Back To Top
Ahmet Altan, Mehmet Altan, Nazlı Ilıcak

Ahmet Altan, Mehmet Altan, Nazlı Ilıcak

 - Son Güncelleme: 14.01.2018 Pazar 00:20
- A +

Darbe girişimi sonrasında FETÖ ile mücadelenin hukuk çerçevesi içinde yapıldığı ve Türkiye’de yargı bağımsızlığının olduğu, hükümet yetkilileri tarafından sıkça tekrarlanıyor. Ancak söz konusu hukuk düzeni öyle şekilde çalışmakta ve sonuçlar üretmekte ki, hukuktan anlaşılanın son derece yüzeysel ve şekilsel olduğu da ortada. Yasaların ve mahkemelerin varlığının kendiliğinden ‘hukuk’ devleti yaratabileceğini sanıyoruz. Ama denetlenemeyen bir yürütmenin HSK üzerindeki belirleyici gücünden, ya da OHAL sayesinde hukukun iç normlarına uygun düşmeyen KHK’ların çıkarılmasından ve bu KHK’lar sayesinde yargının keyfileşmesi ihtimalinden gocunmuyoruz.   

Oysa ‘mücadele’ adına şu ana kadarki uygulamalar söz konusu keyfiliğin ‘hukuka’ sindiğini, adalet getirme kaygısından çok öte işlevler taşıyan bir yargı anlayışına doğru savrulduğumuzu ve asıl vahimi bunu kolayca içselleştirdiğimizi ortaya koyuyor.

***

Söz konusu uygulamalardan biri Ahmet Altan, Mehmet Altan ve Nazlı Ilıcak ile ilgili dosyalarda cisimleşiyor. Savcılık esas hakkındaki mütalaasında bu gazetecilerin TCK 309’dan cezalandırılmasını talep etmekte... Yani ‘anayasal düzeni değiştirerek laik demokratik cumhuriyet yerine teokratik bir düzen kurmaya teşebbüs etmekle’ suçlanıyorlar. Türkiye’nin yıllardır tanıdığı, ideolojik bakışını ve dine yaklaşımlarını bildiği bu kişilerin ‘teokratik’ bir düzen kurmak istediklerini iddia etmek zaten kendi başına yeterince mizahi bir durum oluşturuyor. Ama anlaşılan o ki savcılık makamının görüşü de epeyce net… Çünkü Altan kardeşler ve Ilıcak’ın FETÖ üyesi olmadıklarını belirtmekten imtina etmiyor. Ancak buna rağmen bir din devleti kurmak istediklerini öne sürebiliyor. İronik olan şu ki Türkiye’de ‘teokrasi’ arayan siyasi İslamcı azınlık Gülen’den ziyade Milli Görüş’ün çeperinde yer almakta… 

Ancak gariplik bu noktada kalmayıp doğrudan hukuki çerçeveye de uzanıyor. Bilindiği üzere Yargıtay 16. Ceza Dairesi 17 Temmuz 2017 tarihli kararında suçun asli unsurunun ‘cebir ve şiddet’ olduğunu, buradaki cebirin ‘maddi’ cebir olması gerektiğini ve ayrıca bir fiilin söz konusu madde bağlamında suç teşkil etmesi için darbenin gerçekleşmesine ‘elverişli’ bir fiil olması gerektiğini belirtti. Kısacası suçun oluşması için darbeyi mümkün kılan ve maddi niteliği olan bir cebir eyleminin gerçekleşmesi lazım…

Peki, bu ‘zanlılar’ ne yapmış acaba? Yine iddianamelerden görüyoruz ki yazı yazmışlar ve televizyonda konuşmuşlar… Bu yazı ve konuşmaların bazılarında da Türkiye’nin iyiye gitmediğini söyleyerek, böyle bir durumda neler olabileceğini analiz etmişler. Türkiye gibi ordunun ideolojik referans olmaya devam ettiği, her on yılda bir darbe geçirmiş bir ülkede kötü yönetimin bazı darbe heveslilerini teşvik edeceğini de söylemişlerse eğer, herhalde bunu çok şaşırtıcı bulacak halimiz yok. Bugün bile birçok yorumcu benzer değerlendirmeler yapıyor ve demokrasi eşiğini geçemediği sürece bizim tür ülkelerde bu ihtimal her zaman Demokles kılıcı gibi tepemizde sallanmaya devam edecek.

Diğer deyişle bu üç gazeteci gerçekte kendi fikirlerini serdetmek ve hiçbir özgünlüğü olmayan ‘darbe ihtimali’ analizleri yapmak dışında bir fiilin parçası olmakla suçlanmıyorlar. Ne var ki aynı iddianameler yazı ve konuşmanın ‘maddi cebir’ olduğunu ima etmekle kalmıyor, o yazı ve konuşmaların darbeyi ‘elverişli’ hale getirdiğini ve de üstelik söz konusu darbenin ‘teokratik’ nitelikte olduğunu öne sürebiliyor…

***

Bizler de ‘burası hukuk devleti’ veya ‘bizde yargı bağımsızdır’ türünden klişeleri tekrarlayarak avunuyoruz. Maalesef öyle değil… Giderek yargının bağımsızlığı daralıyor ve hukuk devleti ilkelerine uymakta zorlanılıyor. FETÖ ile mücadele hukuki olmayan bir rasyonalitenin yörüngesine kayarken, Anayasa Mahkemesinin tutuksuz yargılanma lehine değerlendirmesi bile ‘siyasetle’ suçlanabiliyor. Demokrasi eşiğini bir türlü geçemiyoruz, bari hukuku saygı hak etmeyen bir noktaya taşımayalım.   

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Orcun Madanoglu 17 Ocak 2018 20:53
Ben bu kişilerin, darbe öncesi televizyon konuşmalarını izledim, darbeden haberleri olduğu belli, bunu Türk insanı rahatlıkla görebilir. Bu konuşmalardan bahsetmeyip, bu adamları melek gibi göstermek, Etyen beyin ya bu darbe öncesi televizyon konuşmalarını izlemediğini ve izlemeden yorum yaptığını, ya da bilinçli olarak bu kişileri melekleştirmeye çalıştığını gösterir. Her şartta, bu iki kişinin yaptıkları ortada iken, onları bu şekilde savunmaya çalışanlar, kendi kredibilitelerinden yerler.
mürsel 15 Ocak 2018 20:01
Ahmet Altan Taraf gazetesini yönetirken çarşaf çarşaf belge yayınlıyorlardı.darbe belgeleri, bu belgeler nereden gelip nereye gidiyor,hiç sorgulanmıyordu.sahici mi kumpasmı hiç bakılmıyordu.biz de Ahmet Altan ı demokrasi havarisi zannediyorduk.kazın ayağının öyle olmadığını anlayalı çok oldu.Adam bir gün olsun çıkıpta ben şöyle hata ettim.kandırıldım dedi mi.yooo..bırakın palavraları...
merak etmeyin Etyen Bey, birkac yil sonra sayin Cumhurbaskanimiz "aldatildik, gonlum hic razi olmadi. Rabbim ve milletim bizi affetsin" diyecektir. Ve inanmasi guc ama onu hatasiz goren ve HDP, CHP ve IYI partiye oy verenlerin tamaminin terorist/hain olduguna inanan AKP secmeni, tevazusuna bir kez daha hayran kalacaktir. Tek sorun kaliyor o da Allah'in kul hakkini affetmeyecegi gercegi...
KARAR OKURU 15 Ocak 2018 10:42
Eski dostları korumaya yönelik bi yazı. Altan kardeşlerde cezasını çekiversin. Gece gündüz ülkenin başkanına hakaret etmek cezasız kalmamalı bence. Adalet iyi işliyor demekki. Tabiî ki FETO culeri veya FETO cu olmasada amacına ulaşabilmek için gizli FETO destekçiliği yapanlar ın da cezalandırılması gerekir
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 23:35
Darbeden bir gece önce Mehmet Altan Diyor ki: "Türkiye devletinin içinde de muhtemelen bütün bu gelişmeleri dış dünyadan daha fazla belgeleyen izleyen bir başka yapı var. Yani onun ne zaman torbadan yüzünü çıkaracağı, nasıl çıkacağı da belli değil" Yorum yapmaya çok gerek yok...
KARAR OKURU 15 Ocak 2018 08:23
8
Mehmet Altan'ın gördüğünü, devletin görememesine inanan saflar var aramızda.
ilbeyhan 14 Ocak 2018 22:32
Etyencigim lutfen zekamizla alay etme, bu eski solcu new AB-D ci ama ortak paydalari Turk Devleti dusmanligi olan envai cesit bilesenleri iyi taniriz.Hayvan terli yemiyor, yes be annemciler soros paralariyla fetosun okuyup uflemeleriyle devran surduler...Zaten nasil bir memleketimiz varsa marksist leninist PKK si,dincisi,Ataturkcuyum diyen Tusiadcisi, iyi partisi, ulkucusu ABD yi Allah zannediyorlar heralde Alayi Amerikasiz olmaz diyor...ABD de diyorki sizi parcalayip kurdistan adinda Buyuk Israili kuracagim diyor,soruyorlar eyyy ABD kimin muttefikisin oda PKKnin diyor ...
B 14 Ocak 2018 20:16
Gazetecilik tarafsız habercilik yapmaktır. Ne yazık ki kuru bir gazetecilik var. Bizim için çok önemli hadiseler yazarlar tarafından ele alınmıyor. Bir de bu dedikleriniz Ahmet Altan gibi gazeteciler tipik demokratik değerleri savunan, ağızlarını demokrasi ile açan, demokrasi ile kapatan gazeteciler. Yahu biraz da şu ülkede neler yapılıyor bir inceleyin. Yapan firmalarla konuşun, havaalanları, tüneller, milli savaş gemileri, sürekli artan sanayi firmaları bunlar sizin için hiç anlamı yok. Varsa da yoksa da demokrasi. Milletin umurunda bile değil,çünkü geçime b
KARAR OKURU 15 Ocak 2018 09:18
1
"Oku, Allah'ın adıyla oku." Demokrasi lüks değildir.
KARAR OKURU 16 Ocak 2018 20:54
0
ülkede neler yapılıyor müteahhit takıntılı her şeyi yol yaptıya indirgeyen sizler de bir inceleseniz..kimlere ihale veriliyor,kimlerden kredi alınıyor ülke kaç lira borçlanıyor bir fransa ziyaretinde kaç milyon dolarlık Fransız-alman ortak yapımı Airbus uçağı alınıyor ülke gırtlağına kadar borç içinde bunları söyleyen soran da hain..hesap verilebilir düzen,şeffaflık size neden ters geliyor da demokrasi diyene yafta yapıştırıyorsunuz..seçilmişler hizmet için var,allah göndermedi biz seçtik ve bize hesap verebilecekleri işleri eylemleri olmalı
H 14 Ocak 2018 19:25
Düğün evin de en çok oynayana,cenaze evin de en çok ağlayana dikkat ettiğimiz gibi adı geçen yazarları savunanlara da dikkat edin. Vatandaşın zekasını küçümsemek de ayıp oluyor Etyen efendi.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 20:57
7
İlgili ilgisiz her ortamda, her fırsatta darbeyi ve darbecileri en ağır biçimde lanetleyenlere de dikkat etmek gerekir mi acaba.
Efsane 14 Ocak 2018 19:03
Bu ülkede sol kesim her zaman; darbe olması için, darbeye zemin hazırlamak için, darbe yapacak ve yapanlara destek vermek için, dini eksenli her şeye karşı gelmek için, (cami, başörtüsü, mescit, cuma vakti) meşru olan her şeyi gayri meşru ilan etmek için, yalanı talanı bile bile yalan olduğunu bile bile israrla yalan değil diye söylem geliştirmek icin ahlaki değer diye bir şeyi tanımadan ülkesine zarar vereceğini bilseler yinede ahlaksızlık ve yalanlarından dönmeden ülkeyi batırma parçalamaya kadar götürürler. Bu ülke gidince parçalanınca size de kalma
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 21:11
3
Arkadaş; o anan mıydı, baban mıydı, deden miydi, eben değil mi idi ki cunta anayasasına % 92 oy vermişti... Ne sol kesimi? Ne yalanı? Ne şu su, ne bu su su? Yalan içine doğmuşsun da bilader, habarın yok. Ya da çok fena kötü keleğe çevirmişler seni. Habarın olaaaa...
Karar Okuru 14 Ocak 2018 21:20
5
Arkadaş herhalde ya sen patangonyada yaşıyorsun yada ben. Sol ne zaman iktidar olduda bu senin dediklerini yasakladı. Bu ülke yıllarca ABD nin uşaklığını yapan sağ iktidarlar tarafından yönetildi ve yıllarcada bu dediklerinin ceremesini yaşadı. Adın efsane amma herhalde Uludağ gazoz gibisin. Yada yaşın küçük ülkede olup bitenden haberin yok. Anlamadım camiyi mesciti cumayı kim yasakladıki öyle bir yasak olmadıki hiç. Başartösünüde Faşist 80 darbecileri yasakladı oda ABD nin Türkiyeye getirmek istediği siyasal ılımlı islam projesinden başka değildi. C
Karar Okuru 14 Ocak 2018 22:25
1
Bir tek rahmetli Ecevit vardı (oda ne kadar soldu tabiiki anlayana bu lafım) oda Rahmetli Erbakan Hoca ile beraber Türkiyeye Kıbrısı kazandırdılar ve Kıbrıs fatihi ünvanını kazandılar. Allah ikisindende razı olsun. Senin bir Ahmet in vardı çapulculardan korktu türbeyi taşıttı.
KARAR OKURU 15 Ocak 2018 09:20
1
Sol'u nota sanıyor heralde...
Hülya Erzurumlu 14 Ocak 2018 17:45
Millet hzuru arıyor...İstikrar arıyor...Seçimden seçime kapımızı çalamnlara oy vermeyi düşünmüyorum.Hani Fetö ile mücadele? GAzeteciler baskı altında. Fakat İStanbul Büyükşehir belediyesinde Fethullah Gülen'e (ki onlar adını bile söylemezlerdi hocafendi derler) bağlı ,Spor salonunu onların emrine veren ,belediyenin arsalarını,binalarını Fetö'ye peşkeş çeken adamlar hala görev başında...Hala Fetö dedin mi kara listeye alıp zamanı gelince fetöcü diye işten atıyorlar.Bir çok solcu arkadaşımız da işten atıldı.Fakat Fetöcü Genel sekreter ve
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 17:10
buralara yorum yazan yandaşları merak ediyorum. söylediklerinin anlamını bilmeyecek kadar gençler mi yoksa hertürlü insani duygudan arınmış, vahşi yaratıklar mı bilemiyorum. ancak bende oluşturdukları duygu, fetöcülerle aynı. onlarda da hertürlü kötülük vardı, bunlarda da her türlü kötülük var. bunlar "fetöcü mankurt" vb şeyler yazdıklarında kendilerinin temiz olduğunu zannediyorlar belki ama aslında fetöcülerdeki ahlaksızlığın aynısı bunlarda da var. yani al birini vur ötekine.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 18:44
4
17:10, Kızmamak ile kızamamak aynı şey değildir. Kızmamak erdemdir, kızamamak eşekliktir.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 16:59
Yargı bağımsızlığı birilerinin kırk satır mı kırk katır mı borazanlığını iktidarla alay edercesine yapmak mıdır? İktidarın kabahatleri olabilir. Bu uygun bir dille yapıcı olarak dile getirirse etkili olur. Alışılmış “bizim laik mahellede istersem asarım istersem keserim” edebiyatları bundan çok çekmişleri, hatalarına rağmen iktidar etrafında birleştiriyor. Bunun son örneğini referandumda gördük. Zafer sarhoşluğu ile tövbelerini afiyetle bozup seçimi yine kaybettiler..
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 17:58
1
Seçim olması insanların haksız yere hapis yatmasını gerektirir mi? Mağrur olma padişahım senden büyük Allah var. Bunun örneğini de çok yakın zamanda gördük. Allah'ın sopası yok.
Kıyamet Sesleri 14 Ocak 2018 14:46
Ergenekon ve Akp nin beraberce çıktıkları bu yol ülkeye hayır mı şer mi getirecek ibretle yaşayıp göreceğiz...
SD 14 Ocak 2018 14:44
Benim kaç gündür aklımdan geçen soruyu Yıldıray Oğur sormuş sağolsun: Anayasa Mahkemesi dosya içeriğini ve delil durumunu incelemeden hak ihlali olup olmadığı nasıl anlayabilir? Dosyayı koklayarak mı? Kapağına bakıp "hmmm..." diyerek mi? Şaibenin âlâsının asıl o durumda çıkması gerekmez mi? Hem başka ülkelere "bizde yargı bağımsız" diye bağırmanın da inandırıcılığı kalmıyor, hükümet bunun farkında mı acaba?
Anayasal Suçlar 14 Ocak 2018 14:41
Anayasa Mahkemesi kararlarını uygulamamak Darbe Suçudur..Merak edenler TCK Anayasal Suçlara göz atsın..Bir de darbeler sadece tankla topla tüfekle yapılmaz Ör: 28 Şubat...Anayasa mahkemesinin kararlarının uygulanmaması mini bir 28 Şubattır...Bu hadiseler tarihe not olarak düşüyor..
şerif yıldız 14 Ocak 2018 14:34
Sayın Mahçupyan siz zeki bir insansınız. Altan kardeşlerin TV konuşmalarını bir kez daha önyargısız, dikkatle ve hakkaniyetle dinlerseniz doğru sonuca varacaksınız.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 17:15
5
şerif, sen hakkı hakkaniyeti bilecek düzeyde değilsin, bir de başkalarına akıl veriyorsun. sizinle aynı ülkede yaşamak zorunda kalmak hakikaten Allahın bize cezası olsa gerek. Konuşma ile darbe girişimini ayıredemiyorsun, hakkı, hakkaniyeti nasıl ayıredeceksin.
Dost Tavsiyesi 14 Ocak 2018 14:26
Bir ülkede gazeteci yoksa o ülkede çürüme yolsuzluk iç savaş darbeler eksik olmaz.Alın not alın.Özgür medya bu tehlikelerin önündeki en büyük duvardır..Sizler o duvarları bir bir yıkıyorsunuz oysa yıktığınız duvarın altın kalacaksınız..
KARAR OKURU 15 Ocak 2018 11:06
5
aynen altan kardeşler gibi konuştun. onlarda seni oyacaklar vs diyordu erdoğan a.
Ülkenin gidişi çok ama çok tehlikeli bir yola girdi..Bu ülkede kabaca söylerse iki mahalle var 1-Muhafazakar mahalle 2- Kemalist mahalle...Malesef bu iki mahallede fabrika ayarlarına döndü..ikiside Eski Türkiyenin ayarlarına hatta 90 lı yılların bile gerisine gitti..Bu iki mahallenin ortak yanları ikiside otoriter vesayetçi zihniyete sahip olmaları...Fabrika ayalarına dönmüş bu iki mahallenin ne Kürt sorunu çözebilecek ne de ülkenin çağdaş çoğulcu demokratik değerlere ulaştırabilecek zihni arka planları yok.21.Yüzyılıda kaybettik..Yazık oldu..
Evet ne yazık ki bu ülkede iki mahalle var. Ama Kemalist mahalle hiçbir zaman çağdaş, çoğulcu ve demokratik değerlerin karşısında olmadı. Takiyeyi temel yaşam biçimi haline getirmiş olan Muhafazakar mahalle, bu değerler karşısındaki duruşunu takiye sayesinde Kemalist mahalleye yamadı.
Şaka maka bir yana 12 Eylül Darbecilerinin mahkemeleri 28 Şubatçıların mahkemeleri iyi kötü en azından Anayasa Mahkemesinin kararlarını uygulardı işine gelmese bile..Çünkü devlet olabilmenin asgari koşulu hukuka bağlılıktır..Ortada hukuk yoksa zaten orda Devletten de bahsetmeniz mümkün değildir..
Bumerang 14 Ocak 2018 14:06
Bugünler yine iyi günlerimiz bu gidişe dur denmezse bakın buraya not alın bu işin sonunda en çok mağdur olacak kitle bugün Ak partinin her yaptığını sorgusuz sualsiz destekleyenler olacaktır....
28 Şubat 14 Ocak 2018 14:03
Şimdi bu sistem 28 Şubatçıların eline geçseydi bugünün muktediri ve taraftarları ne diyeceklerdi...Yanlış yanlıştır arkadaşlar..Hukuk adalet herkese lazımdır..Vakti gelir günün birinde bugünün muktedirlerine de lazım gelir ama o gün demokrasi hukuk lafları ederlerse Toplum Vicdanlarında hiç bir karşılık bulamayacaklar yapa yalnız kalacaklar..Gidilen yol yol değildir..
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 15:46
1
Toplum vicdanı? O ne ki? Ne 28 Şubat'ta vardı ne de şimdi. Biz mesele ancak cebimizi ilgilendirdiğinde ses çıkaran (o da çok cılızca) bir toplumuz. Hele bu son KHK'dan sonra da artık sıkıysa sesini çıkar, bak ki muktedirler onu nasıl yorumluyor.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 16:33
14
15:46, Bu nasıl ses kısma? Her isteyen ağzına geleni en müptezel şekilde söylüyor...
Küçük bir hatırlatma : Anayasa mahkemesinin kararlarını uygulamamak Anayasal Suçtur cezası ağırlaştırılmış müebbettir..Yani şuan Darbecilerin suçlandıkları kanun maddesi ile yargılanır demektir...
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 13:30
Olayin özeti bence su. Basiretsiz yöneticiler kendi hatalariyla ülkeyi ucuruma sürüklediler. Sonrasinda bu hatalarin kurbani olan kitleleri kendilerinden yana saf tutmadilar diye cezalandiriyorlar. Mahkemeler affefer belki, ama tarih affetmez.
Gaius 14 Ocak 2018 12:43
Meşhur sözdür : Mahkemelerin Varlığı adalete bir şans verir. Kanun devleti hukuk devleti değildir. Hukuk ve yargı sistemi yöneticiler lehine araçsallaştırılmamalıdır. Tutukluluk istisnadır, adli kontrol tedbirleri uygulanmalıdır. Gazeteciler nihayetinde fikir insanlarıdır ve gazetecilerin hapiste olması bir ülkeye ayıp olarak yeter.
külyutmaz 14 Ocak 2018 12:04
AYM danışma merkezi mi yoksa üst mahkeme mi? Üst mahkemeyse kararı yanlış olsa bile ( adalet bakanının argümanına kendi de inanmamaktadır yani yalan konuşmaktadır. ) yapılacak şey itaatsizlik midir? AYM'nin kararlarını tanımamanın cezası nedir.Ben de işime geldiği zaman kanunları çiğneyebilir miyim ? 2019 seçimleri yapılacak mı ?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 11:50
Sayın mahçupyan bahsi geçen yazarlar 15 Temmuz darbe demeyeceğim işgal hareketinden önceki birkaç gün sürekli böyle birşeyin olacağını ve bunun haklı gerekçelerini yine fetö ye bağlı medya organlarında pervasızca söylüyor. Madem işgalci değillerdi madem ülkelerini seviyorlardı neden o gece sus pus olup olayın neticesi ne olacak diye beklediler. Olaydan haberleri vardı ve savcılar da aptal değil. Sen kalk 15 Temmuz işgal hareketinden önce fetö kanallarını mesken tut sonra haberim yok de . Sayın mahçupyan bahsi geçen yazarların haberi vardı insanları
Önce sapla samanı karıştırmayın 15 Temmuz bir işgal girişimi değildir..Bir cunta girişimidir...15 Temmuz işgalse 12 Eylül ne oluyor o zaman..Hamaset içi boş kavramlarla siyaset yapmayın..Beyaza beyaz siyaha siyah diyin..15 Temmuz bir Cunta girişimidir..İşgal nedir git Askeri Akademiden ders al ...
KARAR OKURU 15 Ocak 2018 16:23
5
Gel ben sana fetö yü anlatayım işgal mi cunta mı sonra kararını ver
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 11:48
Gazetecilerin hapiste olması sadece Ak parti ve ülke imajına zarar verir
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 12:22
12
Gazeteciler (!)...
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 13:47
1
evet gazeteciler. yazmaktan başka ne yaptı bu insanlar?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 16:39
11
Darbeyi desteklediler.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 19:57
1
desteklemediler. o senin muhalefetin sesini kısmak için uydurduğun bir yalan.
Hikmet Yıldız 14 Ocak 2018 11:38
Ilıcak'ların yalıda verdikleri "mavi geceleri" bu millet unutmadı.Kimin kim olduğunu,kime yaslandıklarını Türkiye biliyor. Okuyucuyu aptal yerine koymayın lütfen. Yazdıkları yazılar ortada.
İlkeli 14 Ocak 2018 15:54
2
Kimin kim olduğunu herkes biliyorsa niçin bu kadar yanılan ve aldanan var? Aradaki fark güçlünün bedel ödemeyip bedel ödetmesi.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 10:55
İddanameyi yarım yamalak okumasanız. bunları savumak size mi kaldı? Abd de 11 eylül bir projedir deseniz 7 sülalenizi alırlar. Bu bir gerçek . Demokrasi ve özgürlük beşiğiniz sizin. Burda herşey ortada bunu düşünce özgürlüğü ile eş tutmak hakkaniyetle açıklanmaz. Dündarıda saldılar. Kaçtı. Hollandada yaptığının suç olduğunu kabul etti. Ne olacak şimdi. Bunun sorumluluğu kime ait.Herşeyi çorba yaparak. Kimseyi yönlendiremezsiniz.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 13:05
1
Yalan ve yanlis. 11 eylül ile ilgili abd de cekilmis bir ton belgesel var. Bize 11 eylül kurmaca dedirten o belgeseller. Yoksa bize kalsa nargile kafelerde yayilarak konustugumuz dedikodular olarak kalirdi bu iddialar.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 13:32
3
Siz ya Dündar'ın Hollanda'da gerçekte ne dediğini bilmiyorsunuz, dinlememişsiniz ve yandaş medyanın gazına gelmişsiniz, ya da biliyorsunuz ve buna rağmen gerçeği saptırıyorsunuz. Hangisi? Konu ne olursa olsun, dürüstlükten ve ahlaktan sapmayacağız. Mutabık mıyız?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 10:54
Yıldıray uğur iyi bir gazetecisin ama bu insanlar hükümeti darbe ile tehdit etti. Bunu hepimiz biliyoruz. Ahmet Altan 17/25 aralıktan sonra seçilmiş hükümeti yanındayım dedi sonra birden u dönüşü yaptı neden? Ötekileri zaten dikkate almıyorum. Birde mümtazer türköne den bahsetmişsin kılıçlar karktı başlar düşecek turpun büyüğü gelecek diyen o değilmi eleştiri yapılacak konu çok neden 3 gazeteciye sıkıştırılıyor.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 13:07
2
Yanlis gelmissin . Burasi etyen mahcupyan.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 14:04
3
Yanlış gelmişsiniz. Ya da gözünüz kararmış! Yıldıray OĞUR yan odada çalışıyor.
atlantadan 14 Ocak 2018 10:14
dolayisi ile manasiz Erdogan sendromu olan aciktan ve gizliden her kesimden insanlarin fetodan medet ummadiklarini ve bunu son derece dengeli ve gizliden, her 25 saniyede bir film karesine koka kola reklamini koyup insanlarin caninin cektirdikleri gibi bu yazarlarin hangi dusunceden olursa olsun oynamadiklarini nereden bilebiliriz ki? ki bu insanlar darbeden soz ediyorlardi. gazetecilik ozgurlugunun arkasina saklanarak. hic bir gazetecinin yada 2017 dunyasinin kabul edmiyecegi monarsik bir duzeni : dikkat edin buralarda gecmiste boyle seyler oldu samanida yaklasa bilir gibi yazilar nasil y
atlantadan 14 Ocak 2018 09:56
bu feto denilen zaat. : hava buralarda cok guzel keske suyun obur tarafindada guzel olsa dese, ( ki dili oyle) arkasindaki takipcilerin ne anlama geldigini ve gidip 250 insanin uzerine ates acip fuze firlata bileceklerini bilen bir turk milleti var. onlardan olmayan hakimler ve savcilarda var . haklisiniz denetlenilmiyor ama karsimizda cocukluklarindan itibaren biaad eden minnet borcu ile dolu ve kendi amaclari icin her toplumda kabul goren, yardim etmek, alcak gonulluluk ve ahlakli insan ol bilme degerlerini kendi cikarlari icin kullana bilecek tiiniyette son derece tehlikeli bir yapi var..
HACI CAVCAV 14 Ocak 2018 09:51
Altan Kardeşlerin ve Ilıcak'ın teokratik devlet kurmaya teşebbüsle suçlanmaları gerçekten sorunlu(Şayet yöneltilen suçlama buysa).Tutuksuz yargılanmalarına da eyvallah.Yargılanmalarına gerek yok deniyorsa da eyvallah.Ancak Can Erzincan Tv'de darbeden bir gün önce yaptıkları propramda sık sık bir klip eşliğinde "Yine yeşillendi fındık dalları" türküsünü çalmaları ve klibi "anlayana sivrisinek saz,anlamayana..."diye bitirmeleri oldukça manidar görünüyor. Ve bu ayıp onlara yeter.
AKLIN AKIL DEĞİL HACI CAVCAV 14 Ocak 2018 17:49
1
Hadi senin gibi anlayalım; O TV'de, manidar bir fonda konuştuklarını, bunların da darbeci olduğunu, kabul edelim. FETÖ'nün hemen hemen tüm üst düzey sivil elemanları, yurt dışına kaçtı. Bunlar niye gitmediler, darbe girişiminden haberleri varsa ?
HACI CAVCAV 14 Ocak 2018 20:48
2
ÜST DÜZEY Fetö'cülerin kaçtığını kendin söylüyorsun!Demek ki neymiş?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 21:51
2
HACI CAVCAV "neymiş?" diye sormuş. EL-CEVAP : Demek ki, bu adamlar örgüt üyesi bağlamında FETÖ'cü değilmiş. Zaten savcı da organik bir bağ bulamamış. Sempatizanlık, belki ! Ama o suç olsaydı, AKP üst yönetimi ve belediye başkanlarının büyük çoğunluğu için de üçer beşer müebbet istenmesi gerekmez miydi ?
atlantadan 14 Ocak 2018 09:40
Etyen beyin dedikleri bence bir yerde dogru ama sunuda unutmayalim baskanlik referandumu ve 15 temmuzdan 1 ay once belirlenen fetocu ust duzey subaylarin ihrac edilecegini fetocular biliyorlardi. ikincisi demokrasiyi benimsemeye calisan ve elinden geldigince uygulamaya calisan bir ulkede boylesine ust duzey yazarlarin nasil askeri darbeden bahsedebilirler? bu biraz esegin kulagina kar suyu kacirmak degilmidir sanki zamani yaklastiginin habercisi gibi? tabiki gazeteci ozgurce yazmalidir. ama arkada derin derin sali sakli manalarin olmadigini bakmak zorunda degilmi adalet? (deva edecek)
Abuzer 14 Ocak 2018 08:43
"Başınıza gelen belalar kendi ellerinizle işlediğiniz hata ve günahlar yüzündendir..."(Şura S.30) Bu belaların başımıza gelmesinde sizler ,Altan,Alpay gibiler var..Muaviye ile başlayan dönem İslam Toplumları için belaların başa gelmesinin somut halidir.Neden çünkü üremesine zamanında gereği gibi müdahil olmayanlar zamanla HAL olur. Allah"SAKIN zulmedenlere meyletmeyin, sempati duymayın. Yoksa size ateş dokunur .." (Hud 113)" buyurur.Aha Feto zulmüne meylettiniz aha sonucu.Cengiz Han Ben Tanrının kırbacıyım der.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 15:16
0
Yani iki taraf da zulmediyor?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 06:01
Tüm değerler hukuk zemininin de yükselmeyen değerlerin kıymeti Harbiyesi olamaz ki. Her on yılda bir ihtilal olma sebebi de bu değilmidir zaten.
cevat karakalem 14 Ocak 2018 04:45
Altan kardesler iktidardan hazetmeme, yeniden "liberal kesimin kahramani olma" amaci ile bir takim mali yardim v.s. turu angajmanlara girmis olabilirler. Bunlarin suc sayilabilecek bir asamaya geldiginii zannetmem ama kategori olarak biraz daha farklilar diger yazar ve gazetecilerden. Nazli Ilicak icin ise soyleyecek bir sey yok, sadece naif oldugu icin elestirilebilir ama tutuklanmasi, hele bu kadar uzun sure tutuklu kalmasi, cok mantiksiz.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 03:38
Mahçupyan ve Oğur, mesleğinizin yüzakısınız.
Karar Okuru 14 Ocak 2018 07:55
4
Haklısınız. Ancak Yıldıray OĞUR altı aydır yazdıklarını 16 ay önce söyleyebilseydi keşke. Biraz geç kalmadı mı?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 15:13
2
@07:55, Hala bile bu iki gazetecinin yazdıklarını yazamayacak, belki içinden de geçiremeyecek vicdan fukaraları var. Buna da şükür.
Etyen Bey, birçok ahbabın içeride, sen neden dışarıdasın? Hiç bir muhalefete tahammül edemeyen Ak Parti seni niçin dışarıda tutuyor.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 11:51
3
Parti bağımlılığı hastalığına yakalanmışsınız. Umarım başınızı yemez.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 17:29
3
hele bir dokunmaya kalksinlar..dunyayi yikarim baslarina..
Has Parti 14 Ocak 2018 03:33
Ne acı her gün ama her gün biraz daha adaletten, ahlaktan, vicdandan uzaklaşıyoruz. Bütün bu değerlerden bilerek, isteyerek sadece bir amaca ulaşmak için uzaklaşınca nasıl yalanın ortaya çıkmamasını sağlamak için daha büyük bir yalan söylemek gerekirse daha vicdansız, daha ahlaksız ve daha adaletsiz olmak zorunda kalıyorsunuz, pozisyonunuzu korumak için. Uçuruma doğru gidiyoruz bakalım sonumuz ne olacak...
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 15:29
4
Yok yav, Ergenekonlar, Balyozkar 17-25 Aralıklar hukuka ve adalete yaklașmak mı idi?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 17:53
0
Has parti nereden bilsin; Ergenekon, Balyoz hukuki davalar mıydı ? Sen onu Ergenekon savcısına sor !
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 02:47
Evet, en vahimi de toplumun çoğunluğunun bu saçmalıkları içselleştirmesi, normal görmesi, hatta belki de ne olduğunun bile farkında olmaması.
Almanyadan 14 Ocak 2018 01:52
2 noktada Allaha sukrediyorum gercekten.Birincisi idam ki islamda da var diye destekliyordum ve simdiki darbeciler degilse bile muhtemel darbecilere korku olur diyordum ancak simdi goruyorum ki dindar iktidarin mahkemelerinin de ataturkculerden farki yokmus nice sucsuz insani asacak kapasitede imis.ikincisi nukleer silahimiz olsun derdim ancak bu hamasi yonetimlerin futursuzca kullanip binlerce masumun gunahina bizi ortak edebilme anlayisini goruyorum. İyiki idam cezamiz ve nukleer silahimiz yokmus
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 01:39
Nihayet hapse atilan gazetecilerle ilgili birseyler yazdiniz Etyen Bey. Neden bu kadar zaman beklediniz? Bu insanlar iktidari elestirdikleri icin bir seneden fazla zindanlarda cile cekiyor; neden bu konuyu dipnotlarla gecistirdiniz bugune kadar?
Yılmaz 14 Ocak 2018 02:13
8
Hapse atılan gazetecilerle ilgili ilk yazısı değil. Daha önce şahin alpay'ı yazmıştı. Etyen Bey'in eski bir zaman gazetesi yazarı okarak bu konuya çok kafa yorduğu ve kafasının biraz karışık olduğu söylenebilir. En yerinde tespitiyse eğer darbe başarılı olsaydı kendisinin susturulanlar arasında olacağı, şuan hapiste olanlarınsa dışarda 'özgür(!) basının' temsilcisi okarak gazetecilik yapıyor olacağı gerçeğidir.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 07:14
6
Kafasinin karisik olmasi mumkun degil. Hersey acik secik ortada, kafa karistiracak bir durum yok. Darbe basarili olsaydi daha kotu olacakti diye bugun haksiz yere insanlari zindanlara atanlari aklayamayiz. Bu lanet olasi darbe girisimini firsat bilip elestirileri susturarak, bu insanlari ve ailelerini magdur ederek, hukuku tumuyle yok ederek koltugunu saglamlastirmak kabul edilebilir bir durum degildir.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 01:02
Yeni Turkiye' nin temel ozellikleri: kuvvetler ayriligi yok (dolayisiyla demokratik degil), ozgurluk yok, adalet yok, hukuk devleti yok. Son ornek: anayasa mahkemesinin Ahmet Altan ve Sahin Alpay icin hak ihlali kararini Bakan Bozdag yetkisi disina cikti diye reddediyor, alt mahkemede ayni gerekce ile karari uygulamayacagini soyluyor. Bir hukuk devletinde boyle bir sey dusunulemez bile. Tum bunlar Turkiye' nin artik bir kabile devleti haline geldigini gosteriyor...
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 06:17
5
Bakan Bozdağ halâ güneşi balçıkla sıvamanın gayreti içinde. Boşa emek.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 12:12
8
Iyi ki eski Turkiyede bunlari doya doya yasadiniz , ozlememek mumkun mu:))
karar okuru 14 Ocak 2018 12:47
5
Güneş mi?Güneş ne burada ?Fetö mü?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 00:58
Herkes şeyine göre fetva arıyor. Mahkeme kararı işimize geliyorsa hukuk, işimize gelmiyorsa guguk...
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 00:50
Sizinle aynı düşünmediği için tarihçi yazar Mustafa Armağanın belge yayımladığı için hapis cezası alması umurunuzda değildi,o tarihte adalet, bağımsız yargı, özgürlük, demokrasi için tek kalem oynatmadınız! Altan Kardeşler, Ilıcak, Ş.Albay hassasiyetiniz tarafsızlığınız ve "kimliğine bakmadan ve sizin gibi olmasa da İLKELİ OLARAK savunduğunuz değerlere bağlılığınızı samimiyetinizi de ortaya koyuyor. Geçenlerde "liberal fetöcüler" tespitini okuyup geçmiştim bir yerlerde, ilginç bir tesadüf oldu bu yazıyla!
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 02:00
0
Annamadim. Altan Kardeslerin hapse atilmasi dogru mu yanlis mi?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 08:14
7
Bu Fetö Donkişotları darbeden o kadar emindiler ki, TV lerde Ak Partiyi aleni darbe ile tehtic ediyorlardı. Şimdi gazteci mi oldular.
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 11:41
4
Armağan üzerinden Mahçupyan'a çakma çabası! Armağan için ne düşünüyorsam, Altan kardeşler için de aynı şeyi düşünüyorum. Yani bence düşünce suçluları...
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 21:30
1
Armağan'ın sahte belgesini niye savunuyorsunuz ki?
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 00:39
FETÖ terör örgütü her kalıba, mesleğe, dine, ideolojiye, partiye... girebilen gelmiş-geçmiş en tehlikeli terör ve ABD/NATO casusluk örgütüdür. Son hücresine kadar ortaya çıkarılmalı ve tavizsiz mücadele edilmelidir. Çoğu yurtdışına kaçmış olsa da medyada en çok sesi çıkan, açıktan darbe destekçiliği yapanlar ve hükümeti tehdit edenenler gazeteci ve liberal görünümlü fetöcüler olduğunu unutmadık, unutmayız!15 Temmuz şehitlerini, gazilerini, aselsan suikastleri, hablemitoğlu, mumcu, dink vs kıymetli insanlarını katledilmesini, kurban-zekat para
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 06:44
3
Henüz bu iddialar mahkemede isbat edilip hukme bağlanmadı dostum.sakin ol yorum yazdığın bu yazı zaten adil yargılanmanın olmadığını soyluyor sen ise hiç yargılamayalım diyorsun , öyle dedi birileri diye hemen infazamı geçmeliyiz. Mantıklı ol biraz, sanada öyle muamele yaapilmasını istermisin
KARAR OKURU 14 Ocak 2018 11:12
3
en çok liberallerden korkuyorlar
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN