Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Orta Doğu'daki askeri ve siyasi gerilimin tırmanmasıyla stratejik önemi artan Hürmüz Boğazı ile Basra Körfezi’ndeki deniz ticareti hatlarına ilişkin güncel verileri paylaştı. Bakan Abdulkadir Uraloğlu, konuya ilişkin yaptığı resmi açıklamada, bölgedeki Türk armatörlere ait gemilerin ve Türk mürettebatın emniyeti için tüm diplomatik ve operasyonel kanalların açık tutulduğunu belirtti.
SON GEÇİŞLER 21 HAZİRAN SABAHI GERÇEKLEŞTİ
Bakan Uraloğlu, bölgeyi terk eden deniz araçlarına ilişkin kronolojik ve teknik detayları şu verilerle aktardı:
Son Tahliye: 21 Haziran 2026 sabahı itibarıyla Türk sahipli iki gemi daha rotasını tamamlayarak riskli bölgeden çıkış yaptı.
Toplam Gemi Sayısı: Yaşanan çatışma ve savaş sürecinin başından bu yana Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz şekilde geçerek Körfez'den ayrılan Türk sahipli gemi sayısı 11'e ulaştı.
KÖRFEZ'DE KALAN GEMİLER VE MÜRETTEBAT DURUMU
Bakanlık verilerine göre, Basra Körfezi ve Hürmüz Boğazı sınırları dahilinde ticari faaliyetlerini sürdüren ya da limanlarda bekleyen gemilere yönelik anlık takip sistemi devrede tutuluyor. Mevcut riskli bölgede bulunan operasyonel unsurların durumu ise şu şekilde:
Mevcut Gemi Sayısı: Bölgede şu an için toplam 7 gemi bulunuyor.
Bayrak Devleti: Söz konusu 7 gemiden 1 tanesi Türk bayrağı taşırken, diğer 6'sı Türk sahipli olmakla birlikte farklı ülke bayrakları (kolay bayrak) altında hizmet veriyor.
Vatandaş Sayısı: Bu gemilerde toplam 177 Türk vatandaşı denizci görev yapıyor.
Bakan Uraloğlu, açıklamasını tamamlarken, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyoruz. Bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" ifadelerini kullanarak kurumsal koordinasyonun en üst düzeyde sürdürüldüğünü vurguladı.
