Back To Top
Yönetmensiz çekilen bir ekonomi filmi

Yönetmensiz çekilen bir ekonomi filmi

- A +

Bugüne kadar film gibi seyrettik. Hatta halen film gibi seyretmeye devam ediyoruz. İyi ama bu sahneler nasıl çekildi?

Şimdi kamera arkasını izleme zamanı. Oturunuz koltuğunuza ve bu filmin nasıl çekildiğini izleyiniz.

Ama sakın unutmayın ha; asıl film bu değil. Asıl film sonbaharda vizyona giriyor. Şimdilik sadece kamera arkası çekimleri izleyeceğiz:

Sahne 1: Ülke ekonomisi üretim kapasitesinin çok üzerinde suni bir büyümeye zorlanır. Suni büyüme baskısı, piyasaya saçılan paralar ve azdırılan tüketim canavarı, enflasyonu yukarı çeker.

Sahne 2: Yükselen büyüme ve yükselen enflasyon dengesi doğal olarak parasının değerini korumak için didinen tasarrufçuyu da etkiler. Para daha çok dövize akar ve döviz hesapları 200 milyar doların üzerine çıkar.

Sahne 3: Büyüme sağlanmıştır, ama arkası doldurulamamıştır. Bir tarafta enflasyon, diğer tarafta döviz kurları hızla yükselmeye başlamıştır. Artık tek başına kalan TL faizleri de bu artışa ayak uydurmak zorunda kalır.

Aaa... O da ne? Salonda asıl oyuncu olan yönetmen icracılıktan vazgeçmiştir. Ve baş oyuncu ile yönetmen film çekimini bir kenara bırakıp kendisi de izlemeye başlamıştır.

Kısaca bu film artık başrolsüz ve yönetmensiz kalmıştır. Yönetmen de filme karşı seyirci kalmıştır.

MB ÇOK AMA ÇOK GEÇ KALDI

Yukarıdaki film aslında ülkemizde çekildi. Piyasaya saçılan paralarla temelsiz bir büyüme süreci yaşadık ama faturayı kimse ödemedi. Hatta hiç kimse bir fatura oluştuğunu dahi kabullenmedi.

Zamanında faiz artırması gereken Merkez Bankası bile maalesef seyirci kaldı. Daha bu yılın başında piyasa fonlama faizlerini 14,-15 aralığına çekseydik bu sorunları bu kadar derin yaşamayacaktık.

Merkez geç kaldıkça, zamanında adım atamadıkça piyasa sahipsiz kaldı ve sahipsiz kalan piyasanın yaptıklarını bire bir yaptı. Başını alıp gitti...

FİLMİN DUBLÖRLERİ ÖLDÜ

Bu film çekilirken tehlikelerin farkında olan büyük oyun kurucu, çok sayıda dublör kullanıyordu. Ama maalesef şimdi ortada ne dublör kaldı ne de oyuncu.

Kasım 2017’den bugüne Merkez Bankası 575 baz puan faiz artırdı. Artırdı da ne oldu? Döviz istenen seviyeye düştü mü?

Bakın size bazı rakamlar vereceğim:

Ocak 2017:

Merkez Bankası piyasa fonlama faizi %8,28

Piyasa kısa vadeli tahvil faizi %10,90

Ortalama döviz kuru: 3,63 TL (1 dolar+1 euro ortalaması)

Ocak 2018:

Merkez Bankası piyasa fonlama faizi %12,75

Piyasa kısa vadeli tahvil faizi %13,36

Ortalama döviz kuru: 4,15 TL

Ve şimdi;

Artık faiz dengesi yüzde 18,0’in üzerinde.

Ortalama döviz kuru da 4,90 TL,

Dün dediğim gibi... Artık ekonomimizde çifte maliyet baskısı oluştu.

Hem döviz yukarıda

Hem de faiz çok yüksek.

Bu ekonomik dengeyi hiçbir ekonomi kaldıramaz. Faiz yüksek olduğunda eğer döviz düşerse denge yine bir şekilde sağlanır...

Peki, yükselen faize rağmen döviz neden düşmüyor? Defalarca yazıyorum ama yine yazayım. Ortada iki bilinmez cenaze duruyor. Bu cenazeler kaldırılmadan faiz artışlarının istenen ve normal olan sonuçları vermeyeceğini söyleyebiliriz:

1- Seçimlerden sonra Başkan ile Merkez Bankası bağımsızlık meselesi ne olacak? Yabancı yatırımcılar için hayati bir konu. Bu konuda Bakanların Londra’ya gidip söz vermesi de işe yaramıyor. Yatırımcılar asıl oyuncudan bağlayıcı adımlar bekliyor.

2- Seçimlerden sonra yerli ve milli para meselesi ne olacak? Değeri altınla ilişkili olacağı ilan edilen yeni bir para sistemine mi geçilecek; yoksa döviz hesapları yeni para sistemine göre mi işlenecek?

Açıkçacı yeni dönem epey belirsiz. Seçimler kadar asıl seçimlerden sonrası belirsiz.

Ülke nasıl bir para politikası ile yönetilecek? Kimse bir şeyden kesin emin değil. Mesele düşük faiz-düşük enflasyon teorisi yeniden mi işlenecek? Bilmiyoruz.

İşte bu nedenle faiz artırımları dövizi düşürmüyor.

İşte bu nedenle bir türlü iktisat kuralları yeterli çalışmıyor.

İşte bu nedenle ekonomimiz giderek çöküyor. Ve de herkes bu filmi dış mihrakların çevirdiğini sanıyor. Zaten asıl mesele de bu.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR'LI OKUR 10 Haziran 2018 16:54
İbrahim Bey, değerlendirmelerinize sonuna kadar katılıyorum. Ekonomi önce üretim demek. Üretil(e)meyen pahalı olur. Üretilmeyen ile üretilemeyeni özellikle ayırmak istedim. Üretilemeyene diyecek bişey yok. Bu gün orta halli semt pazarında bakkalında soğan 2,29 lira, patates 3,79 lira. Bu gün fotoğrafını çektim. İletirim. Düşünüyorum da adamlarımız hain çıktı, uçak üretemedik, sanayi ürünü üretmedik.... Patates de mi üretemedik, et fiyatları ortada, hayvan da mı yetiştiremedik. Bu memlekette kahrolmamak elde değil. Allah sonumuzu hay
Tell the truth 10 Haziran 2018 11:44
Türkiye nasıl olsa dünyanın en huzurlu coğrafyasında..Teröre beş kuruş para da harcamadı...Son 10 yılda sahi kaç darbe girişimi olmuştu? Keşke objektif yazabildiğini iddia edenler bu faktörleri de göz önüne alabilseler...
Naz Ferniba 10 Haziran 2018 02:04
Sizin yönteminizle hiç bir problem çözülemez,Türkiye büyük bir ülke ve ekonomik veriler sizin yorumladığımız kadar kötü değil...Isterseniz verileri size ata bilirim...Secimden sonra her şey yoluna girer inşallah.Mehmet Şimşek te biliyordur heralde sisin kadar...
KARAR OKURU 10 Haziran 2018 01:58
Her zaman başkanlık sisteminin antidemokratik olduğundan dolayı ekonomik krize girdiğimiz söylüyorsunuz ancak parlamenter sistem varken de ekonomik krizler geçirildi en bariz örneği 2001 krizi
KARAR OKURU 09 Haziran 2018 18:02
Sicak para vatan bilmez. Milli para değildir..
KARAR OKURU 09 Haziran 2018 03:23
Küresel liberal kapitalist ekonomik sistemin veya serbest piyasa ekonomisinin temel mantığı bırakınız yapsınlar bırakınız geçsinler ilkesine dayanır boyle bir mantık üzerine kurulu ekonomiden düzenli planlı bir kalkınma gelişme çıkmaz sadece kaos düzensizlik vede kriz çıkar Gelişmek kalkınmak için planlı ekonomiye sosyalist ekonomik sisteme geçmek gerekir
.....bakış..... 09 Haziran 2018 11:41
1
.....LAİSSEZ FAİRE.....
Efe Ataroğlu 09 Haziran 2018 15:53
3
Türkiye bir an önce özgürleşmelidir. Sosyalizm'in namussuzlukla eşdeğerdir. Çok çalışanı/başaranı soy, yatanı/başarısızı besle. Bahane de eşitlik. ALMAYALIM.
KARAR OKURU 10 Haziran 2018 01:57
0
Sosyalist ekonomik sistemi iyice öğreniniz ondan sonra bir fikir ediniz böylece önyargılardan uzak bir fikriniz olur
KARAR OKURU 10 Haziran 2018 02:38
0
Liberal kapitalizm içinde açlığa doyacağız Taa ki diyalektik materyalizmin doğrularıni öğrenene kadar sosyalizmin doğruluğunu kabul edene kadar
Robert Greene 09 Haziran 2018 00:29
Filmin yönetmeni muhtemelen güç ve iktidar sahibi olmanın 40 yasası adlı kitabı okumuş ve daha sonra da ustalık adlı kitabı okumuş ve o şekilde yönetiyorlar filmi. Işi başkasına yaptır başarıyı kendine mal et, başarisizligi başkalarının sırtına yükle. Eski düşmanlarınızı kullan, yeni düşmanlar oluştur. Diğer kucuk ortak da umarım kavgam adlı kitabi okumuyordur.
MUSTAFA ULU 09 Haziran 2018 00:04
birileri mihraklarla mücadele edecekmiş, yurt içinde mücadele edecek yeterince mihrak bulamazsa, yurt dışından yeterince mihrak getirecekmiş...
Fani 08 Haziran 2018 22:35
Sayin kahveci yorumlariniz Esofmanli Sevket Hoca'ya sorulan sorular gibi olmus..... Hocam....Enflasyon duserse yerden kim kaldiracak ? Tabiki Sayin Kahveci.....
bu işte bir tuhaf... 08 Haziran 2018 18:25
herkes seyrederken faiz patladı, altın hortladı , döviz zıpladı... enflasyon canavarı ,nice canavarlara rahmet okuttu. bazı sorumlular sam amca 4.65 olunca, bunu kabül etmediklerini söylediler , piyasa kabül etmişti , 3 gün sonra 4.92 olunca dövizciler işlem kapattı... kötülüklerin anası faiz , birdenbire silah olup çekilmiş ve toplam 500 baz puan uçmuştu. peki ne oldu da, herkes bu sahneyi kabul etti, söylemler ters takla attı, herşey yolunda iken ,esasında çok geç kalınmış ve kabül edilmişti. bilmediğimiz ne var...
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 18:02
Katil:uşak :-)
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 13:59
yönetmen var fakat yanlış yönetiyor. merkez bankası özgür olmalı. şu an ki .merkez bankası karar alırken faiz artırırken cumhurbaşkanından izinsiz ve habersiz mi yapıyor sanıyorsunuz. bize ali babacan durmuş yılmaz gibi gerektiğinde başbakan hayır diyebilecek yiğitler lazım..
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 13:10
Bir sahneyi atlamışsın: sahne4:tüm bu felaketlere sebep olanlar, avaz avaz o kanal senin bu da benim çoğu benim boy gösterip ekonominin nasıl geliştiğini halka müjdelemişlerdir! Hatta ben gözümle gördüm, asrın lideri toplamış "cumhur"u ekonominin iyiliğini alkışlattırıyor! Yani Kahveci kardeşim şeyh uçmaz mürit uçurur!
türkoglu 08 Haziran 2018 11:57
sayın kavheci çok dogru yorum yapmışsınız amasonunda herkes bu filmi yabancılar çeviriyor buna inanıyor diyorsunuz herkes degil sadece 16 yıldır ülkeyi yöneten siyasi iktidar tarafından yapılmış kendi beceriksizliklerinin dış güçlere atmak olayıdır malesef bazı saf insanlarımız buna inanıyor 16 yıldır uygulanan faiz rant beton ekonomisi ve sıcak para düzenidir şimdisiyonist tefeciler paralarını geri istiyor 450 milyar dolar dış borç nerden bulunup ödenecek onun için ingilterenin yolları düşülmüştür sıcak para bulunmak zorunda anlaşılan 16 yıl
Okur 10 Haziran 2018 03:38
0
Yabancı bankalara -İtalyan, Fransız, Alman, Arap...- neden “siyonist” dediğinizi anlamadım. Yüzyıllık önyargıları çağrıştırırken, meselenin özüyle de toptan alakasız bir niteleme! Serbest piyasanın dini imanı olmaz. “Tefecilik” de ancak bir ölçüde tutuyor, zira bunca borçlanmak zorunda değildik. Büyük ölçüde ekonomik zorunluluk değil, siyasi tercih sonucu çok borçlandık. Bunu görmek için meclisteki bütçe tartışmalarını izlemek bile yeterli.
Erdem 08 Haziran 2018 11:52
güzel iş valla senaryoyu yaz, yönet başrolü oyna, çaycının bile işine karış. Bütün film setini arkadaşların ahbaplarınla doldur sonra ortaya kötü film çıkınca dışarıya at suçu. Ama belirsiz olsun bu, mesela; kamera kötü idi, film şeridinin markası berbattı felan gibi olmasın. Büyük film yapımcıları bizi kıskanıyor bunlar dış güçler de. Her şeyden sıyrıl. Mis gibi iş.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 11:16
16 yıl iktidarda kalmak, her kurum ve kişi için çok uzun bir süre. Yalnızca parti değil, şahıslarda, liderlerde yorulur. Hiçbir parti yahut kişi Türkiye'den önemli değildir. Yapamayan gider, 82 milyonluk koskoca ülkeden elbet yapanı bulunur. Hiçkimse vazgeçilmez değildir. Artık değişim zamanı...
İbrahim Avaroğlu 08 Haziran 2018 11:15
Uzun vadeli dış borç alındı ancak ödeme zamanı artık geldi. Şimdi ortada ödenecek para yok. Neden? Çünkü, paraların hepsi inşaata yani iç talebe gömüldü. Ekonomi aşırı ısındı ve ortada üretim yok. Hem faiz hem dolar aynı anda artınca, şirketler ödeyecek parayı bulamayacak. İleride bu durum da enflasyona yansıyacak. Dış güçleri suçlayanlar size iyi uykular. Dış güçlerden bu kadar döviz borcunu alan ben değilim ya...
Serpil S. 09 Haziran 2018 21:20
0
Tebrikler çok doğru tespitler..
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 11:07
Ekonomik durum dış güçlerin oyunu. Gezi olayları ile Batı , Türkiye'nin önünü kesmek istiyor. Oylar Ak Parti'ye.. DEVAMMMMM
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 12:44
1
BİRAZ BAŞKA BESİNLERDE ALSANIZ DİYORUM.
Karar Okuru 08 Haziran 2018 15:29
1
Önümüzü kesmek isteyen batı, para dilendiğimiz yine batı yada borç aldığımız yer yine batı. Hiç kendinize sormuyormusunuz? bu nasıl oluyor diye.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 11:04
Seyircinin önemli bir kısmı da seçimden sonra yönetmen el atar durumu düzeltir diye sakince bekliyor. Onlara göre öyle abartılacak bir durum yok.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 11:03
Matematik bilmeyen bir halk matematik bilmeyen yönetim kadrosunda ısrar ediyor. Kanal İstanbul'a bak. Sormuyor kaça maliyeti. 65 milyar dolar. 65 milyar doların geri dönüşü için günde 100 gemiden 10.000er dolar alsan 178 yıl lazım. Acil ihtiyaç mı bu? O para bulunabiliyorsa neden eğitime harcanmıyor? Çok daha verimli bir yatırım olur.
Cumali Lee 09 Haziran 2018 00:38
0
Eee adamlar kanal istanbulun yapılacağı arsaları ucuza aldılar ve Resident AVM Otel inşaatları tam gaz sürecek. :))
engineer 09 Haziran 2018 11:45
0
öz hasekiden bir vecize "rant olmazsa hayat olmaz"
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 10:46
derdimiz üzüm yemek mi, bağcı dövmek mi? kusur tespitinde adil davrandığınızı düşünmüyorum. evet savrulmalar oldu, eksik-fazla söylemler oldu. ama cemaat faktörü de oldu hayatımızda. tek konu darbe girişimi de değil. onlardan boşaltılan devlet kadroları da sorun oldu.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 13:02
1
O cemaat dediğiniz güruhla nice bağcıları dövdünüz, sonra üzümü kim daha çok yiyecek kavgasına düşüp bu kez o güruhun düşmanlığı söylemiyle sizin gibi olmayan herkesi dövmeye kalktınız, şimdi bunun adı "kusur" oldu!! Yani dahi ne olursa bu memlekete hainlik yapmış olunur? İlla yunanın elinde silahıyla izmire mi girmesi gerekiyor?! Hoş kalan adalar da verildi ya neyse ...
h.baran 08 Haziran 2018 10:39
Ben de bu işlerin müsebbi olanların,mevcut sarmadan çıkmak için yeni dönemde ne yapmak istediklerini merak edip dururdum.Çok istedikleri parlementer sistemden de kurtuldular,bu yeni dönemde ne tür projeleri var diyordum.Dün nihayet müjdeyi aldık;"her semtte kıraathaneler,üstelik çay ve kahve de bedava"..Ne diyelim sn.Kahveci,Allah akıl-fikir versin..
G.Gonul 08 Haziran 2018 11:47
0
Aynen bayım,yıllarca emek vermiş birisi olarak bir o kadar hayal kırıklığı da benden yaz.Ortalık zaten kahvehaneden geçilmiyor.Yalandan da olsa işsizlik için bir kaç proje söylemelerini beklerken,dahiyane bir projeyle devrelerimi yaktı arkadaş..
Okur 08 Haziran 2018 15:35
0
İşsiz ordusuna yer lazım. Sokaklarda kalabalık yapmasınlar.
Sayın kahveci,yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. 1980 işletme mezunu olarak,doğruları yazıyorsunuz. Nedendir bilmiyorum, halen üretim sözcüğünü ,bizi yönetenler teleffuz etmiyorlar.
engineer 08 Haziran 2018 09:53
sn yazarı dün RF FM de dinledim,y.oğhan'la bu konuyu işlediler, bindik bir alamete gideriz kıyamete diyor.
Lerbi 08 Haziran 2018 08:34
Hocam bu fiyattan dolar alınırmı
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 13:56
0
dolar her zaman alınır. daha fazla düşmez ama artar..
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 07:04
Yani elin parasıyla hovardalık yapan hayırsız tipler vardır cevrenizde akrabalarinizda falan. Biz o hovardaydik yillardir. Borc aldik disardan hani denir ya yerde aldik gokte yedik. Simdi artik o borclari is ti yor lar. İktidar kalsada gitsede bu degismeyecek. O borc odenecek. He simdi o borc ozel sektorun ayaklarina yatmayin ozel sektor disaridan borcu alirken devlet garantisiyle aliyor. Yani o borcu ozel sektor odemezse devlet yani biz odeyecegiz. Dis mihrak japonya bak ne diyor: ulusal rezervler kisa vadeli borcu karsilamiyor......................
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 05:17
Bizim bakkal " veresiye alip yemesini biliyorsunuz, odemeye gelincede dis mihrak" .... Diyordu galiba...
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 03:45
Seçim sonuçları Tayyip bey için iyi çıkmaz ise korkarım bunun faturasını da Mehmet Şimşek'e keser belki de faiz lobisiyle iş birliği yapan bir vatan haini ilan ederler.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 08:55
0
Zaten ingiliz vatandaşlığı da var :))
Reis 08 Haziran 2018 02:12
16 Nisan referandumunda millet başkanlık sistemine evet dedi. Şimdi de başkan seçecek. Recep Tayyip Erdoğan başkan olacak. İstesenizde istemeseniz de.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 03:05
1
Aynen TAMAM
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 03:25
0
istemezsek nasıl olacak? A , B, C planları?
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 05:17
0
Tamam.....
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 09:01
0
Bizim isteyip istemememiz önemli değilse bu telaşınız niye o zaman ?
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 09:54
1
16 nisanda halka yalan söylediniz..döviz düşecek dediniz ..terör bitecek dediniz..1 senede geldiğiniz nokta..allah akıl versin sana...senin kisi erdoğan hastalığı..ülkeyi düşünmüyorsunuz hiç....aklınızı kiraya vermişsiniz.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 10:02
1
sahi 16 nisandan sonra idam gelecekti ..döviz düşecekti terör bitecekti..noldu yalanlarınız..
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 10:47
0
Reis adli kardes. Keske bu cumleleri somut bilgiler ile destekleseniz de biz de anlasak bilsek. Ama boyle metazori cumlelerle bu is yurumuyor. Koca memleket ortadan ikiye bolundu. Nasil duzeliriz fikriniz var mi yada umurunuzda mi ogrenmek isterdim.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 10:57
0
Bildiğin bir şey mi var? Hadi istemedik diyelim.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 01:55
Çökmeden düzlüğe çıkmaz... Sırf bu yüzden 16 yıldır iktidar olana oy vereceğim. Er geç kim seçilirse seçilsin geri dönülemez noktayı çoktan aştık. Yedik içtik şimdi hesabı ödeme zamanı !
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 22:44
1
Yeterince batmadık.Biraz daha batırsın diyorsun.
KARAR OKURU 09 Haziran 2018 07:28
0
sorumlu ceremesini çeksin diyor
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 01:44
OHAL ve OHAL kafası devam ettikçe yabancı yatırımcı gelmeyecek. Siz dış mihraklar pilavını faydalı bulup yemeye devam edin, gerçek bu. Bir gecede el konulan şirketler, karartılan hayatlar, itibarlar vs. Ee bu haberlerin biri duyulmasa biri duyuluyordur muhakkak. Bir Osman Kavala vardı, hatırladınız mı? Bu şahsın durumundan haberdar olan en az bir düzine yabancı dostu vardır. Bu tarz işlemleri duyan yabancılar bu ülkeye adım atar mı? Beyin, birazcık beyin!
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 03:47
0
Beyin yandaşta olmayan tek organ...ama mideleri bayağı büyük...ne yeseler doymuyorlar...
Salih 08 Haziran 2018 04:17
0
Bu saatten sonra dönsen ne olacak tepedeki aynı. Bize bu saatten sonra tefeciler bakar.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 00:55
ABD , Avrupa birliği Reisi hedef aldı. Reisi yedirmeyiz. Yaparsa yine Ak Parti yapar. DEVAM
Okur 08 Haziran 2018 03:01
1
Bak bir yukarıdaki sana yazmış.oku onu bence.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 03:27
0
AKP'nin keyfini bekleyin diyorsun, hımm TAMAM o zaman.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 03:33
0
Tek bir soru nasil oldu bu hedef alma? Detayli olarak ve net bir sekilde anlatirsaniz cok memnun olurum. Ayrica Ak parti ne yapacak konusunda bildiginizi bize de aciklarsaniz bilgilenmis oluruz. Tesekkur ederim.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 05:25
4
Bencede, sence... Kimse 453 milyar dolar borc alamazdi. Yuzde 12 faizle her 6 senede ikiye katlaniyor.. Ulkeyi borc alarak riske sokmaj her yigidin kari degil. Osmanlida kapitalisyonlarda borc yuzunde baslamisti... Aynen DEVAM..
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 10:24
3
Ne bir temel, ne bir analiz ne de gerekçe. Içi bos dumduz bir soylem bu tür yazan arkadaşların ortak özelliği. Dagarcık ta bu kadar varsa ulkem adina üzücü, yok görev gereği ise zorla yenen yemek ancak bu kadar olur.
Okur 08 Haziran 2018 10:56
11
Ne alakası var hemşerim kapitülasyonlarla borcun! Osmanlı'da kapitülasyonlar coğrafi keşiflerle birlikte doğu ticaret yollarındaki mutlak Osmanlı hakimiyetinin bypass edilmesine istinaden ulkenin iktisaden bundan en az zarar görmesi için Kanuni Sultan Süleyman döneminde Fransa'ya verilerek başladı.Bu simdiki anlamda yatirim tesvikidir.Cok biliyormuş gibi bir de yorum yapıyorsunuz.
Okur 10 Haziran 2018 03:58
0
10:56 O kapitülasyonların “teşvik” niteliği 16. yy´daydı. 19. yy´da işin rengi değişti, kapitülasyonlar Osmanlı kaynaklarını yedi bitirdi. Bilmiyorsanız, Düyun-u Umumiye meselesini bir inceleyin.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 00:53
Sayın yazar faiz kaç olursa tatmin olursunuz ,yani çözüm kur artarsa faiz artır, kur inerse faiz indir bunu yapmak için ekonomi tahsili yapmaya gerek varmı nasıl olsa para babaları istedikleri zaman parayı çekerek sizi faiz artırımına zorluyor sizde faizi artırıyorsunuz.Bunun dışında çözüm nedir.
selman 08 Haziran 2018 08:50
2
Rasyonel bir idare olmadan, faizi %30 da yapsan faydası yok diyor yazar. Piyasa akılcılık, öngörülebilirlik ve güven istiyor. Hala anlamadıysanız bol bol roman okumanızı, kapasitenizi arttırmanızı tavsiye ederim.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 10:16
0
selman, sevgiler kardesim :)
Efe Ataroğlu 09 Haziran 2018 16:03
0
Romanla kapasite artar mı? ekonomi 101, kritik düşünme ve bunlara ilaveten dogmalardan sıyrılıp, özgür düşünerek doğru yol bulunabilir.
KARAR OKURU 08 Haziran 2018 00:03
İbrahim bey, uzun uzun izah etmişsin fakat gerek yok. Dış mihraklar de geç
KARAR OKURU 10 Haziran 2018 23:31
0
00:03, harikasin. Bizim milletin cok degiskenli fonksiyonlari/sorulari anlama ve cozme ozurlu oldugunu kesfetmissin. BB, CB danismani olacak kapasiten var.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN