, kadın hakları kılıfıyla ve ömür boyu nafakalarla kadınlar kocalarına kışkırtılmış, ülkede huzurun h'si kalmamış. Ülke ner
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 12:38
Yanılıyorsun, bu toplumda ortak iyilikler devam ediyor... Ramazan zekat ayı olarak gelenekselleşmiş. Ben etrafımda zekat verenlerin parti gözttiğine rastlamadım. Mesela CHP li bir zengin bir ihtiyaç sahibi AKP lidir diye ona yardım etmekten vaz geçmiyor. Tersi de öyle. Dış güçleri yok saymak da entelektüellik sanılıyor. Pabucumun entelektüelliği...
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 20:13
0
Eğer bir insan ihtiyaç sahibiyse Ak Partili olmaz, Ak Partili ise de zaten ihtiyaç sahibi olmaz. Kendisini muhtaç duruma düşüren bir partiye oy vermek! Yorum yok. Ak Partilisin zaten sana kömür, kumanya vs. sebil. Onurunu koruyanlar müstesna. Kardeşim adaletsizlik var. Kayırmacılık var. Var oğlu var.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 11:48
Ali Koç bize kalitemizin berbat bir durumda olduğunu farkettirdi.
ilker 13 Haziran 2018 11:33
merhaba! bizler Muslumanlar olarak demokrasiyi tanimiyoruz,tek yol islam diyoruz.eger Rabbimiz muslumanlara yeryuzunde yonetim nasip ederse yapilacaklara ornekler; 1.anayasa ve kanunlar yapilirken mutlaka Kuran-i kerim ayetleri referans olarak alinacak.2.meyhaneler,kumarhaneler ,genelevler kapatilacak.tum mustehcen yayinlar yasaklanacak.3.icki,zina,escinsellik,faiz yasaklanacak.4.bankalar ya faizsiz calisacak veya kapatilacak.gasp,yolsuzluk ve somuru ile ciddi mucadele edilecek.5.siyonist israil ve emperyalist amerikan buyukelcilikleri kapatilacak.incirlik ve diger usler kapatilacak.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 11:56
2
bizler derken kimi kast ettiniz? Bakın sizlerin arzu ettiği düzen için iki yolunuz var .Ya demokratik yolla iktidara geleceksiniz yada silah lı mücadele verip devrimci şiddet uygulayacaksınız.Aslında sizler tarihsel materyalist siniz.Marksizm den arakladığınz iki kavramın yerini değiştirmişsiniz.Zırva adamlarsınız çünkü çok boşsunuz .Bu arzu ettiğiniz düzeni hangi fıkha teslim olarak yapacaksınız:ÇÜNKÜ İSLAM zannettiğiniz FIKIH .Yani şiianın, talibanın, deaşın gibi
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 14:13
1
Kısaca IŞİD yazsaydın yeterliydi.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 15:50
3
ilker gibi düşünen bir %8 var Türkiye'de. Bence onların da partisi olmalı ve mecliste yer almalı.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 19:06
2
düşünen değil inanan. bu bir inanç meselesidir. bi böyle bi böyle kafanıza göre islam olmaz. olursa belediye başkanıyken hem laik hem müslüman olunmaz deyip, c.başkanı olunca ümmete laiklik tavsiye eden erdoğan gibi olursunuz. hiçbir çizginiz duruşunuz davanız kalmaz
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 19:07
11
Allahın kanunlarını söylemek savunmak inanmak teröristlikse evet hepimiz teröristiz. hepimizi öldürün. müslümanları işid gibi katllere abd maşalarına benzetip onlarla ortak görenlere Allah lanet etsin
ali ahmedoğlu 13 Haziran 2018 11:22
REİS ne yılanlar beslemiş meğer sende davutoğlu ve diğerleri gibi tarihin karanlık sayfalarına gömüleceksiniz 25 haziran sabahı. noldu arpan mı kesildi artık uçaklara binemeyince zorunamı gitti. nerdeyse hainleri yeni bir gezi veya darbeye çağırmadığın kaldı büyük burnun sürtülür yakında bu millet yarına bırakır sizin gibi brütüslerin yanına bırakmaz
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 11:38
0
birader sen ne zamandan beri türkiye'desin bilmiyorum ama bu adamlar eskiden de aynen böyle yazdıkları için oralarda barındırılmadılar. aklın varsa karar gazetesinin ayakta kalması için dua et. yarın elimizde başka birşey kalmayacak çünkü.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 12:42
14
Beyler tüzgara fazla kapılmayın. Reis sizin babanızın cenazesine değil Karalinin babasının cenazesine katıldı. Ne Reis içşn Karali ile ne Karaali için Reis ile kötü olmayın....
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 11:19
Yunanistan ekonomik krizdeyken 2004'te Bütçe Bakanı olan Doukas üst düzey maliye bürokratlarını çağırır ve "Bana doğruları söyleyin, hakkınızda soruşturma açmayacağım, söz" der. Önüne gerçek rakamlar serilince anlar ki gerçek bütçe açığı ilan edildiği gibi %1.5 değil, %8'dir. Enflasyon, bütçe ve büyüme rakamları ile oynanarak halka ve dünyaya mucize masalları anlatılmıştır. Bütçe açığıyla sürekli borç alınarak mücadele edilmiştir. Filmin sonunu hepimiz biliyoruz. Şimdi beni bizdeki enflasyonun %10 olduğuna ikna edin.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 10:01
Daha düne kadar Sayın Erdoğan'ın uçağından inmiyordunuz. Size ne oldu hele bir söyleyin bakalım. Eleştirin, eleştirin ama biraz tutarlı ve yapıcı olun. Elbette ülkenin çözülmesi gereken acil birtakım sorunları var ama muhalefetin ağzıyla yıkıcı bir janrda değil eski bir dost ve aşinanın sıcak, tebessüm yüklü yüzü ve diliyle yapın ki size de munsif desinler...
Karar 13 Haziran 2018 10:56
0
Bir kişi, işin başında olumlu eleştirilerde bulunduğu, övdüğü bir siyasi partiyi ya da lideri hata yapsa da dünyanın sonuna kadar göklere çıkarmak zorunda değildir. Ayrıca hatalar üzerinden yapılan eleştiriler yıkıcı değil, tam aksine o partiyi ilkeler anlamına motive edici olacaktır. Burada önemli olan; eleştiriyi yapanın geçmişte olumladığı özellikler temelinde ilkesel bir tutarsızlığa düşmemesidir. AK Parti bugün bizzat kendi koyduğu ilkelerle aynı paralelde değil. Çünkü ‘hukukun üstünlüğü’ konusunda toplumun zihninde tereddütler var,
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 14:12
1
Yerli ve milli bir sözümüz "Dost acı söyler" der.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 08:25
Ahh su chp yokmu chp..butun kotuluklerin anasi.seviye felan birakmadi.cahilligin ana kaynagi chp zihniyeti, camilerimizi ahir yapanlardan ne bekleyecen. Ak partiye bak projeyse proje, icraatsa icraat, ahlak onlarda seviye onlarda durustluk onlarda binbir cesit meziyet iman desen ha kezaaaa
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 10:42
0
he valla
Nuri 13 Haziran 2018 14:53
0
iron maiden
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 04:25
İktidarın bir projesi olmasa bu millet için daha faydalı olurlar kanımca. Proje dedikleri şeylerle ülkeyi yaşanmaz hale getirdiler. Misal TOKİ millet bahçeleri yapacakmış (acı acı gülme emojisi), bilakis TOKİ elini çekse şehirlerimiz zaten bahçe olacak.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 13:23
0
Ne güzel yazmışsınız,tebrikler.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 03:59
CB'nin İnce'nin Diyarbakır mitingiyle ilgili suçlamaları geldiğimiz yerin en acıklı resmi. HDPlilerin gelmesi mi suç, gelenlerin HDPli olması mı suç?? Bir de istihbarat aldım diyor ki vah ki ne vah!!!Devletin kaynaklarını mitinge gidenleri araştırmak fişlemek için mi kullanıyor? Gerçekten biz bu hale nasıl geldik:-(((
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 10:46
0
diyarbakirli secmenin hdp agirlikli oldugunu bilmek icin istihbarata ne gerek var. acik, acik, biz sistemlere bu yuzlerini taramak suretiyle kaydetmistik, tek tek taniyoruz demek. durum cok vahim. polis devletine dogru hizla ilerliyoruz.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 10:53
0
Askeri vesayetten kurtulduk. Şimdi de istihbarat devleti mi olduk? Normal olmayan ne varsa devam ediyor, sadece el değiştirdi.
Ehl-i İrfan 13 Haziran 2018 11:20
19
PKK, Kandil'e yürüyen ordumuza kendince gözdağı vermeye çalışıyor. Bence o anları en çok 'her evden HDP'ye bir oy' kampanyası yürüten CHP ve Saadet Partililer izlesin. O anları en çok, 'Devlet Kandil'e gitmesin, orda PKK kalmadı' diyen Muharrem İnce izlesin.O anları en çok 'yeni çözüm süreci vakti' diyen CHP'li milletvekilleri ve oy verenleri izlesin.Yine "Ama siz çözüm sürecinde hedehödö.." dediklerini duyar gibiyim. Arada şöyle devasa bir fark var:Biz çözüm sürecini savunurken, bir yandan da şehit vermiyorduk! Ortada daha önce hiç denenmemiş bir devl
Engerekli 14 Haziran 2018 06:47
0
Nereye şehit gelmiyor bu kadar da balık hafızalı olmayın. Pazarda aş eren hamile eşine meyve alırken eşinin yanında şehit edilen Hava Astsubay Üstçavuş Nejdet Aydoğdu da mı şehit değil. O zamanlar TSK ve medya gizliyordu sadece olayları olan bu. Valilerden bile kaç kere operasyon istedi komutanlar da vermedi valiler göz yumdu tüm şehitlere.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 03:16
Maddi gelir anlamında "ortak iyi" olmaz, olamaz. Gelir dağılımı bu kadar bozuk iken bu olamaz. Halihazır durum birileri açısından "ortak iyi" olabilir. Ama sadece birileri açısından. Asgari ücretin onbeş katı vekil maaşı hangi demokraside var. Kamuda uyduruk, formalite yönetim kurulu üyelikleri v.s. Fedakarlık yapmak isteyen üst gelir grubu yapabilir bunu onları tutan mı var. Gelirlerinin, astronomik maaşlarının bir kısmını hazineye bağışlayabilirler. Böylece belki devletin borç bulma zorunluluğu hafifler. Bu da bir "ortak iyi" dir. Demem o ki on yıllardır
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 02:32
Kanal İstanbul proje değil mi Mustafa Karaalioğlu ??? Yok demişsin ya !!! Yerli otomobil proje değil mi yerli uçak yerli tank proje değil mi ??????
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 03:22
1
Şu yerli otomobil de bi alem canım ! Ha bire işadamları biraraya gelip imza atıyor. Ama araba yok.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 07:16
1
Kanal İstanbul'u yapınca ne olacak sana iş mi verecek. 40 milyar doları oraya gömünce zengin mi olacaksın.... 40 milyar dolara git memleketteki tüm ilk okullara temel fen uygulamaları laboratuvarı kur. Oradan mezun olan çocuklar sana 20 yıl sonra değil kanal İstanbul'u İstanbul uzay istasyonunu yapsın. Bizans'ın aşılmaz surları vardı. Fatih 'in ise eğitimi vardı... Sonuç ortada...
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 10:59
0
Kanal İstanbul da bir inşaat projesi bence. Ne getirecek? Yüzbinlerce konut, asfalt, AVMler... Doğal çevreye etkilerini saymıyorum. Hani üretim, hani fabrika? Yandaş müteahhitler daha da zengin olacak, hepsi bu.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 11:06
0
AKP İstanbul'u mahvediyor, alkış... Dönüyor "İstanbul'a ihanet ettik" diyor, yine alkış. Hangisi doğru, hangisi yanlış yahu?
Sorgulayıcı 13 Haziran 2018 11:33
1
Kanal istanbula harcanacak 60 milyar dolarla 60 tane anadolu şehrine 60 tane fabrika açılsa, bu fabrikalarda 2000'er kişi çalışsa 120000 kişiye doğrudan iş verilmiş olsa daha mı kötü olur. Ya da köylüye hayvancılık desteği olarak planlansa, milyonlarca köylünün cebine para girse, türkiye hayvancılığın merkezi olsa fena mı olur. Anadolu boşalıyor, iktidar fantazi peşinde.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 13:37
1
Sayın Sorgulayıcı şahane bir tespit. Ancak tüm açıklığı ve yalınlığına rağmen bazılarına o kar uzak ki yazdıklarinız. Ćünkü düşünmeye zahmet etmeksizin, kendi yerlerine düşünüp karar aldığına inandıkları yerden gelen her şeye, sorgulamaksızın kayıtsiz şartsız inanmaya programlanmışlar adeta.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 02:16
Değerli arkadaşlar, Hepimiz Bu necip Milletin fertleri ve evlatlarıyız. Ne olduysa oldu. Şimdi bunların muhakemesini yazar yapmış zaten. Kafası lider egosuna takılmamış arkadaşlarımıza sesleniyorum. Gelin Bu seçimde AKP Yİ BİLE DEĞİŞTİREBİLECEĞİMİZİ İSPAT EDELİMKİ, bir daha hiç bir iktidar, veya lider, Aynı hataları tekrarlamaya cüret edemesin.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 02:33
82
Biz memnunuz ak partiden niye değiştirelim ??? Değiştirip de PKK destekçilerini mi iktidar yapalım ????
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 02:47
1
Öyle diyorsunuzda değerli okur, bir bizle değil ki? Iki maaşa tav olan seçmenlerin sayısı bizler gibi sorgulayanların sayısından kat be kat fazla. (Hem muhalefet hem de iktidar tarafında) Fikirler değil hatlar çarpışıyor sanki. Aile sohbetlerinden anlıyorum (siyaset konuşmamaya çalışıyorum) insanlar çaresiz bırakılmış. Televizyona mahkum edilmiş ve hayatını haberlere göre sekillendiren bir kitleyi nasıl razı edeceksiniz. Tek umut gençler. Onlar bizden daha özgür.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 03:16
0
02.23 Size dememiştim zaten
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 06:50
0
02.47 biz kendimizden başlayalım. İnanırsak başarırız.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 13:52
0
Kesinlikle
PROJE versus FELSEFE 13 Haziran 2018 02:14
Aman Mustafa Bey aman ! Proje deyince korkar olduk. Nerde proje lafı edilse orda mutlaka bir dalavere, laçkalık ve kuralsızlık hakim. İstanbul projeden geçilmiyor. Sonuç şehir katliamı ve "ihanet". İnsanı, şehiri, eğitimi ve ekonomiyi "proje bakışı" olmadan; insani, islami ve çevreci bir duyarlılıkla okumak gerekir.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 02:07
4 - 5 sene önceye mi dönelim. Devletin kılcallarına sızmış bir örgüt elbet bünyeyi zayıflatacak.. seviyenin düşmesi ülkenin düşmesinden daha mı kötü?
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 04:53
0
Devletlerin düşme sebebi zulümdür, seviye düşmesi değil!
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 07:18
0
Ne istediler de vermedik.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 07:21
0
Nasıl sızdı ya lütfen... Ben üniversite yıllarımda gördüm. Sızma mı? Yoksa açık açık gel buraya yerleş mi?
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 07:38
0
Mesele bu ya işte. Malum örgüt temizlendikten seviyenin bariz bir şekilde artmasını beklemek hakkımız değilmi
Nihayet 13 Haziran 2018 01:39
Adresi de verseydiniz keşke. AKP/MHP dışında bu ülkeyi seveb yokmiş gibi, muhalefete hainmiş gibi davranılmasının ne yararı olabilir bi vatanın geleceğine. Ne yani 16 yıl yönettiniz, iyi günleriniz oldu destek verdik, oy verdik. Şimdi de yaptıklarınız yanlış diyoruz. Oy verirken iyi, vermeyince vatan haini. Yok ya!
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 07:22
0
Helal Olsun....
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 11:21
3
Münafıklık yapma! :-))))
Tabi Tabi 13 Haziran 2018 01:38
Herkes AKPnin 4-5 yıl öncesine kadarını beğenme yarışında. Niye? Çünkü asıl o zaman sapla saman karışıktı da ondan. AKP Fetocularla gelmişti o günlere. Ayran içip ayrı düşünce işler kötüye gitmeye başladı. Niye? Fetocular desteği çekti. 15 temmuzda da fişi çekmeye çalıştı. Olmadı. Şimdi herkes ortada giden yarışta renk vermemeye çalışıyor. Niye? Nolur nolmaz. Ya Tayyip devrilirse? Tutunacak biriki yazısı olsun kenarda. İlkesizlik böyle birşey işte. Devam. Sizin sayenizde kafalar ütüleniyor. Yazıklar olsun.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 01:46
1
Herhalde bu önyargılı yorum karar yazarlarını kapsamıyor. Adamlar zaten yıllardır bunı söylüyor.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 01:55
3
Ben FETOnun bu gunlere gelmemizde baş sorumlulardan olduğunu düşünüyorum. Ama en azından ülke için de basları ezildi. Hatta daha ileriye gidilerek yanlışlar ve magduriyetler olustu. Iyi yapılan seyler aşırılıkla dengeleri bozdu. 7 dönemdir OHAL var. Ne oluyoruz hani kısa bir süre içindi? Secime bile OHAL ile gidiyoruz. Biz bu dünyada tek başımıza değiliz.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 01:35
Ellerine sağlık. Bir de bu durumun başlıca nedeninin Ak Parti ve Bahçeli olduğunu söyleseydiniz. Ayrimcilik yapan, digerlerini vatan hainligi ile terorist olmakla suçlayanlar belli. Secimden sonra bu ayrışma zor düzelir. Ülkeyi nereye getirdiklerine hiç bakmıyorlar. En sakin ve bilgece konuşan ise Temel Bey. Takdir ediyorum. Umarım çok oy alırlar.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 01:07
Ah be karaalioglu
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 00:49
Çok doğru bir yazı.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 00:38
Şahane bir tespit
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN