15 Ağustos 2020 Cumartesi
BIST 100
1083.83
%-1,49
DOLAR
7,3631
%0,22
EURO
8,7169
%0,41
ALTIN
460.112
%-0,2
21°/28°
İSTANBUL
Güneşli
28.05.2020  00:29
SON GÜNCELLEME: 
28.05.2020  00:40
Muhafazakâr akıl
Muhafazakâr akıl için kurulu düzenin zulmünden kurtulmak çok önemlidir, belirleyicidir.

Yine muhafazakâr akıl için farklı bir yönelişin yeniden kurulu düzen zulmüne dönüşme riski getirmesi çok önemlidir, belirleyicidir. 
 

“Çok önemli ve belirleyici” ne demektir?

Siyasi değerlendirme yönelişini, oy verme tarzını belirler, demektir.  

Bunu ağırlıklı olarak bu alanda siyaset yapanlar, bu alandan oy alanlar bilirler. Bu iki damarı diri tutmak için çaba sarf ederler. Korkular, endişeler üzerine “Yakın Tehlike” politikası yaparlar. 

Şu da denebilir ki, siyasetin bu tavrı bütünüyle çıkar amaçlı değildir, o zulmün içinde yürüyerek, bedel ödeyerek gelmiş, siyasetinin doğuş zemininde ülkeyi o zulümden kurtarmak en önemli motivasyonu oluşturmuştur. 

Ama iş kaynağından uzaklaştıkça, siyasetin kıvrımları giriftleştikçe, başka başka hesaplar işin içine girdikçe, bizatihi “İktidar” denen şeyin “Bozucu” karakteri kişilikleri darmadağın etmeye başlayınca, birlikte yürünen aktörlerin kimileriyle yolları ayırıp başka kimileriyle yoldaşlık edilmeye başladıkça çizgi karmaşası ortaya çıkar ve artık muhafazakar akıl için külli destek yerine “Tahammül” dönemi başlar. 

Yanlışları görmez değil, görür. “Şunlar yanlış ama”, der. “Ama” tahammülü ifade eder. “Ama” sırf o yüzden feda edilemez, riske girilemez yaklaşımının ürünüdür. 

Meselâ “Zulüm var ama…” der, bir gerekçe bulur. Ya zulmü icra edenin diyelim öfkeli karakteridir, geldiği coğrafyanın – semtin meşrebidir, zulme maruz kalanın yanlışlarıdır, kurunun yanında yaşın yanması, sapla samanın karışması gibi olağan zayiatlardır, bir şekilde telafi edileceği ümididir. 

Mesela “yolsuzluk vardır, adam kayırma vardır, yanlış adamları kritik yerlerde bulundurma zaafı vardır ama…” der, gerekçe bulur. Bunların yerine başkaları gelse yapmayacak mıdır, belki yolsuzluk vs gerçekte yoktur, iddiadan ibarettir, bunların boğazından haram nasıl geçer, farkında değillerdir, duysalar canlarına okurlar vs…

Ya da “Bu iş maalesef böyle gelmiş böyle gider, pire için yorgan yakmaya gelmez, şunun şurasında 100 yıllık - belki 200 yıllık bir fetretten kurtulunmuştur, küçük alanlarda bazı kayıplar yaşansa da büyük alandaki doğruluğu korumak lâzımdır.  

Meselâ “Evet ilkeler ortadan kayboluyor, genç nesiller bu siyasi yapının şahsında muhafazakâr değerler dünyasına mesafe koymaya başlıyor, çocuklar anne – babalarına yabancılaşıyor vs…” deniyor, sonra bir “Ama…” geliyor peşinden “Bunların en kötüsü diğerlerinin en iyisinden daha iyidir”e ulaşılıyor. “Gençlerin zihni nasıl olsa tamir edilir”e geliniyor. 

Peki bu hep böyle mi gidecek?

Tüm bunların “Muhafazakâr akıl” üzerine yük bindirmemesi mümkün değil. “Tahammül” demek zaten “Yük taşımak” demek. Tolere etmek, yükün taşınabilir olması anlamına geliyor. İnsan bazı şeyler adına bazı şeylere tahammül eder. 

Ama bu, limitsiz – sınırsız değildir. 

Bir kere tüm muhafazakâr alan aynı “Tahammül” konumunda değildir. Çünkü “Tahammül”e “Sorgulama” eşlik eder. Çünkü “Yük” zaman geçtikçe, yük üzerine yeni yükler bindikçe, iktidar gücünü kullananların tavırları fütursuzluğa dönüştükçe, çıkış noktası ile gelinen nokta arasındaki misyon mesafesinin açıldığı kanaati oluştukça, bütün bunlar böyle olmayabilirdi kanaati ete kemiğe büründükçe, bir de birlikte yol alanlar birer birer kenara çekilmeye başladıkça ağırlaşır, zihnin – kalbin dayanma gücü düşer. 

Aleni, göre göre, bile bile yapılan yanlışlar olur bu süreçte, muhafazakâr aklın hiçe sayıldığı izlenimi veren… “Siz ne düşünürseniz düşünün, bunu kabul edeceksiniz” yaklaşımı içeren davranışlar… Özünde “Bana mecbursunuz” fütursuzluğu okunan, “samimiyetin istismar edildiği” hissi vermekten çekinilmeyen, herkesin yanlış dediği, bunun böyle algılanacağı bilindiği halde hangi sebeple olduğu bilinmeyen yanlışlarda ısrar edilen…. Aileler içinde evlatların anne – babalarını “Buna da mı ses çıkarmayacaksınız?” sorgulamalarının ardının – arkasının kesilmediği, iktidarda kalınıyor ama insan kaybediliyor kaygısının derinleştiği…durumlar, limitlerin son kilometrelere geldiği zamanlardır. 

Böyle durumların paralelinde bir de, “korkulara mahkumiyet” hissini azaltan, içinde ümit barındıran farklı alternatifler ortaya çıkmışsa, kendi kendimizi restore edebilmeliyiz, toplum bunu görmeli, iktidarı koruyup temiz yönetim iddiasını kaybetmek bütün zamanları kaybetmek anlamına gelir yaklaşımı zemin tutmaya başlamışsa….iş değişir.

Bence iş değişiyor. 

Tahminim iktidar içindeki pek çok insan da işin değiştiğini görüyor. Ama bunu seslendirmenin cesaret meselesi haline gelme durumu varsa, “Bu kendi ellerimizle tartışılmaz hale getirdiğimiz büyükleri üzer” kanaati yaygınsa, “Şunu birisi söylese” fısıltıları fısıltı olmaktan öteye geçemez hale gelmişse…. İş zordur. 

Muhafazakâr akıl her şeyin içine atılıp öğütüleceği kağıt öğütme makinesi değildir.

YORUMLAR (112)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Murat Doğrusöz
30.05.2020 12:51
Yorumum yine yayınlanmamış.Her yorum yayınlanması için yorumu birkaç defa gönderip,yorumum yayınlanmıyor sitemi mi etmek zorundayız.Eğer 'küfür,hakaret ve sakıncasız olsa da,işimize gelen yorumları yayınlarız.Yorumlarınızın yayınlanmasını istiyorsanız,bize uygun yorum yazın' derseniz,Biz okuyucular da,ona göre yorum yapıp,tavrımızı belirleyelim.Aksi durum,ne İSLAM AHLAKINA,ne de MUHAFAZAKAR AKLA uyuyor
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
istanbuloğlu
30.05.2020 05:08
Sayın Taşgetiren2000 ler sonrasının muhafazakar kalemleri her biri başını iki elkeri arasına alarak şu soruyu kendilerine sormalı Bu gün gelinen noktanın tek sorumlusu olan Mermerden yontulmul bir Erdoğan imajının oluşumunda ne kadar payım var? Eli kalem tutan Her muhafazakar bu soruyu kendisine soracak cesareti bulaniliyormu? Bulabiliyorsa, bu soruyu soruyormusoruyorsa aldığı cevap karşıdında kalbi titreyip yapılan zulüm ve haksızlıklardan üzerine düşen payı yükleniyormu.Yükleniyorsa 82 milyonun önünde helallik isteyerek, cehaletini itirafla jalemini kırmaya hazırmı????
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
30.05.2020 00:21
Muhafazakar kesim ilk yola çıktığında hedefinde Rıza ı ilahi vardı ne zaman hedefine güçü elde etme oldu artık kriterler parametreler değişti onlarda diğerleri gibi güce ulaşmak için zulmün yolsuzluğun adaletsizliğin ismini değiştirdi kendince teviller yapmaya başladı ismi muhafazakar kesim olarak kaldı ama kendisi bambaşka biri oldu artık insanlar için huzur kapısı olmaktan çıkıp menfaat kapısı oldu vesselam
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
29.05.2020 00:11
Bir ülke ki kapı kapı dolaşıp para arıyorsa ve bu durumu gören hala ahir zamanda başını dik tutup gezdiğini söyleyebiliyorsa denecek şey izzeti nefis sahibi olmak için iki ayaklı olmak yetmiyormuş.........
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
samsunlu ya cevap
29.05.2020 00:05
Deden Kanuni, Fransa Kralını mektup gönderip azarlıyordu, bugün Trump senin başkanını azarlıyor hatta hakaret ediyor. Rahip Bronsonu istiyor kuzu kuzu gönderiyorsun. Sende boyun fıtığı var galiba başın dik gezdiğini söylüyorsun. Trump ne yaparsa başın eğik gezmiş olursun? edebinle cevap ver edebiyat hocam.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
samsunlu
28.05.2020 21:43
Ben edebiyat öğretmeniyim, ne demek istediğinize tam karar veremiyorum... "zımnen - örtülü anlam" ne gerek var... apaçık yazın... "Bu Ak Parti ülkeyi, muhafazakarları felakete götürüyor, ölümü gösteriyor, sıtmaya razı ediyor." filan deyin... Koşun DEVA'ya, koşun GELECEK'e deyin... açık deyin Üstad... lafı dolandırmaya ne gerek var... Ha ben de derim ki biz çok çektik(60), AKP'yi tırtıklamak için Bilderberg üyesi Babacan, yazdığı bütün strateji kitapları (özellikle Ortadoğu) isabetsizliğe uğramış Davutoğlu... Liderlik zor be Üstadım! Bırakın da ahir ömrümüzde başımız dik yaşayalım.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Murat Doğrusöz
28.05.2020 21:36
20.02,İslam ortaçağa dönmek değil,Müslümanın İnsan olarak nereden gelip,nereye gittiğinin ve ne olduğu sorusunun cevabını bulduğu yerdir.Müslümanlar tüm insanlar gibi hata ve yanlışlar içinde olabilir.Ama Müslümanları gerici göstermek insafsızlık,vicdansızlık ve aşağılık bir düşüncedir ve bunu Türkiye'de insafsızca yaptılar.Oysa Cumhuriyet kuruluşundan itibaren Müslümanlar yönetimden dışlandı.Üniversitelere,Yargıya,Orduya yaklaştırılmadı.Cumhuriyet tarihinin büyük bölümünde Laik,İlerici!Çağdaş! yönetimler oldu.Peki 1980'lere kadar niye ilerleyemedik?Soruları çoğaltmak mümkün
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 21:30
Muhafazakar aklın gelip dayandığı yer camileri fehtedip halayları horonları şeytamileştirmek oldu. Kusura kalma hocam ama dumura uğratacak noktada!!!!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar’a sitemimdir.
28.05.2020 21:08
Sabahleyin bir yorum yazdım. Oldukça makul bir yorum olduğu halde yayınlanmadı. İki kez de neden yorumum yayınlanmadı diye yazdım. Yorumum yerine sorduğum soru yayınlandı. Bu üçün yazım oluyor. Sabahki yorumumu yayınlamadığınız sürece bir daha da yorum yazmayacağım. Yazılarınızı okuyarak değerlendirip yorum yapmamız mı cezalandırılıyor anlamadım ki. Benim yorumum hangi kriterinize uymadı? En yakın takip ettiğim gazete sizsiniz, siz de böyle yaparsanız biz nereye gidelim? Biliyorum, bunu ve en baştaki yorumumu da yayınlamayacaksınız. Olsun, ben “ söylenmek “ yerine “ söylemeyi “tercih ettim.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Peki Murat Doğrusöz Karar'ın ne yazması gerekiyor? Yanlış ne
28.05.2020 20:53
Karar da bu olayı 'CHP'li meclis üyesine 7 yıl önceki tweeti nedeniyle ceza' olarak manşet yapıyor.Bu durum bahsettiğiniz Ahlak ve Aklın neresine uygun düşüyor!.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Murat Doğrusöz
28.05.2020 20:22
Genellikle İslam Ahlakı,Siyasi Ahlak,Muhafazakar Aklından bahsediyor,bu Ahlak ve Akla uymayan hatalar yapan İktidarı eleştiriyorsunuz,itiraz olamaz.Ama iktidarın hataları konusunda bu kadar hassas olan Karar ve Yazarları bu Ahlakın neresinde?Örneğin güncel bir konuChp meclis üyesi D.Koyurga 7 yıl önce C.Bşk.na çok ağır küfür tweetleri atıyor.Bu tw.leri 7 yıl boyunca tw. sayfasında sergiliyor.Konu gündeme gelince tw.leri siliyor.Karar da bu olayı 'CHP'li meclis üyesine 7 yıl önceki tweeti nedeniyle ceza' olarak manşet yapıyor.Bu durum bahsettiğiniz Ahlak ve Aklın neresine uygun düşüyor!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
28.05.2020 20:02
Muhafazakar akıl mi? Hadi canım sende! Adamlar Mars’a gidecek biz ortaçağa nasıl dönerinin derdindeyiz hocam. Bu kafa ile yakın gelecekte zavallı kızılderililer gibi belirlenmiş alanlarda mülteci gibi yaşarız!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Murat Doğrusöz
28.05.2020 19:52
Teşekkür yorumumu yazdıktan sonra daha ilk yorumumun yayınlanmaması doğrusu hayal kırıklığı oldu.Yine tekrarlıyorum hakaret,küfür,sakınca kesinlikle yok.Yorumum light olmasına rağmen yayınlanmaması herhalde bir editör kazasıdır! diye iyi niyetli düşüncem çerçevisinde yorumumu tekrar gönderiyor,yayınlanmasını bekliyorum
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 19:39
“birlik beraberlik olmalı” diye kasan akp’li arkadaşlar sözüm size: zulüm ahlaksızlık ve yolsuzluk temelinde birlik beraberlik olmaz. olmamalıdır. olursa facia olur. şekil 1a da olduğu gibi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
MERD-İ KIPTİ ŞECAAT ARZ EDEYİM DERKEN
28.05.2020 19:24
Ortaokul ve lisede okuyanların yüzde 15'i değil de yüzde 25'i imam hatipte okusun da ondan sonra üniversitelere gitsin istiyoruz. Bunun faydasını yaşıyoruz şu anda. Ülkemiz imam hatip neslinin gayretleriyle bugünleri yaşıyor. Rabbim 600 bin imam hatip öğrencisinden 60 bin imam hatip öğrencisine düştüğümüz günleri unutturmasın. 60 binden de 1.5 milyona çıkışının şükrünü eda etmeyi bizlere nasip eylesin.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Enes Alper Tunga
28.05.2020 18:42
Hocam, yazdıklarınızın hepsi doğru, tamamen haklısınız. Haksız olduğunuz husus, bu sistemin bizatihi kendisinin "Hak" ölçüsü tanımadığını aynen muhafazakârlara dediğiniz gibi görmezden gelmenizdir. Yazdıklarınız doğru, lakin aklım erdiği 1980'lerden itibaren ideal bir siyasetçi gelmemiştir. Bu sistemin özünde hak değil güç esastır. Muhafazakârlar ehveni şer diyerek AKP'ye değil de denemiş ve hepsinden bir şekilde tokat yediği diğer düzen partilerine mi oy versin? Çözümünüz nedir?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İBRAHİM ÖZBEKLİ
28.05.2020 17:53
Softa siyasetçi Dervişin üstüne yürümüş, DERVİŞ DERVİŞ AKILLI OL DİN ELDEN GİDECEK diye azarlamış.Derviş gayet mülayim : " Vallahi gidecek..sen gitmezsen din elden gidecek..! " demiş.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
e.k
28.05.2020 17:37
Ulke olarak icinde bulundugumuz duruma bizi sizin muhafazakar akil diye tanimladiginiz olgu dusurmedi mi? Muhafazakar aklin aklina ihtiyacimiz yok gercekten. Eksik olsun.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
sami
28.05.2020 17:23
Esef verici ve yaygın bir tavır var dindar arkadaşlarda. Bir ilke, bir değer, bir misal arzedildiğinde -tartışma konusu olan şeyden kaçınarak- ya konuşan kişi "ahlak abidesi", "kindar" vs ithamlarla bastırılmaya çalışılır ya da mevhum düşmanlar icad edilerek iktidarın kıymetinden dem vurulur. Derim ki korunmaya muhtaç olan öncelikle bizim kendi inancımız, değerlerimizdir. Kimsenin kimseye şefaatinin dokunmayacağı mahkeme-i kübrada bizi kim koruyacak! Bugün her değeri çiğnemek pahasına korumaya çalıştığımız iktidar ve kişiler mi bizi kurtaracak!?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muhtefi.
28.05.2020 17:21
Başlık sakat..Sevmiyorum bu Muhazakar Akil.falan,filan...muhabbetleri..itikadda böyle nev zuhur kaide mi var..!..Kabirde sorulacak mi..sen Muhafazakarmisin..Sekulermisin vb ..:))..ne.uyduruk laflar bunlar..Dlli ile ikrar edene Müslüman..Kalbi.ile tasdik edene ***alamet i farikasi Ahlak,Adalet,Muhabbet.her yazda,kışta *** bunu bilirim.ve Gozlemlerim....Alin sizin olsun MuhafazaKARliginiz..kullanin tepe,tepe..:))..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 17:12
Muhafaza KÂR akıl ...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar
28.05.2020 17:11
İnsanlar arasında Muhafazakar, dindar, sosyal demokrat veya başka isimle sınıflandırma yapılmamalı. Sınıflandırma olacaksa sadece AHLAKLILAR ve AHLAKSIZLAR diye ayrım yapılmalı. İnsan muhafazakar olarak adlandırılınca iyi mi oluyor. Kişi ahlaksızsa, Muhafazakar veya değil, neci olduğunun önemi olmamalı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 17:00
Adamın biri ölü köpeğini müslüman mezarligina gömmüş. Millet,durumu kadıya şikayet etmiş .Kadı adamı mahkeme huzuruna çağırıp olayı sormuş. Adam :-Efendim,bu bana köpeğimin vasiyeti idi yerine getirdim ,demiş.Kadı:-Adam sen milletin akliyla dalgamı geçiyorsun diye kızınca .. Adam :-Efendim köpeğimin ikinci vasiyeti de kadıya 1000 altin bağışlamaktı diye eklemiş. Kadı :- Ey ahali ashab ı Kehf soyundan gelen bu köpeğin vefatı bizleri ziyadesiyle üzmüştür .... diyerek duruşmayı sonuçlandırmış.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yeni türkiye
28.05.2020 16:59
Diyanet başı Ali Erbaş: "Ülkemiz imam hatip neslinin gayretleriyle bugünleri yaşıyor" "Ortaokul ve lisede okuyanların yüzde 15'i değil de yüzde 25'i imam hatipte okusun istiyoruz"...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 16:31
Ülkede böyle büyük bir kitle var.Ama bu kitleyi muhafazakar akıl olarak adlandırmak yetersiz olur.Örneklerinize göre haksızlık ,yolsuzluk ,adam kayırmayı kabul edip ,şunlar bunlar yanlış.. AMA.... ile başlayan gerekçeler üretebiliyorsa, bu AKİL bir seviyenin en üstünü gösterir. Haaa...birde bu örnekleriniz bu kitlede AHLAK ın en iyisini gösterir ki,buna değinmemek te başka bir haksızlığınız olmuş. Dinimiz ve ülkemiz bu aziz kitlenin omuzlarında yükselecek oysa.....
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
28.05.2020 16:00
1950 öncesi şartlardayız chp mi akdevrim yapacak diğerleri mi işte bütün mesele..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
cumhur
28.05.2020 15:50
Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar!Hiç kimse dokuz köyden kovulmak istemiyor!"Kral çıplak"diyebilmek için ya aklı yetmeyen çocuk,ya da mecnun olmak gerekiyor!İşimiz Allah'a kaldı.Allahım hayırlısını versin.İyiye doğruya ve güzel olan her şeye yardım etsin,kötü ve kötülüklerden cümlemizi korusun...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
kafaoglu
28.05.2020 15:49
>>> nesebi,huzuru korumak gibi bir kaygısı kalmamıştır,tek muhafazaya çalıştığı değer iktidarıdır. İktidarını korumak için çiğniyemeyeceği hiç bir değer,kural prensip olmadığı görülmektedir,keşke muhafazakar söylemleri kullanmadan bunları yapsaydı. Çünki muhafaza edilmesi,üzerine titrenmesi gereken değerlere büyük zararlar verilmiştir. Dindarlardan (muhafazakarlar) her melanet beklenir ve yaptıkları hiçbir şey insanları şaşırtmaz düşüncesi toplumda yayılmıştır,yayılmaya da devam etmektedir. Keşke İmam-Hatiplerde bile deizmin yayıldığını görmeseydik,bir İ.Hatipli olarak bu beni kahretmektedir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
kafaoglu
28.05.2020 15:38
Muhafazakar akıl,muhafaza edilmesi gereken milli-manevi değerlerin korunması,saklanması gelecek nesillere aktarılması düşüncesidir. İnsanın,dinin,aklın,ahlakın,neslin,sağlığın nesebin,düzenin,huzurun korunması düşüncesine batıda "Concervatif Düşünce" denir ki bizde kullanılan konserve kelimesi de burdan alınmadır. Muhafazakarlığın aslında dinle direkt ilgisi yoktur,ateist bir toplum da kendisini korumaya çalışıyorsa muhafazakar olarak adlandırılır. Ama bizim muhazakar kelimesinden anladığımız dindarlıktır. Böyle bakınca bizde maalesef muhafazakar dediğimiz kiltlenin,dini,imanı,ahlakı,nesli >>
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
akıl mı duygu mu?
28.05.2020 15:26
Sn Cündioğlu'nun,anlattığı insan tipolojisi sanırım iyi örnek olacak.İki tür insan vardır 1)duygularını değiştiremeyen insan 2)düşüncelerini değiştiremeyen insan.Duyguları ağır basan insanların düşüncelerini değiştirmesi kolay olduğu için ideolojik saplantılarda uzun süre kalmaz, us'ta tekamül gerçekleştirebilir.Düşüncelerini değiştiremeyen insanlar duygularından feragat ederler ideolojileri tanrısal boyutta kutsallaşır.Duygulara önem vermediklerinden ötürü düşünceleri için,diğer seçeneklerin hiç bir kıymeti harbiyesi yoktur."köşeli mantıkta iyidirler.Lakin sentetik düşünemez,müflisleşirler
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
28.05.2020 14:46
ahmet abi karar tvde neden Fatih Erbakanı çıkarmıyosunuz saygılar
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
28.05.2020 14:42
Yorumlarımız biraz eleştiri içeriyor ise yayınlanmıyor. Bilginize. Saygılar
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur
28.05.2020 14:37
Herkes aklını başına toplasın. Hiç biriniz çocuk değilsiniz. Yaşını başını almış insanlarsınız. Bu dünya geçici. Kubbede hoş seda bırakmak mı yoksa fitne fesatla muaviye dönemi gibi bir daha bölünüp dağılmalara sebep olanlardan olarak mı tarihte yer alıp anılmak istersiniz.Böyle bir şey de nasıl bir hayır var aceba? Gençlerin beynini de ifsad etmeye hakkınız yok. Onlara birlik ve beraberliği tavsiye edin. Bu günleri mumla belki arayacağınız günler olmaması için ülkeyi yönetenleri çökertmeyi değil yardımcı olunmasını gerektiğini empoze edin, uyarın ama yıkmayın, enkazın altında herkes kalır.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur
28.05.2020 14:25
Birliken kuvvet doğar. Bunu nasıl akıl etmezsiniz? Basiretiniz mi tutuldu? neden ayrışıp topluluğunuzu zayıflatıyorsunuz? Fitne fesadın, birbirini sürekli eleştirerek güçlü olanı zayıflatmaya çalışmanın nasıl bir yararı olabilir? Aceba islam dünyası bir Avrupa birliği gibi neden bir araya gelip güçlü bir konuma gelemiyor, bunu hiç düşünme misiniz? Var olanı daha da güçlendirmeye çalışılacağına küçük küçük parçalara bölmek size ne kazandıracak? Bunca yıldır size zulmedip duranların ekmeğine yağ sürmekten başka elinize ne geçecek? Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olunca ah vah etmenin
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur
28.05.2020 14:15
Muhafazakar camianın önündeki engelleri kaldıran bu günlere gelmesini sağlayan, özgüvenlerinin yerine gelmesini sağlayan iktidara, atlattığı onca badire ve kötü günlerden sonra, birlikte bu yaşanmış acı günleri hep birlikte tamir etmeye çalışılacağına,her birinizin bağımsızlığını ilan edip bireysel bireysel fırkalara ayrılması ne demek oluyor. Aynen halifeler dönemindeki fitne fesat ve sonra bölünme yıkılma kin nefretle dolu müslüman camialar oluştuğu, kardeş savaşlarının Resulallahın torunlarının katline kadar gittiği dönemleri hiç hatırlamaz mısınız.Siz ki akil adamlar birlikten kuvvet doğar
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muhafazakâr akıl denilen şey ya da allah sağır mı
28.05.2020 13:45
ne ypıyor verilen talimatla gece tüm camilerde bangır bangır allah a dua ediyorlar.İbadete yeni eklemeler böyle geliyor demek ki...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
28.05.2020 13:43
muhafazakarlık yalan söyleme sanatı demek.zora geldiğinde takiye yapmak demek, değiştim deyip kuzu postu giymek, esasında kurt fırsatçılığı yapmak, işine geldiğin de demokrasi havarisi olmak, işine gelmediğin de demokrasi treninden inmek, muhafazakar demek dini siyasete alet etmek, esasında dinle hiç bir ilişkisi olmadığı halde şov yapmak
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Genç vatandaş
28.05.2020 13:32
Muhafazakar bir aileden geliyorum, anne-babamın ikisi de malum partiye oy veriyor. Her ne kadar annem şu sıralar çok rahatsız olsa da akp'nin yarattığı yıkımdan, hala vazgeçmiş değil, babam zaten çok daha koyu akpli. Ben ise koyu bir sosyalist hdp'liyim. Eğer muhafazakar baskı altında büyümeseydim asla gözümü açıp dini ve milliyetçiliği sorgulamazdım diye düşünüyorum. Muhafazakar baskının yarattığı tek güzel sonucun da benim gibi gençleri sorgulamaya zorlaması olduğunu düşünüyorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Okuyucu
28.05.2020 13:29
Baskın seçim yolda ve acilen Deva ve Gelecek partileri grup kursunlar yoksa seçime girmeleri mümkün olmayacak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Hazan
28.05.2020 13:23
Muhafazakarlık mevcudu muhafaza etmekse, şuan ne ne mevcut ki muhafaza edilsin, yolsuzluk, hirsizlik, ahlaksızlık, adaletsizlik, adam kayırma ve zulümden başka ne kaldı ki elde.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
kandırıldım
28.05.2020 13:20
Sigortacılık ve özel emeklilik sektörlerinin düzenlenmesi ve denetlenmesine dair görevleri yürütmek üzere kurulan Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanlığına Türker Gürsoy atandı. Gürsoy, daha önce Gülen cemaatine ait Asya Emeklilik Genel Müdürü olarak görev yapmıştı.haber:sol org
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Politik Genç
28.05.2020 12:57
En temelde muhafazakarlık terimi nedir biz gibi genç kuşağa anlatılmalı. Muhafazakarım diyerek senelerdir takip ettiğimiz siyasette 500e yakın mv tanıdım kamuoyundan. Her biri neye inandıklarından, hangi değerleri öne çıkardıklarından ziyade muhafazakar camiye gider, sağ parti tutar, gücü sever. Bu gibi değerleri öne çıkardınız. Kendini anlatamayan ve kendini niteleyen her kişiye genç kuşak kendini anlatanlarla beraber olacağından karşı. Yeni yetişen 20-30 yaş arası kaç kişi ben muhafazakarım, olmak istiyorum diyor siz gibi yazarlar için net bir araştırma sorusu.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
28.05.2020 12:45
Aşkın gözü kördür derler. Bence asıl kör olan siyasi ve politik gözlerdir. İster iktidar tarafında bulunun, isterseniz muhalefet tarafında bulunun fark etmez. Eğer ki hak ve hakikatin tarafında değilseniz, eğriye eğri, doğruya doğru kabiliyetini kaybedersiniz. Melekleri şeytan, Şeytanları melek görmeye başlarsınız. Daha önce rahmet okuduklarınıza, yollarınız ayrıldığı için lânet okursunuz. Bu hal iktidar içinde aynıdır, muhalefet içinde aynıdır maalesef. "Euzubillahimineşşeytani vessiyaseti" (Şeytandan ve siyasetten Allah'a sığınırım.)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 12:43
“Ama”li mantik, bunlar giderse sanki daha iyisi mi var diye sineye cekme malesef sizin de yakin zamana kadar dahil oldugunuz bir yaklasim. Bence muhafazakar akil diye semsiye bir gruplama yapilamaz. Siyaset biliminde muhafazakarligin tanimi belli ve bir kemalistte muhafazakardir, gunumuz AKP secmeni de. Sizin kastiniz yeknesak olmayan dindar kesim ve o kesim degerlerine baglilikta buyuk oranda sinifta kaldi, kimi cikar, kimi korku, kimi kinine yenilerek... Kotuluk cok buyudu ve simdi guya dindar eliyle geliyor. Allah ulkede herseye bir format atacak zannimca ama nasil ve ne zaman bilmem
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 12:41
Bu amaların sahipleri ve iktidardakiler hepsi bal çanağına yapışmış bin türlü nasipleniyorlar. Muhafazakarlık ciddi, ilmi, dini ve medeni bir tavırdır. Ve bu tavrın sahipleri azınlıktadır. Gerisi köylülük ve tufeyliliktir. Yaşıyoruz hep beraber.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 12:40
büyük cihat nefs iledir. hastaysanız tek arzunuz vardır: iyileşmek. İyileşince binlerce arzunuz olur. ciddi bir temeliniz de yok ise yuvarlanıp gidersiniz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
28.05.2020 12:34
İktidar cenahında ilmine hürmet ettiğim bir tek İbrahim Kalın vardı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
fetagulli işler
28.05.2020 12:29
Dün Habertürk TV de bank asyadan milyonluk kredi alan, zekeriya öz ü öven Nagehan Alçı ya ,CHP li Gürsel Erol cevap vermiş.Kadın ise onu konuşmasın diye ha babam bağırarak ssusturmay çalışyor.tabi bu arad haber türk bu fetöden kredi alan kadını nasıl ve neden hala çalıştırıyor,sormak lazım? twit atanlar bank asyaya parayatıranlar içeri tıkılıryor diye hala her gün haber çıkarken...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Özislam
28.05.2020 12:25
Aynı mantıkla omuzumuzda taşıdıklarımızdansınız maalesef...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Hakan Erol
28.05.2020 12:23
Takip ettiğim en vicdan sahibi ve ilkeleri olan köşe yazarlarındansınız. Sanırım hükumete yakın cenahlar için endişe kaynağı olmanızın sebebi de hem kelimenin gerçek anlamıyla dindar biri yine aynı gerçek anlamıyla bir demokrat olabilmenizde. Size göre seküler ve solcu bir hayat görüşü olan benim gibi insanlara islamcıların kafamızı kesmek için sıraya girmiş öcüler güruhu (!) olmadığını gayet güzel gösteriyorsunuz. Muhafazakarlar da hata gördüğünde diğer muhafazakarlara "Hayır !" Diyebilir. Siz namaz kılarsınız ben içki içerim ama aynı belediye otobüsünde yanyana oturur sohbet ederiz...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Tanpınar ile Oğuz Atay arasında 'Gömleği Yalnız'
    02:00
  • Anıtlar Kurulu artık sözde bir kurul
    01:37
  • İkinci dalgaya karşı yerel önlem şart
    01:16
  • Hiç olmazsa bu 6 maddeyi yapalım
    00:12
  • Bu nasıl bürokrat!
    00:06
  • Tüm zamanların rekorunu kırdı
    00:06
  • KHK ile atılan işçi işe iade davası açabilir
    00:06
  • Aklı selim davranın!
    00:06
  • Kalın ve O'Brien 'Doğu Akdeniz'i görüştü
    00:02
  • Bayern Münih, Barcelona'yı ezdi geçti
    23:58
  • Birçok ilde 65 yaş üstüne kısıtlama
    23:51
  • Bakan Koca, 15 ilin sağlık müdürü ile görüştü
    23:15
  • İzmir ulaşımında 'aktarma ücretleri' değişti
    22:37
  • Düpedüz hadsizliktir
    22:27
  • Öncelik yaşlıların
    21:59
YUKARI