Back To Top
Gülay Göktürk’ü unutturan hava

Gülay Göktürk’ü unutturan hava

 - Son Güncelleme: 09.02.2019 Cumartesi 08:45
- A +

Ahmet Taşgetiren dün o yazının nasıl doğduğunu yazdı. “Seni Seviyoruz Savunan Adam” yazısının hikayesi...

Arka plandaki siyasi atmosferi ve yazarın ruh halini okurken Gülay Göktürk’ü hatırladım. Sahi nerelerde, niye kayboldu ortadan, ne düşünüyor, ne hissediyor bugün?

28 Şubat direnişinin medya kahramanlarından biri de oydu.

Askeri vesayet altında ezilenlerin hissiyatını zirveye taşıyan, mücadelenin simgesi haline gelen iki yazı arayın. Bulacaklarınızdan biri Taşgetiren’in “Savunan Adam”ıysa, diğeri de Göktürk’ün “Gidemeyenlerin Ülkesi”dir.

Dönemin arşivini sergileyen bir müze açılsa, bu ikisi başyapıt diye çerçevelenip aynı duvara asılmaz mı?

Başörtüsü yasağı mağdurlarının dramını şu satırlardan daha iyi yansıtan olmadı:

“Hırsından ağlayan, umutsuzluğundan intiharı düşünen insanlarla konuşuyorum her gün.

‘Böyle bir ülkede dünyaya gelmek için ne suç işledik Allah’ım’ diye yakınıyorlar.

Hepsi de kötü kaderlerine kahretmişler. Başlarını alıp, çekip gitmek istiyorlar. Başka bir ülkede göçmen olmayı, kendi ülkelerinde zenci sayılmaktan daha kolay hazmedebileceklerini düşünüyorlar belki… Böyle aşağılanarak yaşamaktan, bu kadar hiçe sayılmaktan, her dakika ‘burunları sürtülerek’ hizaya sokulmaktan kurtulmaktan başka bir şey düşünemiyorlar.

Ama gidecek hiçbir yerleri yok. Başka bir dilleri, başka bir evleri, başka bir ülkenin banka cüzdanı yok.

Kapana kısılmışlar…

Sessiz ve terkedilmiş çoğunluk... Terk edilmiş ve ihanete uğramış…

Bütün kalabalıklarına rağmen ne kadar yalnızlar.

Bütün güçlülüklerine rağmen ne kadar zayıf…

Benden bir umut, dayanma güçlerini artıracak bir çift söz, tevekkül içinde yaşamaya devam edebilmek için bir yol soruyorlar.

Bilseler ki ben de kendimi ne kadar yalnız ve çaresiz hissediyorum.

Acılar ve yalnızlıklar içinde bir başka diyara, yobazın elinin yetişemeyeceği herhangi bir yere alıp başını gitmek. Kendi ülkenin değil, bir yaban elin yalnızı olmayı göze alarak çekip gitmek…

Ve kendi yurdunun her gün biraz daha ‘gidemeyenlerin ülkesi’ne dönüşmesini uzaktan acılar içinde seyretmek…

Buna yürek dayanır mı?...”

***

“Savunan Adam”, rahmetli Erbakan’ın Anayasa Mahkemesi’ndeki savunma sahnesi üzerineydi. Bir benzerini, 2008’de yine ‘laiklik karşıtı eylemler’den AK Parti’ye kapatma davası açıldığında yazdı Taşgetiren.

Gülay Göktürk farklı mı? O da antidemokratik müdahalelere karşı hak, özgürlük ve demokrasi mücadelesinin yanında dimdik durmaya devam etti. 17-25 Aralık sürecinde de geri çekilmedi, ateşten gömlekse ateşten gömlek giydi, sözünü esirgemedi.

Zaman zaman Erbakan Hoca’yı eleştirmiş bir muhafazakar kalem olarak şunu soruyordu dün Taşgetiren:

“Savunan Adam yazısı Milli Gazete’de çıksaydı aynı heyecanı uyandırır mıydı?..”

Ardından da ekliyor:

“AK Parti’nin içerde meşruiyet mücadelesi verdiği günlerde liberal camiadan ya da Avrupa’dan, Amerika’dan gelen desteklerin, kendi camiamızdan gelen tabii desteklerden daha çok kıymet-i harbiye icra ettiğini görmezden gelebilir miyiz?...”

Camia dışından, liberal bir kalem olarak Gülay Göktürk’ün haksızlıklar karşısında susmaması, başörtüsüne özgürlük isteyenlerin hislerine tercüman olması ne çok kıymetliydi o zamanlar. Can suyu, ilaç gibi gelmemiş miydi cesareti?

Kendisinden olmayanların acılarına sahip çıkmak, birlikte kıvranıp birlikte çırpınmak için bedel ödemeyi göze alması, hışma uğraması, ama yılmaması, baskı ve tehditlere göğüs germesi paha biçilmezdi, ne şüphe!...

Sonra, elini eteğini çekip gitmek zorunda kaldı fakat.

Ne arayan soran, ne hatır kıymet bilen...

Tuttuğu orucun bayramını yapan türedi, zıpçıktı tetikçilere katlanamadı.

2016 başında, hoşa gitmeyen bir yazısı nedeniyle Akşam’dan gönderildi ve yazı hayatına son verdi.     

Vefasızlığa, nankörlüğe, hoyratlığa kırıldı belli ki.

İncitildi, gücendirildi, küstürüldü. Ve çareyi köşesine çekilmekte buldu. Reva mıdır!

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Gülay hanımın da benim gibi iyi kötü solcu geçmişi var, biz alışığız böyle şeylere; sorun etmeyin, boşverin. Hani gün gelir de haklı olduğunuz durumlarda yine Gülay hanım veya benzerlerini yanınızda görmek isterseniz, kuşkumuz olmasın yine yanınızda olacaklardır. Dedim ya biz şerbetliyiz bu konularda, siz takmayın kafanıza.
Davut 12 Şubat 2019 00:03
Bu toplumun en büyük sorunu hafıza ve muhakeme sorunu Akif bey...Çocuk tabiatlı bir toplum...Haftanın her günü yazı yazan her günü Kanal 7 de yorum yapan Fehmi Koru yu hatırlıyor mu ki Gülay GÖKTÜRK ü hatırlasın? 16 tane koca koca Türk devleti nasıl yıkıldı zannediyorsunuz?
Adnan Cöktü 11 Şubat 2019 14:11
Sevgili Akif Bey, tabii ki reva değildir. AK Parti iktidarını Erdoğan’a rağmen, zayıflatan ve belkide bitirecek olan gelişmelerden biri de budur! Değerler için mücadele eden ve hatta savaşanlara karşı yapılan bu vefazlık sadece Gülay Hanıma yapılanla sınırlı değil maalesef! Çok iğrenç ve şakşakçıların sesinin güçlü olduğu zamanları yaşıyoruz ayrıca! Adam olmayanların adamcılık yapılarak kayırıldığı adaletsiz zamanlar...
ahmet yıldız 10 Şubat 2019 23:08
ülkemizde artık şu durum iyice anlaşıldı ki: Sağcı, socu-laik,müslüman -a partili,b partili ayırımı yok.Hayatı dürüst yaşayanlar,hayatı dürüst yaşamayanlar.Kimse kimseyi kandırmasın.
yılmaz 10 Şubat 2019 22:25
Reva değil tabi ama kendi tercihi sonuçta. Bu ülkede hayat kimseye kolay değil, herkes bir gazeteci gibi varlık mücadelesi olmasa da bir hayat mücadelesi içinde. Ve istisnai bazı durumlar dışında kimseye sahip oldukları gümüş tepside sunulmuyor!
Abdurrahman Serdar 10 Şubat 2019 00:02
Cehaletle İSLAM bir arada bulunmaz. Allah cahili dost edinmez, edinmek isterse ona ilim verir. Alah'ın sevdikleri FAKİH (hukukçu)lar ve MUTTAKİLER, abidler çok sonra gelir Hele hele, " Köy Kültürü (bedevi Suud Müslümanlığı gibi) ile İSLAM YAŞANMAZ ve yayılmaz "
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 14:05
0
Abid olmak ilme fenne mani değildir. Bu mevzuda büyük yanılgı içindesiniz. Not: Bedevi ve Suud Müslümanlığı diye bir Müslümanlık yoktur. Müslümanlık bir tanedir ve o da Hz. Peygamber tarafından 23 yılda tarif edilmiştir. İşine gelir uyarsın, gelmez uymazsın. Zorlama yok... Ama kafana göre Müslümanlık yaşayamazsın.
Karar okuru 10 Şubat 2019 21:40
0
14.05 arkadaş. Abdurrahman'da senin dediğini diyor. Yani dayatılan islamı anlatıyor. Dikkat et.
KRİTİK 09 Şubat 2019 23:49
O günlerin bazı solcuları,liberalleri, sosyal demokratları > düşünerek AKP yi desteklediler.Bunun,bilinç altı içselleştirdikleri inançlarında karşılığı vardı:Hz.Muhammedin,Hz.Ömer Adaletinin. EMEVİLERİN karşılığı Türkiyelilerde yok sanılıyordu..28 Şubata karşı çıkan ve Demokrasi adına AKP yi savunan kesimler İŞTE burada yanıldılar.Kurani söylemlerin,Asrı Saadetin hep olduğunu anladıklarındaysa Atı Alan çoktaan Üsküdarı geçmişti.Gülay Hanım Bu hataya
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 23:38
bütün AKP'li troller Bu sayfayı basmış AKP yi eleştirdiğimiz yorumlara beğenmedim butonuna basıp tepki veriyorlar Demek ki AKP li troller karar gazetesi okuyor ilginç
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 23:58
0
gün gelecek bütün aktüellere karar gazetesi okutacağız:)
z.i 09 Şubat 2019 22:48
Bu yazına katılıyorum akif beki. Zaman dogru zaman
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 22:02
Anayasaya göre birlik ve beraberliğimizin temsilcisi cumhurbaşkanı, seçimdeki rakiplerini (CHP-İYİ PARTİ-HDP-SAADET) dörtlü ÇETE ilan etti.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:11
1
AKP ve küçük ortağı MHP Bir de minik ortağı var o da Perinçek Bir de minicik ortağı var o da Büyük Birlik Partisi
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 14:07
2
00.11 Bu ülkeyi seven herkes AKP'nin ortağıdır...
Okur 09 Şubat 2019 19:05
Yorumumda israr ediyorumNilhan osmanoglu,Inonu sadiye sultanin mucevherleri ni calmisti diyor.!!!! Iyi de hani bunlar sefalet icinde yasiyordu,megerse bunlarda mucevher doluymus...Inonu calmisti (!) ama bunun dedeleri elegecirdikleri yerlerde calisarak alin terleriyle(!) kazanmislardi
Okur 09 Şubat 2019 19:47
13
Ayrica,Sadiye sultan'in mucevherlerin degerinden habersiz oldugunu soyluyor...oysa Sadiye sultan ani kitabinda ( sabah gazetesi arsiv) Ananas' a sarili " merakla actik icinden elmaslar dokulmeye basladi,sevinc icinde kaldik....taslar degerine ve cinsine gore..."Yaz gazeteci Yaz bunlari Yaz...vatandas sen de tani bunlari tanida buyu....bunlar ekmegine goz koyanlardir
Okur 09 Şubat 2019 20:21
1
Devaminda da..."ananas paketinden cikan herbiri nohut iriliginde...paha bicilemeyecek degerde harika seylerdi..." Nilhan diyor ki : Sadiye sultan degerlerini bilmiyordu...Kizim asil sen Cumhuriyetin degerini bilmiyorsun...Neslisah sultan " Cumhuriyet belki ailemiz icin iyi olmadi ama Turk halk'inin kurtulusu oldu..".....benden degil bari ondan biraz utan ...ayiptir ayip.
Zor tercih! 09 Şubat 2019 23:32
2
650 yıl hükmetmiş hanedanın bir avuç mücevherini mi çok gördün.Birde bak,devlet görevinden başka hiç bir görev üslenmemiş inönü ailesinin servetine pembe köşkler ticari gemiler neler neler?Gözümüz yok daha çok olsun da adil olalım.Bugün ingiliz kraliyet ailesinin trilyon dolarlara tekabül edecek servetleri var.Sürgünden sonra Osmanlı hanedan ailesinin cenazelerini kaldıracak paraları bile yok.Çoğu hayatlarını Çok ağır işlerde çalışarak idame ettirmişler.İnsaflı olalım Onlar bizim geçmişimiz!
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:55
1
23:32 Aynı zamanlarda Rusya ve Avusturya hanedanlarının başlarına ne geldiğine bir bakın. Bizde yapılan o dönem ve gerektirdikleri bakımından oldukça insaflı sayılır. Kişisel dramlar tabi ki üzücü.
Zor günlerde 09 Şubat 2019 18:35
Darbe dönemlerinde ,irtica diye baskılarda, zor günlerde bizim hoca takımı bazı korkaklar ceketlerini başlarına çekip kaçtıklarında sus pus olduklarında mazlumları kim savunuyordu?Gülay Göktürk,Nazlı Ilıcak,Altan Kardeşler E.Mahçupyan A.Bayramoğlu gibi demokrat solcular haykırıyordu.(Her fikirlerine katılmasak da).Bir dönemin ezilenleri Merve Kavakçılar,Leyla Şahinler ne yapıyorlar aceba?
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 17:25
Dunun magduru olan bugunun muktedirleri bir nefs muhasebesi yapsa, 80'lerde 90' larda islami nasil yasiyorlardi? Hayatlarinda huzur nasildi? Dava neydi? Bugun neredeler? Sahip olunanlar ne getirdi? Ne goturdu? Nerde eski sohbetler, dostluklar? Nereye gittiler? Neden gittiler? Yerine ne geldi? DEGDİ Mİ? Sorular cok vesselam.
Azmi 09 Şubat 2019 16:48
Dindarlar ancak mağdurken demokrat olabiliyorlarmış. Anladık.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 16:45
Sadece Gülay Göktürk mü? Onlarca liberal demokrat aydın, yazar dindarlara yapılan zulme isyan ettiler. Bugün bir kısmı yazamıyor, diğerleri hapiste. Onların desteğiyle köprüyü geçen dindarlar da hatırlamıyorlar hiç birini.
Yalnız kurt 09 Şubat 2019 16:30
Karar gazetesine davet ediniz bu değerli hazara sahip çıkılırsa vefa gösterilmiş olur kurtuluş barış ve demokraside... Saygılar
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 16:00
Gülay Göktür gibiler demokrasi ve özgürlüğe belki de en çok bu halka inandıkları için hayal kırıklığına uğradılar Baş örtüsü zulmüne maruz kalanların hiçbiri Gülay Göktürk gazetesinden kovulduğunda sahip çıkmadı Bugün anlıyoruz ki aslında imtihan baş örtüsü değil koltukmuş Koltuğun ışıltısı ve nidası kulakları sağır gözleri görmez kalpleri kaskatı yaptı Rabbim imtihan ediyor bakalım daha ne kadar arsızlazacağız diye..."Vefa yok, ahde hürmet hiç, lafe-i bi medlul Yalan raiç, hiyanet mültezem, heryerde hak meçhul"
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:51
“Hırsından ağlayan, umutsuzluğundan intiharı düşünen insanlarla konuşuyorum her gün. ‘Böyle bir ülkede dünyaya gelmek için ne suç işledik Allah’ım’ diye yakınıyorlar." GÜLAY HANIM, BUGÜN YAZIYOR OLSAYDI, BU İKİ CÜMLEYİ, NOKTASINA VİRGÜLÜNE DOKUNMADAN, TEKRAR YAZACAKTI.Kendini tekrar etmek istemiyordur, belki de. :((((
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:48
Gülay Göktürk 1994 den beri Yeni Yüzyıl'da başlayan yazı serüveni ile benim ilgiyle takip ettiğim değerli bir liberal demokrattır. Umarız "Karar gazetesinde" yazarak, bizleri yeniden mutlu eder...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:42
Kadına bakın açık meşrepli ama açık yürekli doğru sözlü bizim ön yargımızı kırdı yirmi sekiz Şubat'ta ve daha sonra ama maalesef bizde tam tersine gittik sonra
İdris OĞURLU 09 Şubat 2019 15:36
Gülay Göktürk'ü okuyup anlayan unutamaz. O fikir hürriyetinin timsali bir demokrattı. Yeri boş kaldı. Bugün yazmaya başlasa fikir ve siyasi hayatımızın O ayrıldıktan sonra nelerden mahrum kaldığını hemen farkına varırdık. Gönlünü almaya çalışan oldu mu bilmem. Ama Karar gazetesinde yazılarını gördüğü gün bayram edecek okurları olduğunu bilse döner miydi acaba.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:24
Gülay Göktürk medyada gördüğümüz en değerli şahsiyetlerden biri, fikir ve hürriyet kahramanı bir demokrattı. Gönlümüzdeki yeri hiç değişmemiştir. Bugün dönüp gelse yeniden yazmaya başlasa Karar gazetesinde yazarak, bizleri yeniden mutlu eder...Gülay hanımı kararda görmek istiyoruz
Okur45 09 Şubat 2019 14:38
Yazının içeriğine katılıyorum Akif Bey. Sayın Taşgetiren televizyondaki eleştirisinde de haklıydı. Ancak seçilen kelime ve yapılan karşılaştırma aceleye gelmiş; ekran ve kelam şehveti ürünü gibiydi sadece. Ancak asıl vurgulamak istediğim şu. Karar yazarları neden hep birbirini savunmak zorunda hissediyorlar kendilerini acaba. Mustafa Öztürk'ü siz dahil en az 3-5 yazarınız farklı makalelerde savunma konusu yaptı. Sizlerin birbirinizden farklı düşünme hakkınız yok mu?
ÖTÜKENLİKURT 09 Şubat 2019 13:48
Sayın yazar, 28 şubatta hüngür hüngür ağlayanlar, bugün o paşaları aratır konuma geldiler! Ne fark var ki! O zamanın mağdurları şimdi muktedir ve rahat, o zamanın rahatlarıysa bugün mazlum! O zaman da birilerine tekme vuruluyordu, şimdi de vuruluyor! Tekmeyi vuran ayakta postal mı var, Soma'daki tekme atan kahraman !? danışmanın giydiğinden rugan ayakkabı mı? Ne farkeder ki! Önemli olan kimseye tekme vurulmaması! KARAR yazarları bu sebeple farklı... O zaman da mazlumun yanındaydılar, bugün de!
Kararlı 09 Şubat 2019 13:46
Ne yazıkki hep bilindiği gibi çamura çamur katarsan birgün içinde sen de boğulursun. O anlayışın varacağı yer ne özgür, ne bağımsız ne de adaletli olabilirdi. olmadığıda artık o mahallede bile anlaşıldı
O dönemde hakkı savunulanların şimdi nerelerde olduğunu da bir yazıverin mesela Leyla Şahin.Kavakçilar.Şimdi Gülay Hanım için için gülüyordur belki ''ben kimlerin hakkını savunmak için kendi mahallemin hışmına uğramışım!!''diye.Sayın Beki Türkiye'de hiçbir zaman vesayet bitmez askeriyesi gider nöbeti sivili alır.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 12:22
Bu ülkenin aydınları düşünce insanları sağından soluna onurlu insanların hukukun üstünlüğüne devletin tüm kademelerinde liyakat in önemini hayat felsefesi haline getirmedik ce insanların putlastirildigi şaşmaz yanılmaz goruldüğü yapılan hukuksuzluklarin hirsizlik yolsuzlukların örtbas edilir görmezden gelindiği bir ülkede huzur ve üretim olmaz geçmişte kendine yapılanlari güç sahibi ol
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 12:14
Akp çizmeyi çokkkk aştı gerçi akpartililerin ekseriyetide bu durumdan müzdarip ama çaresiz kırk satırmı kırk katımı ikileminde kalarak akpyi tercih ediyoruz Ama bıçak kemiğe dayandı vallahi chp ye hiç oy vermemiş bir insan olarak benim gibi birisini chpye oy vermeyi düşündürmeye başladı bunlar ha daha evvel laikcilerin zulmü ha dindarız diyenlerin dışlamaları baskıları .Onlara oy verirsen iyisin oy vermezsen vallahi evliya allame olsan kıymeti yok .
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:53
Gülay Göktürkleri yetiştirmek için millet olarak dünya kadar emek ve para harcıyoruz. Ama ne kadar da kolay insan harcanıyor benim memleketimde. Oysa insanı yaşatmak olmalı değil miydi büyüklerimizin görevi.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:16
kendisi için yazıp çizdiğini düşünen medya; hükümetin en zayıf karnı haline geldi...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:16
Bazı yorum yapan arkadaşlar Ak partinin yaptıklarını türbana mal etmeye çalışıyorlar . O gün türbanlıların yanında olmayanlar bugün yapılan adaletsizlikleri hak ve hukuğun gaspına sesini çıkarmayanlar hep bizim insanlarımız bunun türbanla yada dinle alakası yok zaten Kuranı Kerimdede Allah’ın dediği gibi az insan Cennete gidecektir gerçek müslüman her koşulda adaletin hakkın ve hukuğun yanındadır kendi zarar edecek bile olsa.
Okur 09 Şubat 2019 21:21
1
Az insan cennete gidecekse, az dedigin milyon mu ? Milyar mi?
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 22:53
0
Sayı mühim değil. Oran olarak az...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:59
Bazı tarikatçılar bir eli yağda ötekisi elleri balda yaşıyorlar AKP iktidarının kendilerine sundukları bütün imkanlardan fazlasıyla faydalanıyorlar kul hakkı yetim hakkı demeyip mideye indiriyorlar Ondan sonra millete dinden imandan bahsediyorlar Ömer'in yamalı Hırkasını önerip kendileri lüks içinde yaşıyorlar saraylarda malikaneler de yaşıyorlar gariban halk ay sonunu getiremez gel üç kuruş asgari ücretle bile zor geçirirken bunlar ekmek elden su gölden hayatlarını sürdürüyorlar Ondan sonra diyorlar ki işte iman etmezsen...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:29
34
Boş laf bunlar.Kuyruklu yalan hepsi. Hangi tarikat mensubu hangi imkandan faydalanıyormuş?
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 12:10
14
Tarikat marikatı geç de Ak Parti döneminde belli kesimlerin işe alımlarda, kadro atamalarında kayırıldığı yalan mı. Ak Parti de iş yaptırabilmek için oy vermek yetmiyor. Başka kriterler aranıyor. Hak hukuk diyerek milletin bir kesiminin hakkını, hukukunu yiyorlar.
Tarhan Baydar 09 Şubat 2019 10:58
İmanı siyasi olarak kullananlar herkesçe ve en çokta müminlerce denendi sanırım.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:55
Akpartiyi kapatma davaları sırasında arkadaşlarla tartışırken "abi sen bu adamları bilmiyorsun, başa bir geçerlerse kimseye nefes aldırmazlar" deniyordu. Karşı çıkıyordum!
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:51
Solcu ve Demokrat kesimler haksizliga ugrayan herkesin sorunlarina duyarlilik göstermeye calisir ama islamci gecinen kesim sadece kendi sorunlarini görür.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:43
20
söylüyorsun dostum 1999 yılında başörtüsü türban eylemlerinde bir çok solcu dernek ve solcu Grup türbanlılara başörtülülere destek vermek amacıyla yürüyüşlere katılmıştır ancak yıllar sonra AKP iktidara geçince islamcılar ve türbanlar solcuları hapislere doldurmaya başladı terörist demeye başladı Nereden Nereye
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:44
14
solcu, demokrat diye tarif edilenler kimler? sol'u türkiye'de kimler temsil ediyor? inanç özgürlüğüne karşı çıkan, darbe yapan askeri yapıyı haklı göstermeye çalışan kesimi solcu mu sanıyorsunuz? işte sıkıntı tam da burada!
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 13:50
2
11:44 Kardesim.Solcu Demokrat ve Ulusalci Milliyetciyi hata Irkciyi birbirine karistiriyorsun ben Oya Baydar gibilerinden bahsediyorum Emin Cölasan gibilerinden degil.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:22
0
kardeş! ben kimleri kastediyorum çok belli aslında. ülkemde solu temsil ettiği iddia edilen kesimlerin çoğunun 'sol' olan şeye mesafesi belli.
Hari Seldon 09 Şubat 2019 10:36
Acemoğlu'nun bahsettiği kurumsallaşamamış toplumlara bir örnek. Kurallara göre değil konjonktüre, taraflara ve kişilere göre hareket eden kabile toplumuyuz. Öyle olunca ne güven kalıyor ne motivasyon. Ot bile bitmiyor.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:52
6
İşin kötüsü, tam kurumsallaşmaya başlıyorduk
deist 09 Şubat 2019 10:36
dinden elimi ayağımı çektim şimdi çok rahatım ve mutluyum kalbim Huzurlu ve rahat Sadece tanrıya inanıyorum başka hiçbir şeye inanmıyorum Tanrı bana yeter dinden dini sömürenler den dini kullanıp oy devşiren lerden dinle iş görenlerden bıktım ve artık sıtkım sıyrıldı Bu sebeple bana dinle gelmeyin arkadaş
karar okuru 09 Şubat 2019 11:41
0
Tartışma açmayayım ama madem inanıyorsun; ne istediğini de merak etmelisin. Sonsuz huzur ve mutluluk dilerim sana
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:15
11
10.36, Ateistin korkağına deist derler. Oldu olacak biraz mert ol. Kendini kandırma. Tanrıya inanıp mesajını görememek aptallıktır...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 16:10
16
Sümerler ziusudra,Akadlar utnapiştim,eski ahit noah,müslümanlar Nuh demişler.Gılgamış anlatıyor.MÖ 2100-2700 arası olmuş tufan.Adem ise silsile yoluyla en fazla MÖ 4000 yıllarında yaşamış.Göbeklitepe MÖ 10000 yaklaşık olarak.Adem’den 6000 yıl önce insanlar kimin aracılığıyla kime tapıyordu.İlk insan kim ey iman edenler?
Yalnız kurt 09 Şubat 2019 16:39
4
Sizinkisi pireye kızıp yorgan yakmak gibi olmuş. İmanın tadına varanlar imansız yapamazlar.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 18:25
2
16:10 Gılgamış'a bak bakalım tufan tam olarak ne zaman olmuş. Mesela ben de çıkıp tufan M.Ö 3456 ile 5213 arası olmuştur desem bilimsel olarak nasıl çürütürsün böyle lokal bir olayı? Adem'in tarihini silsileyle hesaplama Hristiyan geleneğidir. Çoğu zayıf, yani yüksek ihtimal uydurma olan hadis külliyatının konusudur, İslam'ın değil... Memleketimizin pek çok şeyinde olduğu gibi Ateistimiz, deistimiz de kalitesiz...
Zor tercih! 09 Şubat 2019 22:26
3
Oltana balık takılıyor mu?Daha öncede avda gördüm seni o günden bu güne Kaç balık yakaladın.İsrail sazanı mı,Balon balığı mı başkası takılmaz.Müslüman basiret sahibidir!
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:32
Ahmet taşgetirenin arkasındayız. Kararlıyız
eski islamcı 09 Şubat 2019 10:16
bana şimdi birisi gelip dese ki Haydi başörtüsü türban ailen var sende bize katıl Eylem yapalım derse suratının ortasına bir tane tokat atacağım yürü git diyeceğim zaten sizin gibi dini sömürenler yüzünden türbanlılar yüzünden AKP başımıza bela oldu Bu saatten sonra ne dinle ne de sizinle ne de türbanlı da işim olmaz diyeceğim bıktırdınız milleti imandan ettiniz ve diyeceğim
Turgay 09 Şubat 2019 10:34
26
Yalnız değilsin. İnanın önceden bu tiplere bir sempatim vardı şimdi normal müteddeyyin insanlara bile bir tuhaf bakar oldum.
nedim atatapmaz 09 Şubat 2019 12:21
10
eski islamcı, Turgay, Ben şahsen sizin gibi Kemalistlere oldum olası pek tuhaf bakarım. 10 Kasım'da gel 1 dakika dikilelim derseniz sizinle muhatap olmam. Özellikle de üniversitede herkes başörtülü oldu, nerde laiklik falan demeye kalkarsanız....Sizin gibi 1930'larda kalanlara önceden de pek bi sempatim yoktu şimdi hiç yok...
Zor tercih! 09 Şubat 2019 22:14
4
OFFF algıya bakk eski islamcıymış!Geç onları sen dünyanın bir imtihan olduğuna inanmıyorsun.İslamın şartları nedir?İmanın var mı?İmanın şartları nedir?Olta atmışsın denize takılır mı bir balık diye bekliyorsun.Müslümanın en büyük özelliği basiret sahibi olmasıdır!Yıllarca ağ attılar yine takılmadık senin oltana mı takılacağız?
HACI MURAT 09 Şubat 2019 10:18
Gülay Göktürk'ü Yeniyüzyıl'dan sonra yazdığı mecralarda takip ettim. Kendisini takdir ve beğeni ile okudum. Velakin adını Akif Beki burada anınca hatırladım,unutmuşum yani.Buradan çıkan sonuç şu:Hiç birimiz vazgeçilmez değiliz.Dünya biz olmadığımızda da dönmeye devam eder,edecek.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 13:18
13
Bu dediğin herkes için geçerli mi? Hani birileri koltuğunu kaybederse ülke beka problemi ile karşı karşıya kalacak diyorlarya ondan sordum.
HACI MURAT 09 Şubat 2019 16:31
5
Evet,herkes için geçerli.
Zor tercih! 09 Şubat 2019 22:02
3
Ne alaka,Gülay hanımla Tayyip Erdoğan ı kıyaslama.Gazetenin Politikasına ters düşse Akif Beki yi bile tutmazlar o köşede,Tayyip Erdoğan ı oraya halk getirdi atanmış değil! Birilerinin nefesini ensesinde hissederek görev yapmıyor.O Türkiye Cumhuriyetinin Lideri!Onun görev süresine daha çok var.Daha yeni çıktı seçimden!
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:05
Sorunumuz dürüst,adil,ilkeli,tutarlı adam yerine kendine mağdur/müslüman tipi tip yetiştirmemiz.Her kesim tersinden, kendi patolojisini üretti. "..başınıza gelenler kendi irade ve/ellerinizle yaptığınız hata/günahlar yüzündendir."Ali İmran/165. " önceki muktedirlerin ardından sizi o yerde iktidar ve halife yaptık.SİZ NASIL DAVRANACAKSINIZ GÖRELİM DİYE"Yunus/14. "...eğer tekrar fesada dönerseniz, Biz de ( ceza vermeye) döneriz."İsra/8. " sizden gelip geçenler /insanlar hakkında da Allah’ın değişmeyen kanunu böyledir. " Ahzap/62-Fetih/23 Biz de Allah'
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 09:52
Gülay Göktürk ün yazısını tarih belirtmeden gazeteye koyun herkes bugün için özellikle terörist hain ilan edilenler için ihraclar için yeni yazıldığını sanar.
Yüzbinlerce insanın yaşamı uyduruk hukukla nasıl karartıldıysa, reva değilse bu da reva değil tabii ki. Baksanıza troller bütün mazlum ve mağdurlara "oh olsun" çekiyor, vatan haini ilan ediyor. Fatih Sultan Mehmet ne diyor? Adalet çökerse devlet çöker. Müslümanlar her türlü haksızlığı hak, adaletsizliği adalet, çirkinliği ahlak diye savunur durumda. Allah devlete millete zeval vermesin de, bu haksızlık ve hukuksuzluklarla bir geleceğimizi olacağını sanmıyorum. Yalancı bir medya ve üç maymunu oynayan zavallı kitleler. Gerçekler acıdır, bir gün mutlaka
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 20:09
6
Güç kendilerindeyken hak yemekte sakınca görmeyen cemaatciler bu gün nasıl da utanmadan adaletten bahsediyor!
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 08:13
Gülay hanımı da kararda görmek istiyoruz.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 13:18
6
Evet madem hatırlattınız biz garibanlara,onu da alın gazeteye..biz de fakir ama gururlu günlerimizi yaşayalım yeniden..
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 08:05
Herşeyi çoraklaştıran hava.
karar okuru 09 Şubat 2019 07:57
Son dönemine doğru kül yutmaz tavrı ile üst perdeden yazdıkları seviyeyi biraz düşürmüştü. Düzenli takip etmezdim. Cesurdu. Değerli bir insan ve yazar
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 07:32
Şu anda da aynı durumdayız.akp li değilsen iş yok aş yok,gelecek yok.kredi yok, işteysen yükselme yok her an işten atılabilirsin.muhalifsen açlık yoksulluk ve hapis var
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 06:56
Amaca ulaşmak için herkesi,her kesimi kullandığını sanan gafiller,şu anda birileri tarafından kullanıldılarının farkında bile değiller. Ahde vefasızlık ve emanete ihanetin bir karşılığı olması lazım.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 12:58
5
Bence amaç neydi, onu bile unuttular.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 03:46
Almanya ekonomik verileri gerilemeye isaret ediyor..Tr de ise MB REZERVLERİ agustostan beri en iyi seviyesinde..hukumetin meyve sebze hamlesi aşırı karlı satış yapanların fiyatini simdiden cokertmeye basladi.krizciler avucuna bakiyor.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:52
30
Gecekondusunda yakacak odunu olmadığı için soğuktan titrerken karşısındaki süper marketin karı azaldı diye sevinen adam gibi olmuş.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 11:41
22
03:46 Almanya'da ekonomik veriler geriledi dediğin her ay 20milyar Euro üstü ticaret fazlası veren Almanya geçen ay 17.4 milyar Euro ticaret fazlası vermiş. Son bir yılda "gavur Almanın" ticaret fazlası 250 milyar Euro. Bizim Türkiyenin bütün bütçesi 250 milyar Euro bile değil. Adamların ihracaatı yıllık 1.5 trilyon Euro. Mb rezervi 90 milyar dolar dış borç 450 milyar dolar. Bu arada sizin bu yorumun bu yazıyla alakası ne? Bir kaç yalanla kendi kendini tatmin etmenin bir yolu mu?
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 15:24
2
Almanya ne alaka?
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 02:33
HDP milletvekili Omer Gergerlioglu hakkinda, Pervin Buldan'in bir konusmasini elestirmedigi icin dokunulmazliginin kaldirilmasi talebiyle fezleke hazirlandi...Anayasamizin 25/2. maddesi: "Her ne sebep ve amacla olursa olsun, kimse dusunce ve kanaatlerini aciklamaya zorlanamaz; dusunce ve kanaatleri sebebiyle suclanamaz"...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 10:37
52
HDP'ye yapilan haksizliklar yazilsa gazeteciler Gülay Hanim gibi sürgün edilir is bulamaz hale gelir.
karar okuru 09 Şubat 2019 01:05
Yazınızı bitirince içimden "revadır" dedim. Ama bu gerçekten haksızlık olur. Toplamda objektif ve cesur bir yazardı.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:53
Gülay Göktürk 1994 den beri Yeni Yüzyıl'da başlayan yazı serüveni ile benim ilgiyle takip ettiğim değerli bir liberal demokrattır.Umarız Karar gazetesinde yazarak, bizleri yeniden mutlu eder...
Köroğlu 09 Şubat 2019 10:36
1
Aslında muhafazakar demokratların Karar'ına benzer liberal demokrat çizgide bir internet sitesi olsa iyi olurdu. Sosyalistlerin, milliyetçilerin, kemalistlerin, islamcıların siteleri var; liberallerin yok.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 20:16
0
Kemalistlerin sitesi neresi? Ne olur yazın da gideyim. Sözcü demeyin ama sakın :)
Kasım Özdemir 09 Şubat 2019 00:49
Acıyı bütün canlılar hissedermiş. Başkasının acısını sadece 'insan' duyarmış. Bakın sayın göktürk ün satırlarına. 'Din-iman' davası gütmeden insan olmanın yüceliğini kalbinde umman yapıyor. Evet unutulmuş, belki pişman kendisi.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 13:20
7
Biz de iyi niyetle savunduk sokaklara dökülüp çalıştık ama sonunu görünce pişmanız..
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:48
sayın yazar; bazen düşünüyorumda biz toplum olarak böyle haksızlıkları,vefasızlıkları, kadir/kıymet bilmezlikleri neden dönem dönem tekrar tekrar yaşıyoruz.acaba okumayı sevmediğimiz için hislerimizi ifade edecek çarpıcı romanlar-hikayeler yazamıyor veya sizin gibi yazanları ise okumuyor olmamızdan mı? neden?28 şubat sürecinde Merve Kavakçıya kimler sahip çıkmıştı.şimdi Kavakçı veya onunla aynı mahalledekiler zamanında kendilerine sahip çıkanlar için ne düşünüyor ?içimiz yanıyor sayın yazar içimiz.
hamza akyol 09 Şubat 2019 18:01
3
belki de olaya hak-hukuk çerçevesinde değil de daha çok vefa çerçevesinden bakmamızdan olsa gerek. bütün değerlendirmeler hep bizi bugünlere getiren yerel değer yargılarımız çerçevesinde yürüyor. bir türlü uluslararası değer yargılarına ulaşamıyoruz.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 12:25
43
Nazlı ılıcak elinden tuttu meclise götürdü onların mağduriyetini savundu ama bunlar insan olsalardı Nazlı ılıcak terör suçlusu olarak içerde olmazdı.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:39
Gulay Gokturk'un her makalesini okurdum. Hakikaten haksizligi kimin yaptigina bakmadan hep gercegi yazardi. Yandas medyadan kovuldu. Sadece O da degil. Ali Bayramoglu da 28 Subatta korkmadan AK Partiyi savunmustu. Sonra iktidarin yaptigi yanlislari elestirince Bayramoglu'nu da kovdular. Bence bu ulkenin onde gelen aydinlarindan biridir. Mahcupyan da ayni akibete ugradi. Yillarca savundugu siyasi partiyi elestirince, butun yaptiklari unutuldu ve dislandi. Bu ulke degerli insanlarini bozuk para gibi harcamistir hep. Bu iktidar da bu gelenegi devam ettiriyor.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:32
Bay bay hepiness
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 20:17
10
Saadet'i takip edinıss
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:28
Tarih aynen tekerrür ediyor. Dün bu ülkede başörtüsü mağdurları vardı. Bugün ise adını bile koyamayacağım mağduriyetler yaşanıyor. Bugün de insanlar doğup büyüdüğü ve vatan bildiği torakları terkedip gidiyor. Dünkü mağduriyetleri farklı değer yargılarına sahip insanlar yaşatıyordu. Bugün ise yıllardır kendimizden bildiğimiz insanlar yaşatıyor. O dönemde bahsettiğiniz gibi vicdan sahibi Gülay Hanım ve Ahmet Bey gibi aydınlar vardı. Şimdi ise o da yok, ama muslüman yazar çok.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:19
Hem Gülay Göktürk, hem Etyen Mahçupyan hem de Fehmi Koru'yu Karar gazetesinde görmek çok güzel olurdu.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:15
Aslanlar bırakınca tilkiler meydana çıkar.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 13:21
18
Ankara’ya artık adım atmak istemiyorum o derece soğudum..
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:08
Biz ne Gülay hanımı, ne Nazlı hanımı ne de Etyen beyi unuttuk.
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 18:16
9
Biz de unutmadık...
KARAR OKURU 09 Şubat 2019 00:04
Reva değildir elbet. Ama ülkenin ne durumda olduğu da belli. O zaman mazlumduk. Haklıydık. Şimdi sesini çıkarınca buradaki yorumculardan bazıları dâhi fetöcü diyor. Sahi nedir FETÖ. Nedir HDP? Nedir adalet? Nedir hak? Yazık oldu be. Çok yazık oldu.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN