Iraklıların 2 gündür erişim sağlayamadığı anlık mesajlaşma platformu Telegram'ın hükümet tarafından engellendiği ortaya çıktı.
Irak İletişim Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, uygulamanın yasaklanma kararının "devletin üst düzey makamlarının talebi üzerine" alındığı belirtildi.
GEREKÇE: GİZLİLİK
Açıklamada Telegram'ın kapatılma nedeni olarak "devlete ait özel belgelerin sızdırılmasının önüne geçilmesi ve vatandaşların kişisel verilerinin korunması" gerekçe gösterildi.
Şİİ MİLİSLER TEPKİLİ
Ülkede Telegram uygulamasını yoğun olarak kullanan İran destekli Şii milisler, karara büyük tepki gösterdi.
TALİMAT ABD'DEN Mİ?
Milisler hükümete bu kararı aldıran şeyin ABD Büyükelçisi'nin talimatı olduğunu ileri sürüyor.
Telegram kullananlara kötü haber! Artık yasaklandı: Gerekçesi ise...
