Avustralya vatandaşları 1 yıl sonra yeniden ülkelerinde

Tatil için geldikleri ülkelerde koronavirüs pandemisi nedeniyle 1 yıldan fazladır kalmak zorunda kalan Avustralya vatandaşları, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yapılan işlemlerin ardından özel seferle dönüş yaptı.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) pandemisinin başlamasıyla birlikte sınırları kapatılan Avsutralya vatandaşları bir yılı aşkın süredir tatil için gittikleri ülkelerde kalıyordu. Başta Türkiye olmak üzere 25 ülkede kalan 220 Avustralya vatandaşı özel seferle ülkelerine döndü.

Dönüş için İstanbul Havalimanı'na gelen Avustralyalıların bilet işlemleri ve PCR testlerini yapıldıktan sonra sağlık formu doldurulup ateşleri ölçüldü. Bilet işlemlerinin tamamlanmasının ardından 220 Avustralya vatandaşı dün akşam saat 23.00 sıralarında Quantas Havayolları'na ait özel seferle İstanbul'dan Darwin'e gitti.

'İKİ YILDIR BURADAYIZ'

14 yıldır Avustralya'da yaşadığını ve 2019 yılında kısa tatil için geldiği Türkiye'de iki yıldan beri kaldığını ifade eden Gökhan Altındağ "Eşimin hamileliği sıkıntılı geçince burada kalmak zorunda kaldık ve kızım Bursa'da dünyaya geldi. Ondan sonra da 2020 Mart ayında koronavirüs patlayınca dönüşümüz hayal oldu. 2021 yılı Ocak ayından beri bilet bakıyoruz dönmek için birçok havayolu ile gitmeye çalıştık ama biletler iptal oldu. Ama devlet ile bağlantıya geçtik ve bu uçuşu düzenledi. Onlar bize yardımcı oldu" dedi.

'NEREDEYSE 3 YILI BULACAK'

Kızı Anica ile birlikte Macaristan’dan gelen Eva Szıgetti ise, "Macaristan'a ameliyat olmak için 2018'de yılında gitmiştim. 40 yıl önce de Macaristan'dan Avustralya’ya mülteci olarak gitmiştim. Aslen Macaristanlıyım. Ben şanlıydım bu ülkede ailem vardı. Zorluk çekmedik. Şimdi ikinci ülkeme dönüyoruz. Çok duygusal neredeyse üç yılı bulacak. Çok mutluyuz. 2020 Aralık’tan beri bilet almaya çalışıyoruz. Macaristan’dan buraya Türk Hava Yolları ile geldik. Koronavirüs aşılarını da olduk" diye konuştu.

'1 YILDIR AİLEMDEN UZAKTAYIM'

Salgın nedeniyle sınırların kapanmasından dolayı master yaptığı İtalya'da kaldığını ifade eden Brıa Versave ise şunları söyledi:

"Dışişleri Bakanlığı'nın diğer uçak biletlerinin çoğu iptal edildi. Katar Havayolları biletleri iptal ettiği için kimse ülkesine dönemedi. Bu garanti bir uçuş olduğu için biletlerimizi aldık ve ülkemize dönüyoruz. Yaklaşık bir yıldan fazla İtalya'dayım. Bir yıldır ailemden uzaktayım. Onları göreceğim için mutluyum."