Türkiye'de politik afişlerin bir türü olan seçim afişleri 1946 yılında çok partili döneme geçişten sonra uygulanmaya başlanmıştır. İlk başlarda seçim afişlerinde amblem niteliği taşıyan tek sembol olarak CHP’nin altı oku kullanılıyordu. Diğer partiler ise partinin adının baş harflerinden oluşan rumuz kullanıyorlardı.
Daha sonraki seçim dönemlerinde parti amblemleri Amerikan afişlerine benzemeye başladı. Yani hayvanların simge olarak kullanılması siyasal yaşantımıza girdi. 1950'li yıllarda politik afişlerin bir türü olan seçim afişleri seçimlerin vazgeçilmez duyuru elemanları olur. Ama yaygın kullanımın 1957'de başladığını görüyoruz.
70'li yıllardan sonra siyasi partiler afişlerini piyasa ressamlarına yaptırmaktan vazgeçerek, grafik sanatçıları yada grafik stüdyoları ile çalışmaya başladılar.
Reklam ajansı-siyasi parti işbirliği Türkiye'de ilk kez 1977 Genel Seçimlerinde görüldü. Bu seçimlerde Adalet Partisi, Cen ajans'ın yardımlarıyla seçim kampanyalarını sürdürdü ve propaganda malzemelerini hazırladı.
Afişte Demokrat Parti'nin 1950’den 1957’ye kadar geçen sürede imza attığı başarılara gönderme yapılıyor. Fotoğraf ve resim ögelerinin kullanılmadığı afiş, dönemin siyasi ruhuna hitap eden bir slogan ile bilgi amacı taşıyor.
Afişte tipografi ve grafik ögeler dikkat çekiyor.
TKP'nin çark ve başak kullandığı bu afiş sade unsurlarla köylüyü ve işçiyi hedef alıyor.
Demokrat Parti'nin çiftçinin oyunu almak için hazırlattığı bir afiş.
Demokrat Parti'nin başarılı olduğu dönemde tarımsal alanda artış sağlanmış, bu artış doğrultusunda tarımsal mekanizasyonun getirilmesi, başarılı dönemin sandığa yansımasını amaçlanmıştır. Afişte kullanılan renkler dönemin siyasi ruhuna hitap ediyor. Klasik Sam Amca afişinin örnek alındığı afişte yumruğun büyükçe kullanılması gücün ifadesi olarak göze çarpıyor.
6-7 Eylül olaylarında yaşanan insan hak ihlallerine gönderme yapan bir afiş.
1977 yılında CHP seçim afişlerini Mengü Ertel ile birlikte yürütür. San Grafik'in yaptığı çalışmalarda kullandığı stencıl karakteri ve sola blok, diagonal tipografik düzen afişlerin aktif, dinamik olmasını sağlamakta.
CHP'nin dernek afişlerine benzer bir afiş çalışması.
Hür Parti bu afişte, altın ile buğday fiyatlarındaki artış ve düşüşü kullanarak rakamsal bir eleştiri yapmış.
CHP’nin petrol üretiminin yabancı işletmecilerden alınmasını amaçladığı afişin, fotoğraf ve resim kullanma yasağının devam ettiği bir döneme (1965) ait olduğu anlaşılıyor.
Yine San Grafik'ten Leyla Uçansu'nun tasarladığı "Silah gidecek-barış gelecek" afişi illüstratif bir çözümleme ile dikkat çekiyor.
Demokrat Parti'ye ait, pahalılığa vurgu yapan bir afiş çalışması.
Demokrat Parti'den yol, fabrika gibi modernleşmeye gönderme yapan bir afiş.
Demokrat Parti afişi.
Türkiye’de toplumsal muhalefetin siyasal mücadeleden, silahlı mücadeleye dönüştüğü bir dönem. 1973'e ait bu afiş, komünizmle mücadelede MHP’nin başarılı olacağına vurgu yapıyor. Afişteki slogan dönemin ortamı hakkında çok şey söylüyor.
Milli Selamet Partisi, o dönemler montaja dayalı Türk sanayisi geliştireceğine dair afiş ile vaatte bulunuyor.
Hedef kitlesi köylü olan bir DP afişi.
CHP'nin 'yok'luk vurgulu afişi.
Adalet Partisi bu afiş ile hala yolun ve su tesisatının oladığı köyleri hedeflemiş.
CHP’nin 1946 da güç kaybetmesi Atatürk destekli imajını kullanma gayreti içinde girmesine sebep olmuş.
Tarımsal alandaki başarıların tıkanmasına ve yedek parça problemine dikkat çeken 1957 yapım bir CHP afişi.
Demokrat Parti'nin 1950'ye ait en ünlü afişi.
Bir Demokrat Parti afişi.
Demokrat Parti'nin muhalif afişlerinden biri daha.
Milli Selamet Parti'si solculara ve rengini belli etmeyenlere yani tarafsızlara güvenilmeyeceğini iddia ediyor bu afişte.
TİP'in işçi ve köylü odaklı klasik afişlerinden biri.
Hür Parti'nin enflasyona vurgu yapan enteresan afişi.
Hür Parti'nin yaratıcı ve esprili afişleri dikkat çekiyor.