‘Işık Üstüne Işık’ Madrid’de doğuyor

‘Işık Üstüne Işık’ Madrid’de doğuyor

Ahmet Güneştekin’in seramikleri, kırkyamaları, metal konstrüksiyonlarını içeren ‘Işık Üstüne Işık’ adlı sergisi 10 Ocak perşembe günü Marlborough Madrid’de açılıyor. Sergide sanatçının çoğu İspanya’da ilk kez görülecek farklı dönemlerde yaptığı işleri bir araya getiriliyor.

Ahmet Güneştekin’in farklı dönemlerde çalıştığı işlerini bir araya getirerek çok yönlü pratiğini sunmayı amaçlayan ‘Işık Üstüne Işık’ adlı sergi 10 Ocak’ta Marlborough Madrid’de açılıyor. Sergi sanatçının grotesk seramiklerini, üç boyutlu bulmacaları anımsatan metal konstrüksiyonlarla çalıştığı heykellerini, pop art işlerini ve geleneksel el sanatlarını modern sanatın diliyle bir araya getirdiği kırkyamalarını içeriyor. Birlikte çalıştığı kurumlar arasında Whitechapel Art Gallery, Tate Britain, Hamburguer Bahnhof, Guggenheim Bilbao olan Enrique Juncosa’nın küratörlüğünü üstlendiği sergi 16 Şubat’a kadar devam edecek.

19-01/05/1.jpg

Juncosa’ya göre Güneştekin’in çalışmaları biçimsel ve kromatik olarak zengin, soyutlama ve süslemenin daha yüksek bir gerçekliğe işaret eden metaforlar haline geldiği İslam sanatı geleneğinin açık bir dışavurumu. Metalik ve plastik küresel hacimleri birleştirdiği işlerindeki kara güneş ise Tanrısallığın doğrudan deneyimini ifade eden ve Sufi kavramı olan siyah ışıkla ilişkili. Sanatçının çalışmalarında hem biçimsel olaylara hem de pek çok kavramsal soruna göndermelerin olması, eserlerindeki farklı öğelerle yaratılan oyunları keşfetmek veya özümsemek amacıyla onları gözlemlemek için zaman ayrılması gerektiği fikrini de veriyor.

19-01/05/3.jpg

Güneştekin’in kademeli renkler ve geometrik yapılar oluşturan, çizgilerin ritmik tekrarıyla karakterize edilen optik işleri, referanslarını mitoslardan ve sözlü anlatılardan alıyor. Hareketin optik etkilerinin kararsız ve belirsiz görüntülerle karakterize edildiği ve görsel oyunların biçimsel motifler için kullanıldığı optik eserlerden farklı olarak, sanatçı işlerinde bu optik etkileri ve görsel oyunları metafor olma potansiyelleri için kullanıyor. Buluntu materyalleri kullanarak çalıştığı kırkyama işlerinde, mitoslardan oluşturduğu motiflerini geleneksel olarak dikilmiş kırkyamalara uyguluyor. Bu dokuma biçimi Güneştekin için çoklu katmanlar üzerinden hikâyelerini anlatma yöntemi.

19-01/05/4.jpg

Juncosa, Güneştekin’in işlerinin geleneksel öğeleri işlerinde kullanma biçimiyle çağdaş sanatta farklılığa dönüştürebildiği için global sanat dünyasında ilgi uyandırabilen sanatçılar arasında yer aldığını, homojen ve alışılagelmiş işlerle karşılaştırıldığında onlardan rahatlıkla ayrıştırılabildiğini belirtiyor.

19-01/05/2.jpg

Öne Çıkanlar
YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
Diğer Haberler
Son Dakika Haberleri
KARAR.COM’DAN