Back To Top
Suriyeli muhacirler ve ‘nüfus istiklâlimiz’

Suriyeli muhacirler ve ‘nüfus istiklâlimiz’

- A +

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, geçen Cumartesi günü sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada “Suriye’de demokratik ve siyasi geçiş sürecinin behemehâl teminiyle ateşkes rejiminin tesisi”nin “kaçınılmaz ve beka düzeyinde bir ihtiyaç” olduğunu belirtip, “Bu ihtiyacın karşılanmasında muhatap bütün ülkeler tarih ve insanlık önünde sorumludur. Astana Mutabakatı, Soçi Zirvesi, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin 2254 Sayılı Kararıyla birlikte Cenevre süreçlerinin etkili olabilmesi için Türkiye haricinde sahada ve masada bulunan diğer taraf ülkeler (de) samimi ve yapıcı hareket etmek durumundadır” dedi.

Samimi ve yapıcı hareketten tam olarak neyi anladığını da açıkladı Bahçeli: “Bir defa Suriye’nin geleceğinde Esad yer almamalıdır. Buna yönelik siyasi kararı da Suriye halkı vermelidir. Bu ülkenin bağımsızlık ve toprak bütünlüğüne saygı ve riayet ise esas olmalıdır. Esad ile Putin İdlib’e bomba yağdırmaktan, ateşkes arayışlarını sabote etmekten vazgeçmelidir.”

Buraya kadar Bahçeli’ye yüzde yüz katılıyorum ve “Allah razı olsun” diyorum.

Açıklamanın devamındaki şu satırlarda yer alan bazı ifadelerin maksadını anlamakta ise müşkülatım var: “İdlib’teki gelişmeler Türkiye’nin milli güvenliğini, Söğüt emanetini olumsuz düzeyde etkileyecektir. Bu itibarla yeni ve yoğun bir göç dalgasına asla müsaade edilmemeli, nüfus istiklalimizi daha fazla zora ve sıkıntıya sokacak adım ve kararlardan ihtiraz edilmelidir.”

İdlib ahalisini hicrete zorlayacak zulmün engellenmesi için elden gelen her şeyin yapılması gerektiği muhakkak; ama bu engellenemediği takdirde yeni bir hicret dalgasına “asla” müsaade etmemenin tam olarak nasıl gerçekleşeceği hususu izaha muhtaç. Bildiğim kadarıyla, hicret dalgasının Afrin’e yönlendirilmesi ve İdlibli muhacirlerin oraya yerleştirilmesi planlanıyor; diyelim ki hicret dalgası bütün İdlibli muhacirlerin oraya yönlendirilip yerleştirilmesine el vermeyecek kadar büyük ve şiddetli oldu veya bunun gerektirdiği alt yapı orada vakitlice kurulamadı; o muhacirlerin bir kısmı kapımıza dayandığında, onları “Söğüt emaneti”nin selameti için geri çevirip sefalete mi terk edeceğiz?

“Söğüt emaneti” Osmanlı Devleti’nin kurucu değerlerini ifade ediyorsa, o değerler ensarlığın faziletlerini de içeren İslamî değerler değil midir? Toprağıyla ve çeşitli ırklardan halkıyla Anadolu’yu, Türkiye’yi, Osmanlı bakiyesini ifade ediyorsa, göçlerle-hicretlerle yoğrulmuşluğu da ifade etmiş olmuyor mu? Mazlum ve mağdurlara sahip çıkmayı, kimsesizlerin kimsesi olmayı da ifade etmiyor mu “Söğüt emaneti”?

Bahçeli, yeni bir hicret dalgasına müsaade edilmemesini isterken, “nüfus istiklalimizi daha fazla zora ve sıkıntıya” sokmamak gerektiğini belirtiyor. Dikkat buyurun, “daha fazla” diyor; demek ki “nüfus istiklalimiz”in zaten yeterince zora ve sıkıntıya girdiğini düşünüyor. Peki, tam olarak ne anlama geliyor “nüfus istiklâlimiz” ve Suriyeli muhacir kardeşlerimiz bunu tam olarak nasıl tehdit ediyorlar? “Söğüt emaneti” ifadesinde mi aramalıyız “nüfus istiklâlimiz”in anlamını? Yukarıda yüklediğimiz anlamlardan bambaşka bir anlam mı yüklemeliyiz “Söğüt emaneti”ne? İyice daraltmalı mıyız “Söğüt emaneti”nin anlamını?

Bunlar da izaha muhtaç; fakat bazı hassasiyetleri kaşıyabileceği için izahtan geri durmak belki daha iyi.

***

Bahçeli’nin açıklamasının son bölümü şöyle: “Türkiye Türk milletinindir. Anadolu Türk vatanıdır. Ülkemizdeki Suriyelilerin güvenli ve süratli şekilde asıl yurtlarına sevki acilen planlanıp hayata geçirilmelidir. Sınırlarımıza diktiğimiz duvarların aşılması, yeni göç akınları millet varlığının geleceğini karartacaktır.”

Suriyeli muhacirleri Suriye’ye geri gönderme bahsinde  “Türkiye Türk milletinindir” ve “Anadolu Türk vatanıdır” vurgusuna niçin ihtiyaç duydu Bahçeli? İYİ Parti’li Ümit Özdağ’ın yaptığı gibi, 1. Cihan Harbi’de Anadolu’yu işgal eden düşmanla aynı kefeye koyuyor olamaz bu muhacir kardeşlerimizi; peki ne demek istedi?

Din kardeşi olduğumuz, akraba olduğumuz, bir asır öncesine kadar aynı devletin tebası olduğumuz; Arap’ı Türkiye’nin Arap’ına, Türkmen’i Türkiye’nin Türkmen’ine, Kürt’ü Türkiye’nin Kürt’üne ve hepsi birbirine benzeyen, onlatla birbirimize benzediğimiz Suriyeli muhacirler “millet varlığının geleceğini” nasıl “karartacaktır”?

Bunlar da izaha muhtaç ve fakat bunların da izahından imtina etmek belki daha iyi.

***

Türkiye’nin imkânlarının bu kadar çok sayıda Suriyeli muhacir ağırlamaya müsait olup olmadığı elbette tartışılabilir ve tartışılıyor. Keşke Bahçeli de -zaten yeterince ‘dramatik’ olan konuyu “Söğüt emaneti”ne, “nüfus istiklâlimiz”e, “millet varlığının geleceği”ne kadar taşımadan- o çerçeve ile yetinseydi.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 14 Eylül 2018 22:06
Kiralar fırladı, kiralık ev bulamıyor yurdum insanı, Suriyelilere aile ferdi sayısına göre adam başı fiyatlardan kiraya veriliyor evler. Bu memlekette olan bitenden haberiniz var mı?
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 23:57
''bursa'da dün akşam bir suriyelinin kahveciyi bıçaklamasının ardından mahalleli bugün isyan etti.olayın faili yakalandı.ama tepki büyük''...daha hala suriyeliler gelsin miş.size gelsinler o zaman.açın evinizi.anlayın artık istemiyoruz
Yurdumun İnsanı 13 Eylül 2018 19:17
"Bahçeli: “1-)Bir defa Suriye’nin geleceğinde Esad yer almamalıdır. 2-)Buna yönelik siyasi kararı da Suriye halkı vermelidir. 3-)Bu ülkenin bağımsızlık ve toprak bütünlüğüne saygı ve riayet ise esas olmalıdır. Buyurun ,hem Esad yer almasın diye kesip atacaksın,sonra da buna Suriye halkı karar vermeli diyeceksin.Nasıl olacak bu.? Bahçeli,Toprak bütünlüğü ESAS olsun diyor,ABD'nin KOBANİ de,Türkiye'nin kısmi olarak elinde tutuğu yerleri görmüyor.Siz İRAN ve RUSYA'nın, ABD ve Türkiye gibi,Suriye'nin bir kısmını askeri,siyasi,ekonomik alanım dedi
Yeni bir bakış 13 Eylül 2018 16:30
Her şey toz pempe değil.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 15:40
almanyaya çalışmaya giden türklerle suriyeden gelenleri karşılaştırmak yanlış. almanyaya çalışmaya gidenler sağlık kontrolü ve güvenlik soruşturmasından geçiyordu. almanya kendi ülkesinde işe yarayacak olanları seçerek alıyordu. almanya dediğin ülke her sene bütçesi milyon dolarlar fazla veriyor.. türkiye tam tersine her sene cari açık büyüyor..
Misafir 13 Eylül 2018 15:22
Hakan bey, Hepsini alalim Suriyeden gelenlerin.Ev,is kredi varsa cocuklarina bedava burs verelim.Ne dersiniz,,? Size bir sorum var.Kac tane kendi vatandasimiza Suriyeli degil yardim ettiniz::??
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 13:47
Koskoca vatanı tapusu altındaki bir mal gibi gören şu merhamet ve nezâketten uzaklaşmış yorumcuları görünce diyorum ki ; eğer Türk milletinin ekseriyetini bunlar teşkil ediyorsa , canımızın, malımızın ve tüm kâinâtın sâhibi olan Allah başımıza büyük bir belâ vermeden hepimize insaf nasip eylese de helâk olmasak.. Dini başka olanı bilemem ama müslüman olduğunu söyleyen insafsızlara yazıklar olsun...
Çerkez Ethem 13 Eylül 2018 13:43
Savaşın olmadığı halde 40-50 seneden beri milyon t.c. vatandaşı yurtdışına gidip iltica ettiği halde, yanımızdaki savaştan gelmiş, en az yarım milyon insanı katledilmiş halka ırkçılık/niye geldiler yaygarası yapıyoz ! Savaşmıyolarmış, t.c. nin elit/siyasetçileri(hangisi olursa olsun) ve çocukları yıllardır askerden kaçıyolar, pkk'yle çatışmaya girmemek için, nerde yaygara ! Zayıfa kolpa kahramanlık yapmaya gelince bir numarayız ! Yüzyıllarca dost/akraba olduğumuz insanlarla, batı ve rusyanın çizdiği suni sınırlar yüzünden düşman oluyoz ! S
Çerkez Ethe 13 Eylül 2018 12:58
Daha düne kadar ettiği tonla hakaretleri geri rahatlıkla yutan bu Geniş genli kolpacı/türkücüyü kim dinler ? İktidar hırsıyla heran herkesi harcıyabilen, etrafında nekadar prensipli ülkücü varsa onlara tersdüşen, ülkücülerin on yıllarca müzigini yapan tek sesi ozan arifle bile düşman olan, Kore Çin hepsi aynı çekik gözlü diyerek gerçek türklerin ana yurdu Türkistanda türklerin çekik gözlü olduğunu bilmiycek kadar kolpacı/türkücüdür. Tarihte, suni sınırlar bize kabul ettirilene kadar, yüzyıllarca hepimizin beraber/akraba olduğumuz halklarla bun
d 13 Eylül 2018 12:41
Bu millet misafirperverliğini yapıyor ve yaparda.Mesele ilerde devletin karşılaşacağı promlemler.Her şeyi hazır olan,vergi alınmayan,kaçak sığara satan ve her ay para verilen bir suriyeli ilerde bizim gibi vatandaşlık görevini yapar mı.Öyle örgütleniyorlarki başkasından alış veriş bile yapmıyorlar.Kendilerini yerli bizleri yabancı gibi gören suriyeliler yarın git dendiğinde ya bize düşman olursa.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 21:58
7
Devletin karşılaşacağı en büyük problem Suriyeliler değil, senin kafa yapındır.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 23:21
0
21.58 gerçekler bunlar.kafa yapısı çok düzgün arkadaşın.tebrik ediyorum kendisini.geleceğimizi düşünüyor.realist yazmış.torunlarımızı düşünüyor.suriyeliler kalsın,daha çok gelsin diyenler gibi hayalci değil.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 11:22
Size katılıyorum hakan bey. Bize yakışan ev sahipliğidir ve bunu başa kakmamaktır.
Av. Mehmet SEVİM 13 Eylül 2018 11:14
ZEYTİN DAĞI eserinde Falih Rıfkı der ki; "yüzyıllardır egemenliğimizde olan Yemen'de Türkleşen hiç Arap görmedim ama Araplaşan onlarca Türk'e rastladım"! Siz ümmetçi olduğunuz için demografik yapı konusu size yabancı! Yalnız şunu iyi bilin, bu millet kendi halkı açlık seviyesinde yaşarken, Araplara 35 milyar dolarlık bir hovardalık yapamaz! Önce kendi açlarımızı doyuralım! Suriyeli konusu zıvanadan çıkmak üzere görmüyor musunuz!
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:59
Hakan bey seni suriye gitmeye davet ediyorum, orada kucaklaş suriyelilerle
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:54
hakan bey biz suriyelilerden rahatsız oluyoruz.anladınız mı?rahatsızız ve ülkelerine dönmeleri gerekir.bu araplaşmadan rahatsızız.geri dönmelerini ve ülkeleri için savaşmalarını istiyoruz.bu ülkede misafir gibi davranmaları gerektiğini düşünüyoruz.misafir nasıl davranmalı?ev sahibine rahatsızlık vermemeye çalışır.ama bunlar taciz ediyor kızlarımızı,sahillerde oturup izliyorlar.evet baya izliyorlar.siz hala gelsinler diyorsunuz.günah ve ayıp bu yaptığınız.ayrıca bu böyle kalmayacak.yarın birgün çarşaflı kadınlar bile sokağa çıkamaz hale gelec
ddd 13 Eylül 2018 11:22
18
Almanlarda aynısını bize söylüyorlar geri dönün diyorlar.Avrupada 40 milyona yakın müslüman var ve onlarda rahatsız bizden. Tüm İslam dünyası yaklaşık olarak 1.5 milyar nufus içerisinde 2-3 milyon Hristiyan var onlara bile tahammül edemiyoruz önce kendimize bakmalıyız.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 11:34
8
ddd, bu suriyelilerin yerinde hristiyanlar olsa emin ol yazar ve islamcılar savunmazdı.gelmesinler derdi.hiçbir ülkede bu kadar mülteci yok.ayrıca oradaki insanlar rahatsızsa müslümanlardan haklılar.müslümanlar da hal ve hareketlerine dikkat etmeli.nedense müslümanlar kendi ülkelerinde yaşamak istemiyor,gerekirse canını tehlikeye atıyor oralara gitmeye çalışıyor.neden acaba?
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:42
devlet beyin sözleri çok doğru.umarım bu suriyeli konusunda tavrını net şekilde ortaya koyar.yoksa bu ülke arabistan olma yolunda ilerleyecektir.sadece adı Türkiye olacaktır.bu ülke Türklerin çoğunlukta olduğu,bilim ve ilime önem verilen bir ülkeydi bi zamanlar.şu an türkten çok arap görüyorsam bu işte bi terslik yok mu?hiçbir ülke bu kadar mülteciyi almaz.en fazla 100 bin mülteci alınır ama daha fazlası olmaz bence
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:42
Hakan Bey, anlaşılan bu Suriyeliler konusunda okuyucuyla takışmaktan marazi bir zevk alıyorsunuz. Zorla mı kardeşim? Muhtaç olanlar hariç istemiyoruz işte. Anket yapılsa tahminim istemeyenler %80’leri aşar. Bütün dünya kalifiye olanları seçti aldı bize de posası kaldı, burada muhacir ensar edebiyatı yapıyoruz. Siz evinizde Suriyeli bir aileyi kaç gün ağırlarsınız? Neo Osmanlı politikaların sonucu bu. Daha çok çekeceğimiz var.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:30
Tasiyamayacagi yuku millete yuklemeyin, kamyonun bile siniri var. Psikolojik ve somut olarak yikarsiniz. Ornek, Osmanli,Sscb...
Takipci 13 Eylül 2018 10:13
Hakan bey, Somalililer açlıktan kiriliyor, onlarin basi kel mi? 5 milyon da Somalili gelsin, bizim Ensar'larimiz hepsini kucaklar.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 13:29
1
Myanmar'ı unutmayın. Bi beş milyon da oradan alalım. Üstelik orada BM kararlarıyla tespit edilmiş bir soykırım var. Nasıl olsa ensarız, kurtaralım ümmeti oradan da.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:00
Türk kimliği en kıymetli hazinemizdir...Eğer onu kaybedersek suriyeden afganistandan ıraktan bir farkımız kalmaz..bitmek tükenmek bilmeyen din mezhep savaşlarının içerisinde paramparça oluruz...yani Dr.Devlet bey sonuna kadar haklıdır eksiği vardır fazlası yoktur...
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 21:50
4
Yarın kıyamette sana ırkın ne diye sormayacaklar.Ama sen yine Türküm de belki faydası olur sana
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 23:18
0
21.50 yukarıda arkadaşın yazdığı yazıya verdiğin cevap alakasız.demagoji yapmayın.ülke elden gidiyor.araplaşıyoruz.biz türküz.
Kemal Kuscu 13 Eylül 2018 09:42
Yuzde yuz katiliyorum Bahceli'ye. Gecen gun de Akif beki Suriyeli guzellemsi yapmis. Gavur kelimesini de yanlis aktarmis. Ta eski zamanlardan beri Anadolu halklari icin gavur yabanciyi tanimlar, Musluman olmayani degil. Misal Yunan gavurdur, amd Rum bizdendir. Ermeni bizdendir ama Fransiz gavurdur. Arap da bu topraklar icin gavurdur. Suriyeli Turkemenler ve burada akrabalari olan kökleri olan Kurt, Ezidi, Ermeni ve Araplar haric hepsi geri gönderilmelidir. Özellikle eli silah tutabilecekken korkup kacan hepsi!
Duyarlı Vatandas 13 Eylül 2018 09:21
Yardım ediyorlarmıs goruntusu ile sunni islamı yok etmeye calisiyorlar dostum. Ama allah buyuk
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:43
10
asıl yok edilmek istenen türklerdir.bunu göremiyorsan pes
Ben değişebilir, ikna edilebilir biri olduğunuza inanıyordum yakın tarihe kadar. Ama yok; söylenenlere kesinlikle kulak asmayan, doğru bildiği yanlışlardan ne olursa olsun inatla sapmayan bir yapınız var. Keşke sebep olduğunuz ya da en azından etkinizin olduğu Suriye meselesinden ve sonuçlarından tek etkilenen siz olsaydınız. Dahası garip bir şekilde bu meseleden neredeyse hiç etkilenmeyen de sizsiniz; olan halka oluyor. Ahkam kesmek pek kolay değil mi?
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 10:48
8
zerre kadar öz eleştiri yapmayan, 'biz o konuda hata yaptık' diyemeyen,kibirli insanlar bu islamcılar...ama yine de fikirlerini yazmaları,söylemeleri gerekir katılmasak bile..ayrıca halk da hala akpye oy veriyor kardeşim.bunu ne yapacağız?bence muhalefetin bu suriyeliler konusunu daha iyi anlatması gerekir halka
Sayın yazar. Kanuni Sultan Süleyman, Şehzade Mustafa için "Ağlama Artık "diyenlere, size öyle demek gerekir, Ne Evlat sizin- "Ne Devlet sizin" cevabını verir... Bunları kaşımayalım... Bunları açmayalım dediğin konuları Tür şunu bik Milletine "tehdit ve ikaz"gibi algıladım..Devlet Bey Hoca'dır, satır arası okumayı çok iyi bilir...Ancak Türkiye Cumhuriyeti'ni Osmanlı'nın son kalan toplulukları kurmadı...Türkiye Cumhuriyetini, Osmanlı'yı en dar gününde terkedenlerden sonra, Türk Milleti ve Kaderini Bu Milletle beraber gören insanlar kurdu.. Bunları öneml
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 16:40
0
Devleti bir kişiye has kılıp milleti dışlayan kanunini (gerçekte ona aitse şayet) sözümü esas alınacak?
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 07:18
Bana bir muhacir sahabe ismi lazım bayramlarda mekkeye gidip sonra medineye geri dönen.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 07:09
Bahçeli zoraki Türk veya Türke çatmanın konjonktürel güçlüğünü aşmak ve siyasal kültürü Türkiye’nin 90 yıllık hikayesinin fersah fersah gerisinde bir nüfusun kalıcı olması halinde ve sonrasında siyasi tercihleriyle Albayrak’ın hayalindeki Türkiye’ye için basamak olma ihtimalinden endişeli. Söğüt emaneti ensarlık faziletlerini içerir mi? Hakan Albayrak çıtayı yukarı koymuş, geçen yazıda Balkan ve Kafkas muhaceratından bahsetti. O bile tartışılır. Şimdi o ruhu Söğüt’e taşıdı.
osman 13 Eylül 2018 07:03
Hakan bey,şu an Türkiye ,Suriye,Irak,Afganistan dan gelen çok sayıda muhacire ev sahipliği yapıyor.Bunlara ilave olarak 3 milyon kişiye daha ev sahipliği yapabileceğine inanıyormusunuz?.Cumhurbaşkanı söylediği ortada iken bu kapıyı zorlamak hoşnutsuzlukları artırır.Devlet beyi hedef alarak,gelsin kapısını aralamaya çalışmak Türkiyenin var olan güçünü zayıflatır.Girdaba sokar.İktidar değişikliğine bile yol açar esas niyet bumu demek hakkımız!
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 06:22
Sn Bahçeli nin ne demek istediği açık ve net. Türkiye ye Suriye li Yemenli Iraklı her neyse hepsi gelip yerleşirse o zaman Türkiye Türkiye olmaz. Suriye olur, fakirleşir geri gider demek istiyor, gayette haklı, sizin derdiniz ne? bizim çalışıp kazandığımızı Suriyeliler mi yiyecek? bu mu yani istediğiniz şey Sn Yazar?
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 01:48
Yetinmedi. Her türlü savunuyordunuz, nerede insani duruşunuz? Yahu bu İslâmcılardan bir tane mi çıkmaz?! Dinden soğuttunuz. Uzunca yazıyı okudum. Sonuç; dedi ama demeyeydi iyiydi. Yine de canı sağolsun. Yani saygıda kusur etmeyeyim, ittifakımız bozulmasın, çorbamız kaynasın... Evlatlarımın yaşı gelsin, bu günleri en ince ayrıntısına kadar anlatacağım. Sizlerle aynı safta kıyama durulmaz. Sosyalist komunist olsunlar. Hiç yoktan omurgaları olur.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 00:56
Arabın ne olduğu belli çok seviyorsanız surili muhavir kardeşlerinizin yanına gidebilirsiniz
Abdullah birisi 13 Eylül 2018 00:54
Sizlerin şablomatik..romantik...dogmatik ve bir asır öncesinde durmuş fikri sabiteniz var...sizler diyorum zira reisiniz 300 kişiyi aşkın insan madende can verirkenede olayı ve sorumluluklarını hafifletmek amacıyla teeee 1860 lar ingilteresindeki ve 1900 lü yıllardaki amerika ve avrupa daki maden kazalarından örnek vermiş idi...sizde hala bir asır öncesinin şartlarının ve insanlarının ve islam dünyasının örneklemesiyle yatıp kalkıyorsunuz..kendi başınıza bu romantizmi ve neo osmanlıcılığı yaşasaniz gam yokda..koskoca ülkeyi traji komik hallere düşürüy
Gönül Yeniçeri 13 Eylül 2018 00:51
Çok teşekkürler.Umarım bu yazıyı Devlet bey okur.Zira utanması gerekir.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 00:13
Hakan Bey bu Suriyeli sevdanız nereden geliyor?Ben ırkçı filan değilim.Elbette müslüman müslümanın kardeşi.Elbette yaşlısına,kadınına,çocuğuna yardım edeceğiz. Ama genç Suriyeli tosunları görünce,eli silah tutacak Suriyeliler'i eğlenirken görünce bu beni çok kızdırıyor.Bizim ülkemizde birçok kişi yardıma muhtaç.Önce kendi vatandaşımı düşünürüm.Her ırk için durum böyledir.Türkiye'de 7 yılda 300bin Suriyeli bebek doğdu.Suriyeliler'in yaptığı tek şey üremektir.Gitmezlerse onlar için durum kötü.Suriyeliler'e nefret artacaktır.
KARAR OKURU 13 Eylül 2018 11:04
18
Hakan bey Suriyelileri Peygamberimiz dönemindeki muhacirlere benzetme sevdasından acilen vazgeçmeli. Maalesef gerçekler öyle değil. Tosunları mı sorarsınız boya küpü olup kafelerde sokaklarda arzı endam eden sazendeleri mi?Gecenin geç saatlerine kadar sahillerde çimenlere yayılan göbekli amcaları,ablaları görünce vah etmeyelim mi?Bizim de yanlışlarımız vardır ama Suriyeli göçmenler bu bizim yanlışları(2.,3.eş olmalar,ucuza işçi çalıştırmalar,fahiş ev kiraları istemeler...)daha da ileri seviyelere taşımadan memleketlerine gönderilmelidir.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN