Back To Top
‘Dip dalga’ var mı?

‘Dip dalga’ var mı?

- A +

Fenerbahçe kongresinde katılımın iki misli olacağını ve Koç’un oyların yüzde 80’ini alacağını tahmin etmek herhalde kolay değildi. Bir ‘dip dalganın’ oluştuğu fark ediliyor olsa da boyutunu anlamak zordu. ‘Dip dalgalar’ birbirinden habersiz birçok kişinin birlikte ve aynı anda bir tercih eşiğini geçmeleri ile ortaya çıkıyor. Daha önce farklı nedenlerle desteklenen ya da alternatif görünmediği için razı olunan örneğin Aziz Yıldırım gibi biri, seçmeni bir bütün olarak o denli yoruyor ve tutumu ya da yanlışları ile o denli kendisinden uzaklaştırıyor ki, gerçekçi bir alternatifin belirmesi ile birlikte seçmen bir büyük kayma yaşayabiliyor.

Böyle bir olgunun ortaya çıkmasının en önemli göstergelerinden biri seçime katılım isteğinin yükselmesi… Geçmişte ‘nasıl olsa’ belirli birinin seçileceğinden emin olan seçmen boşu boşuna sandığa gitmezken, değişim ihtimalinin belirmesi ile birlikte bu yönde irade gösterebiliyor.

***

Yaklaşan parlamento ve cumhurbaşkanlığı seçimlerine ilişkin olarak da kamuoyu firmaları daha yüksek bir katılım öngörmekte… Çok farklı anket sonuçları görsek de bu noktada bir uzlaşma var. Acaba bu bir ‘dip dalganın’ belirtisi olabilir mi? Vurgulamak gerek ki siyasi seçimlerdeki ilave katılım Fenerbahçe kongresinde yaşananla mukayese edilebilir değil. Orada katılım yüzde yüz artmıştı… Oysa seçimlerde muhtemelen 5 puanlık bir artıştan, yani katılımın 85’den 90’a çıkmasından söz ediyoruz. Dolayısıyla belirleyici soru şu: Daha önce sandığa gitmemiş seçmenin bu seçimlerde sandığa gitmesini teşvik eden ruh hali ve alternatife sahip olma duygusu, acaba geri kalan seçmende de az veya çok bir karşılığa sahip mi?

Cevabı ancak seçimlerde alacağız. Şunu da unutmamak gerek ki, her seçimde kendisini alternatifsiz hisseden seçmen de birbirinden farklı olabilir. Ancak eğer geçmişte sandığa gitmeyen seçmenleri apayrı bir kategori olarak telakki etmeyeceksek, örneğin Kasım 2015 seçimlerinde oy vermediği halde şimdi vermeyi düşünenlerin siyaseten nasıl dağıldığı, muhtemel ‘dip dalga’ açısından bize anlamlı bir ipucu verebilir.

Varyans’ın mayıs ikinci yarısında gerçekleştirdiği saha çalışmasında, parlamento seçimlerine ilişkin soruda kasımda oy kullanmayanların yüzde 10’unun yine kullanmayı düşünmediği, kabaca yüzde 50’sinin ise kararsız olduğu görülüyor. Geriye kalan ise şöyle dağılıyor: Cumhur İttifakı 16, Millet İttifakı 18.5, HDP 6... Cumhurbaşkanlığı seçimine ilişkin dağılım ise şu şekilde: Erdoğan 16, İnce 8, Akşener 6, Karamollaoğlu 1.5 ve Demirtaş 6.5…

Görünen o ki iktidar/muhalefet diye bir ayrım yapsaydık üçte bire üçte iki muhalefet lehine bir dağılım var. Öte yandan geçen seçimde oy vermeyip şimdi sandığa gitmeyi düşünen ama ‘kararsızım’ diyen yüzde 50 gerçekten de kararsız mı, yoksa tercihini mi gizlemekte? Anlamlı bir bölümü tercihini gizlemekte ise bunun ağırlığı hangi tarafta?

İçinden geçilen ortamı dikkate aldığımızda muhalefete oy vermeyi düşünenlerin tercihlerini gizleme ihtimalleri çok daha yüksek. Dolayısıyla kasımda oy vermeyip şimdi verecek ilave 5 puanın dağılımının 1’e 3 muhalefet lehine olması şaşırtıcı olmaz.

Bu noktada karşımızda iki kritik soru var. Bir, acaba bu 1’e 3 dağılımının kasım seçimlerinde oy vermiş seçmen nezdinde de bir karşılığı var mı? Diğer deyişle acaba o seçmen kitlesinin şu an için ölçülemeyen bir bölümünde de benzer bir arayıştan söz edilebilir mi? İki, bu tür bir kayma olmasa bile, acaba iktidar ilave 5 puanlık seçmen nezdinde 2.5 puan geri düşerken, bunu genel seçmenin oyları sayesinde kapatabilecek mi?

***

Sandığa olan bu ilave ilginin anlamı, iktidarın kasım seçiminde sandığa gidenlerin en az yüzde 51.5’inin oyunu alması gerektiğidir. Ancak eğer benzer bir arayış kasım seçimlerinde AK Parti’ye oy vermiş olanların da örneğin yüzde beşinde söz konusu ise, iktidarın kasımda oy kullanan geri kalan seçmenden yüzde 54 alması gerekir.

İktidar için zor bir seçim olacak. Çünkü seçim sisteminin özelliği sayesinde muhalefetin büyük bir ‘dip dalgaya’ ihtiyacı yok. Seçmenin küçük bir kısmında bile böyle bir duygu oluşmuşsa, ibre yeni alternatiflere kayabilir.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 15:39
En büyük devrim tüm girişimlerin en büyüğü hatta tek ve en anlamli olanı kendini degistirmektir.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 12:57
Mesele tayyip degil ki; Vatandaş,muhalefete hiç ama hiç güvenmiyor. 1 ) Kemal kılıçdaroğlu,Diktatör diye bağırıyor.en büyük diktatör emarelerini kendi gösteriyor.10 secim kaybeden kişi o koltukta bir gün duramaz.MUHALEFETTE BU YAPAN İKTİDARA GELINCE NELER YAPMAZ. 2 ) MUHARREM ınce.Chp de genel başkanlığına layık görmediğiniz kişiyi Türkiyenin başına getirmek ne kadar samimiyet. Milletin aklı ile dalga geçmek. 3 ) meral hanım için bir şey söylemeğe bile gerek yok.Lıderlik vasfı ve bilgisi olmayan bir kişi.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 20:01
1
Aslanlar gibi muhalefet var. Hepside diplomalı donanımlı. Mitinglerde kalite farkı ortaya çıktı. Halk gözünü açtı. Rahatsızlığınız bundan ama rahat olun sizede yarayacak. En azından trolcü tutsaklığınızdan kurtulup özgür olacaksınız.
KARAR OKURU 16 Haziran 2018 16:10
1
Eğitim oranı yükseldikçe akp nin oyları düşüyor demişti bir akp li yetkili.
İskender 13 Haziran 2018 01:59
Biri veya ötekinin olduğu iki seçenekli bir sonuç için öteki olur şeklindeki basit tercihi bile korkarak ortaya koymak. Öngörü (en azından) bunlardan öteki olursa ne ne yapar onu söylemektir. Yarını bilebilme isteğine karşılık hep bu günü yazmak üzücü olmalı :)
HACI VAK VAK 12 Haziran 2018 23:55
Tamam artık . Dip dalga küçük de olsa yolcudur Abbas bağlasan durmaz . Vakit JÜBİLE vakti .
alinti 12 Haziran 2018 21:29
"Bu secim , mazlum ile zalimin, bu secim ahi olanlarla ah alanlarin , bu secim suskun ile sesi cok cikanlarin , bu secim Allah a kul gayrindan hur olanlarla , guce, makama, sohrete tapanlarin secimi olacaktir' -Dr. Abdullah Sevim
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 00:07
5
Sonucuda aynen böyle içseleştirebilirseniz ne ala. Yok millete koyun der aşağılamaya devam ederseniz 250 senede iktidar olamazsınız.
ramazan gün... 12 Haziran 2018 19:33
(4)bundan daha 'dolu' daha sarih bir cümle ben ancak bir kişide daha görmüştüm... terörü nasıl çözeceksiniz diyen roportöre 'bilimle, mantıkla sevgiyle çözeceğiz' diyen sayın kılıçdaroğlunda!.. elbette erdoğanın 'sonradan' diktatörleşmesine nisbetle böylesi somut ve kaskatı 'dolu-dolu' cümlelerle ikna edici, kutuplaştırmayıcı birleştirici kelimeleri bir araya getirebilen insanların oluşturduğu cephe, (sayın karamollaoğluna da neden şeriatçı diyorlar anlamıyorum) 'demokrasiye katkı' sağlayacaktır.. sözde kasetler bize yarıyor!..
ramazan gün... 12 Haziran 2018 19:27
(3)mesela konu ekonomi ise, tika, trt gibi kurumları kapatmayı, konu kültür ise, yurtdışında 'hür teşebbüsle' türkiyeyi tanıtan 'hocaefendinin' eğitim hanelerini 'gaspedip' yerine geçen 'sarayın okullarını' kapatarak çözümler üretti.. daha dün gördük, 'asabi bir adam' -taraflı idi kesin; ki bu kabuledilemez!- mitingde sanki 'kardeşini öldürmüşüz gibi' bağırıyordu. oysa hepimizin bildiği apaçık gerçeği büyük bir serinkanlılıkla o 'çirkin insanın' kafasına çiviledi; 'çözdüm olum, çözdüm ben onu' dedi...
ramazan gün... 12 Haziran 2018 19:22
(2)sonra söylenti 'kendiliğinden' söndü. ya, ya dedim içimden işte yalancının mumu yatsıya kadardı tabi.. kadıncağızın hakikatli duruşu o kadar ortada idi ki, 'bir büyük insan, bir gönül eri' olan muhterem fethullah gülene meyletti hemen ardından. (tabi o zamanlar darbe tiyatrosu ile suçlanmıyor ve herkesçe tanınıyordu) sayın akşener hanımın o zamandan bu zamana 'değişmeyen' bir çizgisi, bir 'hoşgörü' dünyası oldu; ohal mağdurları, bu hal mağdurları ile hep hemdert oldu. hep 'dolu' ve konunun tam ortasından konuştu...
ramazan gün... 12 Haziran 2018 19:13
(1)yıllar sonra hatırladım.. türkiyede 'siyasete yakışmayan' kaset skandallarının ilklerinden biri idi. (sayın baykala da yapılmıştı bu bayağılık iş) sayın meral hanıma bir kaset 'söylentisi' üretilmişti. ne acı günlerdi. oysa o zamanlardan ışık vadeden bu hanımefendi, bu elim çalkantı olmasa idi şimdi tayyip erdoğanın yerinde ülkemizi yükseklere çıkartabilir ve 'demokrasimize katkı' sağlayabilirdi. bu 'sözde' kaset söylentileri yükseltildi önce, devlet bahçeli filan olmaz böyle şey ayıp filan dedi o zamanlar; hatırlıyorum.
Nuri 12 Haziran 2018 18:52
Bu ülkede dip dalgadan bahsetmek için bu ülkenin dibinde, temelinde, mayasında ne var bundan haberiniz olması lazım. Bu ülkenin/bu milletin temelinde Allah korkusu var...bu ülkenin bu milletin temelinde ümmet sevgisi var... bağımsızlık var... bu ülkenin temelinde şehitler var şehitlerin kanı var... dipten gelecek bir dalga ise beklediğiniz bu dalgayla beraber gün yüzüne çıkacaklar çok hoşunuza gitmeyebilir.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 16:12
1
Nuray nasılsın:)
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 00:10
0
Allah’tan korkanlar nasıl bu kadar zalim olabilir NURİ
Umut Emiroğlu 12 Haziran 2018 17:55
Erdoğan seçilse bile bu kazan/abileceği son seçim olacak.16 yıldır ülkeyi istediği gibi yönettiği halde gelinen nokta ortada: *Eğitim çökmüş durumda; İyi işleyen bir eğitim sistemi kurmak istedin de dış güçler mi engelledi? *Hukuk sistemi çöktü, kimse adalete güvenmiyor; adalet üreten bir hukuk sistemi kurmak istedin de dış güçler mi yaptırmadı? *Gelir dağılımı adaletsizliği zirvede; adil vergilendirme ile bunu düzeltmeye yeltendin de elini dış güçler mi tuttu? *Toplum kutuplaştı,iç barış bozuldu; kendinden olmayanları kucaklamak istedin de
birisi, 12 Haziran 2018 17:55
muhterem etyen bey, nezdinizde saygı sevgi sunduğum bütün okuyucularınıza ve yorumcularınıza ,naçizane istirhamımdır,, SAADET PARTİSİ istanbul il başkanımız ve m.v. adayı Dr. abdullah sevim beyefendinin sosyal medyadaki ifadelerini izlemelerini diliyorum... size, gazetenizin yazarlarına ve bütün milletimize saadetler niyaz ediyorum...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:18
Ali Koç un donanımı mükemmel. Hitap şekli mükemmel. Bu ülkede bunun gibilerini görmek istiyoruz artık.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 16:12
2
Gericiler neden eğitimden korkuyor.
23 12 Haziran 2018 16:40
2002 seciminde akp oy verenler ekonomik ve dini refah ortama kavustu bgn ise ekonomik refah tekrar isteyen kitle yani dip dalga dini refahta yeter dienler ve yerinde memnun olanlar(degisim istemeyenleri) yutabilecek mi??? Yutamayacaktir cunku ekonomik refah isteyen kitle muhalefette bu ısigi goremiyor Ama bu dalga bi sureligine digerlerini su altinda birakabilir.Bu secimi kaybeden bir Rte zihniyeti bir sonrakinde daha byk geri donus saglicaktir.(recep olmaz ahmet olur tayyip olmaz mehmet olur)
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 16:34
Ülkeyi 16 yıldır tek başına ve son iki yıldır da ohalle yöneten bir iktidar var. Yeni birşey söylemiyor. Gelecek hakkında söylediği en parlak çıkış ohali kaldırmak ve kıraathane açmak. Herkes yorulur. Liderler de yorulur. Artık yeter kanımca. Yeni şeyler söyleyen yeni birileri gerekiyor...
Nuri 12 Haziran 2018 18:12
57
Film yeni başlıyor... Fetö prangalarından kurtulmuş bir ak parti, kanını emen asalağı vücudundan sökmüş bir ak parti... ülkemiz için yeni bir başlangıç... Memleket sevdalısı isen bir diriliş, onun bunun maşası isen korku filmi. "Araç yeni, kaptan ise usta" işte sana mükemmel kombinasyon...
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 08:15
3
İki yıldır OHAL’den FETÖ ve PKK tahatsız. Onu biliyoruz. Fetöcü kahpeler cezalarını bulana kadar OHAL’e devam...
KARAR OKURU 16 Haziran 2018 16:15
1
Dip dalgaya gerek yok. Hazana maruz kalmis yaprak gibi savrulup gidecekler. Üst üste yıkilacaklar.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 15:57
Bu nasıl bir analiz böyle kafam allak bullak oldu beynim yandı. Bu kadar uzatmayıp oyunuzu muhalefete verin deseydiniz olur biterdi.
Yusuf 12 Haziran 2018 22:14
2
Senin kafan almıyorsa yapacak bir şey yok. Zaten iktidarada zeki insan lazım değil. 16 yıldır yaptığın gibi sorgusuz sualsiz git oyunu ver. Böyle analizleride okuma alimallah beynin yanar :)))))
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 15:07
Bu ülke Akparti iktidar tarafından çok kötü!yönetiliyor ve bu millet 16 yıldan beri bunun farkına varamıyor,her seçimde tekrar tekrar seçiyor.Soru şu; ABD ve AB nin yöneticileri bu ülkeyi bu kadar kötü yöneten Erdoğan dan,pkk,ypg.pyd ve fetö terör örgütlerine açık destek verip darbe yaptırarak bizi kurtararmaya çalışıyorlar öyle mi?Bu ülkeler, bu ülkenin kötü yönetilmesinden neden bu kadar rahatsız olmuş olabilirler ki?Bu ülkeler bu ülkenin iyi yönetilmesini bu milletten daha çok isteyebilirler mi?Bir ülke,bir başka ülkenin kötü yönetiminden neden
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 16:02
38
adama mikrofon uzatıyorlar. hangi parti bilmem ne diye soruyorlar.. adam 'kızım ben anlamam bunlardan, ben 75 yaşındayım. bugüne kadar gördüğüm en güzel günler bunlardır' diyor ve arkasına bakmadan gidiyor.
Nuri 12 Haziran 2018 17:49
40
15.07 yorumuna tamamen katılıyorum... yorumunun aldığı "artı" sayısına bakarsak muhalif troller senin yorumunda sadece ilk cümleyi okumuş onu da anlayabiliyorum.
Karar okuru 12 Haziran 2018 17:53
0
Adama mikrofon uzatıyorlar hangi parti bilmem ne diye, beni hapse atmayacaklarsa söylerim diyor ve gidiyor.
Yusuf 12 Haziran 2018 22:11
2
Sen daha oyunun farkına varmamissin. Sen uyumaya devam et akp ne zaman sıkışsa Avrupa devletleri imdada yetişiyor. Suni bir kriz. Çıkartıyorlar ve akp nin oyları artıyor. Avrupa ABD söylemde akp den ama eylemde çok memnunlar sen görmezsin. Bunlar perde önünde başka perde arkasında başka oynuyorlar. Bir zamanlar fetoye her istediği veriliyordu. Şimdide ABD li Avrupalı para babalarına her istedikleri veriliyor. Malesef eyt Amerika eyt Avrupa masalını ddinlemye devam et sen. Her şey haraç. Mezat satılırken :(
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 08:19
1
Yusuf, 15 Temmuz sonrası Avrupa devletlerinin kimlerin imdadına yetiştiğini görüyoruz. Boş, boş konuşma...
ramazan gün... 12 Haziran 2018 13:44
(2) adam ne yapmalı?. (bizde patlayan-patlamayan siyasiler ne yaptı mesela?) siz ne yapardınız?. adam bir tvye çıkıyor ve 'arkadaş, ben nefsime uydum; hatunla işim oldu. sonra bu adamlar bana böyle böyle dediler.. burada allahın huzurunda bunu size ben söylüyor, bu teklilerini yüzlerine vuruyor ve komutanlığımı da bırakıp -kabul ederseniz- bir nefer olarak savaşmaya devam etmek istiyorum'!. diyor. bu adam bildiğim kadarıyla şehid oldu gitti.. ahlakı 'iyi çocuk, efendi oğlan' olarak anladığınız sürece.......
ramazan gün... 12 Haziran 2018 15:50
9
bu adamdaki 'yürek' ben dahil hiçbirimizde yok!.. silahları ölmeyi filan demiyorum.. ve dahi, en islam olmayan adama soruyorum. bu adamla 'birlikte yaşamak zorunda kalsan' veya idareci olsa, senin hakkına tecavüz edip etmeyeceğine dair bir şüphen kalırmıydı?.. (zevzeklik olsun diye uzatma; bana da söyleme ama akşam kafayı koyup yatarken olsun kendine samimi ol, hepsi bu!..)
Evet Fenerbahçe'deki başkan değişimini nasıl anlayacağımızı bir türlü çözemedim. Yani fenerliler Türkiye'nin %55 ne sahip bir koç holding topluluğun patronunu seçmeselerdi ne derdik acaba çok merak ediyorum. sizi gidi geri zekalılar sizi demez miydik. elma ile armut kıyas edilmez edilemez. ülkenin istikrara ihtiyacı var. başka da bir şeye ihtiyacı yok. yola devam. Erdoğan bu seçimden galip çıkması lazım hem de büyük bir farkla. dünya kapitalistleri ile çapı küçük adamların baş etmesi mümkün değil biline. Erdoğan'ın en takdir ettiğim yönü ak ile
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 13:24
erdoğan yüzde elli alamaz ancak ikinci turda seçilir ama akp artık bitti. iktidar olması mümkün değil
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 13:01
MHP’nin Kasımın aksıne bu secımde AkPartı ıle ıttıfak yaptıgını referandumun tersıne bu secıme milletvekilliği için girdiğini unutmamak gerek. Ornegın Manisada referandumda yuzde 1 artıs saglayan evet oyu dusunuldugunde dun IP mitinginde 500 kısı yoktu. Manısada MHP’nın geleneksel oyu yuze 18.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 19:39
1
Milliyetçiliği ezdim diyenle işimiz olmaz....
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 20:03
0
Türkiyedeki milliyetçilik kafatasıcılık gibi. Diyarbakır olayları milliyetçilik takkiyesiyle yapıldı.
Mustafa Soylutürk 12 Haziran 2018 12:52
Karar okuru'na: Ben'' yazıyı '' okumadan ziyade niyet okuyorum !....Maşallah sizde beni taaa a..uzaklardan görüp !... Şuur altımı okuyorsunuz..Muharrem hocaya bi okununda nazar değmesin !...
ramazan gün... 12 Haziran 2018 12:44
(1)şu ahlak meselesi.. yıllar önce bir filistinli komutan vardı. orda doğmuş ömrü savaşarak geçmiş. günün birinde bir israilli yahudi hatunla gönül ilişkisi-aşnafişne durumları olmuş; adam hem savaşıyor hem de hatundan nefsini alıkoyamıyor. sonra bir gün bu adama israilli yetkililer gelip, ellerinde kasetler olduğunu, eğer kendileri için çalışırsa hem kasedi yayınlamayıp hem de ailesini ve seçtiklerini amerikada dilediği şartlarda yaşatacaklarını filan söylüyorlar. anlayacağınız, hatun 'matahari' imiş ve o da vatan için 'savaşıyor'muş...
ramazan gün... 12 Haziran 2018 13:35
8
neye takıldığını söyle revize edeyim.. akşener filan isimlere mi...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 15:54
0
Ramazan... Allah aşkına bir kere de boş yapma be kardeşim.
ramazan gün... 12 Haziran 2018 17:18
6
yok öyle!.. demokratsın ya; ya beni anlayacaksın ve 'ikna edecek cümleler'i SEN BULACAKSIN... öyle 'bana kendini tanımla' diyerek de sıyrılamazsın; islam, her teslim olanın KENDİ VAROLUŞUNU GERÇEKLEŞTİRMESİNİ TALEP EDER; müslüman adedince zihniyet oluşur ki, senin naylon kalıpların taşımaz!.. veya birgün bir yerde karşılaşacağız..
ramazan gün... 12 Haziran 2018 17:25
6
'şunlar ataerkil, şuraları yandan alalım üstler kalsın, itiraz kültürü-biat kültürü' ezberin bu millete uymuyor. zira postmodern eleştri özde 'isanın dinine dönüş' çabasının deizme dönüşmüş hali.. otorite dediğin ne ki; kilise!. adam değilsiniz; gezi çapsızlığını 'itiraz kültürü' olarak veren adama 'biz 15 temmuzda itirazımızı yaptık' diyen bir adam çıkmadı..
ramazan gün... 12 Haziran 2018 17:43
4
yada, anlamıyorsun ya... bu lafı beni siyasi şubeye çekmeden, herhangi biryerde, herhangi bir zamanda, ister kameraların önü, ister beştepe sarayı ister cihangir kuytuları, yüzüme karşı söyleyebileceğine garanti ver eyvallah diycem...
ramazan gün... 12 Haziran 2018 18:48
4
neyse... kusura bakmayın... bunu kim yaptı ise... tümünün özeti olarak 'ayıp ediyor'... bana yapmayın... böyle lüzumsuz tipleri de benim altımda yayınlamayın... nasıl ki, küfür olunca yayınlamıyorsun; her insanın eşiğinin farklı olduğunu düşün o halde; bir fikir olsun, uzantısı küfür olsun, ihtimal bunu kabul edebilirim. ama saf ipneliği bünye taşımıyor... üstelik kişisel olduğu için değil, 'fikrime' olduğu için...
MOLLA 12 Haziran 2018 12:36
Dün bankta bir emeklinin yanında oturdum. Bıyıklarına bakarsanız Marksist sanırsınız...konuştukça, kendini açık etti ve "bu kadar hizmet yapana vermeyip de kime oy vereceğim?" deyince adamın elini sıktım,teşekkür ettim. Gidin sokaklara bakın ,aksi düşünenler azınlık.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 14:38
1
Marksistleri bıyığından tanıyan, çok zeki arkadaş..senin bıyığın hangi model?
park bekçisi, 12 Haziran 2018 17:11
1
senin parklarda falan ne işin var kardeşim, gidip çalışsana boş boş gezeceğine, kendi kendine anketmi yapıyorsun, yoksa iş yokmu çalışmaya... marksist bıyıklı emekliden bize ne be arkadaş. neyse az sabret benim kardeşim, millet bahçelerinde ha bire oturur beleş kek yeriz, iş miş hak getire.. ama o emekli amcaya kek yok, marksist bıyık, badem bıyık olmadan su yok ona...
MİM 12 Haziran 2018 12:32
BAŞARAMAYACAKSINIZ...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:19
1
Neyi cesur ol ve yaz. Demokrasi böyle bir şey unuttunuz hatırlatayım dedim.
utanmaz adam 12 Haziran 2018 12:25
'dip dalga' nedir?. yandaşmı candaşmı diyonuz ak parti alerjili bir 'anketör' (şimdi araştırma şirketi diyorsunuz) firmanın, seçim öncesi chp %1000 ile 'koyacak' çok net; akp %-1500 kaçınılmaz gibi sefilliklerine seçim sonrası, bir ekranda 'kıstırılıp' böyle böyle dediniz ne diyorsunuz? sorusuna verdiği 'kıvırma' retoriğine verilen addır; böyle başladı!. adamı iyi niyetli kabul etsek dahi, çok çok 'sosyalde öküzlemesine determinizm yoktur, anket olsa olsa bir çok değişkenden biri olabilir'in göstergesi olabilirdi..
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 13:53
1
Biri tercüme edebilir mi ?
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:06
0
ben birkaç dilden azbuçuk anlarım ama bu dilin ne olduğunu bile çözemedim. yoksa en azından google amcaya çevir dersin çevirir. fakat hangi dilden çevir diyeceğimizi çözemedim.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:21
Dip “dalga” geçilecek bir makale...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:12
fetöcü hainler kimden nefret ediyorsa bu millet oyunu ona verir... evet bildiniz... bir fetöcünün hangi adaydan nefret ettiğini nasıl anlarsınız? o liderin adını söyleyerek, örneğin recep tayyip erdoğan... şu an fetöcülerin hepsi mora yakın kızardı ağızları kurudu... olay bu kadar
Okur 12 Haziran 2018 16:45
0
Yani tüm muhalefet terörist demeye getiriyorsunuz. Öyle olsa, iktidar seçim ilan ederek teröristlere kazanma imkanı tanır mı? Öyle olsa, bu ülkenin 25 milyon civarındaki seçmeni terörist olsa, bu ülke ayakta kalır mıydı? İktidarı, AK Partiyi, MHP´yi seviyorsanız sevin, seçiyorsanız seçin de böylesine insaf, izandan yoksun gerekçelerle savununursanız, ne memlekete, ne de AK Parti, MHP ve liderlerine bir iyilik yapmadığınızı da bilin.
İbrahim Avaroğlu 12 Haziran 2018 12:11
CHP seçimi kazanmak istiyorsa geçmişiyle de yüzleşmeli diye düşünüyorum. Geçmişte Kürtler ve İslamcılara karşı gerçekten de büyük yanlışlar yapıldı ve bunları yapan Kemalist anlayıştı. Örneğin Kürtçe yasağı ya da başörtüsü sorunları. Bunun dışında azınlıklara karşı da 1942 Varlık Vergisi ve 1956 Pogromu utanç vesilesidir. Bence samimiyetlerini göstermeleri için şimdi tam zamanı. Evet yanlışlar yapıldı desinler. Fazlasını istemiyorum.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 20:42
0
Yazdığın olsyların öoğu Demokrat parti döneminde yaşandı sevgili kardeşim.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:07
2018 ilk çeyrek büyümesi 7.4 ... ekonomi çok kötü o zaman:))
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:45
0
Cari acik ,dolar fiyati ,altinin ons fiyati, ithalat orani, işsizlik orani ,genc issizlik oraninida ekleyverin bi zahmet sadece buyumeyle oluyomuymus bi gorelim
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 13:21
0
Enflasyonuda ekleyelim lutfen
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 13:57
0
12.07 Piyasaların verdiği tepkiye bakarsanız keklendiğinizi anlarsiniz.
Okur 12 Haziran 2018 16:54
0
Mesele neyin büyüdüğü. Çocuğun boyu büyürse iyidir, orta yaşlının göbeği büyürse sağlıksızdır. İbrahim Kahveci´yi okuyun biraz, bizimki gibi büyüme neden göbek büyütme gibi zararı yararından çok büyüme belki anlarsınız.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 08:27
2
16:54, Buyüme yüzde iki çıksa idi tersini söylerdin. Belli, yüzde 7,4 büyümeyi inkar etmek için kendini kandırmışsın ama bahanen milleti kandırmaya yetmez.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 16:16
0
Yav arkadaş işin özeti ekonomik olarak alım gücün nasıl ona baksana. Et süt peynir yoğurt bol balık alabiliyormusun iyi eğitim görebilip iyi işlerde iyi gelirlere çalışabiliyormusun? Bunlar yoksa istedikleri oranı versinler.
Mesut TOPAK 12 Haziran 2018 11:02
Siz halkın içinde olmadığınızdan masa başında temennilerinizi yazıyorsunuz onun için hiç bir öngörünüz tutmuyor.Seçim meydanlarındakiler le değil başka zamanlarda halka yakın olursanız onlarla konuşursanız gerçekleri yakalarsınız. Bu işler masa başından kendi temennilerinizi yazmakla olmuyor bu halk herşeyi gayet iyi biliyor.
Andromeda 12 Haziran 2018 10:46
Bu seçimde yazarımız fena halde yanılacak.O seçim sonuçları zaten belliydi gibi cümlelerle giriş yaparak başladığı ropörtajlar da tarih olacak.Doğruyu görmek için doğru noktadan bakmak lazım.Yazarın şu anda baktığı nokta ona fotoğrafı flu göstermeye yetecek kadar nesnel olmayan insani duygular içeriyor.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 10:23
Etyen bey; Bu millet CHP zihniyetini iktidar yapmaz,sabikasini henüz sildirmedi.Tarihindeki kara lekeleri temizleyemedi.Bir daha yapmayacağına dair garanti vermiyor .İkinci husus,Allah'ın hesabını unutma.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 11:46
1
İş siyasi ranta gelince Allah'ın hesabını bildiğinizi iddia edecek kadar zıvanadan çıkıyorsunuz.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 13:17
1
Allahın hesabını siz kendinze hatırlatın önce. hesap vereceksiniz. en çokta İslamı kendi çıkarlarınız doğrultusunda dolgu malzemesi yapıp aslında islamla hiç alakanız olmadığı için.
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 08:28
1
11:46, Allah’ın hesabı seni iğrite ediyor...
KARAR OKURU 13 Haziran 2018 16:18
0
Dinbazlar birde Allah ın adını kullanmaz mı? Allah sizleri bildiği gibi yapsın inşallah bizlerde görelim. Deizm neden çoğalacak bu tarz kişiler yüzünden olduğu kesin. Ya Allah Bismillah deyip yalan dolan entrikalarınızdan.
Mustafa Soylutürk 12 Haziran 2018 10:22
Yanlışlık veya yanılgı burdan başlıyor.Yani Sayın Muharrem İnce'yi Ali Koç sanmak !..Türkiye'nin herkesin kabullendiği yaklaşık toplumun %60- 65 Milliyetçi muhafazakar bir sağ seçmen yapısı var..Sol bu sosyolojiyi değiştireçek hangi fikri yenilikleri devriye aldı !..Sadece Kılıçtaroğlu yerine İNCE Bu dip dalgası oluşturur demek toplumla dalga geçmektir...Sırf bunun için kimse oruçunu bozmaz!.İNCE 'nin yapmadığı dua'ya kimse amin demez !..Önümüzde Bayram var gökden de OY yağmaz !..Ben ne zaman C.H.P. Etyen Bey'de M:H:P: ye oy verirse ançak o zaman
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 11:35
2
Siz yazıyı ya okumamışsınız ya da anlamamışsınız.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 14:30
1
Dip dalgasını oluşturan şey sadece muharrem ince değil meralde karamollaogluda güçlü kişilikte insanlar. Millettede söylemleriyle karşılık buldular. Sonuçta ekmeleddin vakasinda bile seçim başa baş gitmişti. Akp ilk maglubiyetini tadacak. Topluma yukarıdan bakmaya başladılar.
Stratejist 12 Haziran 2018 10:14
Muharrem İnce en az %35 Akşener en az %20, Karamollaoğlu en az %12, Demirtaş en az %14 oy alacak görürsünüz. %17 gibi rakam öngörüyorum RTE için. İkinci turda ise Karamollaoğlu alır. Kaynak: Miting kalabalıklarına bakın görürsünüz.
molla kasım 12 Haziran 2018 14:01
0
Sizin tahmininize göre İnce ve Akşener 2. tura kalıyor. Bu durumda Karamollaoğlu nasıl ikinci turda alır?!!!
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 15:49
0
Kendinize "stratejist" demeniz umarım bir ironinin eseridir.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 09:58
Dip dalganın dipsiz kuyuları ; chpkipsp...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:20
0
Yapma be. Dinbazlık iyi bir şey değilmiş halk bunu anladı.
KARAR OKUMAZI 12 Haziran 2018 09:53
Meral ablayla ve Molla amcayla Johnny Depp çok fena dalga geçmiş galiba. Gelen dip dalga değil Depp'in dalgası. Benden söylemesi...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:33
1
Soğuk espri güzeldir de cahil eprisi hiç çekilmiyor be kardeşim
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:21
0
Cahil cahil olduğunun farkında olursa mutsuz olur. Bırakın böyle kalsın. 1 ileri 2 geri geriye doğru devam.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 09:37
Bence dip dalga falan yok. Direk tsunami geliyor . Milletin cogusu huzursuz tanıdığım bir çok akp li artık değişim istiyor demedi demeyin. Ikincisi ise anket firmalarida dikkat çekiyor seçmen artık son dönemdeki anketlere cevap vermiyor diye. Nedeni belli iş korkusu ohal korkusu var muhalif seçmende . Anketlere cevap verenlerin cogusu cumhur ittifakini destekleyen insanlar.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:53
19
tanıdığın değişim isteyen akp li yi aynaya bakınca mı görüyorsun
utanmaz adam 12 Haziran 2018 09:34
adamın biri 'yetiş ali koç çığlıkları'... filan deyip, ak parti kzanacak diye bitiriyor 85 kırmızı alıyor. altına trolmüsün diyen 2 'tipsiz' 35 yeşil.. hemen üstünde 'oylar saadete' ve 'etyen bey' diyen diğer adamın biri 53 yeşil alıyor!.. sonra nefret söylemini akpliler yapıyor oluyor... ayrıca SAYIN MAHÇUPYAN BEY, filanca anket şirketi raporlarından dip dalga teorisi üretirken, buranında bu biçimiyle bir gösterge olabileceği hiç aklına gelmiyor ve dip dalganın akparti muhaliflerinden taraf olduğunu söylüyor.
Cumhurbaşkanlığıseçimini yüzde 59 oyla Erdoğan kazanır,Milletvekili seçimlerindede Cumhur ittifakı 400 milletvekilini geçer Hdp baraj altı kalır,Halk artık yutmuyor.Saygılarımla..
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 08:55
3
çoğu yalanı yutan halktan bahsediyoruz değil mi?
prangalı beynim 12 Haziran 2018 09:34
3
Bir havalanının, bir üniversitenin ne zaman açıldığını önce yutuyormuydu, Köprülerin kimlerin satmak istediğni, sattığı fabrikaların kimler tarafından yapıldığını artık yutmuyor dimi, yazık.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 10:30
1
Rüyadan uyanmak istemiyorsun. Hayırdır nemanmı kesilecek. Bu korku ne?
Okur 12 Haziran 2018 17:05
0
„Halk artık yutmuyor“ deyip iktidarın yeniden iktidara seçileceğini söylemişsiniz. Buradaki tutarsızlığı görmüyor musunuz? Halk şimdiye kadar yutup oy verdiyse, artık da yutmuyorsa, çoğunluk oyunu muhalefete verecektir demek.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 08:00
Dip dalgaya sebep olan ne hatta ve hatta dalga niye dip onu sorgulamak lazım
Raci 12 Haziran 2018 05:17
Secim sonuc lari kadar bence muhum olan secmen stratejik davranacakmi, bu cunku 2 oy da ayni zarfa giriyor, keske bunuda secim gunu aciklasalar, örnegin Adam hdp ye oy vermis baskan olarak muharemm ince, yada erdogana vermis Parti olarakta saadet partisine.. Bu verirler insallah secim den Sonra aciklanir, diger bir konu da bence bu senenin iki kilit partisi olacak biri saadet digeri hdp, diger konu ise iyi Parti mhp den ne kadar oy alacak, 3. Merak edilen ak Parti oylari ile tayip erdogan oylari nekadar fark edecek.. Enteresan bir secim olacak, Ben sahsen stratejik davranacam
Muhocan 12 Haziran 2018 12:22
0
Ben özellikle cevremde, ak partiden saadete oy kaymalarini belli ölçüde gördüğüm gibi iyi partiye de oy kaymalarini yuksek düzeyde görüyorum. Özellikle en son referandumda hayır deyip cumhur ittifakına oy verecem diyeni duymadım, lakin evet deyip bu seçimde muhalifim diyen cok buyuk bir kitlenin varlığına şahidim.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 04:31
Temenni gibi olmuş ama yine de ihtimal dahilinde ne yazıkki yazınız.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 03:23
Bir lider icin en buyuk talihsizlik insankarin alternative olmadigi icin kendisine oy verdiklerini soylemeleri. Oysa lider yaptiklari ile insankarin gonul rahatligi ile oy verdikleri kisi olmasi gerekir... Neyseki simdi BILGE var.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 03:11
''Kendi kazdığı kuyuya düşmek'' deyimi için TDK'ya katkı:))
Hende Sine 12 Haziran 2018 03:01
2007'de Deniz Baykal'ın bile beklemediği bir patlama yapacaktı muhalefet... Sonuç ne oldu? 2011'de de artık millet AKP'den bıkmış, doğruyu görmüştü... Peki, sonucu hatırlayan var mı? Cumhurbaşkanlığı seçimi ve referandumda da millet tek adam diktasına oy vermeyecek, muhalif oylar patlayacaktı. Şimdilerde, yine aynı teraneler... Neyse... 25 Haziran'da, "cahil halk yine kime oy vereceğini bilemedi", "hile var yetişin a dostlar", "oylar çalındı", "makarna ve kömür dağıttılar", vs... söylemlerinde buluşmak üzere...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 03:48
91
Güzel özetlemişsiniz...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 07:02
84
Haklısın kardeşim
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 10:32
1
Körler ve sağırlar birbirini ağırlar misali olmuş. Mecazi anlamda yoruma istinaden söylenmiş bir söz
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 12:41
0
Ya bu “yine ayağa düştünüz” çekişmesini ben anlamıyorum. Adamların fetöyle olan kavgası yüzünden son 6 senede hayatımız kaydı. Yasaklar, ohal, khklar. Köprü yapmanın gelişmişlik sayıldığı bir düzendeyiz artık. Banane akpden chpden, önemli olan bizim ve devletimizin geleceği onların değil.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 03:00
Oy vermeyecegim; Erdogan'in bu secimi kaybetmesi mumkun degil. Kazanmasini da istiyorum. Kendisini kaynayan kazanin icinde bulacak. 5 yil daha tek adamlik yaparsa bugun halkin cogunlugunu rahatsiz etmeyen sorunlar dag gibi buyur, insanlarin akli basina gelir. Bu ulkede artik askeri darbe yapmak nasil imkansizsa, tek adam sistemiyle sorunlari cozmek de oyle imkansiz.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:13
1
Erdoğan ile bu ulke 5 sene dayanamaz. Konu ulkemiz ve gelecegimizdir. Karanliga karsi sizinde bir oy ile karsi gelmeniz lazim. Goreceksiniz bu swfer kaybedecekler.
Okur 12 Haziran 2018 17:17
0
Bence zorluklarla insanların aklı başına gelmiyor. Özellikle ekonomik krizi herkes hissedip, dış ilişkilerde iyice sıkışınca, bugüne kadar olduğu gibi nedeni yalnızca “dış güçler”, “üst akıl”, “yerli ve milli olmayanlar” vs vs diye açıklanır. Zaten medya da muhtamelen toptan susmak zorunda kalacağından, yine aynı menval yıllar geçer... Memleketin hayrı için ümidi nerede görüyorsanız, oraya oy verin.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 02:50
Her seçimde olduğu gibi seçimin sonucunu fedakar işçi sınıfı belirliyecektir...
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 10:18
3
"Fedakar işçi sınıfı" maalesef Akp'nin öyle deposu.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 14:42
1
İsçi sınıfı hala 1604 tl maaşa ve 840 tl emekli maaşına talim ediyor. Alın teri ile yaşayanlar Müslümanlık, Türklük, Sünnilik, Alevilik, Kürtlük uykusundan uyanmasın diye üzerine binlerce maaşli tarafından düşünce pislikleri boca ediliyor.
KARAR OKURU 12 Haziran 2018 17:23
0
İşçi işçi olduğunun farkında değil.
duyarlı vatandas 12 Haziran 2018 02:43
Dip dalga; Gerceklerle catisma hali. Hic kimse buna karsı koyamaz dayanamaz surduremez.
Murat 12 Haziran 2018 02:23
Dip dalgası değil sel var sel!
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN