Back To Top
Seçimi kim kazanacak?

Seçimi kim kazanacak?

- A +

Hazine Müsteşarlığının verilerine göre Aralık 2017 itibariyle dış borcumuz 453 milyar dolar. Bu borcun 316 milyar doları özel sektöre ait.

2018 yılında (Şubat-Aralık) toplam dış borç ödemesi 69,9 milyar dolar. Bu ödemenin ise 55,1 milyar dolarını özel sektör gerçekleştirecek.

2022 yılına kadar ödenmesi gereken dış borç tutarı 252 milyar 349 milyon dolar. Bu tutarın ise 45 milyar 314 milyon doları faiz ödemesinden oluşuyor.

Eylül 2017’de 1 dolar 3,40 TL ediyordu. Bugün ise dolar 4,65 liraya yükseldi.

Gelelim ikinci soruna;

Faizler  bir türlü durmuyor. Burada Merkez Bankası faizlerini kastetmiyoruz. Piyasada kurda yaşanan yükseliş gibi, faizlerde de bir yükseliş yaşanıyor.

Geçen yılın Eylül ayında kısa vadeli tahvil faizi %11,7’lerdeydi. Dün bu oran %19,12’ye çıktı.

Kurda yüzde 40’a yaklaşan bir artış yaşanırken, asıl yükseliş yüzde 60’ın üzerindeki çıkışla faizlerde oldu.

Şimdi iki ülkeyi karşılaştırmaya geçelim: Türkiye & Arjantin

Trading Economics verilerine göre durum şu: GSYH: Türkiye 858; Arjantin 546 milyar dolar. Cari açık/GSYH oranı: Türkiye -5,5%; Arjantin -4,8%

Dış borç: Türkiye 453 ; Arjantin 233 milyar dolar. Dış borç oranı: Türkiye 53,0%; Arjantin 42,7%

Neden Türkiye’yi şimdi Arjantin ile karşılaştırdım? Çünkü faiz-kur döngüsüne bizden önce giren ülke Arjantin oldu. Ve geçen hafta Arjantin IMF’ye giderek ucuz kredi aldı. 50 milyar dolarlık IMF anlaşması imzalayan bu ülkede, artık yüzde 25,6 enflasyon ve yüzde 40,0 faiz oranı var.

Bu arada Arjantin’de resmi işsizlik oranı %7,2; bizde ise 10,6.

ANKETLER NE DİYOR?

Son dönemde yazılarımda sıkça şu noktaya vurguluyorum: Döviz ve faizde yaşanan bu sert dalgalanmayı sokaktaki vatandaş şu ana kadar bir film gibi seyretti. O vatandaşlara göre şu anda hava gayet iyi. Dışarıda çiçekler açıyor, böcekler ötüyor.

İyi ama ya girişimci ne durumda?

Şu anda kriz girişimcide.

Borcunu çevirebilecek mi? Döviz açığını nasıl kapatacak? Faiz giderini karşılayabilecek mi? Artan maliyetleri ürün fiyatlarına zam yaparak giderebilecek mi?

Kısaca girişimci küçülmeden, ya da iflas etmeden durumu kurtarabilecek mi?

İşte girişimcinin şu an yaşadığı krizi, sokaktaki vatandaş sonbaharda hissetmeye başlayacak. Onun için asıl kriz 2019’da.

İşini kurtarmaya çalışacak olan girişimci henüz kimseyi işten atmadı. Henüz ödenmeyen maaşlar kamuoyuna yansımadı. Hatta borçlar bile geçmiş birikimler nedeniyle şu anda ödeniyor.

Ama yarın ne olacak? İşte onu bilen yok...

Seçim anketlerinde benim dikkatimi oy oranları çekmiyor. Henüz krizi hissetmemiş, yaşamamış olmasına rağmen sokaktaki vatandaş bile ekonomiyi ilk sırada sorun olarak görüyor. İşsizlik, enflasyon gibi diğer verilerde eklendiğinde nerede ise herkes ekonomiye bakıyor.

SORUNLAR SÖYLEV ÖTESİ

Bir kere şu tespiti yapalım: Şu anda iktidar ekonomiye güven vermekte bir sıkıntı yaşıyor. Özellikle Londra ziyareti sonrası ve Blomberg söyleşisi, yabancı yatırımcılar nezdinde ülkemize olan güveni sarstı.

Hatta bir kenarda duran seçim sonrası düşüncelerimiz de var: 1- Merkez Bankası yönetimi ne olacak? 2-Yerli ve milli para birimi olacak mı; dövizler yerli ve milli paraya nasıl dönecek?

Masada epey soru bekliyor.

Herkes gözünü açmış çözüm modeli bekliyor. Ama iktidardan bir tane somut çözüm önerisi gelmiyor.

İktidarı bırakın muhalefetten de ciddi öneriler gelmiyor. Evet, biliyoruz ki OHAL’ın kalkması bile demokratikleşme anlamında önemli bir adım ve piyasaları rahatlatacaktır. Ama ya devamı...

Bugün ekonomi konusunda tartışmalar Türkiye’nin de IMF’ye gitmesi gerekiyor mu noktasına geldi. Halının altına süpürmeye başladığımız sorunları nasıl çözeceğiz?

Bugün bütün partiler devletin malını dağıtmak üzerinden siyaset yapıyor ama herkes biliyor ki, asıl faturayı seçimden sonra Millet ödeyecek. Bence asıl bu çıkmazı çözecek lider ve ekip seçimde öne çıkacak. Devletin kasasından para dağıtanlar değil devletin ve milletin kesesini toplayanlar kazanacak.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
buse 24 Haziran 2018 19:02
akpppppppppppppppppppppppppppppppp
DI EKONOMİST 19 Haziran 2018 14:53
Şu anda Türkiye ekonomisinin önündeki en büyük engel Tüsiad'dır. Kapatma davasından bu yana özel sektör yatırımı negatiftir. Çünkü Tüsiad küresel patronlardan aldığı emirleri uygulamak zorunda. Üstüne üstlük Türkiye'de kazanıp yurtdışına kaçırıyorlar. Böylece 2001 benzeri bir kriz başlatmaya çalışıyorlar. Kendilerince RTE'den kurtulmanın tek yolu bu çünkü. Ama o tren kaçtı. Milli gelir yükseldi ve vergi gelirleri tabana yayıldı. Kamu borcu, milli gelire oranla, tarihin en düşük seviyesinde. 28 Şubat'ın sivil davaları başlayınca özel sek
KARAR OKURU 17 Haziran 2018 07:28
Seçimi en iyi hamaseti kim yaparsa o kazanacak böylece küresel liberal kapitalizm ile uyumlu partilerin seçilmesi ile tam bir ekonomik çöküş gerçeksecek yani öğrenmenin en acı verici yolu deneme yanılma yolu ile öğrenme olsada en kesin öğrenme yolu bu yol ile gerçekleşir
Mehmet ZIRAPLI 16 Haziran 2018 18:26
Ecevit hükumetinde 2001 krizi olmasaydı bu gün kurtulunmaya çalışılan ve hiç iyi bir şey yapmadığı (kötü olan şeyler yok olmaz) söylenen hükumet olmazdı. Benim enerji tüketim istatistiğinde -%2 hatırlıyorum.İsteyen bakabilir.Her yıl Enerji kullanım atışı %+5 -%+7 arasında olurdu. Bu gün hükumet CHPnin enflasyonist vaadlerinin peşine düşmüş vaziyette.Yani vaadlere bakınca kim gelirse gelsin enflasyon artarak devam edecektir.
kadir 15 Haziran 2018 23:11
Sayın kahveci bu seçimi kim kazanırsa kazansın seçimden sonra vatandaşın sırtına çok büyük bir zam furyası binecek en basiti biz emeklilere verilen bayram ikramiyesi 24 milyar tutuyor bu para bir şekilde bu millete zam olarak yansıyacak üretimi unutan bir toplum hiç bir zaman kalkınamaz tüketimle bir yere kadar gidilir selamlar
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 23:55
Girişimci zaten dövizle satış yapmıyor mu İşçiye ödemeyi TL ile ödüyor Vergiyi TL ile ödüyor Neyin kafasını yaşıyorsun sen Bu memlekette 600 bin 700 bin lira para verip jipe binen benmiyim IMF nin harfleri bile yasaklanmalı ekonomide Bu ülke başını beladan kurtarabildi mi 16 yıldır Neden siyasete girmiyorsun Pratik bilgi ile uygulama aynı değil Yıllarca kağıt üzerinde kurtardınız ülkeyi Neyse Allah İslah etsin
KARAR OKURU 15 Haziran 2018 17:44
1
kim dovizle satis yapiyor kardesim butun ithalatcilar kuculdu. yakinda hammadde girisi durunca imf ye yalvar yakar gidicez
Eee tabi kamuda çalışan mühendisler de haftada bir işgünü bu yazıya yaptığım bir önceki yorumda öne sürdüğüm fikirle oluşturulacak avmdeki teknoloji uretim merkezine gidebilmeli.
Ha erdoğan ha diğerleri hiç farkları yok.Bu sarmaldan çıkışın tek yolu var.Milletin tüketim hırsından cayması aldığı her kamu hizmetinin bedelini ödemesi...Sosyal devlet demek savurgan salak devlet demek değildir.Geçinemiyorum diye zırlayan bir de bakmışsın araba almış.
Bu ankaradaki AVM lerden birisine bol miktarda bilgisayar ,pcb baskı cihazi elektronik malzeme osiloskop koysunlar ve issiz mühendisler gitsin orada tanışıp takım halinde takılsinlar fikirleri tartışıp hayata gecirsinler. Orada iş ve şirket kurmak için kosgeb ve banka temsilcileri de olsun. Sponsorlar da olsun. Maliye temsilcileri de orada üretimin zorluklarını görerek vergi kolaylığı sağlasın. Kıraathane Açacağına bunu ac yaw.
Bir ulkenin FANUC, ABB, KUKA gibi endüstriyel elektronik otomasyon şirketleri olmazsa imalat sanayinde bile rekabet edemezsin, ürettiğin otomobil peynir sut biskuvi cikolata bile rekabetçi olmaz. Ubisoft gibi oyun yazılım şirketlerin olmazsa dünyaya senelik 75 milyar avroluk assasin's creed gibi oyunlar satamazsın.
rasim 14 Haziran 2018 17:58
Bos verin kafanızı böyle seylere takmayın , Reis çözümü buldu sabah aksam kek yeriz karnımız doyar :)
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 17:54
ahlaksızlığa kilitlenmiş millet taklidi yapan yığınlar
KARAR OKURUcemil nadir özgün 14 Haziran 2018 22:09
10
Yorumlar içindeki en tutarlı-isabetli olarıı.Sizi kutlarım ..Yalancı,talancı,beleşçi,ikiyüzlü,zır cahil,muhakeme yeteneğinden yoksun,hain,ödlek kuru kalabalıklar...
Okur 17 Haziran 2018 03:46
0
Sorun, en büyük sorun cehalet. Bir de kibir tabii, bilir bilmez her konuda ahkam kesenler pek çok- soru bile sormuyorlar.
Metin 14 Haziran 2018 17:30
Sn kahveci, sanki iktidarda başkası varmış gibi daha düne kadar hararetle savunduğumuz Ohal'i kaldırmayı bile vaad ediyoruz artık..inanılır gibi değil..
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 16:30
Erdoğan nefreti, imtiyaz kaybının yarattığı ve eşitliğe duyulan öfke ile birleşerek, bu garip durumu şimdilik örtebiliyor. Öyle bir vaziyete gelinmiş ki, Kılıçdaroğlu ve İnce ne söylese, ne yapsa, bunun olumsuz bir siyasi karşılığı yok. Bir CHP’li de çıkıp “Kral çıplak!” demiyor, dese de yalnız kalıyor. İnce, “Gel bakalım buraya Muharrem İnce” aşağılamasına, partisinin kendisini yalnız bırakmasına, kendi vekillerinin “Reis’e oy verin, ama Meclis’te de bize verin” şeklinde propagandayapmasınarızagösteriyor.Bu kafa seçim meçim kaz
evin 14 Haziran 2018 15:03
osmanlıyı batıran zihniyet türkiye cumhuriyetini de batırdı. neo islamcılar ülkeyi tam anlamıyla enkaza çevirdi.
Balkanlı 17 Haziran 2018 00:23
1
Hiç güleceğim yoktu,hiçmi ayık gezmiyorsunuz 99 - 2001 kırizindede neo islamcılar(oda neyse artık)çıkardı ,onlarmı iktidardaydı,başka bi anlamadığım nokta 2 ay öncesine kadar iyi olan ekonomi sanki ağız birliği etmişcesine ekonomist geçinen herkez tarafından kötü gidiyor diye vesvese yapılıyor,hoş gerçekten batsa dolar 10 lira olsa aslında çok sevineceklerde.
Karar Okuru 14 Haziran 2018 14:11
Secimi YSK ya emirler yagdirandan baskasinin kazanma sansi var mi? Kurallari surekli ihlal edilen ve degistirilen bir oyunu kurallari koyandan baska kim nasil kazanabilir?
Ehl-i İrfan 14 Haziran 2018 12:36
Sayın Kahveci;"Türkiye'de seçimler 2002 Kasımından buyana demokrasinin vazgeçilmez unsuru olan muhtelif siyasi partilerin katıldığı ve her defasında Recep Tayyip Erdoğan ve partisi Ak Parti'nin kazanageldiği ve son sözün millete ait olduğu bir demokratik vetiredir." " Çıkmışsın yenmiş, çıkmışsın yenmiş,yenmişde yenmiş, yenmişde yenmiş biz bu kafa ile 250 yıl olsa da seçim kazanamayız" Kaynak:chp'nin Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 14:03
1
yenilgi yenilgi büyüyen zaferler vardır
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 16:28
1
"Ehl-i irfanım deye kimseyi tan etme sen. Defter-i irfana sığmaz söz gelir divaneden" der
KARAR OKURUA,er 14 Haziran 2018 12:32
Hanim markete giderken sogan almamı söyledi.soganin 5.liraya yükseldiğini gorunce tansiyonum yükseldi eve geldim hanıma dedim yemeklerde soğan kullanma hanimdanda fırça yedim bana söylediği yağ ile soğanın üstüne hangi sebzeyi atarsan onun yemeği olur..
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 15:51
0
Akit gazetesinde bugün okuduğum bir yorumda birisinin şöyle bir iddiası var: soğan ve patatesin yükselme sebebi iktidarı baştan indirmek için oynanan bir oyunmuş. Ben onun yalancısıyım. Bilginiz olsun istedim. Bir de uzaya 4 şeritli yol meseli var..?
Metin 14 Haziran 2018 17:34
0
Yıllarca akit okudum, ancak hak ve özgürlüklere sahip çıktığını, vesayetin karşısında olduğunu, devletten beslenmediklerini söylerler,biz de destek olurduk..ya şimdi müslümanları manipüle etmek, birer düşünmeyen robota döndürmek için elinden gelen her şeyi yapıyor.. Biz bunun için mi mücadele vermiştik?
musto 14 Haziran 2018 12:21
SN.yazar iki gün önce halk tv de SN İLHAN KESİCİ'yi izledim dürüstlüğüne inandığım idaal cumhur başkanı adayı olarak beklediğim mevkii makam peşinde koşmayan birisi olarak anlattıkları ve göstergeler sizin kilerdende vahim nerdeyse venezuella,ile aynı duruma düşmüşüz onunda söylediği beş vakit ekonomi ekonomi..
Balak Gazi 14 Haziran 2018 11:51
Arkadaslar borca alisveris yaptiginizda gunu gelince ne olur ,hepiniz yasamissinizdir karsilastikarinizi...Once ikaz sonra sert ,kaba ifadeler eni sonu icra memuru ve polis esliginde haciz tatbiki ve hapse varan surec...Dogalgaz,petrol,Telefon,b.sayar,nohut,mercimek,fasulye,pirinc,et ve canli okuz, saman ,misir(USA Cargill misir ve kanserojen misir surubu)daha yuzlerce kalem mal sonsuza kadar sana verirlermi sanirsin..Temel iktisat kurallarindan ve peygamberin israfi men prensibinden saparsan sonuc ne olur,gunun sonunda hep beraber goruruz,AKILLI Toplumlar gece ve gunduz akillarini kullanirlar
külyutmaz 14 Haziran 2018 11:40
Bazı ekonomistler ve de Mehmet Şimşek borç oranının %50 olduğunu ve bir sorun olmadığını söylüyor.Borç ,satışı iyi olan esnaf için sorun değildir.İşleri iyi olan esnafa herkes borç vermeye çalışır.Sorun satışlar azaldığında ortaya çıkar.Alacaklılar sıkıştırmaya başlar ve borcu çevirmek için de yeni borç alamazsın.Her seferinde daha yüksek faizle para bulabilirsin.Hatta hatta Arjantin gibi bulamayabilirsin de...Türkiye'nin hiç bir zaman borçluluğu çok yüksek olmamıştır ama yine de bir türlü çamurdan çıkamaz.Bata çıka...
Balak Gazi 14 Haziran 2018 11:34
Allahin yoneticilere emir ve tavsiyelerini Merkel hayatinda tatbik ediyor, mesela yillardir oturdugu sokaktaki evini degistirmedi...Peygamber ve halifelerde bildigim kadariyla konaklar,sa raylarda oturmadilar...Suslu ve parlak renkli devasa mescitler camiiler yaptirmadilar, mesela Kisraninki gibi...Nehirden abdest alirken dahi suyun israfini menetmeleri gibi,Kizilderililerde sadecekisi gecirecek kadar Bizon avlar ,etini kurutup idame eder ,agaclar hayvanlar canli cansiz yaradilmislarla uymlu yasarlardi...Beyaz adam kurku ve eti icin yuzbinlercesini birden katletti, ABD hayranlarina gelsin
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 11:23
''2022 yılına kadar ödenmesi gereken dış borç tutarı 252 milyar 349 milyon dolar. Bu tutarın ise 45 milyar 314 milyon faiz ödemesi'' bunu demek dolara %25 faiz ödüyoruz demektir. Buna hakikaten inanıyor musunuz? sayın yazar.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 23:05
0
11:23 Ana para 252-45 = 207 milyar $. Bu borc ne zaman alindi bilmiyorum ama diyelim bu yil basinda alindi. 18-19-20-21-22 = 5 yil. 45/5 = 9 milyar $. (Faizin faizini hesaba katmadan) 9/207 = 0.043. Sonuc: 5 yil once %4.3den 207 milyar $ borc aldin. 5 yil sonra bunun total faizi 45 milyar $ eder.
ceren 14 Haziran 2018 11:18
yüzde 52-53 ile reis kazanacak.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 12:12
1
Anket şirketleri bile kesin bir şey söyleyemiyor. Bir yerden sağlam bir tiyo mu aldın? Seçim başlamadan bitti mi yoksa?
KARAR OKURU 24 Haziran 2018 01:28
0
insallah
hakan arikan 14 Haziran 2018 11:08
sanki biz bu noktaya kimin oldugu bilinmeyen politikalar sonucu gelmisiz gibi anlatiyorsunuz Ibrahim bey
SD 14 Haziran 2018 10:49
Hükümetin bu seçimde epey sıkıştığı aşikar. Ne vaat edeceklerini şaşırdılar. Örneğin, Başbakan "Bedelli askerliğe bakış açımız müspet" diyor. Ama AK Parti sözcüsü Mahir Ünal çıkıp Başbakanı ofsayta düşürüyor: "Bedelli askerlik partimizin gündeminde yok." Erdoğan daha da ileri gidiyor: "Bedelli askerlik şehitlerimize saygısızlıktır." Bu beyanlar bir ay kadar önce iki gün içinde veriliyor. Bugün Erdoğan ne diyor? "Seçimden sonra bunu gündeme alacağız." E hani şehitlere saygısızlıktı bu?
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 12:06
1
AKP'de tutarlılık aramak sizin kabahatiniz.
Okur 14 Haziran 2018 10:43
Herkes okumalı bu yazıyı. Lütfen paylaşın insanlar okusun.
Halit Bülbül -yazar 14 Haziran 2018 10:14
Seçim in bu sefer galibi KEK...
"ONLAR" KİMMİŞ BİZE "ONLAR'IDA" İSMEN AÇIKLAYIN OYUMUZU "ONLAR'A"VERELİM SN.KAHVECİ.YOK SİZ BULUN DİYORSANIZ KENDİ PAYIMA DURUMUN SİZİN BAHSETTİĞİNİZ ÖLÇÜ DE KÖTÜ OLDUĞUNA İNANMIYORUM.BAŞTAN BERİ YAZIYORUM SİZİN YARANIZ BAŞKA.BU KADAR GÜNDÜR TAKİP EDİYORUM SİZİ, EKONOMİ DE HİÇ OLUMLU BİRŞEY YOK,HER GÜN BATIYORUZ DİYORSUNUZ VE BUNA RAĞMEN DÜNYADA Kİ TÜM MAZLUMLARA ULAŞABİLMEK İÇİN DEVLET,STK.LAR,MİLLET YARIŞ İÇİNDE ÇALIŞIYOR VE NERDEN GELDİĞİNİ BİLMEDİĞİMİZ BİR BÜTÇE VAR! HA BİDE SİZE İNANIP BUGÜN-YARIN BATIYORUZ DEYİP T
KARAR OKURU 15 Haziran 2018 01:46
0
09.44 LAFIN TAMAMI.........!
tayyip Erdoğan 14 Haziran 2018 09:23
SAADET vakti geldi.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 08:46
Bu ağır enkazı yaratanlar seçimde kaybettiğinde, kenara çekilip huzurlu emeklilik günlerinimi geçirecekler. Yağma yok, 80 milyon un sırtına yıktıkları enkazın sorumluluğundan kaçamayacaklar. Bu %5-10 ayrıcalıklı kesim hariç 80 milyona karşı işlenmiş bir ekonomik suç...bedelini nasıl ödeyeceklerine bağımsız yargı-toplum verecek.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 07:55
Sayın yazar bizi devamlı Arjantinli kiyasliyorsun bizde olan merhet ve yardımlaşmayı unutuyorsunuz bu işte Arjantin'de yok bizi batmış gösteriyorsun fakat dunyayada yardım eden biziz bu nasıl iştir
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 10:50
0
Ayranı yok içmeye...
Osmanlı Devleti 14 Haziran 2018 06:20
Seçimi bu millet kazanacak evelallah. Dış mihrakların Reis'i harcamak için sergilediği bütün oyunlar boşa çıkacak. Türkiye'ye ekonomik ambargo uyguluyorlar. Ama bu millet bu oyunları yemez. 15 temmuz'da tanka tüfekle yapamadıklarını üç beş dolarla mı yapacaklar ? Reis bu savaşı kazanacak ve gün sonunda döviz lobisi ve faiz lobisi el ele verip İsrail'deki ağlama duvarında masonlar, siyonistler, tapınak şovalyeleri falan hep beraber ağlayacaklar. Onlar kendilerini de yırtsa Reis bu zaferi kazanacak. 90'ların sömürge ülkesi yok karşılarında. Artık Osmanlı
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 10:59
2
Diyelim ki millet Erdoğan'ı seçmedi. Olur ya, milletin ne yapacağı belli olmaz. Ne diyeceğiz o zaman? Millet kaybetti, millet intihar etti mi diyeceğiz? Millet haçlılara teslim oldu mu diyeceğiz? Senin gibilerin oyuna muhtaç olanların utanması lazım. Çünkü milletin kararına zerre kadar saygınız yok.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 11:12
2
Memlekette çöpçü olmak için bile torpil kuyruğuna girmek gerek, çöpçülük bile kariyer meslek oldu, Reis işsizlik ve bedava kek vadediyor,millet perişanlığa itilirken devlet büyüyüp güçlenecek öylemi siz daha neyin kafasını yaşıyorsunuz
musto 14 Haziran 2018 11:32
3
Haksızlık yapmayın 70ve90' lı,yılları hangi şartlarda yaşayanlardan birisiyim ülke sağ sol çatışmaları ile bölünmüş tarihimizin en ağır anbargosu ile uğraşırken sizin KRAL,INA yas tuttuğunuz ülke paramız yok diye 1lt petrol vermedi aslanlar gibi direndik ülkemizin 1çöpünü bile satmadık.
KARAR OKURU 15 Haziran 2018 01:51
0
Evet musto kardeş. Kıbrıs harekatı sonrası uygulanan ambargo bizi resmen çökertmişti. Unutuldu tabi. o zaman sağsol vardı. şimdide daha tehlikelisi düşman,hain,münafık,gayrı milli ayrışması yaratılarak kavga ediyoruz. Allah feraset nasibeylesin.
Salih 14 Haziran 2018 05:19
Erdoğan kazanır Ekonominin başına şimşek yada babacan gecmezse kriz ellerinde patlar. Yakın zamanda seçime giderler. Erdoğan için butun hunerleri camdan konuşma olduğu anlaşıldı. Derdini anlatacak kadar akışkan anlamlı konuşamıyor. Uzaya araç gondermisiz falan diyor. İnce chp li olmasa ilk turda secilirdi. Kurt lerden bata oy alacağa benziyor her ikiside ihtimal dahilinde öyle çok farklı kazanamayacak.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 04:14
Merak etmeyin seçimin galibi siz olacaksınız.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 04:06
Yıllardır böyleler... Her seçimde önce coşuyor, sonra derin bir hayal kırıklığı yaşıyorlar.Yok! Uzun sürmüyor.Sonrası ver elini hayat!Keyifleri bozulmuyor ki... Çünkü son on altı yılda da Türkiye'nin ürettiği zenginliğin yarısından fazlası onları ideolojik tüketici olarak gören sermaye oligarşisine gitti.Birbirlerini besliyor, pohpohluyorlar.Nihayetinde konformistler.O yüzden korkaklar! Bir tezgâha getirilmedikçe kolay kolay yeni bir kargaşaya karışmaya cesaret edemezler.Zatenkültürelhegemonyalarını koruyup göz bebekleri gibibakıyorlar. Çoğu zam
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 03:47
Trading Economics gibi bir web sitesini bana tanittiginiz icin cok tesekkur ederim. Akademik calismalarim icin bulunmaz bir kaynak oldu. Allah razi olsun.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 03:41
Hocam devletin kasasından para dağıtmayacağını söyleyen bir lider mi var? Gözlerimiz böyle liderler arıyor. Ancak asıl soru şu: Eğer böyle bir lider ucundan kenarından varsa bile millet itibar eder mi?
Oğuzhan 14 Haziran 2018 03:19
Sürekli dışborc diye diye yazıp,akp seçmenini korkutmak istiyorsunuz,kardeşim sen Almanya'nın kaçmilyar dışborcu olduğunu biliyormusun?ben bir ev almak istiyorsam borçlanırım,borçumu her ay öder ve sonunda evim benim olur emekli olunca kira ödemem,bu kadar basit.bırakın bunları,geçin geçin...
Okur 14 Haziran 2018 11:56
1
Almanya 2017 yılında 244,9 milyar Euro ticaret fazlası vermiş bir ülke. Sen ne kadarlık ticaret fazlası verdin?
Okur 17 Haziran 2018 04:01
0
Korkutmak istemiyor; yalnız, kendisi durumu korkutucu buluyor, farklı ekonomi politikası gerek diyor! Mesele, borçları “her ay” ödeyecek gelirimiz yok... Borçlar ödenmezse de, malum, sonunda eve haciz gelir!
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 02:51
akp seçilsin, bozdukları ekonomiyi onlar düzeltsin bakalım, öyle bozup kaçmak yok, oylar akp ye
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 03:41
1
iyice batalım diyemi.? yemezler. Biz almayalım
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 04:03
0
yukarıdaki cümleyi okursanız koyu bir ak partiliyle seçim konuşmanın ne kadar saçma ve gereksiz olduğunu anlarsınız. nefesinizi boşa tüketmeyin.
Salih 14 Haziran 2018 05:16
32
Aynen, oylar akp ye
Oyumuz Saadet partisine 14 Haziran 2018 08:43
2
Hadi ordan! Akp'ye oy yok.Ekonomiyi Bozmaya, kutuplaşmaya devam değil. Artık TAMAM. Kripto akpcilik yapmanın anlamı da yok.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 02:50
Biz Arjantinle beraber ıslandık o yollarda 2001 yılında.
Makif 14 Haziran 2018 01:59
Bütün hayatı maddeye olan yakınlık ve uzaklık üzerinden okumak, varoluşu hiçbir ahlak içermeyen ekonomik parametreler üzerinden izah etmek, bereket- kanaat, helal-haram- hesap kavramlarını sözlüklerden çıkartmak, sözüm ona ekonomik uzmanlıklarını hiç bir sorumluluk taşımadan koltuklarına yaslanıp pervasızca, ukalaca kullanmak! İbrahim olmak zor be kardeşler...
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 08:13
3
Evet, İbrahim putları kırıp baltayı büyük putun omuzuna asmış ve "N'oldu putlarımıza?!" diyenlere de "Büyük puta sorun!" diye cevap vemişti. "Allah birdir. Nemrut bir kuldur, Allah değildir!" deyince de ateşe atılmıştı. İbrahim olmak zordur herzaman. Kolay olan ibrahimlere sövmek ve o ları hedef göstermektir! Vesselam.
hakan p 14 Haziran 2018 08:19
0
kimse sana bu yazıyı oku diye baskı yapmıyor. bu ne cahilce akıl mantık kullanmadan yapılan bir yorumdur, bu ne zırvalamanın dip noktasıdır. Düşünmek için kullanmaya çalıştığın organ her nerendeyse vazgeç olmaz. beynimiz kafa tasımızın içinde onu kullanmayı dene.
Oyumuz Saadet partisine 14 Haziran 2018 08:49
0
Bu mektubun adresi İbrahim Bey değil. Sitem ettiğiniz bütün güzel şeyleri çökerten siyasiler. Oralara laf söylemeye yüreğiniz yetmeyince yanlış yerde yanlış kişiye sitem ediyorsunuz. Allah akıl filir versin ve ıslah etsin. Evet Makif olmak çok daha zor be kardeş...
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 09:08
0
Ele verir talkını , kendi yutar salkımı.
Ibrahim Olmak 14 Haziran 2018 09:24
0
Makif bey kardeş, Ibrahim olmak zordur. Makif olmak ise kolay iş, zira sorumluluk yok ve bilmedigi konuda rahatlikla yorum yapabiliyor. Piyasada gecerliligi olmayan sözlerinizle (kanaat-bereket) size ekmek bile vermezler. Isterseniz fırına sorun, cevabı bizimle paylaşın. Saygılar.
Abdullah hasan 14 Haziran 2018 01:51
Kolay değil büyük risk " vatandaslarim Lami çimi yok, adam gibi kemer sıkmaya hazır olun" diyen bir parti çıksa sanki böyle hazırlıksız yakalanmaktan iyi olur gibime.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 08:57
0
Yok kardeş bütün adaylar ulufe vaad ediyor. Saadet partisi %120 bu seçimi alır.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 01:44
Bugun tv de izledim. Bir arastirma sirketi aday vaatlerini soruyor ve en cok soylenen 3 vaat ekonomi ile alakali. Asgari ucret, pahalilik ve issizlik. Galiba insanlar durumu hissetmeye basladilar. Ama henuz yukaridakiler yok daha neler pozisyonundalar. Kiraathane en temel vaat olarak israr edildigine gore. Bu arada Sayin bakanimiz arada sirada dilinin ucuna getiriyor ama soylemekten vazgeciyor durumun olumsuzlugunu. Hariften cekiniyor mudur nedir.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 01:12
Milletvekili ve başkanlık seçimi, kazanılan -kaybedilen bir şey olmadigi zaman, partizanligin bittigi, adaletin ve liyakatin öne çıktığı, okumanın ve üretimin yükselen değer olduğunda, şeffaf hesap verebilir bir yönetim anlayışı ile yönetildiğinde, iste o zaman Türkiye kazanacak. Tabi asgari şart ise bu değerlere önem atfeden bir halk olması.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 01:10
ANLAŞILDI MERKEZ SAADET TAMAM
musto 14 Haziran 2018 01:03
Bizim uzunyaylada AFŞAR ve ÇERKEZLER oturur OSMAN,lıdan kalma arazi anlaşmazlığı halen devam eder afşarlarda ölü olduğunda ağıtcı kadınlar gelir ağıt söyler insanlarda ağlar desarj olur rahatlarlar çerkezlerde bu adede imrenir cenazede afşar ağıtcıyı çağırırlar agıtcı NE DEYİMDE NE AĞLAYIM ÖLÜ BİZİM OLMAYICA BÖYLE ÇERKEZ KÖKÜMÜ GELİR BEŞER ONAR ÖLMEYİNCE çerkezler ağıdı anlayana kadar epeyi göz yaşı dökerler bu seçim sonucu epeyi bir göz yaşı dökülecek.
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 00:58
Ne yalan söyleyeyim sonuç cümlesini okuyunca temel karamollaoğlu aklıma geldi...
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 00:43
Recep, Şaban, Ramazan, Bayram, Saadet
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 05:18
14
%1 yeter mi?
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 09:12
1
muharrem ayını unutmuşsun..
KARAR OKURU 14 Haziran 2018 00:39
net bir pozisyon almamak da uzerinize yok, 16 seneden sonra halka ne diyecek muhalefet kemer mi sikacagiz diyecek?
Beter 14 Haziran 2018 09:18
0
Devlet kemer sıkacak, rant muslukları kapanacak, kazanca göre lüks olan tüketim bitecek. Muhalefet enkaz devralacak. Iktidar kalsa daha da beter çünkü yanlışını görmek istemiyor.
sumeyye 14 Haziran 2018 09:18
0
Kahveci genel tarzi bu sanki iktidarda chp varmis gibi elestiriyor! adini vermekten korkuyor.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN