Back To Top
Konsey neyi amaçlıyor?

Konsey neyi amaçlıyor?

 - Son Güncelleme: 02.06.2019 Pazar 08:40
- A +

İstanbul’da seçim yenileme çalışmaları, bu meyanda Ak Parti’nin oy kayıplarını nasıl telafi edeceği tartışmaları devam ederken gündeme bir de Cumhurbaşkanlığı bünyesinde bir Yüksek İstişare Konseyi (YİK) kurulacağı haberi düştü.

Parti farkı gözetilmeksizin eski Meclis Başkanlarından, Başbakanlardan -belki başka kanaat önderlerinden- oluşan bir heyet teşkili…

Haberle bağlantılı olarak isimler de paylaşıldı. Cemil Çiçek, Bülent Arınç, İsmail Kahraman, Köksal Toptan gibi,,,

Bu arada, Ak Parti hükümetlerinde – Meclis içi statülerde görev almış Abdülkadir Aksu, Faruk Çelik, Sadık Yakut gibi isimlerin de bazı kamu bankalarında yönetim kurulu üyeliği-başkanlığı görevlerine getirildiği bildirildi.

Her iki haber iç içe geçtiği ve isimler şimdilerde “kenarda kalmış” simalardan oluştuğu için akla öncelikle “Bu bir toparlama, gönül alma, başka alanlara (Davutoğlu, Babacan-Gül hareketleri gibi) yönelmenin önünü kesme” hesapları geldi. Ardından kamu bankalarında görevlendirilmenin “Akçeli boyutu” etik eleştirilere yol açtı. 

Akçeli alan her halükarda tartışılmaya devam edecek. Onda iktidarın nasıl bir ülke çıkarı gördüğü sorgulanacak.

Öte yanda… Bana göre…

Cumhurbaşkanlığı bünyesinde siyasetin duayenlerinden oluşan bir istişare heyetinin teşkili iyi bir şey. Parti farkı gözetilmeksizin, eski Başbakanlar, Meclis Başkanları gibi bir kriter de doğru. Bu heyet için teklif edildiği bildirilen isimler… Ak Parti bünyesinde siyaset yapan, sorumluluklar üstlenen kişiler. Bu isimlerin siyaset hayatları da -şüphesiz tartışılabilir boyutlarıyla- belirli bir ağırlığı yansıtıyor. Heyet için davetiye gönderildiği bildirilen Hikmet Çetin CHP kökenli. O bu teklifi kabul etmemiş. Ancak, heyet için siyasi düşünce çeşitliliğinin de öngörülmüş olması sağlıklı bir yaklaşım. 

***

Hayati soru şu: Bu heyetten ne bekleniyor, heyet ne yapacak?

Zikredilen isimlerden beklenenin ülke sorunları ve dünyanın gidişatı üzerine düşüncelerini Cumhurbaşkanı ile paylaşmaları olduğunu düşünebiliriz. Kamuoyunun, bu isimlerden gerektiğinde “Uyarma” gibi bir sorumluluk beklediğini de tahmin edebiliriz.

Cumhurbaşkanlığı Hükümet sistemi, Cumhurbaşkanına olağanüstü yetkiler verdi. Bu yetkilerin olağanüstülüğü, başka bir kişi söz konusu olduğunda tehlikeli olacağı, aslında sistemi önerenler tarafından da kabul ediliyor, ancak bu yetkiyi Tayyip Erdoğan’ın kullanacak olmasını kendileri açısından “tolere edilebilirlik gerekçesi” olarak görüyorlardı.

Yüksek İstişare Konseyi, bir anlamda “güngörmüş” insanlarla hem bir istişare mekanizması hem de Cumhurbaşkanı’nın yine kendi iradesiyle “Kendi kendini denetleme” yolunu açması anlamına gelebilir.

Bunun için üç şey önemli: Bir, heyet üyelerinin “tabasbus”tan kaçınma, kendilerini borçlu hissetmeme ve doğru bildiklerini söyleyebilme dirayeti, iki, istişare ortamının her türlü değerlendirmeye izin verecek bir rahatlıkta olması ve üç, istişarenin icraatta sonuç vermesi.

Bu tür bir uygulama bizim devlet yönetme geleneklerimizde var. İyi işlediğinde devlet işleyişi de sıhhatli olabilir. İyi işlemediğinde de formaliteye dönüşür.

Bu konuyu bitirirken, Hazreti Ali’nin Emirnamesi’ndeki uyarılar hatırlanmadan olmaz. Diyor ki Hazreti Ali Valisine gönderdiği Emirname’de:

“Sakın ne seni zarurete, sıkıntıya, darlığa düşürmek ihtimaliyle korkutarak iyilik etmekten vazgeçirecek cimriyi, ne işlerin büyüklüğü karşısında azmini gevşetecek korkağı, ne de haksızlığa saparak sana ihtirası iyi gösterecek harîsi istişare meclisine sokma! Çünkü cimrilik, korkaklık, ihtiras ayrı ayrı tabîatlerdir ki, bunları Allah hakkında beslenen su-i zan bir araya getirir.”

“Sana müşavir olacakların en kötüsü senden evvel şerlilerle beraber olan, onların suçlarına ortaklık eden kimselerdir. Böyleleri kat’iyyen senin mahremin olmamalı; çünkü bunlar cânilerin yardakçıları, zalimlerin yârânıdır. Hiçbir zalime zulmünde, hiçbir günahkâra cürmünde yardım etmeyenler içinde bunların yerini tutacak öylelerini bulacaksın ki, bunlar ötekilerin rey’ü tedbirine tamamıyla sahib, lakin günahlarından kesinlikle masundurlar... Sonra bu adamların içinde en ziyade beğeneceğin kişi de sana acı hakikatleri herkesten ziyade söyleyen olmalıdır. Bu kişi şayet sen, sevdiği kullarından sâdır olmasına Allah’ın râzı olmadığı bir harekette bulunmak istersen, hoşuna gideceğini gitmeyeceğini hiç düşünmeyerek seni terk etmeyi göze alsın. Bir de sâdık ve verâ sahibi adamları kendine mahrem ittihaz et. Seni alkışlamalarına, yapmadığın bir takım işleri sana isnad etmek suretiyle keyfini hoş etmelerine karşı dikkatli bulun. Zira alkışın çoğu insanı azamete kendini büyük görmeğe sevk eder, gurura yaklaştırır.” (Ahmet Taşgetiren, Altın Öğütler, s. 258, Erkam Yayınları)

NOT: Cuma günkü yazımın son iki paragrafı benden kaynaklanan bir hata ile Karar’ın yazılı nüshasında yanlışlıkla yer almış, buna karşılık yazımın son bölümü gazeteye girmemiştir. Yazının düzgün hali Karar’ın o günkü internet sayfasında yer almışır. Düzeltir özür dilerim.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 04 Haziran 2019 08:13
en büyük istişare kurulu TBMM başka istişare kurulu aramak abesle iştigaldir. kaldıki yetkisiz oluşturulan bu kurul kadük kalır sizin gözünüzü boyama başkacada bir şey değil
Murat Doğrusöz 03 Haziran 2019 12:08
Burada kendi yazıma cevap veren SP'li bir okura cevap yazdım,fakat yayınlanmadı.Kendime göre görüşlerim var,doğrudur,yanlıştır.Ölçüyü aşmadıktan sonra,özellikle Adaletsizlik'ten yakınan bu platformda karşı olsanız da,yayınlanması gerekir.Ben buraya zaten,en ufak bir eleştiriyi kabullenmeyen,yayınlamayan platformlardan uzaklaşarak geldim.Benim doğruyu görmem açısından çok önemli;SP'li okurunuza yazdığım yorum niye yayınlanmadı?Cevap verirseniz,sevinirim. mailim turnusol58@gmail.com .Bilvesile Hayırlı çalışmalarınızda başarılar dilerim.
KARAR OKURU 03 Haziran 2019 10:38
Sayın Taşgetiren, siz bu "Yüksek İstişare Konseyi" ile birşeylerin "istişare" edilebileceğine ya da bu "Konsey"in Sayın Cumhurbaşkanımızın tek bir icraatına olsun "gık" diyebileceğine inanıyor musunuz? Hem sonra "Dese...." bile bunun nazar-ı dikkate alınabileceğine ihtimal verebiliyor musunuz? Çok merak ettim de.... Saygılarımla..... Ferhat Demir
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 22:47
Ekonomi ve hazineyi damada birak, kamu bankalarinin yonetimine finans bilmeyen eski yol arkadaslarini doldur, kamu bankalarindan ese dosta siyasi kredilet sun, sonra dolar yukari, faiz yukari, enflasyon yukari olunca, dis gucler bize ayar cekiyor de. Allahim kurtar bizi saf, enayi yerine koyanlardan.
Bazen Karar Okuru 02 Haziran 2019 22:02
Banka Yönetimine atananlara tepki var da sanki İstişare Konsey'dekiler daha az mı para alıyorlar? Erdoğan bu güne kadar kime neyi danışmış ki onlara danışmak için çuvalla para ve dünya kadar ek masraf yapılacak.
Mehmet Ali Kara 02 Haziran 2019 21:05
Ahmet Davutoğlu ve Ali Babacan'In kuracağı partilerin önünü kesme konseyi kuruluyor.Yani yine biriler bizim sırtımızdan nemalandırılırken birisi de koltuğunu sağlama alıyor.Fakat asıl ilginçi bunların hepsinin müslüman geçinip seni beni beğenmeyişi.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 20:19
Hadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki: (İş ehli olmayana [layık olmayana] tevdi edildiği [verildiği] zaman, kıyameti bekle.) [Buhari] (Emanet zayi edildiğinde kıyametin kopmasını bekleyin. "Ya Resulallah, emanetin zayi edilmesi nasıl olur?" denince, (Görev ehlinden başkasına verildiği zaman kıyameti bekleyin) buyurdu. (Buhari)
Murat Doğrusöz 02 Haziran 2019 18:13
Ya Ahmet Hocam.Tamam,Akp vahim hatalar içinde,kendisini bitirdiği gibi,daha kötüsü temsil ediyor! göründüğü İslam adına da olumsuzluklara sebep oluyor.Vehamet ve vebal büyük,amenna.Yapıcı eleştirilere de büyük ihtiyaç var.Ama Akp karşıtı göründüğün noktada,eleştirilerini yapıcı yaptığının göstergesi olarak biraz da,Akp karşıtlarına yazman da gerekmez mi?Mesela geçmişte yaptığı o kadar zulüm ve faşistlikten sonra,nedamet getirmeden,özür dilemeden hızlı İslamcı!Başörtüsü aşığı!Demokrat! kesilen Chp'nin takiyyesine ,riyakarlığına diyeceğin yok mu?Pusulası şaşmış SP bir yazı hak etmiyor mu?
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 22:56
3
Geçmişte yapılan yanlışlar yüzünde buğünkü iktidar tercih edildi, ancak bugün yapılanlar gecmımişi mumla aratır oldu, neyin yapıcılığından bahsedeceksiniz, siz başkasının hatalarıylamı kendi günahınızı örtbas edeceksiniz, ülkeyi 17 yıldır sp yönetmiyor neyin pusulasını şaşıracak, Bugün yapılan zulümleri göremeyen geçmişle ancak avunur, geçmiş geride kaldı, Sen bugün yapılanlara bak, Allah hidayet versin başka ne diyeyim.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 16:57
Hz. Ali efendimizin emirnamesi müthiş hükümler ihtiva ediyor, asırlar ötesinden günümüz yöneticilerine ışık tutuyor. Heyhat ki gören göz, idrak eden dimağ gerek.
Bozoklu 02 Haziran 2019 15:56
İstişare konseyine eyvallah. Ancak sekseninden sonra Banka yönetim kurullarına atanıp hak etmeden yüklüce para alanlara, bu parayı almaları için sebep olanlara zıkkım olsun. Aldıkları parayı dokunmadan hayır kurumlarına aktaran olursa ona da eyvallah.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 17:11
1
Onların bütün mücadeleleri bankacılık sistemini korumak ve buna bagli Saadet zincirini işletmektır.
Murat Doğrusöz 02 Haziran 2019 17:45
0
Ne yani mesele sadece o paramı?Diyelim,aldığı parayı Hayıra! verdi,hiç para almadı,hatta üste de para verdi,75 yaşında,hiç anlamadığı bir iş olarak,bir bankanın yönetim kurulu başkanlığına bir liyakatsızın getirilme Adaletsizliğini kabullenecek misin?İlkesel davrananıp,gerekli tepki koyamadıktan sonra,gerisi HİKAYE
Ali baba 02 Haziran 2019 15:48
Konsey degilde, cumhurbaskani neyi amaçliyor ?
Mustafa ALSANCAK 02 Haziran 2019 15:44
Bu girişim bir kenara çekilmiş ve AKP' ye küskün eski RTE: nin yolarkadaslarinin gönlünü alma işi olabilir .En gülünç tarafı ise bankacılıktan bihaber olan yolldaslarini banka yüksek kuruluna getiriyorlar. Ahbap çavuş torpilleri. Akp şimdi Davutoğlu Babacan ikilisinin kuracağı Parti'nin nasıl karsilasacagini merak etmede. Aksi halde Bülent Arınç'a böyle bir görev verirler miydi ?
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 15:33
Bu saydiginiz isimlerin häl ve gidisatla alakali fikirlerini Cumhurbaskanina iletebilmeleri icin, illa da, sarayda koltuk sahibi olup, emirlerinde arabalar, sekreterler olmasi, su anda aldiklari emekli vb disinda ayrica 20 bin lira maas almalari mi iktiza ediyordu? Ilaveten; sizce hangi konuda Cumhurbaskanini etkileyip yanlislarini düzelttirebilirler acaba?
Eğer bu kurul şöyle oluşsaydı, Cemil Çiçek( AKP) Ahmet Türk(HDP) Ümit Özdağ(İYİ Parti) Deniz Depboylu (MHP) , Cihangir İslâm (Saadet Partisi), Şafak Özbey ( CHP) Türkiye'de her şey çok daha güzel olurdu.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 14:09
Ne diyordu muhteris Muaviye : Sözün geçtiği yerde söz, Paranın geçtiği yerde para, Kılıcın geçtiği yerde kılıç... Erdoğan bu ilkeyi tatbik ediyor, Hz. Ali'nin öğütlerini değil...
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 18:54
0
aferin aferin sen olsan ne yapardın rakiplerini saf dışı etmenin bir çok yolu vardır ama her yol mubah değildir etikte değildir
demircan 02 Haziran 2019 13:34
kurulun adı istişare kurulu değil.yeni bir parti kurulmasını önleme kuruludur.
Murat Karayalçın ,Taşdelen'in veya Moğultay 'ın çocukları işbankası yönetim kurulu üyesi olunca da böyle 'akçeli işler' diye bir yazı yazdınız mı?
Okur 02 Haziran 2019 14:49
5
Kardeş o Atatürk'ün vasiyetidir. Anayasa ile bağlayıcılığı vardır.sapla samanı karıştırma. Ahaber dinleyince böyle oluyorsunuz. Kıyas yapamıyorsunuz. Allah iyiliğinizi versin.Ayrıca bu atamaların yeni oluşumun önünü kesmek için atılan bir adım olduğunu aşikardır? Selam ve dua ile kalın.
M. Ç 03 Haziran 2019 08:28
1
İş Bankası özel bankadır. Yöneticilerin maaşı devletin kasasından ödenmiyor. CHP'nin yaptığını da etik bulmasam da parası benden çıkmıyor.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 12:15
Bankanin B sinden anlamayanlar ı yönetime getirmek.kur'anın açık ayetine meydan okurcasına aklımızla dalga gecmektedirler."Allah size, emanetleri mutlaka ehline vermenizi ve İnsanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emrediyor. Doğrusu Allah, bununla size ne güzel öğüt veriyor! Şüphesiz ki Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir." Nisâ : 58
İbrahim Çoban 02 Haziran 2019 13:11
2
Üstad, burası banka yani özünde faiz var. Ayetlerle neyi açıklamaya çalışıyorsunuz? Faiz haram değil mi?
mustafa 02 Haziran 2019 12:10
Ahmet bey, laik demokratik bir ortamda '' İmam/ Halife/ Emir-ül Mü'minin '' bu sözünün ne işi var ???Laiklik elden gider.Dindarlar ise '' Edille-i Şeriyyeyi '' hatırlarlar ve ortalık karma karışık olur.Kaos bozulur,şeytan üzülür,münafıklar üzülür.....Hay Allah bizde neleri hatırladık şu mübarek günde...Müslümanların konforu bozulacak....
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 11:43
99 yıllık "TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ" AKP eliyle tasviye edilmiştir. Düşmanin işgal etmesi ile AKP eliyle tasviye edilmesi aynı şeydir. Ama milletin basireti bağlanmış, gözü körelmiş, vicdanı sessiz kalmış... Hırsız içeriden olunca hadiseler idrak edilemiyor. Tek adam rejimi uğruna milletin meclisine ön koyanların hesapları çok ağır olacak. İzleyin görün...
Halis soy 02 Haziran 2019 11:19
(Davutoğlu, Babacan-Gül hareketleri gibi) yönelmenin önünü kesme” hesapları geldi. Ardından kamu bankalarında görevlendirilmenin “Akçeli boyutu” etik eleştirilere yol açtı.Çok doğru bir tesbittir. 50 yaşındayım, O isimler çoğu hukukçu ve siyasetin merkezindeydiler,ne gibi faydaları oldu,bana göre koca bir hiç. Bilgili, insana ve insan haklarına saygılı, cesur, objektif, adaletin tesisi için fedakârca çalışan, her türlü baskıya direnip göğüs geren kahraman hukukçulara ihtiyaç vardır.
Z. Yardım 02 Haziran 2019 10:57
He. Bizde inandık. Ballı börekli trenden inenlerin geri dönüşüdür bu. Susma payı.Bu güne kadar ne söylemişler,bundan sonra ne diyecekler ve kim takacak. Dert cukka. Milletle alay. Haram olsun
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:55
2.5 milyon istihdamda ne durumdayız?
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:47
Bir danışman ordusundan sonra çeşitli danışma kurulları... Sayın Taşgetiren ya çok saf ya da çok iyi niyetlisiniz. Erdoğan yapıda bir kişiliğin sorup danıştıktan sonra aykırı bir öneriye göre karar verebileceğini düşünebiliyor musunuz? Meclis var, bakanlar var, bir sürü sivil toplum kuruluşu var, buna rağmen ülkeyi KHK lerle yönetmeye çalışıyor. Asıl amaç, bu kişilerin yeni kurulacak partilere katılmasınlar diye önlerini kesmek olduğu aşikar. Ama zaten bu kişilerle yola çıkacak yeni partiler baştan kaybetmiş sayılırlar.
Karar Okuru 02 Haziran 2019 10:35
Maalesef geride kalmış, bunu hem değiştiremeyen hem hazmedemeyen bu nedenle dünya ve yeni ile boğuşan ve çökmeye devam eden bu anlayıştan hiç bir fayda gelmez. Sorunların etrafın kötülüğünden değil kendi az gelişmişliğimizden kaynaklandığını görmemize de zaten bizi buraya getiren kafa yapısı elvermiyor. Sonuç bu coğrafya ve anlayış daha çok debelenir sorunlar ile. Uğraşmak vakit kaybı.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:28
İşe alımlarda liyakat liyakat artık ne kadar içi boş bir kelime . Her kurum yöneticileri o kadar torpille gelen insanlarla dolmuşki. Bunlar buz dağının görünen kısmı . Yüce Allah Kuranı Kerim’de yöneticilere adaletle hükmedin diyor . Ama müslüman ülkelerde bunun emaresi yok .
KARAR OKURU nusret 02 Haziran 2019 10:31
Sn taşgetiren, zaten sorun da şu: bu Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi istişareyi reddeden bir sistem. Kurulurken bir kişiye göre kurulmuş..Bu bundan sonra kim gelirse gelsin aynı..o yüzden 500 tane istişare konseyi de kursan hiç bir şey değişmez...o nedenle bence ülke acilen demokratik ilkelere uygun yasama yürütme ve yargının bağımsız dengelere uygun Anayasayı yapmalıdır..
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:30
Bu günlerde Hz. Ali'den çok Muaviye'nin hayatını öğrenmek lazım bence. Onda günümüzle bağlantılı ne örnekler vardır kim bilir.
Sabahattin 02 Haziran 2019 10:30
Bütün devlet bankaları özelleşmeli. Arpalıktan başka işlevleri yok. Siyasetin gayrımeşru finansörü olarak çalışıyorlar.
musto 02 Haziran 2019 13:02
1
Adamlar ülkenin düzgün çalışan ekonominin lokomotifi İş bankasına el koyma peşindeler. Kurumsal çalışan liyakatı ön plana çıkaran kurumlardan rahatsız oluyorlar.Beceriksizlikleri ayyuka çıkıyor.
Sabahattin 02 Haziran 2019 15:13
3
İş Bankası da tam özelleşmeli. Siyasi partinin bankası olmaz. Bence iyi bir banka değil ayrıca.
Musto 02 Haziran 2019 17:09
1
İşim gereği 40 yıl ülkedeki bankalarla çalıştım 2000 yılına kadar yaşanılan krizlerde 8000 tl ödediğim taksitleri 24.000 tl olarak ödedim eğer ticari müşteri iseniz o tür bankalar sizi heran yarıyolda bırakır 2000 yılında İş bankasına geçtim sorunlarım bitti.Chp giren çıkan bir şey yok sadece gözlemci.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:16
Siyaset yapanların her sabah andımız yerine emirnameyi okumayı ve anlamayı yapmaları lazım.
Takipci 02 Haziran 2019 09:59
Bir temel sorun var: 'Uretim Kavrami'nin içselleştirilememesi. Katma değer yaratan 'Uretim Yatirimlari' olmadan yapilan islerin, söylenen sözlerin hic bir degeri olamaz, goz boyamaktan başka...
Turgay 02 Haziran 2019 10:02
Lafı uzatmadan söyleyeyim. Tevfik Fikret zamanında söylemiş "Yiyin efendiler yiyin, bu han-ı iştiha sizin. Doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin" gerisi tabirimi mazur görün ama laga luga.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 08:55
Bu sistemde hangi kurum hangi bakan veya bakanlık ne yapmış da YİK yapsın güldürmeyin şapkadan tavşan çıkmaz..yargıda strateji belgesini bile adalet bakanı açıklayamıyor
Engin SFCA 02 Haziran 2019 03:50
Ahmet bey fetoden pkk dan pyd den vatan hainlerinden ulkemizin dogu ve guneydogusuna kurtarilmis topraklar diyen hdp nin sezai beyinden tesevin amacinin ne oldugunu? ne zaman kaleme alacaksiniz acaba?hep nalina vuruyorsunuz birazda mala vursaniz sizleri okuyan insanlarda gercekleri gorse....
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 12:23
2
Kendi yanlışını, ihanetini, suçunu başkasının suçuylamı kapatacaksın, ülkeyi yönetenlerin yanlışları söylenir, hainleri zaten biliyoruz.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 13:55
1
Bu köşeyi okuyanlar kimlerin terörist, vatan haini olduğunu çok iyi bilir merak etme. Kimin hırsız olduğunu, kul hakkı yediğini, yandasini kayirdigini da bilir. Kimin milletin iradesini çaldığını bilir. Kimlerin çakma darbe senaryosu ile tek adam rejimine kapı açtığını da. Menfaat perdesi yüzünden özünü yitirmislere Rabbim hidayet versin inşallah.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 03:28
Abdülkadir Aksu, Faruk Çelik, Sadık Yakut , eski İBB başkanı vs. Bu insanlar bu yaşlara gelmişler. Neden bizim bu konuda bankacılık konusunda ne eğitimimiz ne tecrübemiz ne de bir vizyon getirebilecek görüşümüz olmuştur. Biz affımızı istiyoruz diyemiyorlar. Çok mu zor bu. Toplum olarak geldiğimiz noktada bu insanlardan çocuklarına, torunlarına, bu ülkenin genç nesline bırakacak örnek olacak bir erdemli davranış beklemek mümkün değil mi acaba? Bilmiyorum...İzliyoruz hep beraber...
TEZAT 02 Haziran 2019 02:53
“Ben olsam Yüksek İstişare Konseyi kurma yerine, Karar Gazetesi köşe yazarlarını ve yorum yazılarını hergün okurum. Yorumcular bile İstişare üyelerinden daha cesur eleştiriler getirirler evet efendimci davranmazlar. Böylece ihtiyacı yüksek danışma ücreti-maaşı ödenmemiş olur. Tüyü bitmedik yetimin hakkıda olan devlet hazinesine bir katkıda da bulunulmuş olur.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:50
0
Onca eleştiri, yorum, öneri yapılıyor, zerre kadar etkilenmediği gibi gazeteciyi ya işten attırıyor ya içeri tıktırıyor. Bu kurullar ancak kendi düşüncesini onaylama mekanizması olarak çalışacaktır.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 02:39
Çeşke halktan birisi olarak beni de alsalar o kurula...
MAHZUN MUHAFAZAKAR 02 Haziran 2019 02:37
“Yüksek İstişare Konseyi, bir anlamda “güngörmüş” insanlarla hem bir istişare mekanizması yolunu açması anlamına gelebilir.” 600 milletvekilinin 400 tanesini mevcut sistemle seçelim. 200 tanesini gönüllülük ve maaş almama şartıyla seçelim. (Meclis-i Ayan’daki ve Seneto’daki gibi atama ile değil seçimle oluşan 2. Meclis gibi düşünülebilir.) Kendilerini bu seviyeye getiren millete ve devlete ahir ömürlerinde hayırlı bir hizmet etme şansı verelim. Yüksek İstişare Konseyi gibi oluşumlarla yeni masraf kapıları açılmasın!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 14:13
0
50 yıllık yaşımla 28 yıllık iş tecrübemle gönüllü ve maaşsız danışmanlığa da istişareye de hazırım. Bütün samimiyetimle söylüyorum.
KARARLI KARAR OKURU 02 Haziran 2019 02:24
“Parti farkı gözetilmeksizin, eski Başbakanlar, Meclis Başkanları gibi bir kriter de doğru.”diyor yazarımız. Bu görüşe de katılmıyorum. Eski başbakanlar iyi olsaydı kendi partilerini partiler mezarlığına göndermezlerdi. Uzlaşmacı olamadılar, çocuklar gibi birbirleriyle tartışırken hem kendilerini hem de memleketi bitirdiler. Kelin ilacı olsa kendi kafasına sürerdi.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 02:17
Danışman, danışmanın danışmanı, bakan yardımcısı, istişare heyeti üyesi daha neler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 03:22
0
Anlamadığım hususlardan birisi de bu danışman meselesidir. Milletvekili danışman kullanıyor. Danışman, danışandan daha donanımlı ise niçin direk onu milletvekili seçmiyoruz ki?
Meraklı Melahat 02 Haziran 2019 04:24
0
Danışmanlar gerçekten ehliyetli kişiler midir? Yoksa akraba-i taallukattan mıdır? İnanın çok merak ediyorum. Bir araştırmacı gazeteci çıkıp bu konuyu araştırıp ortaya koysa ne güzel olur.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 10:35
0
@Meraklı melahat, ne farkeder ki kim oldukları. Her halükarda gereksiz pozisyonlar. Yeni sistemde milletvekilinin bile bir fonksiyonu yok ki, nerde kaldı danışman, sekreter...Bu sistemde Aziz Sancar'ı getirsen yine işe yaramaz. Bir yüzyılı da böyle böyle kaybettik.
KARARLI KARAR OKURU 02 Haziran 2019 02:11
“Cumhurbaşkanlığı bünyesinde siyasetin duayenlerinden oluşan bir istişare heyetinin teşkili iyi bir şey.”diyor yazarımız. Bu görüşe katılmıyorum. 600 milletvekilinden oluşan bir meclisiniz olacak siz hala istişare için heyet oluşturacaksınız. İstişare heyetinin sağlayacağı faydayı meclis niye sağlamasın ki. 3 dönem kuralı getir, meclise almadığın siyasileri başka bir isimle sisteme dahil et. Kaynağı bu kadar bol bir ülke değiliz ağalar, beyler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 03:24
0
Bizim baskanlik sisteminde Meclis'in tek bir islevi var. Muhalefetin verdigi onergeleri AK Partili ve MHPli vekiller red ediyor. Baska bir islevi yok.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 09:41
0
Katılıyorum. Heyetin amacı sadece toplumun bazı kesimlerinin gazını almak. Yoksa elinde yetki olmayan bir istişare heyeti ne işe yarar?
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 00:57
İstişare heyeti bana göre ön alma (muhaliflere karşı), gaz alma ve göz boyamanın ötesinde bir fonksiyon icra edemez. Millete kıriz ortamında kemer sıkma rolü verilirken yukarıda siyasi ikbal ve beka uğruna yeni kadrolar ve harcama kalemleri oluşturulması da başkanlık sisteminin bir gereği her halde?!
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 00:59
Erdoğan'ın, birilerinin aklına itibar edeceğini düşünmek, en basit ifadeyle safdilliktir. Erdoğan, konuşunca ona zarar verebilecek eski ekibine, sus payı vermek için, böyle bir konsey oluşturdu. Son günlerde, Arınç, açık eleştiriler yapmaya başlamıştı, hemen maaşa bağlanıp, susturuldu; gel sarayın duvarlarına konuş, denildi. İsmail Kahraman ve İsmet Yılmaz’a gökte arayıp yerde buldukları bir nimet olur, bu koltuk ama demokrat Cemil Çiçek’in bu görevi yani payanda olmayı kabul edeceğini sanmıyorum.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 00:54
AK Parti diye bir sey kalmamistir. Her sey tek bir amaca yoneliktir: Cumhurbaskani baskanlik sistemi devam etsin. Yuksek Istisare Konseyi, Yargi Reformu, vs bunlar hepsi goz boyamak icindir.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 00:53
İşte budur geldiğimiz yer: İdarenin hukuka uymak zorunda olduğu, erklerin birbirini denetlediği hukuk devletini konuşmak yerine; Liderin kendi iradesi ile kurdurduğu tavsiye veren kurullar ile bu tavsiyelere uyulmasını tavsiye eden yazılar...
musto 02 Haziran 2019 00:48
Hocam bu görevlendirmeler tamamen kurulacak parti veya partilerin önünü kesmek için yapılan bir hamle ununu elemiş eleğini asmış insanlardan ülkenin hangi ali menfaatlarını sağlayacak Hikmet çetinin daveti amacı gizlemek içindi.Devletin Ali menfaatları düşünülse ilk çağrılacak isim devamlı raporlar hazırlayan cumhur başkanınıda bilgilendiren iç ve dış dünyayı takip eden her konuda donanımlı İlhan kesici olmalıydı.
Merakli 02 Haziran 2019 00:32
Kandirmak, gonul celmek, rakibin arasina sizmak, comak sokmak, en iyi savunma hucumdur vs. Ne yazik ki inandiriciliklarini kaybedildi cok uzun zaman oldu.
KARAR OKURU 02 Haziran 2019 00:04
Yahu bu nasıl bir yönetim anlayışı. Kişinin kendi kendini denetleyecek olması bir başarı gibi sunuluyor. Hayret ki hayret. Komedi. Nerelere düştük. Bu doğu toplumları nezaman sistem yo yönetimine geçecek. Kişi yönetiminin ülke ve toplumlar için bir felaket olduğunu sağır sultan duydu bizim sultan meraklıları duymadı. Demokrasi hukuk hurriyet bir yüz sene ötelerde. Belkide badehu hayat memat in the cennet
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN