Back To Top
Genç beyinler için iki tehlike ideoloji ve müritlik

Genç beyinler için iki tehlike ideoloji ve müritlik

 - Son Güncelleme: 11.01.2019 Cuma 09:15
- A +

Türkiye’nin uzun yıllara dayanan tecrübelerini yakından okuduğumuzda, özellikle genç kuşaklar için ‘ideoloji’ ve ‘müritlik’ gibi iki önemli tehlikenin var olduğunu ve bu tehlikenin her dönemde yeniden nüksettiğini görürüz. Biliyoruz ki gerek zihinleri çoraklaştıran, hatta tutsaklaştıran ideolojik kamplaşmalar, gerekse kişilerin iradesini elinden alarak adeta zihinleri robotlaştıran müritlik anlayışı yüzünden bu ülke büyük acılar yaşamış ve genç insanlarını kaybetmiştir.

Elbette bunu söylerken genç insanların hiçbir dünya görüşünün olmamasını, ya da ruhi bir zenginlikten mahrum kalmasını istemek gibi bir niyetimiz olamaz. Tam aksine daha özgür ve bağımsız bir birey olabilmek için, zihin pencerelerini farklı bilgilere, farklı bakışlara açma zarureti bulunmaktadır.

***

Türkiye’nin son 40-50 yıllık toplumsal tarihini düşünün... Mesela ‘70’li yıllarda zihinleri belli ideolojilere kilitlenen genç kuşaklar, içinde bulundukları kampların dışında farklı bir dünyayı hayal bile edemedikleri için, sürüklendikleri ideolojik şiddet sarmalında gençlikleri solmuş, hayatları kararmıştır.

Şu günlerde Taha Akyol’un yeni çıkan “Hayat Yolunda Gençler İçin Anılar ve Öneriler” kitabını okuyorum. Taha Akyol, her satırı adeta Türkiye’nin toplumsal hafızası niteliği taşıyan ve bizzat yaşanan tecrübelerle örneklendiği çok kıymetli bir çalışma yapmış. 1970’li yıllardaki ideolojik örgütlenmelerin genç kuşaklarda ne tür tahribatlar yarattığını ayrıntılarıyla anlatan Akyol çalışmasında, devlet gücünü ele geçirmenin zehirli cazibesine ve ‘kainat imamı’ gibi mistik ve marazi hastalığa teslim olan FETÖ yapılanmasının Türk demokrasisinde ve toplumsal barışta nasıl derin yaralar açtığına dikkat çekiyor...

İdeolojik örgütlenmelerin, sık dokulu mistik grupların, cemaatlerin gençleri tuzaklara düşürüp ‘emir eri’ haline getirmek için beklediğine işaret eden Akyol can alıcı bir tespitte bulunuyor: “Faşist ve komünist örgütlerde de aynen böyledir, ideolojinin farklı olması, totaliter özü değiştirmiyor. Sadece örgütler değil... Adına Mehdi deyin, Kainat İmamı deyin, Führer deyin, Stalin’e söylenen ‘insanlığın bilim güneşi’ deyin, totaliter lider karizması birinci derecede önemlidir.”

Bu çerçevede, bazı yanlış anlamalara yol açmaması açısından bir geçeğin altını çizmekte de yarar var. Mesele cemaatlerin, tarikatların ve vakıf yapılarının olumsuzlanması değildir, kişilerin özgür iradesini elinden alan, zihinleri kalıplaştıran ve robotlaştıran marazi anlayışların toplumda yarattığı tahribatlardır. Biliyoruz ki, insanların aklını ipotek altına almayan ve bir gönül eğitimi özelliği taşıyan, ruh dünyalarını zenginleştiren sivil yapılar tarihimizde sosyal anlamda çok önemli görevler ifa etmişlerdir.

Ancak şu da bir gerçek ki, son dönemde oluşan cemaat ve tarikatların önemli bir bölümü bağımsız ve inisiyatif sahibi bir birey olmayı değil, insanları adeta nesneleştirerek kolay yoldan kurtuluş reçeteleri dağıtan yapılar haline gelmişlerdir.

Eğer zor zamanlarda sığınılacak bir liman arayan insanların dini duygularını istismar ederek, gizemli dini söylemlerle bir takım kutsallıklar oluşturursanız, böyle bir iklimde ya kendisini ‘Mehdi’ ve ‘Kainat İmamı’ olarak gören hastalıklı kişiliklerin peşinden koşan ‘ölüm mangaları’, ya da kafa kesen IŞİD’çiler yetiştirirsiniz.

Maalesef rasyonel aklın iptal edildiği, bilginin, liyakatin bir anlam ifade etmediği ve her şeyin “kutsal otoriteler”e havale edildiği dönemlerde yaşıyoruz. Ne yazık ki Allah’ın bahşettiği akıl ve irade devre dışı kaldığı içindir ki, “Peygamberi kamyonete bindiren” bir zihin fukaralığı bile insanları efsunlayabilmektedir.

Hasılı ideolojik örgütler de, “kutsal otorite” zihniyetine dayalı cemaat yapıları da bize yaşamanın değil, ölmenin faziletini anlatmaktadırlar. Taha Akyol’un ifadesiyle, “Bir dava uğruna yaşamayı değil, ölmeyi yüceltiyorlar!” Oysa Kur’an ve Hz. Peygamberin evrensel mesajı bize iyilikte, güzellikte yarışarak dünyayı imar etmemizi ve yaşanabilir bir dünya kurmamızı tavsiye etmektedir.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
sarp kaya 12 Ocak 2019 20:12
Dünya insanı hür fikirli olmalıdır.İdol,kült,amigo,figüran,piyon ile bu sıfatlar ile safsata ile medeniyet inşası sağlanamaz.Hür düşünce diyorsun cemaat,hizip,tarikat mensubu alınıyor.Mesele asla şu bu kliplerle ilgili değil medeniyet inşasında yetişmiş nitelikli insanın rolü,katkısıdır.Bana ne cemaat falan.Bugün var yarın yoklar.Sol cenahta öyledir.Sosyalistler sanki hür düşünceli!Biz ebedi şiarları konuşmakla ve yüksünmeden görev ifayla yükümlüyüz.İnsan ve denekler fanidir ama ilkeler daimidir.Düşünmek ya da düşünmemek,okuyup iradesini gü
KARAR OKURU 12 Ocak 2019 18:00
Hiçbir müfsid ben müfsidim demez. Daima suret-i haktan görünür. Yahut bâtılı hak görür. Evet, kimse demez ayranım ekşidir. Fakat siz mihenge vurmadan almayınız. Zira çok silik söz ticarette geziyor. Hattâ benim sözümü de, ben söylediğim için hüsn-ü zan edip tamamını kabul etmeyiniz. Belki ben de müfsidim. Veya bilmediğim halde ifsad ediyorum. Öyleyse, her söylenen sözün kalbe girmesine yol vermeyiniz. İşte, size söylediğim sözler hayalin elinde kalsın, mihenge vurunuz. (Mihenk burada şeriattır.) Eğer altın çıktıysa kalbde saklayınız. Bakır ç
hazım olcay 12 Ocak 2019 17:57
çocuk kitapları yazıyorum...sizin geçmiş programlardaki konuşmalarınızı üzülerek izleyenlerdenim...bugün gerçekleri azda olsa görmeniz, demokrasi için bir kazanımdır...
Halil 11 Ocak 2019 22:11
Bütün fikriyatını cemaat karşıtlığı üzerine kuran çokbilmişlere çevremde bakıyorum.Çoğu camilerdeki cemaate bile katılmıyorlar. Bu mudur istenen? Bıktık bu cemaat düşmanlığı yazılarından.Biraz da müslümanları toparlayıcı yazılar yazamaz mısınız?
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 21:59
Doğru yazdıklarıniz fakat birde buna körü körüne peşinden gidilen , parti genel başkanlıklarını yani lider sultasını eklesekmi.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 23:03
0
o yemez
serdar laçin 12 Ocak 2019 19:50
0
Cemaat kalabalık demek elbette fert yalnız yaşayamaz çünkü sosyal bir varlıktır.Yazarın kastettiği tecrit olan hayat değil akıl,düşünce, sorgulama ve var oluşun temellendirilmesi tercihi olan bir oluşumdur. Cemaat ile cem ile tarikat ile yok bir alış veriş.Ama bilinçli cemaat arzu etmek bunun neresi yanlış!!Yığının aklı devre dışı kalmış parçası yerine okumayla,akletmeyle,özgür iradeyle öncü olmak etrafı aydınlatmak.İradeyi yığınlara teslim, esas budur eleştirilen.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 21:12
Birde gel bunu bizim Menzilcilere anlat beyin terk etmis mürütler zombilesmis
KARAR OKURU 12 Ocak 2019 01:58
0
Amele gibi çalışsınlar oralara gidip! Eşşek olduktan sonra sırtına binen çok olur!!! Allah akıl fikir versin diyeceğim ama olsa da kullanmıyorlar!!!
erol karaca 11 Ocak 2019 16:23
Birey olmak zor bir is. Murid oldunmu sen dusunmek zorunda degilsin. Baskalari senin adina o isi yapiyor.
Muhsin Karaer 11 Ocak 2019 14:36
"kim hangi dünyaya kulak kabartmışsa öbürüne sağırdır!"Kim hangi arkadaş çevresinden etkilenmişse,kim hangi damardan beslenmişse ömür boyu mutlak ve tek hakikat olarak o yolu,o hizbi o meşrebi-tarikatı-örgütü-örgüt liderinin kutsiyetini ve aşılamazlığını yüceltip duruyor.Sağ-sol fark etmiyor.Tabu, dogma,körü körüne bağlanıp militanlaşma,lider kültü,feda kültürü,muhaliflerin korkusundan beslenme ve imhayla ihya olunacağı önkabulu.Saplantı,şartlanma. Özgür ve açık toplum hayal sanki.Okumayan eleştirel bakmayan toplumlara ilişkin hayalleri"üto
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 14:27
Eric HOFLFER "Bir ideoloji, yandaşlarını hem etrafındaki gerçekliklere,hemde kendi benliklerine de yabancılaştırır.Fanatik inanır,kendi kininin,husumetinin,değersizliğinin ve sahtekarlığının bilincinde değildir.Bilinci ile gerçek benliği arasında duvar vardır." der.
Serpil Güleç 11 Ocak 2019 14:17
Vaktiyle kardeşim Üniversiteye gittiğinde YURT çıkmadı.Babam:"Kızdır,tarikat yurdunda kalsın,gözümüz arkada kalmaz"saikiyle daha hareket etmeden FETÖ nasıl olduysa kaptı.Ablası olarak'hür fikri'önemsediğimden sünepe kişilik,akli sefalet yaşamasın diye karşı çıkmıştım ne çare YURT(KYK) yetersiz,yedekte bile isim yok.Sonra tüm dünyası"gazetesi,ağlayan hoca,vaaz kaseti,himmet.."oldu.Akıl zimmetlenmiş.İyi ki hür düşünceli duruşum baskın çıktı da kendi ikliminde filizlenen bir kız oldu.YURTlarHükümetlerceBİLİNÇLİ YAPILMADI!İnsan mecbur,muhtaç
erol karaca 11 Ocak 2019 20:30
1
Evet. Harika bir terim: AKLIN ZIMMETLENMESI. Butun meselenin ozu bu. Dava diye dayatilan gorusun mahiyeti fark etmez. Aklin zimmetlenmesi..ve birey olamama
Sıddıkiyet makamı şehitlik makamından üstün.Kur' an' da yazıyor." ennebiyyin vessıddıkiyn veşşühedai.." Sıddıklık ömür boyu doğruluk üzere yaşayabilmek.Peygamberlikten sonra müminin ulaşacağı en üst seviye.Bu makam Hz Ebubekir' le temsil edilir.Cemaat ve tarikatlar bunu anlasa ve anlatsa yeter.
d 11 Ocak 2019 14:11
İslam tarikat olarak yaşanır ama cemaat olarak yaşanmaz.Tarikatlar kur an ve sünneti esas alarak yüzyıllarca samimi müslüman yetiştirdiler.Cemaat olduklarında ise dünyevileştiler,devletleştiler,siyasallaştılar.Cemaat oldular bakanlıklara adamlarını yerleştirme yarışına,devleti ele geçirme yarışına girdiler.Devlet kademelerinde torpilli mürid yerleştirme yarışına girdiler.Kur an ve sünnet ucuz menfaatler karşılığında satıldı.Feto yaptı şimdi başkaları o boşluğu dolduruyor.E yetenekli,liyakatli anadolu gençleri de dışarıya gidiyor
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 13:46
Sn ocaktan ! Basit ama önemli dokunuşları olan bir yazı olmuş yazınız. Fakat '' birey olmak'' tan bahsetmişsinizki çok elastiki bir konu. Neredeyse 30 yıldır insanları birey olma dolmuşuna bindirip ego şişirme seyahati yaptıran sonrada bencillik durağında indiren dolmuşçular var.
Seyfi Akçalı 11 Ocak 2019 13:46
Allah,insana akıl-irade vererek,imtihana tabi tutar ve'Eşrefi mahlukat' olarak niteler.Aklı,iradesi olmayanın imtihanı da olmaz.Kur'an'da sık sık"Düşünmez misiniz, akletmezmisiniz.."tefekküre davet mesajlar vurgulanır."Okumayı, yazmayı öğrenmenin ne faydası var ki, düşünmeyi başkalarına bıraktıktan sonra!"(Hauschkam)Okuyan,düşünen,sorgulayan..Bu özellikleri haiz olmayan çarçabuk galeyana gelir,mobilize edilir,bindirilmiş kıta olur.Adı kuru kalabalık,yığın olur!Provokasyon,ajitasyon,kabus,felaketler..beyinsizliğin eseri.Akla,düşünceye ipotek..kendine zul
Çok doğru ve yerinde bir öneri olmuş bu kitap:Hayat Yolunda...İlkini 22 yıl önce alıp,okumuştum,yeni baskısını da aldım.Masamda...Kalabalıklar içinde olmak değil,"birey" olmak /olabilmek çok önemli.Eric Hoffer,"Kalabalık,zayıf insanın güçlü taklidi yapmasıdır "diyor bir sözünde.Bunu başarmadan orta gelirin her türlü tuzağından kurtulmak mümkün olmayacaktır.Hele hele zihinsel tuzaklardan "kurtulmak" gerekmektedir.Analitik aklı geliştirmek için...
İnsiyator. .. 11 Ocak 2019 12:40
İdeolojik Muridler ömür boyu hizmet eder caniyla, malıyla ideolojik teorisyenlere her çağda vardı, var olacaktır. Bir de Teolojik teorisyenlerin Muridleri var. Onlarda Kutsallık atfedilen efendilerine taparlar. Oysa İSLAM LA İLAHE ILLALLAH Özgürlük Bayrağını kişinin eline vermiştir. Sadece tek Hakim Yaradandir. O da Kudretini ve Hakimiyetini Kimseye vermez. !!..Gerçek bir İslam Bilgesi Nefsine değil Hakka tapar ve davet eder. Kendi aradan çıkar. Tek çare Merdiven altlarini temizlemek kontrol altına almak. !
musto 11 Ocak 2019 12:18
STFA Gebzede körfeze bakan tepede inanç vakfı okulu kurmuş bu okul belli bir zeka seviyesi yüksek fakir çocukların üst düzeyde eğitimi amaçlanmış ve gebzede meslek liseleri kurmuş aynı dönemler fetönün okulları biri kendine biat etmiş asker diğeri topluma hizmet etsin vatana borçlarını ilim ve bilimle ödeyecek insanlar yetiştirmek.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 12:01
Değerli karar okurları; 12 eylül 1980 askeri darbesinin generallarına bir görev verilmişti ağababaları abd tarafından. Türkiye’de sol, sosyalist, komunist harekatın yok edilmesi için tarikatların ve dini cemaatların önü açılıp desteklenecektir. Bakın 12 eylül askeri darbesinde Kürtler, solcular, ülkücüler büyük kıyıma uğratılırken muhafazakarlara ve islamcılara dokunulmamıştır. Amaçlarına ulaştılar. Düşünmeyen, yargılamayan, neden niçin sorularını sormayan , biat eden bir nesil yetiştirildi.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 16:33
4
dindar ve kindar bir nesil
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 11:32
Neden sadece işi Fetöcü ve benzeri yapılara fatura ediyorsunuz.İslamcı camianın,dernek,vakıf,parti teşkilatlarında özğür düşünce ve fikir geleneği yok ki.Şu an AKP liler bir Fetö,Menzil, İskender paşa,İlim Yayma gibi yapılardaki insanlardan mantelite olarak ne kadar farklı.!!Taklitçilik,nakilcilik. Bu yapılardan uzak olan insanlar daha özgür düşünce,fikir sahibi..
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 16:56
4
11.32, Bu söyledikleriniz çok farklı kurum ya da cemaatlerdir. Ak Parti, siyasi bir harekettir, dolayısıyla üyelerinden bazıları bir cemaat mensubu olsa bile kurum alarak kendisi cemaatler üstüdür. Fetö, Erbakan'ın 40 önce söylediği gibi, İslami bir yapı değil, aksine ecnebi İstihbarat örgütlerinin Türkiyeyi kontrol altında tutmak için ürettikleri İslami görünümlü ajanlık faaliyetidir. Erbakan'ın hiç bir sözüne değer vermediğimiz gibi bu sözüne de değer vermedik. Menzil, bu işlere bulaşmamış maksadı kendilerine göre iyi Müslüman yetiştirmek ol
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 11:23
Hz İbrahim Allah'ı ararken sorgulamadı mı? Önce Ay'a, sonra Güneş'e ilah dediği söylenmez mi Kur'an'da? Biz babamızdan böyle gördük deyip put inancına devam etmemesi nedendi? Aklını kullandığı için olabilir mi? Peki Yüce Allah Yunus-100'de "Allah, düşünüp akıl etmeyenlerin üzerine murdar bir darlık, bir sıkıntı verir." demiyor mu? Kur'an yerine fıkıh kitaplarındaki "şeyhinin karşısında musalla taşındaki ölü gibi olacaksın" inancı hakim olduğu için toplumda, elbette sorgusuz biat ederler, ben, şeyhi emretti diye kendi karısını şeyhi ile nikahla
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 11:15
Zamanında kendilerine haksızlık yapıldı mı insanları sokağa çağıran, gösteri ve yürüyüş yapanlar şimdi yaptıkları haksızlıklara tepki gösteren, yürüyüş, gösteri hatta basın açıklaması yapanları dahi dış güçler vatan haini gibi görür hale geldiler.
Berivan Tutdere 11 Ocak 2019 10:29
“Sürüden ayrılanı kurt kapar”teranesiyle büyüdük,telkiniyle sürü olduk.Sürü deyince güvenimiz zedelendi,yetersizlik hissettik.Karşımızda bir sürü SÜRÜ vardı.Kim önce bizi’Kaptatsa’oraya Bağlı sonra da BAĞIMLI olduk.Düşünemedik ki kurt değil insan da insanı kapıyormuş.Belli kalıplar içinde his,fikir,istikamet,karakter yontulur.Hizbini, meşrebini Nuh’un Gemisine benzetirsin.Bizden olan kurtulur olmayan çok da muteber değil,felahı güç fert/güruhtur.Figüransın sadece.İRADEsini RAM eden fanatiksin,bir halkasın zincirde. Zihninde pranga,tercihind
metin p. 11 Ocak 2019 10:25
BÜTÜN ZAMAN VE ZEMİNLERDE toplumsal sorunların temeli SÜRÜ PSİKOLOJİSİ ile hareket eden insanların AKILLARINI KULLANMAMALARIdır.Kuran kerimin bir ayetinde ALLAH AKLINI KULLANMAYANLARIN ÜZERİNE PİSLİK(sıkıntı,zorluk,başarısızlık,musibet)BOCA EDER buyurulur.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 09:22
Ya taraf olursunuz yada bertaraf diyen Siyasi partiler ideolojiler cemaatler tarikatler..vs bunlar karşısında bireyin özgün kişiligini koruyabilmesi mümkün mü hocam...
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 08:50
Ocaktan ebedi şeflik dönemi gibi değilmi ne guzel türkün tanesiydi kitaplar hala tek ideoloji olarak bu yobazlık i genç beyinlere şırınga ediyor
Aydinoglu 11 Ocak 2019 08:40
Islamiyet ancak cemaat halinde yasanabilir. Hz Omer Peygamber islam terbiyesine ikna ettigi fertleri cemaatlestirerek en sonunda kamu duzenine donusturunceye kadar gorevine devam eder. Imami azam Ebu hanife.
evin 11 Ocak 2019 08:11
islamın ciddi reformlara ve yeni yorumlara ihtiyacı var acil olarak...yoksa batı ve çin arasında ufalanıp tarihe karışacak...
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 08:47
14
Kafirler istemese de Allah nurunu tamamlayacaktır Bırakınız lütfen bu hadsiz lafları
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 08:48
3
sen tarihe karpştın da haberin yok...
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 09:34
12
"Kemalizm aslında büyük ve esaslı bir din reformudur." (Falih Rıfkı Atay), Kemalizm ibadetler dışındaki bütün ayet hükümlerini kaldırmıştır. (Falih Rıfkı Atay). Aynı zihniyet, 1940'a kalmadan İslam'ın, Batı bilimi karşısında tamamen ortadan kalkacağını da söylerdi... 90 senede bir arpa boyu yol alamayan Kemalist, aynı martavallara devam ediyor.. Nasıl eğitebiliriz? Neler yapabiliriz? Kemalci kara kalabalıkları 21.yy'a nasıl intibak ettirebiliriz? Çok karamsarım.
Hari Seldon 11 Ocak 2019 11:23
5
islam afrikada demografik dinamiklerle büyüyecek görünüyor. muhtemelen fakirlik ve istikrarsızlık da bunu besleyecektir. türkiyede de küresel ısınma sebebi ile çölleşme ilerliyor. son 50 yılın verisi türkiyenin kuraklaştığını gösteriyor. bu daha da büyük bir hızla ilerleyecek. dolayısı ile büyük istikrarsızlıklara sebep olacak (NASA Suriye iç savaşının küresel ısınmanın getirdiği kuraklık sonucu çıkmış olabileceğini savunuyor). o ortamda islam güçlenir.
metin p. 11 Ocak 2019 14:30
1
insanlığın son ve tek umudu olan islam tarih değil,gelecektir.future islamı konuşmaya devam edecektir.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 08:06
Bizim dinimiz de itaat kültürü var sahabe hiç sormadan savaşa atılıyordu, bir cihat ruhu. Bu ruh tarikat ,cemaat parti her yerde var. Bu gün partilrimizde aykırı fikir beyan eden ihraç için parti disiplinine sevk ediliyor,yani mutlak itaat. Bu kültürle binlerce insanımız cephelerde şehit olmuştur... Türkiye de her partinin il başkanı,her cemaatin il sorumluları her tarikatın il vekili var..ve bunlar devlette öneli noktalardalar. İtaat edenlerin adamları her makama geliyor ..Bunu sorgulamak lazım. Hukuk liyakat olmalıdır. Yoksa problem problem
peyami 11 Ocak 2019 06:34
İdeoloji, cemaat, kamp, koro, sürü yüz binlerce yıl evvelki atalarımızın, yani primatların, en belirgin özelliğinin bir nevi modern zamanlarda hortlamış biçimi. Korkunun ve güven arayışının bir sonucu. Dışlanmamak için bir gruba dahil olmak isteyen liseli gençlerin iç güdüsel olarak yaptıkları şey. Lafı uzatmayalım. Gençlik partilere, siyasete ve siyasetçilere, ideolojilere, şeyhlere, imamlara mesafeli durmalı. Dikkat edin. Öz güveni yüksek birey, değil Fetöşe, IŞIDE bile katılmıyor. Hepsinin köken aldığı ideolojileri var. Mesafe çok önemli. T
peyami 11 Ocak 2019 06:20
Ortalama bir turistten profesöre, öğrenciden bilim insanına, yıllardır yabancıları dinlerim, gözlerim, anlamaya çalışırım. Bu konuda epey tecrübem var. Bana Türkler hakkında en çok söyledikleri: Bu denli aşırı politize olup da sandık dışında varlık gösterilememesi. Soğan fiyatlarının artması ya da yeşil biberin zam şampiyonu olması dahi siyaset yani siyaset her yerde. Lakin biz sadece siyaset konuşmayı seviyoruz.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 00:45
Bu iki kadar tehlikeli olan bir durumu, siyasilerin efsunladıklarını es geçmeyiniz lütfen. Ay'a dört şeritli yol yapılacak dense sorgusuz sualsiz inanacak bir nesil yetiştirenleri de unutmayın, kaldı ki bunlar bizzat vergilerimizle efsunlanıyor.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 00:33
Turkiye' nin en temel sorunu bu. Cozumu elestirel dusunebilen, farkli goruslere acik olan, uygarca tartisabilen, meselelere farkli acilardan bakabilen, farkliliklari zenginlik olarak gorebilen zihinler ve nesiller yetistirebilmek (gelismis ulkelerdeki egitimin ozu budur: elestirel dusunmeyi ogretmek, bilimsel zihniyeti gelistirmek). Ne yazik ki Turkiye' de egitim, siyaset ve toplum bunun cok uzaginda. Tam da bu nedenle 21. yuzyil kaybediliyor..Turkiye' yi gelistirip kurtaracak olan elestirel dusunebilen, fikri, irfani, vicdani hur nesillerdir...
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 11:13
2
Malesef o nesiller ve onları yetiştirecek olanlar ülkeyi terk ediyor artik. Bence bu ülke artık dönüşü olmayan noktayı geçti. Mahvolmaya mahkum.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 11:36
2
evet. kemalist rejimin en başarısız olduğu alan eğitim. 100 yılda gelinen yer facia. sorgulamayı öğretmek yerine islamı kemalizm ile ikame etmeye çalıştılar. sorgulayıcı bir tarih anlayışı yerine işlerine gelen uyduruk bir masalı ezberlettiler, tartışanı doğduğuna pişman ettiler. matematik öğretemediler. türkçe öğretemediler. eğitimi yaygınlaştıramadılar. ortalamayı yukarı çekemediler. türkiyede okumayazma oranı hala yüzdeyüz değil. annelerin üçtebiri okumayazma bilmiyor. dünyada böyle ülke kalmadı pek.
KARAR OKURU 11 Ocak 2019 00:33
TAHA AKYOL BEY bazı şeyleri bildiği halde hep saklar. Bunlardan biride FRANKURT OKULUNUN KİTLE TOPLUMU TEORİSİDİR. Adorno. Holkhenmaier tarafından GELİŞTİRİLEN kitleleri küçük bir azınlık tarafından esir ve sürü haline nasıl getirildiğinden hiç bahsetmez. Mehdi ve kainat imamları insanları nasıl sürü haline getiriyorsa medya patronları da öyle.
karar okuru 11 Ocak 2019 00:15
Taha Akyol en az bahsettiği ideolojiler kadar tehlikeli ve ahlaki zaaflar içeren "idealist insanları holding iştakipçisi ve savunucu memuru haline getiren" kapitalist savrulmalar konusundaki tecrübeleri de aktarabilmiş olsaydı ve yazınızda bu konuda da faydalı bilgiler bulabilseydik Sn.yazar...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN