Ulaşım sektöründe uzun süredir tartışma konusu olan Martı TAG (Tek Araçla Gidilecek) uygulamasına yönelik davanın 7’nci duruşması, 24 Haziran 2026 tarihinde İstanbul 14'üncü Asliye Ticaret Mahkemesi'nde görüldü. Daha önce iki kez İstinaf Mahkemesi tarafından kaldırılan ve hatalı bulunan alt mahkeme kararı, dosyayı yeniden ele alan mahkeme heyeti tarafından hükme bağlandı. Çağlayan Adliyesi’nde görülen davada mahkeme, taksi temsilcilerinin Martı TAG uygulamasının tamamen kapatılmasına ve erişime engellenmesine yönelik ihtiyati tedbir talebini reddetti. Genel olarak davanın kısmen kabulüne ve kısmen reddine karar veren mahkeme, Martı TAG ile TAG sürücü hizmetlerinin web sitesi ve mobil uygulama üzerinden sunulmasını, ayrıca bu hizmetlere yönelik reklam faaliyetlerinin yürütülmesini engelleme kararı verdi.
Dava; İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu ile İzmir, Antalya, Gaziantep ve Kayseri'deki şoförler ve otomobilciler odası başkanlıkları tarafından ortaklaşa açılmıştı.
MARTI MOTOSİKLET VE SCOOTER TALEPLERİNE RED
BirGün'de yer alan habere; duruşmada taksi esnafını temsil eden kurumlar, Martı bünyesinde yer alan motosiklet hizmetinin de haksız rekabet oluşturduğu gerekçesiyle yasaklanmasını talep etti. Ancak mahkeme heyeti, Martı Motosiklet hizmetinin haksız rekabet oluşturduğuna dair yeterli ispat sunulamadığını belirterek taksicilerin bu talebini haksız buldu ve reddetti. Benzer şekilde, Martı scooter platformunun da haksız rekabet doğurduğuna ilişkin iddialar kanıtlanamadığı için bu hizmete yönelik yasaklama talebi de mahkeme tarafından kabul görmedi.
İNTERNET SİTESİ VE MOBİL UYGULAMA ERİŞİME AÇIK KALACAK
İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, davanın kısmen kabulü kapsamında platformun tanıtım ve reklam faaliyetlerine engelleme getirmiş olsa da taksi odalarının en büyük taleplerinden biri olan "uygulamanın ve internet sitesinin tamamen erişime engellenmesi" yönündeki ihtiyati tedbir talebini geri çevirdi. Bu doğrultuda, davanın devam ettiği mevcut süreçte Martı TAG mobil uygulaması ve internet sitesi kullanıcılar için aktif kalmaya devam edecek. Mahkemenin vermiş olduğu bu kararın, üst mahkeme olan İstinaf Mahkemesi nezdinde itiraza açık (istinaf yolu açık) olduğu belirtildi.
OĞUZ ALPER ÖKTEM: KARARI YENİDEN İSTİNAF MAHKEMESİ'NE TAŞIYACAĞIZ
Duruşmanın tamamlanmasının ardından karara ilişkin açıklamalarda bulunan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, hukuki süreci üst mahkemeye taşıyacaklarını duyurdu. Öktem, konuya dair yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
"Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi reddedildi. Genel olarak davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. 2024 yıllarında verilen benzer şekilde verilen karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi'nin değerlendirmesine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam. Bu süreç boyunca bize güvenen, destek veren ve Türkiye'nin en büyük topluluğunu oluşturan TAG ailesinin tüm mensuplarına teşekkür ediyoruz. Kamuoyunu süreçle ilgili gelişmeler hakkında şeffaf şekilde bilgilendirmeyi sürdüreceğiz."
