Back To Top
Seçimlerde 90’lara döndük seçimlerden sonra da 70’lere

Seçimlerde 90’lara döndük seçimlerden sonra da 70’lere

- A +

 

Sn Cumhurbaşkanı 24 Nisan’da (2018) partisinin grup toplantısında şu açıklamada bulundu:

“Kur üzerinde oynanan oyunların kayda değer bir ekonomik gerekçesinin ve derinliğinin olmadığı her geçen gün daha iyi anlaşılıyor. Onun için şimdi bizim attığımız adım nedir? Milli para, yerli para. Milli ve yerli parayla birlikte inşallah bu kur oyununu da bozacağız. Hatta hatta bir diğer adımı da söylüyorum, inşallah altını belirleyici hale getirmenin de adımlarını atacağız.”

Mayısın ortasında ise Cumhurbaşkanı Erdoğan  İngiltere ziyaretinde Blomberg kanalı röportajında şu açıklamada bulunuyor:

“Yeni dönemde Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine geçtiğimiz andan itibaren, oradaki etkinliğimiz (Merkez Bankası)  çok daha farklı olacak”

“Olaya şuradan bakalım. Bir defa sebep-netice ilişkisine baktığımız zaman, faiz sebeptir, enflasyon neticedir. Faiz ne kadar düşük olursa enflasyonda o kadar düşük olacaktır.”

24 Nisan günü “Yerli ve milli para” konuşması esnasında 1 dolar 4,08 Lira ediyordu. Blomberg röportajı olduğunda da 1 dolar 4,40 Liraya gelmişti. Ve sadece 6 gün sonra ise 1 dolar 4,92 Lira seviyesine ulaştı.

Şimdi gelelim önceki akşam Adana’da iş dünyasının temsilcilerine yaptığı konuşmaya. Bakın burada neler söyledi Cumhurbaşkanı Erdoğan:

“Bugünlerde ekonomimizle ilgili bir takım tezviratlar yapılıyor. Kimi ülkemizde olan, kimi dışarıda mukim bir takım çevreler, el ele vermiş ısrarla Türkiye’nin başına kara bulutlar toplamaya çalışıyor.”

“Neymiş..Kur. Ben bazen söylüyorum. Çok açık net söylüyorum. Bu kur filan hiçbirisi bizim geleceğimizi belirleyen şeyler değil. Bizim geleceğimizi biz belirleriz, biz. Onun için diyorum ki, eğer yastık altında hala dövizlerimiz varsa lütfen bu dövizlerimizi piyasaya sürelim. Bunları TL’ye bir defa çevirelim. Çünkü bizim ülkemizin gelirini-geleceğini biz Türk Lirası ile belirlemeliyiz. Bunun için de milli seferberlik diyorum ya, işte bu milli seferberliği yapmamız lazım. Burada seferberliğe ihtiyacımız var. Bunu yapmalıyız.”

“Ülkemize yönelik ekonomik saldırılar daha ziyade döviz gibi, faiz gibi daha ziyade makro dengeler üzerinden yapılıyor. Şu 24’ünü hayırlısı ile bir atlatalım. Siz bu kardeşinize bir yetkiyi verin... Ondan sonra bu faizle, şunla bunla nasıl uğraşılır siz göreceksiniz.

Girişimci yüksek faizle neyin yatırımını yapacak. Japonya eksi faizle çalışıyor, ABD 2-3’lerde. Onların bankaları böyle çalışıyor da bize ne oluyor. Bakın şu anda 20-25’lerde. Arkadaşlar bunu değiştireceğiz. Bunun lamı cimi yok.”

“Bir anda 3 puan. Arkadan 1,5 puan daha...”

“Her zaman söylüyorum ama biz tabi bir çoklarıyla bu konuda anlaşamıyoruz. İnşallah 24 Haziranla birlikte bu işin nasıl olacağını, yerlisine de yabancısına da gösterme şansını yakalayacağız.” (19.06.2018)

Peki, Erdoğan’ın bu konuşması ne anlama geliyor?

Gelelim sadede.

Sn. Cumhurbaşkanı İngiltere’de Blomberg röportajında faiz-enflasyon teorisi görüşünde ısrar etti. Yani enflasyon yüksek ise bunun çaresi faizi düşürmekten geçiyor...

Oysa kurlar hızla artıyor ve Merkez Bankası dövizin cazibesini kırıp, TL’nin cazibesini artırmak için faiz artırımına gidemiyordu. Dolar 4,90’a dayandığında nasıl olduysa MB olağanüstü toplanarak faiz artırdı.

Ardından Mehmet Şimşek İngiltere’ye tekrar giderek piyasa kurallarına göre sistemin işleyeceği sözünü verdi. Akıl dışı ekonomi teorileri ile ülkemiz ekonomisi kendi elimizle baltalanmayacaktı...

İşte yukarıda verdiğimiz konuşma şunu ortaya çıkardı:

Mehmet Şimşek’in verdiği sözlerin hükmü bitmiştir. 24 Haziran’da seçim kazanılırsa hayallerdeki yeni politika uygulanacaktır.  Enflasyonu düşürmek için artık faizler artırılmayacak, tersine düşürülecektir.

Faizler düşürülünce kurlar mı artacak? İşte orada da devreye yeni bir milli seferberlik devreye girecektir. Yastık altındaki dolarlar mı TL’ye çevrilir, yoksa bütün dolarlar mı... Bilemiyorum.

Belki de artık döviz taşımak bile belirli bir sınıra getirilir. Ülkemizin kaderi TL ile belirlenecek ise, herkesin TL taşıması gerekecektir.

Merkez Bankası zaten artık yeni ekonomik görüşe göre söyleneni yapmak zorunda olan bir kurum haline gelecektir.

Özet mi!: Bu seçim sürecinde devletin kasasından dağıtılan paralar ile 91 seçimlerine geri dönen bir Türkiye gördük. Bu konuşmaya baktığımızda da seçimden sonra 70’li yılara geri döneceğimiz anlaşılıyor.

Hadi hayırlısı...

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 21:02
Hiç şikayetçi değilim, Acıyı severim ve körükörüne bağlanırım. Nihayetinde demokrasi var Cumhurbaşkanı olarak recep tayyip Erdoğan’ı istiyorum. Dolar 10 TL olsun ve Ben ve benim gibi ihracatçılar daha çok kazanalım sonuçta İthalat düşsün. Böylelikle Kazandığım paralarla halihazırda elimde mıncıkladığım telefonu ben Türk Malı olarak üretirim. Çok yaşa sayın cumhurbaşkanım, nice yıllar başımızdan eksik olma.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 18:42
Evet, Gelsin 80 öncesideki Türk Parasını Koruma mevzuatı ve cebinde döviz bulunduranların karakollarda hesap vermesi!.. Olur mu dersiniz?.. Bu gidişle olmaz olmaz denilebilir mi, bilemeyiz...
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 17:03
Faizleri kafana göre düşürürsen kimse tl sini bankaya yatırmaz,gider dolar..bunu görüp doları kısıtlama hamlesi yaparsan dolarkaraborsaya düşer...venezuela merkez bankası dolar kuru 80000 bolivar,karaborsada 1 dolar 2 milyon üçyüzbin bolivar,merkez bankası kurunun 28 katı...aynısı Türkiyede olur..dolar kurunu enflasyonu faizi düşürmek istiyosan,ihracat odaklı üretim yapıp döviz getirmen gerekir ülkeye..faiz indirmenin sonu kontrolsüz bişekilde para basmaya gidicek..sonrası dediğiniz gibi 70 ler.. Bol sıfırlı paralar
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 16:36
Çok mu özledin doksanlı yılları... O dönemler bitti ya... Çıkar şu kara gözlüklerini.... Kabul et artık gerçekleri...
Makif 21 Haziran 2018 16:15
İbrahim beyciğim, uzunca bir süredir elin oğlunun tablolarıyla kıyasıya eleştirip duruyorsunuz. Herşeyin yerli yerinde olduğu yere cennet diyoruz. Yönetilen şey sadece ekonomi değil, DEVLET! Hatırlatırım
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 17:15
1
Türkiye gibi uçan kuş la kavgalı, gırtlağına kadar borçlu başka bir devlet yok,bende sana hatırlatırım
İTHALAT BAKANI 21 Haziran 2018 17:21
1
Donuna kadar borçlanmışsın, demekki DEVLET yönetmeyi becerememişsin. patates fiyatı arttı neden? patates 0,4 ila 0,6 krş du çiftçi maliyetleri karşılamadığında ekim yapmadı ,piyasada ürün yok şimdi, tarım bakanı denilen kişi, patatesi ithal ederiz diyor. o bakanın görevi nerede ne ekileceğini ne zaman ekileceğini planlamak ve bu işler için çiftçiye en uygun maliyeti sağlamak.adam tarım bakanı değil İTHALAT BAKANI resmen. HATIRLATIRIM...
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 16:03
Ben şuna inandım ki seni solcular daha çok okuyor sağ görüşlü bir yazarın sağa vurmasi çok hoşlarına gidiyor bu Q
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 18:49
1
Ekonomik kuralların sağı solu olmaz. Uymayanı otomatikman cezalandırır!..
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 21:44
0
Makalede yanlış bilgi mi var onu konuşalım, yoksa sağın gerçeği başka solunki başka mı, mesela siz patatesi bir solcudan daha ucuza mı alıyorsunuz ?
Okur 22 Haziran 2018 00:05
0
Döviz kuru, bunun sonucu artan fiyatlar, ilerde artması çok muhtamel vergiler sağcıların cebini delmiyor mu? Hepsinin mi tuzu kuru?
ömer 21 Haziran 2018 15:06
arkadaşlar tartışmaya gerek yok. başkan böyle dediyse bilinki hiçbirşey yapmayacak demektir. eski düzen devam edecek. tribünlere oynuyor sadece. sanki 16 yıldır başkası iktidarda bu kardeşinize yetki verinde 24 hazirandan sonra görün diyor. aynen devam. 5 yıl sonra başka bir şey daha bulur örnegin biz yapmak istedik ama meclis te çogunlugumuz yoktu yapamadık vs. hep magdur edebiyatı. patates soganı fasulyenin fiyatını arzı talebi ayarlayamayan iktidar nasıl kurları ayarlayacak oda ayrı mevzu.
fuat susuz 21 Haziran 2018 14:42
yapma ibrahim ..yapma...yapma böyle. sana çok ama çok kızgınım. elimden gelse seni şimdi 91'e 70'lere işinlarım. kızgınlığım eleştirilerine değil, günü ve zemini okuyamamana. ya da bakıyorsun sadece ama görmüyorsun. 16 yıldır tesbitler yapıyorsunuz ama hep karavana. senin bütün ailen hep nişancıydı aslında,hep 12'den vururdu. sana ne oldu böyle.. gözlerine bir baktırmakta fayda var. gözlerinden öpüyorum. fuat susuz
Fani 21 Haziran 2018 14:28
Sayin kahveci yorumlariniz Esofmanli Sevket Hoca'ya sorulan sorular gibi olmus..... Hocam....Dolar yukari cikarsa asagiya indirmek icin itfaye cagirsak olur mu ? Sayin Kahveci siz ne dersiniz....
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 14:14
Kağıt bankonatta Türkiye cumhuriyet merkez bankası yazarken metal paralarda neden ki Türkiye Cumhuriyeti yazıyor. Merak ettim
Halil Korkmaz 21 Haziran 2018 14:08
Keşke 70'lere dönebilsek ama bu mümkün değil. Zira: 2002’de 127 Milyar Dolar olan Türkiye’nin toplam kamu borcu günümüzde, 590 milyar dolara çıkartılmış durumda. Bu borcu döndürebilmek için sürekli yeni borç para bulmamız gerekiyor. “Bizi kıskanıyorlar” dediğimiz İngiltere'ye 34 milyar dolar… Almanya’ya 25 milyar dolar… Amerika'ya 27 milyar dolar… Hollanda'ya 20 milyar dolar… 580 bin nüfuslu Lüksemburg'a 8 milyar dolar borcumuz var. Ama derelerimiz, dağlarımız bile paylaşılmış, samanı, patatesi, soğanı bile ithal eder olmuş durum
Köroğlu 21 Haziran 2018 13:56
Eğer Erdoğan seçimi kazanır da bu dediklerini yaparsa 1 yıl sonra seçimi kazanmasam iyiymiş der.
Okur 22 Haziran 2018 00:12
0
Bence de önümüzdeki dönemde muhalefette olmak iktidarda olmaktan çok daha rahat olur. Zira ekonomik sorunlar kim seçilirse seçilsin daha da zorlayacak. Bence de önümüzdeki dönemde muhalefette olmak iktidarda olmaktan çok daha rahat olur. Zira ekonomik sorunlar kim seçilirse seçilsin daha da zorlayacak. Malum, bugünkü kimi gelişmelerin etkileri esas sonbahar gibi iyiden su yüzüne çıkmaya başlayacak.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:29
AKP çok şanslı seçmen hususunda. Enflasyon yükselir, gelir düşer, geçmişi hatırlayın şükredin derler.Dolar,faiz artar dış güçlerin oyunu derler.İktidarın her falsosuna dış güçler,fetö vb. kılıf hazır.Nasrettin Hocanın hırsız fıkrasına benziyor durum. Yahu bu iktidarın içine düştüğümüz durumda hiç mi kabahati yok?
musto 21 Haziran 2018 13:16
Kulağı çınlasın ŞENER ŞEN'İN şeker pare filminde ne yapalım efendim hep acemileri gönderiyorlar acemi nalbant kürt eşşeğinde zanaat bellermiş
Halil Korkmaz 21 Haziran 2018 13:13
Seçimlerden sonra döviz hesaplarına el konulacağını, üç bin liralardan TL'ye çevrileceğini dolaylı da olsa yazdığınız için teşekkürler.
Okur 22 Haziran 2018 00:24
0
Kahveci böyle kesin bir kehanette bulunmuyor. Ama açıkçası döviz kuru daha da artarsa, rezervler de borçları ödemeye yetmeyeceğine göre, benim de aklıma sermaye hareketlerini kontroldan öte ne yapılabilir gelmiyor. Yüksek kur, sırf yüksek borç değil aynı zamanda enflasyon demek. Enflasyon ve düşük faiz halkı dövize yöneltecek, yabancı yatırım gelmeyecek, Türk lirasının değeri daha da düşecektir. Bu nasıl önlenir? Üretim de bugünden yarına istense de artırılamayacağına göre, kala kala sermaye kontrolu geliyor akla
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:29
Yorumlara bakıyorum da, iktidarı savunanlar hep hamaset yapmış. Ali Babacan gibi bir değeri jöleliye feda etmek nasıl bir mantığın ürünüdür! Eyy diyerek dolar mı düşer faiz mi? Ekonomi berbat, dış politika berbat, yargı berbat, toplumsal barış fazlasıyla hasarlı.
Okur 22 Haziran 2018 00:31
0
Bence iktidarı savunmak, yalnışlara düşmesini önlemek için sorumlu vatandaş olarak bilgi, görüş sunarak düşündürmeyi, uyarmayı da gerektirir. Her yapıl+p her denilene bilir bilmez koşulsuz destek vermek, savunmak değil yalakacılık olur. Malum, dost icabında acı da söyler.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:29
Erdoğan, kendisini eleştiren vatandaşlara "15 sene önce evlerde fırın, buzdolabı bulabiliyor muyduk?" diye sormuş. Aklımızı koru yarabbi!
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:28
Sayın Kahveci;Büyüme toplumun tüm kesimlerine yansıdı. Mesela çiftçiler. Büyüme yansımasa 2020 yılında 6300 traktör alan çiftçiler geçen sene 73 bin traktör alabilir miydi?
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 19:08
0
2020 yılında 6300’e mi düşecek traktör alımı? Vay köylünün haline.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:24
Cumhurbaskani da Danismanlarda biliyor Faiz Enflasyonun sonucudur.Amerikada Enflasyon yillik yuzde 12 olsa kim Bankaya parasini yuzde 3 Faiz e yatirir.Burda yapilan Faiz Faiz diye hedefe koyunca Muhafakazar tabanda karsilik buluyor Faizin bu kadar dillendirilmesi hedefe konmasi bu yuzden...
Şemsettin SELVİ 21 Haziran 2018 12:21
AKP'yi savuna arkadaşlar hep korku pompalıyor aman biz gidersek şöyle olur böyle olur diyerek. Zaten şuanda dediklerinizin hepsi oluyor 16 yılda güzel ülkemize ne yaptınız dindar nesil yetiştireceğiz diye çıktığınız yolda tam bir kindar küfürbaz nesil yetiştirdiniz. Artık gitme vaktiniz geldi güle güle..
türkoglu 21 Haziran 2018 12:11
akape nin GDO lu fanatikleri uçmuş tabi hiç bir vasvı, mesleki yeterliligi tahsil olmayan iş bilmeyen sadece akape iktidarına biat eden partizanca inan bu kitleni korkusu seçim kaybedilecek bunlar kapıya konacak olmasıdır 16 yıldır tek başına ve 2senedir khk la ohal le ülkeyi yönetmeye ekonomik krizi çözemeyen ve 450 milyar borçu nasıl ödeyecek milli gelir 20 dolar olacakmış iyi uçmuş bırakın iş bulmayı üniversite okuyan cocuguma 2 yıldır staj yapacak kurum bulamadık emeklinin hali ortada rahmetli erbakan hoca yüzde 50 zam yapmıştı onun için saadet gele
Sancar 21 Haziran 2018 12:10
Yetismis az sayida insanimizi ,beyinlerimizi ihrac edip ,SAMAN ithal edersek 1970 lere degilde Cilali Tas Devrine donmemiz daha yuksek ihtimal gibi...Dunyasi plan tadiliyle 50 daire daha fazladan cikarmaktan baska bisey olmayan karadenizli ve guneydogulu kurnaz insaatci vizyonuyla buraya kadar.....Bilim Akil Ve Uretim ne olaki...Islam dini musluman oldugunu iddia edenlerden cektigini Hacli Ordusundan cekmedi...Ellerinde bitek Cubbelinin yanmayan kefeni var,bide FETOSun ruyalari...
seçmen 21 Haziran 2018 11:46
eveeet... bakalım köprü ve otoyolların ve dahi yap işlet devret yatırımların dolara bağlı garantilerini ve dolara bağımlı ücretilerini tl'ye çevirmeye sıra ne zaman gelecek.
Hayrettin Sargın 21 Haziran 2018 11:45
70'lere dönmek öyle mi?Nasıl bir gözlük kullanıyorsunuz merak ettim.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:44
1
O iyi veya kötü bir gözlük kullanıyor. Sizde o da yok. Şimdi de soğan, patates ithal edecekmişiz. 70'lerde ithal ediyor muyduk?
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 14:49
0
Patates soğan ithal gözlüğünü takıyoruz! Siz 35 tvden 24 saat nutuk atanları gözlüksüz izlemeye devam edin. Gözleriniz kör olmuş farkında değilsiniz..
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 18:19
0
Yani 70 cente muhtac olacak bir doneme giriyoruz diyor. Cok acik degilmi. Ama o donem Yavru Vatani kurtarmanin bedeliydi bu. Simdi Kibrisida vererek 70 cente muhtac olacak gibiyiz. Allah korusun!
şakir 21 Haziran 2018 11:23
Abramovich chelase y aldığında adam sanki Championship Manager oynuyor gibi gelmişti. bizimkilere bakınca da sanki oyun oynuyorlar fark kendi oyunlarını kendileri yazıyor.... eğlensek bari....
Q&Q 21 Haziran 2018 11:16
Millet İttifakı ve HDP bu ülkeye KRİZ, ACI, TERÖR dışında hiçbirşey getiremez. Ama MUTLU AZINLIK BEYAZ TÜRKLERE ülkemizi peşkeş çeker. 28 Şubat kumpası sonrası, 2001 krizini yaşadık ve iflas ettik. 16 sene sonra milli gelirimiz 1 Trilyon Dolara dayanmışken bu kriz ve felaket tellallığı ne oluyor? Şimdi BAŞKANLIK sistemi ile MUTLU AZINLIK dize getirilecek, 28 Şubat'ın hesabı sorulacak ve GELİR DAĞILIMI düzeltilecek. Milli gelir kısa zamanda 20.000 usd olacak. Güçlü ve Büyük Türkiye inşa edilecek.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:06
0
Kardeşim yapmayın böyle, Venezuela'ya bir bakın aynı vaadlerle ne hale gelmişler. Allah aşkına!
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 16:12
2
Mutlu azınlık beyaz Türkler değil, Ak Türkler oldu. Pardon siz Türkde diyemezsiniz. Ak Türkiyeliler oldu. Bir halka bakın birde etrafınızdaki yandaş takımına ondan sonra konuşun. Hala martaval okuma siz 28 Şubatın meyvesisiniz
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 18:32
0
Yalandan kim ölmüş
Bektaşinin biri 21 Haziran 2018 21:22
0
Abi kafan güzel anladım ben yarasın güzel abim içelim güzelleşelim
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 10:45
70' li yıllar şimdilerden iyiydi. emekli olan kişi ikramiyesi ile bir ev alabiliyordu. şimdi alamıyor. sokaklarda sağ sol çatışması vardı fakat daha güvenliydi. 1978 yılında 8-10 yaşlarındayken gece 1' e kadar çocuk yaşta gezerdik çok güvenliydi. çocuk tecavüzü falan yoktu. şimdi 15 yaşındaki çocuğu gündüz bile dışarı tek göndermeye korkuyorsun.. bu kadar tinerci, kapkaçcı, gaspçı yoktu.. çatışanlar sadece sağ sol davası için çatışıyordu..
bakırköy sahili 21 Haziran 2018 11:58
2
1976 da emeklilik ikramiyesiyle bahçelievlerde daire aldı rahmetli babam istanbulda, ben oturuyorum artık. çok doğru kaç çocuk 80lerin sonuna kadar hep geceleri bakırköy sahildeydik . sanki bir sihirli deynek değdi ve son 20/25 yıl bir tuhaf oldu ülke be arkadaşım.
Q&Q 21 Haziran 2018 12:17
8
1980 darbesinin bilançosu : Türkiye’yi tamamen değiştiren müdahale sonrasında 650 bin kişi gözaltına alındı, 1,683 bin kişi fişlendi, 50 kişi idam edildi, 171 kişinin ‘işkenceden öldüğü’ belgelendi... Biz 2023 hedeflerine talibiz. Allah sizi 80'lere geri döndürür inşaallah. Amin..
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:46
1
Vallahi benim babam da emeklilik ikramiyesinin üzerine akrabalardan biraz borçlanarak ev almıştı. 85 metrekareydi. Bugün emekli ikramiyenizi 5 ile çarpsanız bile alamazsınız.
musto 21 Haziran 2018 16:40
0
Bir kereden bir şey olmaz deyip geçerler.
Okur 22 Haziran 2018 00:55
0
12:17 Pek garip bir yorum. Bir kere, „biz“ 1980´lere dönecek olsak, siz nasıl „2023“e gideceksiniz? „Biz“ ve „siz“ dediklerinizin aynı topraklarda, aynı devlete vergi vererek yaşandığının farkında değil misiniz? Sonra, 2023´te ne olacakmış? Oraya nasıl varılacakmış? Gökten para mı yağacakmış da tüm borçlar ödenecek, üstüne gelirlerimiz artacakmış? Nihayet, burada kimse yok 1980 darbesini savunan; yalnızca çocuklara taciz vs. bugünkü boyutlarda değildi denmiş. Birisi de Bakırköy´de gece sokaklarda gezmek güvenliydi demiş. Buradan 12 Eyl
Lerbi 21 Haziran 2018 10:44
Bu fiyatlardan dolar alınırmı?
burgazlı ceko 21 Haziran 2018 12:05
0
yok, patates ,soğan alınır , dolar yapar yüzde 15 veya 20 prim, onunda faizle önünü keserler.. soğanda yüzde 35/40 yukarı marj mevcut.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:08
0
Un, şeker ve yağa da alıcı gözle bir bakın derim. Böyle giderse kışa çok prim yapacak.
Mesut TOPAK 21 Haziran 2018 10:35
Sayın yazar güçlü ve milli bir paraya sahip olmanın neresi kötü.Size kalsak dolar belirleyici bir para olduğu için hep dolar biriktirmemiz lazım.O zaman dolara olan talep kuru haksız bir şekilde yukarı doğru haraketlendirmeyecekmi.Diyorsunuz ya bu gidişle dolar yasaklanacak, o zaman sizce Türk lirasını yasaklayalım.Serbet kur sisteminde işinize gelmezse dövize müdahalede geç kaldık, yada Türk lirası çok değerlendi diyorsunuz.Bu nasıl serbest piyasa ki hep müdahale edilmek zorunda kalınıyor.Yatırımcısıda,ithalatcısıda,ihracatcısıda, tüketiciside ayağı
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:15
0
Mehmet Bey, İbrahim Bey'e sormuşşunuz, haddim olmadan cevap vermek istedim. Güçlü bir para birimine sahip olmayı hepimiz istiyoruz. Şimdi demişsiniz ki dolar dünya piyasasında belirleyici, talep görüyor. O zaman değer kazanması nasıl haksız olabilir. Nüfusu bize yakın olan Almanya'ya bakalım. Adamlar ne kadar cari fazla veriyorlar bakalım. Onlar üretiyor, biz üretmiyoruz, ithal edip, kredi çekip tüketiyoruz. Hukumet yatırım yapıyor ama üretime değil yola köprüye. Amerikanın "marka"ları var. Şimdi üretmeyen, devlet tarafından üretim desteklenmeyen bizim par
Mustafa 21 Haziran 2018 16:24
0
Arkadaşım basacağın yeni paranın TL den farkı yok.Ülke notun senin basacağın paranında notu.Ha TL ha yeni para birimin.Değirmeni taşıma suyla dönderme buraya kadar,akarsu lazım,ihracat lazım,bilim teknoloji lazım.Köprüyü yolu para kazandıktan sonra her türlü yapar insan.
hemi 21 Haziran 2018 10:25
Cek,cak hep ici bos, somut bir sey yok.ama Göstergeler öyle göstermiyor.
Mesut TOPAK 21 Haziran 2018 17:45
0
Ne yani ürettiği malı üretim yerlerinden tüketim yerlerine yol,köprü,hava alanı, liman demir yolu olmadan tela pati ile mi götüreceksin.Siz hiç borçlanmıyormusunuz varsa evinizi ,arabanızı evinde kullandığınız eşyaları hep peşin mi aldınız?Atalar ne demiş borç yiğidin kamçısıdır,borçlanmaz san mal mülk sahibi olamazsın dolayısıyla borçlanmakta bir taraftan tasarruf etmek, kazancını har vurup harman savurmamaktır .
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 10:14
Para yabancilarda bu kadar yüksek faize gelmiyor faizi Cumhurbaşkanı emirle düşürmeye kalkarsa dolar 10 TL olacağı kesin cumhurbaşkanının ekonomik danışmanları boşuna maaş alıyor demiyorlar enflasyon düşmeden faiz düşmez
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 11:11
1
danışmanlarıyla hiç ilgisi yok bunun, olmayan bir iktisat teorisi canlandırılmış. enflasyon, cari açık , borç rasyosu , paramızın değer kaybı nın , faizleri zıplatıcağı gerçeğinin tam tersi kabul edilirse olacağı işte bu... faizleri sebep görüyor, aslında faizler sonuçtur, iktisat 1. sınıf 2. dönemde ,sınavda bunu yazan 19 yaşındaki oğrenci dersten kalır... sn. şimşek dahil hepsi biliyor bunu ve herkes ancak susabiliyor...
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 10:10
İbrahim bey, 70'li ve 90'lı yıllardan belli ki çok etkilenmiş ve hafızanızdan silememişsiniz. Türkiye o dönemlerin ülkesi değil. Seçimlerden sonra çok daha iyi olacak geleceğimiz. Çölde serap görüyorsunuz.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:16
0
Serap gören sizsiniz. Keşke biz yanılsak. Ülkem için en büyük dileğim yanılmak.
Okur 22 Haziran 2018 01:07
0
Seçimleri beklemeye ne hacet? İsteyip de yapamadıkları ne varmış ki seçimlerden sonra yapsınlar ya da yapabilsinler? İstiyorlarsa çoktan yaparlardı, bugün de yapabilirler.
Sezai Akkenç 21 Haziran 2018 09:28
Bağımsız olmak isteyip de üzerine siyasi yahut ekonomik operasyon çekilmeyen ülke mi var? Arkadaşlar yine bir seçim döneminin sonuna geldik. Yine kimse fikrimi değiştiremedi. Siz biraz bizim Reis'e kulak kabartsanız var ya olay bitecek, tam kalkınacağız. Herkes memnun olacak. Bu muhalefet sadece bize vakit kaybettiriyor. Öte yandan bu seçimlerde de soğuk sularınızı ben ısmarlayabilirim.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 12:17
0
Sezai sen canini sikma, yil sonunda resesyon basladiginda isini kaybetmezsen o zaman da anlatirsin kalkinma masallarini.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:29
0
Bağımsız olmak isteyen ülke önceliğini eğitime verir. Çalışan, okuyan, araştıran ve sorgulayan nesiller yetiştirir. Bağımsız ülkeler güçlü liderleri sayesinde değil güçlü halkları sayesinde bağımsızdırlar. 16 yıl sonunda halkın eğitim ve kültür düzeyi eskisinden daha kötüyse o ülke bağımsızlaşmamış aksine daha çok köleleşmiştir.
Bizim sorunumuz iktidar değil.Tembel milletiz.Çalışmayı sevmiyoruz. Kim gelse bu değişmez.Çalışmadıkça üretemezsiniz.Üretmedikçe de zenginleşemezsiniz.Bu rant ekonomisi sadece bizlerin ceplerindeki 5 kuruşları x şahsına veriyor.O 5 kuruşlarla da x şahsı zengin oluyor. Bugün bu x şahsı AKPli, yarın İnce gelse CHP'li olur.O nedenle benim siyasete güvenim bitmiştir.Elektronik mühendisiyim.Yurtdışına çıkmaya karar verdim.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 10:17
13
Elektronik mühendisi olarak bir buluş, bir icad yapta ülkemize faydası olsun. Mesela elektronik savaş alanında. Mesela siber saldırısına karşı anti-siber kalkanının oluşturulması ve daha nicesi...
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 11:02
1
kaçmak kurtuluş mu kardeşim? sen kaç ben kaçayım o kaçsın.Sonuç? bu ülkede bir şeyler değişecekse okumuş yazmış adamlar elinde değişir.Çare yok değil çare bizleriz.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 11:32
0
@0923 gel bekleriz insan gibi muamele görürsün. Ama tavsiyem gelince gurbetçi Türklere takılma bir an önce yaşadığın ülkenin dilini öğren ve aralarına kaynaş. Buradaki Türkler de siyasetle kafayı bozmuş.
Q&Q 21 Haziran 2018 11:41
12
Milletimizin tamamını tembellikle itham etmek doğru değil. Kamu kesimi için bu doğru. Ama aradaki açığı özel sektör, çalışkan KOBİLER kapatıyor. Yoksa milli gelir 850 milyar dolar ihracat 160 milyar dolar olmazdı. BAŞKANLIK sistemi kamu çalışanlarını, özellikle yüksek bürokratları dize getirecek. Bakanlar siyasi bagajdan kurtulacak. Gelişmeler doğru yönde ileri doğru. Sen yine de git yurtdışına. Senin gibiler sırtımıza yük olmaktan başka işe yaramaz. Dost acı söyler. Üzgünüm...
Abdullah hasan 21 Haziran 2018 15:59
0
Q&Q Tembellik genel olmasa bile oran çok yüksek. Birde zenginlerin partisinin olmadığı güçten yana her an değişebileceklerini de halen bilmiyorsan o zaman bu tembeller sınıfındasın fakat haberin yok. Birde şu var Bir müslüman memleketini , vatanını, memleketini küsmez, iyiyi kötüyü herşeyiyle vatanın da yaşar , elinden geldiği kadar emek verir.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 16:47
0
Q&Q denen arkadaş beni güldürüyor. Üst düzey bürokratları dize getirecekmiş, temizlik firmasında çalışanın bile akp teşkilatlarından referans olmadan işe giremediği ortamda bu bürokratları trump mı atadı
Okur 22 Haziran 2018 01:19
0
Elektronik mühendisi olarak dışarda emeğinizin karşılığını alırsınız ama gurbette yaşamak da kolay değil. Yalnız, dünya kadar fazla mesai yapıp da ailesini zor geçindiren, sık sık iş kazalarına kurban olan emekçileri de “tembellik”le suçlamanıza katılmıyorum. Çalışma koşulları açısından bakarsanız, dışardakilerin hakkı hukuku daha fazla olduğundan, onları daha da “tembel” bulabilirsiniz. İktidar değişirse partisini değiştirecek olanlar meselesinde kısmen haklı olabilirsiniz; fırsatçı az değil
MHP'ye çok kızmama rağmen dün ATV'de Bahçeli'yi izleyince samimi buldum. Sanırım bu seçim de oyum MHP'ye. Ortada cidden bir beka meselesi var. Ve artık kimin neye hizmet etmeye çalıştığını da az çok görebiliyorum. Ekonomi kötü olabilir ama çok daha kötülerini atlattık. O nedenle artık ekonomi ile ilgili yazılanlar benim gibi insanları etkilemeyecek. Vatanı kurtaracak yiğitler her zaman bulunur.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 11:11
1
yeme bizi sen hep mhp deydin. burda bahçeli reklamı yapıyorsun. bahçeli çakıcıgillere af isteyerek siyaseten mevta haline geldi.
Sütçü İmam 21 Haziran 2018 12:08
1
Tutturmuş gidiyorsunuz bir beka nedir Allah aşkına. Bana göre beka adalettir demokrasidir istir ahlaktir liyakattir iyi bir eğitim iyi bir sağlık sistemidir hosgorudur. Trafikte millet birbirini eziyor en ucuz şey şu ülkede insan hayati. Ağzını açan mili tank milli araba milli tüfek vb den bahsediyor. Eğer yukarda saydıklarım yoksa bir ülkede yapılan herşey milli olsa ne olur. Bak Rusya'ya aldığımız herşey onların milli silahları ama karıları kızları gelip buralarda hayat kadınlığı yapıyor hemde bir çoğu okumuş doktor muhendis... Bak Kuzey Kore ye sil
Milli görüş 21 Haziran 2018 08:50
C.baskani sen ülkeyi ozelleştir Sat yabancılara sonra faiz Hakkında konuş serbest piyasa Niye osman gazi üçüncü köprü Ve avrasyayı bayramda bedava yapmadınız çünkü özel kuruluşun bunlar sözünüz geçmez ulkede ev alıyorsunuz neyle banka kredisi ile Başka şansınız yok bu banklarda çoğu özel yani yıne tribüne oynuyorsun
Gerçekler... 21 Haziran 2018 08:12
Aslında zamanında bu fırsatı çok güzel yakalamıştık. Yapmamız gereken tek şey kazandığımız parayı yatırıma üretime dönüştürmekti. 2010 Dan sonra AKP hayali ummetcilik (Osmanlıcılık) politikası yüzünden komşuların iç işlerine karismaktan ve bunun sonucunda aşırı mülteci sorunlar, feto gibi örgütü zamanında vermiş olduğu destek yüzünden darbe gibi büyük sorunlar, yapmış olduğu büyük yolsuzluklar örneğin hayır sever is adami rıza sarraflarlar gibi, Bir de parayı gereksiz sırf şaşalı gözükmek için saçma sapan saraylar yapmamızın y
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 08:08
El en’am süresi ayet 123 gelir akla
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 07:09
Sen üzülme sayın yazar devam de
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 07:06
Gercekten akıl alır gibi degil. Danışmanlar yanlış yönlendiriyor reisi desem e mehmet şimşek bunun tam tersi aciklamalar yapiyor. Yani işi bilen birileri var. Ama ben artik şunu dusunuyorum. Ulke cok derin bir krizin esiginde mehmet simsek aciklamalarini uygularsa hukumet, aci recete yapmak zorunda.e buda islerine gelmiyor cunku bu secim kaybettirir. Yani işin ozu hukukmettekilerde ne yapacaklarini bilmiyorlar artık.
Almanyadan 21 Haziran 2018 02:34
Bir cisim yaklaşıyor, seçimi kazananın elinde patlayacak.
Zaytung 3 21 Haziran 2018 02:01
Söz konusu eksik yetkinin ne olduğunun ancak 24 Haziran'dan sonra anlaşılabileceğini de sözlerine ekleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle devam etti: ''Şimdi bazıları diyecek ki daha ne yetkisi verelim? Neyin eksik ona göre söyle sayın Cumhurbaşkanım diye soranlar olacaktır. Siz o kısma takılmayın değerli kardeşlerim. Allah'ın izniyle bu kardeşinizi tekrar bir seçin, o yetkiyi görünce ben anlayacağım zaten. Ha buymuş diyeceğim. İnşallah ondan sonra dövizi, faizi, enflasyonu, işsizliği ne varsa hepsini birden aynı anda nasıl indirdiğimi hep birlikte izl
Zaytung 2 21 Haziran 2018 01:59
Dışarıdan bakıldığında sanki her türlü yetkisi varmış gibi göründüğünü ancak işin aslının öyle olmadığını belirten Erdoğan, ''Ya hani bazen en mutlu anınızda bile içinizde bir yerlerde bir şeyler eksikmiş gibi hissedersiniz ya. Bende de şu an aynısı var değerli kardeşlerim. Sayıyorum her şey tam gibi, bütün yetkilerim var ama yine de bir şeyler eksik, bir şeyler yarım. Tam ekonomiyi düzelteyim diyorum, o eksiklik hissi benim elimi kolumu bağlıyor. Olmuyor, yapamıyorum...'' ifadelerine yer verdi.
Zaytung 1 21 Haziran 2018 01:58
Durumu çok güzel anlatmış adamlar:-)) Bugün Adana'da iş dünyasına yönelik yaptığı konuşmada ekonomiye dair önemli açıklamalara imza atan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 24 Haziran'da faiz ve dövizle mücadele için yetki isteyerek ekledi: ''Şu an maalesef bir yetkimiz eksik olduğu için olmuyor. Hangi yetki derseniz onu net ben de bilemiyorum. İnşallah 24 Haziran'da siz verince anlayacağız...''
Osmanlı Devleti 21 Haziran 2018 01:46
ALLAH(c.c) Reis'i korusun ve kollasın. Bu milleti de. Kolay mesele değil tabii. Doları ve ABD'yi tahtından indirmek. Bakın en son bu çabayı Kennedy gösterdi ve başına neler geldi. Kardeşi Robert Kennedy de altıns dayalı para projesinden bahsedince Federal Reserve Bank ile Mossad birleşip, Tapınak şovalyelerinin de yardımı ile iki kardeşi de öldürttüler. Bora ve toryuma dayalı para şart. Şaronların oyununu bozmalıyız. Hadi hayırlısı.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 02:18
4
Boş beleş şeyleri bırak gerçeklere gel patates 5 soğan 6 lira
Almanyadan 21 Haziran 2018 02:28
5
24 haziran dan sonra dolar bitecek , dünya tl ile çalışacak.Osmanlının torunlarıyız biz, bize yan bakanı pişman ederiz.Uzaya borla seyehat edecek uçakların yapımına başlayacaz.Aklıma nedense Jet Fadıl geldi ama olsun...Birde ırak askeri gücü ve istihbaratı geldi, hani süperlerdi falan da 1 haftada çözülmüşlerdi...
16 SENELİK LA FONTEN'DEN MASALLAR 21 Haziran 2018 02:43
3
05.02.2017 tarihli, 9756 numaralı bakanlar kurulu kararı ile Eti maden işletmeleri , Varlık fonuna aktarılmıştır. Dünya bor rezervinin %72 sinin ülkemizdeki imtiyaz sahibi olan Eti Maden işletmeleridir.Bu varlık Fonu Çin'den ICBC ninde içinde bulunduğu uluslararası bankalar ile kredi antlaşmaları yapıyor ,kısacası aslında Bor 'a dayalı para uygulamada zaten.Ver madenleri teminata, al krediyi. ŞEKER FABRİKALARINDAN SONRA SIRA KİMDE SENCE ???
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 03:01
1
Hangi dizileri/filmleri peşi peşine izledin de bu hale geldin? Çok geçmiş olsun.
Karar okuru 21 Haziran 2018 08:19
0
Gecmis olsun, Allah sifalar versin en kisa zamanda…
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 10:34
1
Soğan, tüm yemeklerin temeli ve soğansız yemek olmaz. Onun için hayıflanmaya gerek yok. Soğanın kilo hakkı, en az 10 tl olmalıdır.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 13:21
0
ironi mi bu yorum? ahah zaytungdan daha komik.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 01:45
Yolun sonu görünüyor... Ah be ahhh. Nereden nereye... Merakla bekliyorum seçimleri. Bakalım son 3 senedir dibe vuran bu yönetim sekline bir kez daha onay verilecek mi?
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 01:15
Üretim üretim üretim. Hem daha kaliteli hem de daha ucuz olmalı! Japon mucizesi buna dayanır "the better and the cheaper"! Katma değeri yüksek, sürdürülebilir bir üretim Türkiye için yeğane çıkış yoludur.bu sayede kaliteli ve sürekli istihdam sağlanır. Üretim bolluğu fiyatları düşürür. Düşen fiyatlar enflasyonu, düşen enflasyon faizleri, düşen faizler de kuru düşürür ! Bunun için önce ar-ge ve bilimde ilerlemek lazım. Bilimsel gücü ekonominin motoru haline getirmeli. Bunun için de her şeyi bilen değil, liyakat sahibi yönetici lazım.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 01:41
0
Hay elinize sağlık.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 10:35
0
Her seyi bilen hic bir seyi bilmiyor demektir. Herseyi degil bir seyi sadece yönetmeyi ve devlet adami ahlaki ile konusmayi bilsin yeter.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 01:05
Kalemine sağlık
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 00:33
Şu dış mihrak olayının hastasıyım. Hep gözümde bütün devlet başkanları oturmuş “Beyler işi gücü bırakın. Şu Türkiye’yi nasıl batıracaz onu konuşalım! Çok güçlüler arkadaş!” şeklinde operasyon planlamaları canlanıyor. Bu saçmalığı anlatana mı, inanana mı hayıflanmalı bilmiyorum. Madem o kadar kolay bu işler biz de gidelim rusya, amerika ya da herhangi bir ülkenin ekonomisine saldıralım. Tabi önce stabil ekonomilerden yatırımını çekmek isteyen enayi yatırımcılar bulmamız gerek.
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 03:49
1
Once Kuffar diye lense etmek lazim... Birde atlar...
KARAR OKURU 21 Haziran 2018 00:29
Tek kelimeyle bıktım. TV'lerde aynı insanları görmekten, kendilerine gazeteci diyenlerin propaganda yapmalarından, seçim nedeniyle her gün nerelerdeydiniz dedirten müjdeler duymaktan, berbat bir dil kullanarak neleri vaat ettiğinden değil de kavga edelim alalım oylarımızı taktiklerinden. Bitsin artık şu seçim alalım benzin zamlarımızı soğanlarımızı patateslerimizi. Zaten 24 Haziran da dünya ters dönmeye başlayacakmış o yüzden her şey efso olacak adamım. Evet seçim gelecek geçecek. Ama bu birbirimize düşmanlığımız nedir diye hiç düşünmüyor musunuz?
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN