Back To Top
Demokrasiyi boşverin Suud’ta yaşayın...

Demokrasiyi boşverin Suud’ta yaşayın...

- A +

İslam-demokrasi tartışmalarında dindarlar genel olarak, “Avrupa demokrasileri aslında sanıldığı gibi özgürlüklerin rahatça kullanılabildiği ülkeler değil, en güzel özgürlük İslam’dadır” şeklinde bir mazeretin arkasına saklanmayı pek severler. Elbette İslam açısından bireyin özgürlüğü önemlidir. Ama bu konuda bir kanaat oluşturabilmek için esas itibariyle bu Kur’ani hakikatin Müslüman dünyada ne tür bir karşılık bulduğuna bakmak lazım.

Zaten dikkat edilirse Avrupa demokrasilerine itiraz eden dindarlar, “İslam dünyasında özgürlüklerin alanı daha geniştir” diyerek başları dik bir duruş sergileyemiyorlar, bunun yerine “En güzel özgürlük İslam’dadır” şeklindeki soyut bir ifadeyle teselli bulmaya çalışıyorlar.

***

Bu teselli ifadesini biraz da kışkırtıcı olması dolayısıyla özellikle kullanıyorum. Çünkü biliyorum ki, aslında bütün dindarlar günümüz İslam dünyasında özgürlüklerin olmadığını ve hemen hepsinde koyu bir istibdat rejimi yaşandığının farkındalar ama bunu asla kendilerine itiraf edemiyorlar. Herhalde bugün İslam dünyasındaki bir tek insan bile, “Suudi Arabistan’a gideyim ve orada yaşayayım, çünkü orası özgür bir ülke...” diye hayal kurmayacaktır. Herkesin de malumu olduğu üzere, Suudlu gazeteci Cemal Kaşıkçı geçtiğimiz günlerde bu ülkenin İstanbul başkonsolosluğuna girdi ve bir daha çıkamadı. Bütün işaretler içeride infaz edildiğini gösteriyor. Görüldüğü gibi Müslüman dünyanın özellikle ‘özgürlükler’ konusunda Batı’ya söyleyecek bir sözü yok. Dolayısıyla “İslam’da şöyle güçlü özgürlük ve adalet var” benzeri söylemlerle kendimizi kandırmanın bir anlamı yok. Evet İslam’da adalet var ama bunun Müslümanlarda bir karşılığı yok.

Özgürlük kavramı konusunda İslam toplumlarındaki ciddi yanılgılardan birisi de; modern dünyadaki hak ve özgürlüklerin Hz. Peygamber ve Hulefai Raşidin dönemindeki özgürlüklerle aynı olması gerektiği kanaatidir. Bunun anlamı şudur; Hz. Peygamber o gün nasıl hareket ettiyse bugünün Müslümanları da aynı şekilde hareket etmelidir. Her şeyden önce o gün Hicaz’daki tarihi, kültürel ve sosyolojik şartlarla modern dünyanın şartları aynı değildir.

Yaşadığımız dünyayı yok sayarak, hayali bir dünya kurmak gibi bir lüksümüz olamayacağına göre, eğer bizim için İslam’ın evrensel mesajı önemliyse, onu bu dünyanın şartlarında bugünün diliyle insanlara ulaştırmak zorundayız. Bugünün değerleri ise özgürlüktür, eşitliktir, şeffaflıktır, hukukun üstünlüğüdür.

Dolayısıyla Müslümanların, bu değerlerin karşısına geçmiş asırlardaki klasik İslam kültürü örneklerini alternatif gibi sunarak, Müslümanların Batı kültürünün ürünü olan demokratik değerlere ihtiyacı olmadığını savunmak, İslam’ın evrensel mesajının modern zamanlarda insanlara ulaşmasının önüne engeller koymakla eş anlamlıdır.

***

Demokratik kültüre karşı bazılarının itirazı olabilir, bu son derece doğal. Ancak bir hakkı teslim etmek gerekirse; hukukun üstünlüğü ve insan hakları üzerine bina edilen demokratik sistemlerde dindarlar gerek bireysel, gerekse siyasi haklarını daha özgürce kullanma imkanına sahiptirler. Oysa bugün İslam ülkelerinin büyük çoğunluğunda aynı hakları kullanma imkan ve ihtimalleri yoktur.

Zira biliyoruz ki, İslam ülkelerindeki diktatoryal rejimlerin hiçbirinde dini ve siyasi özgürlükten bahsedilemez. Ama demokratik yönetimlerde dini ve siyasi özgürlükler sistemin esasını oluşturmaktadır. Bu çerçevede, galiba bir gerçeği ifade etmekte yarar var; günümüzdeki İslam ülkeleriyle Batılı demokrasiler arasında bir kıyaslama yaptığımızda, dindarların Müslümanca yaşamaları açısından demokratik ülkeler daha uygun şartlara sahiptirler.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Batı'daki gelişmiş demokrasilerin hakkını yememek lazım. Kendi topraklarında anarşi çıkmasın diye hukukun üstünlüğüne riayet ediyorlar. Ama başkalarının topraklarında her türlü adiliği yapmaları serbest... Bu manda demokrasi otomatikman emperyalizmin maşası durumuna düşüyor. Vicdanlı demokratların bu işe bir çözüm bulması şart. Ama nafile bunu fark edecek vicdanlı demokrat yok denecek kadar az. Onların da sesi duyulmuyor... Daniel Bensaid vb. gibi. Bizdeki aydıncıklar ise Müslümana efelenerek demokrat olduklarını sanıyor...
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 15:14
''...Bilim sanayi ve teknoloji Bakanlığı bütçesi yarı yarıya kırpıldı.Diyanet'e ek 5 milyar bütçe verildi''....aslında bu halimizi gayet güzel özetliyor.bakın bu ülkeden umudumuzu kesiyoruz.müslümanım ama adaletsizliğe karşıyım.her yıl en çok ataması yapılan din kültürü öğretmenliğine değinmiyorum bile.bütün okul müdürlerinin din öğretmeni olması da tesadüf mü?bunu neden yapıyorlar?
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 15:29
4
15:14, Sen Müslümanlığı gözden geçir. Ya da bize lolo yapma... Diyanetin bütçesinden rahatsız olan bir Müslüman... Yemezler...
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 17:48
1
15.29 sen de ''adalet'' anlayışını ve vicdanını gözden geçir.çocukça tepkiler vermene gerek yok.şımarıklığa hiç lüzum yok!
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 21:54
0
15.29, Söylediklerim mizah değil.
KARAR OKURU 14 Ekim 2018 11:30
0
la diyanet ne kadar müslüman ki onu eleştiren müslümanlığını gözden geçiriyor. laik devletin yalama başkanlığı.
KARAR OKURU 15 Ekim 2018 13:43
0
Kırpıldı da nasıl uçuyor bu iha ve sihalar. Yerli yapım bir sürü silah, araç-gereç gökten zembille mi iniyor. Sizinki "Laf ola ....."
"İslam-demokrasi tartışmalarında dindarlar genel olarak, “Avrupa demokrasileri aslında sanıldığı gibi özgürlüklerin rahatça kullanılabildiği ülkeler değil, en güzel özgürlük İslam’dadır” şeklinde bir mazeretin arkasına saklanmayı pek severler. " diyorsunuz. "En güzel özgürlük İslam'dadır" sözünden şüpheniz mi var?!. Eğer öyleyse, serbest olun, düşüncülerinizi bastırmayın. Koyverin gitsin. Senin buralarda beğenenler o vakit daha çok beğenirler...
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 14:07
1
ayn en kimse müslüman olmak zorunda değil. net olun. münafıklığın alemi yok
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 15:03
1
müslümanmış gibi yapmıyoruz.yazara katılıyorum.bizler zaten müslümanız.müslümanlık düşünmeyi,okumayı emreder.aklını kiraya verenler,biat etmeye alışanlar bunu yapmadıkları için garip geliyor.ama müslümanlığı değil,müslümanları eleştirebiliriz.bunda ne gibi bi sorun var?müslüman ülkelere bak bakalım bi tane örnek göster.adalet var mı?özgürlük var mı?
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 15:37
0
15:03, Elbette Müslümanları eleştirebiliriz. Şahsen ben de İslam ahkamından uzaklaştıkları için Müslümanları eleştiriyorum. Ama İslam ahkamını isteyen Müslümanları aşağılamak neyin nesi? Sapla samanı ayırt edelim lütfen. Bu gün Müslümanların yaşadığı ülkelerin tamamında ya Müstemleke yönetimler vardır, ya da Müstemleke durum devam etsin diye ciddi baskılar vardır. Bu durumu İslam'a mal etmenin manası yok.
KARAR OKURU 14 Ekim 2018 11:34
0
ne biatı yav. Allaha kul olmaktan bahsediyoruz. müslümanlık kayıtsdız şartsız Allaha kul olmaktır. sizin aklınız Allah'tan üstünmnü??
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 03:02
zaten bizim ülkemizde de hatrı sayılır sayıda arap nüfus oluştu.kilis'te suriyelilerin sayısı Türkleri geçmiş! bazı mahalleler suriyeli mahallesi olmuş.hep arapça tabelalar asılı vb...yani demek istediğim Türkiye'nin de geleceği pek parlak görünmüyor.insanlarımızın çoğu cahil ve bilinçsiz.okumuyor.düşünmüyor.biat etme kültürü var genelde.soru sormaya korkan toplumuz.çünkü sorarsan azarlanırsın.başına bela alırsın vs.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 23:32
Ocaktan dindarları kışkırtıp demokrasi üzerine yazmaya devam edeceksin.çünkü çok ekmeğini yedin..
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 07:44
2
Tam aksine, sazan misali din karşıtlarından besleniyor.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 22:13
Yani Mehmet bey, diyorsun ki İslamcılar hayal kurmasın. Ama İslamcılığın kendisi hayal ürünü sanki.
İsmail 12 Ekim 2018 21:47
eksiklere rağmen Müslümanlar ülkemizde kendini güvende hissediyor ve ibadetlerini yapabiliyor,demokratik ülkelerle kıyaslama yapmak çok çok yanlıştır.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 20:24
Casus papaza 3 yil ceza kesip memleketine yolladik. Demek ki Turkiye'de casusluk sucunun cezasi 3 yilmis. Buna karsilik muhalif gazetecilik yapmanin cezasi agirlastirimis muebbet hapis. Daha neler gorecegiz.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 21:26
9
Beğenmediysen, hakim olsaydın...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 21:54
5
Tayyip'e muhalefet olsun diye, ki dakkada papazı sattınız.
hamza akyol 12 Ekim 2018 20:02
insanların müslümanlık olarak bildiği, hacca gitmek, namaz kılmak, oruç tutmak, içki içmemek, domuz eti yememek, faiz ve başörtüsü ile ilgili ayetlerin toplamı 20'yi bulmuyor. Oysa kuran 6236 ayetten oluşuyor. 6236 ayetin 6216sına önem verme, 20 ayeti müslümanlık olarak kabul et. Ayrıca islamın özü hiç önemsenmiyor. islam, insanlar namaz kılsın diye değil, iyi insan olsunlar diye var.
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 00:58
6
Hamza, ne diyorsun? İyi insan olanın namaz kılmaya ihtiyacı yok mu? Ya da namaz kılmak iyi insan olmaya mani midir? "Hacca gitmek, namaz kılmak, oruç tutmak, içki içmemek, domuz eti yememek, faiz ve başörtüsü" gibi konular İslam'ın temel kaidelerdir. Bunları hakkıyla yapan zaten iyi insan olur.
hamza akyol 13 Ekim 2018 10:13
0
00.58! ben sadece senin islamı anlamadığını söylüyorum. sen de onay vermişin. keşke beni desteklemek yerine islamı olmasa bile, benim yazdığımı doğru anlasaydın. çünkü islamı doğru anlama açılan bir pencere yazım. anlarsan...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 18:59
O nedenle, yapılan araştırmalar islam kurallarına göre yaşayan ülkeleri başında izlanda ve bazı batı ülkelerini veriyor!..
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 23:14
1
İslam'ın en büyük kuralı Tanrıya kul olmaktır.
METİN P. 12 Ekim 2018 16:50
SADECE BİR KAÇ GÜNLÜĞÜNE AVRUPADA YAŞAYIN.GÖRECEKSİNİZ SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ ŞEYLER TAM TERSİNE DÖNÜYOR.ALMANLAR VEYA BAŞKA MİLLETLER SİZİ BAKIŞLARINIZLA ÖLDÜRECEK.SOLLİNGEN VEYA MÖLN FACİASININ ARKASINDAKİ İİSİM BUNDEssverfassungsschutz yani iç istihbarat yöneticisi olduğunu itiraf etti.BİZZAT DEVLET ELİYLE BİR DIŞLAMA VAR VE SİSTEMATİK BİR ÜSTÜ ÖRTÜLÜ DIŞLAMA.HİÇBİR CAMİ SALDIRILARININ FAİLİ BULUNMADI.ÇÜNKÜ MÜSLÜMANLARI BEZDİRME VE DIŞLAMAYI EMNİYET ÜSTLENMİŞDURUMDA.
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 02:55
2
hı hı evet bu yüzden insanlar canlarını hiçe sayıp,oralara gitmeye çalışıyor! senin ülkende kaç tane kilise var?kaç hristiyan kimliğini gizlemeden özgürce yaşayabiliyor?biraz bakış açını değiştir.objektif ol.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 14:41
O batılı gavurun camii leri yaktığını müslüman pecesine karıştığını ne çabuk unuttun ha o gavurun bugünkü refahini zalimligine borçlu olduğunu kan gözyaşı ndan ibaret olduğunu hepimiz biliyoruz demokrasi beyefendi
İnsiyator. . 12 Ekim 2018 14:04
Ehl ı Kitap ile mesaim geçiyor gözlemliyorum onları Ikonik, Mitiolojik, Ritiuelizm,Felsefe ve Ruhbanizm HAKİM... Bize bakıyorum Utopik (fen,ilim olmayan ) bir Dünya vaat ediyorlar YOBAZLAR. Şizofren olan en ilerisi Bıyık, sakal, şalvar ,takke vb..Nakli (ezber ) bilgi ile Yer arıyorlar Toplumun Ensesinde. :)).Fakat dunyada ilmin,fennin gelistirdigi her VASITADAN GERI KALMIYORLAR...Cumhuriyetin Kıymetini Bilelim. .Dogmatik,teolojik monarşi bizi felakete sürekler .Allah Muhafaza etsin Şerlerinden.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 18:27
2
İnsiyator, meramını anlatmak için kullanman gereken doğru ifade, "Cumhuriyetin kıymetini bilelim" değil, LAİKLİĞİN KIYMETİNİ BİLELİM, olmalıydı. Elhak haklısın.
İnsiyator. .. 12 Ekim 2018 20:51
0
18:27 kesinlikle katılırım prensibte LAİKLİK düşüncesine fakat alışa, gelmiş uygulama mantıgiyla değil. .o zaman MERDİVEN ALTI (fetos vb) dogmatik, teolagcular türüyor. Açık ve şeffaf olmalı INTERDISIPLENER mantıkla MULTIDISIPLENER bir bakış açısı olusturmaliyiz. .Ben İSLAM'ı Hak kabul etmisim. Hakkı ve Adaleti emreder ... Dünyaya Sosyal Ahlak ve İlim ve fende örnek olmalıyız. Kimse bizim sapkamizi, salvarimizi kazimaz yaşantımıza bakar. Dogrusuda bu. !..
metin k 12 Ekim 2018 13:27
sayın ocaktan, ben batılılara küfreden, hakaret edenlerin, bize düşman diyenlerin ne bir tanesinin bu nedenlerle yurtdışından döndüğünü gördüm ne de mercedes'ten Volkswagen'den vazgeçtiklerini, dolar ve euro'dan vazgeçtiklerini gördüm. boş boş konuştuklarını, mangalda kül bırakmayan hamaet nutuklarını gördüm;menfaatlerini ve güzel yaşantılarını korumak için oradan da bir yere ayrılmadıklarını gördüm..
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 13:24
Yorumlarda konu Suud meselesine saplanmış. Suud bir dikta rejimidir. İslâm diktayı reddeder. İslâm Devletini savunan bir çok yorumcu savunduğu yönetim şeklinin nereye varabileceğini iyi hesap etmelidir. İslâm Devleti olduğunu iddia eden bir çok ülkenin kendi halklarına kendi elleriyle yaptıkları zulüm ortadadır. Ideal olmasa da Batı yönetimi kendi içerisinde veya kendine; şeffaflık, özgürlük ve adalet anlamında çok daha ileridedir. Türkiye'nin son 5 senedir yaşadığı yıkıma olumlu bakanlara sözüm yoktur.
Denge 12 Ekim 2018 18:30
0
Peki Osmanlı nasıl bir devletti? Dikta mıydı o da? Saltanat ise hem Osmanlı hem Suud ikisi de saltanat. Şeffaflık, özgürlük ve adalet bakımından Osmanlı'yı nasıl bilirsiniz? İslam Osmanlı'yı da red mi eder? Ne bileyim padişahın kundaktaki kardeşlerini boğdurmasına mesela ne der? Ya da 1400 yıldır gelmiş geçmiş bütün İslam devletlerini de red mi eder? Bunların hangisi dikta değildi acaba?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 20:30
0
Osmanlı da bir dikta idi. Sonuçta saltanat vardı. Üstünler sınıfı olan her yer aynıdır. Lâkin insanlığın geldiği yerle seneler öncesini karşılaştırmak hatadır. Şeffaf olma durumu demokrasiler için geçerli. Özgürlükte zamane devletlerinden ilerideydi Osmanlı. Islâm suçsuz olan birinin öldürülmesini yasaklamıştır. İslamda bir masumun canı için her şeyi feda edersin. Kardeş katlı fetvası İslâmî değildir.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 20:33
0
Bu kadar soruya nasıl cevap verilir?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 21:53
0
masumu hiçbir sebeble öldüremez sizin hele çocuğu hiç devletin bekası falan hiçbir şekilde anlatamazsınız. osmanlının en büyük yanlışlarından biridir. zaten islamda saltana yok. niye yokun cevabıdır osmanlıdaki bu şehzade infazları
Atakan Volkan 12 Ekim 2018 12:47
Unutulmamalıdır ki, laiklik yoksa demokrasi de yoktur; önce laiklik.. Laiklik; dinci zümrenin, dini kurumların çeşitli oluşumların, din referansıyla siyaset yapanların egemenliğini reddetmektir... Laikliğin zıttı teokratik esaslı yönetimdir.
hasan volkana basan 12 Ekim 2018 14:10
6
mesela arnavutlukta laiklik vardı.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 18:09
4
12:47, Devlet yönetiminde dinin dikkate alınmaması ateistler için çok güzel bir şeydir. Ateistler üstün yaratıklardır, inananlar ise geri zekalıdır diyorsanız mesela yok. Ama kazın ayağı öyle değil. Demokrasi mucidi eski Yunan laik değildi. Hatta Eflatun'un naklettiğine göre, Sokrates Tanrı iradesine çok saygılı mümin bir insandı. Kısaca laiklikle demokrasinin uzaktan yakından alakası yok. Bu safsata laikliği din edinenler tarafından uydurulmaktadır.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 21:54
1
yüzyıldır laiklikle yönetiliyor bu ülke. eee o geçmişteki beğenmediğiniz islam devletlerinin onda biri kadar büyüyebilmişmi süper güç olabilmişmi???
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 11:57
Bakın sizin butür yazılarınız düşünce hürriyetini aşıp müslümanlara ve islama hakaret boyutuna varıyor .meşhur münafık siyasetçinin sözünü taşımışsınız başlığa. Suudda demokrasi eklikliğimidir yoksa adalet ve günümüz devlet kurumlarının işlememesimidir? Cumhuriyet yönetimini işletmeyip monarşik sistemde devam etmeye inat etmemesidir. Demokrasi ayrı cumhuriyet ayrı şeylerdir.Her seferinde cumhuriyetin faziletini demokrasi diye yutturmaya çalışıyorsunuz.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 13:17
4
kafan çalışsa, aslında kendiyin islama hakaret ettiğini anlarsın ama çalışmayınca böyle insanları tehdit etmeye çalışırsın. senin gibi sürüsüyle var. zaten islam dünyasının içler acısı halinin canlı örneğisin.
metin p. 12 Ekim 2018 11:51
HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ,ADALET,DEMOKRASİ V.S HEP BATIDA OLDUĞUNA GÖRE VE İSLAMIN DA HEDEFİ BU OLDUĞUNA GÖRE BATILILAŞIN OLSUN BİTSİN BU İŞ.BATILILAŞMAK BU ANLAMDA İSLAMLAŞMAK DEMEKTİR.NE GEREK VAR YANİ İSLAMIN 1400 SENE EVVELKİ GELENEKLERİNE.HAZIR YEMEK VARKEN BİR DAHA NEDEN YEMEK YAPMA KÜLFETİNE KATLANIYORSUNUZ? İŞTE SİZE OCAKTANIN DEMEK İSTEDİĞİ ESAS DÜŞÜNCESİ.GARİBANI YORMADAN KISA KESTİRME YOL.
metin p. 12 Ekim 2018 11:39
madem adalet ,demokrasi,hukukun üstünlüğü diyorsunuz.öyleyse iyi okuyun.avrupada yüzlerce cami ya kundaklandı ya da kesik domuz başı saldırısına uğradı.kaçının faili yakalandı.müslümanlar adaleti hak etmiyorlar mı?yaşlı alman teyzeleri 25 centlik su şişelerini çöpte karıştırıyorlar.bu mu adalet.
Nazim Y. 13 Ekim 2018 03:03
1
Madem Avrupa bu kadar kötü, ne isiniz var hala orada, adamlarin memleketinde yasiyorsunuz ? Gidin, adalet ve hukukun, esitligin zirve yaptigi bir islam ülkesinde tepe tepe yasayin. Senin Türkiye'de hristiyan, yahudi, alevi ve ateistlere yaptigin eziyetin, zülmun besyüzde biri yapilmiyor Avrupa'daki müslümana. O yüzden faslisi, tunuslusu, cezayirlisi, türkü nasil yapariz da kapagi Avrupa'ya atariz diye ugrasiyorlar 60-70 senedir. Gerçek bu kadar barizken hala hamaset dünyasinda yasamaya devam !
engineer 12 Ekim 2018 11:16
Mâide 5/44. “Tevrat'ı da biz indirdik. Onda bir hidayet vardır, bir nur vardır. Yahudilerin Allah'a teslim olmuş peygamberleri onlara onunla hüküm veriyorlardı. Onların Rabbanîleri de bilgeleri de korumakla yükümlü tutuldukları o Allah'ın kitabıyla hüküm veriyorlar, onu hep göz önünde bulunduruyorlardı. O halde siz de insanlardan korkmayın benden korkun ve ayetlerimi basit bir bedel karşılığında satmayın. Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridirler” şimdi yorumcular saldıracaklar ve başparmak aşağı işaretini seçecekler, vars
hamza akyol 12 Ekim 2018 17:46
1
kafa niye yanlış çalışır? Kafa yanlış çalışır çünkü nasıl su için bir yol açıldı da su ordan akarsa kafanın çalışması da geçmişte açılan ark gibi, buna miras kalmış. ancak o şekilde düşünebiliyor. Mesela akletmenin, akılla yönetmenin kuranla alakasını kuramıyor ama hırsızlık yapanın elinin kesilmesini kuranla yönetmek zannediyor. Mesela adaletle yönetmenin kuranın hükmü olduğunu kavrayamıyor ama başka şekilde düşünenlere zülmetmeyi kuranla yönetmek zannediyor. mesela, işi ehline vermenin kuranın hükmü olduğunu kavrayamıyor ama, im
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 18:30
1
Bunun nesini beğenmiyorlar.?
METİN P.2 12 Ekim 2018 11:15
SUUDUN VEYA İRANIN VEYA BAŞKA BİR ÜLKENİN NE YAPTIĞI KENDİSİNİ BAĞLAR.DEVLET DÜZENİ SADECE CEZA HUKUKUNDAN İBARET DEĞİL.ADALET,FAKİRLERİN GÖZETİLMESİ,DÜNYA BARIŞI,SULH VE SELAMETİ VE HERŞEYDEN ÖNCE İMAN VE İSLAM DİNİNİN KORUNMASI İSLAM DEVLETİ İÇİN TEMEL ESASLARDIR.BU BÖYLE BİLİNE.OCAKTANIN YAZDIKLARINI BEĞENMEYENLERE BİR TAKTİK:O YAZDIKLARININ HİÇBİRİSİNİ YORUMLAMAYIN.ONUN KENDİ TARNAFTARLARIYLA BAKALIM NASIL BİR GARABET ÇIKACAK ORTAYA.HEM İSLAM DEVLETİNE KARŞI ÇIKIP HEM DE NASIL MÜSLÜMAN OLUNUR BİR GÖRELİM.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 10:51
hz.ebubekir ve hz. ömer yani ilk iki halife devrini saymazsak tarihte hiç bir zaman kan ve kargaşa olmayan islam devleti olmamıştır. sahabiler bile ilk fırsatta birbirlerine düşmüşler. hz.osman, hz.ali, hz.hüseyin yine müslümanlar tarafından şehit edilmiş. hz.muaviye ve hz. aişe diğer sahabilere savaş açmış.. tarihte bir çok islam devleti birbiri ile savaşmış, biri diğerini yok etmeye çalışmıştır.. 1400 yıldır kurulamamış, sahabilerin bile kuramadığı islam devleti bundan sonra hiç kurulumaz.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 12:00
6
Tabi bütün dünya devletleri barış içinde kansız yaşıyorken ( !) değilmi?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 12:34
6
sahabilerden hiçbiri birbirini yok etmeye çalışmadı. iftira atma. sanki diğer devletler can ciğer kuzu sarması hiç savaş yok kan yok cadı avı yok ırkçılık yok engizisyon yok
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 13:46
4
12:34 "sahabilerden hiçbiri birbirini yok etmeye çalışmadı. iftira atma" çok büyük konuşmuşsun. bence sen gir googl a sıffin savaşına bak bir. sıffin savaşında hangi ordular savaşmış, her iki ordunun başında hangi sahabeler varmış, daha başka hangi sahabeler hangi ordunun saflarında yer almış, önce oku, sonra insanları iftiracılıkla suçla.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 16:25
6
sıffın savaşını ben googledan öğrenmedim senin gibi. hz. osmanın katilleri cezalandırılsın diye biat etmiyor muaviye. yoksa bir iktidar savaşı değil. hz. ali ise medinede asayiş sağlanmadan bunu olmayacağını söylüyor. bu arada ellerinin altın telefon yok internet yok fax yok. şam'a bir elçi bir ayda gidip geliyor. oda suikaste uğramazssa. ki hz. osmanın elçisini mektupları değiştirilmiştir. iletişim bu boyutta. sen kalkmışsın google diyorsun. tekrar ediyorum hadsiz iftiracılarsınız. fitne zamanını sanki olağan halmiş gibi değerlendirip ordan vurmaya
vatandaş 12 Ekim 2018 10:46
Allah bizzat gelip devleti yönetmeyeceğine göre, din daima yönetenlerin kullandığı bir argüman olarak kalacaktır. Geçmişten beri olduğu gibi Daima siyasete âlet edilecektir. islamcı kardeşlerimiz suudda yaşasalar, laikliğin önemini daha çabuk kavrarlar.
ismail duman 12 Ekim 2018 10:21
Yazılarınızdan gerçekten yararlanıyorum çok teşekkür ederim önüne gelen aydınım havasında bir birikimleri yok ,o hain bu casus bütün yazıları çamur atmak.Sizin gibi aydınlatıcı bilgilendirici yazar çok az.Arabesk popilist takılıp duruyorlar
musto 12 Ekim 2018 09:48
Uzan gurubu ile cidde'de iş yaparken 400 kadar işci haklarımızı alamıyoruz diye grev yaptılar alimallah kıyamet koptu ordu polis harekata geçti bir gecede uçakve otobüslere' bindirilip türkiye'ye gönderildiler yedikleri dayak'ta cabası el ezherde okumuş ve islami hayat yaşamak için buraları seçen tercumanlık yapan çocuklar hepsi rahatsız koyun gibi yaşarsanız bir şey yok akşam sabah cuma namazı protestolar'ı yapılırdı şimdi işci hakkını aramak için protesto etsin gör başına ne gelir peygamberden sonra huzur bulamamış cennetle müjdelenenler birbirlerin
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:42
Gel de bunu bizim İslamcılara anlat.Bizim İslamcılar Batıyı vahşilikle suçlayıp,kendi ülkelerinde bir sorun olduğunda soluğu Avrupa ülkelerinde alırlar.Hayal dünyasında yaşıyorlar.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:24
Ben bu islamcıları eski sosyalistlere benzetiyorum. Sosyalizmi deneyen bütun devletler başarısız olmus birer diktatörlüğe dönmüştü ama onların kafasında ütopik bir sosyalist devlet ideali vardı. O ideal sosyalist devlet hayaliyle yaşar o hayali bize satmaya çalışırlardı. Bir ülke göster diyince de aşağıdaki yorumların kızıl tonlarında cevaplar alırdık.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:20
devlet ve toplum hayatını dini esaslara göre düzenleyelim düzenlemesine de....hangi din, hangi mezhep, hangi tarikat, hangi cemaat hepsinin din anlayışı kendine göre..sonra da din savaşları mezhep savaşları ortalık kan gölü...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 10:16
1
Yazarın böyle bir talebi mi olmuş? Sadece kıyas yapılıp tespitte bulunulmuş.
ERKAN DOĞAN 12 Ekim 2018 08:55
Sayın Ocaktan Bu arkadaşlar bir İslam devleti bürokrasisi yazsınlar da görelim.500 yıl kadın nasıl giymeli nasıl oturmalı falan takılır kalırlar. Her gün biri peydah olur Halife veya Mehdi olduğunu iddia eder. Onun müritleri çıkar. Uğraş baba uğraş.
Ben 12 Ekim 2018 08:19
Sayın yazar bu yazılarla müslümanları uyandırmaya çalışıyorsunuz ama onlara bakarsanız uykularından pek memnunlar. Hala daha 'gerçek İslam bu değil', 'hepsi batılılar yüzünden', 'biz uçacaktık ama kıskandılar' gibi gerekçelerle avunmayı tercih ediyorlar. Eee uykuyu bilerek tercih eden zorla uyandırılmaz. Uyumaya devam o zaman...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:19
2
Aynen. Çünkü uyandıkları zaman neden diye soracaklar.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 07:30
şu ülkenin müslümanlarına sorun bir tanesi evet suud rejimi tam manasıyla bir islam devletidir desin bütün dişlerimi kırıp sana postalıycam. abd uşaklarını bize devlet diye dayat ondan sonrada batı güzellemesi yapıp islamla olmaz de. ne güzel dünya beee
musto 12 Ekim 2018 11:24
4
10 sene o ülkeye gidip geldim şeri kanunları uygulama ve yürütmede ulema gurubu hakim ağırlıklı olarak eskiden türkistan buhara semerkand VS yerlerden gelmiş mutavva denilen emrinde din polisi ile sokak denetimi yapan vaaz veren istediğini islamiyete aykırı bulduklarını içeri atabilen onlar kralın işine karışmaz kralda onların işine karışmaz gül gibi geçinip giderlerdi..
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 07:19
eskiden laikler kemalistler islam devletini aşşağılıyor demokrasiye laikliğe ikna etmeye çalışıyordu. şimdi sözde dindar olacak adamlar görevi onlardan devraldı. yozlaşmanın çürümüşlüğün dibi yok hakikaten. yüz yıldır kemalistlerin yapamadığını 16 yılda akp yaptı. bir koltuk uğruna ne hale geldiniz. yazıklar olsun.
selahattin 12 Ekim 2018 01:44
islam ülkeleri dediğiniz ülkelerin yönetimini atayanlar kim gerçekten islami bir yönetim olduğuna kim inanıyor krallık var islamla bunun ne alakası var islam inancın rehberi kuranda emaneti ehline verin der kral ve onun ailesine değil
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 02:03
5
Dunyada 65 Islam ulkesi var (Muslumanlarin cogunluk oldugu ulkeler diyelim istersen). Bunlarin arasindan 1 tane bile demokrasiye ve insan haklarina saygili bir hukuk devleti cikmadi, cikmiyor. Tesaduf mu bu sence?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 02:51
5
2.03, Bu söylediğin, açlığa mahküm edilen insanı, açlıktan öldüğü için suçlamak gibi bir şey. 65 İslam ülkesi nasıl kuruldu? BM'de bu 65 ülkenin hükmü nedir?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 07:06
5
birincisi halkın çoğunluğunun müslüman olması ile devletin islam olması farklı şeyler. burada da müslümanlar çoğunluktaTürkiye islam devletimi? ikincisi sen örnek ver bir tane insan haklarına saygılı bir hukuk devleti batıdan bizde sana ne mal olduklarını söyliyelim
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 10:12
0
Hukuk devleti ne demek biliyor musun? Bagimsiz yargi, kuvvetler ayriligi diye kavramlarin anlami nedir? Hapse atilan gazetecilerin sayisinda dunyada birinciyiz. Basin ozgurlugu siralamasinda 180 ulke arasinda 157. siradayiz. Musterisini savunmaya calisan avukatlari "hakli cikmaya calismak" ile suclayarak hapse atan kac ulke kaldi bu gezegende? Dusunce ve ifade ozgurlugu ne demek?
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 15:10
1
10:12, Anladım, başkalarının topraklarında her türlü adiliği yapmak serbest, yeter ki kendi topraklarında hukuksuzluk yapma diyorsun.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 01:40
İleri demokrasi ülkesi Amerika'nın beslemesi, Suud Rejimi üzerinde İslam Devleti düşüncesini aşağılamak... Harbiden ayıptır...
EMG 12 Ekim 2018 06:19
0
Aynen katılıyorum. Yazar her fırsatta demokrasi vaazları veriyor.
Çerkez Ethem 12 Ekim 2018 01:07
Tarihi bilmesek bizi kandırcan ! Her muslim ulkeyi yöneten avrupa/abd nin izniyle başa gelir ve gelmiştir ! Abd/avrupanın istemediği an, liderler ya ihtilal/ya iç savaşla giderler yada kendilerinin işgaliyle bu olur (saddam,kaddafi v.b.) ! Şuandaki bütün muslim ülkelerin liderleri arada sırada kolpa kahramanlık konuşmaları yapsalarda, batıya iyi hizmet ediyorlar, onlara bir tehdit oluşturmadığından, batı tolerans gösteriyor ! batının derdi hiçbirzaman muslimlerin ulkelerinde hak hukuk gelmesi değildi sadece iyi sadık liderlerin olmasıydı buda devam ediyor !
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 13:13
0
Cümlelerine sanırım Türkiye de dahil
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 18:41
0
Bende Çerkez Ethem gibi düşünüyorum. Mallesef öyle
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 00:47
o demokrat ülkeler ırakta çocuk kesti paşam sen ne anlatıyorsun. o demokrat batının kaç milyon kızılderili kestiğini kaç siyahi vatandaşını katlettiğini Allahtan başka bilen yok. yozlaşmış müslümanların vebalini islama yükleyemezsiniz. islam kusursuzdur. sıkıntı bugünkü müslümanların kaypaklığında. sıkıntı çareyi Allahın kitabında değil hala kendine savaş açmış batının kanunlarında aramakta.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 01:49
13
" sıkıntı çareyi Allahın kitabında değil hala kendine savaş açmış batının kanunlarında aramakta." Evet işin özü bu söz...
Doğruları söyleyen adam 12 Ekim 2018 02:58
4
biz taa orta asyadan viyana'ya kadar toprakları para ile satın alarak mı gittik ? oradan oraya kadar kaç milyon insan keserek gidilir ? bırakın böyle çoban kandırma laflarını .. hayatının her alanında beğenmediğin adamların icadını alırsın kullanırsın utanmazsın.. kanunlarına gelince tırı vırı edersin.. herşeyi iyi yapan adamlar iş kanuna gelince mi kötü yapıyorlar ?
vatandaş 12 Ekim 2018 10:54
4
Hz. Ali ile Hz. Ayişe'yi savaştıran ABD idi. Muaviye ile Hz Ali'yi yine batı savaştırdı. Üç halifeyi batılılar şehit etti. Emevileri de ABD/AB yönetmişti. Hz. Hüseyin'i de onlar şehit etmişti. Tarih bilmek çok önemli.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 12:46
1
türkiyedede bi dünya hain katil tecavüzcü var. biz şimdi tüm türk milletine ırz düşmanı katillermi diyeceğiz. sadece kötü örnekleri alıp kendiniz haklı çıkarmaya çalışmayın. öbür tarafta o mübareklerin yüzüne bakamazsınız. hz. Ömeri katleden mecusi, hz. osman yahudi ibni sebenin çıkardığı isyan sonucu şehit edildi. hz. Aliyi katleden ise peygamber damadına bile kafir diyen bir tekfirci harici
mehmet balcı 12 Ekim 2018 00:40
o bayıldığınız demokrasinin ağa babaları ırakta çocukları bombalayıp kadınlara tecavüz etti. ve daha bir çok yerde gördük görüyoruz neler yaptıklarını. bugün müslümanlara zulüm eden tüm idareciler batının desteklediği kullanışlı uşaklar. biz demokrasiyi gördük ama siz hiç islam devleti görmediniz. o yüzden kıyasınızın bir ehemmiyeti yok. kendinizi kandırmaya devam edin
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 00:33
Demirel de öyle demişti bir aralar
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 00:32
Sayın yazar bu kalplerdeki vahşete ilgili. Bu vahşet çöl bedevi kabilelerinin devletleşmesinde devlet vahşeti haline dönüştü. Kadim devlet geleneği olmayan siyasi ve sosyal müesseseleri olmayan kabile kültünün hakim olduğu bu devletler rejim muhalifinin VAHŞİCE tasfiyesini BECERİKSİZCE eline bulaştırır. MOSSAT, CİA, RUSYA, İNGİLİZ ENTELİJANSI YAPARSA RUHUN DUYMAZ. Sizin dilinizede düşmez.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:14
0
Artık öyle bir iletişim ve öyle bir letişim oyle bir bilimsel soruşturma var ki hiçbirşey gizli kalmıyor. Her yer kamera, her yer cep telefonu, molekül seviyesinde delil toplanabiliyor. O nedenle sizin saydığınız ülkeler o işler bıraktılar. Bırakmak zorunda kaldılar. Kamu oyuna hesap vermek zorunda olmayanlar devam ediyor.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:43
3
CEMEL, SIFFIN, HARICILER, KERBELA, KARMATILER, HARRE VAKASI, MEKKE KUSATMASI BUNLARI BATI MI YAPTI?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 22:03
1
istiklal mahkemeleri, dersim, sabiha gökçen
Yaw he he 12 Ekim 2018 00:30
10 defa demokrasi geçiyor. Gayet demokratik bir yazı.
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 23:09
Çok ucuz demokrasi propogandası. Bu, demokrasiye zarar verir...
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 23:06
Avrupada sanayi devrimi gerçekleştiği zaman siyasi yapı krallıklardan oluşmaktaydı. Demokrasi yoktu. Yani sanayi sevrimini demokrasi değil krallıklar gerçekleştirmiştir. Demokrasi de sanayi devriminden sonra kabul görmüştür. Demokrasi Batı kalkınmasının sebebi değil, neticesidir. Suud sanayileşmedikçe demokrasi olsa da fark etmez. İslam'ı olumsuzlukların sebebi, demokrasiyi de başarının şartı gibi görmek doğru yanlıştır.
Son cümleye düzeltme: 11 Ekim 2018 23:59
6
İslam'ı olumsuzlukların sebebi, demokrasiyi de başarının şartı gibi görmek yanlıştır.
A.A. 12 Ekim 2018 16:59
1
Tam bir saçmalık. Kafanızda hayalî bir tarih yazmışsınız, onu gerçek sanıyorsunuz. Sanayi Devrimi gerçekleştiği sıradaki Avrupa monarşileri büyük ölçüde meşrutî düzene geçmişlerdi ve ülke yönetiminde baskın bir çoğulculuk söz konusuydu. Klasik İslamcı saçmalıklarını dökmüşsünüz gene. Bunları ancak cahiller yutar.
KARAR OKURU 13 Ekim 2018 01:06
0
A.A. öyle kuru gürültü ile itiraz edince haklı olmazsın. 1763'de James Watt, İskoçya'da buharla çalışan makineyi bulduğu zaman ülkesi demokrasi ile mi yönetiliyordu. Batı sanayi devrimini demokrasiye geçmeden önce gerçekleştirmiştir. Sanayi devrimi demokrasiye geçişi mecbur etmiştir. Ayrıca demokrasi kötü bir şey değildir. Yeter ki seküler, laik jakobenler tarafından dine karşı bir silah olarak kullanılmasın.
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 22:43
Avrupa ulkeleri kendi iclerinde demokrattir,dogrudur.En kucuk bir mevzuda halka sorarlar,dogrudur.Fakat bu durustlugu kendi disindaki ulkelere gostermezler.Diktatorlukle yonetilen islam ulkelerindeki rejimlerin arkasinda bati vardir.Ziyarete gelen diktatorleri kirmizi haliyla karsilarlar.Isin perde arkasinida belirtseniz daha iyi olmazmi?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 00:03
5
Evet, İslam ülkelerindeki diktatörlüklerin ve terör örgütlerinin hamisi Batılı demokrasilerdir. Sisi gibi, PKK gibi, Suud gibi...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 10:52
1
Demokrasi zaten iç hukuku ve onu var eden toplumu ilgilendiren bir şeydir. Uluslararası hukukta ne üst otorite, ne de ortak kurallar çerçevesinde yaşamayı kabul etmiş siyasi bir varlık olan bir toplum yoktur. İslamcılar Bu zırva kıyaslamayı sürekli yaparlar ve siyaset teorisi hakkında bir nane bilmediklerini sürekli ispatlarlar. Bundan ancak züğürt tesellisi çıkar. Sen diktatör tarafından yönetilmeye çok meraklı isen adam ne yapsın? Zorla demokrat mı yapsın seni. Bırakın artık bu duygusal zırvaları
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 22:02
0
10:52, Diyorsun ki, devletim beni rahat ettirsin, dünyada kimin ırzına geçerse geçsin. Bu çok aşağılık bir düşünce.
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 22:25
Gerceklerle yuzlesmeyen toplumlar olgunlasamazlar. Gercekle yuzlesmek zordur ama gereklidir.
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 22:42
12
Neymiş gerçek? Amerika uydusu Suud'a İslam demek mi, gerçek?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 01:57
3
Pardon, Suudi Arabistan'da vatandaslarin %100u Musluman degil mi? Seriatla yonetilmiyor mu? Zina yapani idam etmiyorlar mi? Hirsizlik yapanin elini kesmiyorlar mi? Bir kadin tek basina sokaga cikabiliyor mu? Bas ortusu veya pece giymemenin cezasi yok mu? islam demeyelim de ne diyelim Suudilere?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 06:48
10
1.57, Bütün saydıklarını ileri demokrasi ülkesi Amerika, niçin koruyor? İleri demokrasiler İslam Devletine aşık mı? Eğer öyleyse Mısır da İhvan'ı, Türkiye'de Erbakan' neden linç ettirdiler. Bu işin basit bir kuralı var. Her sakallıyı dede sanmayacaksın...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 09:07
0
06:48 hâlâ demokrasi ile dış politika arasındaki farkı anlayamamışaşınız. Demokrasi bir ülkenin kendi kendi kendini yönetme biçimidir. İyi işleyen demokrasilerde halk devletten korkmaz, insanlar yargıya güvenir, kimse düşüncesinden dolayı hapse girmez hele hele konsoloslukta başına bir şeyler gelmez. Diğeri dış politikadir. Ülke çıkarı gerektirir Putinle kanka olursun, el beşiri kırmızı halıyla karşılarsın.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 22:15
0
9.07, Demokrasi bazı siyasi sınırlarda huzur temin etmek için diğerlerinde zulmü mubah görür, diyorsun. Pek sanmam. O senin yanlışın. Bir idare kendi toplumuna adalet, eşitlik sağlıyorsa bütün dünyada da bu olsun ister. Ben bu manada gerçek bir demokrasi ülkesi görmedim. Adamlar kendi milletini rahat ettirmek için, benim kanımı emiyor ve buna da demokrasi diyorsa batsın öyle demokrasi. Ben rahat edeyim diye, devletimin başka milletleri perişan etmesini istemem. İsteyene de müsaade etmem.
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 22:03
İslam denince aklına Suud geliyorsa, pes yani!..
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 00:48
2
peki o zaman siz söyleyin, islam diyince akla hangi ülke geliyor.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 02:00
11
00:48, Sanayi devrimi ile güçlenen Batı, son İslam Devleti Osmanlıyı yıkarak yerine müstemleke valilerle yönettiği devletçikler kurmuştur. Yeni bir İslam Devleti, Batı'ya karşı galip gelmeden, lay, loy, lom ile kurulmaz... Bunun ilacı da demokrasileşme vs. değildir. Bu tavsiyeler üzüm kurusu ile maymun kandırmaktan ibarettir. Sanayileşmek şarttır. Batı sanayileşirken demokrasi ile yönetilmiyordu... Batı, demokrasiye sanayileşerek geçmiştir.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 07:10
4
bir ülke gelemez yok çünkü. 100 yıldır müslümanlar başsız lidersiz devletsiz
KARAR OKURU 11 Ekim 2018 21:42
Sayın Ocaktan, güya demokrat olacaksınız ama şark kurnazlığı yapmaktan geri durmuyorsunuz. Bu ülkede hiç bir İslamcının Suud'a İslam Devleti demediğini bildiğiniz halde İslam Devleti diye Suud'u örnek vermeniz yakışık almıyor...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 01:50
6
Suud islam devleti degil mi? Seriatla yonetilen bir devlete ne diyelim peki?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 01:51
3
Yooo,Arabistan hayranı çok bizde ,bir etrafınıza bakın ...
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 06:55
9
1:50, Amerika Suud Kralına diyor ki biz sizi korumzasak siz orada oturamazsınız.kısaca Amerikanın ayakra tuttuğu bir rejimin ayıpları İslam'a ait, öyle mi? Yani biraz insaf lütfen.
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 07:02
8
Suudi gibi devletler, Batının son İslam Osman'lıyı yıktıktan sonra ounun yerine kurduğu müstemleke rejimlerdir. Bunlara nasıl İslam Devleti denebilir?
KARAR OKURU 12 Ekim 2018 07:13
8
değil kardeşim. abd ye uşak olan islam devletimi olurmuş. basmıyormu kafanız. ortadoğuya demokrasi getiricez diye her yeri savaş alanına çeviren batı niye suuda hiç dokunmuyor bunudamı algılayamıyorsunuz
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN