Back To Top
‘Gençler deizme niye kayıyor’ diye Esenyurt’a da bir bakın

‘Gençler deizme niye kayıyor’ diye Esenyurt’a da bir bakın

- A +

Konya Milli Eğitim Müdürlüğü konuya eğilmiş, STK’larla birlikte bir çalıştay toplayıp gençlerde din dışı bir tanrı inancına eğilimin nedenlerini tartışmışlar.

50 kadar İmam Hatip öğretmeniyle giriştikleri sorgulamada ilk tespitleri şu; deizm furyası İmam Hatip gençliği arasında da hızla yayılıyor. Yani tehlike büyük ve ciddi.

Son yıllarda ‘dinsiz iman’a rağbette görülen bu artışın nedenlerini bir sonuç bildirgesiyle sıralarken...

Gençleri dinden soğutan ya da uzaklaştıran şeytanı her yerde aramışlar.

Kader ve tevekkül anlayışındaki sorunlardan din diye sunulan batıl inanışlara...Müslümanlık gibi gösterilen tapınma hurafelerinden TV dizilerindeki yozlaşmanın mahrem tanımamasına ve sosyal medyada sergilenen ahlaki çöküntüye kadar...

Açık saçık yaşantıların özendirici etkisiyle çıplaklığın teşhirindeki baştan çıkarıcılık üzerinde dahi tek tek durmuşlar.

Bu alanda boy gösteren kötü örnekleri, yanlış rol modelleri gözden geçirmişler.

Her ihtimali değerlendirmişler.

Toplumda bireyselleşmeye ve özgür iradeye yönelişin payı dahil, kimi isabetli tespit ve önerilere de ulaşmışlar.

Basit bir yoldan çıkma ve sapkınlık cereyanı olarak mahkum etmemişler.

‘Ahir zaman fitnesine bağlı bir küfür istilası, dinsizleşme ve zındıklaşma’ diye kestirip atmamışlar.

Hiçbir faktörü dışlamadan anlamaya, dinsizleştirme şeytanlarını bulup çıkarmaya çalışmışlar.

Velhasıl, çoğu doğru yerde aramışlar deizme kayışın nedenlerini.

Neredeyse kadim günah keçisi ‘felek’i sorumlu tutmak bile akıllarına gelmiş, her taşın altını kaldırıp bakmışlar, fellik fellik izini sürmüşler ayartıcı iblislerin.

Yalnız...

Bakmayı ihmal ettikleri tek bir yer kalmış. O da Esenyurt Belediye Başkanı’na “Seçimi kaybedersek İslam’ı kaybederiz” dedirten şeytanın saklandığı karanlık dehliz.

***

‘Din elden gidiyorsa biz dindarlar nerede yanlış yapıyoruz’ diye kendi nefislerinde bile kusur bulmuş hocalar. Müslümanlığın yanlış temsil edilmesinin, gençleri dinden çıkaran şeytanlara ne kozlar verdiğiyle de hiç çekinmeden yüzleşmişler.

Fakat Başkan Ali Murat Alatepe’nin malum konuşmasının altındaki zaafı görememişler.

Şöyle diyordu Başkan: “Alsın benim ömrümden koysun ömrüne, gıkım çıkarsa adiyim. Bizim ona çok ihtiyacımız var, ümmetin ona çok ihtiyacı var. Esenyurt’un hiçbirimize ihtiyacı yok ama Tayyip Erdoğan’a çok ihtiyacı var. Niye var? Burayı kaybedersek Kudüs’ü kaybederiz. Hiçbir yeri kaybetmeyiz, İslam’ı kaybederiz, Mekke’yi kaybederiz. Onun için ona ihtiyacımız var. Onun için ona buradan desteği göndermek zorundayız...”

Gençleri ‘İslamsız bir iman’a sapmaktan kurtarma duyarlılığı, buradaki dehşet iticiliğe eğilmeyi nasıl unutur? Gözden kaçırılacak, atlanacak gibi mi bu ucuzluk?

Diğer Yazıları

Yorumlar

sedatsedat 14 Haziran 2018 01:23
Ali murat beyin konuşmasındaki zaaf tam bir cehalet,sıfatı belediye başkanı,şimdi metni biraz daha irdeliyelim,çıkar,siyaset,yalakalık,Allah adına konuşan tüccar,ciddiyetsizlik,insanları ayrıştırmak,tehdit,saysay bitmez...bu belediye başkanının nasıl seçilip başkan sıfatını kazanması söyledikleriyle doğru orantılı,şimdi sıfatı var ,maaşıda iyicedir,saygındaaa,Şimdi sorarım Allah bunlara yol verirse böylelerinin önünü açarsa,yahu Allah bu olayın neresinde,bende yıllardır cevap arıyorum,bulan var mı? acep
KARAR OKURU 24 Nisan 2018 12:11
Tukiye sapmasinin en buyuk nedeni akidede bozukluktur. Tevhidi bilmeyip şirke düsmektir. Dinde ilk bidat hariciliktir buna karsin murcielik cikmistir. Haricilik muslumanlari bile tekfir ederken murcielik hic kimseyi tekfir etmez. Akidede hanife mezhebine uyulsaydi sapitmazlardi. Maalesef akidede maturide sapkinligina uyuyolar Allahin sifatlarini kuranda ve hadisde yazdigi gibi kabul etmek yerine . allahin sifatini red ettiler. Gavslara kutublara kendini mehdi zanneden musrik said nursilere maholara tapindilar medet istedilrr.... Sapkin sidikli yasli seyhlrrini yuceltip rukuya secdeye vardila
KARAR OKURU 11 Nisan 2018 12:25
Mesele ahlak, sepep ahlak, kök neden ahlak. Daha doğrusu eksikliği. Ötesi boş.
KARARLI KARAR OKURU 05 Nisan 2018 00:28
GENÇLERE DİN ADINA NE ÖĞRETİK Kİ DEİST OLMALARINA ŞAŞIRIYORUZ???? 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren din derslerinin zorunlu hale gelmesinde damadının din konusundaki bilgisizliğinin etkisini şöyle anlatıyor; “12 Eylül’den sonra Kenan Evren devlet başkanıdır ve Kurban Bayramı yaklaşmaktadır. Evren, eşi vefat ettiği için kızı ve damadıyla yaşamaktadır. Bir akşam yemeğinde damadına, “Oğlum Kurban Bayramı yaklaşıyor, yakınlarda bir imam bul, kendisine vekâlet ver, bizim kurbanımızı kesiversin.” diye tembih eder. Evren, ertesi akşam yine yemek
KARARLI KARAR OKURU 05 Nisan 2018 00:03
Müslümanlar Cumhuriyet devrinin en ağır imtihanına tabi tutuldular. Devlet, servet ve şehvet. Çok samimi idiler başarılı olacaklarını düşünüyorlardı. Fakat sonuç hiç de iyi olmadı. Bu üç ağır imtihandan sınıfta kaldılar.
Hasann 04 Nisan 2018 22:27
İşin özü şudur: Amel etmek(islamın kurallarını yapmak) zor geldiğinde bunu yapamayan müslüman kişi kendini rahatsız hissediyor. Kendini rahatsız hisseden kişi amel yapmaya gerek duymayan sapık inanışlara yönelir. Fakat bu durum onu sorumluluktan kurtaramaz. Sadece kendini kandırır.
Salih Göncü 05 Nisan 2018 02:16
0
Alakası yok. Adam zaten %100 yapıyor İslam'ın söylediğini. Bakıyor, onun yaptığıyla etrafında gördüğü alakasız. Etrafında gördüğü gerçek sanıyor, "e onlar öyleyse, ben değilim o zaman" diyor. Ters taraftan bakıyorsunuz. Amel yapmak zor değil. Sen önce, "kul hakkından uzak durdun mu?" onu söyle. Kul hakkına dikkat etmeyen müslüman ne kadar "amel yaparsa" cennete gider?
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 22:19
Bu iktidara kadar islamcılar dünya adına bir şeyin sahibi değillerdi.Devlete sahip olmak makam,mevki,mansıp sahibi olup müslümanlara hizmet etmek ütopyalarıydı.2002 de Allah müslümanlara yürü ya kulum yollar sizindir dedi.Devlet dairesinde odacılığa layık görülen Anadolu insanı rezidans sahibi makam sahibi lüx araba sahibi oldu.Maho ağa oldu Mahmut bey.Bütün bunlar olurken taviz tavizi getirdi sahip olunanları kaybetmemek için daha büyük tavizler verildi.Sonunda çürümüş bir Mahmut bey kaldı ortada.Siz söyleyin şimdi,bunları gören sorgulayan zamane genci
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 22:17
akpnin bir çok insanı dinden soğuttuğu ısınmaya başlayanların tekrar buz bağladığı bir gerçek. ama akp yüzünden insanlar ateist oldu sözü tam olarak gerçeği yansıtmıyor. imanı laik ülkenin partisinin icraatlarına göre şekilenen birisini imanıda zaten yok hükmündedir. bunlar zaten bahane arıyormuş akpde o bahaneyi vermiş. akp islam dinin temsilcisi değilki onun icraatları müslüman için kıstas olsun. haa islamı kullanıyorlar diye dinden çıkmak ne kadar mantıklı. atatürküde kullanıyorlar varmı bu yüzden atatürkçülükten vageçen.
Salih Göncü 05 Nisan 2018 02:13
0
Yahu adamlar dinin temsilcisiyiz diyorlar. Ha Atatürkçüler "onlar takiyeci" diyorlar zaten ta en başından beri. O yüzden istedikleri kadar "Atatürkçü" olsunlar, "takiyeci" yaftası kalkmaz. Ha ama bana sorarsanız, imanda da takiyye yapmışlar bunlar.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 22:02
Değerli kardeşim Akif bey .Ali Fuat Başğil din ve laiklik kitabında ilahiyat ve imam hatip gibi laik sistemle din adamı yetişemiyeceğini ancak din hakkında konuşan kişiler yetişeceğini söylüyor bende bir eğitimci olarak Bizim dini mekteplerimizdeki proğramla dini ilimler 4 sene değil 40 sene okunsa vallahi ne arapçayı nede. Medreselerdeki okunduğu gibi dini ilimleri öğrenmeleri mümkün değildir
karar okuru 04 Nisan 2018 21:35
15 senedir dindar olduğunu söyleyen bir hükümet yönetiyor bu ülkeyi.giyim kuşam kılık kiyafetlerde değişti bu ülkede.camilerde imamhatip okulları da çoğaldı.ama ahlak çöktü,şimdide başta imamhatip okullarında deizme kayma varmış.acaba hükümet nerde yanlış yaptı.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 20:44
Sayın yazar sanırım konu sıkıntısı yaşamış. Çok ilgisiz bir irtibatlandirma olmuş. Deizm mevzuundan buraya gelebilmek için harcanacak enerjiyle daha düzeyli bir yazı kotarilabilirdi.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 19:15
Demek deisizm Ak Parti iktidarında altın çağını yaşıyor. O zaman bu deistler Ak Partiye niçin kızıyor. Bu işte bir yanlışlık olmasın...
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 19:04
Yani Ak Partiye kızan desit oluyor diyorsun. Biz de bu Avrupalılar neden desit oldular diye merak ediyorduk. Merakımızı giderdin. Sağol...
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 18:53
Akif Beki, bu tespitinde bir yanlışlık olmasın. Paris'i Esenyurt Belediye başkanı yönetmiyor ama orada herkes deist.
Salih Göncü 05 Nisan 2018 02:10
0
Paris'teki Müslümanlar buna bozulur ha. Ha bir de birsürü Katolik de var Paris'te. Hatta Paris özelinde Müslüman sayısı Katolik'ten fazladır. Örnek seçerken daha böyle "deist" şehirler seçiniz. Mesela Dubai. :)
karşıyakalı 04 Nisan 2018 18:34
bence kendini müslüman SANAN bazı insanların önce doğru yoldaymış ve uyarılar yapıyorMUŞ gibi görünüp arkadan hem ülkelerine hemde dolaylı olarak dinlerine zarar ermesininde etkisi olamazmı?benim fikirlerimi neden benimsemiyorlar diyerek kıt akılıllarınca hükümete çakmanında etkisi olabilirmi?
ibrahim 04 Nisan 2018 18:28
bak o ihl müdürlerine kaçının çocuğu bu okulda okuyor. bak o ihl müdürlerine okullarında adam olduklarını göstermek için torpille sınıf ayarlayıp gücü olmayanın çocuğunu öteleyerek nasıl adamlık gösterdiklerine sonra çocuk deist olmuş. ne olacaktı başka. sınıfta ağzıyla dürüst olmayı konuşan ama makamında öğretmenleri ile kırk film çevirip hangi öğretmeni nereye kaydırsak hangi öğrenciyi hangi sınıfa yerleştirsek oyunu yazan bir müdür, ihl öğretmeni çocuğu deiste sürüklemezde nereye sürükler. geçin bunları beyim geçin. el emin olm
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 17:55
Gençler, büyükleri gibi dinin ticaretini de siyasetini de yapmıyorlar, çıkarlarının pesinde kosmuyorlar. Akıllı ve zeki olmalarının yanısıra saf, temiz, ahlaklı ve dürüstler. Tüm bu nedenlerle en doğru yolu bulacaklarina eminim.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 17:45
Milli yerli ve imanlı insanları yanlarına aldılar.Haklı olarak amaçları onları koruyup kollamak.Allah ın adıyla her işleri halloluyor .çürümemiş erdem kaldı mı bu ülkede ki biz deist olmayalım
Deistler evliya mıdır? 04 Nisan 2018 18:42
7
Deistler evliya mıdır? Hiç hataları yok mudur? Deist aşağı, deist yukarı... Ben, analarını babalarını bile kazıklamış ne namuzssuz, şerefsiz, üçkağıtçı deistler tanırım. Deist olmak bir erdemmiş gibi abidik, kubidik şeyler konuşuluyor...
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 21:07
0
Evet akp liler evliya değil mi?onların hakkı onlar müslüman vardır bildikleri...
Salih Göncü 05 Nisan 2018 02:06
0
Deistler en azından riyakar değiller. Müslümanım deyip de çatır çatır kul hakkı yiyenlerle muhatap olmaktansa, deistim deyip de günah işleyeni tercih ederim. En azından tutarlı.
Çerkez Ethem 04 Nisan 2018 15:55
laik sistemin içinde dindar diye kendini gösteren, konuşan sahtekar siyasetçilerle/din tuccarlarıyla dolu bir toplumda, deistlik en normalidir ! Tarihden de bişey ögrenmiyoz ! Çürük bir sistemin içine en ahlaklı bir insanı, en büyük bilim adamını, en büyük alimi koysanızda farketmez, sonuc gene 10-15 yıl sonra, şuanki geldiğimiz noktada olcaz. Bu adamın konuşması, sistemin içindeki derin çürüklüğün/bozukluğun belirtileridir, istisna değildir !
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 15:54
Dizimin Ateizmden hiç bir farkı yok... Ateizm başlangıcı çözmediği için kerhen bir Tanrı kabulü... Çocukça hatta eblehçe...
Gençler bir yere kaydığı yok. Bu ülkenin gençleri Şeriatçıydı da şimdi mi deist oluyorlar. Gençler bulundukları konumu adlandırıyor hepsi bu. Akif Beki; senin yazılarından tut da Karar gazetesin bir çok yazarı deist çizgide yazılar yazıyor. Neden, niçin şikayet ediyorsun anlamak mümkün değil...
KARAR OKURU 06 Nisan 2018 11:20
0
Oğlum ceninde seccade ile dolaşırdı şimdi deist . Evet bal gibi de kayıyorlar hemde son hızla...
Lokman 04 Nisan 2018 14:59
Allah a inanıyor ama güvenmiyoruz bütün sıkıntı bundan kaynaklanıyor
Ahmettt 04 Nisan 2018 14:38
İşin özü şudur: Amel etmek(islamın kurallarını yapmak) zor geldiğinde bunu yapamayan müslüman kişi kendini rahatsız hissediyor. Kendini rahatsız hisseden kişi amel yapmaya gerek duymayan sapık inanışlara yönelir. Fakat bu durum onu sorumluluktan kurtaramaz. Sadece kendini kandırır.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 15:32
6
Eyvallah. Elhak doğru...
karar okuru 04 Nisan 2018 14:01
Esenyurttaki başkan herhalde farkında değil. Kudüs ü kaybederiz demiş halbuki israile kaybedeli yıllar olmuştu. Mekke yi kaybederiz demiş Emperyal katillerle iş tutan Vahabi suudların elindeki mekke zaten ruhen kaybedilmiş İslamı kaybederiz demiş evet böyle giderse bu arkadaşlar sayesinde onuda kaybedeceğiz. Adamcağız daha neyi kaybettiğinin kazandığının farkında bile değil. Bu ülkenin zaten kaderidir. İnsanları din ile milliyetçilikle Atatürkçülükle kandırmak onlar üzerinden oy kotarmak. Yalnız ne yazıkki insanlarımız bunları yiyor veya yemek işine g
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 15:16
0
Onun kaybederiz dediği aslinda Kudüs veya islam değil. Koltugundan aldigi güç ile elde ettikleri milyar dolarları. Bunu soyleyemedigi için ve karsisindakilerin din ile ilgili hassasiyetlerini bildiği için böyle konuşuyor. Bu sözlere en çok gerçek müslümanların karşı çıkmasi gerekir ...
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 13:48
Yeter artık dini miting meydanlarında konferans salonlarında veya herhangi bir ortamda kullanarak bu halktan oy istemeyin insanların aklıyla ve vicdanıyla alay etmeyin.Hem gelecek fetö vatandaşlarımızın dini duygularını suistimal etti kandırdı, yok asansör vaazları yapmasın hocalar diyorsunuz ama kendinize gelince dinimizin en büyük değerlerini oy hesaplarına alet ediyorsunuz . Yapmayın artık...
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 19:45
1
niye yapmasınlar her seferinde yemiyormusunuz
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 13:41
Bak görürsünüz yarın çıkar ; "Sözlerimi çarpıntıyorlar ,öyle demek istemedim , sözlerimi yanlış yere çekmek isteyen fetöcüdür." derler.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 13:10
bu konuşmayı yapan şahsin bir çapına bakın,hangi vasıflara sahip,hangi yeteneklere..ve orada toplananların çaplarına..kendi kendine diyor ki ben aslında ,bu yaşıma kadar hiç hayal kurmadım vizyonum yoktu bilmem ne..neyse yazmaya değmez
mazag 04 Nisan 2018 13:06
Sn. Beki, İnsanlar Allaha güvenmeyi unutup, Şeytanın.....! şerrinden korktukları için, o karanlık dehlize giremiyor olmasınlar. Ne dersiniz.?
selim 04 Nisan 2018 13:04
her okulu imam hatip yapmak sanıldığı gibi gençleri dindar yetiştirmek amacını taşımıyor bence . ülkemizde on gençten ne yazık ki iki veya üçü dindarlığa meyilli ve bu iki üç genci diğer yedi sekiz gencin arasında eritme politikasıdır bu yapılan. zaten yirmi otuz sene önceki imam hatip mezunları ile şimdiki imam hatip mezunlarını karşılaştırınca olayı çok net görebiliyorum. iktidarın yapısı ve almak istediği oy gereği imam hatipleri kapatmaları mümkün olmadığı için bu yolu seçmiş olmalılar.
d 04 Nisan 2018 13:03
Siyaset ve siyasileri islamın kalesi gibi sunarsanız kuran ve sünnetsiz gençlik yetişir.Hakeminin kuran ve sünnet olmadığı bir toplum sadece nefsi için ayet ve hadisleri satar.Torpil yaptırırken hiç ayet hadis diyeni duydunuz mu.İHL ler artık iş kapısı mantığı ile doluyor.Eğer ihl ler siyasetin arka kapısı olursa topluma bir şey vermez.İmam ,müezzin veya müftü olur ama sadece destek verdiği siyasi partiye nasihat eder.Peki entellektüel kesimi kime teslim edelim.Biz 28 şubatta arka bahçe sloganının cezasını çektik
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 12:46
Dinsizler ateistler herşeyi tanrı edinirler. Dini olmayan insanın yaşam felsefesi materyalizmden ibarettir ve maksimum keyf peşinde koşar. Ahlakın dinle ilişkisi yoktur lafı safsatadır. Dinsiz insanların gözünde dindarlar keyfe engel teşkil eder.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 14:01
9
O zaman bir zahmet yolsuzluk seffaflik ve suc oranlarini turkiye ve avrupa ulkeleri veya japonya ile bir karsilastiriver canim kardesim.Lafla peynir gemisi yurumuyor
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 14:50
1
Ahlaksızlıktan kasıt nedir? Hırsızlık, yolsuzluk, rüşvet, yalakalıkla makam sahibi olmak, torpil, sadece kendisine oy verenlere hizmet götürmek, maksimum rant peşinde koşmak, v.s. mi? Ahlak bütün dinlerden önce de vardı. İnsanlık ve dinler tarihini ayrı ayrı okumak lazım tabii.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 15:41
2
İnsanlık tarihinin derinlerine inersek ahlakın temellendiği zemin din olmalı, başka türlü ahlakı mantıklı bir temele oturtamayız. Suç istatistiklerine bakınca ; Türkiyenin suç oranları toplum dinden uzaklaşıp sekülerleşmesiyle artıyor. Yabancı ülkelerde kanun hakimiyeti faktörünü de göz ardı etmeyelim
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 16:17
3
Ahlakin kaynağını din olarak gösterenlerin son 15-16 yılda yaptiklari, ahlakın kaynağının din olmadığını bize çok net ve açık biçimde gösterdi.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 16:24
6
15:41, Doğru tespitler...
SD 04 Nisan 2018 11:46
Adam "burayı kaybedersek İslam'ı kaybederiz" diyor, dinleyiciler de alkışlıyor. Birinin de aklına "kendine gel bre zındık, ne diyorsun?" diye çıkışmak gelmiyor. Bir sosyal psikoloğun sözünü hatırlamadan edemiyorum böyle durumlarda: "Miting meydanlarında mantık aramayın, bulamazsınız."
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 11:27
hadi tevil yapın la akpliler. başka ne işe yararsınız. "onu demek istemedi bunu demek istedi. orda bambaşka birşey dedi ama bambaşka birşey demiş gibi oldu. hedühedühedüü..."
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 11:54
1
Heh he... Hacı Murat çoktan başladı bile. Onun eline kimse su dökemez. İşini iyi yapıyor şimdi Allah için.
AYHAN ÖKSÜZ 04 Nisan 2018 12:30
26
Resmin tamamını görelim. Başkanın konuşması çok doğru. Erdoğan vesilesi ile islamın potansiyel ve fiili düşmanları tanımlanıyor, Ümmet afrikadan kafkasyaya kadar şuurlanmaya başlıyor.RAHATSIZMISINIZ BUNDAN
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 14:52
2
Ben sizin bunlardan rahatsız olmamanızdan rahatsızım.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 11:03
ne tehlikesi ben anlamadım. insanlar deizme kayarsa 9 kişi ölür, 10 kişi yaralanır, ülke ekonomisi batar mı? böyle bir tehlike mi var?
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 12:24
1
aynen deizmi tartışmak yerine ahlak ve vicdan yokluğunu tartışmak gerekir
Alp Er Tunga 04 Nisan 2018 10:54
Dinler tek başına insanı ahlaklı ve iyi insan yapmaz, yapamaz.Kork ve karşılığında ödülü kap temelli davranış yaklaşımları samimiyetsiz, şekilci insan üretir, iyi insan değil. Ateizm ve deizmin şeytanlaştırılması doğru değil.Ülkelerinden kaçan müslümanların ateist ülkelere (Finlandiya,Norveç,İsveç vs) göç etmesi üzerine düşünmek gerek .Dinden uzaklaşmak korkunç toplumlar yaratıyorsa neden müslümanlar buralara göç etmeye çalışıyor?
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 11:52
2
Çünkü oralarda vatandaş kavramı var, ilkeler kurallar ve hukuk işler. Refah var. Hakkınızı sonuna kadar alırsınız. Diğer tarafta ise kula kulluktan, sefaletten, işsizlikten, ayrıcalıklı kastlardan ve siyasetçilerden, babadan oğula geçen iktidarlardan, otoriterlikten, devlet baskısından, muhaliflere zindanlardan başka bir şey olmadığını biliyorlar.
TR 04 Nisan 2018 10:37
İslamın geleceği Esenyurt'un oylarınamı kalmış, "Allah ile aldatmak" bu olsa gerek. Haşa, Allah o zaman İslamın elçisinin canını 63 yaşında niye almışki,Altepe'nin ömründen alıp peygamberimize vermeye gücü yetmezmiydi.Oy ve iktidar uğruna esas İslama zarar veren Erdoğanperestlerdir, AKP giderse din gider, algısı yerleştirmeye çalışanlardır. Beyler bu ülke AKP'den önce kafirmiydi.
Fatih Kömürcüoğlu 04 Nisan 2018 11:45
0
Helal
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 18:03
0
Esenyurt belediye başkanının bu sözünü alkislayanlar, bu dinin sahibinin ancak ve yalnız allah olduğunu unutup, dinin kurtarıcısı olarak belediye başkanını görmüş oluyorlar. Belki farkinda değiller ama bunun vebali çok ağırdır, altından kalkamazlar sonra ...
türedibirtip 04 Nisan 2018 23:05
0
tebrikler ... sizler gibi sorgulayan insanların varlığı ile bu ülkeden umudumu kaybetmiyorum. islamın hac umre namaz orucdan ibaret olmadığını adaletin liyakatin v.b değerlerin baş tacı edildiği insanların ilahlaştırılmadığı bir toplum olma dileğiyle.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 10:30
Ahlaklı, vicdanlı bir insan dininiz elden gider diye korkutarak oy ister mi yahu? Millet bu şarlatanlıklara nasıl prim veriyor? Aklım almıyor vallahi.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 22:30
0
Nasıl mı? Çünkü bu ülkede cehalet bilimi yendi de ondan...
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 09:22
Bu çocuklarla uğraşmayın, oraya kayıyor buraya kayıyor!! Onların yapmaya çalıştığı tek şey içdürtüsel olarak kendilerini korumak, temiz kalmak!!! İslamcıların yarattıkları yozlaşma üçkağıt liyakatsizlik bastırılmış cinselliklerinin sapıtmış halleri kadının köle kalmasındaki ısrarı çevre suçları açgözlülükleri cahil cesaretleri ve dahi cahilliğe övgüleri yaz yaz bitmez! Değil islam bu tiplerle fenotip benzerliğinden dolayı insan bile olmak geliyor! Bunlar insansa ben kuş olayım yada taş yada masa ne olursa!
engineer 04 Nisan 2018 09:18
hayat yoluna çıkınca gençler -Y- ayrımına geliyor, "Y" nin solu LHP ve sağı ise RHP'i temsil ediyor, soldan gitmeye seçenler karanlığı ve aşağılığı işaret eden yolu seçmiş oluyor,deizm de o yola çıkıyor ne yazıkki, sağdan gidenler aydınlığı ve yukarı yönelmiş elin işaret ettiği istikameti seçmiş oluyor, Allahım bizi sırat-ı mustakime ilet dalalet düşenlerinkine değil.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 12:32
3
mesela sağ sol meselesi değil beyler özgür düşünme ahlak ve vicdan sahibi olma bunlar dinlerden önce de geçerliydi
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 16:25
1
Dinlerden önce diye bir süreç mi vardı. Nereden biliyorsun sen orada mıydın?
İşte esas sorun bu. Erdoğan bu şahsı Belediye Başkanı yapmış. Kendi imkan ve kabiliyetleriyle asla o makama gelmesi mümkün olmadığı için Erdoğan onun gözünde dünya lideri. Onun emir eri o ne söylerse onu söyler neyi yap derse onu yapar. Bir de Esenyurt'u kaybedersek İslamı, Kudüsü, Mekkeyi kaybederiz diyor. İmam miting meydanında eline Kitabımızı alıp sallayınca cemaat de böyle oluyor.
KpphARAR OKURU 04 Nisan 2018 09:11
P islam o değil bu degil demeyin nerde müslüman varsa defolu
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 11:19
0
müslüman kusursuz olacak diye bir kaide yok zaten. insandır hatada yapar günahada girer. ama bunların yaptığı hata değil ihanet. ve islam tabiki bu değil. ne alakası var bunların islamla. bir adam gözünün önünde birini öldürse ve ben katil değilim dese ona inanırmısın. niye bunlar islami söylemleri kürsülerde dolgu malzemesi olartak kullanınca islama sarıyorsunuz. silamı araştır bide bunların eylemlerine söylemlerine bak bakalım islamla uzaktan yakından alakası varmı?
metin 04 Nisan 2018 08:55
Deizimin bir gerçekliği vardır ancak sayısal olarak bu kadar sistemli ve düzenli bir yayılış ve tezahürün hiç de doğal bir yoldan olduğu izlenimi vermiyor bana.Bu tezahür ve yayılışın yüzyıllarca her kılığa giren hristiyanlığın versiyonlarının çok büyük bir payı vardır.Batıni dinler olan hristiyanlık ve museviliğin gizlilik esasların öğrendiğinizde benim kanaatimin hiç de yabana atılacak bir tarafı olmadığını göreceksiniz.Yani anlayacağınız bu deistlerin çoğunun deizm maskesiyle dolaşan hristiyanlar olduğundan emin olabilirsiniz.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 16:16
0
yani yine "biz hata yapmıyoruz, iş yine gavurun komplosu" diyorsun.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 08:27
Anadilde ibadet anadilde dua anadilde islam bunlar olmaz ise gencler anlayamadigi seye neden inansin. Donup dolasip buraya gelecekseniz.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 10:33
5
doğru söylüyorsun idareciler böyle sapık olursa sizin gibi diyologcu ılımanlarada gün doğar. kurandan çıkarılmasını istediğiniz ayetlerde varmı paşam. mesela faiz veya kadına düşen miras. yazın bimere hemen güncellesinler
engineer 04 Nisan 2018 11:08
4
inanman için zorlayanmı var, ister lhp ister rhp şeçersin keyif senin, Allah cc ümmet-i Muhammed'in evlatlarını sırat-ı müstakim üzere kılsın inşallah.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 11:14
0
akpyi baz alıp islama ayar vermeye kalkanlara günmü doğuyor yoksa akp bu ortaları bilinçli olarakmı yapıyor. heleki güncelleme açıklamasından sonra
Ben 04 Nisan 2018 07:57
Millet olarak kolay gaza getirilme gibi bir sorunumuz var. FETÖ lideri takipçilerini siz peygamberin işaret ettiği seçilmiş topluluksunuz, altın nesilsiniz diye gaza getiriyordu. Yukarıdaki gibi bazı siyasetçiler de kendi partisini, hatta kendisini İslam'ın tek temsilcisi seviyesine getirip, olayı Kudüs'e filan bağlayıp milleti gaza getiriyor. Çiftlikbank'çı tosun da aynısını yapıyordu. Arada pek fark yok. Sonuç olarak, lütfen kolay gaza gelmeyin, abartılara inanmayın.
HACI MURAT 04 Nisan 2018 07:56
E.Çakır'ın anlatımında "Esenyurt'u kaybedersek"şeklinde bir ifade vardı. Sayın Beki ise "Burayı kaybedersek" şeklinde alıntılamış."Bura"dan maksat Türkiye olsa gerektir.Başkanın da Esenyurt değil "bura" yani Türkiye deme ihtimali yüksektir.Türkiye'yi kaybedince neyi ve nereleri kaybedeceğimiz ise kimsenin meçhulü değildir.15 Temmuz'da az kalsın kaybediyorduk ülkemizi.Türkiye'nin elimizde kalmasında kimin ya da kimlerin etkili olduğu da malum. Dolayısı ile Başkan pek de haksız sayılmaz.
Fatih Kömürcüoğlu 04 Nisan 2018 09:21
2
İslamı, Kudüsü, Mekkeyi kaybetmemek için AKP'ye oy vermemiz mi gerekiyor şimdi? Bunu mu demek istiyorsunuz?
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 10:13
2
Kazı iyi çevirdin valla hacı, hiçbir tarafı yanmadı. Herif İslam dininin varlığını partisinin varlığına ipotek etmiş (sanki İslamı bunlar getirmişçesine zıvanadan çıkmışlar) ve sen hala yanlışa yanlış diyemiyorsun. Altın nesil dedikleri bu olsa gerek! Alkış!
Eyyüp Salih 04 Nisan 2018 11:19
1
Bir ülkenin, halkın, vatanın hatta koskoca dinin geleceğini tek bir partinin istikbaliyle belirleneceğini söylemek nasıl bir aymazlıktır?
mazag 04 Nisan 2018 13:21
1
hacı murat, Zırva tevil götürmez. Adamın ne dediği ortada.
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 07:54
İşin özü şudur: Amel etmek(islamın kurallarını yapmak) zor geldiğinde bunu yapamayan müslüman kişi kendini rahatsız hissediyor. Kendini rahatsız hisseden kişi amelsiz sapık inanışlara yönelir. Fakat bu durum onu sorumluluktan kurtaramaz. Sadece kendini kandırır.
Oguz 04 Nisan 2018 10:49
1
Süper bir yazi aynen öyle. Hani kurt kuzuyu yiyecek ya yemek icin mana üretiyor.
Okuyucu mektubu 04 Nisan 2018 11:21
0
Ahlakı olmayanın ameli mi olur , hay kardeş. Ahlak sükut ettiahlak! Aslolan insanların barış içinde yaşaması değil midir? İslam aynı zamanda barış dinidir diye neden denmiş? kendinize gelin, içinizi temizleyin, dışınızdan Müslüman görünmeyin. Allah'ı kandıramazsınız. Tabbi gerçekten Allah'a inanıyorsanız!.
Ferdi tayfur 04 Nisan 2018 06:58
Bunlarıda gördüm vay babam vay daha neler görecez bakalım
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 06:55
Dinden uzaklaşmak malesef örnek dindar insanların olmayışı dini yaşayanların toplumu kucaklayamması söylediklerini hayatlarında uygulayamamsı ve zor zamanlarda doğruları anlatmyıp kolaya kaçmaları
KARAR OKURU 04 Nisan 2018 02:56
Ve sıradaki şarkıyı (''Cevdet Bağca-Al ömrümü) Esenyurt'tan Ali Murat Alatepe sevenlerine(!!!!) armağan ediyor. Yeminle adamlar konuştukça bende devreler asdfghjklşişişi
Salih 04 Nisan 2018 02:56
Bu dünyada Islami hayatımıza sokup onunla yaşasak bir tane kötü söz ve davranışı zor bulursunuz. Sorun biz ıslami facebook gibi görsel yaşıyoruz.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN