Back To Top
“Tövbe”ye ne oldu?

“Tövbe”ye ne oldu?

 - Son Güncelleme: 12.09.2019 Perşembe 09:17
- A +

Ak Parti’nin toplumla ilişkisinde sorunlar olduğunun herkes farkındaydı. Yerel seçimlere gidilirken, “ders verileceği”nin de farkındaydı. 31 Mart’ta 7 büyükşehir yanında İstanbul’da alınan sonuç açık bir tehlike sinyali idi. Ardından 23 Haziran bozgunu geldi.

“Ders verme” gündemi her iki seçimin ana konusuydu ve bu gündem, tamamen yapılan yanlışlara karşı üstelik Ak Parti’ye yakın, ona oy vermiş insanların “uyarma” girişimi idi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “parti lideri” olarak “Şimdi ders verme zamanı değil” derken de, “Bundan sonra şunlar şunlar yapılacak” derken de, yapılan yanlışların giderilmesi gerektiğinden yola çıkmış olmalıydı.

O günlerde Numan kurtulmuş “Biz de siyaseti biliyoruz, eksikleri hataları görüyoruz, önce 23 Haziran’ı geçelim, ondan sonra gerekirse siyasi bakımdan tövbe istiğfar ederek yanlışlarımızdan kurtulacağız” diyecekti.

Ak Parti’nin akil insanlarından olan Cemil Çiçek de bana, yeni parti girişimlerini değerlendirirken “yeni partinin eskinin hataları üzerinden yola çıkacağı”nı, dolayısıyla Ak Parti’nin de özeleştiri yapması gerektiğine işaretle “Demokratik bir tevbe yapmalı, hatalarını görmeli, kendini güncellemeli” demişti.

En yenisi Bülent Arınç’ın çıkışıdır. Kendisi yakın zamanda Cumhurbaşkanlığı Yüksek İstişare Kurulu üyesi yapılmıştır. Ak Parti’nin kudema(eskileri, ilkleri)sındandır. Kalktı, TV ekranında en sıcak tartışma konularında partisinin görüş ve uygulamalarından farklı değerlendirmeler yaptı. Ben sayın Arınç’ın ekranda söylediklerinden daha öte eleştirileri olduğunu da biliyorum.

Yani açık ki Ak Parti’de bir şeyler var.

Normalde Ak Parti’ye yakın insanların yer aldığı bazı whatsapp gruplarında mesela “İstanbul Sözleşmesi” konusunda kıyamet kopuyor.

Daha da önemlisi kamuoyu yoklamaları hem Cumhurbaşkanlığı Hükümet sisteminin hem de Ak Parti’nin uygulamalarının ciddi taban kaybına yol açtığını ortaya koyuyor.

Şöyle bir soru üzerinde düşünelim:

-Acaba insanlar “muhalif” konuma düşme endişesi taşımasalar, özeleştiri boyutunda söylenenler bunlarla sınırlı kalır mı?

Şunu da düşünmeliyiz:

Muhafazakar nitelikli bir çok insan, AK Parti yıpranırsa kazanımlarda ciddi tahribat yaşanır kaygısı ile özel ortamlarda dile getirdiği eleştirilerini kamuoyu önünde dillendirmekten kaçınıyor. Bu demektir ki, derindeki sancı görünenden daha büyük.

***

Cemil Çiçek’in değerlendirmesine yeniden bakarsak, yeni hareketler, eskilerin yanlışı üzerine kuruluyor. Bu doğru.

Ahmet Davutoğlu ya da Ali Babacan yeni bir hareket başlatıyorlar. Yeni bir siyasi hareket önce bir “İtiraz”ı, sonra da bir “İddia”yı içerir.

İtiraz, hem bünyesinden koptuğu siyasi yapıya hem diğer siyasi oluşumlaradır. İddia ise, Türkiye’nin önüne mevcut yapılardan farklı bir “vizyon” sunmakla ilgilidir.

“Reis onlara paye vermişti, ellerinden alınca isyan ettiler” yollu bir yorum olan – biteni anlamak yerine, oluşumları “tehdit” gibi algılayıp, peşin bir yargılayıcı dil üretme çabasını gösterir.

Ali Babacan zaten partisinden istifa etti. İtirazlarını ve oluşturmaya çalıştığı vizyonu Karar’daki mülakatta gördünüz.

Davutoğlu, bir süredir parti içinde itirazlarını seslendiriyor. Yayınladığı 16 sayfalık Manifesto’yu ben Osmanlı’nın çözülüş sürecinin başlangıcında devlete sunulan “Koçibey Risalesi”ne benzetmiştim. 

O manifestoda Ak Parti’nin tüm sancısı raporlanıyordu. “Gel üzerinde konuşalım, Ak Parti’nin tarihi bir misyonu var. Sancı alanlarımızın tedavisine birlikte bakalım” denseydi, ne olurdu?

Bu denir miydi? Başbakanlık’tan ve Parti Genel Başkanlığı’ndan alınan bir kişi söz konusuydu. O olay, zaten “Tasfiye” niteliğinde değil miydi? Pelikan - melikan merkezi bir operasyon çerçevesinde devreye sokulmamış mıydı?

O denmedi.

Öyle denseydi Davutoğlu gelir miydi? Davutoğlu malum operasyondan sonra gemileri yakmış mıydı, sonraki süreç “Anlaşmasız exit” niteliğinde değil miydi vs…

Davutoğlu ve birlikte yol aldığı düşünülen kişiler kamuoyu önündeki eleştirileri gerekçe gösterilerek “partiden ihraç” edilmek isteniyorlar.

İhraç?  Olur mu, büyük ihtimal. Epeyce bir süredir yolların ayrıldığı açık.

Sonra Davutoğlu için yeni bir “Yol”a çıkılırken kendi sınavı başlayacak. Yaşanan sürecin yönetimi de o sınava dahil hiç şüphesiz.

Öte yanda Ak Parti’nin “demokratik tövbe”si her ne ise onun nasıl şekilleneceği gözlenecek.

“Hesaba çekilmeden önce muhasebe yapmak”tan bahsetti ya sayın Erdoğan Konya’da, onun gerçekten “Tedavi edici boyutta” yapılması gerekecek.

Orada da “Sistem körlüğü”nden kurtulup, “Sancı alanı”nı görebilmek önemli. Benim yaşadığım tecrübeler, bunun çok kolay olmadığını öğretti bana. İnsanlar gidenleri kötülemeyi, hatta onlara konuşma yasağı uygulamayı, kendi kendilerini onarmaya tercih ediyorlar çoğunlukla. Hele “Abi”lerin, “Hoca”ların, “Reis”lerin yanında kredi toplamak söz konusu ise… 

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
kiowa 16 Eylül 2019 10:12
Daha önce yüz defa , akit,haber 7 ,ahaber,takvim gibi sözde akpartili medya organlarına , bazı teşkilatların artık şımarıkça,pervasızca,hayasızca davrandığını ,dava derdinde olmadıklarını,cehape yti çalıştıklarını,kamuda ki bazı bürokratların nasıl akpartiye zarar verdiğinin,cehapali olduklarını,sözde akp liler tarafından nasıl kollandıklarını,isimleri,şehirleri,kurumları ile yazdım , ve dedim ki ben bir memur olarak kimliğimi yazamıyorum lütfen bunları Sayın Cumhurbaşkanımıza lletin, haber yapın,ilgili bakanlığa (enerji baklanlığıdırf),ilgili genel mdüürlüüe (eüaş) iletiniz..sözde soma işl.mü
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 20:36
Ömer arıyorum diyor ya! hangi Ömer'i? iyi Ömer'se? O halkıyla beraberdi; gerekirse yamalı, gerekirse aç gezerdi. İhtiyar kadın kalkar hesap sorardı; ya şimdi? ben, garip guraba asgari 2020 ile aç açıkken O yüksek tepelerde ev kurmuş yaşıyordu. Onlar öyle yükseklerde yaşaya dursun; İbrahim Ethem ise Allah'ı aramak için kuş tüyü yatakları terkediyordu. Şimdikiler oralara iyice yerleşip rahatından hiç taviz vermezken; bilmem ki hangisi Müslümanlıktı?
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 19:54
Gerekirse tövbe ederiz denmişti . Gerekirse yani . Demek ki gerekmiyor hocam.Bunu yazı konusu yapilmasi bile yanlış.!!!!
Menderes YILDIRIM 12 Eylül 2019 19:01
Ahmet Bey; Bunlar TÖVBE ETMEYE, TÖVBE ETMİŞLER. Bugün Son Yorum. Saygılarımla
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 18:37
Şeyh uçmaz müridleri uçurur. Recep Tayyip Erdoğan da uçmadı insanlar uçurdu. Reisten büyük Allah var insanlar unuttu.
Menderes YILDIRIM 12 Eylül 2019 17:31
Ahmet Bey; Yeni Kurulacak Partide BAZI İSİMLERE takılıyorum. Ör: Hatay da Eski Adalet Bakanı Sadullah Bey, yeni parti de yeniden KENDİ veya YAKINI önde ve seçilme adayı olacaksa? Sadullah Beye sormak isterim? SORU 1) AKP Hatay BBB adayı idiniz, AKP İktidarda, Siz Adalet Bakanıyken seçimi kaybediyorsanız yeni partiye ne verebilirsiniz? SORU 2) Hataylıları Anaları Sizi veya yakınınızı SEÇMEK için mi DOĞURDU? SORU 3) Siz Ne zaman HATAY lıları ADAY OLMADAN SADECE SEÇMEK için Oy Kullanacaksınız? Saygılarımla
karar okuru 12 Eylül 2019 22:54
0
diğer taraftada bir selçuk özdağ problemi var ki böyle el üstünde tutulması evlere şenlik.
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 17:04
Seküler biri olarak böyle yazıları gördükçe üzülüyorum. Ak Parti'nin gerçektende muhteşem bir potansiyeli vardı... Yazık oldu.
Menderes YILDIRIM 12 Eylül 2019 18:10
3
Üzülmeyin Lütfen; İnsanın olduğu her yerde BEN - BENİM DEDİĞİM - BEN VARSAM VARIM - BEN YOKSAM SENDE YOKSUN - HIRS - KİBİR - GELDİĞİ YERİ UNUTMA - ASLINI İNKAR ETME - AÇ GÖZLÜLÜK - EKSİĞİ OLUNCA KOMPLEKSE GİRME - GÜÇ ZEHİRLENMESİ - Vb. Hastalıklar olmuştur ve bundan sonra da olacaktır. Bize düşen ise, bu hastaları tedavi edecek elimizde ki imkanı OY HAKKIMIZI iyi kullanarak tedaviye yardımcı olmalıyız. Saygılarımla
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 15:56
Sayın yazar ülkemizin başına getirilen bütün iç ve dış sıkıntılar kurallı gibi duruyordu sanki kitabına uydurulmuştu.Hala da bu durum devam ediyor.En önemli mesele bunlarla anladıkları şekilde mi yoksa nasıl mücadele edileceği.Sadece son beş yılda yaşanan olaylar ile yeni particileri yan yana düşününce yeni oluşum içinde olanlarda böyle bir liderlik kumaşı var mı gerçekten diye düşünmeden edemiyorum.Keşke firak olmasa bunun için uğraşmalı.
ÖTÜKENLİKURT 12 Eylül 2019 15:48
Sayın yazar İslamcı hareketlerden ne köy olur ne kasaba! Değil mi ki, dünyevi bir uğraş olan iktidara en kısa zamanda uhrevi bir elbise giydiriyorlar, ondan sonra ne fikre saygı, ne eleştiriye fırsat, herşey ortadan kalkıyor! Yenilerden Babacan biraz daha akıllı! Dini kimliği ön plana çıkarmıyor ki zaten de gerekmez! iktidar dünyevidir madem o zaman bilime göre yürütülür! Dini konular ise inanç sistemine göre! rınç ve Yeneroğlu haricinde eleştiri yapabilen var mı? Yok! Neden? Çünkü Reize düşmanlık sanılır diye korkuluyor! O da idamı gerektirir!?
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 15:44
"Muhammed, yalnızca bir elçidir. Ondan önce nice elçiler gelip-geçmiştir. Şimdi o ölürse ya da öldürülürse, siz topuklarınız üzerinde gerisin geriye mi döneceksiniz? .. Allah'a kesinlikle kimse zarar veremez. Allah, şükredenleri pek yakında ödüllendirecektir."(Ali İmran/144) Yeter,gına geldi! RTE,AKP kendini ne sanıyor.Yok Recep bey giderse ne olurmuş.Yahu Allah taktir ve dilemesi bunlara kalmış.Allah'ın dileği adalet değil mi!Kafir eliyle de dileğini yaptırır.18 yıllık eserleri ortada.Yanaşma,yandaş besleme taifesi korkuyor. Allah'a değil Recep beye bağlamışlar ümidi..
hurşit GÜNDOĞAN 12 Eylül 2019 15:31
Sayın Babacan bize hikâye anlatıyor… İki saatlik röportajda, asıl kırılmaya sebep olan; 7 Şubat 2012 MİT krizi yok. 2013 Haziran Gezi kalkışması yok. 17/25 Aralık siyasi darbe teşebbüsü yok, Ocak 2014 MİT tırlarını durdurma ihaneti yok. 15 Temmuz darbe girişiminin silahlı kuvvetlerimizi, emniyet ve yargı yapımızı nasıl zaafa uğrattığı yok. Suriye’de ABD’nin PKK üzerinden düşmanlığı yok. Avrupa’nın FETÖ himayeciliği yok. Türkiye güllük gülistanlıkmış da Erdoğan ile kırılma yaşamışlar… gibi bunlar kağnı gölgesinden siyaset yapmaya alışmış insanlar emin olun halkta hiç karşılığı yok bunlar
Tövbeye Hepimizin ihtiyacı var. Dilden önce Halimizi,Kazançlarimizı ve Zihin Dibacemizi kontrol edip İSTİKAMET üzere olmaya yürekten karar verip sonra. PADİŞAHLAR,PADİŞAHI Ezelen,Ebeden KAPISINDA Kapi Tokmagini çalıp. Duyduğuna kendimiz, kendimize Soylemeli. Sessiz, sözsüz, harfsiz sonra korkmadan Yürüyelim. İnşallah. İdareciler bizim Davranisimiza göre gelir. Dünyada da böyledir. ! Gerisi veresiye sevinç. !
okur 12 Eylül 2019 14:21
tovbe islami bir kavram.kendinize laik -demokratik kavramlar bulun.neticede rejimin ,sistemin islamla uzaktan yakından alakası yok.
KARAR OKURU 13 Eylül 2019 08:51
0
Peki o zaman pişmanlık diyelim. Yeterince laik bir kavram oldu mu?
sedat 12 Eylül 2019 14:05
bu ulkede bu kadar parti var,mesela kominist partisi var ve bi sehri yonetiyo.ama bi mahalleyi bile yoneten bir islam partisi yok. bu kadar musluman geçinen insan var ama şeriat-islam partisi kurmak kimsenin aklına gelmiyo herhalde!!.musluman oldugunu iddia edenler koministler kadar açık ve net hareket edemiyo,takiye yapıyo,laik demokratik rejime hizmet ediyo.ondan sonrada cennet hayal ediliyo,cok tuhaf bi durum.
edebi edebiyattan edepler, 12 Eylül 2019 16:15
4
sedat kardeşim, Türkçe konuşup Türkçe yazıyorsun, eyvallah. lakin genç kardeşim ,naçizane bir bilgi önermek isterim. Türkçede geniş ve şimdiki zaman, kelimede kullanılırken yo diye bir hece ile bitmez yüklemli cümleler.. bu kural Türkçenin cümle temel yapısını oluşturur.. (gelmiyo, edemiyo,yapıyo, ediyo ,ediliyo )diye türkçede kelime yok ..hepsinin sonuna (r) sesi/ harfi gelmelidir. türkçemize daha bir başka özen gösterelim lütfen...
kaan 12 Eylül 2019 13:39
Hatalar,yanlışlar,çaresizlikler,dalga geçmeler devam ederken bu nasıl olacaktır.Fazla stres,hastalığın geç teşhisi hücreleri etkiler.Tedavi zorlaşır.Acile gitmek,uzmanını bulmak lazımdır.
KARAR OKURU Zeki 12 Eylül 2019 13:35
Ahmet bey bide siz kendinizi hesaba cekseniz surekli ahkam kesip birilerini parlatmak kolay önemli olan özeleştiri erdogan yalniz gidecek bu dunyadan her fani gibi siz yalnız gitmiyceginiz kanatindasiniz oyle gorunuyor bu yanlistan donmeniz kendi hayriniza ....
cumhur 12 Eylül 2019 13:32
Tevbe hataların ve yanlışların kabullenilmesi ve bir daha yapılmamak üzere terkedilmesidir! Bunu herkes beceremez! Bu büyük cihattır.Allah bizlere yardım etsin.her şey geçen günü aratıyor...
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 13:20
Sayın yazar Akp yıkılırsa dünyanın sonu olmaz. Bir sürü aç ve gözü doymaz varlıklarddn kurtulmuş oluruz.
Menderes YILDIRIM 12 Eylül 2019 12:05
Ahmet Bey; Anlaşılan YENİ PARTİ son dönemeçte. Yaptığınız röportaj da Ali Babacan Beyin söylediklerine ŞAŞIRDIM. Ali Bey ve ekibi bizlerden oy isteyeceği zaman EMEKLİ - MEMUR - İŞÇİ - ASGARİ ÜCRETLİ - İŞSİZ - ESNAF - KÖYLÜ - Vb. Toplum katmanlarının durumunu DÜZELTECEĞİZ diyecek olursa İNANALIM mı? Ahmet Bey bundan sonra röportajınız da Ali Bey ve Ahmet Beylere sorar mısınız? Kendileri Görevdeyken Türkiye' de EMEKLİ - MEMUR - İŞÇİ - ASGARİ ÜCRETLİ - İŞSİZ - ESNAF - ÇİFTÇİ - Yok muydu? Neden Bizleri HATIRLAMADILAR? Saygılarımla
Menderes YILDIRIM 12 Eylül 2019 11:30
Ahmet Bey; Yazınız da bahsettiğiniz Cemil Çiçek Bey den bahsedeceğim. Yanılmıyorsam, 1983 de ANAP, sonra RP, daha sonra AKP şimdi de Yeni kurulacak partiye mi? Ahmet Bey; Geçmişte Rahmetli S. DEMİREL için ESPRİ yapılırdı, Babam zamanında Başbakandınız - Benim Zamanım da Cumhurbaşkanı - Çocuğumun zamanında sizi nerede göreceğiz diye HATIRLARMISINIZ? Ahmet Bey; Türkiye' nin son 40 yılında siyasette var olan Cemil Bey de ve Cemil Beyi savunanlara SORUYORUM? Cemil Bey, Rahmet etse, Türkiye' de SİYASET ne olacak? Saygılarımla
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 11:19
akp tarihi misyon ve dava üclemesinden korkuyorum
Efedamat son zamanlarda okuduğum en değerli yorum,çok içten,samimi ve ne yazdığını bilen biri olduğun en uygun kelimeleri yanyana getirdiğinden belli.Bazen bazı yorumcular Ahmet beyin samimiyetini sorgular tarzda sığ yorumlar yazıyorlar.Bu arkadaşlara yıllar ,yıllar öncesine gidip Taşgetiren ile Ahmet Kekeç in yeni şafakta yazılarına neden son verildiğini araştırsınlar(gerçi Kekeç havluyu attı,o ayrı bir konu)Ahmet Taşgetiren kendi alanında bu ülkede omurgalı bir kaç kişiden biri.Örnekmi; Hayrettin Kahraman.Son zamanlardaki yazıları Hayretin Kahraman a yakışıyormu Allah aşkına söyleyin
efedamat 12 Eylül 2019 16:27
1
merhaba;iltifatınız için teşekkürler.arasıra fazla düşünmeden doğaçlama bu şekilde yorumlarım oluyor. sn.ahmet taşgetiren hocamızla ilgili değerlendirmenize katılıyorum.kendisini yıllar önce altınoluk dergisindeki yazılarından tanıyorum.erkam yayınlarından çıkan altınoluk dergisinin abonelerine hediye ettiği 1992 baskısı kuran hadis ve islam büyüklerinden ALTIN ÖĞÜTLER derlemesi kitaplığımın başucu kitaplarındandır.ben müslümanım diyen tüm fertlerin devleti yönetenlerin okuması gereken bilgiler taşıyan değerli bir eserdir. diğer isimlerle ilgili yorumunuza üzülerek katılıyorum.Rabbim bizleri
ismail 12 Eylül 2019 10:04
Günümüz akillerinin yönlendirip, güdülemeye çalışması sonucu bu millet yönünü bulmaya kalkacak olursa; çıkmaz sokaklarda herhalde bir kaç asrın daha heba olması mukadder görünüyor.
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 09:49
Sayın Taşgetiren; Babacan, Davutoğlu yeni parti kuracaklarına saadet gibi tarihi kökleri olan bir çınara katılsınlar. Ayrı ayrı parti kursalar başarılı olamazlar. Nitekim yapılan anketlerde iyi sonuçlar görünmüyor. Benden söylenmesi.
karar okuru 12 Eylül 2019 22:53
0
aç tavuk kendini darı ambarında sanırmış.bu zatları başkasına pazarlamaya,kakalamaya kalkacağınıza adamlarınıza sahip olabilseydiniz daha iyiydi.gül gibi geççinip giderdiniz.
KARAR OKURU 13 Eylül 2019 11:57
0
Babacan ve Davutoğlu saadete katılırsa bir sinerji oluşur.Dindar Kürtlerden ve şehirli muhafazakar ve babaları akp li olan gençlerden oy alabilirler.Tek tek parti kurarlarsa tam bir hezimet olur.Artik sağ bir iktidar adayı gözükmüyor.Artik millet imamoglunu istiyor ve Tayyip varken sana niye oy vereyim senin ondan ne farkın var diyor ve CHP sonunda iktidara geliyor tabi kendini değiştirmek jakoben laiklikten ,kemalizimden uzaklaşma şartıyla.Yoksa o da yolcu olur.
Adalet 12 Eylül 2019 09:32
Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Kapının önüne konan, canları yanan, yuvaları başlarına yıkılan insanların ahı üzerine ne siyaset ne adalet ne de hizmet bina edilemez" -"Bizler İBB başına geldiğimizde bir tek kişinin dahi ekmeğiyle oynamadık." KHK'lılar nolacak??
Takipci 12 Eylül 2019 09:25
Yolsuzluk, iste butun mesele...
hurşit GÜNDOĞAN 12 Eylül 2019 14:51
6
KYK lar ile işlerinden alınanlar baylok kulllandıkları yada fetö terör oluşumunun yanında yada içinde oldukları için alındı.haksızlıkla alınanlar haklarını mahkemelerde arıyor.geri görevine dönenlerde var çevremizde.Ama mesela Bolu belediyesi ve İstanbul belediyesinde görevden atılanların tek suçu Ak Parti döneminde işe girmiş olmalarıdır.chp Adalet Bakanlığına iktidara geldiğinde bir gecede 15.000 hakim -savcı almış parti kurultayında zamanın bakanı -tabi ki alacağım demişti.unutmadık şimdi hiç bir şey yapmamış gibi Adaletten hukuktan bahseder oldu,,,,
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 16:24
1
Yuh be hursit. Hem savcı hem hakim olmuşsun. Allaha eş koşmak bu olsa gerek. Haksızlıkla alınanlar ne demek izah etsene. Üç yıldır işsiz güçsüz vatan haini damgası yemiş adam çevresini kaybetmiş selam kesilmiş ve haksızlıkla alınmış. Allahın adalet gününde hesaplaşacağız sizin gibiler ile.
ismet badem 12 Eylül 2019 09:20
Ekonomi siyaset vs düzelir bir şekilde ancak istanbul sözleşmesinin memleketimize, ailemize, çoluk-çocuğumuza verdiği zararı nasıl tamir ederiz Allah yardımcımız olsun :(
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 09:18
Suriye fiyaskosundan sonra sayın Davutoğlu bir kenara çekilmeli ya da üniversitede teorik derslerine devam etmelidir....
okuyucu 12 Eylül 2019 11:38
3
şamda cumay ı kim kılacak you tube seyret
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 09:00
YİK ne iş yapar sözleri dinlenir mi bir ağırlıkları var mı? Henüz görünenen net bir şey yok. Ak parti sonraki en yakın seçimde yüzde 30 ancak oy alır diye tahmin ediyorum. Çünkü ders aldıkları falan yok.
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 08:48
Hersey laşka olmus hala abidik gubidik..kangren olmus heryer kesip atmadiktan sonra kurtulunmaz.
mağdur 12 Eylül 2019 08:17
Ahmet hocam sadece İstanbul sözleşmesi değil 6284 ve sürekli nafaka konularında da kıyamet kopuyor ama gören yok duyan yok düzelten yok... dış meselelere bakmak önemli de iç meseleler önemsiz mi biraz daha iç sorunlara dönsek bir de bununla ilgili yazı yazsanız..
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 08:18
AKP'nin tükenişi/eriyişi hızlı bir şekilde devam ediyor. Son anketler % 30'a düştüğünü, birinci partinin CHP olduğunu gösteriyor. Bu parti yönetimine akıl, izan, feraset, tövbe, adalet tavsiyeleri, eğer amaç, gazetedeki köşeyi doldurmak değilse, beyhude.
bilal. 12 Eylül 2019 08:01
''DEMOKRATİK TÖVBE''... yani nasıl bi zihniyetin bi kelimesidir bu. Allahın alanı olan TÖVBE ile şirk sistemlerinin alanı olan DEMOKRASİYİ bi araya getirmek ??? Her zaman söyledim, yine söyleyeceğim : Biz ne zaman ki demokrasiden kurulur(batıdan kurtulur) yönümüzü ALLAHA ve RASULÜNE döneriz işte o zaman kazanırız. Müslümanlar yaşanmış olan İSLAM tarihini hayal zannediyorlar, halbuki yaşanmış bi tarihtir. İçinde bulunduğumuz dönem, Rasulullahın ilk dönemine daha yakın olduğu için : KUR'ANI ve Sünneti önce kendimiz okumalı, yaşamaya gayret etmeli ve anlatmalıyız. İnsanları İSLAMA çağırmalyz
KARAR OKURU mahmut şen 12 Eylül 2019 09:43
4
Evet demokrasiden kurtularak koyun gibi yönetilmeye devam et. Bu düşüncelerle nereye bu gidiş.
bilal. 12 Eylül 2019 10:47
9
sen korkam kardeşim, biz elhamdülillah rasulullah aleyhisselam ve sonrasında Osmanlı yıkılana kadar hiç ama hiç koyun gibi yönetilmedik. evet rasulullahtan sonra hatalar oldu kusurlar oldu ama Kur'an ve sünneti temel kaynak aldı bu ümmet. ne zaman ki kur'anı ve sünneti değilde batıyı demokrasilerini örnek aldık, bak işte o gün bugündür koyun gibi güdülüyor bu toplum. işin daha da garibi ne bilio musun, bu toplum köle olduğunun farkında bile değil... rabbim bizleri özgürlüğe islamımıza kavuştursun amin...
KARAR OKURUMehmet atay 12 Eylül 2019 11:14
9
Hee bireysel olarak yaşa Kitleye ihtiyacın yok Nereden biliyorsun Asr-ı saadette huzur olduğunu Anlatılan masallar temennim olan gerçekler
KARAR OKURU Demkr hukukçu 12 Eylül 2019 18:51
0
Siz İslâm ve Batı deyince herhalde soyut olarak birbirine düşman iki grup olarak anliyor içeriklerini bakmiyorsunuz. Demokrasi deyince ne anladiginizi merak ediyorum. Hak ve özgürlükler Islamda yok mu? Kibarlık, insanlik nezaket insana saygi Islamda yok mu? Gidin 1 ay Batida bir yaşayın gelin o zaman anlarsiniz Bati degerlerinin ve işlerinin ISLÂM' a tamamen aykırı olmadığını. Mehmet Akif' ne demişti? " Dinleri var isimiz gibi işleri var dinimiz gibi" Bundan en azından bir pay biçin ey az okumuş kardeşim. Selâm ve dua ile.
karar okuru 12 Eylül 2019 07:53
bugunlere çiçek le gül le gelindi bundan sonra onlarda solar
SADECE KARAR OKURU 12 Eylül 2019 07:26
Allah aşkına ne kazanımı var ortada? Başörtüsü desek, “Başörtüsünü kazandık ama tesettürü kaybettik” haklı eleştirisi var. Beytülmaldan şahsi ve yandaş vakıflara haksız yere aktarılan kaynaklar mı kazanım? Torpille iltimasla iş sahibi olmak mı, kıyak ihaleler almak mı, akrabayı kalkındırmak mı, müslümanlar da yolsuzluk yapıyor, haksızlık yapıyor, hukuksuzluk yapıyor, yalan söylüyor üstelik din adamı yalana fetva bile veriyor düşüncesinin çıkması ve kanıtlanması mı kazanım?
Efedamat 12 Eylül 2019 06:58
Tevbe günah işleyen veya işlediğini düşünenler için yaratana ellerini açıp af dileyen manevi arınmadır. Kendilerini insanların başına bir lütuf olarak gönderildiğini düşünenler tevbe etmezler.onların yaptığı herşeyin biz avam insanlarca idrak edemedığimiz bir sebebi vardır. Tevbe insanın kul olduğunu hatırlamasıďır. Kulluk peygamberlikten de önce gelen bir haslettir. Keşke tevbe edebilseler ancak enaniyet benlik büyüklük hırs dünya malı makam aşkı o kadar ruhlarını sarmışki tevbe etmek sanki küçülmek anlamı taşıyor. Alnını secdeye koyup tevbe ederken küçülürken aynı zamanda büyürsün.
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 06:21
İnsanlarının gözünün içine bakarak yalan söylemenin adı siyaset olmuş. Devlet gitmiş yerine parti gelmiş. Güya istişare var. Reis etrafına öyle adamlar toplamış ki sadece onun hoşuna gidecek şeyleri dillendiriyorlar. Çünkü onun fikirlerine zıt şeyler söyleyen, yapan herkesi tasfiye etti.
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 06:09
Bir ateş düşünün kurumuş çam ağacının yanisini alevler yalayarak yükselir ve dehşet verir herkes hezeyana kapılar söndürmeye çalışılır lakin bir de samanın damda yanisi vardır ev yanar dam yanar haberiniz olsun içten içe yanarak kül olur
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 05:53
Misyonunu tamamlamıştır Ak parti, AKP eliyle binlerce insan mağdur edilmiştir ,milli görüş hareketi pasifize edilmiştir, kardeşi kardeşe düşman etmiştir ,statüko ya dönerek dindarların hayallerini yıkmıştır. Ümmet ruhunu yok etmiştir. Adalete kimse inanmıyor bu dönemde .Artık ANAP gibi tarihdeki yerini alacaktır ,Tövbe menfaat ın olduğu yerde olmaz.....
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 04:27
Türkiye 'nin yeni sisteminde ittifaklar var. 50+1 bunu zorunlu kılıyor. Babacan 'a hangi ittifakta yer alacağını niye sormadınız, hazır gazetenize gelmişken? B.başkanlığı seçiminde kime oy verdiğini niye sormadınız? Siz İ.B.B. Seçiminde kime oy verdiniz? Niye açık açık konuşma yerine lafı dolaştırıyorsunuz? iki ittifaktan birinde yer alacaksınız ;Içeriden görünüp az da olsa oy tırtıklayıp sonra K.Daroğlu 'nun başını çektiği ittifakın garnitürü olmak değil mi mesele? Babacan A.Gül beraber değil mi? a.Gül zillet ittifakının adayı olmak istemiyor mu?
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 07:34
5
Oy vermenin gizli oldugunu bile daha idrak edememissin. Karsi gordugunu dusman sanan zillet diyen zavalli. Turkiyenin yarisini zillet olarak niteleyip sonra din kardesi olmaya calisiyorsun
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 09:23
3
Hastasın iyilik yap iyileşmek için...
KARAR OKURUMehmet atay 12 Eylül 2019 11:19
3
Ülke tapulu malınız mı
KARAR OKURU 13 Eylül 2019 15:20
0
Bugünkü durumu görenin Ekrem İmamoğlu'dan başkasına oy vermesi mümkün mü? Daha nesini soracaksın?
KARAR 12 Eylül 2019 03:53
Sayın Taşgetiren, Ali Babacan bizzat size söylemiş ki Türkiye’nin durumu 2001 sen daha kötü olduğu için parti kurup bu güzel ülkemizi kurtarmak istiyor. AKP yönetimi bu milleti aşağılamaya ve yüksekten bakmaya devam etsin.
Yusuf Avcı 12 Eylül 2019 00:33
Yeni parti oluşumları yazıdaki son cümlenizin yarattığı toplumsal yozlaşmanın tezahürü İle gerekli yeterli halkdesteğini alamayarak oluşumu sekteye uğratır her nekadar belli bir zemin bulacak olsada..Bu sebeple genç nüfusun ileri yıllarda oy stoğunun çoğunluğunu oluşturacak olması İle beraber bu kesimin klasik köyden kente adaptasyon travması yaşamamış ve şehirli reflexi gösterecek olması yeni siyasi oluşumların elini güçlendirecektir .2025-2030 yılları arası ancak yeni bir siyasi etkiden bahsedilebilir bu söylediklerimden hareketle
KARAR OKURU 12 Eylül 2019 08:04
0
Şehirde kültürel yozlaşmaya karşı duran örnek bir kitlemi var? Kimi örnek alacaklar?
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN