Back To Top
İran’daki eylemlerde İslam karşıtı sloganlar ürkütücü

İran’daki eylemlerde İslam karşıtı sloganlar ürkütücü

 - Son Güncelleme: 03.01.2018 Çarşamba 00:39
- A +

İran’da hayat pahalılığı ve işsizliği protesto olarak başlayan eylemler İslam dünyası açısından ibret verici bir fotoğrafı ortaya çıkarmış bulunuyor. 1979 yılında Şah Rıza Pehlevi’yi göndererek İslam devrimini gerçekleştiren İran halkı, şimdi yeniden özgürlükleri için sokaklarda...

Ancak bu kez insanlar “İslam Cumhuriyeti istemiyoruz” sloganlarıyla yürüyorlar, daha da vahim olanı doğrudan İslam’a muhalif seslerin yükselmesidir.

***

Öyle anlaşılıyor ki devrimden bu yana geçen yaklaşık kırk yıllık sürede kapılarını dünyaya kapatan, insanların özgürlüklerini gasp eden, hayat tarzlarına müdahale eden ceberrut İslam cumhuriyetine karşı artık insanların tahammülü kalmamış. Uğruna devrim yaptıkları değerler adına iktidara gelen mollaların baskı ve zulmün simgesi haline geldiğini gören insanlar bugün derin bir hayal kırıklığı yaşıyorlar. Çünkü iktidarı elinde bulunduranlar 2009’daki kitlesel protesto gösterilerinde bulunan insanlara İslam adına şiddet uygulamışlar, göstericileri İslam adına öldürmüşlerdi. Aynı şekilde yolsuzluklar ve hırsızlıklar da İslam Cumhuriyeti’nin tefessüh etmiş yöneticileri tarafından yapılmaktaydı. Besmele çekip hırsızlık yapmak gibi bir şey yani...

Oysa Şah despotizminden kurtulmak için o gün özgürlük ve demokratik haklar için sokaklara çıkan insanlar devrime büyük umutlarla bağlanmışlardı. Yeni İran anayasası özü itibariyle teokratik temellere dayanmış olmasına rağmen, aynı zamanda demokratik meşruiyet adına, parlamento seçimleri ve bir ölçüde ‘kuvvetler ayrılığı’ prensibini önemseyen bir özelliğe sahipti. Ancak zamanla Ayetullahlar ve müçtehitler egemenliği, İran’da demokrasiyi ağır bir teokratik vesayete mahkum etmiştir.

Protestolar karşısında itidalli bir tavır sergileyen Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin “İranlılar İran hükümetini protesto etmekte ve eleştirmekte özgürdür” sözlerine rağmen, rejimin derin güçlerini temsil eden Ayetullahlar sokağa çıkan insanların özgürlük taleplerini ‘dış güçler’e ve ajanlara bağlayarak teokratik saltanatın arkasında kale gibi durmaya devam etmektedirler.

Ancak tarihi tecrübeler göstermiştir ki, halkın özgürlük ve refah taleplerini baskılayarak despotik yönetimlerin ilanihaye sürmesi mümkün değildir. 2009’da olduğu gibi bugün de İran sokağına taşan eylemler bastırılabilir, insanlar öldürülebilir ama toplumdaki dip dalgayı yok etmek mümkün değildir. Zira çürüyen sistemlerin ölümü mukadderdir. Eğer zulüm çözüm olsaydı, bugün Şah rejimi hala ayakta kalmaya devam ediyor olurdu.

Genelde İslam ülkeleri olarak hepimiz içerideki temel sorunları çözmek yerine, “Dış güçler, yabancı ajanlar ve işbirlikçileri toplumun içine fitne sokarak ülkemizi parçalamak istiyorlar” söylemleriyle kendi kendimizi kandırmaya devam ediyoruz. Oysa, en yakın örnek olarak İran’da yolsuzluklar bu kadar ayyuka çıkmasaydı, Devrim Muhafızları insanların haklarını ve özgürlüklerini gasp eden uygulamalar içinde olmasalardı herhalde kitleler sokaklara çıkmayacaklardı.

***

Maalesef İslam toplumlarının kaderi hiç değişmiyor. Klasik İslam kültürü içinde şekillenen İslam ülkeleri, yönetimsel anlamda sıkıştıkları her dönemde adeta İslam’ı bir sponsor olarak kullanarak despotik yönetimlerini tahkim etmeyi tercih etmişlerdir. Ve ne yazık ki her seferinde fatura despotik yöneticilere değil, mukaddes İslam’a çıkarılmıştır.

Eğer İslam ülkeleri günümüz dünyasında şeffaf, hesap sorulabilir, hukukun üstünlüğüne dayalı demokratik bir sistem inşa edemezlerse, İslam’ı kirli işlerine alet ederek, halklarını baskı altında tutarak ayakta kalamazlar.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 07 Ocak 2018 00:44
Bn bir hdp li musluman demokrat olarak yazinizi begendim.hocam bu konu uzerine daha kapsamli bir yazi yazmaniz lazim .islam ulkeleri icin nasil bir rejim olmali
cihan beyoğlu 04 Ocak 2018 15:41
Şeytana yol arkadaşı olana benden söz yok... onun zaten yolu şeytana vekalet etme ve şeytanla yatıp kalkıp orasını şurasını karıştırıp sonra da herkese gıybet edip nefis salvoları atınca her şeyi çözmüş oluyor. Sadece ona sen münafık ve dünyevi'sin ama cennetini bu dünyada kuran aciz fanisin. Fakat her doğruyu eğip bükmek her söze bir cevap vermek değil seninki riyadır.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 18:11
İslamın güzelliklerini göstermek ve insanlardaki islam inancını güçlendirmek gibi bir amaçla gelenler, yaptıklarıyla o kadar kötü örnek oldular ki, ortalamanın üzerinde zekaya sahip insanlar deizm ve ateizme ilgi duyar oldular. Ote yandan İsrail ve Hristiyan ülkelerde yoneticilerin kamu malına gösterdikleri hassasiyetin de medya vasıtasıyla kolayca öğrenilmesi, halkin kendi yöneticilerinin yaptiklarini cok daha iyi değerlendirmesine neden oldu.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 16:05
Müslümanlar putları devirerek ortaya çıktı şimdi ise dini temsil edenler kişiler putlaştırılıyor sorun bu ailesini kurtarmak için ülkeyi ateşe atanlara karşı hakkı ve hakikati nasıl savunacağız çünkü herşey benim diyor
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 15:33
Gene gerçekçi bir yazı kaleme almışsınız sayın ocaktan.
cihan beyoğlu 03 Ocak 2018 14:56
Allahü teala, Adem Aleyhisselama bin çeşit sanat öğretip buyurdu ki: Çocukların ve neslin, bu sanatlardan biri ile rızkını talep etsin, sakın ola ki dini geçim aracı yapmasın, dini kullanarak dünyayı talep edenlere yazıklar olsun! [Hakim] günümüzde var mı var,pekala her Müslümana böyle suizan edilir mi? hayır bu durum da, Yüce dinimizi her kötü olaya ilişkilendirip bulaştırma , din ve dindar böyle gibi suizanla dine saldırmak da çok büyük günah ama dini İslam ile aldatma ile de siyaset, ticaret makam mevki çıkar gözlemek de çok büyük günah değil m
kazım t. 03 Ocak 2018 14:45
islam rejimi adına halka yapılan ağır baskı 40 yılda münafık bir toplum yarattı. gençler arasında ateizm çok yaygın. ne bekliyordunuz ki?
TÜRKLERE YARDIM İRANA YARDIM
HASTÜRK 03 Ocak 2018 14:28
TÜRKLER GELİYOR AALEM TİTRİYOR
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 16:34
1
Hani nerde?
ver mehteri 03 Ocak 2018 14:26
çamları keserseniz olacaa budur.
evin 03 Ocak 2018 14:25
ırandaki mossad kgb cia ajanları işbirliği yapmış olabiler.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 16:03
6
"Gazze'den bize ne?" diye slogan atıyorlar. "Kahrolsun Rusya" diyorlar. "İslam Devleti istemeyiz" diyorlar. Söz de hayat pahallılığını protesto ediyorlar. İsrail "İran halkı ile kardeş" olacağız diyor. Bu işler Barzani'nin bağımsızlık referandum sürecinde olanları hatırlattı.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 16:14
1
İran İslam Devletini de mossad, kgb, cia kurmuş olabilir...
mehmet... 03 Ocak 2018 14:23
dış güçler
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 20:08
0
klingonlar da olabilir.
Metin 03 Ocak 2018 14:00
Ortadoğuda insanlar islamı bir kere tartışmaya başlarsa bütün kurgu peşi sıra çöker.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 13:58
Halkin en az yüzde 80ni cahil. Ellerinde bir Smart Phone olunca kendilerini bir sey zannediyorlar. Gazetecilerin %95 cahil ve yandas. Iki satirlik yazida bir sürü yanlis. Siz birakin Irani falan, kendi halinize aglayin. Islamida karistirmayin. Bunlar boyunuzdan cooook büyük isler
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 13:53
Ne kadar cahillik bu? Demokrasiymis? Amerika tepenize biner insallah o zaman anlarsiniz hanyayi konyayi.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 13:48
Yani amerika irani karistirmiyor öylemi. Istermisin o zaman bende seni sosyal medyayla bir karistirayim, sonun ne olacak. Ajanada gerek yok. Bos yanli ve yanlis yazi yazmayin.
Trump, Kim Jong'a meydan okurken "Benim demokrasim daha büyük" demiyor "Benim düğmem seninkinden daha büyük diyor" Sahi Ocaktan senin düğmen var mı? Yoksa, gelişmiş demokrasi nezdinde beş kuruş kıymetin yok. İstediğin kadar demokrat ol..
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 12:54
Batı ülkelerinde de, örneğin Yunanistan, Fransa veya ABD'de halkın sokaklara döküldüğü zamanlar oluyor. Oralardaki hükümetler "bunlar dış güçlerin oyunu" diye feryat etmezler. Enayi oldukları için mi? Hayır. Bir kere "dış güçlerin oyunu" dediğinde kendi acziyetini ve istihbari zaafiyetini ortaya koyarsın. Ülkeyi yönetemediğini itiraf etmiş olursun. Hem yönetimden memnun olan halk niye sokağa çıksın, niye canını veya işini gücünü tehlikeye atsın? 20'den fazla insan ölmüş. Yazık. Dertleri var demek ki.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 12:52
Kuzim sana söylüyor um gelinim sen anla bir kez da kahpe katil gavurun döktüğü kanları oyunları yazın be
metin palamut 03 Ocak 2018 12:39
Gezi olaylarında bir kadının attığı bir tweet bütün meselenin ne olduğunu açıkça gözler önüne seriyordu."mesele ağaç falan değil hala anlamadın mı?"İranda olup bitenler sadece bir hak arama meselesinin çok ötesindedir.BÜTÜN YAŞANANLAR HAÇLI VE SİYONİST BATI İLE İSLAM MEDENİYETİ ARASINDADIR.İşte size bütün bu mücadelenin özeti:Saddamı irana saldırtıp destekleyen bonra kuveyti işgal etttiren sonra ona müdahele eden halepçeyi yok eden kimyasalı ona tedarik eden batı alemi nükleer silah bahanesiyle bir daha ıraka saldıran suriyeyi yok etmesine sebe
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 13:17
0
siz hiç türkiyede yaşayan İranlılara tanıştınız mı .80 de iran islam devriminde ağaçlar yetmedi vinçlerle adam astılar.başını kapatmayanı hapse attılar.bügün esedin yaptığnı geçmişte Humeyni yaptı .dış güçler bunu kullanıyor tamam da irandaki rejim çok mu masum .Esed katil de Humeyniler değil mi ,hiçbir dış güç toplumda huzursuzluk olmadan taraftar olamaz.maaesef Müslümanlar nerde yanlışlık var oturup düşünmek yerine sürekli batıyı suçluyor.çünkü suçlamak en kolay kolay yol.batıya göç etmek için hayatlarını riske atan Suriyeliler
Dostum 03 Ocak 2018 13:54
0
Dostum; büyük olan, küçük rakiplerini egale etmek, güçlenmelerini engellemek ister. Osmanlı da aynısını Martin Luther hareketleri sırasında Avrupadaki isyancıları destekleyerek yapıyordu. Mantıklı olan Batı'ya sallayıp durmak yerine, insan hayatını, mutluluğunu, hayallerinin peşinden gitme özgürlüğünü ona veren sistemler oluşturabilmek. Maalesef müslüman coğrafyada bunu sağlayan devlet yok, onun için de insanlar Arap/Afrika ülkelerinden yüzerek Avrupa'ya ulaşmaya çalışıyor.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 14:20
0
hangi islam medeniyeti?
KARAR OKURU 04 Ocak 2018 01:59
0
13:17 Müslüman toplumlar beyinsiz tembel öğrenciye benziyor kardeş... çalışmıyor ,düşünmüyor, algısı düşük fakat devamlı ona buna suç atıyor... öğretmen not vermedi ,arkadaşım konuşup dikkatimi dağıttı, lambalar kesikti ödevimi yapamadım falan filan... tıpkı bizim durumumuz bu...Allah yardımcımız olsun...
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 12:28
Sormak lazım.Adı İslam Devleti olan İran, İslam adına şimdiye kadar ne yapmış.Hiçbirşey.Olan yine gariban insanlara olacak.Yazık.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 11:42
Bence turkiye de bu yolun yolcusu aynisi islam adina talan hirsizlik adaletsizlik diz boyu. Hadi hayirlisi
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 12:45
5
haklısın, din diyanet diye yola çıkıp hırsızlık, hainlik yapan fetöcüler iyi örnek buna.
Halis Muhlis 03 Ocak 2018 11:41
Sen başkalarının evine müdahale edersen senin evini de karıştırırlar, seni oradan vururlar
Doğrucu Davut 03 Ocak 2018 11:35
Son zamanlarda yaşadığımız olaylar bize şu ilahi uyarıyı göstermiştir.Her kim kendi çıkarı için Allah'la Kandırıyorsa sonuçta Allah'tan tokatı yiyor.Örnek: Fetö,İran
DAVUTU DOĞRULAYICI 03 Ocak 2018 13:38
0
Üçüncü(ye) tokatı dört gözle bekliyorum yaren.
Karar Okuru 03 Ocak 2018 11:06
İnsanların canına tak etti demek ki dini referanslı bir sistem bakınız biz de aynı yoldayız 9 yaşında ki kız çocukları için artık dini fetva da verildi evlendirilecek bu fetva konusu yani dinin konusu oldu
mehmet... 03 Ocak 2018 10:27
zamanlama manidar değil mi?
amasyalı 03 Ocak 2018 14:30
2
katılıyorum size bence de zamanlama manidar
çemişgezekli 03 Ocak 2018 14:32
2
doğru, daha mısır arabistan ve turmpın ellerini küre üzerine koyarak çektirdikleri fotodan belliydi böyle olacağı, zamanlama manidar
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 10:24
İslamcılık, El Dorado gibi. Herkesin elinde bir harita var. Herkes kendi elindeki haritanın sahici, diğerlerinin sahte olduğunu söylüyor. Şimdiye kadar Altın Şehir'i bulan ya da gören yok.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 14:39
8
Ters yöndesin. İslamcılar define aramıyor. Gasp edilen hazinelerini kurtarmaya çalışıyor.
HACI CAVCAV 03 Ocak 2018 10:14
Hamdolsun bizim ülkemizde hesap sorulabilir yöneticiler var.Halk olarak istediğimizi getirip,istediğimizi götürüyoruz.7 Haziran'da tek parti iktidarını sonlandırdık.Aynı yılın Kasım ayında canımız öyle istedi,gene tek parti iktidarını tercih ettik.
7 Haziran tarihe, halkın iradesinin Erdoğan tarafından kabul edilmediği seçim olarak geçmiştir.Halkın koalisyon tercihine, zamanın başbakanı Davutoğlu da sıcak bakmış, ancak CHP ile görüşmelere "lider" tarafından sokulmamıştır.Liderin tayin ettiği görüşmeci, liderin talimatına uygun olarak, müzakere sürecini top çevirerek geçiştirmiştir.Tüm seçim ve koalisyon çalışmalarına müdahil olan “tarafsız” Cumhurbaşkanı, kabine tesisi için gereken 45 günlük süre doldurmadan ülkeyi seçime taşımıştır.Halk Kasım seçiminde kendisine AKP tarafından
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 12:07
3
İnşallah böyle devam eder.
K Soylu 03 Ocak 2018 09:27
Oysa siz bize devrimin meziyetlerinden, emperyalist güçlere karşı onurlu mücadelesinden bahsetmiştiniz yıllarca. Şimdi devir mi değişti sizler mı? Yoksa emperyal güçler imana mı geldi? Ya da İran üzerinden Türkiye'ye parmak sallama zamanı mı?
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 07:20
Yönetime islamı koyup her seyi (yolsuzlukları, adam kaçırmayı, despotizmi) islam adına yaptığınızı söylerseniz, muhalefetin islam karşıtı olarak gelişmesi kaçınılmazdır.
cevat karakalem 03 Ocak 2018 04:48
Iran'da hala toplumun agirlikli olaraktan rejim taraftari oldugunu dusunuyorum. Yaptiklari cok yanlislar var ve tum parametreler gozetildiginde "demokrasi barajini" asamaz ama gercekten kendine has bir yapi. Genel modeller ile aciklanmasi zor. Ama is sonucta ekonomiye dayaniyor gibi, kaynaklar halkin refahi yerine yayilmaci politikalara kanalize edildigi icin.
EMG 03 Ocak 2018 04:45
Yaw herşeyi getirip getirip demokrasiye bağlıyor ya hayranım bu yazara. Yaptığı çıkarıma bakınız: "Öyle anlaşılıyor ki devrimden bu yana geçen yaklaşık kırk yıllık sürede kapılarını dünyaya kapatan, insanların özgürlüklerini gasp eden, hayat tarzlarına müdahale eden ceberrut İslam cumhuriyetine karşı artık insanların tahammülü kalmamış" Yaw sanki rejim demişki Amerikaya ben bi devleti ele geçireyim sen boykot uygula hemen. Ben de rahat sen de rahat. Adamları özgürlüğü gasbeden sınıfına sokarak da demokrasi hayaliyle yaşatmaya devam ettir
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 01:47
Din siyasete ve ülke yönetimine alet edildiğinde olan hep aynı. Halk kandırılıyor birileri de sistemi kendi faydalarına kullanıyorlar. Bunun tek alternatifi laiklik. Bunu da islamcılar sevmiyorlar. Ancak İran yada Suudi rejimlerinde görüyoruz işte yolsuzluk her yerde ve çok açıktır ki din kullanılarak insanlar uyutuluyor.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 01:38
Sayın Ocaktan Ülkemizde de gördük ki Gezi olaylarında dertleri ağaç değildi masum bir protesto değildi bu adamların.vandallıkla idarecilerde korku panik oluşturarak sivil darbe gerçekleştirmekti, şimdi İran’da da dert yolsuzluk, hırsızlık, enflasyon değil ki.siz de yazmışsınız bu vandalların tek dertleri islam.Bu kadar basit mantıkla anlaşılan bir durum söz konusuyken insan hakları ve özgürlüklerle ilişkilendirmeniz çok makul gelmiyor.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 20:19
0
Sivil darbe lafı hoş. İran halkı 79 da bir devrim yaptı ve yine yapacak güçte görünüyor. Mollalar rejimi ele geçirince kendilerinden gayri tüm muhalifleri sindirdiler. Devrim muhafızı diye bir şey var biliyorsunuz. Halbuki devrim korunacak bir şey değildir. İktidarlar korumaya muhtaçtır. Devrim her daim devam eder. İnsan bu.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 01:26
SAYIN OCAKTAN,YÜREĞİNE,İZANINA,İRFANINA,FİKRİNE VE VİCDANINA SAĞLIK.İSLAM ALEMİ ANCAK BU KADAR GÜZEL ANLATILABİLİR.ASLINDA ÜLKEMİZ İÇİN DE İP UÇLARI VERİYORSUNUZ.İRAN'IN 2009 OLAYLARININ BİZDEKİ YANSIMASI, "GEZİ" İDİ.KEŞKE BİZİMKİLER YERE İNSELER DE,İRAN OLAYLARINI İYİ ANALİZ ETSELER.İNAT İBLİSİN HUYUDUR.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 01:17
Mehmet Bey, asil urkutucu olan Islam karsiti sloganlar degil, o sloganlarin atilmasinin musebbibi olan ve Islam ulkelerindeki hakim yonetim tarzinin daha iyi yonde degisecegine dair hic bir pozitif isaretin bulunmamasi. Son paragrafta soylediginiz, demokrasinin insa edilememesi sonucunda ayakta kalamayacak olan Islam ulkeleri degil, Islam’in kendisi olacak maalesef. Urkutucu olan bu. Bunun sorumlulari da Merg ber Islam diye slogan atan mazlum halk degil.
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 00:56
Hz. Demokrasiyi unutmuşsun... Gerçi ima etmişsin ama ismi geçmemiş. Gücenmesin sonra... "Eeeyy Ocaktan! " (Korkma bağıran Tayyip değil, benim) "Sokağa çıkan karnım aç demiyor, İslam Devleti İstemiyoruz diyor."
Dış mihrak 03 Ocak 2018 02:28
0
İyi okusaydın demokrasiyi görürdün yazıda.Ceberrut İslam anlayışı diyor yazar, bu anlayışa her müslüman karşı olmalı degil mi?Ambalaj islam ama içi baskı,zorbalık...
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 05:55
1
İslam'ın bir devlet talebi var mı?' sayın okur? Varsa referanslarını göster lütfen. İslam devleti istemiyoruz diyen samimi bir müslüman olamaz mı? Belki de İslam devleti kılıfı altında kendisine dayatılandan rahatsızdır. Sahabe Hz. Ömer'i sorgulayabiliyordu, şimdi hangi İslam toplumunda devlet başkanına gıkını çıkarabilirsin?
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 09:41
6
Hz Demokrasi. Çok hoş:))
KARAR OKURU 03 Ocak 2018 10:51
0
Enfal suresinin bir ayetini dayanak gösterip BEYTULMALIN %20 SİNE EL KOYAN VE LÜKS İÇİNDE YAŞAYAN HALKIN PARASINI GASBEDEN AHUNT, MOLLALAR VE AYETULLAHLARIN HAKİMİYETİNİ İSTEMİYORLAR.
Ne ekersen... 03 Ocak 2018 00:49
İran İslam Devrimi, 40 yıldır İran'da her şeyi yapacak güce sahipti ama İranlılara bir türlü Müslümanlığı sevdiremedi!.. Mollalar 40 Yılda eğitim olarak ne ektilerse onu biçiyorlar...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN