Erdoğan'dan TURKOVAC açıklaması: Afrika'ya 15 milyon doz aşı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 3. Türkiye - Afrika Ortaklık Zirvesi'nde konuştu. Erdoğan, yerli aşımız olan TURKOVAC'a değinerek, Afrika'ya 15 milyon doz aşı yardımında bulunacaklarını söyledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 3. Türkiye-Afrika Ortaklık Zirvesi'nin resmi karşılama töreninde Afrika ülkeleriyle güçlendirdikleri ilişkiler üzerine değerlendirmeler yaptı. 2005 yılını Afrika yılı ilan ettiklerini belirten Erdoğan, dünyayı 5 ülkenin kaderine bırakmadıklarını söyledi. Erdoğan, yerli aşımız TURKOVAC'e değinerek "Afrika'nın mağduriyetinin farkındayız. 15 milyon doz aşıyı paylaşmayı düşünüyoruz. Yerli aşımızı milletimiz ve tüm insanlara sunacağız" dedi.

Erdoğan'ın konuşmasından öne çıkanlar şöyle:

Dönemin işgalcilerine karşı yürüttüğümüz İstiklal Harbi'mizin de özgürlük mücadelelerinde Afrikalı halklarına cesaret ve ilham verdiğini biliyoruz. Afrika ile güçlü ve beşeri bağlarımız bulunuyor. Bu müşterek geçmişimize rağmen, gerek ülkemizin gerek kıtanın bulunduğu şartlar sebebiyle ilişkilerimizde bir dönem fetret devri yaşadığımız gerçektir. Anca bu dönemde Türkiye, Afrika'ya asla sırtını dönmemiştir.

ORYANTALİZM KOKAN HAREKLETLERİ RED ETTİK

2005 yılını Afrika yılı ilan ettik. İşbirliğimizi kazan-kazan temelinde atmaya çalıştık. Buram buram oryantalizm kokan hareketleri daima ret ettik. Kıtaya verdiğimiz önemi açıkça ortaya koyduk. Türkiye, Afrika ilişkileri 16 yıl önce hayal bile edilemeyecekken, yüksek seviyelere getirdik.

THY, KITALARI BİRBİRİNE BAĞLADI

Dünyanın gözünü kapattığı Somali'ye elimizi açtık. Gereken destek sağlandığında bir halkın küllerinden doğduğunu göstermiş olduk. Kıtayı etkileyen diğer insani krizlerde de bunu sergiledik. Birlikte kazanmanın gayretindeyiz. Bu süreçte özellikle kadınlar gençler ve çocuklara ulaşmaya önem veriyoruz. Bayrak taşıyıcımız THY, kıtayı dünyaya bağlayan uluslararası hava yolu şirketlerinden biri haline geldi.

AFRİKA'YA 15 MİLYON DOZ AŞI

Şimdiye kadar dünya genelinde koronavirüs salgını döneminde Afrikalı dostlarımızı yalnız bırakmadık. Tıbbi yardımda yanlarında olduk. Afrika'nın mağduriyetinin farkındayız. 15 milyon doz aşıyı paylaşmayı düşünüyoruz. Yerli aşımızı milletimiz ve tüm insanlara sunacağız.

AFRİKA'YA GİTTİĞİMDE İLK HEYECANI YAŞIYORUM

Başbakan ve Cumhurbaşkanı sıfatımla Afrika kıtasına 50 ziyaret gösterdim. Kıtanın dört bir yanından hükümet ağırladık. Afrika kıtasına her gidişimde ilk ziyaret kadar heyecan duyuyorum. Yılmadan çalışan, hayata umutla çalışan mütevekkil insanlar gördüm. Vefakar emekçi kadınlar gördüm. Çıplak ayaklarıyla yola koyulan çocuklar gördüm. Gece gündüz demeden ülkesinin refahı için basiretli devlet adamları gördüm. Ülkeleri için hayal kuran gençler gördüm. Afrika'nın madibası Nelson Mandeladır.

DÜNYANIN KADERİNİ 5 ÜLKEYE BIRAKMADIK

Bizde çok zor şartlardan geldik. Bulunduğumuz konumla asla yetinmedik. Hep daha yükseğe ulaşmanın mücadelesini verdik. Ancak biz çok daha ulvi gayelerin peşindeyiz. Tepeleri değil dağları aşmayı istiyoruz. İnsanların kaderini 5 ülkenin vicdanına bırakmadık.