Back To Top
Hutbede kimden bahsedelim?

Hutbede kimden bahsedelim?

 - Son Güncelleme: 02.09.2019 Pazartesi 09:10
- A +

Ortaokuldan, liseden bir arkadaşım, uzun bir aradan sonra çıkageldi. Elinde malûm gazete vardı. Ders kitabı dışında okumaz, ezberci ve “inek” olarak nitelenen takımdandı bizimki. Biz “47’liler” demokrasiye doğmuş, 1950’lerden sonraki her türlü dönüşümü yaşamış bir nesiliz. Hepimiz yaşadıklarından ibret almış, kendini yenileyebilmiş midir? Tabiî bu mümkün değil. Bu arkadaşımızın böyle bir yenileme için şartları uygun değil. Araştırmaz, okumaz, düşünmez. Hani şu Atatürk kitabını fahiş fiyata saf kemalistlere kakalayarak köşe olan zatın yazısını neredeyse ağzıma sokacak.

Haykırdı: “Diyanet İşleri Başkanı Rifat Börekçi gibi olmalı!”

Benden sert bir tepki beklediği anlaşılıyordu. İtiraz etmedim, sükunetle karşıladım: “Besbelli, dedim, sen uz görüşlü bir adamsın. Tam üstüne bastın! Diyanet İşleri Başkanı Rifat Börekçi gibi olmaya karar verdi. Bugün yarın açıklanır.”

Şaşkınlıkla “nasıl yani!” dedi.

“Uzun süredir Cumhurbaşkanı Diyanet İşleri Başkanı’na AK Parti’nin Ankara il başkanlığını teklif ediyor. O da bir türlü karar veremiyordu. Kabul etmiş!”

Bizim arkadaşta şafak attı. Bas bas bağırmaya başladı. “Bu dinî siyasete âlet etmektir. Böyle rezillik kabul edilemez.” (Daha ağır sözler sarf etti, benim onları yazmam asla mümkün değil.)

Sakinleştirmeye çalıştım. “Neden kızıyorsun, köpürüyorsun?” dedim. Elbette kızacaktı, köpürecekti ve hatta küfür edecekti. Çünkü kabul edilir bir şey söylemiyordum.

Ona dedim ki, “Bunda kızacak bir şey yok. 1930 yılında Rifat Börekçi Atatürk tarafından CHP Ankara il başkanı yapıldı.”

Bizim arkadaş daha şiddetli haykırmaya başladı, öyle bağırıyordu ki etrafta bulunanların dikkati bize yöneldi. Yalan söylüyormuşum. Kendisini kızdırmak için palavra sıkıyormuşum!

Bir sade kahve söyledim, sakinleştirmeye çalıştım. (Aslında şekerli kahve içer. Atatürk de öyle yaparmış!)

“Bunu uydurduğumu nereden çıkarıyorsun?” dedim. “Benim okuduğum kitaplarda böyle bir şey yok!” dedi.

“Son olarak bu konu ile ilgili hangi kitabı okudun?”

O Atatürkçü keriz söğüşçüsü milyonerinin palavralarını okumuş.

Tane tane anlattım: Başbakanlık Arşivi’ne intikal eden Cumhuriyet Halk Partisi belgelerinde konuyla ilgili çok malzeme var. Bizzat Diyanet İşleri Başkanı (aynı zamanda CHP Ankara il başkanı) Rifat Efendi’nin “bizim partimize” rey verin makamında yazıları mevcut…

Ona Mağlubiyet İdeolojisinin Sonu kitabımı hediye etmek zorunda kaldım. (Okur mu, bilmem. Okursa bir kriz daha geçireceği kesin). Orada yayınladığım metni gösterdim. İkna olmadı, fakat yıkıldı! (Birkaç gün içinde yolcu olursa korkarım benden bilinir!)

Bir daha yanıma gelmez sanıyorum! Esasında benim yanıma gelmesine gerek yok. O Atatürk pazarlamacılarının karşısına çıkıp: “Bizi neden kandırıyorsunuz alçak herifler?” Demesi daha makul, ama bu da mümkün değil.

Türkiye’de en fazla yalan, yanlış kaldıran kesim Atatürkçüler. Atatürk’ü öven her palavrayı gerçek sanıyorlar. Onun adına uydurulmuş vecizeleri hakikaten o söylemiş zannediyorlar.

Eski arkadaşım ikinci aşamaya geçemedi, tahminimce. İkinci aşamada 30 Ağustos hutbesinde Atatürk’ün adının zikredilmemesi bahsini açacaktı. Sosyal medyada bu hususta o kadar uydur kaydır lâflar dolanıyor ve o kadar ciddi adam bu furyaya kapılıyor ki, şaşarsınız.

Önce şunu bilmemiz lâzım: Atatürk’ün sağlığında adı herhangi bir hutbede zikredilmiş midir?

Hayır!

Edilse ne olurdu? Eğer bu hutbe Diyanet’in resmî hutbesi ise, Diyanet İşleri Başkanı’nın vay haline! Açık söyleyelim: Atatürk adının hutbelerde zikredilmesini asla istemezdi!

Geçenlerde Murat Bardakçı bir vesika yayınladı. Atatürk dini bayram tebriklerini cevaplamayacağını özel kalemine dikte ediyor ve bu genelge haline getiriliyor.

Neden peki?

Çünkü dinî bayramlara mevki vermek istemiyor! Metinde aynen böyle yazıyor. Yani bu bayramları ne kutlamak istiyor ve ne de bu bayramlarda kutlanmak istiyor, önemsizleştirmek istiyor.

Onun düşüncesine saygı göstermek önce Atatürkçülerin işi olmalı. Hatta kazara hutbede adı geçse, itiraz etmeliler. Fakat nedense hiç uğrak vermedikleri camilerde bile onun isminin anılmasını istiyorlar.

Hutbedeki asıl mesele şu: Böyle merkezi hutbe olmaz! Her camiin hatibi kendi hutbesini hazırlasın, bu arada dersini çalışsın. Öğrensin ki cemaate de bu bilgi ile hitabe etsin. Yoksa Atatürkçüler gibi bilip bilmeden ahkâm kesmek durumuna düşerler.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 04 Eylül 2019 12:22
Hocam ellerinize sağlık. ilminizin zekatını yine bize konsantre olarak vermişsiniz.
KARAR OKURU 03 Eylül 2019 06:37
Kımin içinde hangi inanç var Allah bilir.
KARAR OKURUMürsel 02 Eylül 2019 23:37
" Dil ve yazı devrimi kültürel bir soykırımdır.Can soykırımında kılıç artıkları bulunur.Ama kültürel soykırımda bu yoktur.Türkiye bu soykırıma uğratılmış talihsiz bir ülkedir." Felsefeci prof dr Teoman Duralı. Ey Türk Titre ve Kendine Gel!.
KARAR OKURU 03 Eylül 2019 08:12
2
Bu bahsedilen felsefeye kalsaydı Türk kuyruğu titretirdi ancak. Klişeleri bilim diye yutturmayın; okur-yazar istatistikleri verin hanzolar!
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 23:34
CHP iktidar olunca bu sorun çözülür.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 21:17
Yahu bu Atatürkçüler niye böyle kobra sokmuş gibi yazara saldırıyorlar anlamıyorum.
Mehmet Karaman 02 Eylül 2019 20:34
Kurtuluş savaşında namaz kılan kılmayan paşalar başta Mareşal Fevzi Çakmak Kazım Karabekir paşa olmak üzere toplanmışlar Mustafa Kemal Atatürk e lider sensin demişler.. D.Mehmet Doğan senin itirazın bunun neresine biz de bilelim ona göre davranalım ona göre hareket edelim..
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 21:26
7
20:34, itiraz ; Kurtuluş savaşı öncesi, mealen “Türkiye sadece Türklerden ibaret değildir, Türk, Kürt, Çerkes ve diğerlerinden meydana gelen İslam ümmetinin tamamından teşekkül eder “ deyip, vatan kurtarıldıktan sonra Hilafeti kaldırıp, dindar halkın bütün değerleri ayaklar altına alınarak, din düşmanı politikalar uygulamak, her cebhede birlikte savaştıklarını yok sayarak “ Bir Türk dünyaya bedeldir, Türk öğün, çalış, güven, Ne mutlu türküm diyene...” demeyedir..
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 22:38
3
20.34, Savaştan donra İstiklal Harbini yapan bütün Müslümanlara kazık attılar. Türk, Kürt ayırmadılar. Madur olan Müslümanlıktır. Kürtlük Türklük madur olmadı. Din düşmanı Kürt ile Türk itibar gördü.
KARAR OKURU 03 Eylül 2019 08:23
0
KO 21:26, KO 22:38; onsekiz senedir din var da enflasyonun % 25 e fırlaması dışında başınız göge mi değdi? Dini de yediniz bitirdiniz. Kala kala birbirinizi yemeniz kaldı; başkasını bu saatten sonra nah! yersiniz...
Kaan 02 Eylül 2019 20:16
Belli yıldan sonra doğru bilgilerin öğrenilmesi,araştırmacıların araştırması için arşivler açılsa hepimiz bilgi sahibi olsa.Yanlış anlama,kalp kırma,üzme olmasa iyi olur.Yazarlarımızada çok iş ve alan var.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 20:16
Allah yolunuzu açık etsin. Daha da sizi okumam.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 19:26
Bu yazıyı size yakıştıramadım.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 19:11
Hutbede kimden bahsedelimmis. Atatürk bayram tebriki için şöyle davranmış ta filan da filan .bırakın bu sözleri. Atatürk'ün dini yaklaşımı senin itikat ölçülerine göre yanlış olsa bile o Hutbede bir Fatiha yi hak ediyor.
Muhtefi. . 02 Eylül 2019 18:19
Mahsustan mi yapıyorsunuz. :)))..niye Yapıcı, kuşatıcı, Yol açıcı Düşünceler,Pratik öneriler göstermiyorsunuz. O kadar Kitap okudunuz..bu mu Fikriniz .!.:)).Hayret Siyonist Kapimiza Dayanmış. Siz, Biz neyin peşindeyiz. :)).Mustafa Kemal Bayram Tebriklerini ikinci plana almış,mis.İçki içmiş. 300 senelik patinaj durduruyor kolay mı? ..Ama VATAN var. VATAN. Başkomutanlik yapmis.SECDE edeceğimiz TOPRAĞIMIZ var. Yobaz Kemalist maskeli belesci var o kadar da Yobaz softa var. :)) bi gidin ya. Genç nesil Takmıyor sizleri! ..:))
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 18:15
Sahi siz ne yazmaya çalışmaya çalıstınız.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 17:15
Sayın Doğan, Hutbe konusu 30 Ağustos Zafer Bayramı ise bu zaferin komutanının anılması beklenmez mi? Atatürk'ün Cuma günü camiden çıkarken çekilmiş fotoğrafını internetten bulabilirsiniz. Atatürk sayesinde bağımsız bir devletimiz var. Allah'a şükredelim; ya Sevr hayata geçirilseydi. Bu ülkede Yunan esareti olsa daha iyi olurdu diyenleri de gördük.Atatürkçü ifadesini çok yanlış buluyorum. O ülkemizin kurucu lideridir. Ben de Müslümanım. Dinimin peygamberi olarak Hz. Muhammed'i ve devletimizin kurucusu Atatürk'ü seviyorum. Kimse birini sev diyemez. Saygılar, selamlar.
KARAR OKURUMürsel 02 Eylül 2019 17:00
Hutbede M.Kemal'den bahsetmek bal gibi dini siyasete alet olur.Çünkü o bir siyasi kişilik. Hutbede bahsetmek siyaseti dinsizliğe alet olurdu.Çünkü; namaz kılmadığı gibi cenaze namazı da açıktan kılınmadı. Okuduğu Kitaplar İş bankası Yayınları 1973 de yazıyor.Kur'an tercüme edilsin Araboğlu'nun yaveleri ortaya çıksın diyen adamın hutbede işi ne?
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 18:00
15
O adamın sayesinde kitabımı anlayarak okuyorum, araya aracı olarak kimse giremiyor. Huzur içerisinde kulluğumu yapıyorum. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Sizler de iftiralarınızda boğulun inşallah.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 18:16
5
Acı var mı acı ?
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 18:36
3
Ben hiçbir müslümana şu dinsizdir şeklinde konuşmayı yakıştıramıyorum. Benim garipliğim özür dilerim. Allah affetsin derim. Rabbim adaletiyle herkese hakettiğini vermeyi bilir.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 16:36
Doğru haklısınız. Bu milleti birleştirmesi gereken her şeyde birbirimize düşelim. Akli selimle konuşup anlaşacağımız hiçbir ortak değerimiz kalmasın. Elalemin ekmeğine yağ sürelim. Çok mantıklı.
İbrahim Erdoğan 02 Eylül 2019 16:19
Sayın Doğan, Keşke sizin ön planda tutmak istediğiniz "ulema" da merhum Rıfat Börekçi kadar bu devlet için hizmet edebilmiş olsaydı... Rıfat Börekçi Milli Mücadeleye kalkan olarak imzamadığı fetvaları nedeniyle, İstanbul Hükümeti'nin verdiği idam fermanına muhatap olmuş vatanperverlerden birisiydi... Rahmet ve minnetle andığımız vatanperverlerden...
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 16:04
Kim olursa olsun yanlış yaptığı eleştirilir, faydası varsa da bir zahmet söylenir, hakkı verilir. Ama yok ya göklere çıkaracağız ya yerin dibine batıracağız. Bizdense yaşasın onlardansa kahrolsun. Bari siz yapmayın. Bu millete faydası olduğu yerde adını anmanın ne zararı var. Ben anlayamıyorum gariplik bende herhalde.
Lokman 02 Eylül 2019 14:46
Bahsedilen hutbeyi ben de dinledim. Bayağı Atatürk için de Yüce Allah tan rahmet dilendi. Minnet ve şükran duyulduğu ifade edildi. Atatürk istiklal savaşı gazisi değil miydi? İstiklal savaşında gazi olan ve şehit olan bütün kahramanlara Yüce Allah rahmet eylesin denildi. (Bkz: Gizli Özne)
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:29
Bence bu gazeteye uygun demokrat bir yazar değilsiniz bunu bildiğiniz için sırf reytinginizi arttırmak için tahrik edici saçma sapan yazılar yazıyorsunuz. Bundan sonra hiçbir yazınızı okumayacağım, demokrat okurlara da bunu öneririm.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 16:06
7
Kesinlikle katılıyorum. Okunmak için bu şekilde yazdığını düşünüyorum.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 21:01
6
Bende tam aksine bu yazısından dolayı yazarı artık düzenli olarak okumaya çalışacağım..
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:23
Yazarın tarih bilgisinin kaynağı kulaktan dolma sözlerden oluşuyor. Tek yapabildiği bu duyduklarını yazarak okunmaya çalışmak. Seviyesi gerçekten üzücü. Taha Akyol'dan çok ders alması gerekir.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:14
Diyanet, web sitesindeki tarihçesinde, kurucusunun yani Atatürk’ün adını kaldırdı. İktidardan yüz bularak, belki de iktidarın talimatı ile, Atatürk karşısında bir cephe oluşturmakla meşgul. Tamamen siyasetin dışında olsa, etliye karışmadığı gibi sütlüye de bulaşmasa bu kadar tepki almaz. Camilere siyaseti soktular. Diyanet İşleri Başkanı, cami kapısında İBB seçim çalışması yapan, SİYASİ TERAVİH kıldırtan Erdoğan’ın yanında duran kuklası olmasa, eyvallah denilebilir. Erbaş’ın da, Doğan’ın da yaptığı, partizanlıktır, yandaşlıktır.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 21:03
5
14:14, namaz kılanların cami ve çevresinde görülmeleri normaldir. Normal olmayan, meyhaneden çıkıp camiye girip çıkanlara laf etmeye kalkmaktır.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 21:19
0
21:03, eğer biri, dinsel ritüellerini, GÖSTERE GÖSTERE yapıyorsa, o, eylemin adı riya, yapanın adı da münafıktır.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:12
Hutbe itirazı konusunda, birileri komik duruma düşüyor, işin doğrusu, ama çarpıtılmış sözleri alıp, bu yazıyı yazan yazarın düştüğü durum , içler acısı. Kurdukları kirli, yalan, rüşvet, düzenini görmeyen, gözü dönmüş , çoluk çucuk herkesin hakkını yiyen adamlari korumak uğruna, 90 yıl öncenin hatalı ama dürüst siyasetcilerini örnek vermekten utanmayan bir tipoloji. Yanlışa , yanlış demeyi ögrenememiş, bizim liderimiz yaparsa evla dır diyen bir tipoloji. Cal , çırp , kandır bunlar size haktır.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:06
08.18'de yazan okur. Mail adresini verirsen onlarcasını yazıp gönderirim. Buraya sığmaz. 69 yaşındaki gazetecinin hapsedilmesinden, halkın arasına karıştı diye Chp sekreteri Gülek'in 6 ay hapsedilmesi, İnönü'nün valiler tarafından illere alınmaması ve linç edilmeye çalışılması, DP'den ayrılan 24 vekilin Fuat Köprülü başkanlığında kurduğu partiyi seçime sokmaması...
İbrahim DİRİ 02 Eylül 2019 13:42
Kendi paranla cami yaptır,kendi paranla öde imamın maaşını, istediğin zırvayı hutbede oku, eğer herkesin ödedediği vergilerle başkanlık/imamlık yapıyorsan millet ortalamasını tutturacaksın yada kestirmeden biz bir millet değiliz ortak değerimiz,kahramanımız yok deyip ayrılacağız
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 13:36
Kalemine yüreğine sağlık. Herşeyden önce insan samimi olmalı. M.kemal' in bu mankurt kemalistlerden daha samimi olduğuna inanıyorum. Semtine uğramadığız yerde anılmamak niye insanın zoruna gider ki! Doğrusu bir anlam veremedim...
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 16:05
4
O semte sorun uğruyorsun ama iftira atmakan zerre kadar utanmıyorsun. Doğru o semt de din de senin babanın malı ya. Allah şerrinizden bu milleti korusun. O dinden zerre kadar bir şey kapsaydın kalkıp bunu yazmazdın.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 16:13
0
Semte uğruyoruz demek ki. O yüzden üzülüyoruz. Bizi ne sanıyorlar ben de buna anlam veremedim. Bazılarının gözünde dinsiz imansız insanlarız herhalde.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 16:59
1
Haklısınız adamın adının o anlayıştaki insanların doldurduğu yerde anılması yazarında dediği gibi öncelikle ona saygı duyanların red etmesi gereken bir şey muhtemelen kendi de böyle düşünürdü. inancın bu denli yozlaştığı yerlerde isminin anılması arzulanacak bir şey değil. Zaten kesin zafer öncesinde sözüm ona din adamları kuvvacılar aleyhine ingilizler leyhine çalışırdı. O kafa azak olsunda başka ihsan istemz
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 13:36
Bugün Mehmet Beye takviye kuvvetler mi gelmiş? Kırmızılardan geçilmiyor.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 13:28
Atatürk 'ü anlamayan, Hz. Muhammedi de anlayamaz. Onlardaki devrimci ruhu ve yeniliği göremez. İkisi de devrinin aykırı adamıdır. Tali meselelere takılma, esas budur. Siz körlükte ısrarcıysanız yapacak bir şey yok!
hacı 46 02 Eylül 2019 12:26
Yazdığınız köşe bana verilse ben de bir güzel kör dincilerin (samimi dindarlara saygım sonsuzdur) çirkin yüzlerini ortaya sererdim ama yerimiz dar. Gerçi herşey aleni.Bu vatanın toprağını kurtarmak için canını ortaya koyan bir Gazi Kemal ile vatan toprağını Yunana teslim eden zihniyeti niye karşılaştırayım.Kıyaslamak bile abestir.Şu topraklarda oturduğu yerde kalem sallayıp hiçbir katma değer üretmeyenlerin yapabildiği sadece karalamaktır.Hastalıklı ruh hallerini başka türlü de tatmin edemezler zaten.Şeytan bile utanır sizden.
hüseyin 02 Eylül 2019 14:15
4
hacı 46 kardeş harika yazmışsın, ülke kurucusuna saygısı olmayan ın kendisine de saygısı yoktur, çok yazık.
Muhtefi. . 02 Eylül 2019 18:36
5
Haklısın. Ortadoğunun.köle yönetimi Şahit doğru olduğumuza. !..300 seneden fazla bizi Cehaletin dehlizlerine iten ama bilinçli ama Gaflet içindeki SOFTALAR ..Sadece ama.Sadece Kuran Ezberle (İlim, Hikmet arama ) çık pazara laf ebeligi yap.Basurunu İlim Arayan Doktor tedavi etsin. :)).Asalak tipler. .Sevgili Peygamberimizin etrafında bu Karakterde (softa) 1 kişi göremedim Tarihte. MUSTAFA KEMAL. .VATAN DERDINDE ....elbette beşer yönü ile hataları, günahları olabilir. Allaftan Af dileriz .Softalar Elimizden tutan mı var bugün İslam Ahlakına en yakın şuurlu yaşama. !.Olabildigince ...
Karar Okuru 02 Eylül 2019 12:23
Haklısınız öyledir. Atatürkçüler dar görüşlü, bağnaz, aya dört şeritli yol yapılacağına bile inanan akıl fukaralarıdır. Siz siyasal islamcılar özgürlükçü, aydınlık, pırıl pırıl beyinlersiniz. Devam, nasılsa yiyen var...
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 12:09
Eğer Atatürk çok dindar hatta İslamcı olsaydı bile yaşarken adını hutbede andırmazdı sayın çokbilmiş yazar. Sizin de iyi bildiğiniz gibi sultanlık ve halifelk iddiasındakiler yaşarken adına hutbe okutturur. Bu egemenlik alâmetidir. Egemenliği millete devretmek için saltanatı hilafeti kaldırmış adam bir de kendi adına hutbe mi okutacaktı? Yazıklar olsun. Nasıl da çarpıtıyorsunuz.
KARAR OKURUz 02 Eylül 2019 13:25
5
Hilafetin geri getirilme yetkisini meclise bırakmıştır. Bu bir stratejidir. Halifeliğin siyasal önemini bilmiyorsunuz.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 17:07
4
Hilafetin hiç bir anlamı yoktur ve islam medeniyetinin çökmesi ile tamamen boş bir kurum olmuştur. Hilafeti en çok ingiliz sever zira halifeyi muma çevirir istediklerini de yapar. Halife Sultan tahtında otururken peygamberin torunu olduğunu iddia eden Araplar Osmanlı askerini sırtından vuruyordu 1. Savaşta, hindistandan gelen müslüman ingiliz birlikleri bugün arkasından ağlanacağı kesinleşen Küdüs’ ü Türklerden almak için İngiliz komutasında çarpışıyordu. Halife imiş, halife kendi cebi ile uğraşırdı.
haldun barkas 02 Eylül 2019 12:00
atatürkten bahsetmezler, çocuklara Kuran kurslarında tecavüz edilir bahsetmezler, tepki koymazlar. dertleri etek boyudur.. Güzelim dinimiz tarikatlara, cemaatlere kaldı ses çıkartmazlar..maaş alan memurlar
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 11:28
Atatürk’ün, Börekçi’ye yaptırdığı, ek iş, yanlıştı. Doğan, bu yanlışın bugünde yapılmak istenmesini eleştirmek yerine, AKP’nin Diyaneti emrine alması caizdir, çünkü, Atatürk de yapmıştır gibi bir algı yönetiyor ve bununla tipik bir yandaş olduğunu ilan ediyor.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 12:56
4
Yazıyı sanırım iyi anlamışsın yazar ironi yapiyor
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 13:42
2
İroni bir yetenek işidir. Doğan'a sürsen bile bulaşmaz.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 11:16
30 Ağustos küçümsenecek bir tarih değildir,Cuma gününe denk gelmiş ve camide hutbe verilecek,bu tarihte Ahirete intikal eden Başta Mustafa Kemal Atatürk ve Silah arkadaşlarına bu zaferlerinden dolayı bir anma da mı az görüldü.Biraz objektif olun,hem 30 ağustos ve hem cuma aynı zaman diliminde.Yazıklar olsun sizin gibi düşünenlere.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 11:03
bu dinciler gibi laf cambazı yok galiba kuran'ı bile kafalarına göre eğip,büküyorlar.kardeşim madem kurtuluş savaşından bahsediyorsan yiğidi öldür ama hakkını ver diyecen ismini zikredeceksin zorunuza gidiyorsa hutbe'de etli kuru fasulye tarifi okuyun.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 10:52
Size kimse her hutbede Atatürk'e salavat getirin demiyor. Okunulan hutbenin konusu 30 Ağustos Zaferi, başkomutanı Mustafa Kemal ama adı bile anılmıyor. Öyleyse o hutbeyi de okumayın, camilere bağış yapmanın faziletinden, cennette köşk verileceğinden bahsedin.
hasan yanılmaz 02 Eylül 2019 10:48
ortaokuldan liseden bir arkadaşım yanıma geldi diyorsun. böyle bir arkadaşının yanına geldiğini sanmıyorum. sanki yazına altlık olsun diye hayali bir arkadaşını yanıma gelmiş gibi yazmışsın . atatürkte şekerli kahve içerdi diyerek , uydurulmuş şekerli kahve fıkrasına gönderme yapmanız size hiç yakışmamış.hiç ama hiç yakışmamış.
Kamil 02 Eylül 2019 10:39
80 yıl önce Börekçinin parti başkanı yapılması yanlıştı. 80 yıl sonraki diyanetin yılda 12 milyar bütçeyle bir tane İslam alimi yetiştirememesi, Başkanının iktidarın borazanı olması 80 yıl öncesinden bile geride olduğumuzu gösterir. Zaten bu durum 80 yıl öncesiyle kıyaslama yapmamızdan belli.
Sayın Mehmet bey, Yazınızda muhakeme hataları dolu.Kafa bulandırma adına ne varsa yazınıza doldurmuşsunuz. Konu ne Atatürk zamanı,ne Atatürk ün ne yaptığıdır. Zaten arada 90 küsur yıl olan olaylar ne birbiri ile ilişiklendirilebilir ne de birbirine mukayese edilemez.Zaman farklı,şartlar farklı,zemin farklı vb. Olay basit,bir cuma hutbesinde ülkenin kurucu liderinin adını anmak meselesidir.
Umut Emiroğlu 02 Eylül 2019 10:18
Arkadaşınız kitap okumamış ve kendisini geliştirememiş olabilir. Ama siz kitap okumuş, yazmış, mürekkep yalamış olmakla kendinizi geliştirdiğiniz için mi insanın içtiği kahveyi istihza edecek bir seviye gösteriyorsunuz? Lütfen bunu bir düşünün, umulur ki tövbeye vesile olur. Atatürk, günahıyla sevabıyla geçip gitmiş. Neden bugüne bakamıyorsunuz? O bir dinsiz de olabilir, konu bu değil ki! 30 Ağustosa giden yol bizzat kendisinin vizyonu/emeği. Dolayısıyla insani bir yön olan "vefa"dan eser varsa onun adı anılmalı idi.
hüseyin 02 Eylül 2019 14:30
1
Tebrik ederim kardeşim çok doğru şeyler yazmışsın, Harikasın.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 10:14
Atatürk tamamda hutbede bu milletin adı yok sayın yazar. Sanki kurtuluş savaşını ugandalılar patagonyalılar kazandı. Türk ten nefren edince insan...
Candaroglu 02 Eylül 2019 10:00
Hoslarina gidiyor diye uydurduklari o kadar cok hikaye var ki... Mesela bir tanesi de piyasaya sürülen "bu masada 32 kral 62 cumhurbaskani" masali. Ayrica "adalet mülkün temelidir" sözü Hz. Ömer`e, "en hakiki mürsit ilimdir " sözü Hz. Ali`ye, "Ya istiklal ya ölüm sözü" Seyh Samil`e aittir. Atatürk`ün bu sözlerin muhtevasina uyan ve öyle inanan biri olup olmadigini sorgulamiyoruz. Sadece o sözler ona ait degil ve yapilanin anlamsiz oldugunu söylüyoruz.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 17:13
1
Az çok okumuş her kes hangi sözün kime ait olduğunu bilir. Nerede ne için söylendiğide bilinir. Abartı konusu ise görüşünden bağımsız olarak orta doğulu ezik kavimlerin en bilinen özelliğidir. Dünya da kimin nerede olduğu kimin iyi yaşadığı kimin süründüğü, kimi çoluğunu çocuğunu alıp bir gavur ülkesine kaçabilmek için denizlerde telef olduğunu da bilinir.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 09:33
70 li yıllarda saygın Amerikan dergilerinde aynı yöntem kullanılırdı: Alvares şöyle dedi, Sofia böyle dedi diyerek CIA yöntemleri ile Latin Amerika'yı sindirirlerdi.Geçmişi ihtilaflı bir yazarın aynı yöntemi kullanması normal, ciddiye almamak lazım. Ama 'tek' milletin vergileri ile bir mezhebin meşrebini övmenin de bir yaptırımı olur bir gün.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 09:30
Atatürk döneminde üç bin küsur fabrika, yedi bin küsur uzay tesisi yapıldı diye güya alay ettiğini sanan bilgi yoksunu yorum yapan arkadaş, AK Parti iktidarında kaç fabrika kurulduğunu isimlerini vererek yazsa da biz de öğrensek. Gerçi yazar da bilgiden pek hoşlanmıyor ama.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 11:50
31
AKP döneminde sanayi ürünü ihraç ediyoruz. Bunlar gökten zembille inmiyor. Atatürk dönemi ile AKP dönemi mukayese edilemez. Atatürk şeklen Batılılaşmayı mecbur etmişti.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:52
0
Olaya şöyle bakalım 11:50. Atatürk'e, Osmanlı'dan kaç fabrika intikal etti; Erdoğan'a kendisinden önceki Cumhuriyet hükümetlerinden kaç fabrika kaldı. Atatürk, Osmanlı'dan kalan mirası ne yaptı; Erdoğan kendisine devredilen mirası ne yaptı ? AKP sadece müsrif değil, aynı zamanda nankör.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 09:27
Atatürk de şekerli kahve içerdi kısmında koptum... :):) Yahu hocam uğraşmayın şu zavallı Atatürkçülerle bu kadar... :):) Yani tamam gülüyoruz eğleniyoruz falan ama neticede bu insancıklar da Kemal Paşa'yı kutsamışlar. Saygı duymak lazım. Benim çevremde çok Atatürkçü var, uzun yıllar çok trolledim, çok dalga geçtim bunlarla, orjinal Nutuk'tan ezbere pasajlar okurdum bunlara, çok hoşlarına giderdi Kemal'in kullandığı eski dil. Sonradan tevbe ettim. Yazının o kısmını okuyunca yıllar önceki halim aklıma geldi.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 10:53
26
Soytarılığa fena sarmışsın be KO 09:27, söylenecek söz kalmamış, 'Benim çevremde çok Atatürkçü var, uzun yıllar çok trolledim....' i yaparken de çok maskaralık yapıp çokça yalan söylemiş olman lazım; senin gibi birine de uyar (troll nedir, nasıl ve nerede yapılır öğren, sığır kalma.).
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 12:51
14
Bu yoz yobaz arkadaşa sorsan kendisine müslüman muhafazakar der, kullandığı dile bak. Damat Ferit’in soyundan bundan faklı bir şey beklenmez, milli mücadeleye bayrak açmış kuvai milliyeye kurşun sıkmış hainlerin soyunun devamı bu adamlar. Bugün olsa yine aynısı. Kalkıp milli mücadelenin liderini hayırla yadedecek halleri yok.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 17:18
3
Peygamberin sakalından medet uman kafa mı anlatıyor bunları
Hermes 02 Eylül 2019 09:30
Görüşlerinize saygı duyulmasını istiyorsunuz ama siz başkalarının görüşleri ile dalga geçiyorsunuz gibi. Atatürkçüler camiye gitmez mi? Bence kul hakkına girdiniz. Ayrıca: "(Aslında şekerli kahve içer. Atatürk de öyle yaparmış!)" dalga cümleniz de garip!. Hem, her sıkıştıkça 1930 lara gitmek ne kadar da saçma!. O zaman dünyada ve ülkemizde bambaşka şartlar vardı, biliyorsunuz bunu. Hem ne olurdu sanki Atatürke adını anarak duada bulunmaktan? Bu Diyanet, bir duayı bile esirgeyecek kadar nankör nasıl olabiliyor ki?
Takipci 02 Eylül 2019 09:12
Sn Yazar, bugünkü yazinizda dogrular ve yanlislar yan yana. 1) Borekci olayi dogru, verdiğiniz bilgiler icin tesekkur ediyorum. 2) Adamin biri kitap yazmis, ucuz veya pahali bunu satmis, bunda ne yanlislik/kotuluk var? Zorla mi satmis, hirsizlik mi yapmis, rusvet mi alip vermis, dolandiricilik mi yapmis…? Yanmaz Kefen satanlarin yaninda cok masum bir is yapmis.
N Taşkesen 02 Eylül 2019 08:16
M Bardakçı nın yazısının işine gelen bölümünü yazmakla karakterinizi belli etmişsiniz orada bayramları nasıl kutladığıda anlatılıyor yazık bu yaşınızda iftira peşinde koşmanız
misafir 02 Eylül 2019 10:31
9
yoksa sizde mi 1881 liralık kitaptan alanlardansınız.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 17:27
0
Pahalı kitapları alan kerizler yazdığı ucuz kitabı hiç satamamış olanlar için çok acı vericidir. Hani tilkinin uzanamadığı üzüm misali.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 08:00
Ben camiye ''uğruyorum'' sayın yazar
Mehmet Aktaş 02 Eylül 2019 12:02
18
Fikrin zikrin ne olursa olsun, tebrik ediyorum seni. Rabbim seni şeytanın tuzaklarından korusun, iyilerle dost olmayı nasip etsin.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 08:03
Doğrusuyla yanlışıyla Mustafa Kemal de bir faniydi. Öyle bir dönemde yaşamış olması milletin şansıdır. Şu kadarını söyleyip bir fatiha okuyamadınız adama.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 07:54
Siyasal İslamcının Atatürkçülük eleştirisi :) Kendiler Atatürk'ü sözüm ona kemalist kesimin dışına çoktan yaydı haberi yok. Kendisi çok sözüm ona ilmî olduğu için eleştiriyor. Konunun bir tarikatın yanmaz kefen satmasına getirilip polemiğe boğulmasını istiyor herhalde. Yemezler. Dini referans vererek yapmadığınız ne kaldı Atatürk'ü de hutbeye ekleyiverin gitsin. Sanki her istediğini yapacakmış gibi yapmayın milleti güldürmeyin. Bu arada yazıda Atatürk'e vurmak yerine atatürkçülüğe vurulmuş. İlginç gelişme.
ERKAN DOĞAN 02 Eylül 2019 07:50
Sevgili Mehmet Bey Sizin tayfa Lozan'ın 1923 yılında biteceğine, bizim ülke olarak petrol çıkarma hakkımızı elde edeceğimize, 1800 yılları civarı üretilen Coca Cola ürününün yahudi malı olduğuna halbuki Yahudiler ikinci dünya savaşı sonrası Amerika'ya gitmişti, Alevi'nin kuyruğu olduğuna bizzat ben şahidim, Tayyip Erdoğan'ın aya üç şeritli yol yapacağına ki damadı söyledi say say bitmez. Onun için sürekli Atatürkçülük kötü bu alık dindarlık çok iyidir diye reklama gerek yok. ideoloji adamı her daim kör eder onun neresinde durursan dur.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 07:47
Adamın adının bağnazlıkla yan yana gelmesi hakikaten hatırasına hakaret olur.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 07:10
Yazar haklı. Hiç bir camide Atatürk yaşarken rahmet okunmamıştı. Öldükten sonra niye okunsun ki? Kafa bu işte...
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:30
Bu ülkede en çok okuyan ve söylenenlere inanmayan, sorgulayan kesim her söylenene inanan kesimmiş. Siz ne söylediğinizi biliyor musunuz? İşin acı tarafı bunu söyleyen 'Falanca böyle demiş' türü uydurmalara gerçek diye inanan kesim. Kim gerçekten yalan, yanlış kaldıran kesim iyi düşünün. Bazılarının safı "Kuvvacıların katledin" diyenlerin safı işte.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:20
KERİZ den daha uygun bir hitap olmalıydı...hızınızı alamamışsınız. yazınızın notunu düşürme hakımı kullanıyorum.üzgünüm.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:21
Bu savaş düşmana karşı savaşmak farzdır diyen Börekçi ile Kuvvacıların katli vaciptir diyen din adamı kılıklının savaşıdır. Herkes safını belli ediyor işte. Hiç şüphe yok ki bugün Atatürk'e karşı olanlar o dönemde yaşasaydı düşmanla işbirliği yapanların tarafı olacaktı.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:17
Atatürk 'ün kimsenin duasına ihtiyacı yok. Öbür tarafta '"sayemde ibadetlerini yapıyorlar'" demesi yeteli olur. Anlıyabiliyormusun sayın yazar?
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:12
Karar okurlarına bir sorum olacak. Sizce sayın yazarımız o dönemde yaşasaydı Kurtuluş Savaşı'na taraftar olan Börekçi'nin yanında mı olurdu, İstanbul'dan Kuvay-ı Milliye'cilerin katli vaciptir diye fetva veren şeyhülislamın yanında mı olurdu? Bakalım okurlar ne düşünüyor. Lütfen bu yorumu yayınlayın. Hakaret yok.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 11:07
9
Kuvay-ı Milliyeci olurdu.
çetin 02 Eylül 2019 14:40
1
Kuvay-ı Milliye'cilerin katli vaciptir diye fetva veren şeyhülislamın yanında olurdu, kesin.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 17:31
1
Muhtemelen ortalarda görünmez kenar köşede saklanırdı
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:13
Oldu peki. Hz Muhammed’in ismini de milli eğitimden kaldıralım. Var mısın? Gidin kendi çocuklarınıza istediğiniz dini, ayeti, hadisi öğretin. Kendi dininizi bize dayatmayın. Kuran kurslarında, imam hatiplerde peygamberinizden istediğiniz kadar bahsedin.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 05:52
Hutbede isim zikretmek doğru değildir.Seven vardır,sevmeyen vardır.Hutbede Erdoğan'ın adı geçse din siyasete alet ediliyor derler ama Atatürk olunca sorun yok.Atatürk Diyaneti kurmuş olabilir.Halifeliği kaldırdığı için mecburen diyaneti kurdu.Dini kontrol etmeyi istiyordu.Türkçe ezan bunun başlıca örneğidir.Daha vahimi Trabzon'da camiye Atatürk resmi asıldı.Camiler devlet dairesi değil,Allah'ın evidir.Yarın minbere,vaaz kürsüsüne de asılır o zaman.O dernek Erdoğan resmi assa laik tayfa çıldırırdı.Ama Atatürk resmi olunca ses yok tabi.Çok yazık!
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 09:17
31
Çok bayat fikirler... "Camiler devlet dairesi değil,Allah'ın evidir." de hırsız,yalancı, iftiracı, kindar vs. serbestçe girebiliyor mu? Evet mi?
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 01:53
:)))) Mehmet Bey Ataturkcu bir arkadasini dar goruslu oldugunu iddia ederek kucumsemis. Sanki kendisi acik fikirli, ozgur dusunceli biriymis gibi...Gencken Ataturk hayrani degildim. Son 10 senedir bu din referansli iktidarin yaptiklarini gordukce Ataturk'u daha iyi anlamaya basladim. Hakliymis; siyasi islam bu ulke icin felakettir.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 05:44
7
Benim anlamadığım s.islam karşıtı olmak Atatürkçü olmayı mı gerektiriyor?M.Doğan s.islamcı değil bir defa.S.İslamcı olmamak Atatürkçü olunacağı anlamına gelmez.
karar okuru 02 Eylül 2019 08:07
15
Belli ki son cümlede akıldan ''islam'' geçmiş ama zevahiri kurtarmak için ''siyasi islam'' diyebilmiş sayın yorumcu. Yazık...
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 19:58
1
islam sadece bir inanc veya yasam tarzi degil, ayni zamanda bir yonetim seklidir. Siyasi islam derken bunu kastediyorum. islam'in hukuku seriat oldugu icin de felaket bir yonetim seklidir.
Çerkez Ethem 02 Eylül 2019 01:30
...."Türkiye’de en fazla yalan, yanlış kaldıran kesim Atatürkçüler. Atatürk’ü öven her palavrayı gerçek sanıyorlar. Onun adına uydurulmuş vecizeleri hakikaten o söylemiş zannediyorlar"... Çok doğru ama kendisininde bunda payı çok büyük! Mu kıtası masalları, arı dil saçmalamaları, lise tarih kitabındaki sallamalar v.s. Herkesime, güç yolunda duymak istediklerini anlatarak, kolpayla güç nasıl elde edilir metodunu çok iyi uygulamıştır! t.c. nin başına gelen bütün liderlerinin metodlarında, metodunun katkısı büyüktür! Haliyle onu izliyenlerde kolpa duymayı severler!
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 05:47
13
Ufuk Uras boşuna demez Türkiye'nin en cahil kesimi bunlardır diye.Yıllardır AK Parti'ye muhalifim ama mecburen bunların şerrinden korkutuğumuz için gittik AK Parti'ye vermek zorunda kaldık.AK Parti tabanını aşağılar dururlar.Giderler kaynaksız delilsiz bir kitaba 2500 Tl vermeyi de ihmal etmezler.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 06:24
34
Çerkez buradan cehaletini ortaya koyan onlarca cevap almana rağmen yine de yazmaya devam ediyorsun. M.Doğan bir tarihçi değil kini gözlerini görmez etmiş biridir. Tarihi sağdan soldan duyduklarını yazandan değil saygın tarihçilerden öğrenmeni tavsiye ederim.
Peçeteye yazıp sahnedeki şarkıcıdan istek yapar gibi hutbe okunsun isteyenler var... Bir de bunların çoğu cuma kılmıyor...
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 05:45
5
Hutbede isim zikretmek olmaz.İsteyen M.Kemal'e dua etsin ama zorlamanın bir anlamı yok.M.Kemal'in dini görüşleri ortada.Laik kesim dinin emrinde olmayı istemez,dini kontrol altında tutmayı istiyor.
Karar Okuru 02 Eylül 2019 00:46
Yaz hocam yaz da millet gerçekleri görsün! Yıkılan Osmanlıyı diriltip, dünyayı dize getireceğimizi anlayan avrupa, Osmanlı’nın elşni ayağını bağlayan kemalizmi yine hortlatmaya çalışıyor ama millet uyandı yemiyor artık. Soğan kuyruklarının da çok faydası oldu uyanışa millet beklerken varlık kuyruklarında ve aya yapılacak otoyolu düşünürken yıllardır aldatıldığını anladı ve anlamadığı dilde dualar ezberlemeye de devam etti. Dua ile kalın.
karar okuru 02 Eylül 2019 08:11
8
Müslümanlar Kur'an'ın dilinden ve Allah'ın emrindem memnun.Lekum dinikum veliye din.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 09:16
31
Aynen, Hele Ataütürkçülerin Erke dönergecini devreye bi alalım. Gerici AKP'den kurtulup Atamızın kurduğu tam 3412 fabrika, 8675 uzay tesisi ve 5432 ileri bilim laboratuvarları da aktif hale gelirse... Daha Mu kıtasındaki atalarımızın ileri teknolojilerini saymadım bile. E zaten dünyadaki tüm diller de Türkçeden neşet ettiği için kültür sanatta da 1 numarayız daha ne. 100 yılda bir gelen ve o da bize gelen Atamız ne kadar büyükmüş. Işık ile kalın...
Karar Okuru 02 Eylül 2019 17:37
0
Kendi konuştuğu dili anlamayan nesiller yetiştiriyoruz.
musto 02 Eylül 2019 00:22
Her insan sütünün hükmünü işlermiş ATATÜRK br fani günahıyla sevabıyla yaşadı ebediyete intikal etti.Vasiyeti ilimve bilimden ayrılmayın öbür tarafad bir şey götürmedi neyi varsa Türk halkına bıraktı.Ne benim heykelimi yapın nede bana dua edin dedi ölümünde çoluk çocuk genç yaşlı yetişkin insanların anne ve babalarının acısından daha büyük acı yaşadıklarını kimse inkar edemez çoğu faniye böyle bir sevgi nasip olmaz.Akşam sabah bir ırka gelen peygamberlere dua ettiriyorsunuz (Musa,Davut vd ) ömrünü karşılık beklemeden ülkesi için feda eden birine bir Fatihayı çok görüyorsunuz.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 01:17
25
O sağ iken heykeli yapıldı ve karşı çıkmadı ayrıca t.d.k sözlüğünde Nutuk için Türklerin din kitabı ibaresini koydurdu 1936
musto 02 Eylül 2019 02:28
33
Ömrü cephelerde geçmiş Allah Allah nidalarıyla savaşan bir komutanın açığını ve atasını aramak peşindesiniz.Niçin Balıkesir Zağanos paşa camisinde minberden vermiş olduğu hutbeyi milletimize anlatmıyorsunuz. Anlatmazsınız İslam dininin son din Ekmel olduğunu peygamberimizin son peygamber olduğunu Kuranın akla ve mantığa hitap ettiğini tercümesi için verdiği çabaları anlatmaz anlatamazsınız.Oyuncağı alınmış bebek misali ortada çıplak kalırsınız.
karar okuru 02 Eylül 2019 08:16
28
Allah elçilerine edilen duaya laf etmek de ne oluyor. Çok şikayetin varsa ahirette dile getirirsin. Ama bu ağız müslüman ağzı değil. Salyangozunu al başka mahallede sat hadi.
musto 02 Eylül 2019 10:57
10
Sen istediğin kadar duanı et çok seviyorsan Musevide olabilirsin.Mısırdan alıp önüne çıkan ve karşılaştığı diğer halkları katleden onlara yol gösteren sadece o halkı yücelten birine elçide olsa dua etmem edilmesine karşı çıkarım benim dinim akla ve mantığa hitap ediyor ben biatcı değilim.
musto 02 Eylül 2019 14:24
3
Burada yorum yapanların çoğunluğu gördüğüm kadarıyla özgür iradesi ile yorum yapan bireyler yorumlarımız bir anda saldırıya uğradı sizlerin düşünceniz aklınız fikriniz yokmu birilerinin talimatıyla tuşlara basarak neyi ispatlamak istiyorsunuz.
Önceadalet 02 Eylül 2019 00:18
Türkiye’de en fazla yalan, yanlış kaldırma rekoru çoktan islamcıların eline geçti. Bunu biliyorsunuz ama söylemek çok zorunuza gidiyor.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 00:20
Beynimizdekini açık olarak yazın ve ATATÜRK ten Nefret ettiğinizi belirtin. Bizde boşu boşuna yazınızın tamamını okuma zahmetine katlanmayalım. Değilmi ama.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 05:42
15
Neden gerçekleri öğrenmek sizi rahatsız ediyor?Ben yazarın yazdıklarında bir hakaret bir nefret görmüyorum.M.Kemal'e hakaret filan etmiyor,M.Kemal gerçeğini bizlere anlatıyor.Akp tabanına aptal diyen kesimsiniz,gidersiniz %80'i yalanlardan oluşan M.Kemal ticaretinin yazarı olan şahsın kitabına 2500 tl verirsiniz.
El hak 01 Eylül 2019 23:58
Kazım Karabekir'in hatıralarında var. M Kamal diyor ki:: “Evet Karabekir, Arap oğlunun yavelerini Türk oğullarına öğretmek için Kur’an’ı Türkçeye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım! Ta ki, budalalık edip de aldanmakta devam etmesinler!” Not: Arapoğlu derken Hz peygamberi kasdediyor. Kur'an'a yave (saçma) diyor. M. Kamalın ismi zikredilen camide durmam onun ismini zikreden imama uymam. Düşün artık yakamızdan laikçi kemalist taife
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 05:39
11
Şimdi toplanırlar hemen buraya.Gerçekleri duymak hoşlarına gitmiyor.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 08:02
71
M. Kamal diye hakaret ettiğin kişi olmasa gideceğin cami olmazdı. Belki bir kilisede rahip olurdun.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 09:39
43
KO El hak, 'M. Kamalın ismi zikredilen camide durmam onun ismini zikreden imama uymam.', eğer için bu kadar kinle doluysa, sen camiye uğrama, hatta kapısından bile geçme; biraz da dininin gereklerini öğren ki cami namazının mana ve ehemmiyetini kavrayabilesin. Yoksa boşuna sallamış vesallanmış olursun.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 12:50
16
'El hak', Timsal Karabekir yıllardır CKM'de (Caddebostan/Kadköy/İST.) Kazım Karabekir'i ve M. Kemal Atatürk'le ilgili anılarını anlatıyor. Gel de orada konuş. Konuş ki 655 kişilik salonda, milletin içinde yüzüne tükürülsün, yakında; he mi?
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 14:03
3
El Hak sana en güzel cevabı Kazım Karabekir'in kızı Timsal Karabekir veriyor. Ama senin kulağın var duymaz, gözün var görmez.
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 19:35
3
Yalan. Kazım Karabekir'in torununa sorun. O size söyler. Kitabın içeriği değiştirilerek kaç defa basılmış. Atatürk'ün Bağımsız Türkiye'sine Amerika, İngiltere, Yunanistan, Ermenistan, Fransa düşman. Peki siz niye düşmansınız?
KARAR OKURU 02 Eylül 2019 22:30
1
El hak değil de El hır olmalıymış, anlayan anladı...
KARAR OKURU 01 Eylül 2019 23:53
Sen de arkadaşını okumaz, araştırmaz diye küçümseyerek seviyeni belli ediyorsun. Kendini geliştirmişin seviyesi buysa eksik olsun. Hâlâ geçmişte olan olayların o günün şartlarıyla değerlendirilmesi gerektiğini anlamadın. Börekçi'nin il başkanı atanmasından daha ağırları Menderes döneminde var. Ağzını açıp bir tek kelime söyledin mi? Seviyeyi görmek çok üzücü.
karar okuru 02 Eylül 2019 08:18
31
Menderes'den birkaç örnek verseniz de aydınlansak sayın okur.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN