Back To Top
S-400 flörtünün dayanılmaz cazibesi...

S-400 flörtünün dayanılmaz cazibesi...

 - Son Güncelleme: 22.07.2019 Pazartesi 08:11
- A +

Epey bir süredir içinde yer aldığımız NATO’nun düşmanı konumunda olan Rusya ile flört halinde olmayı mantıksal olarak izah etmekte açıkçası biraz zorluk çekiyorum. Elbette bağımsız bir ülke olarak Türkiye’nin çıkarları gereği her ülke ile ticari ve diplomatik ilişkilerinin olması son derece doğaldır, hatta gereklidir.

Ancak bizim Rusya ile özellikle savunma alanındaki ilişkilerimiz, yani füze alışverişimiz, biraz normalin ötesinde bir flört haline işaret etmektedir.

Konunun daha net anlaşılabilmesi açısında belki şöyle bir değerlendirme yapmak gerekiyor; biz NATO üyesiyiz ama artık Rus malı S-400 roket savunma sistemimiz var. Ve 29 NATO ülkesinin hiçbirinde Rus savunma aracı bulunmuyor.

Ayrıca Türkiye, çağımızın en gelişmiş savaş uçağı olan F-35’in ortaklarından birisidir. ABD, Avustralya, Danimarka, Hollanda, İngiltere, İtalya, Norveç, Kanada ile birlikte bu yüzyılın savaş uçağı projesine yüz milyonlarca dolar yatırım yapmış bulunuyoruz. Dahası, uçağın bazı parçalarını bizim şirketlerimiz üretiyor.

Aslında, biraz da NATO’nun arkasından dolaşarak Ruslarla girdiğimiz füze flörtünün çok daha garip bir tarafı var. Şöyle ki, biz müttefiklerimizle ortak F-35 projesini gerçekleştirirken, Ruslar da bize karşı, bizim ürettiğimiz savaş uçaklarını düşürmek için roket sistemleri geliştiriyorlar, mesela S-400’ler gibi... Yani biz şimdi kendi uçaklarımızı düşürmek için S-400 füzeleri mi alıyoruz? Sizce de bu işte bir gariplik yok mu?

Bir başka izaha muhtaç durum da şu; biz bu S-400’leri kime, yani hangi düşman ülkeye karşı kullanacağız?

Şu an itibariyle en problemli olduğumuz ülke Suriye... Bu ülkeden yapılacak muhtemel bir hava saldırısına karşı bu füzeleri kullanabilir miyiz? Elbette hayır, çünkü Suriye Rusya’nın en önemli müttefiki ve saldırı uçaklarının önemli bir bölümü Rus malı. Bu tablonun ortaya çıkardığı gerçekler de göstermektedir ki hiçbir şartta Rus savaş uçaklarına karşı, aldığımız bu Rus füzelerini kullanamayız.

***

Kısacası bu füze işinin Türkiye açısından stratejik bir anlam ifade edip etmediği tartışmalıdır, ama Rusya için aynı şeyleri söylemek mümkün değil. Zira Rusya hem ticari anlamda önemli bir satış yapıyor, hem de NATO’nun tam ortasında bir delik açıyor.

S-400 meselesini “Putin’in diplomatik bir zaferi” olarak değerlendiren İngiliz Times gazetesinin 19 Temmuz tarihli nüshasında yer alan şu ifadeler son derece dikkat çekici: “Türkiye’nin açıkça yönünü Rusya’ya çevirmesi, yıllardır NATO ve diğer Batılı kurumları zayıflatma çabası içindeki Putin için mühim bir diplomatik zafer. Nihayetinde Türkiye’nin 1946’da Batı’yla ittifaka girme kararının ardında Rusya’nın yayılmacı hırsları vardı. Bunlar haklı temellere dayanan kaygılardı.”

Kuşkusuz bu füze meselesinin, Türkiye’nin stratejik yön değişikliğinin bir sonucu olduğunu söylemek mümkün değil. Zira 19. Yüzyılda Türkleri Ukrayna’dan, Balkanlardan ve Kafkaslardan süren hangi Rusya ise, bugün de karşımızda olan aynı Rusya’dır. Dahası, hangi Rus kaygılarıyla NATO’ya girmişsek, bugün de aynı kaygılarla NATO’nun içinde yer almaya devam ediyoruz.

Belki tehlikenin farkında değiliz ama, eğer Türkiye F-35 projesinden çıkartılırsa elbette büyük bir ekonomik kayba uğrayacaktır, ama esas tehlike TSK’nın savunma sisteminde oluşacak olan zaaftır. Zira şu anda Türk Hava Kuvvetleri’nin elinde bulunan F-16 savaş uçaklarının ömürleri tamamlanmak üzeredir. ABD ordusu 8 bin saati dolduran F-16 uçaklarını emekliye ayırıyor. Bizde de bu süreler dolmak üzeredir. Dolayısıyla, F-16’ların yerini alacak olan F-35’ler Türkiye için de son derece önemlidir.

Eğer ciddi bir stratejik yön değişikliği yaparak NATO’ya veda edip, Rusya’nın safında yer almayacaksak aklın ve reel dünyanın gereği neyse onu yapmak durumundayız. Evet büyük hayaller kuralım, ama gerçekliğin dünyasından kopmadan...

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:52
Zorluk çekmekte haklısınız. Ben de Merhum Adnan menderes'in neden SSCB'ye yanaşmak istediğini anlayamamıştım. Yeşil Ordu'nun neden SSCB'ye yanaşmak istediğini anlamamıştım. Patriotların neden Türkiye'ye verilmediğine geri çekildiğine, F35 verilmemesinin asıl sebebinin ne olduğuna bakın. Bence F35 ve diğer silahların verilmeme sebebi Akdenizdeki hidrokarbon ürünler. Bayım sizce nedir?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 23:12
Herkes S-400 cü veya F-35 ci olmuş. Bilende konuşmuş bilmeyende. Teknik anlamda bir yazı yok mu. Herkes laf salatası yapıyor. Bu konular bu konuyu bilen uzmanlarda dinlersek daha iyi olacak gibi. Benim bakış açımda; Amerikanın F 35 leri vermemek için bahane olarak S 400 leri kullanıyor olması. Bir de her olayı ideolojik olarak herkes değerlendirmesin. Geniş açıdan baksın.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 21:14
Anladık Klasik Batı rivirivinin hatırına, Batının her türlü hergeleliği sana hoş görünüyor...
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 20:37
S 400 Tayyip karşıtlarının kimyasını bozmuş. Ne diyeceklerini şaşırmışlar...
alemdar 22 Temmuz 2019 17:09
Türkiye'nin bölgedeki tek rakibi/düşmanı Doğu Akdeniz, ve Akkuyu nükleer santrali düşünüldüğünde İsrail'dir. Ayrıca ihraçlardan sonra ordumuzun pilot mevcudu NATO standartlarının çok altına düşmüştür. Yıllarca hava savunmasını F-16'larla sağlayan bir ülke olarak sanırım bu zafiyeti bir süre S-400'lerle gidermeyi düşünüyoruz...
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:07
Konuları biraz çarpıtıyorsunuz bir kere sadece türkiye kullanmıyor yunan da s 300 kullanıyor. Bugün türkiye'nin en büyük düşmanı ABD ve nato dur. Türkiye buna göre hazırlık yapmalıdır. Bunları siz de çok iyi biliyorsunuz.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 19:10
1
Erdogan Turkiye' yi cikarsin o zaman NATO uyeliginden...ne duruyorsunuz?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 19:13
2
Hemen NATO'dan çıkıp İncirlik'i kapatalım o zaman.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 16:57
Putine diplomatik bir zafer kazandırmanın da bir karşılığını alsaydık keşke, ancak domateslerimizi bile hiç tereddüt etmeden geri çeviriyor..
mehmet 22 Temmuz 2019 23:02
0
patriot alsak zaferi biz kazanacaktık yani
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:41
Ocaktan, olup biteni anlamakta zorlanıyorum, çünkü “… biz NATO üyesiyiz ama artık Rus malı S-400 roket savunma sistemimiz var. Ve 29 NATO ülkesinin hiçbirinde Rus savunma aracı bulunmuyor.” diyor. Demek ki, o 29 ülkenin “bağımsızlık” gibi “kutsal” amaçları yok. Bu da normal, çünkü, onların reisleri yok. Acınacak haldeler doğrusu.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:27
3
Sorma. İspanyollar, Norveçliler, Almanlar her gün karalar bağlıyor. Biz niye bağımsız değiliz, niye Türkiyedeki gibi bir reisimiz yok diye.
Murtaza 22 Temmuz 2019 15:35
Trump bile Türkiye s-400 konusunda haklı diyor ama bizim kuyruk acısı olan tipler hala anlamiyor .anlamak zeka işi değil niyet işidir alayının bir kuyruk acısı var o yüzden anlamaya niyetleri yok.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:28
1
Haklıyız da, nerede nasıl kullanacağız o S400leri? Bir de f35leri napıcaz?
Şahin 22 Temmuz 2019 17:31
1
@Murtaza: Trump bir siyasetci değil bir emlakcı ve tüccar! O bize Patriotları satamadığı icin üzgün, yoksa bizim haklı veya haksız olmamı onun umrunda değil. Bunu da anlayacak kapasite baziılarında yok.
Adem Uğur 22 Temmuz 2019 15:37
Amarika PATRİOTLARI vERMEDİGİNDE nİYE sesiniz Çıkmıyordu Biz ozaman nato üyesi değilmiydık Bu karın ağrınız NİYE
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:26
4
ABD teknoloji vermem dedi. patriot vermem demedi. eurosam alsaydık. s400 ısrarı niye? hesap ne?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:16
Savunma sisteminin uçakları dost veya düşman olarak tanıması bir yazılım meselesidir, halledilir. Hükumetin hatası, Amerika'yı muhatap almasıdır, buradaki muhatap yalnızca NATO yönetimi olmalıydı. Muhalefetin hatası ise fiyatı sorgulamamak, S-400 paketini 625 milyon dolar birim fiyattan aldık, bildiğim kadarı ile 500 milyon dolar rayici var. Açıklaması olmalı.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:51
5
Savunma teknolojilerinden bir haber olduğun “yazılım meselesi halledilir” demenden belli. O işler öyle kolay değil.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:08
2
Mesele yazilim meselesi degil. Sistemin icinde 2 bilgisayar olmasi meselesi. F-35leri bize verirlerse S-400 sistemine entegre etmek icin butun bilgileri S-400 bilgisayarina yuklemek lazim. Bu da F-35in bilgisayarini Ruslara vermek demek.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:33
1
nasıl halledilir? mesala rus uçaklarını s400e nasıl düşman olarak tanımlarsın? kendi nato uçaklarını dost olarak tanımlarken diğer nato uçaklarını nasıl düşman tanımlarsın? incirlik ne olacak bu durumda?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 20:46
0
Arkadaşlar, F-35'in sırlarını vermek isteyen, uçak hangardayken çağırır Rus uzmanları, bağırsaklarına kadar incelerler, sır falan kalmaz. Amerika'nın korktuğu, savaş anında Ruslar'la gerçek zamanlı radar bilgisi paylaşımı. Polonya'da faal hem Amerikan F16 hem de Rus Sukhoi-17 savaş uçakları var, ikisini de uçuruyor. Amerika bize Patriot satmadı, hatırlarsanız Hollanda'nın Patriotlarını getirip kurdular, teknolojisini paylaşmadı, başka yerden alınca da olmaz diyor.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:15
Konya merkezli 6 ilde düzenlenen yasa dışı bahis operasyonunda, örgüt lideri olduğu ileri sürülen Kürşat Tavşan'ın (37) ve eşinin de aralarında bulunduğu 21 kişi tutuklandı. Örgüt liderinin soyadından esinlenerek *Bugs Bunny* adı verilen operasyonda 2, 4 milyon lira para, 400 bin lira değerinde altın ve pırlanta ele geçirilirken, örgütün 132 milyon değerindeki 65 gayrimenkulüne, 20 otomobile el konuldu. Ayrıca örgüt üyelerinin kullandığı 537 banka hesabına da tedbir konuldu.
Muhtefi. . 22 Temmuz 2019 14:29
S-400 ne yer, ne içer. Nasıl koşar, ne zaman koşar. Ne kadar koşar. Yorulduğu zaman nasıl dinlenir. Sonra nasıl hızlanır. Bozulursa nasıl civatalarini sokeriz , takarız. Yenisini yapabilirmiyiz veya ilham alarak benzeri veya daha iyisini. ? Bu sizi, bizi asaaar,Kahve Muhabbeti ötesini geçmez lakirdilar, Diğeri konvansiyonel mantıkla Batinin peşinden gitmek cook Akla gerek yok :)).sen,ben yapabiliriz. Türkiye Cumhuriyeti Sınırları,Siyasi sınırlar üstüdur.Zeki,Bilgelikle ve Cesaretli olacağız.! Herkese zor bir Asır geliyor. !..
Süheyl CALISKANOGLU 22 Temmuz 2019 13:40
Hepimiz S-400 uzmani olduk,ben olamadim ne yazik ki,"davul biz de,tokmak Putin'nin Rusya'sin da oluyormus.Devamli "kilitli bir sistem,Putin, isterse aciyor veya kapiyor,yani biz kafamiza göre takilip oraya buraya "sallayamiyoruz'füzeleri!..Politika bu bir gün olur,Putin'de FETÖ gibi "onu ister,bunu ister'Bizde ne istedinde almadin,yetti gari dersek'olmaz olmaz deme,Rus basar kilidi,biz de kaliveririz ortada. Yanliz kalirsak calariz ABD'nin kapisini.Benim uzmanligim burda bitiyor,kirmiz ve yesil yorumlara kapimiz her zaman aciktir, velinimetimizdir(!)..
Şahin 22 Temmuz 2019 17:36
2
S400 sistemi Türkiyeye "teslim" bile edilse, sisteme hep Ruslar bakacak, Türk askerler kontrolu "tam" almayacak. Şimdi bunlar Suriyeden gelen Rus yapımı roketlere karşı mı bizi koruyacaklar? Hadi ordan
mehmet 23 Temmuz 2019 15:50
0
şahin arkadaşım patriotları senmi kontrol edeceksin?
E.K 22 Temmuz 2019 13:19
Bolgemizde ihtimalen en buyuk rakibimiz Rusya..Bu fuzeler Rus ucaklarina karsi etkili mi acaba? Ya da kime karsi kullanacagiz bu pahali silahlari? ..Ele alemin yaptigi silahlara tonlarca para harcayacagimiza depreme hazirlikli olsak ! Kara yollarimizin hali ortada, is guvenligimiz yok, ama fuzelerimiz var....
Mustafa Soylutürk 22 Temmuz 2019 12:27
Ak partiye Sayın Cumhurbaşkanına muhalif olabilirsiniz..Lakin ülkenin güvenliğine karşı olmak kime veya nerelere selam çakmaktır?...
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 14:09
6
Ülkenin güvenliğini tehlikeye atanlar, iktidarları uğruna NATO ile ilişkileri bozanlardır. Türkiye'ye Rusya'dan daha büyük tehdit yok. Ülkücü+islamcı+avrasyacı koalisyonu kendine başka bir şeyi tehdit görüyor olabilir.
Mustafa Soylutürk 22 Temmuz 2019 17:06
1
Ne Amerika ne Rusya ne de Çin ..Her şey Türk tarafından Türk için...Artık CIA nın AB nin İMF nin İngilizlerin Gladyo egemenliği son bulduğunu sağır sultan duydu ...
Okur ve sorar 22 Temmuz 2019 12:24
3-Düşünceleri olayları birbirleriyle çarpıştırarak, sürekli sorular sorarak görünenin ötesini düşünmeye çalışmak gerek. Gerçekler güneş gibidir. Gözümüzü bozar korkusuyla güneşe bakamadığımız gibi, zihnimizi, aklımızı, alışkanlıklarımızı bozar korkusuyla ve önyargısız olamadığımızdan gerçekleri öğrenip onlarla yüzleşemeyiz. Önyargısız mıyız ?
Okur ve sorar 22 Temmuz 2019 12:20
2-Görünenin ötesini bilmek gerçeğe yaklaştırır. Görünenin ötesini araştırıp incelemeye çalışmak bilgiye sahip olanların işidir. Araştırma, inceleme, değerlendirme yöntemleri hususunda bilimsel bilgiye sahip olmayan görünenin ötesini göremez. “Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olurmu !” Görünen görünüyor zaten, başkaca neyi görmek gerekir ki ?! “Hiç kör ile gören bir olurmu !” diyerek, gerçek körlerin birçok bakar körlerden daha üstün kişisel özelliklere sahip olduklarını bilerek, bakar körlükten kurtulmak için etrafta neler olup bittiğini önyargısız olarak görmeye çalışmak gerek.
Okur ve sorar 22 Temmuz 2019 12:18
1-Gerçek nedir ? Gerçeği bilenin bildirdiğidir. Gerçeği kim bilir ? Önyargısız olarak bilimin ışığında inceleme, araştırma yapan bilir. Önyargı nedir ? Bilinenlerin doğruluğunu kontrol etmeksizin kabul edilenlerin tümüdür. Önyargısızı nasıl tanırız ? Kendimizin önyargısız olduğumuza kesin kanaatimiz varsa önyargısızı tanırız. Kendimizin önyargısız olduğumuza nasıl karar vereceğiz ? “Benim düşüncelerimde, görüşlerimde, kararlarımda hatalar, eksikler, yanılgılar olabilir” diyebilme dirayetini, basiretini, cesaretini gösterebilirsek önyargısızlığa adım atmış oluruz.
selam çağrısı 22 Temmuz 2019 12:01
evet s300ü olan nato ülkesi olsa das400ü olan nato ülkesi yok...çünkü onlar abd'den hava savunma sistemi alıyorlar...bizim de s400 almamızın sebebi de, abd'nin körfez krizinden beri defalarca talep etmemize rağmen bize hava savunma sistemi satmamaları olmuştur...trump da bu gerçeği görüp itiraf ederken sen neyin kafasını yaşıyorsun?...batı karşısında duyulan bu aşağılık kompleksi nedir, neyin onursuzluğudur?...
Amerika diyor ki: 22 Temmuz 2019 10:49
Amerika diyor ki: "Ben size silah satmam, başkasından alırsanız da yaptırım uygularım." İç siyasi çekişmelerden dolayı, bu kadar net durumda eveleyip gevelemek yakışık almıyor.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 12:42
5
ABD silah satmam demiyor, teknoloji vermem diyor. Ayrıca patriot almak zorunda da değilsin. Fransa-İtalya yapımı eurosam da bir alternatif. Kimsenin itirazı yok. Bence bu s-400 işi, Türkiye'yi Batı'dan koparmak için bir tezgah. Avrasyacıların ve Rus devletinin tezgahı. İslamcılar zaten rasyonel düşünemiyor.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:49
1
12.42, Amerika ne derse onu yapalım diyorsun. İstesen PKK'ya silah gönderelim... Amerika onu da yapıyor... Ya hu Trump diyor ki bu S-400 konusunda Obama hükumeti kabahatli. Sen hala Amerikanın avukatlığını yapıyorsun... Senin içine Tayyip kaçmış... Bir cinci bul seni okusun...
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 14:00
0
00:49 Ben Türkiye'yi savunuyorum. Sen Erdoğan'ı ve iktidarın nimetlerini savunuyorsun. Aramızdaki fark bu.
Bu yazı Mehmet Bey'e yakışmamış! 3 nato ülkesinde (slovakya,bulgaristan ve yunanistan) S300 adlı Rus savunma sistemlerinin olduğunu nasıl bilemez veya bilmez!
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:39
4
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak ülkemizde en yaygın alışkanlıklardan biri. Sabri bey ben doğrusunu aktarayım; S-300'ler Bulgaristan ve Slovakya'ya Nato üyesi olamadan gelmiştir. Yunanistan'daki S-300'ler ise Kıbrıs Rum kesimi tarafından siparişi verilen, Türkiye'nin tepkisi üzerine Yunanistan'a aktarılmak ve orada depoda tutulmak zorunda kalan sitemdir. Üstelik Kıbrıs Rum kesimi bu siparişi verdiğinde ne AB üyesi ne de Nato üyesidir. Halen de Nato üyesi değildir. En ufak bir araştırmada bu bilgilere ulaşmak mümkün.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:40
4
Bilmez mi bilir tabi işine gelmez. Kinleri akıllarını esir almış
Sabri Ayçiçek,(E) Eğitimci. 22 Temmuz 2019 13:33
3
Dış politika benim "polemik" yapacağım bir alan değil.Ancak yazdığım bu bilgileri,11.04.2019 tarihli KARAR gazetesinde okumuştum.O günkü gazete "tıklanırsa" "NATO üyesi 3 ülke S 300'leri kullanıyor" başlığı görülecektir.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:26
1
Nato üyesi değilken sahiplermiş. Niçin üyeliğe alırken bunları pasiflerştirin, ilga edin denilmemiş? ÇOK ÖNEMLİ İSE
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 09:32
Sırf laf olsun torba dolsun yazısı. Yahu arkadaş İran dan sonra Pentagonun Türkiye işgal tatbikatı deşifre olunca s 400 savunma sistemi acil alındı. Bu karar siyasi değil askeri ve beka kararıdır. Kılıçdaroğlu bile çark edip S-400 ü savunuyorsa karar gazetesi artık size laf düşmüyor
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 08:10
Alinur beyefendiyi asıl şimdi yazmanız gerekmez miydi
karar okuru 22 Temmuz 2019 08:09
Neredeeen nereye! ..
Sabır! 22 Temmuz 2019 07:39
Duruşunuz bu olunca,Ak partisi ile aranızdaki mesafe de gittikçe açılıyor.15 Temmuz milattır.Hala bu olayı yokmuş gibi farz edip siyaset yapmaya kalkıyorsunuz. S- 400 ler doğu Akdeniz için gereklidir.İran, Irak ve Suriye, Türkiye için Tehdit değildir.Tehdit olan pyd dir, pkk dır.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:31
5
Kesinlikle haklisiniz, s400 leri pkk ve pyd nin savaş uçaklarina karşi kullaniriz.
Sabır! 22 Temmuz 2019 14:18
3
Zeka düzeyin bu mu?Bak ne yazmışım.Doğu Akdeniz için gerekli demişim.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:33
2
Doğu Akdeniz'in neresine gerekli? Orada AB+ABD+İsrail+Mısır anlaşması var. En ufak bir askeri çatışmada senin 2 S400 bataryanın yerle bir edilmesi 5 dk sürmez. NATO'dan kovulmaktan, ağır ekonomik ambargolardan bahsetmiyorum bile.
Şahin 22 Temmuz 2019 17:42
1
@Sabır!: Asıl zeka sorunu sizde. "Doğu Akdeniz" icin diyorsunuz ve "İran, Irak ve Suriye, Türkiye için Tehdit değildir" diyorsunuz. Doğu Akdeniz'de bize tehdit olan hangi ülke var ki? Kıbrıs mı, İsrail, Lübnan, Gazze mi?
Sabır! 22 Temmuz 2019 18:42
0
Cehalet bu işte,Savunma füzeleri onlar Türkiye ye yönelik olarak Uçak Füze kullanılmaya kalkışılırsa, karşılık verecek.Bu Füzeler kurulmadan önce böyle bir saldırı olursa karşılık verilemezdi.Şimdi durum farklı,Bu füzeler 1 dakika içinde hedefe kilitleniyor.5 dakika içinde koca bir filoyu yok eder.
Sabır! 22 Temmuz 2019 18:47
0
Yaptırım diyorsun.Bunu ABD başkanı bile ağzına almıyor.İncirlik nerde?Ya kürecik radarı bunları kapatıyorum derse Türkiye Kürecikten dolayı Rusya ve İrana karşı sağır kalır bunuda bliyormusun.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 14:03
0
Sen ciddi ciddi NATO ile bir çatışma halinde dört adet Rus kontrolünde S400 bataryası ile Doğu Akdeniz'de askeri üstünlük sağlanır mı sanıyorsun? Ülkeyi yöneten kafa buysa işimiz Allahlık.
Saçlar o biçim 22 Temmuz 2019 07:19
Koca bir ülkenin geleceğini bir kişiye tevdi ederseniz olacağı bu.Tabi bu arada Batının bize hasmane tavırlarıyla bize karşı saldıran terör guruplarına verdiği desteği de es geçmeyin.Tmm Rusya ne kadar dost olur onu soralım da. Pekii Batı bize ne kadar dost ve müttefik diye sormayalım mı.Batı hep bizi tek taraflı kullanmak istiyor.Bizim çıkarlarımız yok sayılıyor.En bariz örn Doğu Akdeniz'deki ve Suriye'deki durum.Ne Batı ne Rusya, Bğmsz TR. bunun içinde dindar/kindar oy deposu degil adam gibi üreten namuslu mühendis fikri hür nesil yetiştirip ekonomik ve askeri güç olmak gerekir.
Yunanistan daki S 300 leri hatırlatmak isterim
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 09:52
4
İstemezsin. Onlar paketleri açılmadan depoda çürüyor.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 11:04
4
"Paketleri acilmadan depoda çürüyor.."muş? Gitmis gormus ve yillardir d başında nöbet tutuyor sanki! İnsanda azcik haysiyet karakter yoksa saman yedirmek lazim. Gayet aktif halde kullaniliyor. İsrail/abd ingliz fransiz hepside rontgenini çekti
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:15
Saldiri dogusan Rusya cenahindan gelirse ve yanliz kalirsak ne olacak? S-400 kime karsi kullanilacak. Nato ulkeleri mi bize saldiracak?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:06
Turkiyede akil devreden cikmis vaziyette. Insallah korktugum basimiza gelmez ama gelirde biz bu fuzeleri gercekten kullanirsak bu fuzelerin alinmasini zafer diye gosterenlerin kacacak deligi olmayacak.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:19
3
Bu füzeler taarruz değil savunma füzeleridir yani birisine atacak değiliz. Böyle bir cahillikten utanmalısınız ayrıca.
akil 22 Temmuz 2019 14:56
3
Turkiyede 'akil' demek SINIRSIZ AB-D hizmetciligi, 'akil'lilarda fetoculer oluyor heralde
Karar Okuru 22 Temmuz 2019 05:58
S400 den önce bir NATO ülkesi olan Yunanistan S300 satın almıştı ama depoya kondu. Şimdi S400 üzerinden yok kırılma yok tarihi karar diye ortalığı ayağa kaldırmanın gereği yok. Rus uçağı konusu ve rahip Brunson kırılmalarını da hatırlayalım. Yeterince sert söylenince her tür dayılıkta pardon detirtirler.
Karar okuru 22 Temmuz 2019 05:07
Türkiye'de Fetö haini ile darbe yaptıran ABD, haine kol kanat geten ABD, PKK canilierini 20 bin tır dolusu silahla donatan ABD, bize füze satmayan ABD bunlara rağmen Rusya'dan silah satın alınca reel dünyaya dikkat edecek olan Türkiye...
Şahin 22 Temmuz 2019 17:45
2
"20 TIR dolusu silah", önce "20 bin ton silah" ve şimdi "20 bin TIR" oldu. Biraz mantık.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 01:30
Bu durumda kazanan kim??:Tartışmasız RUSYA
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:54
Putin, hem Türkiye’nin hava savunma sistemini kendi uçakları ve füzelerine karşı çalışmaz bir sistemle donattı, hem de Türkiye’yi F35’ten çıkartarak kendi savaş uçaklarına büyük bir üstünlük sağladı. Artık Rusya ile bir sorunumuz olursa eskimiş F16’larla kendimizi savunuruz. Ayrıca Mürted’e sevkiyat devam ediyor ama şu ortak üretim lafı havada kaldı? Hangi parçasını ortak üretiyoruz bir söylesinler? S-400’ü Nato sistemlerine karşı aldık. Başka açıklaması yok.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 20:46
0
Evet aynı Putin bunları yapabilmek için ABD'nin Türkiyeye patroit satmadına da mani oldu... ABD Türkiteye Patroit satsaydı Putin ne yapabilrdi.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:39
Niye NATO'ya girmiştik? Hatırlayan var mi? Kars ve Ardahan'i kim istemişti ikinci dünya savaşından sonra? Ya Boğazlar üzerinde kim hak talep etmişti? Ya (o beğenmediğiniz) İsmet Paşa kime, hangi devlete karşı direnmişti? Sahi bunlari bilen, yakın tarih okuyan varmı?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 08:40
17
Yok. Bi sen biliyorsun bunları. Ha bizimde bildiklerimiz var mesela bu ülkedeki bütün darbeleri Abd yapmıştır. Menderes ruslara yakınlaşınca asılmıştır.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 00:34
Koca bir ülkenin geleceğini bir kişinin hırsına ve kibrine tevdi ederseniz olacağı bu.Tabi bu arada Batının bize hasmane tavırlarıyla bize karşı saldıran terör guruplarına verdiği desteği de es geçmeyin.Tmm Rusya ne kadar dost olur onu soralım da. Pekii Batı bize ne kadar dost ve müttefik diye sormayalım mı.Batı hep bizi tek taraflı kullanmak istiyor.Bizim çıkarlarımız yok sayılıyor.En bariz örn Doğu Akdeniz'deki ve Suriye'deki durum.Ne Batı ne Rusya, Bğmsz TR. bunun içinde dindar/kindar oy deposu degil adam gibi üreten namuslu mühendis fikri hür nesil yetiştirip ekonomik ve askeri güç olmak
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 08:45
12
Kafası karışık arkadaşım bugün Türkiye onun mücadelesini veriyor merak etme. Bak ne güzel yazmışın batının iç yüzünü. Türkiyenin bağımsızlığını hırslı, kibirli dediğin adam sağlıyo. Dindar diye aşağıladığın adamlar mühendisleriyle bağımsız savunma sanayisiyle ilgileniyorlar. Lütfen biraz tutarlılık
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 10:01
0
08:45 kafam karışık değil çok şükür. Ben bir kişiye bir ideolojiye taparcasına bağlananlara karşıyım. İyi olanı kim yaparsa yanında durur kötüye saptığında karşısına geçerim. Olayları objektif görebilmeliyiz. Kimseyi dindar diye suçlamıyorum. Dünyada söz sahibi olacaksan Dindar/kindar nesil yetiştirmek diye plan olmaz. Buna devlet karar veremez. Sen adam gibi eğitimini verirsin kişi ister dindar olur isterse olmaz. Bilim ve teknik özgür düşünen baskılanmayan insanların olduğu ülkelerde gelişir. Bak bakalım dünyada eğitimde ve bilimsel üretimde nerelerdeyiz. Şu da var iktidarın dününe, bugününe
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:41
6
Kafası karışık. Özgür bilime ve tekniğe yapılan baskılamaya örnek ver bari. Bak eskiden Türkiye toplu iğne için izin ister üretemezdi. Bi zahmet savunma sanayisindeki gelişmeleri takip et.Bunlar gurur verici şeyler. Bir gerçeği vurgulayacağım diye ideolojini sele serpe yayma gerek yok
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 13:04
0
....Şu da var iktidarın dününe, bugününe bakarım ve yaptıklarıyla geleceğe dair söylemlerinde ne kadar samimi diye sorgularım. Kısıtlamadan dolayı uzun yazamıyorum, saygılarımı sunarım.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 13:03
0
10:41 adalet yok yetmez mi. Bariz örnek, Trum istiyor Erdoğan emir veriyor ve ajan diye 30 yılla yargıladığın deliller olduğunu söylediğin papazı mahkeme salıveriyor. Yani adaletin iktidarın elinde ters düşenin vay haline.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 13:10
1
10:41 öncelikle okulda çocuktan başlayarak serbest düşünmeyi öğreteceksin. Dini eğitimi aile versin sanane. Diyelim ki sen çok iyi bir mühendissin ve iktidarla bazı politikalar da aynı düşünmüyorsun. Tak diye mahkemedesin ya fetöcü ya o cu ya bucu hain vs. diye bir suçlama şak diye hapis. Ya da medyada düşüncenden dolayı linç ediliyorsun. Adil yargılanma güvencen yok. Fikri ve her türlü mülkiyet hakların savunulmuyor. Belli kalıplar dışında düşünmene izin verilmiyor. Sen böyle bir ülkede yaşarmısın. Ayrıca ben hiç bir ideolojiyi yaymıyorum olması gerekeni söylüyorum.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:32
Yazarı “ABD’ci” olmakla eleştiren arkadaş galiba biraz fazla Rusçu.” Aman dikkat votka çarpmasın.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 08:47
10
Doğru çarpmasın. Ama sizde ayılın artık.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:35
0
AB-D'nin sömürgeci politikalarına karşı çıkmak rusçuluk mu oluyor şimdi.?! Ne AB-D, ne rusya, ne çin. Tam bağımsız Türkiye diyorum.
degmezdi ama.. 22 Temmuz 2019 00:35
''29 NATO ülkesinin hiçbirinde Rus savunma aracı bulunmuyor.'' Hayir bulunuyor. Slovakya, Bulgar ve Yunanistan'da S-300'ler var. 15 Temmuzda mileti bombalayan F-16 ABD ucaklari, pilotlari idi. Siz ABD pilotlarini kovarsaniz ABD size F-35 ucagini verir mi? Hem F-35'leri alsak bile kime karsi kullanabilecegiz? ABD/israil'in istemedigi hic bir hedefe kullanamayacigimiza gore, ic guvenlik, teror operasyonlarida mi? Rusya ve ABD'yi birbirine dusman gostermek sadece eski, antik bir ezberin tekrarindan ibarettir.Rusya Avrupa ABD + Turkiye her 4'u de dogal muttefiktir.7-8 yil sonra net gorunur
Şahin 22 Temmuz 2019 17:55
1
Diyelim ki FETÖ darbeyi şimdi değil de, biz SU-57 Rus ucakları aldıkdan sonra yapsaydı, sizin o "darbeyi F-16 ADB ucakları yaptı" lafınız boşa cıkardı, "Rus SU-57 darbe yaptı" derdiniz. Darbeyi yapan ucak modeli değil, FETÖ'cü askerleriydi.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:25
Teknik olan ve bilmediğiniz bir konuda yorum yapmasaydınız keşke
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 01:15
2
ne imis bu teknik? NATO ulkelerine karsi kullanmazsiniz S-400 leri, Rusya ve muttefiklerine karsi da. Peki kime karsi kullanacaksiniz?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 08:48
6
Bu konuda yardım almalarına gerek yok. Herşeyi biliyorlar maşallah
? 22 Temmuz 2019 08:58
3
Ne demek ona karşı kullanılmayacak buna karşı kullanılmayacak.İnşallah kullanılmaz.Bu silahın varlığı zaten tehdidi ortadan kaldırmak için.Şu an Türkiye doğu Akdeniz de tehdit ediliyor. Milyonlarca değerinde gemilerimizi korumak zorundayız.Bunlara atılacak füze ister Yunanistan dan isterse başka bir devletten gelsin.Karşılık vermek zorundayız bu kadar basit!
Yazar 22 Temmuz 2019 11:18
2
Memleketin en muzmin hastaligidir: istisnasiz her konunun allamesi gazeteciler!.. Baska bi ulkede olsa bunlarin alayini timarhaneye kapatirlar. Baska ulkelerde doktor tip, avukat hukuk, muhendis, fizikci vs herkes kendi mesleginde yazar. Bizimkiler siyaset ekonomi, asgeri, kimya, fizik a'dan z'ye herseyin uzmanidir yazarlar. İnsan olan ihtisas alani disinda yazi yazmaya ar eder!
Şahin 22 Temmuz 2019 17:57
0
@08:58 "Milyonlarca değerinde gemilerimizi korumak" icin milyarlarca para harcayalım yani?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:27
Yaa bu kadar da aleni ABDci, NATOcu olmayın. Hiç yakışmıyor. Köşe yazarlarının objektif olmak yerine bu denli taraftar olması, ülkemiz çıkarları yerine sömürgecilerden yana olması insanın içini acıtıyor. Karar'da böylesine aleni bir şekilde sömürgecileri savunan bir yazıyı okumaktan üzüntü duydum.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:52
5
Niye Nato’cu olmasın? Türkiye Nato’nun üyesi değil mi? Rus uçağını düşürünce hemen Nato’nun kapısını çalmadık mı? Diğer milletler Nato üyesi olmak isterken bi çıkmak istiyoruz. Allah akıl fikir versin sizlere
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 01:16
7
Yılda 200 milyar dolar borcu çevirmek zorundaysan vaya o hale gelmişsen ister istemez ABD ci olmalısın.Trump en sert cats yaptırımlarını uygulayacaz dese dolar ertesi gün kaç lira olur düşünmek bile istemiyorum.Şimdi gelde amerikancı olma...
hamza akyol 22 Temmuz 2019 01:39
4
bu kafa, s-400 savunma sisteminden daha sağlam savunma sistemine sahip. hiçbir bilgi bu kafaya işlemez.
Çorbaci 22 Temmuz 2019 02:45
3
ABD'ci mi? Daha cok çorbaciya benziyor! Bu zihnitten ne ABD ne de Rusyaya taraftar olmaz. Olsa olsa ucuz fesad bi çorbaci olur.
Karar Okuru 22 Temmuz 2019 05:56
4
Sömürü daha çok sömürülenin yetersizliği ile ilgilidir.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 11:16
2
Rusya'nın çeçenlere yaptığını ne çabuk unuttuk..Kesinlikle Rusya dan kanka olmaz..bunu bilin..
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 21:08
0
00.52, Sen eskiden kesin Komünisttin... Komünistler, bu ülkeye kim zarar verirse onunla beraber olurlar...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN