15 Ağustos 2020 Cumartesi
BIST 100
1083.83
%-1,49
DOLAR
7,3631
%0,22
EURO
8,7169
%0,41
ALTIN
460.112
%-0,2
21°/28°
İSTANBUL
Güneşli
04.06.2020  00:15
SON GÜNCELLEME: 
04.06.2020  00:35
CHP’nin ‘merkez’ine yolculuk
70
+
-
Ana muhalefet partisinin kökleri geçmişe uzanan çok ciddi bir açmazı var. Ne olursa olsun, toplumun çoğunluğunun desteğini alamıyor.

Oyları -çok partili devirdeki rekorunu kırarak yüzde 41,3 aldığı- 1977 seçiminden bu yana yüzde 25’in üzerine hiç çıkmadı. Bu duruma çözüm olarak iki farklı siyaset önerisi tartışılır durur CHP’de yıllardır. Bunlardan biri partiyi merkezde konumlayarak toplumun bütününe ulaşabilmeyi temin etme fikri. Diğeri partiyi sola çekerek toplumun çoğunluğunu oluşturan emekçi kitlelerin desteğini alma yaklaşımı. Bu iki görüşün de sahipleri diğer görüşün sahiplerini partinin oy almasına engel olmakla suçlarlar öteden beri. 

Galiba problem hem “sol” hem de “merkez” kavramlarının Türkiye’deki karşılıklarının belirsizliğinde. İkinci Dünya Savaşı sonrasında çok partili hayata geçişimizin ardından Demokrat Parti iktidarları devrinde gerçekleşen büyük “transformasyon” neticesinde siyasi ve toplumsal merkezin hızla daralması üzerine merkez partisi kimliğini terk edip İsmet Paşa’nın ağzından “ortanın solunda” yer aldığını açıklamıştı CHP. Bu hamlenin ideolojik bir tercih değil toplumsal ve politik konjonktürün icabı olduğunu kabul etmek istemeyenlerin tartışmasıdır CHP’deki merkez-sol tartışması.

Partideki “sol kanat” Türkiye’nin sosyolojik gerçekleri yerine Marksist literatürün ezberlerini siyasetinin temeline koyduğu için halka ulaşamadı. Halka ulaşılamadı çünkü SHP adı altında faaliyet gösterilen bu dönemde “salon solculuğu”nun ötesine geçilmedi. (Bugünkü HDP’nin atası olan HEP’in kurucularının katkısı ise Kürt asıllı seçmen tabanını siyasetin ana gövdesinden koparıp uzaklaştırması oldu.) Sol kanat Ecevit’in 1977’de aldığı rekor oyu o dönemde CHP’nin gecekondulara ulaşılmış olmasına bağlıyordu. Mamafih kendileri ne gecekonduya ulaşmak için gayret gösterdiler ne de Ecevit’in aldığı oyda “Kıbrıs fatihi” oluşunun etkisini hesaba kattılar. 

***

Buna mukabil partinin sola açılmasının yanlış, merkeze yönelmesinin doğru siyaset olduğunu düşünenlerin ise “merkez”inde problem vardı. 1980 öncesinin “merkezci”leri enikonu tarihdışı bir yaklaşımla ideolojik merkezi toplumsal merkezin yerine ikame etme hayalciliğine kapılmışlardı. Daha da kötüsü bu merkezci gruplar CHP’yi bir siyasi parti olarak görmüyor, asker ve sivil bürokrasinin devlet üzerindeki hakimiyetinin yardımcı unsurlarından biri sayıyorlardı. Dolayısıyla halktan oy almak ve iktidara gelmek (çünkü fikirleri her daim iktidardaydı) gibi düşünceleri ve arayışları yoktu. CHP’nin gerçek anlamda siyasi parti gibi davranmaya başlaması -SHP tecrübesini saymazsak- Deniz Baykal döneminin hadisesidir. Ancak Baykal hem partideki merkezci yapıyı aşamadı hem de parti dışındaki tarihi müttefiklerinin kendisini sürüklemesine engel olamadı. 

Pragmatist ve yüksek iletişim kabiliyetine sahip -ama yetiştiği dönem itibarıyla demokratik hassasiyetleri zayıf- bir siyasetçi olarak gördüğümüz Baykal’dan sonra CHP’nin başına geçen Kemal Kılıçdaroğlu sessiz sakin mizacıyla pek ümit vermiyordu parti tabanına. Ama kısa zamanda partiye hâkim olup bunca zamandır da liderliğine bir alternatif çıkmamış olması kim ne derse desin attığı adımların isabetli oluşuyla ilgili. 

Kılıçdaroğlu’nun en büyük başarısı herhalde İstanbul ve Ankara belediyelerini bir bakıma çeyrek asır sonra AK Parti’nin elinden almış olması. Ama bu başarıyı partisinin oylarını arttırarak değil fonksiyonel bir muhalefet bloğu inşa edip muhalif seçmenin kimi yerde aralarındaki ideolojik uçurumlara rağmen ortak hareket etmesini sağlayarak elde etti. CHP lideri partisinin probleminin sağla, solla, merkezle ilgili olmadığının farkında. Daha doğrusu, “sağ, sol, merkez” gibi kavramları hayatın ve toplumun gerçeklerinin önüne geçirmenin siyasi başarı getirmediğinin farkında. 

***

Toplumun sağına soluna değil tümüne ulaşabilmesi gerektiğini parti politikası haline getirmeye uğraşan Kılıçdaroğlu’na en önemli destek ise kendi partisinden değil, rakibi Erdoğan’dan geldi. AK Parti liderinin ihdas ettiği başkanlık rejiminin seçim sisteminde “yüzde elli+bir” oy alma zorunluğu ittifakların önünü açtı ve bilhassa iktidarın dışlayıcı dilinin de etkisiyle hiç umulmayan bir sonuç ortaya çıktı. Tabiri caizse “beş benzemez” İstanbul ve Ankara’yı iktidar partisinin elinden almakla kalmadı önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçimi için de mümkün senaryoları ortaya çıkarmış oldu. 

Bunun en önemli sonuçlarından biri Kılıçdaroğlu’nun partisindeki etkisinin kökleşmesi ve CHP liderinin siyasi stratejisinin adeta doktrin değeri kazanması olacak gibi görünüyor. Nitekim, Fikret Bila’nın T24’te yazdığına göre, CHP yeni bir parti programı hazırlığı içinde. Önümüzdeki genel kongreye yetişecek yeni programda “CHP’ye oy versin veya vermesin her kesimle diyalog kurulması ve mevcut koşullarda ‘Demokratlar İttifakı’nın oluşturulması politikası ve uygulaması” siyaset ilkesi olarak “Kılıçdaroğlu yaklaşımı” adı altında yer alacak.  

Bu demektir ki siyasi konjonktürün gerektirdiği geçici bir çözüm gibi görünen “Kılıçdaroğlu yaklaşımı” -CHP’yi muhalefet bloğunun “merkez”ine yerleştirme başarısı sayesinde- kalıcı bir parti ilkesine dönüşmüş olacak. Bu da partinin bundan sonra toplum kesimleriyle kuracağı ilişkinin ve geliştireceği diyaloğun yönünü belirleyecek.

Ancak CHP genel başkanından veya onun danışmanları ile kurmay kadrosundan ibaret bir yapı değil. Tavandan da tabandan da buna karşı direniş olacaktır. Dolayısıyla Kılıçdaroğlu’nun dışarıda kazandığı mücadelenin benzerini kendi içinde kazanması çok daha zor olacaktır. Bekleyip göreceğiz. 
 

YORUMLAR (70)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet Yılmaz
05.06.2020 01:38
Başarılı ya da başarısız hangi ülkenin başarısı veya başarısızlığı o ülkenin bir partisine veya parti programına maledilir hiç bilen var mı? Ülkelerin yükselişi de batışı da ancak o ülkenin Liderlerinin marifetiyle olur ve ona mal edilir. Bu nedenle Tayyip Erdoğan dan iyi bir lideriniz yoksa en iyisi hala O' dur. Mevcudu yıkmak kolaydır ama yapmak on yıllar yüz yıllar alır. Allah herkese basiret ve izan versin.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet Yılmaz
05.06.2020 01:32
ülkeler ve toplumlar partiler ve parti programlarıyla yönetilmez, Liderlerin vizyonu ve vasıfları ile yönetilir ve bir yerlere gelir. Günahıyla sevabıyla. B nedenle chp elli defa parti programı yazsa da vizyon sahibi ve nitelikli bir l,dere sahip olamaığı sürece iktidara gelmesi mümkün değil. Hele hele beş benzemezi bir program etrafında toplayarak ülke yönetmek mümkün değildir. Ş ortada Tayyip Erdoğan'dan daha vasıflı ve vizyon sahibi aynı zamanda otoriter bir lider Türk siyasi yelpazesinde görünmüyor. Ondan daha vasıflı bir lider çıkaramıyorsanız her türlü parti ve program boşna çabadır. l
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ekonomister
05.06.2020 00:06
Mürsel, Çakırcali ve H. K kuvvetle muhtemel aynı kişi. İsteyen istediği kod adını alıyor, konuşması da kolay tabi. İbrahim beyin tespitleri bir kısmı baktığı yer olarak yanlış. Saadet kökenli bir yazar olarak merkeze yaklaşma lafı iyi de Chp'nin derdi merkez değil. Özgürlükler, adaletin tecellisi, yanlışlardan dönülüp yargının, kuvvetlerin ayrılığını şart koşan bir parti. Bunları şu anki iktidar yapsa yine CHP muhalif kalmaya razı kalır. Ülkenin iyiliğini düşünmekle cep düşünmek bir olmuyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 22:23
Milletin değerleri evrensel ahlak ilkeleri ile çatışıyor mu yoksa? Asıl AKP Genel Başkanı’nın İBB başkanlığını %24 oy ile kazanması hediye olmuştur.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ali rıza
04.06.2020 22:08
Hiç bir parti ülkenin gerçek sorunlarını , gerçek bir şekilde analiz edip çözüm üretemiyor , çünkü sorunun varlığına inanmıyor , boş laf boş , başka bir şey yok , uçtuk uçacağız , müjde müjde , hani kartalı yakalamışlar , gövdesine bir iple başının üstüne çengel asmışlar , çengelede ciğer parçası koymuşlar , kartal başını çevirip ciğeri gördükçe , havalanmış , tabi ciğerde beraber uçmuş , ciğeri yakalamak için uçup duruyor , ciğer başının hemen ucunda lakin yakalaması mümkün değil , bizim durumumuzda o , daha çok uçarız ,
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 20:51
Akp 18 yıldır iktidarda diyenlere söylüyorum.Bu ülkeyi 80 yıl ABD ci sağcılar ve darbeci ordu göreve diyen Atatürkçüler yönetti.Siz hastaneler, yollar,köprüler,tüneller,sihalar , vb yaptınız da bu millet size oy mu vermedi
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 20:41
Şu ülkede herkesin üzerinde uzlaştığı tek bir konu dahi var mı acaba?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
04.06.2020 19:30
Çakırcalı' nın halkın bilinçlenme ve muhafazakarlığa ters yorumu aynen doğru.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muhtefi.
04.06.2020 19:27
Chp icinde ne ararsan var..Dolusmuslar oraya,,kimi Ekmek derdinde,kimi Bagci dovmek,kimi Şöhret, kimi ideoljik tatmin,kimi mikro irkci,kimi papyon,Kasketle havali,,.kimi baska isi yok yillarca orda.!.....Nasil cikarlar isin icinden bilinmez..Bakmayin dışardan Bütün durduklarina...Aslinda Digerleride oyledir..!..Birlik olmamak icin..Birlikte anlasmislar..Meclis Yemekhanesinde 8-10 tl.ye Kuzu incik,pirzola vb yutarken sıkıntı yok...Orda hep beraberler..:)).bi de mangirda..!..Dikkat Vekil (vekalet verdigimiz adimiza is yapacaklar..) bu Zat i Serifler....!.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yavuz
04.06.2020 19:26
Sayın çakırcalı..Maalesef sizle aynı fikirde değilim.En güzel örneği yaşadığımız ülkemiz.Çocuğuma tane ile bez alıyorum ama iktidardan memnunum diyen bir toplumdan bahsediyoruz.O vatandaşta beyin yok mu var.herkesde var.Ama muhalefetin birinci görevi vatandaşları uyarıp bilinçlendirmek.Bundan sonra ise kendi yapacağı icraatlere ikna edip oy istemektir.Yanlışları halka anlatarak doğru icraat sözü vermelidir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 18:26
Sayın KirazChp nin oy alamayışının sebebi,milletin değerleriyle ters düşmesidir.Son belediye seçimlrini kazanması akp nin hediyesidir.Akp halkla inatlaşıyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 18:17
Kılıçdaroğlu MV dokunulmazlıklarının kaldırılmasına destek vermesinin doğru hareket olduğunu hala düşünüyor mu? Düşünüyorsa neden? Düşünmüyorsa özeleştiri yapacak mı?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 17:51
"Halka inip birebir görüşmelerle halk bilinçlendirilmeli ,chp halka anlatılmalıdır." Bu da hatalı bir yaklaşım. Siyasi partinin görevi halkı bilinçlendirmek değildir. Halk bilinçlenmesi gerken bir nesne değil, en az senin kadar beyne sahip bireylerden oluşan bir öznedir. Partinin işi halkı dinlemek, dertlerine uygulanabilir çözümler önermektir. Doğruyu ben biliyorum halk da benden öğrenmeli diyenler siyaset yapmamalı, derneklerde/STK'larda çalışmalı. Siyasi partinin işi hizmet etmektir, tepeden bakarak olmaz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 17:43
"Buralara göçerek gelenlerin çocuklarının önemli bir kısmı (dindar olanlar da dahil) ebeveynleri gibi muhafazakar değil. Yeni nesil bilgiye kolay ulaşıyor, eski anlatıları sorguluyor ve adalet hassasiyeti yüksek. Bu muhafazakar kitle partileri için dezavantaj" Mesala bu da hatalı bir yaklaşım. Seçmenin muhafazakar/laik olmasından bir siyasi partiye ne? Siyasi partinin işi seçmeni dinlemek, sorunlarına dertlerine bütüncül bir ilkeler manzumesi doğrultusunda çözümler üretmek. Mesala kişi başı gelir nasıl yükselir? Yargı nasıl bağımsız olur? Kadına şiddet nasıl önlenir? gibi sorulara cevap vermek
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 17:36
Halka inilmez, halkın içinden gelinir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Okur...
04.06.2020 17:34
Chp oy kitlesi yalnız ve yalnız muhalefette mutlu olabilir. Seçkincilik arazı böyle gerektirir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 17:33
Yalanın, uydurmanın, çarpıtmanın da bir ölçüsü, bir sınırı var. Milletvekillerinin dokunulmazlığının kaldırılması konusundaki yasayı Kılıçdaroğlu mu getirdi meclise? Hangi partiye muhalif olursak olalım, böyle üfürme laflar etmeyelim olur mu? Biri çıkar, o yasayı kim hazırladı, meclise nasıl geldi yazıverir, iddiayı ortaya atan öylece kalıverir. Ne derler sonra bir düşündünüz mü? Bugünün yarını da var. Yüz yüze bakacak durumda olsak... El vicdan!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Raşit
04.06.2020 17:28
AKP ye oy vermedim ama Sn.Cumhurbaşkanının bir tespiti var sonuna kadar katılıyorum. Diktatörlük söylentileri üzerine şöyle demişti( O zamanlar MHP hükümeti desteklemiyordu)'Sizde partinizde diktatörsünüz,kazandığınız hiçbir seçim yok Genel Başkanlığı bırakmıyorsunuz' demişti Çok haklı tespit. 10 senedir Sn. Kılıçdaroğolu Gn.Başkan, CHP yüzde 25 i aşamıyor. Son seçimde de aldıpı oy yüzde 22. Genel merkez çaycısınıCHP' ye Genel Başkan yapılsa o da yüzde 25 den aşağı almaz. CHP'ye oy verenler Gn.Başkandan çok CHP tüzel kişiliğine oy verir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yavuz
04.06.2020 17:17
Aşağıdaki yorumumda yanılmadığımı gelişen olayla anladım.Milletvekillerinin vekilliklerinin düşürülmesi keyfi bir karardır zira süreç devam ediyordu.Son zamanlarda muhalefete göz dağı verme operasyonun bir parçası.Peki zayıf lider ne yapıyor?Demokrasi mücadelemiz sürecek diyor.Antidemokratik olmuş bir vesayete karşı nasıl demokrasi mücadelesi verecekse artık.Allah akıl versin.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
CHP başı Kılıçdaroğlu hemen istifa etmeli....
04.06.2020 17:03
13/04/2016 CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, AKP’li 316 milletvekilinin imzasıyla TBMM başkanlığına sunulan dokunulmazlıkların kaldırılmasına ilişkin anayasa değişikliği teklifine ‘Anayasa’ya aykırı’ olmasına rağmen ‘Evet’ diyeceklerini söyledi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
millet iradesi dediler
04.06.2020 17:01
CHP milletvekili trwitterden yazmış: Oğuz Kaan Salıcı @oguzksalici · 32m Vatandaş belediye başkanı seçiyor, saray kayyum atıyor! Vatandaş milletvekili seçiyor, saray vekilliği düşürüyor! Bunun neresi millet iradesi?! Bunun adı halkın iradesine açık açık darbe yapmaktır!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
burası hangi ülke ve darbe diye diye
04.06.2020 16:40
Muhalifleri hapse attılar, OHAL ilan ettiler, anayasayı değiştirip tek adam rejimine geçtiler, yasamanın yetkisini aldılar, bizden olmayan belediye çalışmasın dediler, kayyumlar atadılar, seçilmiş milletvekillerini meclisten uzaklaştırıyorlar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ileri demokrasi dediler
04.06.2020 16:04
CHP’li Enis Berberoğlu, ile HDP’li Musa Farisoğulları ve Leyla Güven’in milletvekilliklerinin düşürülmesi Meclis'te protesto ediliyormuş...Kılçdaroğlu hemenistfia etmeli gereçek muhalefti yapan birisi gelmeli.bu işin yasasınıda KK yaptı zaten.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Hakkı Söyler
04.06.2020 15:20
En büyük sorunumuz sol- sağ dengesizliği gelişmiş ülkelerde milli manevi demokratik özgürlük ortak değer olarak kabul edildiğinden soldan sağa dönüşüm çok zor olmuyor ülkeler dengeli refah huzur üretiyor Mutlaka bizdede bu sağlanmalı kimsenin kafasında sağdan sola geçerken şüphe uyandıracak ifadelerden kaçınmalı Kılıçdaroğlu cesur olmalı kitlesini hem milli hem manevi hem özgürlükçü dönüşüm yapabilmeli
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ŞAHSIM
04.06.2020 15:15
1 Milyon vatandaşı Diyarbakır meydanına toplayıp, Abdullah Öcalan'ın mektubunu okutup, naklen TV'lardan yayınlayanlar CHP MİY Dİ ?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 15:13
+ bulunamıyor diye düşünüyorum. (En muhafazakar/tutucu olduğumuz konu kendi tanımlarımız ve eski siyaset anlayışımızda ısrar etmek galiba.) Oysa artık sınıflar değişmiş, alt sınıf üreten işçi köylü sınıfı değil ianeye muhtaç olanlar, orta sınıf çalışan ve üreten (devleti ve milleti sırtında taşıyan) beyaz yakalılar, üst sınıf hep aynı ve tarihsel olarak pek bir değişiklik geçirmemiş (ithal sanayi/teknolojiden yararlanma ve devletten nemalananların sayıca artması dışında), aslında onu tarife ne hacet...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 15:13
Bir durum bir kere tarihi, toplumsal, siyasi ve ekonomik şartlara göre bulunduğu zamanda tanımlanıyor ve izahı yapılıyor, o durum her zaman aynı kalmayan dönemsel sosyolojik bir hal olduğu halde zamanın ilerlemesine ve dünyanın geri kalanının değişmesine, şartlar neredeyse tamamen farklı olmasına rağmen tanım aynı kalıyor bizde. Siyaset de bu yüzden çoğunlukla yerinde sayıyor. Eski tanımlar, matematik denklemleri gibi sabit kabul ediliyor, formül niyetine elde tutuluyor, her olaya her soruna o formülü uygulama ve çözüm bulma yoluna gidiliyor. Formül yanlış olunca sonuç doğru bir şekilde...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
04.06.2020 15:05
Chp toplum çoğunluğu için travma içinde travma kırılma içinde kırılmadır. Chp önce iç muhasebesini dürüstçe yapıp sonra halka samimi açık dürüst bir süreç başlatırsa olabilir.Ama bu bir inşa ve imar işi.Chp tenkit yıkım karakterli.Tek örnek kaymakam yardımını çekerken kendi anasının yanında korumaya söven şovmen ve yıkıcı Eren'lerin durumu n'olcak?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
04.06.2020 14:38
Sayın yazar sizden aynı derinlemesine merkeze yolculuk yazılarını AKP ve MHP hakkında da bekliyoruz.Hatta mümkünse Vatan partisi hakkında da.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yavuz
04.06.2020 14:26
Ayrıca salı günleri grup toplantılarında hamasi nutuk atmakla iktidar olunmaz.Merkez ve taşra teşkilatları yeniden yapılandırılmalı halka değecek kişiler görevlendirilmeli halkın asıl sorunlarına eğinilmelidir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yavuz
04.06.2020 14:24
Bazı tespitler doğru olmakla birlikte,yazıda chp'ye yönelik bilinç altı ile anlamlandırılmış tespitlerde yok değil.Statükocu chp yanılgısı mesela.O dönem biteli 15 yıl oldu nerdeyse.Şuan iktidar patrisi cumhuriyet döneminin en statükocu partisi durumunda ma hala müthiş desteği var bu çelişki değil mi?Sorun chp değil gerçek bir lider ve taşra sorunudur.Kılıçdaroğlu yi bir insan ama yetersiz bir liderdir.Taşra kesiminden oy alınamadığı sürece de iktidar olması (tek başına) hayaldir.Halka inip birebir görüşmelerle halk bilinçlendirilmeli ,chp halka anlatılmalıdır.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Umut Emiroğlu
04.06.2020 14:18
3-Milletimiz gerçekten hayati bir eşikte. Ya geniş kitleler muhafazakarlığı İslam zannetmeye devam ederek aklın, hukukun, bilimin gelişmesini engellemeyi sürdürecek ve böylece (maazallah) millet olarak tarihsel ömrünü tamamlamış, insalığa bir katkı sunamayan, dönüp dönüp tarihiyle övünen ve hadis-i şerifte beyan olundupu üzere helak olup silinen bir toplum olacağız. Ya da İslam gerçek özüyle anlaşılıp muhafazakar çukurdan çıkılacak ve insanlığa katkı sunan, yön veren bir millet olacağız. Allah hakkımızda hayırlısını versin.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Umut Emiroğlu
04.06.2020 14:12
2-Ayrıca kabul etmek gerekir ki CHP kurumsal bir yapı. Cumhuriyetin kuruluşundan bugüne varlığını devam ettiriyor. Oysa Menderes, Demirel, Özal, Erbakan gibi güçlü liderlerin partileri bugün sadece birer tabela. Emin olun, Erdoğan'ın da siyasi veya biyolojik ömrünün tamamlanmasının ertesi günü AK Parti de bir tabeladan ibaret olacaktır. Oysa CHP bünyesinde partiyi gelecekte siyasi rekabette var kılacak en az 4-5 genç isim var.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Umut Emiroğlu
04.06.2020 14:04
1-Kılıçdaroğlu güçlü bir lider olmasa da CHP'yi taşımaya çalıştığı yer doğru. Bunda muvaffak olursa ileride Türkiye'yi uzun yıllar CHP yönetebilir. Zira, ülke sosyolojisi de değişiyor. Artık nüfusumuzun %80'i şehirlerde yaşıyor. Sadece 6 büyük şehirin (İst,Ank,İzm,Bur,Adn,Ant) nüfusu belki 35milyon. Buralara göçerek gelenlerin çocuklarının önemli bir kısmı (dindar olanlar da dahil) ebeveynleri gibi muhafazakar değil. Yeni nesil bilgiye kolay ulaşıyor, eski anlatıları sorguluyor ve adalet hassasiyeti yüksek. Bu muhafazakar kitle partileri için dezavantaj
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 13:33
"Dini değerleri “tepe tepe kullanarak” siyaset yapanın, kutsal kitabı yeni bulmuş ve halka dağıtmış gibi davrananın, yeterli eğitim ve öğretim fırsatı bulamamış insanları yardıma muhtaç bırakıp kendisine el açar duruma getirenin kimler olduğunu halk er ya da geç görecektir." A'dan Z'ye yanlış teşhis. Dolayısı ile sonuç da alınamıyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 12:37
+ görüp kavrayabilmesi öncelikle CHP’nin ve yeni kurulan siyasi partilerin halka yaklaşımlarına ve uzlaşmacı tavırlarına bağlıdır.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 12:37
Dini değerleri “tepe tepe kullanarak” siyaset yapanın, kutsal kitabı yeni bulmuş ve halka dağıtmış gibi davrananın, yeterli eğitim ve öğretim fırsatı bulamamış insanları yardıma muhtaç bırakıp kendisine el açar duruma getirenin kimler olduğunu halk er ya da geç görecektir. Bugün iletişim teknolojilerininin ulaşmadığı yerlere, zamanla o imkan ulaşacak halk daha kolay bilgi edinecek başka ülkelerle ve vatandaşlarıyla kendisinin hayat standardını mukayese imkanı bulacak, tek taraflı propaganda bombardımanından kurtulacaktır. Bu nispeten uzun zaman alabilir. Ancak halkın olan biteni daha erken...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
şahsım
04.06.2020 12:23
Karısı ben mutmain oldum demişti.Bugünkü gazte haberi:Salda’nın kıyısına şantiye kuruldu Birinci derece koruma altındaki Salda Gölü Tabiat Parkı’nda büyük tepki çeken millet bahçesi yapımı için ilk kazma vurulmaya başlandı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yeni türkiye
04.06.2020 12:08
Tarih öğretmeni, joker olarak matematik öğretmenini arıyor. Önümüzdeki 50 yılı unutun. soru yarsı dolu olan bardağın ne kadarı boş...önce ordu sonra hukuk sonra eğitim bu arada tarım ...geri ne kaldı?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
2001
04.06.2020 12:05
Hırsızlık ,yolsuzluk, adam kayırma , yalan talan , Atatürk milliyetçiliği olmuş. Atatürk milliyetçiliği yalanını yaşamaya devam edün siz. Anıtkabirden çıkmayan adam arıyorlar hala. Bir tane cahil orgeneral gelse de rahat etsek. Atatürkçülüğümüzü yaşasak adam gibi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 11:46
Hırsızlık ,yolsuzluk, adam kayırma , yalan talan , dini degerlere saygı olmuş. Dini değerler yalanını yaşamaya devam edün siz. alnı secdeye degen adam arıyorlar hala. Bir tane cahil arap seyhi gelse de rahat etsek. Dinimizü yaşasak adam gibi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Şeytanın Avukatı
04.06.2020 11:19
Erdoğan kaybedeceği seçime girer mi?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 11:10
Baytarr efendi.Baytarlar arastirmaci insanlardir.okurlar ve hafizalari kuvvetlidir.son 12 yildir chp hicbir ozgurlukcu uasayi Anayasa mahkemesine tasimamistir.Ayrica uzun zamandir laiklik teranesi de calmamaktadir.A haber ve benzerlerinden kafani cikarsan iyi edersin.Baytarlarin ismini kullanmaman isabet olur
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
04.06.2020 11:10
Türkiye de genel kavram karışıklığı var. İşçi , emekçi, agaları tarafından horlanan , devlet tarafından hergün ezilen adamlar , sol sosyolist partilere oy verecegine, sağ partilere oy veriyor. Laik sekuler, liberal kapitalislere, solcu deniyor. Ayran şişesini denize atan adam Milliyetciyim diyor ama, milleti bölme peşinde. İslam ahlakı diye yola cıkan siyasi partiler hırsızlık yalan, talan peşinde. Kavramların içi boş. İçi boş kavramlarla insanımız sömürülüyor. Bundan da çok memnun gözüküyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 11:08
Laiklerin şunu kavraması lazım: CHP'ye oy verdikleri sürece RTE ölene dek Türkiye'de siyasi dengeler değişmez. RTE öldükten sonra da muhafazakar bir iktidar devam edecektir. Soru, demokrat bir muhafazakar iktidar mı, totaliter bir muhafazakar iktidar mı sorusudur.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 11:05
Son zamanlarda yapılan bir araştırmada gençlerin %60ının bir Batı ülkesine göç etmek istediği ortaya çıkmıştı. Aslında toplumda modernizme bir talep var. Mesele şu ki CHP bu talebi karşılayamıyor. CHPlilerin kendilerini modernizmin temsilcisi sanmaları trajikomik bir yanılsama. Kimse, CHP tabanı bile, Türkiye'nin CHP sayesinde çağdaş uygarlık düzeyine çıkabileceğine inanmıyor. CHP'ye oy verenler CHP'ye inandıkları için değil, RTE'den korktukları için CHP'ye oy veriyorlar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Çakırcalı
04.06.2020 10:57
CHP 367, 411, 27 Nisan ile ilgili özeleştiri yapmadan demokrasi konusunda samimiyetine kimseyi inandıramaz. Bu özeleştiriyi yapmayan bir CHP ile, DEVA'nın ya da GP'nin ittifaka girmesi zordur. Girseler bile AKP tabanı ihanetle suçlayıp uzak kalır. CHP bir bagajla yüklü. Kendini aydın sanan bir memur güruhunun kendinden aşağı gördüğü bir halkı yönetmesi gerektiği zihniyetinden uzaklaşması lazım. Yoksa kuracağı hiç bir ittifak AKP tabanından oy alamaz. İstanbul'u Erdoğan hata yaparak kaybetti. İttifak kazanmadı. İstisnai bir durum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARANLIKTAN AYDINLIĞA GİDEN CHP (mtl.yücel)
04.06.2020 10:50
2)arayışı gibi son projeleri de bu iyiye gidişin emareleridir. CHP siyasetindeki bu değişim tabii ki anında fark edilemeyecek, ama merak etmeyin, millet ittifakı içindeAhmet Türk,lü,Demirtaş’lı,Mithat Sancar’lı bir HDP nin herkesten, tüm partilerden daha da bölücü olmadığını kuvvetle vurgular da Türkiye geleceğinin dostların birlikteliğiyle ancak mümkün olacağını korkmadan anlatabilirse, çok kısa zamanda gidilecek yer aydınlık Türkiye olacaktır hiç şüpheniz olmasın.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARANLIKTAN AYDINLIĞA GİDEN CHP (mtl.yücel)
04.06.2020 10:49
Kılıçtaoğlu’nun en büyük başarısı, içindeki ulusalcı Kemalistleri partiden nispeten temizlemesidir. Nice on yıllar” iktidardan öte muhalefet olalım, ama yönetimde ve de derin devlet eliyle dizayn etiğimiz bürokrasiyle de (iktidar kim olursa olsun) tokmağı biz olalım düsturuyla hareket eden o kesimi AKP ye devretti, veya AKP satın aldı. Yani, CHP nin İl başkanı gibi çalışan “valiler” zihniyeti artık AKP li oldu. Derken düzen muktedirlerinin elinden kurtulan KılıçtaroğluKaftancıoğlu,Mansur,İmamoğlu’yla el birliği içinde yeni denizlere yelken açmaktadır ki, ”demokratik birlik”
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
istanbul 2020
04.06.2020 10:28
anavatanı ve sonrasında ak partiyi taklit ederek chp bir yere varamaz.aslına dönmeli ve içindeki dhkp-c ve hdp zihniyetlileri de atmalıdır.koca chp içinde atatürkçüler arka mahallenin çocukları gibi kaldı kılıştaroğlu sayesinde.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • 'Hayata sarılmaktan vazgeçmeyin'
    16:21
  • Sorunu kangrene döndürenler aynı anda tepki verdi
    16:20
  • Otomobilin motoruna giren yılanı itfaiye ekipleri çıkardı
    16:18
  • Laf attığı kızın kardeşini bıçakladı
    16:14
  • Instagram'dan sürpriz yeni mesajlaşma yöntemi!
    16:04
  • Telefonlara depremölçer özelliği nasıl yüklenir?
    16:03
  • Ceylan’ın kızı Melodi sevecen tavırlarıyla dikkat çekiyor
    16:01
  • Iğdır'da KCK gözaltıları
    15:59
  • MUHARREM İNCE'YE 'SİYASİ KÜRTAJ' YAPTILAR
    15:56
  • Sümela Manastırı´nda 5 yıl aradan sonra ilk ayin
    15:50
  • Ordu'da 3 bina karantina altına alındı
    15:48
  • Galatasaray'dan Omar Elabdellaoui için KAP bildirimi
    15:47
  • Maske takma zorunluluğu ne kadar sürecek?
    15:35
  • İşte tutmaç çorba tarifi...
    15:33
  • Hangi illerde 65 yaş üstüne sokak yasağı var?
    15:28
YUKARI