Back To Top
Türkiye Kürdistan’ı kuruyor

Türkiye Kürdistan’ı kuruyor

- A +

Milliyetçiliği insanlığın ergenlik hastalığı olarak tanımlamak mümkün… Bir halkın kendisini tek ve değişmez bir kimlik etrafında tanımlayıp, bu kimliğe ezeli ebedi hak ve nitelikler atfetmesi için, önce belirli bir gelişme kaydetmesi ve kendi ‘kişiliğini’ önemsemesi gerekiyor. Çocukluktan ergenliğe geçildiği yıllarda gençlerin kendileriyle ilgili arayışları ile milliyetçiliği keşfeden halkların kendilerini yeniden tanımlama çabaları arasında paralellikler kurulabiliyor.

***

Pedagoji, bize bu etaptaki gençlere yaklaşımda çok dikkatli olmayı tavsiye ediyor. Gencin daha önceki, çocuk evresi ile ergenlik arasında, çevrenin davranışı açısından dikkat edilmesi gereken bir fark var. Çocukluk döneminde çocuğun ebeveynlere tepkisi daha ziyade uyum üzerinden oluyor ve işin esasında çocuk ‘öğreniyor’. Oysa ergenlikte genç kendisini öğrenmiş ve ‘biliyor’ hissettiği için, çevreye uyumu daha ziyade çatışmacı bir mantık içerisinde yaşanabiliyor. Diğer deyişle genç kendi kişiliğini ortaya koymak, kendi farklılığını diğerlerine kabul ettirmek istiyor.

Dolayısıyla çocuğun ilk yıllarında çevrenin otoriter zihniyetle yaklaşması çocukta psikolojik hasar yaratsa da, bunu net bir karşı çıkma olarak yaşamıyoruz. Oysa ergenliğe yaklaştıkça aynı çocuk çevresine giderek otoriter zihniyet içinde tepki vermeye başlıyor ve bir süre sonra bu durum açık bir çatışmaya, uyumsuzluğa dönüşebiliyor. Ancak eklemek gerek ki bu uyumsuzluk iki çatışan taraf olduğu için ortaya çıkıyor. Gencin kendi dünyası içinden bakıldığında aslında bu tepkiler onun dünyaya uyum sağlama arayışının parçası…

Bu tablo milliyetçilikleri ve özellikle ‘geç’ milliyetçilik yaşayan halkların ruh halini akla getiriyor. Nitekim bugün Katalanya ve Irak Kürdistanı’nda yaşanmakta olanlar, milliyetçiliğin bir kimlikten öte ‘kişiliğin kanıtlanması’ mücadelesi olarak sahiplenildiğini ima ediyor. Bu olayı salt ‘devlet kurma’ arayışı gibi görenler, kaçınılmaz olarak meseleyi kavramakta yüzeysel kalıyorlar. Hele İspanya’yı veya Irak’ı ‘bölmek’ olarak tanımlayanların işi daha da zor… Ama çıkıp bunun Fransa ya da Türkiye’yi ‘parçalama’ girişimi olduğunu söylemeye kalkarsanız, kendisine çocuk teslim edilemeyecek bir ebeveynden farksızsınız demektir.

Aynen ergenlik karşısında olduğu gibi, geç milliyetçilik karşısında da sergilenmemesi gereken bir tavır var: Sertlik, baskı ve tehdit… Çünkü bununla netice almanız neredeyse imkansız ve en muhtemel sonuç gencin ya da söz konusu halkın sizden kalıcı olarak uzaklaşması.

Ne yazık ki Türkiye kendisini bu ‘kötü ebeveyn’ konumuna sokmuş durumda. Gerçekte zaten Kürtlerin ebeveyni değildi, ama daha büyük ve güçlü bir dost olma halini önümüzdeki geleceğe yayabilir, bunu sabitleştirebilirdi. Ancak tam aksi yönde hareket edildi. Referandum isteği göz ardı edildi ve kibirli bir ataerkillik sergilenerek IKBY’nin kendi rızasıyla Türkiye’nin istediği gibi davranacağı sanıldı. Bu tavrın karşısındakinin kişiliğini aşağılama ihtimali taşıdığı bile fark edilemedi.

***

Gelen baskılar sonucu hem referanduma katılım arttı hem de beklenen ‘evet’ oyunda yüzde otuzluk bir yükselme oldu. Çünkü yapılan baskı giderek doğrudan Kürtleri, Kürt kimliğini ve ‘kişiliğini’ hedef aldı. Bu tavır halen müdanasızca sürdürülüyor… Evet, vanaları kesmek, sınırları kapatmak, Kürtleri çoluk çocuk aç ve susuz bırakmak mümkün. İyi de, bunun sonucunda pes edecekleri mi sanılıyor? Tersi olacak… Kürt dünyasında milliyetçilik ana ideolojik akım olarak yerleşecek, ayrılıkçılık eğilimleri derinleşecek ve Kürtler arasındaki siyasi ve mezhepsel farklılıklar bir süre sonra anlamını yitirecek.

Sonuçta bu bölgede bir Kürt devleti oluşursa, bu Türkiye’ye rağmen olmuş olmayacak… Türkiye ‘sayesinde’ olacak.           

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar
KARAR OKURU 18 Ekim 2017 19:38
Nerde büyük israil planı ? Sende mi iş birlikçisin ? Ayıptır bu yaptığınız...
KARAR OKURU 18 Ekim 2017 14:11
Sayın mahcuptan helal olsun dogru analız gerı zekalı beyınlerı gelısmemıs ınsanlar düşünemez analızı okuyamaz anlayamaz tebrıkler sayın Mahçupyan
KARAR OKURU 18 Ekim 2017 09:27
Ortadogunun kurtulusu tek ve biriciktir.tum ulkeler turkiyeye baglansin
turk 18 Ekim 2017 01:02
sen hocalida ne yaptiniz ondan bahset gec sen bu turk kurt olayini git milletinin ne yaptigini gor kadinlari ve cocuklarin derisini yuzdunuz gozlerini oydunuz biz sizi iyi biliriz sen hic merak etme
KARAR OKURU 17 Ekim 2017 15:21
Yazacak.söyleyecek bişey bulamayınca lafı dolandırır durursunuz.kafaları karıştırmaya çalışırsınız .öngörüde bulunursunuz.ama sizin kafanız karışmış...susmak bazen daha iyidir.
KARAR OKURU 17 Ekim 2017 12:24
Buyük israil den hic sözetmemissin ibadi bile soyledi abd bu kadar silahi niye pkk ya verdi bundanda hic bahsetmemissin isine geleni yazmissin
KARAR OKURU 17 Ekim 2017 10:21
Barzani Kerkük’ten sonra, Şengal ve Sincar’ı da tek kurşun atmadan terk etti. Bu mudur Kürdistan kurmak... Etyen Bey öngörülerinizin ömrü üç gün sürmüyor...
KARAR OKURU 16 Ekim 2017 23:39
Ben şimdi sana bir şey söylerim de olmaz
KARAR OKURU 16 Ekim 2017 02:27
E.Mahçupyan içine bastırdığı azınlık ruhundan ve kendi tarif ettiği ergenlikten henüz kurtulamamış olacak ki Türk milliyetçiliğini faşizan bir yapı olarak zırvalamış.. hurafecilik ve gericilik insanlığın ilkelliğidir vesselâm
KARAR OKURU 15 Ekim 2017 14:51
Sayın Yazara katilmiyorum. Baskı sonucu %30 oy oraninin artması, güçlü bir dost olma ihtimali inandırıcı değil. Terör saldırıları hep o topraklardan geldi.
KARAR OKURU 14 Ekim 2017 00:13
hiçbir bayrak hicbir toprak insan cani kadar degerli değildir.Gözu deccal sofrasında olan insanlara ne anlatılsa anlatılsın boş
İskender 13 Ekim 2017 23:11
Bu açıklama bölümü üstte olup soruların ordan çıktığı girizgâhları sayın yazar adet edindi. Bunuda algı oluşturma zannediyor herhalde. Yanlış zan :)
S.K 13 Ekim 2017 12:44
Geçmişe dönüp baktığımızda ,yapılan en büyük hata Dolmabahçe mutabakatını bozmak olmuştur.O masa devrilmeyecekti ,hatta biz o masaya, herşeye rağmen sıkıca sarılmalıydık.İçinden geçmekte olduğumuz bu zor günlerde bizim en büyük dayanağımız o masa olabilirdi.
Ali Adıyaman 12 Ekim 2017 23:01
dünya üzerinde söz sahibi olan devlet başkanı beyanı! başlığı görünce angela merkel ile şinzo abe arasında kalmıştım. sonra öğrendim ki bizim reis demiş. muhtaçlıktan kasıt, nefes alıp verebilmek ise tabi ki abd'ye muhtaç değiliz. önümüzde kuzey kore örneği var. adamlar gayet fit bir yaşam sürüyor. muhtaçlıktan kasıt, dünyanın ilk on ekonomisi arasına girmek ise dibine kadar muhtacız! muhtaçlıktan kasıt, yangın yeri olan ortadoğu da başımıza ciddi bir bela gelmemesi ise dibine kadar muhtacız! muhtaçlıktan kasıt, rusya'nın bizi çiğ çiğ yemesini engellemekse dibine kadar muhtacız! kendisini dev aynasında gören yönetici ve vatandaşlarımız için bir olayı hatırlatayım; amerikan ulusal güvenlik kurumu (nsa) almanya başbakanı angela merkel'in cep telefonunu da dinlemiş, merkel'de bu tür bir girişimin kesinlikle kabul edilemez olduğunu söylemişti. mevzu çokta uzamadan kapandı. tabi konuya almanya bizi işte bu yüzden kıskanıyor minvalinden girecek arkadaşlar çıkacaktır. bu arkadaşlar şunu asla unutmasınlar! milli duyguları okşamak, tabanına çoşku vermek adına yapılan her hamle sana oy kazandırabilir. hatta seçim de kazandırabilir. bu şekilde koltuğunu kaybetmeyebilirsin. bunların karşılığında ülkenin geleceğinden çok şeyler gider! geçmişte gitti, bugün de gitmeye devam ediyor..
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 22:37
Siz sadece ortalığı karıştırıyorsunuz ben bi kurdum fakat yıllardır ülkemizi bozmak için her türlü yalanı uydurdunuz siz ve sizin gibilerı kürt sorunu AKP iktidarı döneminde bitti şuan bütün haklar eşittir ve sayın cumhurbaşkanım çok şükür ki allahin izniyle dünya lideri oldu siz nefes aliyosaniz bunu ona borçlusunuz
KARAR OKURU 18 Ekim 2017 14:40
1
Hangi haklar eşit? Anadilde eğitim, belediye başkanını seçme? Bunlar en temel haklar.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 22:35
Hrant abi Allah gani gami rahmet eylesin mekanin cennet olsun senin gibi kardeslerimizi cok ozluyoruz. Yolumuz izimiz fikrimiz dusuncemiz vatanimiz bayragimiz birdi.
Kurdischsong 12 Ekim 2017 22:32
Madem kurdleri ve insan haklarini bu kadar onemsiyorsunuz. Bir yazida Ermenistana yaz. Rusun destegiyle isgal ettikleri kizil kurdistandan ciksinlar..
Bu hengâmede kimsenin görmediği fakat hem Türkiye ve hemde Türkiye Kürtleri için hayati önem arz eden bir noktayı belirtmekte fayda var. Irak, İran ve Suriye'de, Kürtlerin kendi yașadıkları bölge dıșında ki önemsiz varlıkları, Türkiye'nin batısındaki yoğun Kürt nüfusuna bakıldığında Türkiye açısından dramatik ve de korkunç gelișmelere gebedir. Türkiye'deki olası bir kürt bölgesi ayrıșması teșebbüsünün, İstanbul, İzmir, Bursa, Adana, Mersin vs illerde yașayan milyonlarca kürdün akıbetini nasıl etkileyeceğini düșünmeden bol keseden Kürdistan kuranlar, önce takkelerini önlerine koyup bir düșünsünler derim.
KARAR OKURU 15 Ekim 2017 23:23
0
Kurdistan kuruldugunda, o bahsettiginiz kürtlerin ik seçenegi olabilir.. özgür vataninda yasam, yada , türklerin içinde yozlasma.. Bu kadar basit !! Takkeye ne gerek var ? ? ?
Kobrasky 12 Ekim 2017 21:20
Konuyu farkli bir sekilde başlamış anlatmis... kimine göre mantikli kimine göre alakasiz.. fakat %100 dogru olan sözü *türkiye kurdistani kuruyor* = tayip = akp ve diger bilinen bilinmeyen ortaklari gercekten kurdistani kuruyor... kabul etmek istemeyen kurdistan kurulsa bile kabul etmez, görmez göremez... komplo teorisi der vs. Bence tayyip bu isi oyle gizli ve taktikal bisekilde yapiyorki yarin kurdistan kuruldugunda bile akpeciler onun suclu olmadigini dusunecek... bu aralar tayyibin oynadigi rol. Abd ye bile rest ceken adam rolüdür... iste oyle oyle agir agir isini yapiyor.. enayileri uyutuyor...
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 21:17
Sömürgen ülkelerin başı abd, sonra ingilizler ve fransa gelir. Tarih boyunca ZULÜM KAN'ıyla süper güç olan abd. ülkeleri bölüp parçalamada kullandıkları en etkin silah insanların ETNIK unsurunu ön plana çıkarmak ve kaşımaktır. Şunu NET olarak bilmemiz lazım. Müslümanlıkta ırkçılık milliyetçilik YOKTUR. Yeryüzünde Allah'a ve I'm in son peygamberine inanan etnik yapısı ne olursa olsun İSLAM BAYRAĞI altında bir ÜMMET'tır.
KARAR KURU 13 Ekim 2017 19:59
2
Hangi alemde yaşıyordunuz? İslam ülkelerinin durumuna bir bak, oku, incele, sonra ümmet meselesini birkez daha düşün derim.
KARAR OKURU 16 Ekim 2017 15:37
0
Madem müslümanlar tek ümmet,tüm müslüman ülkeleri hepsi bağımsızlıklarından feragat edip tek bayrak altında birleşsin.Benim kişisel kanaatimde bu yönde.Ama bunca irili ufaklı islam devletleri var iken ve bunlara kimse neden iki yüzbin kişi ile devlet kurup müslümanları bölüyorsunuz demiyor.Filistin mısıra bağlansın kuzey kıbrıs türkiyeye bağlansın.Düne kadar birbiri ile kanlı bıçaklı olan sünni ve şii guruplar bile kürtlerin bağımsızlık kararı üzerine kardeş oldu. Birlikte sünni kürtleri açlı susuzluk la tehtit ediyorlar.Rıskı veren Allah tır.Benim için etnik milliyetçilik yapanlar şeytanın çocuklarıdır.An itibari ilede ne yazıkki müslümanların %95 i şeytanla birlikte hareket ediyor.Allah salih Müslüm anların yardımcısı olsun.Amin.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 20:58
yazar ı da çok iyi tanıyoruz içinden geçenleri de gerisini getirirsem sıkıntı olur
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 20:56
Biraz gerçekçi ve cesur konuşalım. Barzani abd.nin ölüm tehdidiyle referandum kararı aldı. Oy sandıkları israilden geldi. Seçim günü 15000 abd. askeri bölgeyi korudu. Onun için oluşturulan KUKLA kürt devletinin kuruluşunda Türkiye'nin bir rolü olmamıştır.
Ender savaş 12 Ekim 2017 20:30
Benim düşüncelerimle örtüsünün bir yazı
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 19:49
Q
Hikmet Yıldız 12 Ekim 2017 19:01
Yezid'i kürd'lerin Ermenistan'da kanton oluşturmalarına Etyen bey sıcak bakar mı ? İnsanlardada metal yorgunluğu vardır, zamanla eskir. Acaba vicdan yorgunluğu diye birşeyde var mı ? TÜRK -KÜRD KARDEŞTİR. UYUMAYIN UYURSANIZ ÖLÜRSÜNÜZ.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 18:53
Tecrit ve aç bırakma konusunda birikimlerini kullanabilirler
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 15:51
Yazarın ismini oku devamını okumana gerek yok amacı niyeti belli gaza gelmeyin can kadresler
Gökhan Güzel 12 Ekim 2017 21:29
5
anlaşılan sen pek öyle yapmamışsın.hem ismini hem devamını okumuşsun.demek ki sürekli takip ediyorsun.fikirlere açık olduğumuz müddetçe gelişebiliriz.aksi halde böyle sivilceli ergen tepkisinden öteye gidemeyiz
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 15:23
Müminler ancak kardeştir bunu yaşarsak ve uygularsak yolumuz açılır diyorum.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 15:19
Karar yazarları Türk, Arap, Fars coğrafyasının ortasında hiç bir kavmin dış destek olmadan devlet kuramayacağını bilmiyor olamazlar. Irak'ta kurulacak bir Kürt devletinin domino etkisi ile diğer ülkelere de sıçrayacağını da biliyorlardır. Ama Kürtçülüğü kaşımayı çok sevdiler. Barzani krizi bahanesiyle önce bir yazı kotarıyor sonra da üç mum yaktım seyrine baktım der gibi kenara çekilip yorumlarda kapışanları, birbirine düşenleri seyrediyorlar.
Metin Özkan 12 Ekim 2017 14:41
Sn , Mahçupyan siz önce kürtler arasındaki aşiret sisteminden bahsetseniz daha iyi olurdu.Bugün dünyada demokrasiyi içselleştiren toplumlarda aşiret diye bir topluluk varmıdır.Üçüncü sınıf, demokrasiyi içselleşiterememiş topluluklar maalesef böyle ağalık aşiret cemaat tarikat gibi biat etme zavallığı üzerine kurulmuştur.Barzani (Barzan Aşireti) kendi bölgesinde kazandığı paraları acaba nereye harcamaktadır.Bizim ülkemizdede maalesef yıllarca siyasi partilerin oy uğruna bu ilkel yapıları desteklemelerine ne diyorsunuz.Yani bağımsızlık özgürlük diyeceksiniz amma kendinize gelince insanları pırangaya vuracaksınız.Kimse aklımızla alay etmesin. Yazınızdaki türkler kürdistanı kuruyorlar sözünüz ise çok talihsiz.ABD binlerce tır silah gönderecek ve siz hala türkler kürdistanı kuruyorlar diyeceksiniz.Dünyanın dev emperyalist petrol şirketleri insan hayatını hiçe alan çoluk çocuğun ölümüne yol bombalarla bölgeye vahşet getirecek ve siz bunların piyonu olacaksınız ve kendi menfaatiniz için bunlarla omuz omuza olacaksınız, Nüfus dairelerini basıp Türkmen nüfusunu yok gösterip onları gönderip kendi insanlarınızı oraya yerleştireceksiniz sonrada bağımsızlık diyeceksiniz.Önce siz kendiniz kendi insanınıza bağımsızlık verinde sonra kendiniz için bağımsızlık istersiniz.Kimse aklımızla alay etmesin,sizde etmeyin sayın mahçupyan.Saygı ile.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 16:04
4
Barzani diye bir aşiret yoktur Barzan bir bölgenin adıdır şu an kürtler arasında aşiret bağı yok denecek azdır orada türkmenlerin anadil eğitimi ve bir sürü partileri var Türkmence resmi 2. dil medeni geçinen arkadaşım senin kendi içindeki milyonlarca kürd'e ordaki türkmenler sahiptir olması gerektiği gibi
kararrr 12 Ekim 2017 16:19
2
faşist bir yaklaşımdan başkada birşey değil islami kimliğimizi bir tarafa bırakıp lanetlenmiş olan faşist egoyla beyincikler ile grş olmaz
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 16:49
3
Niye öyle diyorsun Yok aşiretmiş Neden Osmanlıda da padişah derebeylik Efe bu kavramlar nerden geliyor . Kimse kimsenin toprağını almıyor Hak yerini buluyor Kültürü dili dini geleneği olan bir millet var Toprağı yok ama yaşadığı toprakta bir tek kendi milleti var sence bu tesadüf mü?
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 20:43
2
Diyelimki sen haklısın emperyalistler kuruyor. Peki Türkiyemiz neden milliyetçilik üzerinden yaklaşıyor olaya. Öte yandan aşağıladığın aşiret mantığı en gelişmiş medeniyet dediğinden fersah fersah üstün sosyal yapıdır. En gelişmiş medeniyetin çocuğu amcasını tanımaz. Aşiretler 10 göbek ötesiyle kardeş gibidir. Hepsi bi tarafa kafamızı insabları kazanmaya yoralımki insanlık kazansın. Biz kazanalım.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 21:11
6
aşiret demek 15 yıl iktidar demek erdoğan bir demokratik aşiret reisidir
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 21:13
3
kürdistanı türkiye kurdu petrolü amerika içecek afiyet olsun kötü komşu adımı ev sahibi yapar
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 21:15
3
aşireti osmanlılar getirdi 700 sene tek aile yönetti
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 21:49
0
Doğru tabi 15 Temmuz'u aşiretler yaptı
Karar Okuru 12 Ekim 2017 14:04
Burada milliyetçiliği savunan arkadaşlara bir tavsiyem var. Milliyetçiliği savunabilirsiniz. Kendi görüşünüzdür, saygı duyarım. Ancak size tavsiyem Benedict Anderson tarafından yazılan 'Hayali Cemaatler' kitabını bir okuyun lütfen. 'Ezel- ebed millet' kavramının nasıl 19. yüzyılda icat edilmiş bir kavram olduğunu göreceksiniz.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 15:10
5
Barzan'nin acilen okuması lazım.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 13:41
Kürt düşmanlıgı arttıkça kürtleşiyorum ölümüne tililili diyorum
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 16:58
15
sen amerikan ruyasinin etkisindesin, kurt bolge halki kurtler, turkmenler , araplar, keldani. asuri, yezidi...leri yok sayip "kendi talimatindan cikmayacak ABD/ Israil/ Bati kuklasi bir Barzan devletini kurtlerin geneli zannetmek senin gibi Mahcupyanin da tecahulu arifanesi!
ibrahim 12 Ekim 2017 13:17
sayın editör hakaret etmedim, küfür hiç etmedim, sanırım çokta uzun yazmadım. yazdıklarımın neresi gıcık verdi de yayınlamadınız acaba. siz ahkam kesiyosunuzda azıcık ahkamı niye bana çok gördünüz acep. sanırım sinir uçlarınıza dokundu değilmi ha ha ha ha. siz bir hiçsiniz biliniz.
Mutlu Yücel 12 Ekim 2017 13:00
Acaba diyorum,koca bir ülke,koca bir dışişleri kadrosu var ve maaş alıyor,onların uzmanları,danışmanlar,araştıranları,sosyolokları,psikolokları,her ne istersen vardır her halde.Yoksa bunların tümü, işi gücü bırakıp,atının nallayıp Türkiye’nin abat olması önüne set çekip te berbat olması için mi çalışıyor?.Hani bir zamanların çok çook yaramaz bir çocuğu vardı,adıı unuttum sayadı Bağdat tı galiba, demişti ki;iktidar,muhalefet,cemaat,örgüt hepiciğinin liderinin ya anası ya babası Ermeni,ya da Rum o da değilse muhakkak ki Yahudi.Acaba diyorum yoksa o çulsuz Ermenistan,aç karnını doyurma yerine atını nalladı da bizim peşimize mi düştü.Yüzlerce yıldır onlar mı bizi idare ediyor,bizi kuyruğuna teneke bağlanan kedi gibi koşturmaktan zevk mi alıyorlar?Öyle ya!yoksa biz yüz yıllardır kaşının üstünde kara var diyip olur olmaz şeylerle suçladığımız memuru ceza olsun diye doğuya sürgün etme yanlışlığına düşer miydik.Kürdün ana diliyle konuşması,şarkı söylemesini bir ayrılık nedeni diye yasaklar mıydık? Vallahi de elin Esat’ına güvenirim ama sana katiyetle güvenmem dediğimiz Kürtlere dönüp bir de dalga geçer gibi benim can diğer Kürt kardeşlerim! daha da ileri gidip benden de Türk diye onlarla dalga geçer miydik? Bir zamanlar “sizin gönüllü eyaletiniz olalım” diyen Kuzey Irak Kürtlerinin bu dediğini unutup, onları savaşla bünyemizi katacağız,işte falan yeri bilmem kaçıncı vilayetimiz yapacağız der miydik.yav demezler mi adamlar gönüllü geliyor almıyorsun, sonra dönüp savaşla alacağım diyorsun?Ya sen ne diyorsun! demezler mi?Yav sen beyni ,yazılımı, Amerikan olan uçaklarıyla ve beşbin gönüllüyle Amerikaya savaş açma zekanı nerede yetiştirdin demezler mi?Vallah ki ben bilmiyorum elleham ki demezler.
Serhad 12 Ekim 2017 12:19
Sayın yazar, yazınıza kısmen katılıyorum bir Kürt olarak artık devlet ve bazı Türkler( ki bunların güya dindar islamcı olmaları daha da can yakıcı olduğunu düşünüyorum) bizim psikolojimizi bozdu resmen. Şöyle ki: Artık nerdeyse herhangi bir aidiyet duygusu bile bırakmadı. Bir ülke bir bayrağı bir milli takını bile artık döğru düzgün sahiplenmiyoruz. Allah korusun ve daha beterinden muhafaza etsin diyorum başka da bi şey diyemiyorum. Ha bu arada dindar, Müslüman olmayanların da " iyi de kardeş bu durum sadece sende Yok bizde de oluşuyor " dediklerini duyar gibiyim. Allah sonumuzu hayretsin
rauf 12 Ekim 2017 12:09
Sayin mahcupyan mesele farkli bir acidan bakmis ama cok hakli, kendim bunu birebir yasiyorum, sirf devletin hukumetin bu tavirlari yüzünden artik milliyetci duygularim tavan yapmis durumda (milliyetcilige karsi olan biri olarak yaziyorum) yani sanmayin irkci duygular, ezilen toplumlarin milliyetciligi kutsaldir, o söz gibi bizm kürtlerin yasadigi. size soruyorum suan yapilanlar kürdistan degilde irakta Turkmenistan olsa idi barzani de turkmen Lider olsaydi ayni durum söz konusu olurmuydu? Allah askina vijdanli iseniz dogruyu söyleyin, Ben bunu gecte olsa kavradim, her seferinde ak partiye oy verdim, bizi nasil kandirdilar sanki pkk ye dusmanlar diye, ama bakiyorum bize barzaniyi tanitan erdogan simdi onada tavir aliyor, kaldiki halen turkiyeye karsi bir laf edilmmemisken bu sertlik nedir, irakin toprak butunlugu demeniz sonra kerkuk musulu aliriz demeniz ne denli hakaniyetli? Lütfen kimse koyun gibi olmasin biraz hür dusunun,2018 seçimleri cok supriz gececek, kürt oylari belirliyecek,ayni 2017 baskanlik referanduminda oldugu gibi, sayin erdogan artik kürt dostu olmadigini bize gosterdi, bana göre turk kürt arap, acem bu topraklarda Bit birlik kursunlar Avrupa birligi gibi, çözüm budur sinirlarin Anlami olmayan
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 12:02
konu ergenlikten açılmışken , birde hayatı boyunca ergen kalanlar var, mesela örtbas etmeye çalıştığı cinayetten sonra güya kendi teslim olmuş havası veren sonunda t olmayan emrahgiller var, aldığı pozisyona göre algı operasyonları yapan yazarlar var, mankurtluğunu ,demokrasi ,hak, hukuk savunucusu gibi gözükerek gizlemeye çalışanlar var, kurnazlığı beyin yerine kullanmaya çalışan gezi zekalılar var, var oğlu var.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 16:51
5
Saçmalamışsın!..
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:48
Millitetçiliği kavmiyetçilikle eşleştirenler cahil değillerse bu ülkenin, renksiz, kokusuz, kimlikliksiz; vatandaşlarının da aidiyet bilincinden mahrum, celladına aşık mankurtlar olmasını bekliyor ve istiyorlar.
Serhad 12 Ekim 2017 11:48
Sayın yazar, yazınıza kısmen katılıyorum bir Kürt olarak artık devlet ve bazı Türkler( ki bunların güya dindar islamcı olmaları daha da can yakıcı olduğunu düşünüyorum) bizim psikolojimizi bozdu resmen. Şöyle ki: Artık nerdeyse herhangi bir aidiyet duygusu bile bırakmadı. Bir ülke bir bayrağı bir milli takını bile artık döğru düzgün sahiplenmiyoruz. Allah korusun ve daha beterinden muhafaza etsin diyorum başka da bi şey diyemiyorum. Ha bu arada dindar, Müslüman olmayanların da " iyi de kardeş bu durum sadece sende Yok bizde de oluşuyor " dediklerini duyar gibiyim. Allah sonumuzu hayretsin
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:44
Milliyetçilikle kavmiyetçiliği aynı kefeye koyanlar cahil değillerse kasıtlı olarak bu ülkenin kimliksiz, vatandaşlarının da aidiyet bilinci olmayan mankurtlar toplumu olmasını hayal ediyorlar.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:25
Hocam çok romantiksiniz. Bu romantiklik taraflılıktan kaynaklanmasın. Ebeveyn le cçocuğun ilişkisi biraz özeldir dışarıdan karışılması doğru olmaz. Ergenleşen çocuk fazla asileşmeye başlarsa , eğer tam bağımsızlığını sağlayamamışsa ve halen ebeveynlerine muhtaçsa arasıra tokat yiyebilir. Şu anki durumda bundan ibarettir. Çevre ebeveynin işine fazla karışınca çocuk fazla şımarmaya başladı ve bikaç tokat yiyecek. Sonuçta çocuk ya ebeveyni ile yaşamanın yollarını bulmaya çalışacak yada dışarıdaki aile düşmanlarının çektiği yola sürüklenirse kaybolup gidecek ve belki de uyuşturucuya başlayacak. Olaylar senin pedogodun bahsettiği kadar basit olmuş olsa keşke
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 13:32
3
Sen böyle bir ailede büyüdün işen üzüldüm sana.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 16:02
4
sn 1332 eminim sen daha beter bir ailede büyüdün
A.A. 12 Ekim 2017 16:42
7
Kürtlere hakaret eden fakat bunu yaptığının farkına bile varamayan, zavallı bir şuursuzun hezeyanları...
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 18:38
1
sn 1642:sen bunu kürte hakaret olarak görüyorsan seni çoktan kaybetmişiz. sen uyuşturucuya çoktan başlamışsın
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:14
Sayın Mahcupyan milliyetçiliğimiz dinle kaimdir, biz putculukla mücadele eden İbrahim'in milletindeniz. Dolayısıyla Türk, Kürt aynı millettir. Birlikte bu toprakları İslam diyarı yaptılar. Kendini bir milletin mensubu görüp o millet için çalışmak ergenlik değil olgunluk işaretidir. Dünya sisteminin en hazzetmediği kavram millet kavramıdır,zira belli değerler etrafında millet olabilmiş fertler kapitalist düzenin yemi olmaktan kendilerini korur. Bizim liberaller de Türkiye için tek çıkar yolun kapitalist trenin vagonu olmak olduğunu düşündüklerinden millet olma fikrine, bilincine diş biliyorlar.
Ebu El Haşimi 12 Ekim 2017 15:37
2
Senin temsil ettiğin zihniyet Kemalist ideoloji ile otoriter baskıcı Siyasal İslamın sentezidir...Bu çürümüş yozlaşmış çağın gerisinde kalmış ideolojik tezlerden bu ülkeye hayır gelmez..Kullandığın dil bile kendi başına sorunlu...
Halit 12 Ekim 2017 11:11
Doğru başlık "ABD Kürdistan'ı kuruyor" olurdu. İçeriğine hiç girmeyeceğim. Etyen Mahçupyan birkaç yıldır doğru analiz yapmaktan uzak görünüyor.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 15:01
10
Katiliyorum."Ezeli ve ebedi haydutlar" ABD/Siyonist Israil ve BATI istemiyor, bu nedenle butun teror orgutlerini ulkemiz icinde ve disinda kahpece kullanmiyor ve Barzaniyo TRUVA ATI GIBI kullanmiyorlar; TURKIYE BUNU TEL BASINA BASARIYOR VE COLUK COCUGU AC BIRAKIYOR, oyle mi! Mahcup olmyorsun bile artik sayin yazar! Dunyanin yegane vicdan ve merhamet ulkesine iftira atmaktan!
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 17:24
5
Abd kürdistanimi kuruyormus zirvalik. 2010 dan önce ne Ypg vardi 70 bin kisilikrahatca Abdnin silah verdigi ne barzani bu kadar topragi vardi silah aliyordu. Suriyede Abd emriyle terorist cihatci asirici ösoya,nusraya,ahrarşama,liva el aksa her turlu halta silah fuze verilmedi mi bizim sinirdan terorist akini silah akini olmadi öso diye Suriye resmi devletinin askerini vuranlara. Esadi sevin sevmeyin Turk askerini olduren terorist te Suriye askerini Abdden aldigi grad fuzesiyle vuran mi devrimci!! Öso abdden fuze alirsa ypg de alir!!! 2010 da ne işid vardj ,ne ypg ,ne barzani . Yani kürdistanı Türkiye kurdu!!
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:05
Milliyetçilik denilince neden her seferinde makro milliyetçilik, etnik ayrılıkçılık, ırkçılık, Nazizm, faşizm bir sepete konup sonra da "Sen Türküm dersen o da Kürdüm der" banallığına varılıyor acaba?
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:54
7
Haklısın, batıcı liberaller ve vatansız İslam tasavvur eden -nasıl oluyorsa- "İslamcılar" elbirliğiyle milliyetçiliği çok sakıncalı, bilgi ve fikirden yoksun delifişek bir refleks olarak gösteriyorlar.
Misafir2 12 Ekim 2017 12:15
3
Bu sevgili okuyucular galiba okuduklarını anlamıyorlar. Farkına varmadan Kürtlere hakarete devam ediyorlar. Sanki millet deyince türk sosuna batırılıp çıkarılan türkçülüğü kamufule edeceklerini ve bunuda Kürtlere yedireceklerini düşünüyorlar. Yazık.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 10:54
Aynen oyle bunlarin irkci fasist soylemleri biz muhafazakar kurtleride kaybefiyorlar bunlarin kardesligine inanmiyoruz
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:14
16
Kardeşimiz olma ihtimali varken onuda kaybettiniz.Turkler olmasaydı biz kürdüz demeyecemiydiniz .
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:56
26
Türküm demek ırkçılık değil, haçlı planlarını bozan bir duruştur.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:59
17
Muhafazakar Kürtlerin sözcüsü müsün bilelim
Ender savaş 12 Ekim 2017 20:53
1
Bende muhafazakâr bir Kürt olarak kendimi Türkün üvey kardeşi gibi hissediyorum. Bu ülkede CB, BB, MV, BAKAN olabilirsin ama Kürt asla böyle bir anlayiş olabilirmi
Mehmet 12 Ekim 2017 10:28
Analiz doğru. Bu yazının altına imza atılır. Aslında ayrışma iyi değil. Avrupa bu milliyetçilik uğruna 1. ve 2. dünya savaşı yaşadı. Ama hrap ve bitmiş bir savaşın külleri üzerinde birlikteliği başardılar. Bize gelince; aslında İslam alemi param parça oldu, anlaşılan o ki daha da doyuma varmamış, doyuma varıncaya kadar bu parçalama devam edecek. Hele hele Fars, Arap ve Türk milliyetçiliği, geri kalan Kürt ulusçukları vb. hortlatacak. Tam ayıraşacağız her ulus bunun tadına varacak, ondan sonra birleşmeler olacak...
SD 12 Ekim 2017 15:16
0
2. Dünya Savaşı ırkçılık görüntüsü altında yayılmacı bir savaştı. Ama 1. Dünya Savaşı doğrudan bir paylaşım/yayılmacılık savaşıydı.
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 10:13
Hani vanalar ve sınır kapanacaktı, noldu?
mehmet 12 Ekim 2017 09:58
Bu yazı yabana atılacak bir yazı değil. Gerçek payı çok yüksek. Analiz doğru. Bu yazının altına imza atılır. Aslında ayrışma iyi değil. Avrupa bu milliyetçilik uğruna 1. ve 2. dünya savaşı yaşadı. Ama hrap ve bitmiş bir savaşın külleri üzerinde birlikteliği başardılar. Bize gelince; aslında İslam alemi param parça oldu, anlaşılan o ki daha da doyuma varmamış, doyuma varıncaya kadar bu parçalama devam edecek. Hele hele Fars, Arap ve Türk milliyetçiliği, geri kalan Kürt ulusçukları vb. hortlatacak. Tam ayıraşacağız her ulus bunun tadına varacak, ondan sonra birleşmeler olacak...
KARAR OKURU 12 Ekim 2017 11:16
7
Ayrisma iyi değilde neden barzani ulkeyi bolmeye ugrasiyor
Hakikat Meşalesi 12 Ekim 2017 09:44
Kemalist Rejim ve Şuan ki Siyasal İslam Rejimi ve onun kadim ortağı Ulusalcılar el ele vermiş cahıraş bir şekilde bu ülkeyi ve tüm Coğrafyayı uçuruma sürüklüyor..Etyen Beyin de işaret ettiği gibi bu büyük koalisyon el birliği ile Kürdistanın kurulmasına harç taşıyorlar..Aslında bu durum aynı zamanda Türkiyenin 90 senedir Siyasal İslam ve Kemalizm arasında sıkışmasını özetliyor..Adeta millete kırk katır mı kırk satır mı deniyor..Oysa bu iki çürümüş köhnemiş etrafa kanserojen madde salan zihniyetin ne bu topraklara ne de İnsanlık Alemine zerre kadar yararı yok...
alfe 12 Ekim 2017 09:43
Sn Mahcupyan bu yazdıklarınızı eminin birileri anlamayıp size amansızca saldıracak ama meseleyi iyi okuyup dediklerinizi de anlayanlar ise alkışlayacak. Biz alkışlayanlardanız... İran'ın,Irak(iran) ve diğer ülkelerin yumuşadığı bir diplomasi de,Türkiye gaflete düşüp maalesef kaybetti. Her iki ülkeyi de şaha kaldıracak olan Kürtlerin eliyle...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN