Back To Top
Türkiye nasıl bir Ali Babacan istiyor?

Türkiye nasıl bir Ali Babacan istiyor?

 - Son Güncelleme: 02.12.2019 Pazartesi 07:54
- A +

Ali Babacan’ın daha önce KARAR’a verdiği röportajla başladığı siyasi yolculuğu, geçtiğimiz hafta Haber Türk’teki röportajıyla yeni bir safhaya girmiş bulunuyor. Bilindiği gibi Babacan AK Parti iktidarlarında dışişleri bakanlığı ve ekonominin patronluğunu üstlendiği başbakan yardımcılığı dönemlerinde gerek Türkiye’de, gerekse dünyada saygın bir yere sahip, dürüst, şeffaf, ekonomide hatırı sayılır başarıların altında imzası olan pırıltılı bir isim.

Artık o, kuruluşuna sayılı günler kalan yeni bir siyasi oluşumun önünde yer alan bir siyasetçi. Televizyonda çizdiği görüntü, güvenilirliği ve konulara hakimiyeti konusunda kimsenin bir itirazı yok. Ancak Türk siyasetinin karizmatik lider geleneği çerçevesinden bakıldığında, “acaba bağırıp çağırmayan, ‘düşün peşime’ diye meydanları inletmeyen bir parti liderinin başarı şansı olabilir mi” benzeri soruların tartışıldığı da muhakkak.

Açıkçası Türkiye’nin şu anda içinde bulunduğu durum dikkate alındığında, bu tür bir endişenin biraz abartılı olduğu kanaatindeyim. Zira halihazırda siyasi hayatımızda hakim olan buyurgan ve azarlayıcı üsluptan millet kelimenin tam anlamıyla yorgun düşmüş durumda.

Epey bir süredir siyasete hakim olan bu buyurgan, itham edici ve kavgacı üslup toplumu o kadar yordu ki, hepimiz sükunete, bağırıp-çağırmayan siyasete hasret kaldık. Eminim ki şu günlerde bir kamuoyu araştırması yapılsa, hangi siyasi anlayışa sahip olursa olsun toplumun önemli bir bölümü bu rahatsızlığı açıkça dillendirecek ve sadece “huzur” istediklerini beyan edeceklerdir.

Denilebilir ki “Kimse Ali Babacan’dan Demirelvari bir çıkış, ya da Tayyip Erdoğan gibi kitleleri ‘beka’ üzerinden motive eden volümü yüksek bir siyasi üslup beklemiyor. Ama siyasi lider dediğin de kitlelerin önüne düşüp bir umut rüzgarı estirebilmelidir...” Elbette bu yaklaşımdaki haklılık payını inkar etmek mümkün değildir. Ancak unutmayalım ki, Ali Babacan henüz partisini bile kurmuş değildir. Dolayısıyla sahaya inmeden bazı şeyleri test etmenin imkanı yoktur.

Şundan eminim ki Babacan yarın bir genel başkan olarak sahaya indiğinde, bugün konuştuğumuz pek çok şey bir teori olarak kalacaktır. Çünkü kitlelerin teveccühü o siyasi partiyi de, liderini de teorinin ötesine taşıyacak güçlü bir motivasyon gücüne sahiptir.

Önemli olan çıkacak yeni siyasi partilerin Türkiye’nin sorunlarının çözümü konusunda üretecekleri projelerdir, güvendir ve toplumun hasret kaldığı ”huzur” duygusudur.

Bu açıdan bakıldığında Babacan’ın açıklamalarında öne çıkan en önemli başlıklar “hukuk devleti, kuvvetler ayrılığı, denge-denetleme, özgürlüklerin teminat altına alınması” gibi temel evrensel değerlerdir. Ancak esas itibariyle toplumun beklentilerine en çok cevap veren ise ekonomist Ali Babacan’dır. Çünkü toplumun her gün yaşadığı en büyük problem ekonomidir, doğal olarak biraz nefes alabilmek için bir umut ışığı beklemektedirler.

Benim açımdan Babacan’ın açıklamalarında esas altı çizilmesi gereken, Türkiye’nin son yıllarda adeta elini-kolunu bağlayan “korku siyaseti”ne ilişkin değerlendirmelerdir. Maalesef Türkiye’yi bu korku atmosferinden kurtarmadan, toplumun önünde yeni umut kapıları açmak mümkün değildir. Babacan’ın Fatih Altaylı’nın “Ali Babacan Batı finans çevrelerinin adamı diyorlar” şeklindeki sorusunu cevaplarken söylediği şu ifadeler son derece değerli: “Buradaki problem şu yerlilik ve millilik kılıfı altında Türkiye’yi içe kapatma, içe kapanmış ülkeyi daha kolay yönetme ise biz bu anlayışta olmayız.”

İşte Türkiye’nin esas çözmesi gereken problem budur, umarız gerek Ali Babacan ve arkadaşlarının, gerekse Ahmet Davutoğlu’nun kuracağı partiler Türkiye’nin önünde yeni bir umut dalgası oluşturabilirler.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur 03 Aralık 2019 10:42
türkiye nasıl bir babacan istiyor değil babacan istiyor mu onu sorun siz.benzerlerinden çok var piyasada.hepside sonunda gidip chp.den bir milletvekilliğne tav oluyorlar.
Baba CAN dır.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 23:26
Türkiye’nin tansiyonu yüksek ve bunun tek sebebi Erdoğan’ın sesini yükseltmesi değil, aksine Türkiye’yi köşeye sıkıştırmak isteyenlerle onların gönüllü yerli yandaşlarının Erdoğan’ı sesini yükseltmek zorunda bırakmalarında.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 22:39
Evet bu bağırarak konuşma yapan, kitlelere hitab eden siyasetcilere söylenmesi gereken şu; ne bagiriyorsun kardeşim karşında sağır mı var? Merkel veya macron vs.bagirarak mı kitlelere sesleniyor?
Biz bizim adımıza küresel egemenlerin ne istediğinin idrak ve şuuruyla Osmanlıya,Abdülhamide Hürriyetve Müsavat diye bağıran Jön Türklerin yaptıklarını ve tarihi iyi bilen eğitimciyizi Kölesine aşık olan ve boynuna tasma takılanlardan değiliz
TR 31 02 Aralık 2019 19:03
EYT =Zaten vereceğiniz maaş 1000TL civarinda bırakın EYT yi sosyal devletisek işsiz insanlara iş imkanı veremiyorsan Devlet olarak ölmeyecek kadar bir yardım yapılmakıdır o da en az 1000 tl olmalıdir. KHK :Darbeyi yapan namussuzlara en ağır cezalar verilmeli ancak taban olan ibadet kesmi iceride ve işs GENEL AF : konusunu çözmeye talipse en az %25 oy alır diyor. Başka ülkelerde Yeni bir rejime geçince Genel af yaparlar.paramenter sistemi bağenmeyip Başkanlık sistemine geçildi.Bundan dolayıdir ki ve beğenilmeyen bir sistemin yargısının verdiği kararlar da değişmekidir.Yani GENEL AF şart o
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 18:06
Adalet, demokrasi, hukukun üstünlüğü, istikrarlı ekonomi için Babacan ve ekibi, diyeceğiz. Boş kavga ve gürültüden bıkıp usanan da az değil. Vatan,millet, beka edebiyatı yapanlar yenilenen İstanbul seçiminden önce Öcalan'ı TV'ye çıkarmalarını da mı görmediniz, duymadınız? Beka=Koltuk
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 19:04
9
Esas soru Türkiye babacan istiyor mu ? Hayır eskilerden bir şey olmaz.dervisin paketini uygula sonra ekonomi iyiydi de eski akp lileri ısıtıp ısıtıp bize sunmayin.baskan akşener olacak.chp li aday babam olsa oy vermem.hersey İYİ olacak.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 22:11
1
Babacana eski diyenin önerdiği isim bizi 2001e götüren 90ların Akşeneri. töbe töbeee
KARAR OKURU Hakkı Sever 02 Aralık 2019 23:48
0
İYİ iyidir.Baba da Candır.Muhalefetin muhalefete muhalefet etmesi çok Saçma
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 16:32
II. Diğer tarafan, sınırlarımızı çıktığınız andan itibaren dininize, başka aidiyetlerinize bakmıyor karşı taraf. Hangi ülkeden geldiğinize bakıp hangi sırada duracağınıza karar veriyor ülkesine kabul ederken. Bu durum menşeimiz ve mezheplerimize göre farklı değil, hepimiz aynı kategorideyiz. Sadece Batıda değil Doğuda da aynı. Makul ve ortak bir noktada buluşmayı becerebilen demokratik ve hukukun üstünlüğünün sağlandığı vatandaşlarının geleceğe umutla baktığı kavgasız gürültüsüz bir ülke olmak istiyoruz. Evet, huzur istiyoruz huzur!
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 16:31
I. Oluşturabilsinler ki temsil ettikleri vatandaşlar dini veya başka aidiyetleri; memleket de geri kalması ve kaynaklarının çarçur edilmesi, siyasetçilerinin oy kapmak için tribünlere oynaması ve ağzına geleni hesapsız kitapsız söylemesi nedeniyle küçümsenmesin. Her vatandaşının işi aşı olsun. Geleceği görmek için geçmişi bilmek gerekir ama habire geçmişin kaşınmasından Osmanlı-Cumhuriyet karşılaştırılmasından da bıktık. Her ülkenin iyi kötü bir geçmişi var. Siz, tarihin belli bir dönemini beğenmeseniz bile o sizin tarihiniz; olmuş bitmiş, yaşanmış geçmiş.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 16:16
Küreselciler kazanamıyacak! Milli ve yerli olan kazanacak. Konjektürde Babacandan yana değil. Ve üzerine yaslanacağı sosyal zeminde yok. Karar üzgünüm durum böyle.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 19:31
1
Onu birlikte göreceğiz. Umarım yanılıyorsundur. Yoksa çocukların yandı.
ekonomi yönetiminde berat mı?? babacan mı?? başka soru yok....
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 16:10
25
Kesinlikle berat. Öbürünün ipinin ucu kimde bilmiyoruz
sürçülisan ettiysek, affola. 02 Aralık 2019 16:58
5
ekonomi bk. İbrahim kahveci olsun..dışişleri bk. hakan Albayrak, kültür bakanı b. Ayvazoğlu, milli eğitim bk. hakan hoca, aileden sorumlu bk. elif hnm., sağlık bk. yıldız hnm., diyanetten sorum. dev. bk. m. çağrıcı/m. Öztürk hocalar( dönüşümlü), adalet bk. taha bey, iç işleri bk. y.oğur, kalkınma ve demokrasi bk. m. ocaktan, i. kiras, m. Sarıalioğlu/ y.z. cömert/ d.m. doğan/a. beki/a.karaca… devlet bk. olsun.( daha mı iyi yönetilir acaba ülke? )
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 18:18
1
beratın ipinin ucu kimde biliyoruz. kesinlikle babacan.
No comment 02 Aralık 2019 13:01
Mesela ailenin ve çocukların korunması demek mahkemede boşanmayı zorlaştırmak demek değildir. İslamda kadının pek çok hakkı vardır ve bunlardan en önemlisi boşanma hakkıdır. Ve boşanmak isteyen kadın sebebini söylemek zorunda değildir! Çünkü mahrem olabilir. İslamiyet kadına bu kadar hassastır. Aileyi korumak demek İşsiz ise geliri yoksa devletin o aileye ihtiyacı kadar geçim desteği vermesi demektir.Kira,ısınma,su,Sağlık ve bir miktar nakit zorunlu ihtiyaçtır. Çocuk yapan aileye işsiz kaldığında başının çaresine bak demek değildir!Bu devam ederse insanlar aile kurmaz veya çocuk sahibi olmaz!
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 21:41
0
Bu yorumu beğenmeyenler kadının boşanma hakkını mı? Ailenin desteklenmesini mi beğenmediler acaba? Önerilerini de yazsalardı bilseydik! Yok aile kurulmaz çocuk sahibi olmazla kısmına takıldıysanız; Avrupa ya bakın, Türkiye nin özellikle batı şehirlerindeki nufus artış oranlarına baksınlar. Geçim sıkıntısı artıkça evlenme yaşı gecikir çocuk sayısı azalır! Amerikayı yeniden mi keşfedeceksiniz. Yakışır!
No comment 02 Aralık 2019 12:52
4. Madde:Din ve vicdan özgürlüğü.5) düşünce, basın ve bilim özgürlüğü. 6) ailenin ve çocukların korunması. Bakın bunlar uzayıp gidiyor. Fakat kimse bunlar zaten var demesin! Olsaydı bir zamanlar irtica söylemi, başörtüsü meselesi olmazdı. Onlar olmasaydı bugünkü bu durum olmazdı! Bu millet bir o tarafa bir bu tarafa savrulmazdı. Hangi konuda baskı olursa toplum oraya yönelir! Çünkü kısıtlamak antipatiktir. İnsanlar farkında değildir ama özgürlük böyle birşeydir.Üstten bir tavırla baskıyla zulümle tarihte hiçbir idare başarılı olamamıştır.ama tarihten hiç ders alındığı da görülmemiştir!
Abuzar 02 Aralık 2019 12:49
Ayşe Kulin hanım, TUTSAK GÜNEŞ isimli romanın da Türkiye'nin bir kaç yıl sonra gideceği düzeni anlatmış. Kurgusal olarak Uluhan ve Ogulhan düzenin katı, despotik, teknoloji ağırlıklı güvenlik sistemi ve bu despot rejimle insanların mucadalesini anlatır. Davıtoğlu, Babacan, İmamoğlu kişisel eneyi bşrakmalı HDP, CHP, DP, SP, İYİP ile aynı safta.İş aş, üreten ekonomi,adil, demokratik kuvvetler ayrılığı, parlemanter sitemli bir Türkiye için mücadele etmeli.Yoksa herşeyi istismar eden RTE iktidarı bırakmak istemez.Boş lak laka ile sorun çözülmez. Adam Tanrı Kral. Kral çıplak ama millet kör.
cemil 02 Aralık 2019 17:31
1
babacanı hdp chp iyi ve sadet partilerinin yanında olması cahil akp ler mhp liler den oy devşirmez, babacan ve davut oğlu akp mhp ye yakın siyaset izlemeliki o taraftan oy koparsın, zaten bu tarafta yüzde 50 bir oy poyansiyeli var.
No comment 02 Aralık 2019 12:39
3.madde neymiş "Yasa önünde herkes eşit olacak ayırım yasağı getirilecek" Bütün insanlar yasa önünde eşittir ne demek?Cinsiyeti,soyu,ırkı,dili,yurdu ve kökeni,inancı,dini veya siyasi görüşleri dolayısıyla hiç kimse mağdur edilemez ve hiç kimseye imtiyaz tanınamaz demektir.Yani adam kayırma,akraba torpili veya kişinin soyunu siyasi malzeme yapma, siyasi görüşünden dolayı işe alma veya işten atma olamaz demektir.mesela 1 vali, 1 öğretmen veya gazeteci karşısında üstün değildir!bir değer verilecekse valiyi öğretmen yetiştirir, ehil gaZateci bütün milletin hakkını savunur!
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 12:37
90'lardan kalma senaryoların kullanım tarihleri doldu. Başkanlık referandumuyla o defterleri çoktan kapattık biz. Artık İngiliz projelerine Anadolu'da yer yok. Atı alan Üsküdar'ı çoktaaaan geçti... Nafile çabalar.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 14:02
2
hukukun üstünlüğüne dayalı demokrasinin modası geçti, artık popülist otoriter despotlar moda diyorsun. modaya uyalım diyorsun. ben uymayacağım.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 14:03
1
seçimle gelen seçimle gitmez mi demek istiyorsun?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 16:12
3
Haklısın neoliberalizm bana görede miadını doldurdu.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 18:20
1
neoliberalizmin miadı doluysa neyin miadı başladı?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 12:23
İkinci en önemli madde nedir?Yaşam ve beden bütünlüğü hakkı, kişiliğin korunması ve kişi özgürlüğü hakkı.Kişi özgürlüğüne dokunulamaz. Özgürlüğün zıddı köleliktir! Bu nedenle bu hak ancak bir yasa ile ve mahkeme kararı ile sınırlandırılabilir. Mahkeme kararı olmayan bütün idari kısıtlamalar hukuksuzdur!Bunu yapan idareciler suçlanamaz yasası yapılamaz, tam tersine ağır cezai yaptırımlar getirilmesi gerekir.Çünkü yapılan her hukuksuz işin bir cezası vardır ve herkes yasalar önünde eşittir. Bu yüzden medeniyete giden yolda üçüncü önemli konu eşitliktir. Eşitlik yoksa eşit haklar olmaz!
Kaan 02 Aralık 2019 12:14
Farklılıklara saygılı,hukuk içinde,kuralları,kurulları adil işleten,güçlüyü kontrol eden,zayıfı kollayan,zamana,zemine göre değişmeyen,kendi vatandaşlarının sorununu çözen ahlaklı ve kalıcı çözümler üretsin....içi dışı aynı olsun....insanlardan korkmasın,insanlarda ondan korkmasın....
Alaaddin 02 Aralık 2019 11:53
Ali Babacan şu anda hukuk, demokrasi, çoğulculuk, insan hakları gibi evrensel değerleri samimi olarak açıkça savunan ve sahici olan tek siyasetçi. Uluslararası finans çevreleri ile güçlü bağları bir avantaj. Dezavantaj değil. İktidara gelse sırf isminin verdiği güven ile dolar 5 TL 'nin altına düşer. Uluslararası yatırımcılar tekrar Türkiye ile ilgilenmeye başlar. Bu da ekonomiye olumlu yansır.
KARAR OKURU 03 Aralık 2019 03:52
1
Dolar 5 tl ye düser...sarmal yine baslar...üretecegiz....katma degeru yüksek ürünler...kar edecegiz ...boc kapatacagiz....kar etmeden borc alarak bu günlere geldik....Sayin Babacanin da borc alma sevdasi da iyi bir sey degil....ilk 10 yilda alduklari paralari iyi kulllanamadilar....onun ceremesini cekiyoruz....
sayın ocaktan siz nasıl insan hakları,demokrasi gibi batının kendi için istediği şeyleri bi r put haline getiriyor ve istiyorsanızTürk halkı değil batının egemenleri de öyle bi Babacan istiyor.
Eğitimci böyle olunca... 02 Aralık 2019 12:50
3
Sen Türk halkı için insan hakları, demokrasi ve hukuk istemiyor musun? Ne istiyorsun peki?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 19:11
1
İstemediklerin müslüman geçinen ülkelerde var oraya gidebilirsin! Yok tam olarak istediğiniz neyse alenen beyan edin ve yapın, o durumda ben gideyim! Sonuçta Allah yeryüzü geniş gidin hicret edin rızkınızı arayın diyor.Sonra ahirette hakkımızda Allah nasıl olsa karar verecek!
sorgulayan 02 Aralık 2019 11:31
türkiyenin bir babacana ihtiyacı şu yüzden var, akp ve mhp seçmeni cahil yanlışlarıda doğrularıda ayırt etmeden konuşan biz dünyaya bedeliz böbürlemeleri ile hayal dünyasından bir türlü dünyanın ve türkiyenin gerçeklerini göremeyen şaşkınlar için rte yerine bir babacan belki akp mhp seçmenini biraz dünyada neler oluyorları anlatabilir. Rte nin yanlışlıklarını gösterebilir biraz rte nin oylarını alıpta demokrat kesime yarayabilir, yoksa babacan seçmeni ile rte ve mhp seçmeni aynı kesim. Bu arada kemalistliğede oynarsa chp iyi partilerden biraz koparabilir
Batı özentisi liberal 02 Aralık 2019 12:56
4
Türkiye'de 'demokrat kesim' diye bir kesim yok. HDP Kürt milliyetçisi, CHP laik Türk milliyetçisi, İP ile CHP arasında anlamlı bir fark yok, MHP lümpen Türk milliyetçisi, AKP de islamcı Türk milliyetçisi (oluyor Türkiye'de). Demokrat bir parti yok. LDP bile kemalist milliyetçi. Türkler daha yeni yeni şehirlileşiyor. Demokrasiyi hiç yaşamadılar. Bilmiyorlar. İngilizceleri de yok, dünyayı izleyemiyorlar. O yüzden demokrasi talebi de yok.
Anladin mi 02 Aralık 2019 14:59
6
12;56 Turkiyede Domokrasi yok" diyon! Yanlis. Turkiye kendini bölmek isteyen, dagda savastigi teroriste devlet hazinesinden maas oduyor! Nerede boyle bir demokrasi var? Turkiye dunyanin en demokrat ulkesi! Bu gercegi inkar eden taş olur! "Turkler ing bilmiyo dunyayi okuyamiyo" diyosun! Bu daha buyuk yanlis! İngliz yamyami 12 asirda bir birini yerken, biz Turkler muazzam medeniyete sahiptik! Ne ingliz ne bir baska milletin Turklere ogretecegi bir sey yok! Annadin mi U scumbag?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 15:45
2
madem konuyu açtın. niye türkiyeyi bölmek isteyen, dağa çıkan teröristler var? türkiyeden memnun değiller mi? dertleri ne?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 15:49
3
yüzde 52nin seviyesi 14:59'un seviyesinde ve altında olunca, ne diye konuşuyoruz da oluyor tabi insan. geyikle zaman geçiriyoruz işte.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 19:27
2
14.59 ben karşılaştırma yapamadım. Siz şu Avrupanın medeniyeti ile Türkiyeyi çok değil 3 madde ile karşılaştırır mısınız?mesela 1)sosyal devlet olarak bir özelliğini söyleyin. 2)bilim ve teknolojide bir örnek verin 3)insan haklarından bir örnek verin
No comment 02 Aralık 2019 11:19
İnsanlar dünyayı istemiyor!Bir ülkeyi kalkındırmak çok zor değil!En önemli maddeler belli insan onuru;İnsanın onur ve haysiyetinin dokunulmazlığı ve korunması.Devlet bütünüyle bu hakka saygı gösterecek ve insan onurunu korumakla yükümlü olacak!Ne demek insan onuru?İnsan onurunu aykırı olan şeyler neler millet biraz okusun, öğrensin ve düşünsün artık.İnsan hakları diye bir beyanname var bu dünyada.Acaba kaç kişi biliyordur kaç kişi okumuştur.Bu ülkeyi yönetecek olan kişi bu millete köylere, yaylalara kadar önce bunu öğretsin!medeniyet mi istiyorsunuz işte ilk adım. Herkes haklarını bilsin!
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 11:14
EK bir şey yazmaya gerek yok , SAYIN yazar mükemmel özetlemiş . Teşekkürler sayın yazar . Yazmaya devam edin .
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 11:03
Bugün bir haberde: Üsküdar Belediye'sinde 8 yıl çalışan birinin, yeminli zabıt katibi huzurunda yolsuzlukları tek tek anlattığı ve: Benden kimse, ‘Kol kırılır yen içinde kalır’ dememi beklemesin."dediği yazıyor.Babacan, Müslüman çalabilir mi çalamaz mı buna net cevap versin!İslamda yolsuzluk ve rüşvet hangi durumlarda helal hangi durumda haram olur? Mollaveisoğlu "Görünmez Holding kitabında sayısız örneğini yazdım: Çalıyorlar ama yapıyorlar değil! Çalmak için yapmak zorundalar" diyor. Bu görüşlerini de öğrenelim ki sonra Bu durum ve anlayış değişecek mi? Devam mı edecek millet bilsin?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 10:58
Sayın yazar size katılıyorum tespitleriniz çok doğru Aynen de söylediğiniz gibi yorgun ve bitap düşdük Artik ülkemiz normalleşme sürecine girsin Bunu sağ ve sol yapsın hiç farketmez Yeterki kazanan ülkemiz ve halkımız olsun tesekurler
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 10:56
Sayın yazar;bence neden sayın Babacan ile sayın Davutoğlu birlikte hareket etmiyorlar,her ikiside aynı kulvarda olup aynı değerleri savunuyorlar her ikisininde parti başkanlığında gözü yok değerler aynı,hareket istikameti aynı istasyonlar farklı her ikisini tenzih ederek acaba bir tanesi birilerine istepnemi?
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 16:13
2
Tek amaç Erdoğanı devirmek
Takipci 02 Aralık 2019 10:36
Issizlik bir 'Milli Felaket' halini aldi. Fakat kotunun de kotusu var: Yolsuzluk. Sn Babacan yolsuzluklarla ilgili gorus belirtti mi, daha dogrusu buna cesaret edebilir mi?
e.k 02 Aralık 2019 10:33
Halk Akp genel baskanının buyurgan tavırlarından bıktı. Bahcelı ıle beraber söyledikleri beka sözünden yoruldu. Dının sıyasetın bır aparatı halıne gelmesınden memnun degıl. Babacan durust bır kısı. Oyle bılıyoruz. Iyı lıder olmak ıcın ılla bagırmak cagırmak gerekmıyor. Babacan a basarılar dılıyoruz. Yazı ıcın tesekurler.
KARAR OKURU 03 Aralık 2019 16:46
0
Muhalefetin amacı proje ve çözüm üretmek gibi algılanmiyor.Algı şu abd,chp, PKK,pyd hdp,Fransa Almanya babacan vb.hepsi tayyibi devirmeye çalışıyor.Bir daha söylüyorum Genel seçim dinamikleri çok farklıdır.istanbul ve Ankara önemlidir ama genel seçimde halk hayat tarzına en yakın partiye oy verir.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 10:17
Mehmet Bey Ali Bey Karar'da verdiği röportajla siyasi yolculuga başlamadı. Bu malumun ilanıydı. Hatta daha öncesinde AK Parti den istifa ederken paylaştığı yazılı metin var ortada. Gazetenizi ön plana çıkarmak için bunu bir argüman olarak kullanmanızı anlıyorum ama yapmayın derim. Yazınızın baslığı ile içerik pek uyuşmamış. Siz kendi beklentinizi "kendi açınızdan" yazmışsınız.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 11:30
3
Hatta mehmet bey. Karar’ı yerin dibine batırın. Nedir sizdeki bu karar kıskançlığı kardeşim. Babacan tabii ki karar röportajıyla yola çıktı. Kıskanmayın.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 12:16
0
Kıskançlık mı ? Ben kararvgazetesi okuruyum yalakası veya taraftarı değil yazılarıda yazarlarıda elestiririm. Bu olumlu da olur olumduzda.
1-Fikir, düşünce ve ifade özgürlüğü. 2-Adalet ve hukuk 3.Ekonomi. Davutoğlu ve Babacan bu 3 sorunu (sıralamayı değiştirse de) öncelik ve önemli olarak ifade etti. 4.sü siyasi ve bürokratik hayatın tek adama endeksli işleyişi problemi. Kılıçdaroğlu Mahalli seçimlerde RTE Rejimine karşı ortaya koyduğu paradigma cephesi 4 başlık payda ve ekseninde hareket etmeli.Buna VP, MHP ve AKP harici tüm partiler katılabilir. Yoksa ülke hızlı şekilde RTE HANEDAN VE SALTANAT REJİMİNE KAYACAK. Ve Batı RTE ile çalışmaya devam edecek. Çünkü alternatif potansiyeli hareket olmazsa topyekün çökeceğiz
Yerli ve milli olduğunuz zaman ülkeyi daha kolay yönetemezsiniz. Yönettirmezler. Batı Finans çevrelerinin adamı olursanız işiniz kolaylaşır. Babacan bunu iyi bilir. Dili sürçmüş herhalde.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 10:56
5
Siz büyük oyunu görüyorsunuz. Biz hala göremedik.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 11:21
2
Yok sürçmemiş. Batı demek hukuk, demokrasi ve çoğulculuk demek. Bunların olduğunu yerde kafana göre ihale dağıtamazsın. İnşaat ve savunma ihalelerinden komisyon alamazsın. Kendi adamlarını liyakata bakmadan istediğin yere yerleştiremezsin. Atanmış seçilmişe terbiyesizlik yapamaz. Devlet bankalarının parasını kendi sistemini fonlamak için kullanamazsın. Medyayı siyasete bağlayamazsın. Hukuka boş veremezsin. Gıkını çıkaranı gözünün üstünde kaşın var diye içeri tıkamazsın. Hesap sorarlar.
KARAR OKURU mahmut şen 02 Aralık 2019 18:41
1
Yüreğine sağlık, 11,21
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 08:03
Ocaktan istiyor olabilir. Ama Türkiye istiyor demek çok boş bir laf.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 05:40
Babacan’ın konuşmasında dikkat çeken başlıklar: ben değil biz diyerek kadroya atıf yapması, istişare ile karar alınacağını söylemesi, parti içi demokrasi ve siyasi partiler yasasını değiştireceklerini söylemesi, önce insan demesi, demokrasi demesi. Bunlar özlediğimiz söylemler. Umarım başarılı olurlar. TÜİKe göre gençlerin yüzde 27si işsizmiş tarihi bir rekorla. Milli ve yerli söylemlerin boş olduğu, Türkiye’nin dünyada yalnızlaştırıldığı, Çin ve Rusya gibi despot rejimlere mahkum edildiği gayet açık. Buna son verecek siyasete açık çek veriyoruz.
Karar Okuru 02 Aralık 2019 05:13
Artık insanlar bağıran siyasetçiden bıktı, bakınız İmamoğlu, Mansur Yavaş...Tek kişi yönetiminin saçmalığını ve başarısızlığını da gördü memleket. Dünya beşten büyükse, neden Türkiye 'bir'den büyük değil? Babacan memleketin alıştığı sert, laf sokan bir siyasetçi değil, o yüzden başarılı olamaz diyen partililer ve partikulu sözde gazeteciler neden bu kadar panik oluyor ? Akparti'nin deneyeceği tek şey, pis işler için ellerinde rehin tuttukları eski Fetöcü ama hala görevde olan hakim ve savcıları devreye sokup Davutoğlu ve Babacan'ın partilerini seçime sokmamak olacaktır.
Misafir okur 02 Aralık 2019 03:02
Beyefendi bu ne üslup. Tayyip Erdoğan'ı anlatırken (toplumla iletişim tarzını) dünyadan bihaber kendi tuhaf nitelendirmelerinle tanımlıyorsun. Okuyucuya bu kadar IQ'su düşükmüş gibi davranmayı bırakın
Mustafa ALSANCAK 02 Aralık 2019 02:52
2) Sayın Babacan ve etrafında toplanmış olan siyasetçilerin çoğunun koyu dincilerden meydana geldiği söylenmektedir. Modern düşünce ve Türkiye’yi ileriye götürecek politikacılara ihtiyacımız vardır. Yolsuzluk ve eşe dosta peşkeş çekecek ve adamkayırma hastalıklarımızdan uzak duracak otoriteler gerekli. Hukukun üstünlüğü her şeyden önce gelmelidir. Babacan kurmakta olduğu partinin çekirdek kadrosunu sadece AKP’den dışlanmış olan politikacılarla doldurma kolayına gitmemelidir. Bunların yerine hiç yıpranmamış genç cevherleri de yönetici kadrosuna sokmalıdır. Parti Genel Başkanı kuvvetli olmalıdır
evin 02 Aralık 2019 02:43
2020 yılında erken seçim istiyoruz. vergilerimizin nereye harcandığını göreceğimiz şeffaf bir yönetim istiyoruz...
Mustafa ALSANCAK 02 Aralık 2019 02:34
1)Sayın Babacan’ın en büyük eksikliğinin hitap kabiliyetinin yeterli olmadığı etrafında toplanıyor. Nedense toplum olarak bağıran çağıran parti liderleri etrafa kin nefret de saçsalar halk tarafından coşkuyla dinlenir ve alkışlanırlar. Babacan’ın sürükleyici bir lider vasfı olmaması yanında hatırı sayılır ekonomi üstünlüğünü de kimse hafife alamaz. Bilhassa halkın geçim sıkıntısı içinde kıvrandığı şu sıralar ne yaptığını iyi bilen yetişkin iktisatçılara ihtiyacımız vardır. Önemli olan Babacan’ın partisine yönverecek olanların bilge şahıslardan olup olmayacağı da partinin rengini açıklayacaktır
Hukuk devletini, insan haklarini, ozgurlukleri, demokrasiyi, seffafligi, kuvvetler ayriligini, denge-denetlemeyi, bagimsiz yargiyi, bagimsiz ve ozgur medyayi, kaliteli egitimi vb. insa etmek isteyen tum siyasetcilere (sag, orta, sol vs) basarilar diliyoruz. Turkiye' yi duze cikaracak olan boylesi bir yapidir...
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 01:16
EmeklilikteYaşaTakılanlar’ın hakkı olan emekliliğini versin yeter.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 01:08
Allah hem Ali Babacan'ın hem de Ahmet Davutoğlu'nun yardımcısı olsun...
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 08:10
1
İki takıma da başarılar diyorsun yani...
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 00:43
"Adaletli bir Türkiye için erken seçim istiyoruz"
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 00:30
Yıldıray Oğur un bugünkü yazısını okuyup anlamış bir Ali Babacan istiyor.
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 00:18
İSTEMİYOR ..nereden çıkardınız.hepsi osmanlı bankası.var olan olmayan..olacak olan.yeter artık..bizim adımıza konuşmayın..BIKTIK.İNANÇ BİTTİ..
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 00:14
Çalmasın yeter
KARAR OKURU 02 Aralık 2019 01:44
2
Dürüstlüğü, naifliği, kibarlığı devlet adamlığı, konuşması yeter
müslümansa haktir yapabilir 02 Aralık 2019 04:28
13
Müslüman ve çalmamak.... Birtane müslüman çalmayan bir lider duydunuz, gördünüzmü, tahminen hayir
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN