Beşiktaş’ta ücretsiz öğün desteği: 2 bin öğrenci kartı gösterip yemeği yiyor

“Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat, gazetecilerle buluştuğu sabah kahvaltısında beş yıl boyunca hayata geçirdiği projelerini anlattı. Sosyal belediyecilikte başarılı işlerin altına imza attıklarını belirten Akpolat, Öğrenci-Ye, Halk Market ve Mağaza, Aşevi projelerini anlattı: ‘Öğrenci-Ye diye bir aplikasyon hazırladık. Öğrenci, öğrenci numarasını girip kendine en yakın anlaşmalı restorana gidip ücretsiz olarak yeme-içme ihtiyacını karşılıyor.

MEHMET OCAKTAN

Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat, gazetecilerle buluştuğu sabah kahvaltısında beş yıl boyunca hayata geçirdiği projelerini anlattı. Sosyal belediyecilikte başarılı işlerin altına imza attıklarını belirten Akpolat, “Öğrenci-Ye”, “Halk Market” ve “Mağaza” ve “Aşevi” gibi ilçede yaşayan komşularının hayatını kolaylaştıran projelerinden bahsetti; birçok farklı alandaki çalışmaları hizmete sunduklarını ifade etti.

“GÜNLÜK 2 BİN ÖĞRENCİNİN YEME-İÇME İHTİYACINI KARŞILIYORUZ”

Saha çözüm hareketi çalışması sonucunda elde edilen verilerle sosyal belediyecilik alanında önemli çalışmalar yaptıklarını kaydeden Akpolat, şunları söyledi: “Halk Marketimizi, Halk Mağazamızı açtık. Semt Kartları’nı ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza ulaştırdık. İhtiyaç sahibi vatandaşlarımız halk market ile halk mağazadan sağlıklı gıdaya, tekstil ürünlerine ve mobilyaya ulaşabiliyorlar. Aşevini kurduk. Beşiktaş’ta her gün 6 bin adet sıcak yemek komşularımıza dağıtılıyor. İhtiyaç sahibi vatandaşlarımızın olduğu veriyi tespit ettik. Bu veri yoktu daha önce. Ne kaymakamlıkta ne diğer kamu kurumlarında ihtiyaç sahibi vatandaşların sayısı görülmüyordu. Okul çağındaki çocuklarımızın beslenme çantalarını dolduruyoruz. İhtiyaç sahibi olduğunu tespit ettiğimiz, İlçe Milli Eğitimden bize gelen, bildirilen bütün öğrencilerin haftalık beslenme ihtiyacını karşılıyoruz.”

Beşiktaş’ın bir öğrenci kenti olduğuna dikkat çeken Akpolat, esnafa da çağrı yaparak projenin detaylarını paylaştı: “Çarşı esnafımız, Ortaköy esnafımız, üst gelir grubundaki esnafımız, TURYİD ve Beşiktaş Esnafları Derneği iş birliğinde Öğrenci-Ye diye bir aplikasyon hazırladık. Öğrenci, öğrenci numarasını girip kendine en yakın anlaşmalı restorana gidip ücretsiz yeme- içme ihtiyacını karşılıyor. Günlük 2 bin öğrencinin yeme-içme ihtiyacını karşılıyoruz. Öğrencilerle ilgili olarak daha önce kütüphane yoktu, 2 tane kütüphane açtık. Biri Oruç Aruoba Dikilitaş’ta diğeri Zübeyde Ana Kültür ve Sanat Merkezi’nin içerisinde olan Altan Öymen kütüphanemizi öğrencilerle buluşturduk.”

DENİZE SIFIR SOSYAL TESİS İNŞA ETTİK

Beşiktaş meydanda denize sıfır noktada yaklaşık 1.1 dönüm üzerine bir sosyal tesis inşa ettiklerini söyleyen Başkan Akpolat, “Semt kartları Beşiktaşlılarımıza dağıttık. Komşularımız gidip Beşiktaş’taki bütün sosyal tesislerden bilhassa son açtığımız sosyal tesisten indirimli olarak yeme-içme ihtiyacını karşılıyorlar” diye konuştu.

KADIN DAYANIŞMA VE YAŞAM MERKEZİ FAALİYETTE

Açtıkları Kadın Dayanışma ve Yaşam Merkezi ile şiddet gören kadınlara sahip çıktıklarını vurgulayan Başkan Rıza Akpolat, “Burada boşanma aşamasındaki kadınlarımızın, şiddet gören kadınların hukuksal sorunlarını çözüyoruz. Onlara avukatlık hizmeti veriyoruz ve istihdam sorunlarına İBB ile iş birliği içerisinde yardım ediyoruz” dedi.

65 yaş üstü komşularına yönelik yaptıkları çalışmaları da anlatan Akpolat, “65 yaş üstü nüfusumuz çok fazla. Nüfusumuzun yüzde 16.2’sini oluşturuyor. 65 yaş üstü yaşam ofisini kurduk. Belediye binamızda bir yeri onlara ayırdık. Podoloji servisi kurduk. 75 yaş üstü komşularımızın ayak sağlığı sorunlarını çözüyoruz. Evde bakım hizmetimiz zaten var. Temizliklerini yapıyoruz, kuaför hizmeti veriyoruz. Gerontomimari çalışması başlattık. Çok önemsiyoruz. Çünkü belli bir yaşın üstünde yalnız yaşayan yatağa bağlı yaş almış komşularımızın ihtiyaçlarını karşılıyoruz” ifadelerini kullandı.

45 PARKI YENİLEDİK, 2 MÜZE AÇTIK

Yeşil alanlarla ilgili önemli atılımlar yaptıklarının altını çizen Rıza Akpolat, şöyle devam etti:

“18 yeri atıl alandan yeşil alana çevirdik, yeni park yaptık. 45 parkımızı sıfırdan yeniledik. 21 bin dönümlük Konaklar’ı, İBB ile parka çevirdik. Ortaköy yaşam vadisini hayata geçiriyoruz. Festival yaptık, 40 gün. Ortaköy Kültür Merkezi’nin açılışını Cumhuriyet’in 100. yılında gerçekleştirdik. İçerisinde Afife Jale sahnemiz var. Ayrıca içerisinde sosyal tesis açtık. Yine Zülfü Livaneli’ye ait bir müzeyi hizmete sunduk. Daha önce belediye meclisi olarak kullanılan binada Kedi Müzesi kurduk.”

NASUH MAHRUKİ BAKAN OLMAK İSTEMİŞ

31 Mart seçimleri için neredeyse 24 saat sahada olduklarını ve komşularına 5 yılın hesabını verdiklerini aktaran Başkan Akpolat’ın bir gazetecinin Nasuh Mahruki’nin bağımsız adaylığı ile ilgili sorusuna verdiği cevap ilginçti. Akpolat “Kemal Kılıçdaroğlu’nun cumhurbaşkanı seçilmesi durumunda Mahruki’ye AFAD başkanlığı teklifi yapıldı. Önce ‘düşüneceğim’ dedi ancak afet işleriyle ilgili bir bakanlık kurulursa bakan olmak istediğini açıkladı” şeklinde konuştu.