İngiltere Başbakanı Keir Starmer, partisinin liderliğinden ve başbakanlık görevinden istifa edeceğini açıkladı. Bu karar, Birleşik Krallık’ta son 10 yıl içinde yedinci başbakanın göreve gelmesinin önünü açtı.
“Partimin şu anda sorduğu soru, bizi bir sonraki genel seçime götürecek en doğru kişinin ben olup olmadığıdır” diyen Starmer, “Parlamentodaki parti grubumun bu soruya verdiği cevabı duydum ve bunu olgunlukla kabul ediyorum” ifadelerini kullandı.
2020 yılından bu yana İşçi Partisi’nin liderliğini yürüten Starmer, 2024 genel seçimlerinde başbakan olmuştu. Parti içinde son haftalarda, eski Büyük Manchester Belediye Başkanı Andy Burnham’ın olası halefi olarak öne çıktığı belirtiliyor.

Cuma günü yapılan ara seçimi kazanarak Makerfield milletvekili olan Burnham’ın, pazartesi günü Avam Kamarası’nda yemin etmesi bekleniyordu.
İşçi Partisi’nden çok sayıda isim, mayıs ayında yapılan yerel seçimlerin ardından Starmer’a görevi bırakması çağrısında bulunmuştu. Söz konusu seçimlerde parti, yerel meclislerde binin üzerinde sandalye kaybetmiş; sonuçlar, İngiliz seçmenlerin İşçi Partisi’nin performansına yönelik memnuniyetsizliğinin göstergesi olarak değerlendirilmişti.
Starmer daha önce, 2024 seçimlerinde Muhafazakâr Parti’nin 14 yıllık iktidarını sona erdiren ve İşçi Partisi’ne Avam Kamarası’nda tarihi bir çoğunluk kazandıran zaferin ardından başlayan beş yıllık görev süresini tamamlamayı hedeflediğini dile getirmişti.
TRUMP: GÖÇ VE ENERJİ GİBİ İKİ ÖNEMLİ KONUDA BAŞARISIZ OLDU
ABD Başkanı Donald Trump, geçtiğimiz gün sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda İngiltere Başbakanı Keir Starmer’ın istifa edeceğini öne sürmüştü. Trump, yaptığı açıklamada, "Keir Starmer İngiltere Başbakanı görevinden istifa edecek. Göç ve enerji gibi iki çok önemli konuda ciddi şekilde başarısız oldu. Kendisine başarılar diliyorum" ifadelerini kullandı.
