Back To Top
Şivan Perver hesap soracaksa…

Şivan Perver hesap soracaksa…

 - Son Güncelleme: 11.10.2019 Cuma 09:47
- A +

Şivan Perver’in “Megri Megri”siyle dalga geçenlerden değilim. Diyarbakır’daki Erdoğan-Barzani buluşmasını ve Şivan Perver’in o tarihî buluşmadaki müstesna yerini takdir etmiş olanlardanım. Hem de nasıl!

17 Kasım 2013’teki buluşmadan bir gün evvel şöyle yazmıştım Star gazetesinde: “Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ile Irak Kürdistanı Bölge Yönetimi Başkanı Mesut Barzani,  Diyarbakır’da kucaklaşarak bütün dünyaya birlik mesajı verecek bugün. Şivan Perver de 37 yıllık sürgün hayatından sonra nihayet vatanına dönecek ve bu tarihi buluşmada yer alarak o mesajın altını çizecek. Şudur o mesaj: Türkler ve Kürtler, Sykes-Picot haritalarının ve bu haritaları besleyen psikolojik harekâtların oluşturduğu yüz yıllık parantezi kapatarak, kardeşlik, muhabbet ve hakkaniyete dayanan 1000 yıllık yoldaşlıklarını yine kardeşlik, muhabbet ve ille de hakkaniyet zemininde ihya etme iradesini ortaya koymuş bulunuyorlar.” (BİJİ SEROK ERDOĞAN, Star, 16 Kasım 2013)

***

Kürtlerin hakkını-hukukunu iadeyi öngören “Kürt Açılımı”,  Kürt meselesinden mütevellit terör furyasını sona erdirmeye yönelik “Çözüm Süreci” ile yeni bir ivme kazanmıştı. Tam gaz ilerliyordu süreç. FETÖ, Diyarbakır buluşmasından bir ay sonra giriştiği bürokratik darbe teşebbüsüyle hükümetin insicamını bozarak bu gidişi biraz duraksattırdı, ama durduramadı. O işi PKK yaptı daha sonra; 2015’in temmuz ayında fiilen kaldırdığı “eylemsizlik” kararını aynı senenin kasım ayında resmen de kaldırdı ve “halk savaşı” başlattığını duyurdu. Sebep? Sözde “baraj ve kalekol inşaatları”, özde ise uluslararası sistem ağalarının PKK’ya Suriye’de sunduğu ‘muazzam’ perspektif. ‘Bak’ dedi ağalar, ‘burada IŞİD ile mücadele bahanesiyle seni dişine kadar silahlandırıp devletleştirebiliriz, hatta devletini denize de açabiliriz; ama bu işi rahatça yürütebilmemiz için Türkiye’nin ayağının bağlanması lazım. Çözüm sürecinin içine tükürüp Türkiye’yi gelmiş geçmiş en büyük terör furyasıyla sarsmalısın. Öyle ki, Türkiye Suriye’nin kuzeyindeki çarkımıza çomak sokmayı aklının ucundan bile geçiremeyecek durumda olmalı. Buradaki iş belli bir noktaya gelince öyle sınırsız imkânlara kavuşacaksın ki, o imkânlarla Türkiye’den de toprak koparırsın.’

Türkiye’nin iç dinamiklerine dayanan “Çözüm Süreci” dış dinamiklerin devreye girmesiyle bozuldu ve PKK Türkiye’yi gerçekten de her zamankinden daha büyük bir terör furyasıyla sarstı. Aylarca süren “hendek” teröründe kan gövdeyi götürdü. Güvenpark saldırısında 36 sivil paramparça oldu. Ülke sathında sayısın unuttuğumuz kadar çok terör eylemiyle halkın ve devletin ufku karartılmaya çalışıldı. Türkiye sarsıldı, evet; ama yıkılmadı. Yıkılmak şöyle dursun, terörle mücadele azmi ve kabiliyeti artarak çıktı bu süreçten. PKK’ya kök söktürerek çıktı ve kök söktürmeye devam ediyor. Hem içeride hem de Irak’ta. Geçen sene PKK’nın Suriye’deki kalelerine de uzanmaya başladı; Afrin ve çevresini PKK’dan temizledi. Şimdi ise Fırat’ın doğusundaki PKK mevzilerini dağıtmak için “Barış Pınarı Harekâtı”nı başlatmış bulunuyor.

Bunu ‘Kürtlerle savaş’ gibi göstermeye çalışanlar da gayet iyi biliyorlar ki, “Kürt Açılımı” ve “Çözüm Süreci”nde Kürt meselesini bütün boyutları ile ve hakkaniyet içinde çözme iradesini ortaya koymuş olan Ankara’yı Barış Pınarı Harekâtı’na sevk eden şey PKK terörüyle sonuna kadar mücadele azminden başka bir şey olamaz. PKK, Türkiye’nin canını yakan bir terör örgütü mü? Evet öyle. Suriye’nin kuzeyine hakim olan ve Türkiye’yi fena halde tehdit etme potansiyeli taşıyan PYD/YPG’nin Kandil’deki PKK kurmayları tarafından yönetildiği malum mu? Malum. Başka izaha gerek var mı? Yok.

H H H

Şivan Perver, Barış Pınarı Harekâtı’yla ilgili video mesajında “Yeter ulan, yeter! Ne yaptık ulan size, ne yaptık, bu kadar bize saldırıyorsunuz?” diye haykırıyor. “Megri Megri” değil ama işte bu mesaj fena halde yadırgatıcı. “Biz” derken Kürtleri kast ediyorsa, saçma. PKK’yı kast ediyorsa da saçma. Böyle operasyonları üzerine çekmek için yapmadığı ne kaldı PKK’nın?

PKK 2015’te Abdullah Öcalan’ın çağrısına uyup silah bıraksaydı ve aradan geçen dört seneyi Ankara’nın tam güvenini kazanmak için güzelce değerlendirseydi, bugün Suriye’nin kuzeyine yönelik askerî operasyonları değil, dağlardaki PKK’lıların esenlik içinde evlerine dönmelerini de içeren bir uzlaşmayı ve tam demokratik bir siyasi yeniden yapılanmayı konuşuyor olurduk. Veya: PKK Türkiye’yle çatışmayı tercih ederken PYD onunla irtibatını kesip Türkiye’ye itimat telkin etseydi, bugün Suriye’nin kuzeyine yönelik askerî operasyonları değil, Ankara-PYD yakınlaşmasını konuşuyor olurduk. 

Şivan Perver hesap soracaksa, emperyalistlerin dolduruşuna gelerek barışı ve uzlaşmayı teröre kurban eden PKK’ya ve onun Suriye’deki uzantısına hesap sorsun. !

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 12 Ekim 2019 14:15
Evet hatalar yapıldı ama ,dediğin çerçeve de yürüseydi süreç, şimdi Kuzey Suriye'de Kürtler adına ne kazanılmış olacaktı! ? Mesele şu ki; Türkiye paranoyak kürt korkusunu atmadigi sürece bir şey değişmez. .. Türkiye ki Kürtler olmasa, yaşamasa, Türkiye yine Kuzey Suriye ye Ypg Pyd yi tehdit olarak görecek miydi ! ? Yeter ki Kürtler in bir yönetimi olmasın ama hiçbir yerde olmasın ! Tüm mesele bu ! Seni demokrat ve adam bilirdik ama milliyetçi maskeni takip koroya katıldın, yok bir farkın faşist güruhtan...!
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 11:30
0
K.Irak ? Barzani? Bunları kürt olarak görmüyorsun sanirim.ya da işine gelmiyor. Her milletin içinde yaşayan milliyetlerin hepsi bir devlet olaydı , bugün 1000 devletli bir dünya olurdu! Osmanlı hiç mi uyandırmıyor çakralarını? Kaç devlet çıktı içinden bi bak? Ve devletlerin her birine ordan da o coğrafyaya bir bak ! kör değilsen görürsün! Hakim güçlerin kuklası olmaya ne de heveslisin.. Türkiye, coğrafyasının sigortasıdır! Kıbrıs mesela!! Türkiye olmasa şu an ne olacakti bir düşün istersen !
Hakan KESKİN 12 Ekim 2019 13:28
Allah razı olsun.
İbrahim Erdoğan 11 Ekim 2019 20:54
Muhterem beyefendi!.. Bir senaryo yazmışsınız, buna kendiniz inanıyormusunuz bilmiyorum ama belki bizim inanmamızı bekliyorsunuz!.. Lütfen okuyucuyu saf yerine koymayın...
vicdan 1 11 Ekim 2019 20:32
Amerika da zenciler refahtan pay aldıktan sonra seküler hayat tarzı ile beyazlaştılar bizde de aynı olaylar yaşanıyor. Sizi yargılamıyorum insansınız vazgeçemediğiniz standartlarınız oluşmuş anlaşılan. Ama lütfen dini kullanmayın yada Selahattin'i,ümmetin yetimlerini..Şivana gelince biz tanımayız siz tanıttınız barış için gelmiş şimdi adamı suçluyorsunuz..Allah çerkeslere böyle şeyler yaşatmasın.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 19:39
Seni ümmetçi bir mümin zannediyorduk, nasıl oluyorda bu milliyetçi damarlarınız sizi kontrolü altına alıyor! Allah'tan korkup biraz mümine empati kuramıyormusunuz. Sizin bakış açınızla bakarsak Filistinliler, Keşmirliler, Doğutürkistanlılar, Mirammarlılar da terör grubuna girmiyor mu? Zulüm benden ise, ben benden değilim.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 11:32
0
Filistin? İyi incele bakalım.. 67 den bu yana ne olmuş? ... Keşmir? Hindistan ve Pakistan.. anayasalarında var .. referandum yapılacak on yıllardır .. hindistan hiç bir zaman yaptırmadı.. Doğu Türkistan!! Senin ülkende öyle milyonlarca kürdü toplama kampına alıp, işkenceyle öldürme ?? Ve sırf inançları yüzünden.. Myanmar! Çin benzeri.. müslüman oldukları için.. kimlik bile verilmiyor .. Yahu ne alaka bunlarla Barış Pınarı! Ümmetçi müminin vatani olmaz mı!?
VİCDAN 11 Ekim 2019 19:27
Hakan bey, Bu bölgede örgütün ideolojisini benimsemiş kimseler olabilir tamam.. bunların köle pazarlarında kadınları,kızları satıldı ,ekranlarda kafaları kesildi ne yaptık iki tane uçak gönderip bombalasak ne olurdu yapmadık .. Sonra kanları ile kazandıkları kazanımlarına siz terör örgütüsünüz diyoruz adınız gibi biliyorsunuz örgütle alakası yok bu halkın kazanımı olmasın hayır öyle değil diyorsanız Barzaniye tanklarla gövde gösterisi yaptılar? Ben acizane 90larda yenişafakı bu gazeteyi kurduğunuzda zor zamanlarınızda destek olmaya çalıştım maalesef gene hayal kırıklığı yaşıyorum .
Zerrr 11 Ekim 2019 18:09
Ellerine saglik Allah yazinin ecrini versin. Ferocular yine unlike yapcak
Nadir Baba 11 Ekim 2019 17:36
Pkk ve Hdp'nin peşine takılanşar! Bugün emperyalislerle işbirliği yaparak suriyede ya da ırakta bir devlet kurmanın; büyük göç ve yer değiştirmelerin kapısını açarak bu coğrafyadaki tüm kürtler için kan ve gözyaşı getireceğini görmüyorlar. Ayrı bir kürt devleti kurulunca Türkiye ve Irandaki kürtlerin mevcut statüsünü devam ettirebileceklerini sanıyorlarsa hayal görüyorlar demektir. Şu ana kadar hiç tanışmadıkları ulus devletlerin sahici yüzüyle karşılaşınca anlayacaklar ama zamanı geri döndürüp bugünkü konuma dönme imkanı da olmayacaktır.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 17:33
Bak’ dedi ağalar, ‘burada IŞİD ile mücadele bahanesiyle seni dişine kadar silahlandırıp devletleştirebiliriz, hatta devletini denize de açabiliriz;" Diyorsunuz, Yahu yüzyıldır batı kürt devleti kurulmasını istiyor yalanınız Irak kürt bağımsızlık refarandumunu İsrail dışında "tüm dünya" reddetmedi mi? Yetmedimi bu yalanı sende hala devam ettirmeye çalışıyorsunuz.Bari bundan sonra sadece İsrail istiyor deyin hem gerçekçi olur ,hem "dünyayı arkanıza almış " olursunuz.Ama bunun kötü bir sonucuda olur tabi ,uyanıp bazı gerçekleri de görme tehlikeside var tabi. Böyle yalanlarla uyumak daha iyi
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 16:36
Çok doğru bir analiz elinize sağlık
Salih cetin 11 Ekim 2019 15:43
Dolmabahce mutabakatını tanımadigini söyleyen benmiydim?siz hatirlamazsiniz hakan bey.pkk, pyd terör örgutudur diyelim size göre tabi.peki turkiyenin tek dostu barzani de teröristmi,turk devleti icin pkk ile savasan barzini, bagimsiz olmak istediğinde buna ilk karşi duran kimdi ve engeleyen kimdi?mesele şu veya bunun terorist olmasi degil.mesele kürtlerin eline bir statu gecmesin.kürtler o eski aptal kürtler degil artik.bunu sizin gibi insanlarinda anlamasi lazim artik.size tavsiyemdir.
KARAR OKURUMürsel 11 Ekim 2019 15:14
İyi niyetli ve meşruiyetçi Kürtler taleplerini, vatansever ve cesur Türklere dayanarak yapar.Sonu hapis ve çile de olsa.Barış süreci ve Hdp'nin 80 vekili Türk civanmerliğinin ispatıdır.Terörle karışık hak arama mutlak güvensizlik oluşturur.Dış Türklere tanıdınığınız hakları tanıyın diyen havel bunu bir kez anlamayı dene.Türk ordusu Kürtler ve devlet kurmasın diye girmiş K.Suriye'ye. Ee pkk/ pyd Amerika Rusya Esad silahı, Suud Bae parasıyla Türkiye'de de Kürdistan kurmak için adam öldürmüyor, Suriye'yi kürtleştirip yüzbinlerce muhalif Kürdü topraklarımıza sürmüyor.Şirinlikyapıyor müslümankürt!
barış b 11 Ekim 2019 14:56
kürt düşmanısınız. ve kürtlerden korkuyorsunuz. ahlaksızsınız yalancısınız .
Muhtefi. 11 Ekim 2019 17:36
4
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan işinde.,gücünde HELAL YOLDAN ekmegine Ter Doken Kürt Vatandaşa veya diğer Etnik kokenliye Kendime Istedigimi onlara Samimi olarak Istemezsem,dileyemezsem Once İNSAN değilim sonra da İMAN iddiam BOŞ-TUR. .herkesi kandırabilirim ama Aynaya baktım mi. Kendimi Kandiramam.!.ama Sözde KÜRT HALKINA hizmet diye Gavur tabiatlı irkci,faşist Terör ve uzantilarina karşı aynı NIYETLERI taşımam.Asla. ! Cunku BIRLIGIMIZİ komsulugumuzu,dunurlugumuzu, bugünümüzu,yarinimizi FITNELIYOR.saygılar.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 20:13
1
muhtefi guguk kusu gibi bir o sayfada bir bu sayfada ortaya cikip insanlari ahmak yerine koyuyor. "Gavur" diyen dilini de esek arisi soksun. Hem Irkci degilim de hem de Irkci kufur kullan. Utanma duygun yok.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 11:53
0
Sen, tanımadığın bir insana ahlaksız , yalancı diyerek kendi ahlakını sorgulatan... onlarca kürt dosta sahip bir insana kürt düşmanı diyerek, en fazla fitneci olursun! Amerika nin kölesi, İsrail 'in uşağı olmuş pkk, pyd gibi kalleşlere peşkeş mi çekecekti Türkiye, o toprakları! Bunu diyen yazara hakaretle, neye destek oluyorsun veya öyle sanıyorsun? Hadi ordan
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 14:03
Sayın Albayrak, yazınızın neresini eleştireyim bilmiyorum. Doğru olan tek satırı yok ki. Siz bu gazetede hükümet komiserisiniz galiba.
lazoğli 11 Ekim 2019 13:58
tespitleriniz yerinde ve hakkaniyetli. kaleminiz dert görmesin.
Ehl-i İrfan 11 Ekim 2019 13:24
Sayın Yazar,sizi Orhan Miroğlu teyit ediyor; "Eğer daha dün çözüm sürecine ihanet etmeseydiniz, bugün 'Amerika bize ihanet etti' demek zorunda kalmazdınız. İhanet edene ihanet ederler. Kürt halkının özgürlük uğruna iki yüzyıldır verdiği mücadelede bir imkan değil, bir engelsiniz. Onuru tarih boyunca kırılmış bir halkın onurunu bir kez daha kırdınız." Ne diyor Trump; "Paralarını verdik, bizim için savaştılar." Tercümesi; "Amerikalı anneler ağlamasın diye Kürt gençlerini kendilerinin olmayan bir savaşa sokup ölüme sürükledik."
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 11:06
Hakan bey, bu yazı gerçekten milliyetçilik kokuyor. Senin gibi kendini bu zincirlerden kurtarmış olduğunu düşündüğüm birine yakıştıramadım. Bu tavır ve söyleminle Kürt’leri islamdan uzaklaştırmaya hizmet ediyorsun. Diğer yorumları okursan bunu anlarsın. Ve bunun vebali çok yüksek. Daha fazla bir şey söylemeye gerek duymuyorum.
Muhtefi. . 11 Ekim 2019 19:28
4
Milliyetçi ya ne .:))..herkes,herkesler kendi Mesrebi, Mezhebince, Motivasyonunca Milliyetçidır. :)) Pozitif veya negatif. Aynı Fikre, zikre, inanca inanan Toplumlar (herturlu etnik kokeni ) ile Kendi fikrinde Millet topluluğudur MİLLİYETCIDIR.Örnek PKK saflarında herturlu ırktan olanlar var onlar kendi Fikrinin MİLLİYETÇİSİDIR. .kelime oyununa gerek yoktur. .kiminle berabersen onunla Aynı Millettensin. !..bu HAKİKATTİR. Kalanı laf cambazligidır. .
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 20:17
0
19:28..."herkesler" diye bir kelime yoktur Turkce'de. Lutfen guzel lisani yozlastirmayin.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 11:59
0
İslamdan uzaklaşmak için yazarın bu söylemlerinin yeterli olduğu bir müslümanlık? Müslümanın vatani olmaz mı ki yazar, bunları yazınca milliyetçi diye (aslında ırkçı diye) iftira ediyorsun! Vatanını korumak için ölen şehit olur diyen İslamin hangi öğterisinde , kalleşlere kardeş muamelesi var? parasını , silahını verip besledik diyen Trump yalan mi söylüyor? Amerikanın tam anlamıyla köleliğini yapanlara yapılan harekâta aidiyet yerine, bunu destekleyen yazara iftiralar.. bi bitin be
METİN P. 11 Ekim 2019 10:46
Pkk hiçbir zaman kürtler için çalışmadı ki Türkiye onu kürt temsilcisi olarak tanıyıp muhatap alsın.Bundan sonra bu mümkün değildir zaten.Pkk işe başlarken kürt örgütlerini yok etmekle uğraştı.Kuk,ddkd,kawa,ala rızgari gibi örgütleri sindirdi.Kendisinden başka hiç kimseye hayat hakkı tanımadı.Onun Türkiyeyle bir barış ihtimali sözkonusu bile değil.Çözüm sürecinde çok ciddi görüşmeler ve diyaloglar yapılırken bingöl_lice karayolunda yüzlerce yol kesme faaliyeti yaptı.Askeriyeye yiyecek malzemesi götüren onlarca tırı yaktı.
Yazarın tespitleri yerinde. Elbette ülkemizde herkesin istediği şekilde kendi dilini, inancını yaşayarak yaşama hakkı var. Herkesin kendi dili ile eğitim hakkı olmalıdır. Bunun yolu silahlı mücadele midir? Türkiyede silahlı mücadele ile hak elde etmenin imkanı yoktur. Kürtler kardeşimizdir ancak haklarını terör örgütü ve onun uzantısı partilerle değil demokratik yollarla aramalıdır. Türkiyenin huzuru ve barışı için demokrasiden başka çare yoktur. Çözüm sürecini bozan hem AKP hem de terör örgütüdür. Biri oy biri de güç kaygısına düşmüştür.
Ali baba 11 Ekim 2019 13:18
5
Kûrdler Haklarini, Demokratik yollarla aramalilar ? Haklarini, senelerdir aradilar , Kûrdlerden, boš hapisane kalmadi, ne yapsinlar, Dogin yolunu gôsterdik
musto 11 Ekim 2019 18:16
2
13.18 Ali baba sahi ne zaman dağdan inip üretime katkıda bulundunuz.Daima üretenlerin çalışanların faydalı insanların başına bela oldunuz.çalışan üreten insanlar sizlerin yüzünden batıya kaçtı.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 10:40
Hakan Bey, siz askerliginizi nerede yaptiniz?
Kazım TANRIVERDİ 11 Ekim 2019 10:32
Diyarbakirin ilcelerinde pkk tarafindan hendekler acilirken ,kitalar halinde tsk birliklerinnin onlerinde marsla soyleyerek gecerken susturanlarin gunahi yok degilmi 780 askerimiz ve polisimiz hendeklerde sehit edildi.Bunlarin katili kim sen biliyorsun
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 10:23
Ne zaman suriye’ye çay içmeye gideceksiniz:))
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 15:25
1
Çaylar hatta nargileler içiliyor zaten !
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 10:10
Kürt kardeşlerimiz aydınlanmıştır şimdi. Tam anlamamışlardı harekat kime karşı.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 13:39
1
Kurtleri kandirmaya calismiyor. Turkleri kandirmaya calisiyor.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 09:52
Sayın yazar ne yazdığını bilmeden yazmışsın. Ypg veya PKK Hiç silah kullanmasa da durum bundan daha farklı olmayacaktı emin ol. Kuzey Irak referandumunda gördük Türkiye’nin Kürtlere bakışını. Terör örgütleri bahane maalesef. Şunu bilinki Suriye’ye atılan her bomba ve her kurşun Türkiye’deki Kürtlerin yüreğine de iniyor. Her saldırı bizi biraz daha bir birimizden koparıyor maalesef
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 12:50
2
niye maalesef? su akar yolunu bulur.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 09:25
Kimi kandırıyorsun acaba? Kendini mi? Bunlara inanmadığını biliyorum. Şöyle söyle: Biz egemen kürt istemiyoruz. Eşit değiliz onlarla. Onlarla kardeşiz ama evin abisi benim. Ah ırkçılık ah, kimleri yakıyorsun böyle! Yazık Hakan'a! Üç günlük dünya için değmez, hiç bir halkı hor görmek. Şivana gelince, Halepçe'de, orda burada binlerce insanı katledilmiş bir ozan o. Ne demesini bekliyordun?!
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 09:23
Samimi, inanan bir insan olarak yaptığınız bu yorumu bir de tersten düşünmenizi öneririm. İnsanları kavim kavim yaratan Allah onlara kavimliklerinden doğan haklarını da bahşetmiştir. Buna insanlar karar veremez.
Hakan'cım lütfen sen söyle...Davutoğlu'nun Esed ile görüşmesinde "cezaevindeki ihvan üyelerini serbest bırak ve onlara 3 bakanlık ver" demek suretiyle -olmayacak bir talep ileri sürerek- iç savaş tezgahladığı iddiası doğru mu...?
hghf 11 Ekim 2019 08:32
yazdiklariniza katilmiyorum
Karar Okuru 11 Ekim 2019 08:28
Kim neyi tartışıyor pek anlaşılmıyor. Dün Rusya ve ABD BM’nin Türkiye aleyhine alacağı kınama kararını veto etti. Bilmecenin parçalarını yerine koymak gerekirse harekat Türkiye’nin talep ettiği, ABD ve Rusyanın kabul edip çizdiği ve YPG nin de ikna edildiği bir çerçevede yürüyor. Gerisi tiyatro ! Ne yani daha önceki güne kadar tırlar ile YPG ye verilen silah ve malzeme geri alınıp ya da imha edilip dağılacak mı. Hedef talep edilen güvenli şerit. Sonuçta bağıra bağıra ilan edilerek operasyon yapılmaz ancak herkesi mutabık kalınan pozisyona almak için çalınan zil sesidir o. Sınırlı bir önlem bu.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 16:04
0
PKK veya YPG zaten devlete calisiyor , Turkiyeye ihtiyacı olduğu zaman mazeret yaratiyor.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 08:14
"Kardeslik, muhabbet ve hakkaniyete dayanan 1000 yillik yoldaslik"...insanlari ahmak yerine koymaktan ne zaman vazgececeksiniz. Biktik bu "kardeslik" safsatasindan.
Muhtefi. . 11 Ekim 2019 22:26
0
Bizde bıktık inan ki .!.:))..Saflar belli oluyor işte. Fena mi.!.?..herkes Safina gecmeli.!..
N.Öztürk 11 Ekim 2019 07:55
Sayın uzak görüşlü yazar, Ş.Perver ve familyasından ne bekliyordunuz ?
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 07:31
Kandırımanın faturasını 770 TÜRK evladı ödedi
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 07:06
Değil yanı başımızda dünyanın öbür ucunda da bir Kürt devleti kurulursa savaş sebebidir diyen zihniyet var. Kuzey Suriye de PKK var diye saldırıldı peki referandum dan sonra Habur sınırına gönderilen tanklar ne içindi. Erdoğan zamanında ben olsaydım kuzey ırak yapılanmasına izin vermezdim demedi mi? Kısaca mesele pkk değil Kürt’ler dir. Yazın için de hadi ordan diyorum.
evin 11 Ekim 2019 03:59
yine her zamanki gibi dış mihraklar suçlu olmuş. akp sütten çıkmış ak kaşık zaten... dolmabahçe mutabakatını önce imzalayıp sonra da benim haberim bile yoktu diyen kimdi? şehirlere bombaları dolduruyorsunuz hepsini biliyoruz diyen kimdi peki? düşününce eminim hatırlayacaksınız. ha gayret...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 10:51
9
Sizin 90 yıllık öngörüsüzlüğünüzün, cehaletinin, ırkçılığınızın çıkardığı problemi sayın Erdoğan çözmeyi denedi, olmadı. O kadar cahil bir kitlesiniz ki ve cehaletiniz o kadar büyük bir enkaz bırkamış ki... En azından birileri sizin bu cehaletinize dur dedi, denedi... Olmadı... Zamanı geldiğinde yine deneriz...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 11:29
13
ab ve abd hayranı, suriyeli mültecilerden nefret eden ama aynı zamanda insan hakları aktivisti, teröristlere laf etmeyen ama tür ordusu ve polisini sevmeyen savaş karştı evin değilmi bu...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 15:30
5
11:29, unuttuğun bir şey var, fıçı bombasını icat edem Esed celladı sevicisi evin ...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 03:54
bir işide doğru dürüst yapabilseniz keşke, hayatınız hep yanlış kişilere yanlış şeylere destek verip pişmanlıkla geçti
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 02:02
Samimiyet yoktu sayın Albayrak. Menfaatler vardı. Siyâsî rant yani oy kazanmak. HDP'nin oyunun artması dağı rahatsız etti. Güç el değiştiriyordu. İktidar için de oy kaybıydı. Bazı rant çevreleri devreye girdi. Masa devrildi. Ş.Perver MEHMETÇİK şehit düşerken sesini yükseltseydi(Hepimiz kardeşiz diye) teröristlere yeter artık deseydi. Önce insan ol sonra Türk Kürt fark etmez. İnsan olmayandan hiçbir halt olmaz.
Bir Kürt 11 Ekim 2019 01:45
Hakan, biz seni müslüman ve akli basında biri zannederdik. En azından müşterek arkadaslarımızdan dolayı vicdan sahibi bir kaç kisiden bilirdik.Lakin irkcilik siz Türklerin kanına o kadar işlemiş ki siz ne söylediğinizin farkında bile degilsiniz. Yazıklar olsun s. Dininiz devlettir. Ve bu devlettin çizdiği sinirlarlardan cikayaciginizi yüz yıldır sürekli olarak isbat ettiniz. Bizim bir kavim olarak sahip oldugumuz hic bir hakkimzi bedel ödetmeden vermediniz. Yillarca sizin gibi insanlarla yanyana namaz kildigima çok pismanim. Biz ayni dinden degiliz. Sizin dininiz size, bizim dinimiz bize.
Sabır! 11 Ekim 2019 07:14
11
Anadoluyu İslamlaştırmak için Selçuklu sizi Anadolu ya taşıdı.Selçuklu öncesine ait bir Anadolu da tarihiniz var mı bana ispatla.Koca laflar etmeden dur düşün yolcu.Emperyalizmin uşaklığını yapma!
karar okuru 11 Ekim 2019 08:18
11
Sana yeni dinin hayırsız olsun. Kavim devletini de yeni peygamberin ABD'den istemeye devam et. Onlar elbette dinine Türkler'den daha iyi hizmet edecektir ; yeni dinine...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 08:24
8
Biz Zerdüşt değiliz...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 08:33
9
Irkçılık bence senin kanına işlemiş. Mesela Erdoğan etmik Türk değil, birçoğumuz da değiliz ama Türkiye vatanımızın çıkarları penceresinden bakarız, sen ise belli ki Türkiye vatandaşısın ama kürt ırkçılığı kanına işlemiş farkında değilsin, bu yolda kendine din bile uydurmuşsun. Tatava yapma
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 10:02
8
Alın gidin demek de vardı ama gider bir emperyalist devletin piyonu olurdunuz, hem bize başağrısı olur ama kendiniz eskisinden daha beter olurdunuz. Bunu göremiyor musunuz? Beraber aynı dinden miyiz; o halde bölünme, ayrı devlet kurma safsatasından vaz geçeceksiniz, meramınızı da teröre başvurmadan anlatacaksınız.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 11:32
8
kıldığın namaz senin olsun bırak goy goyu da abd yle niye iş tutuyonuz onu anlat, abd da neyapsın kan emici emperyalist olduğunu anlamanız için... neyse anlatma namaz kıldığı için pişman olana ne denir.
musto 11 Ekim 2019 11:58
4
01.45 1400 sene Halid Bin Velid komutasında Bizanstan,almış olduğumuz Siirt ve çevrelerinde kurmuş olduğumuz Şehirler bu gün devletin desteği sizlerin gayreti ile sn.Erdoğanın itirafı ile demografik yapının nasıl değiştiği gözler önüne serildi. Çekirge sürüsü gibi kara çadırlarınızla gelip yok ediyor sonrada kuzu postuna bürünüyorsunuz.
Karar Okuru 11 Ekim 2019 13:27
3
Tümüyle soğuk savaş döneminde ABD organizasyonlar ile kurulan ve geliştirilen ve uzun yıllardır ülkede iktidar olan dinci, bağnaz milliyetçi geçinenler şimdi ABD karşıtlığı yapmıyor mu çok komik oluyor. 68 de solcu gençler Filistin davasına destek verirken bunlar ABD güdümünde sopalar ile saldırıp. Ünlü ABD 6. Filosunun savaş gemileri önünde namaz kılarlardı. Hey gidi dünya. Sovyetlerin yıkılmasında bu kitleyi güzel kullandı ama şimdi çoğu Rus dümen suyunda. Vay ortadoğulu zavallı halklar.
Bir Türk 11 Ekim 2019 15:16
7
Değerli kardeşim Doğu Anadolu bölgesinde dört yıl devlet memuru olarak görev yaptım. Bütün bölgeyi genellemiyorum ama orada ırkçılığın alasını gördüm. Irkçılık türklerde de kürtlerde de var. Sen sahip olduğum hangi hakka sahip değilsin. Emperyalistlerin kuyruğuna takılıp silahla hak aramaya kalkarsan cevabını alırsın. Ben sizinle namaz kıldığıma pişman değilim, Allah'ın emrini yerine getirdim.
Muhtefi. . 11 Ekim 2019 22:35
0
Eyvallah. Geç bile kaldınız. :))..Maskeler düşsün artik..Kim kimdir bilelim. :)).
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 01:40
"Eyy Avrupa. Bir daha isgal derseniz 3.6 milyon musluman multeciyi size yollarim"...Piyon mu 3 milyon musluman? Hani bu musluman kardeslerimize sahip cikmak insani gorevimizdi?
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 11:30
1
bak bu konu da haklısın suriyelileri göndereceğine ne kadar yavru mankurt varsa onları göndersin anında tamam biz yaptık sen yapma derler...
Yani sen diyorsunki herşekilde asimile ol ses etme seni ve kültürünü yok etmeme sevin petrolünü suyunu alırım sanada birşey vermem ve buna sevin nede olsa müslümanız Kürt müslümanlar tabiki Türk müslümanların kölesi olmaktan gurur duysun ve ırkçıyım ama bunu şimdilik açıklayamıyorum diyor Hakan hazretleri gelsin şöyle bir kurt Asena uluması sevinsin Hakan bey. Ayaklarını da yıkamak bana şeref verir çekinmeyin uzatım ayaklarınızı o pis kokulu parmaklarınızı Hakan efendi sen efendi ben zenci Abuzer
Karar Okuru 11 Ekim 2019 08:38
6
Bu kürtçü ve türkçü kafalar aslında birbirinin aynıdır. Işıd ile mücalede ettiğini söyleyenlerin vahşet ve cehalet anlamında onlardan hiç bir farkı olmadığını suriyedeki olayları izleyenler bilir. Sonuçta orta doğulular fırsat buldu mu birbirini boğazlar. Ancak emperyal güçler önünde kedi gibi sinerler. Onlar nereye çekse ister seve seve ister sürüklenerek oraya giderler. Gerisi laf-ı güzaf. Bu kafaların çapı bu.
Karar Okuru 11 Ekim 2019 01:08
Bu arada PYD başkanını kırmızı halıyla kim karşılamıştı? Kürtler, Türkler Araplar Az gelişmiş ortadoğulu kültürleri ile aldatır, aldanır ve kolay oyuna gelir. Emperyalistler ise bundan yararlanır. Allah yardım etsin diyoruz ama etmiyor işte. Irakta yapılan harekatları hatırlayın, o günlerde de Irak kuzeyinde bir oluşum kırmızı çizgi idi şimdi devlet ağzı ile kızdığımız kürtlere “defolun Kürdistana” diye adres gösteriyoruz bir zamanların kırmızı çizgilerini. Şimdide aynı oyun Suriye kuzeyinde. Emperyalizm ne yapsın bu coğrafyanın kolay lokma olma özelliğini değerlendiriyor tabi. Bop, mob işte.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 07:01
6
Evet karşıladı ama kırmızı halı 1 tık fazla geldi ve şu an anladığı dilden konuşuluyor.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 00:30
Yani yapilan bu operasiyon kürtlere karsi degil oylemi? Yani orda ypg degilde baska bir kürt orgutu olsaydi bu operasiyon olmiyacakti oylemi? Ben Allah’a yemin ediyorum ki orada bir Kürd devleti kurulmasin diye yapiliyor bu operasiyon Tersini soyleyen varsa Allah adina yemin etsin de gorelim. Hem gideceksin adamlari öldürmek için hemde diyeceksin adam bizi vurdu Sehid olduk ulan terbiyesiz ahlaksiz adami öldürmeye gidiyorsun evine giriyorsun tabiki adam seni vuracak ve kusura bakma sehid falan da degilsin hasa Allah’imi kandiriyorsun? Butun dunya senin haksiz oldugunu haykiriyor islam alemi
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 00:57
21
Allah adına yemin ediyorum ki Kürt devleti değil,terör devleti kurulmasın diye operasyon yapılıyor.Marksist Leninist terör örgütü PYD PKK nın Allah'la,İslam'la ne işi olur.Emperyalistlerin kukla yönetimlerini(Suud,BAE v.s.)İslam alemi diye yutturamazsın.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 01:38
13
PKK Suriye yapılanması 2012'de 3 kantoncukla başladığı serüvenini dünyanın bütün emperyal güçlerini arkasına alarak 2016'da bütün kuzey Suriye'yi işgal ve Suriye petrol yataklarının tamamına el koymakla sonuçlandırmasaydı masumiyetine inanabilirdim. Bugün Suriye'de yüzde on nüfus oranıyla Suriye'nin üçte birini işgal etmeye cesaret edenler gücü yetse yarın neler yapar.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 02:06
4
Nerde o islâm alemi şaka mısın? Silah bırakılacak NOKTA! Konuşmak için sabırla...
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 02:11
11
ABD o kadar silahı Kürtleri çok sevdiği için mi verdi? Emparyalizme karşı ideolojisi olan sosyalist bir ötgüte... biraz akıl!
müslüman 11 Ekim 2019 05:32
14
Öncelikle sizi küresel güçlerin kullandığını göremeden Türk askerine hakaret etme hakkın yok. Sağır sultan biliyor ki orada Kürtlerin olması değil mesele. Öyle olsaydı Türkiye aynı tepkiyi Kuzey Irak'a gösterirdi. Bugüne kadar onbinlerce insanın kanını akıtan terörist bir örgütün kurduğu sözde devletten söz ediyoruz. Ayrıca kim demiş orada sadece Kürtlerin yaşadığını. Demografik yapısını mahvetti suriyenin. Hem Suriye'nin hem Irak'ın kuzeyinde milyonlarca Türkmen varken hiç sordun mu niye sizin cici teröristlerinizi destekliyorlar? Bu örgütü destekleyenler; ikiyüzlüsünüz, ahlaksızsınız nokta.
Sabır! 11 Ekim 2019 06:31
15
MLKP, DHKP_C,PKK gibi örgütlerle yıllardır Türkiye savaşıyor.Bunlardan ilk ikisi Türk terör örgütleridir.Bu terör örgütleriyle savaşırken,Türklerle savaşmış olmadığı gibi.PKK ile savaşırkende Kürtlerle savaşmış olmuyor.Bu hain örgüt içinde Kürtlerden daha çok Ermenilerin söz sahibi olduğu unutulmamalı!
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 07:57
1
"Sabir" rumuzlu, yani PKKlilarin cogu Ermeni, oyle mi? Ne becerikli adamlarmis bu Ermeniler yav. Her tasin altinda Ermeni. Korkulur bunlardan...Ha bu arada sevinecegin bir haber: Mehmetcik bir Ermeni koyunu bombalamis Firat'in dogusunda. Patlat bir sampanya.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 08:41
11
Amerika ile aynı yatağa girmiş adama terörist denir. Kürt kimliği üzerinden ağlama. Terörist adama acınmaz, kimliği ne olursa olsun. Türkiye'yi parçalamayi amaçlayan bu şeytan müsveddeleri orada barınamaz. Kürt Turk bu topraklarda büyüdük. Kardeşlik hukukumuz var.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 08:44
4
Kardeşim niyetim sana hamaset dolu cevap vermek değil. Belli ki Allah adına yemin ettiğine göre inançlı bir Müslümansın. Türkiye Cumhuriyeti devletinin yani senin içinde yaşadığın ülkenin oraya sırf bir kürt devleti kurulmasın diye girdiğini söylemişsin. Sen de bana elini vicdanına koyarak doğru söyle. YPG-PYD'nin PKK'yla ilişkisi var mı yok mu? Vicdan sahibiysen bırak ilişkisi bizatihi kendisi olduğunu söyleyeceksin. Peki soru şu pkk devlet olmadan bu kadar terör saldırısıyla ülkene zarar verirken devletleştiğinde kimlerle bir olup içinde yaşadığın ülkeye zarar vermeye çalışacak.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 10:09
7
Orada emperyalistlere piyon olacak bir devletçik(!) kurulmasın diye. Ve o devlet, çağdışı, başbelası bir stalinist, maoist bir devlet. Seni özgürleştireceğimseni, gel gel yapana gidersen sonun mezbaha ya da kurdun midesi olur.
KARAR OKURUMehmet atay 11 Ekim 2019 12:31
6
Kürt devleti neden kurulsun Demografik yapı uygun değil Mülteci kürtler oranın asli unsuru değil
Ali baba 11 Ekim 2019 00:17
Kibris Tûrkleri için istedigimiz Haklari, Kûrtler içinde istersek,P,K,K,da Y,P,G de biter ve Kûrd sorunu çok kolay çôzûlmûš olur, VARMISINIZ Ayni Haklari Kûrdler içinde istemeye ?
musto 11 Ekim 2019 01:10
12
İkide bir Kıbrıs Türklerini diline pelesenk etmişsin: Bize ait olan bir ada İngiliz'e emanet verilmiş sonrada üzerine yatmış:Rum zulmü başlayınca Kürt,Türk,Arap,Çerkez Laz vd oluşan T.C ORDUSU Şehidler vererek hadlerini bildirmiştir isteyende orada ikamet etmektedir. Bana verilip sana verilmeyen hak ne olaki 40 yıldır memleketin, refahı için bilgi üretsen bugün,bunları konuşmaz: Anadoluyu cennet yapardık.Sen git Diyarbekir,Annelerine hesap ver ama içinde neyiniz var Kürt ,Anneleri biraz daha doğursunlar.
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 01:17
2
Hak getire.
Sabır! 11 Ekim 2019 06:40
12
Ne alaka,Kıbrıs ta Türkler, Rumlar tarafından saldırıya uğradı soy kırım yapılmaya kalkıldı.Türkiye de bunu engelledi.Saddam kimyasal bomba attığında oradaki insanlara kucak açan kim?Kürtler komşumuzdur.Aynı kültürün yoğurduğu insanlarız ayrımız gayrımız yok.PKK gibi terör örgütlerine de affımız yok
KARAR OKURU 11 Ekim 2019 08:31
6
6:40...Kibrista Rumlar Turklere soykirim yapmaya mi kalkmis?
KARAR OKURU 10 Ekim 2019 23:40
Budur, teşekkürler.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN