Back To Top
Dersimiz yine demokrasi

Dersimiz yine demokrasi

 - Son Güncelleme: 13.04.2019 Cumartesi 09:03
- A +

“Bugün Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı seçimi sürecinde muhtıra ve 367 oy saçmalığıyla hukuk ve demokrasi ayaklar altına alınıyor. Ama “AKP’ye destek veriyor durumuna düşmeyeyim'' sendromu yüzünden aralarında demokrat bilinenlerin de olduğu pek çok kişi, kurum, çevre şimdiden çuvallamış durumda.

AKP’ye kim hangi gerekçeyle karşı olursa olunsun, bir muhtıra varsa siyasi tartışma yapılamaz. Abdullah Gül’ün Cumhurbaşkanı olmasına karşı çıkanlar olabilir ama meşruiyetinden kuşku duyulamayacak bu seçimi engellemek için uydurulan hukuki yorumlara, yayınlanan muhtıralara tepkisiz kalmak, net duruşlar ortaya koyamamak kabul edilemez. Demokrasi sınavı devam ediyor, hala bu ders geçilebilir. Tüm sivil demokratik güçleri siyasi çekincelerini bir taraf bırakarak muhtıraya karşı demokratik süreci desteklemeye davet ediyoruz. Demokrasi tarihimizin kabarık sınıfta kalanlar listesine girmemek için!”

Bu uzun alıntı bundan 12 yıl önce gazete köşelerinde çıkan ilk yazımdı. Aslında o günlerde benim herhangi bir gazetede köşem yoktu. Sivil toplum alanında aktif bir doktora öğrencisiydim. 

Ama Meclis’te AK Parti’nin yeterli çoğunluğu olmasına rağmen Abdullah Gül’ün Cumhurbaşkanı seçilmesine izin vermemek için uydurulan 367 içtihadı gibi gerekçeler, milyonlarca insanın katıldığı Cumhuriyet Mitingleri, Genelkurmay’ın bir gece yarısı yayınlandığı e-muhtıra ve bir kısmı bugün Cumhurbaşkanı uçağında seyahat eden gazetecilerin, yazarların, entelektüellerin bu aleni haksızlığa destek vermesi ya da ses çıkarmaması karşısında bir grup arkadaşla kendimizi sokaklarda bulmuştuk.

Her gün hepimiz için ilk olan yaratıcı eylemler düzenliyorduk. Sessizlik o kadar büyüktü ki bizim çıkardığımız cılız tepki bile büyük bir gürültüye dönüşüyor, gazetelerde haber oluyordu.

İşte o günlerde sessizce olan bitenleri izleyenleri uyarmak için kamuoyuna açık bir çağrı yayınlandık. Başlığı “Dersimiz Demokrasi: Sınıfta kalanlar, sınıfı geçenler” di.

Henüz sosyal medyanın güçlü olmadığı zamanlardı. Gazeteler hala çok önemliydi. Bu açık mektup, o günlerde cesaretle bu anti-demokratik gidişata ses çıkarmış ama bugün maalesef gazetelerde düzenli yazı yazamayan Yeni Şafak’ta Ali Bayramoğlu ve Radikal’de Perihan Mağden’in köşelerinde tam metin olarak çıktı.

Altında imzam olmasa da aynı gün iki gazetenin en popüler köşelerinde ilk köşe yazım yayınlanmış oldu.

12 yıl sonra bu yazıyı tekrar hatırladım çünkü bugün yine bir demokrasi sınavından geçiyoruz.

12 yıl önce mesele Cumhurbaşkanlığı seçimiydi, bugün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimi.

12 yıl önce AK Parti’nin Meclis’te yeterli sayıda vekili olmasına rağmen Cumhurbaşkanı seçememesi için Meclis’te 367 toplanma yeter sayısı gibi hukuki gerekçeler uydurulmuştu, bugün CHP adayının geçersiz oyların tekrar sayımı, oyların bir kısmının tekrar sayımıyla kapanmayan bir farkla kazandığı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nı engellemek için Büyükçekmece’den hukuki gerekçeler uyduruluyor.

Dünün Sabih Kanadoğlu’ları, bu uydurma hukuki gerekçelerle bir hakkın gaspını meşrulaştırmaya çalışan siyasetçileri, gazetecileri vardı, bugün onların yerine geçmiş yine demokratik bir hakkın teslim edilmemesi için gerekçe uyduran hukukçular, siyasetçiler, gazeteciler var.

Dün Abdullah Gül’e Kraliçe’nin adamı, Ermeni asıllı diyenler vardı, bugün Ekrem İmamoğlu’na proje, Pontus asıllı diyenler var.

Dün Abdullah Gül ve başörtülü eşinin Çankaya Köşkü’ne çıkmasının Atatürk’e ihanet, cumhuriyetin sonu demek olduğunu söyleyen bir ideolojik yobazlık popülerdi.

Bugün de İmamoğlu’nun “Türkiye’nin 145 yıllık demokrasi mücadelesi” cümlesi ile 1876 yılında ilan edilmiş Birinci Meşrutiyet’i hatırlatırken 143’ü 145 diye yuvarlamasından Osmanlı’dan intikam mesajları, Abdülaziz’e suikast planları çıkaran, aşırı tarih dizisi izlemekten saltanatçı olmuş başka bir çeşit ideolojik yobazlık popüler.

Neyse ki 12 yıl önce gece yarısı askeri muhtıra veren bir ordudan geriye bugün Anıtkabir’de atılmış bir imza için “rahatsızlık” bildiren ve o defteri “yerinden çekip alan” askerler kaldı.

Ama mesele ne 12 yıl önce AK Parti meselesiydi, AK Partili olmakla ilgiliydi,  ne de bugün bir CHP meselesidir ve CHP’li olmakla ilgilidir. 

Mesele dün olduğu gibi bugün de hepimizin üzerinde yaşadığı, konuştuğu, siyaset yaptığı meşru sınırları, hukuku ve sandığı koruma meselesidir.

Ve bunu korumak için ses çıkarmak siyaset yapmak değil, vatandaşlık görevimizdir.

Ama maalesef dün laik kesimde pek çok kişi bunu anlamayıp, ideolojik bağnazlıkla ve siyasi saflaşmanın hararetine kapılarak, demokrasi sınavında sınıfta kalmıştı.

12 yıl sonra o günlerde hararetle savunulan sekter pozisyonlar, alınan kararlar, atılan manşetler, yapılan mitingler ancak mahcubiyetle hatırlanıyor. Sabih Kanadoğlu, 367 kararını veren Anayasa Mahkemesi üyeleri yaptıkları bu vahim yanlışla tarihe geçtiler.

Maalesef bugünkü demokrasi sınavında da muhafazakar kesim iyi bir sınav vermiyor.

Üzerine titrememiz gereken, ülkede demokrasi adına elimizde kalmış son kalelerden sandığın ayağımızın altından çekilmesini sessizce köşelerinden izleyenler, buna karşı çıkanları CHP’ye yaranmakla suçlayanlar, YSK’nın meşru siyasetin sınırlarına müdahale eden kararlarını görmezlikten gelenler, bir seçim sonucuna tahammülsüzlükten ibaret olan çıplak gerçeği hukuki tartışmalara boğanlar, mülteci düşmanı CHP’li Bolu belediye başkanını başka bir hukuksuzluğa mazeret yapanlar oldu.

“Sandıkta darbe” manşetleri atanlar, seçimde hile propagandasının ucunu terör örgütlerine, uluslararası şebekelere bağlayanlar hatta İslamcı Recep Pekerliğe soyunup devletin bekası için belediye başkanları atansın diyenler bile çıktı.

Olan biteni eleştirenler ise en fazla İmamoğlu’nun böylece yıldızının parlatıldığını, bir daha seçim olsa CHP’nin farkla kazanacağını söyleyebildiler.

“Milli iradeye saygı” gibi muhafazakar siyasetin milli diskurlarını ağza almanın bile muhalif olmaya yettiği günlerden geçiyoruz.

Neyse ki bu üzücü sessizlik dün bozuldu.

Hem de bugün yapılanların ne demek olduğunu en iyi bilen bir isim tarafından.

12 yıl önce benzer hukuki zorlamalar, medya operasyonları ve tepelerinde askerin kılıcı sallanan Anayasa Mahkemesi kararıyla Cumhurbaşkanı seçilmesi engellenmeye çalışılmış 11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül konuştu “Vaktiyle bize yapılan yanlışları, biz güçlü olunca başkalarına yapmamalıyız” diyerek demokrasi ve ahlak dersi verdi.

Bundan 12 yıl önce  kendisine yapılan haksızlığa kızarak ilk siyasi yazılarını yazmaya başlamış bir köşe yazarı için bu, bazen sadece pozisyonların değişip, geri kalan her şeyin tekrar edip durduğu, kimsenin tecrübelerden bir ders çıkarmadığı hissi veren Türkiye’deki siyasi kısır döngü içinde ezber bozan ve ümit veren bir ses oldu.

İnşallah YSK üyeleri, siyasetçiler, gazeteciler de bu sesi duyarlar ve tarihin Recep Pekerlerin, Sabih Kanadoğlularının, “Tehlike’nin Farkında mısınız” manşetlerinin durduğu tarafında kalmazlar.

Demokrasi sınavında en azından sınıfı geçerler...

Not: Bugün köşemde mahkeme kararıyla bir tekzip yayınlanıyor. Cumhuriyet Gazetesi yazar ve yöneticilerinin yargılandığı iddianameye dayanan, bu davada yargılanan yazarların mahkemedeki ifadelerinden alıntılanmış, daha önce pek çok gazetede de çıkmış bir bilgi, adı geçen şirket tarafından mahkemeye taşındı ve itirazlarımızı dikkate almayan mahkeme de tekzip yayınlanmasına karar verdi. Takdir okuyucuların.

 

Cevap ve Düzeltme Metni

Karar Gazetesi’nin 23.02.2019 tarihli nüshasında Yıldıray Oğur tarafından kaleme alınan “2019 yılında bu delillerle hapse girilebiliyor” başlıklı haberde müvekkil ETS Ersoy Turistik Servisleri A.Ş hakkında Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nca soruşturma yürütüldüğü iddia edilmişse de savcılığın ekli 28.02.2019 tarihli yazısı ile müvekkil hakkında böyle bir soruşturmanın yürütülmediği açıkça ortaya konulmuş olduğunan söz konusu yazının gerçeği yansıtmadığı kamuoyunun bilgisine saygıyla duyurulur.

ETS Ersoy Turistik Servisleri A.Ş Vekili

Av. Mehmet SEYMENOĞLU

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
"Vaktiyle bize yapılan yanlışları, biz güçlü olunca başkalarına yapmamalıyız” doğrudur, söyleyen haklıdır, siz de haklısınız. Lakin olay demokrasi mücadelesinin dışına taşmışsa, "Vaktiyle bize yapılan yanlışlar,biz güçlü olunca.." dahi yine bize yapılıyorsa ... ne yapalım? Şu anda Türkiye’de seçmen yaşındakilerin sayısı 55 900 151 kişidir. Yüksek Seçim Kurulu’nun ilan ettiği listelerdeki seçmen sayısı ise, 1 193 834 fazlası ile 57 093 985 kişidir. Seçmen yaşında olup, kanuna göre oy kullanamayacak askeri öğrenciler, erler, e
KARAR OKURU 15 Nisan 2019 09:25
Yazar bazı şeyleri hatırlamıyor. Ak Parti Genel Başkanı 3 Kasım 2002'de seçim kazandığında Başbakan olmadı. Engellemek için kimlerin neler yaptığını biz unutmadık. Bu vesileyle size de hatırlatmış olalım.
B 14 Nisan 2019 22:24
Şu yere göğe koyamadığınız demokrasinin çürük bir sistem olduğunu bir gün belki anlarsınız. Benim hala ümidim var. Bir ülke yönetilecek, yada onbeş milyonluk bir şehir yönetilecek. Yollar, trafik sorunu, şehir silueti, havaalanı, ulaşım, metro, yüzlerce ayrıntı. NEDEN illa bir partinin adamı. İstanbul teknik üniversitesi, Boğaziçi üniversitesi, burada görev yapan yüksek mühendisler dururken neden bunlardan komisyonlar kurulup yönetime direk gelinmez de illa da CHP'li bir işletmeci yada Tren kazasından sorumlu çeyrek bir mühendis. Demokrasi'ye tapmaya de
KARAR OKURU 17 Nisan 2019 01:40
0
Onun adı teknokratıktır ve hiç bir gelişmiş ülkenin uygulamadığı bir yöntemdir. Eğer sizin o dahice fikriniz işe yarar bir şey olsaydı dünyanın en zenginleri üniversitedeki işletme ve finans profesörleri olurdu; bakın bakalım hangisi neyi ne kadar becermiş?
İnsan Beşer 14 Nisan 2019 20:19
Sayın Imamoğlu 145 yıl öcesinden bahsetti. Sayın yazar onun belleğini okumuş olmalı ki onun ne demek istediğine dair yukarıda açıklık getirdi. Teşekkürler
KARAR OKURU 14 Nisan 2019 16:10
Demokrasinin kalesi Sudan da 30 yıldır halkın hür iradesi ile seçimleri kazanarak gelen Beşir askeri darbe ile devrildiğini üzülerek gördük. Bir de senin kaleminden okumak isterdik Sudan da olanları.
KARAR OKURU 15 Nisan 2019 21:00
0
Sudan' da demokrasi gelişmiş değil yok neredeyse. Beşir de darbe ile iktidardaydı.
KARAR OKURU 14 Nisan 2019 11:58
arkadaşım sultan abdulazizin bileklerni kesmeselerdi 2.abdulhamit darbecilerin taleplerini kabul mü edecekti.bunların demokrasi dediği darbe ve sonrası tek partili rakipsiz seçim. net olun
KARAR OKURU 15 Nisan 2019 16:04
0
Sahi bu Beşir bizim kankamız değilmiydi?Elin Maduro'suna verdiğimiz desteği neden esirgedik.Sisi'ye göstediğimiz tepkinin onda birini Sudanlı generale göstermedik.Nedenini bilen vars cevaplasın.Gerçekten merak ediyorumç
Ben 14 Nisan 2019 00:16
İlkelere ve hukuka sadakat, kişiye, gruba ve cemaate sadakattan daha önemli ve gereklidir. Eğer kişi, grup ya da cemaat doğrudan şaşarsa onlara sadakate devam etmek önce kendine, sonra insanlığa ihanettir. O yüzden siz ve sizin gibiler gerçek övgüyü hakediyorlar. İlkelere sadakate ve yanlışa yanlış diyebilmeye devam.
Karar 13 Nisan 2019 20:06
Sahi e muhtırayı verenlere noldu...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 19:59
Bu isin varacagi nokta secmen aslinda ak partiye oy atacakti ama algi yönetimi ile chp adayini secti olacak gibi.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 16:40
Eğer Türkiye hukuk devletiyse herkes degistirilene kadar kanunlara uymak zorundadır; buna YSK dahildir..kanunlara göre "seçmen listeleri kesinleştikten sonra,hile dahi olsa seçimler yenilenemez,sadece hile yapanlar yasalara göre cezalandırılır"nedense bu yasaya en çok bu yasayı yapanlar itiraz ediyor..yani utanmasalar,bizim seçmenlerimiz kızgınlıkla bize oy vermemiştir,kızgınlıkla verilmeyen oylar da geçersizdir diyecekler.Birde bu akp lilere asık suratlı diyorlar,oysa bunlar beni kahkaha ya doyuruyorlar; çok komikler.:))
Helal olsun size Yıldıray Bey. Dün neredeyseniz bugün de oradasınız. Doğruluk dürüstlük ve adam gibi adamlik böyle olur. Gerçek demokrat sizsiniz.
Karar okuru 13 Nisan 2019 15:56
İstanbul da oy farkı enson kaça düştü haberin varmı Yıldıraycığım. Bundan sonra olur olmaz herşeye atlama sonrada tekzip yersin.vesselam
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 19:07
2
Turkcen cok zayif, yorumun da kalitesiz.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 19:45
0
Kazanmak için artı bir oyun yettiği seçimde İmamoğlu yaklaşık ondörttbiiiinnnn oy fark atmıştır ,hala itiraz; umarım arada ki fark artı bire kadar düşer ve İmamoğlu sadece bir oy farkla kazanır,ne eğlenceli olur.Buna da Kendi kazdığı kuyuya düşmek denir:))
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 22:15
2
Kaca düsmüs yazda bilelim trolcan.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 15:44
Sayın Oğur bu eğitimli kesim oranı meselesi ne zaman seçim olsa gündeme geliyor.N demek bu eğitimli kesim oyu daha fazla yüksek öğrenimde oy verilirken nasıl kullanılır dersi vardı da bizmi bilmiyoruz.Okumak cahilliği alıyor ama eşşeklik baki kalıyor.Oy verirken günlük yaşantımıza ve geleceğimize dikkat ederiz bunun için okuyan kesim diye bizleri ve oylarımızı aşaglamaya gerek yok.Bu ülkenin gerçek üretenleri bizleriz Bu okuyan kesimin çoğunluğu kitap okuyarak entellektüel tartışmasını rakı masalarında yaparak ülkeyi geliştiren kesim değilmi ama
Karar Okuru 14 Nisan 2019 10:01
1
Ne üretiyorsun? soğan bile kalmadı
Seçimi kaybedersen "her şey sandık değil". Seçimi kazanırsan "sandığa saygı..." Pabucumun demokratlığı...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 18:03
1
Bunlar adama papucu ters giydirir:)
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 15:13
"Bizim davamız o kadar üstün ki kazanmamız için biraz hak hukuk dışına çıkarsak da ne olmuş yani , hoşgörülebilir. " diyen bir kafa var.. (hak hukuk olmadan nasıl üstün dava oluyorsa artık ) ..Bu her toplumun her ideolojinin içindeki bir gurup kişide bulunuyor maalesef .. bunlar ağır basarsa işte o zaman felaket kaçınılmaz..Etki tepkiyi tetikleyip tırmanır durur..Hatta dünyadaki bütün savaşlar ve zulümler böyle yaşanmıştır diyebilirim..
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 15:07
Bizim ülkenin sorunu her daim ucu bize dokununca adalet dememizden kaynaklanıyor , ama er yada geç ucu bize dokunacaktır, dokunmuştur da . O yüzden hiç kimse görüşü ne olurda olsun adaletten taviz vermemelidir . Ayrıca Khk ile atılan Hdpli belediye başkanlarınada mazbataları verilmelidir . Eğer olamayacaklardı, neden seçime girmelerine izin verildi .
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 14:08
1) Murşit Sn. yazar bu 367 konusuna çok takıldınız.Tamam bir yorum hatası oldu ve daha sonra MHP nin meclise girmesi ile Sn. Gül Cumhurbaşkanı oldu. Yani 550 milletvekilinin görev yaptığı mecliste 367 milletvekili oturuma katıldı ve sorun çözüldü.Bu bulunması mümkün olmayan bir sayı değlidi ki. Peki Sn.Gül'ün, Cumhurbaşkanı adayı, kurucusu olduğu partisinin genel başkanı(ki genel başkanlığa aday olamasın diye kurultay 1 gün öne alındı) olabilmesi için ne engeller çıkarıldı.Bunlarında mı sorumlusu 367. Şimdiler de demeç vermesi bile istenmiyor...
Birokur 13 Nisan 2019 14:07
Bu seçimin kaybedeni Erdoğan, kazananı DEMOKRASİ olmuştur.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 14:07
Dikensiz gül bahçesi olsun gelsin vaad edilmiş musanin topragi gitsin ayasofya erdoğan gitsin Ab ye uzatmalı aşk yasayak diyorsun yani ama herzaman müslüman a vuruyor sun abi
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 14:00
artik cagi yakalamak zor, bu konustuklarimiz detay.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 13:03
Cumhur ittifakının oy oranı içinde eğitimli kesim çok düşük. Millet ittifakında eğitimli insan sayısı çok çok daha fazla. Akıl , mantık ve sosyoloji bilimi eğitimli kesim ile kavga edilmez, eden kaybetmeye de mahkumdur der. bu şartlar devam ederse iktidarın liyakatsız kadrolar ile ülkeyi yönetebilmesi mümkün değildir. eli mahkum iktidarı teslim edecektir. Ya da despotik bir yönetim sistemi kurgulayacak, baskı ile yönetecek ama o zaman da hak arayan eğitimli kesim yine galip gelecek. Umarım daha fazla hata yapmazlar da ülke biraz nefes alır.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 15:22
5
Haklısın. Memleketin okumamışı oy pusulasında mührünü amblemin üstüne basmış. Okumuşu da onu okuyamamış geçersiz saymış.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 23:11
1
13:03, tipik bir beyaz türk kuruntusu. Mezarlıktan geçmekte olan korkağın ıslık sesleri....
KARAR OKURU 19 Nisan 2019 15:08
0
nereden biliyorsun bu söz ettiğin oranları? sallıyor musun, elinde veri mi var? diğeri eğitimli olmak yanlış tercihe engel midir? mevcut eğitimin kalitesini kabul ediyorsun o zaman ki bu yorumu yazmışsın. diğeri akıl, mantık ve sosyolojinin hangi kuramlarından söz ediyorsun? iktidar yanlışlar yapıyor mu? evet. ama iki partinin istanbul da yerlerini değiştirin ve bakın kim ne diyor? o yüzden birbirinizi üzmeyin, birbirinize kızmayın. sallayın gitsin, seçtiğini sandırmak (demokrasi) devletlerin en önemli argümanlarından biridir halkları aldatırken.
TEZAT 13 Nisan 2019 12:55
Demokrasiye değer verene değer veriliyor olsaydı bugün Denizli Milletvekili Ümmet Kandoğan itibarlı bir mevkide kamuoyunun gözü önünde olurdu. Şimdi nerede bilen var mı? A. Gül'ün cumhurbaşkanlığının engellenmesi sürecinde partisinin kararının tersine meclis kürsüsüne çıkıp demokrasiyi savunan çok etkili bir konuşma yapmıştı hatırlayan, hayırla yad eden, hakkını teslim eden var mı? Demokrasi deyip, demokrasiden geçinenlerin nankörlük ve ikiyüzlülükleri gözden kaçmıyor tarih ve vicdanlar kaydediyor.
hacı 46 13 Nisan 2019 12:55
Sinekler ve haşeratlar bal, reçel gibi tatlıları sever. Sizin yazılarınız da bal kıvamında olduğundan aktroller en çok bu köşeye uğruyorlar.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 12:24
Tamam yeniden seçim yapalım ama bu sefer AKP li sandık görevlilerinin tekrar hırsızlık yapmayacaklarini nasıl anlatacağız, AKP yine kaybederse bir daha mı seçim yapacağız ? ..biliyorsunuz bunların seçim sarkisiydi bu ...haydi bı daha bi daha bi daha..taaa o günlerden " organize" olmuşlar bunlar..
ali 13 Nisan 2019 11:44
367 doğru idi. Bir ülkenin cb nı sadece iktidar partisi oyları ile seçilemez. di. seçilirse özal gibi siyasete dönme planları yapar. ya da Akbulut un dediği gibi "otur oturduğun yerde" olur Oysa meclisin onayını almış 367 ile 400 ile seçilmiş bir cb kelimenin tam anlamı ile cumhur un başkanı olur.. 367 de amaçlanan oydu yoksa kimseye engel değildi. yıllardır anlaşılamadı ülkenin tümünü kucaklayacak cumhurbaşkanının çok geniş kabul oyu olması gerektiği....
MAHZUN MUHAFAZAKAR 13 Nisan 2019 13:14
1
Aynı kuralın neden daha önce seçilen cumhurbaşkanlığı seçimlerinde uygulanmadığını hiç düşündün mü? O dayatma, kanırma ve hukuk cambazlığının bugünkü eleştirdiğimiz ve hepimizi teslim alan anafora, girdaba ve hortuma yol açtığını düşünecek beyninin, görecek gözünün olmasını ne çok isterdim? 367 açıklaman gerçeklerden uzak, tarafgirlik işte böyle oluyor, insan taraf oldu mu gerçekleri görmüyor, göremiyor, görse bile gerçekleri aşındırıyor, ters yüz ediyora güzel örnek oluşturuyor.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 13:29
0
11:44 ve 13:14 ikiniz de haklısınız.
Muzaffer 13 Nisan 2019 13:48
0
13.14 Tamam 367 yanlış yorumlandı. peki 550 milletvekilinin olduğu mecliste 367 milletvekilinin toplanabilmesi olağanüstü bir durum mudur. Daha sonra MHP nin meclise girmesi nedeniyle sorun çözülmüş oldu. Peki daha büyük haksızlığı Sn. GÜL'e kurucusu olduğu partisi yapmadı mı.Tekrar Cumhurbaşkanı,Genel başkan,Başbakan olmaması için her türlü engel çıkarılmadı mı? AKP kurultayı görev süresi dolmadan 1 gün önceye çekilip kurultaya katılması önlenmedi mi? Eski cumhurbaşkanı olarak bir konuda fikrini belirtse bile türlü sitemler gelmiyor mu. Yani Sn.
MAHZUN MUHAFAZAKAR 13 Nisan 2019 20:00
1
13.48 Olayları iyi hatırlamadığın anlaşılıyor. 367 yanlış yorumlanmadı. 367 bu milletin gözünün içine baka baka hukuk oligarşisi ve askeri oligarşi tarafından dayatıldı, kanırtıldı, hukuki cambazlık yapıldı. İkincisi olayı çok basite alıyorsun 367 ye ulaşılamasın diye siyasi partiler küçük çıkarları ve askeri vesayetin etkisiyle meclise gelmediler. Sistem kilitlendi.Ülke referanduma gitti. c. başkanını meclisin değil halkın seçmesi kabül edildi. Genel seçim sonrası mhp destği ile c. Bşk seçilebildi. Bu durum başkanlık sistemininde ilk taş
MAHZUN MUHAFAZAKAR 13 Nisan 2019 20:36
1
13.48 A.Gül Akp ilişlilerini trollere sor ben akp nin de A.Gülün de avukatı değilim.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 21:28
0
Ali sonuçta yine bir partinin oyları ile seçildi buna da temsili seçim sistemi diyorlar . seninki tarafgirlikle yanlışa kılıf bulmak olmuş
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 23:20
0
ali, 367 gelmiş geçmiş en adi, en antidemokratik girişim idi, aktörleri tarihin bir çöp sepetinde çürüyüp giderken engellemeye çalıştıkları 17 yıldır ülkeyi yönetiyor.
Hasyobaz 13 Nisan 2019 11:26
O günlerde Abdullah Gülü Cumhurbaşkanı seçtirmeyen Yaşar Hacısalihoğlu gibi birçok isim bugün AK Parti sözcüsü olmuş ve seçimlere çamur atıyorlar. Abdullah Gül ise hala seçimi savunan tarafta. Böyle bir değişim ancak bizde olur. Demokrasi ve millet düşmanlarının en belirgin vasfıdır iki yüzlülük. Ne yazık ki, AK Parti de yönünü kaybetti. ( Bknz. cumhuriyet mitingleri)...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 13:18
0
Yaşar hacısalioğlu gibiler bugün iktidar ı tarif etmeye yeter o mitinglerde söyledikleri bugün söylediklerini karşılaştırıp kalite derecesi öğrenilebilir
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 11:18
Seçimler bitmiş atı alan Üsküdar i geçmiş, hakkının yendiği ileri sürülen Binali Yıldırım in sesi çıkmıyor ( oda biliyor ki Adam kazandı) sesi çıkan bir akp bir de troller
HACI MURAT 13 Nisan 2019 11:10
Kıyaslanan olaylar birbirinden farklı. Bu sebeple karşılaştırmanın bir geçerliliği yok.İmamoğlu,az farkla geride olsaydı,hem geçersiz oyların,hem tüm oyların yeniden sayılmasını talep ederdi.Haksız da olmazdı.Hem demokrasi vurgusu yapıp hem de oyların herkesin gözü önünde özenle yeniden sayılmasını demokrasi dışı bir olay gibi takdim etmek tutarlı bir davranış değildir.Demokrasi son tahlilde sağlıklı bir sayımdır.İmamoğlu az farkla geride olsaydı Y.Oğur tekrar saymanın faziletini anlatıyor olacaktı muhtemelen.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 12:28
2
Binali Yıldırım az farkla önde olsaydı, hacı murat oyları yeniden saymanın anlamsızlığını yazacaktı şimdi
HACI MURAT 13 Nisan 2019 13:39
6
12.28 Ak Partinin az farkla kazandığı yerler oldu.Milletin gözünün önünde "Artık yeter,ikna olduk"deyinceye kadar sayın.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 14:20
1
11.10 kimbilir belkide siz atı alan üsküdarı geçti dediniz.
Hacıyatmaz demokratlık... 13 Nisan 2019 16:20
5
12.28, Muhalifler de oyları sayılmasını istemeyen iktidara diktatör diyecekti. Ama ne hikmetse muhalefet şu an oyların sayılmasını istemiyor ve yine demokrat onlar oluyor... Muhalefetin ki hacıyatmaz demokratlık...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 16:56
2
13:39 Hacı Murat AKP nin geride kalan ve peşpeşe kazandığı 14 seçimi de " milletin gözü önünde ikna olana kadar " niye saymadiniz? Akp kazandığında hile niye aramadiniz,Bırak millet ikna olana kadar saymayı ,ata bindiğiniz gibi soluğu Üsküdarda niye aldınız,o aceleniz niyeydi Murat?
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 18:00
7
16.56, 10 Milyon farkın nesin, sayacaktınız. İnce ne demişti: Adamalar kazındı kardeşim..
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 18:38
0
18:00..elli milyon oy 2 veya 3 saatte sayılmış,ikiyuzbin oy 13 gündür sayilamamistir, sayılar seni aldatmasin ,yorumlara cevap yetistireceginize sandıklara sahip çıksaydıniz keşke .o zaman da dedik,şimdi de diyoruz İmamoğlu kazandı.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 19:03
0
13:39 Hacı Murat CHP nin az farkla kazandığı Yalova'da oylar halkın gözü önünde ,yeter ikna olduk diyene kadar sayıldı,istersen birde sen say
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 19:22
0
B. Yıldırım a farkla önde olsaydı şimdiye mazbatasını almıştı. Bu konuları konuşuyor olmayacaktık.
Arkadaşlar hacı Murat beye yorum yapmayın. Fanatik olduğu belli. Kendi haline bırakın, kıymetlidir. Sayın yazarı taraflı tarafsız her kesim takdir ediyor, bir bu arkadaş bir defa dahi bir tahlilini takdir etmiş değil.
Karar Okuru 13 Nisan 2019 11:03
Bu seçim sonuçları ile ilgili olarak sandığın sakatlanması seçim sonucu ve onun siyasi uzantılarının ötesinde sonuçları olacaktır. Öncelikle bu seçimle gelenin seçimle gitmediği ve yargının tahakküm altına alınabildiği, darbelerden de farklı bir ara döneme işaret edecektir. Darbelerde bile yargı bu kadar hırpalanmamıştır. Bundan sonra seçim olur mu, güvenilir mi? Yoksa başkanlık babadan oğula bir düzenemi evrilir. Ve iktidar ülkenin tüm varlığının sahibi olur mu. Öyle ise tapularımız, varlıklarımız, bankalar, birikimler güvende olur mu? Gibi
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:42
Eskiden sokağa çıkıp sesimizi duyurabiliyorduk.Simdi en ufak bir tepki de malum İçişleri bakanının yaptığı gibi iftira ile gözaltına alınıp dava açılıyor.Yemin ederim eski günlerde ki baskılar bugün yaşanılanların yanında çocuk oyuncağı kaldı.Uc beş khkli bir araya geldiğimizde icimizdekilerden biri muhakkak sivil oluyor ve bizi sokağa çıkmaya davet ediyor.Ozellikle bir gece adını KHK ekli listesinde görmüş biri olarak sandık görevlilerine yapılan muamele birkez daha hayal kırıklığı yaşattit.Keske bizim gibi masumlara sahip çıkacak sivil topl
zeynel 13 Nisan 2019 10:38
BİR GÜN MECLİSTE O ZAMAN BAŞBAKAN OLAN ERDOĞAN YAPILAN BİR HAKSIZLIĞA KÜRSÜDEN.....HANİ DEMOKRASİYDİ...DEMİŞTİ BUDA BENİM HAFIZAMA KAZINMIŞ İDİ... SORUN NE YAZIKKİ HATIRLAMADIĞIM BİR TARTIŞMA İDİ ? BENDE OĞUR GİBİ DEMOKRASİDEN YANA .
musto 13 Nisan 2019 10:28
367 garabetinde gidip mağdura oy vermiştik dengeleri gözetmeyip ülkeyi akp ye teslim ettik Demokrasinin sonunun temellerini atmış olduk.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 11:53
2
Musto geçmişte çok hata yapmışsın troller i kizdirmissin:)şu an kırmızı rekoru sende:) ama olsun Yıldıray beyden daha çok okunmussun; sen okunmuş bir adamsın:) hadi ilk yeşile ben basayim etsin 41...41 kere maşallah
musto 13 Nisan 2019 12:33
1
Canları sağolsun çok emek verdiler köprüler tüneller hastahaneler ve içinde yatmasakda bolca hapishane yaptılar
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 15:42
1
Musto hernekadar,metro tramvay, metrobüs hattı yapsalar da , Üsküdar'a gitmek için yinede atı seçtiler,yaptıklarına guvenemiyorlar,aynen kendi sandık görevlileri ne guvenemedikleri gibi..sahi musto,yol, köprü hastane yapmak başarının ölçüsü mü? Eğer ölçü buysa, bunları yapmayan, Fatih, Kanunî, Yavuz son derece başarısızdı !!! diyebilir miyiz?
Musto 13 Nisan 2019 17:46
0
Yahu siz anlaşılan beni gözden çıkardınız memlekete bu güne kadar yapılan faydalı bir iş görmedim faydalı olanları ya sattı veya kapattı.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 18:23
0
Yerli oto yaptilarda binmedik mi musto, Varlık kuyruğunda (!)2 kilo yerine 3 kilo soğan verdilerde almadık mı musto? Halkın yarısına zillet değilde birlik olalım dedilerde desteklemedik mi musto?yorum şiir gibi oldu musto:)
KARAR OKURU 15 Nisan 2019 10:22
0
musto'nun altındaki karşılıklı pohpohlamalar, şu atasözünü hatırlatıyor; " Körlerle sağırlar, birbirini ağırlar !"
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:20
Tebrikler teşekkürler zor zamanlarda hakkı söyleyebilmek zor zanaattır. Siz dün de bugün de bunu başardınız Allah’ın izni ile
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:16
145 yıllık tarih bilgimde var demek isterken,ne demek istediğini açıklamak zorunda kalmak...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 11:33
0
Sandıkta hırsızlık var; akp li kendi sandık görevlilerimiz hırsızlık yaptı demeyi açıklamak zorunda kalmak
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:11
Politikacıların her zaman yaptığı,Şecaat arzederken sirkatin söylemek...
Elinize gönlünüze saglık .iyi ki varsınız
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 09:22
Senin tanjuya verecek sahane demokrasi dersin yokmu bayim hani ınsan hakları falan gibi
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:39
2
Tanju Suriyeliler için görüş belirtmiştir, İnternet çıktı mertlik bozuldu:) gir internete bak bakalım , Erdoğan , Özal'ı Bulgar soydaşlar için nasıl eleştiriyor
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 16:03
2
Tanjuya cevabı Erdoğan vermiştir: Ey Avrupa açarım kapıları yigarim Suriyelileri sınıra
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 16:08
2
Sn Cumhurbaskani 3 çocuk dedi bunu Suriyeliler den başka ciddiye alan olmadı,adamlar üzüntüden habire çocuk yapıyorlar.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 09:16
Öyle trajikomik olaylar oluyor ki " velev" ki seçimler yenilensin ve bu sefer tepki oylarıyla beraber İmamoğlu fark atsın, AKP de bu yetenek varken bu seçimleri de yeniletir, neden mi? Vay efendim geçen seçimle bu seçim arasında fark var kesin yolsuzluk olmuştur .Yaz kızım:seçimlerin bir daha yenilenmesine:)sende gülme oğlum!!!
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 11:11
0
Yaz kızım: seçimlerin bir daha yenilenmemesine:) .. kızım sana söylüyorum Yüksek seçim kurulu (YSK) sen anla
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 08:30
Tarafınızı belli etmiş sallıyorsunuz sürekli. Sözde demokrasi dersi veriyorsunuz bize!!! Hadi ordan
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 09:18
46
Zaten sizin gibilere söylemiyor. Sizin gibilerin öğrenebileceği birşey yok.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 09:30
32
Yıldıray bey adaletin tarafında , ayrıca adaletin tarafı olmaz,adaletli olmak sizi neden rahatsız ediyor?
hep karar DA OKUR 13 Nisan 2019 09:54
1
Ben ve benim gibi düşünenler....DEMOKRASİ İSTEMİYORUZ...diye eleştirseniz ne kadar inandırıcı olurdunuz. bakın dostum istememe hakınızda var.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:41
10
nerede sallıyor? yazdığında eksik, hatalı yer neresi?
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 12:36
0
hoşunuza gitmeyen fikirlere de saygı duyacaksın begefendi
Birisi 13 Nisan 2019 07:24
Bugün AKP'nin geldiği nokta 1. "iktidar bozar ama mutlak iktidar mutlak bozar" noktasıdır. 2. Sağda konumlananların "da" (büyük çoğunluğunun) demokrasi, hukuk, şeffaflık, liyakat... gibi bir derdi yokmuş ne yazık ki.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 06:15
Bir kaç gün evvel Sabih Kanadoğlu nu bir Tv'de yayınlanan programda gördüm içimden o gün ki şahin Kanadoğlu aklıma geldi güldüm insan duruma ve ideolojisine göre farklı konuma gelip bu sefer de tam tersine hareket ediyor ama benim için üzülerek seyrettiğim durum iktidarın ve medyanın hukukçuların yok şöyle oldu yok böyle oldu gibi insanlar ı daha fazla kutuplaşma ya sevketmeleridir peygamber efendimiz Mekke den Medine'ye hicret ederken kendine bırakılan emanetleri müşrikler e vermesi için Hz Ali ye vermişti
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 05:26
"bazen sadece pozisyonların değişip, geri kalan her şeyin tekrar edip durduğu, kimsenin tecrübelerden bir ders çıkarmadığı hissi veren Türkiye’deki" Çok doğru. Kabul edelim. Maalesef öğrenmeyen bir toplumuz. Bu zihni sorunu aşmadan kim gelirse gelsin sonuç çok farklı olmayacaktır.
Karar Okuru 13 Nisan 2019 09:49
4
Konu sadece öğrenememek değil maalesef onun da arkası bazı genetik zaaflar. İster bu iktidar ister diğerleri ben yaptım oldu derim ve bunu yediririm diyebildiği bir toplum var. Bu toplumsal zaaftır işi bozan yoksa her isteyen oyun bozamazdı yazık
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 05:21
Tebrik ediyorum. Vicdanın sesi olmaya devam et.
Sinan 13 Nisan 2019 03:34
Bu yazılar olmasaydı koca bir millet haksızlık karşısında susan dilsiz şeye dönecekti. Milletimizin vicdanı oldunuz da hepimizi hayatımız boyunca taşıyacağımız bir utançtan kurtardınız. Yazdıklarınız sizin değil hepimizin çığlığı oldu. Yüreğimin taaa derinlerinden, içten, minnet ve şükran dolu bir teşekkür...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 01:51
Gül, Davutoğlu, Babacan ve diğer siyasiler gerçekten bu ülkeyi seviyorsanız adım atmak için neyi bekliyorsunuz? Tek adam rejimine ramak kalmışken parti kurmak yerine, Saadet Partisi çatısı altında birleşin. Herkes egosunu, hırslarını, beklentilerini, koltuklarını kenara bırakıp ortak akılla halkın teveccühünü kazanabilecek bir lider etrafında birleşsin. Eğer gerçekten derdiniz millet, ümmet, bayrak, ezan, adalet, demokrasiyse bunu halka ispat edin. Ülkenin hızla felakete doğru sürüklendiği bu dönemde fedakarlık yapın, sorumluluk alın.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 01:17
Bizim mahalle öylesine sağır dilsiz hale geldi, öylesine çoraklaştı ki, Abdullah Gül'ün bu cılız açıklamasından ümit çıkarmaya çalışıyoruz. İktidar ve avenesi yüzünden muhafazakarlığımızdan utanır olduk, kılık kıyafetimiz yüzünden onlarla beraber sanılmaktan çekiniyoruz.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 10:56
0
08:45 gördüğüm kadarıyla rakamlarla aran iyi %50 oyu var demişsin; ya geri kalan %50 ya onlar ,onlar kuyrukluyıldız dan mı geldiler,keşke matematikle olduğu kadar vicdanınlada aran iyi olsaydı.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 11:04
0
08:45 ayrıca 2002 den buyana seçimleri kazanınca şaibe yok kaybedince şayibe öyle mi,şayibe varsa dahi suçlu ,gerekli önlemleri almayan hükümettir,ve görevini yapmayan AKP sandık görevlileri dir
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 11:44
0
01:17 keşke muhafazakarligi kılık kıyafete indirgemeseydiniz belki üstünüze birşeyler örttünüz ama Müslümanlığın içini bosalttiniz, özeleştiri yapmak için geç kaldınız,demokrasi bir araçtır dendiğinde inmeliydiniz o tramvaydan,bu yorumumda ki amaç kalbini kırmak değildir, kırgınlık vardır ; ama kin yoktur, kardeşlik kazanacaktır.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 12:38
2
11:04( yani ben):) zaten AKP liler CHP çaldı demiyor,bizim kendi sandık görevlilerimiz çaldılar diyorlar ( en azından ona benzer şeyler)
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 08:45
3
Șu yoruma bak kardeșim bunların șu anda %50 oyu var değil mi? Kim bu ülkenin yarısı oy verenler uzaydanmı geldi yorumlarda zannedersinki küçük bir azınlık așiret ne dersen de yönetimi gaspetmiș bırakmıyor 2002 den beri kaç seçim kazanmıș bu parti savunduğumdan değil gerçek bu șimdi istanbulu kaybetti buda gerçek
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 01:14
Yandas medyanin yuzlerce yalan haberinden bir tanesine bile tekzip basvurusunu kabul etmeyen yargi, mahkemelerdeki ifadelerden alintilanmis bilgilerin tekzip edilmesine karar veriyor. Cunku iktidari elestiren bir yazida alintilanmis...Bu ulkede ne savcilara, ne hakimlere, ne de Yuksek Secim Kuruluna guven olmaz. Eskiden de guven olmazdi ama bugun en dip noktadayiz.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 01:07
Sorun şurada, siz malesef 12yil önceki siz değilsiniz. Şaibeye bulaşmış bir seçimi mesru görüyorsunuz. İnanılir gibi değil...
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 08:38
42
Kaybedince mizikcilik yapan cocuklara benzediniz. "Saibeye bulasmis bir secim"se neden ispat edilemiyor bu saibe? Birkac saatte 8 milyon oy sayildi, Imamoglu kazandi. Oylar tekrar, tekrar sayiliyor, gunlerce suruyor. Daha uzun sursun diye sayanlar yariya indiriliyor, her seferinde yine Imamoglu kazaniyor. Gecersiz oylar bile tekrar sayildi, yine olmadi. Simdi tek umudunuz var: secim iptal edilsin... Utanma duygusu kalmamis.
KARAR OKURU 13 Nisan 2019 09:29
23
01:07 şaibe diyorsunuz!!! Şaibeyi yapan kim? Akp li gözlemciler; sandıkta görevli akp liler,.peki şaibeyi önlemesi gereken kim ? AKP li adalet bakanlığı...peki yorum bolumunde itiraz etmemesi gereken kim? AKP li vicdanlı seçmen.. şaibeymis 17 yıldır siradanlasti bu kavram Atı alıp uskudari geçtiğinde Adalet aramadiniz; süvari değişince adalet istiyorsunuz.
KARAR OKURU 5 13 Nisan 2019 00:26
Ha bu arada 12 yıl önce muhtıra verdiğini alenen itiraf eden kişiye ne oldu
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN