Back To Top
Çok ama çok kötü

Çok ama çok kötü

 - Son Güncelleme: 16.05.2019 Perşembe 12:01
- A +

"Hadi biraz da iyimser şeylerden bahsetsene... 

Nedir bu 3-4 yıldır aşırı karamsarlık.  

Yıllarca kriz tellallığı yaptın da ne oldu? Krizi mi engelledin?” 

...diyorum kendime.  

“Hatta o kadar ekonomik tehlikeden bahsetmeyi bırakıp, asıl tehlikenin önümüzde olduğunu söyledin de ne oldu?  

Toplum farklı bir refleks mi gösteriyor sandın?”  

.... diyorum kendime. 

“Bak her 100 yetişkinden kaçı işsiz?  

1994 krizinde her 100 yetişkinin 4,8 kişisi işsiz kalmış.  

2001 krizinde ise 5,1 kişi işsiz kalmış 

2008-09 küresel krizde ise 6,3 kişi işsiz kalmış  

ama ya şimdi... 

2018 son çeyreğinde başlayan ekonomik krizin henüz daha başında olmamıza rağmen, her 100 yetişkinden 7,2 kişi işsiz.  

Eeee, işsiz de ne oldu? Bir şey mi değişiyor.” 

.... diyorum kendime. 

Evet, durum çok kötü.  

Hatta kötüden de öte kötü.  

1994 krizini 

2001 krizini mumla arıyoruz. 

Hatta bize ait olmayan ve tüm dünyayı sallayan 2008-09 küresel krizi bile geçtik.  

Nerede mi?  

Elbette işsizlikte.  

TÜİK hesapları size farklı sonuçlar verebilir. İşsizliğin son 10 yılın en yükseği vs dedirtebilir ama gerçek o değil.  

Gerçek şu ki, 80 sonrasını bilen 50 yaş civarındaki nesil, bugün yaşanan kriz gibi bir ekonomik kriz daha ne gördü ne de yaşadı.  

Şu an işsizlik açısından 1980 sonrasının en ağır ekonomik krizi yaşanıyor.  

Millet işsiz 

Millet aç 

Millet fakir 

Her 100 yetişkin içinde benim bildiğim son 40 yıllık verilerde hiç bu kadar işsiz kalmamıştı.  

Evde, tarlada, köyde, şehirde... yani tüm toplumun  15+ yaş üstü her 100 kişiden 7,2 kişi işsiz.  

Yani evine ekmek getiremiyor 

Yani çevresinin bakımı ile yaşıyor. Ya da yaşamıyor... 

***

Niye bu kadar karamsarsın diyorum ya kendime.  

Millet henüz göremedi diye mi acaba.  

Millet hele bir gerçek krizi yaşasın, o zaman ne olur bak?  

Ne olacak; sabah biraz din... 

akşam da milliyetçilik ile yer yatarız aşağıya.  

Hadi iyi uykular. 

19-05/15/d-1557952209.jpg

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru 19 Mayıs 2019 18:44
Sayın İbrahım bey toplumda işsizlik çok fazla kayıtlar az gösteriyor ben toplumda yaşıyorum mh içinde oturuyor otobüsle gidiyorum insanlar işsiz her evde işsiz var aileler emekli maaşalarını çoçukları ile pay ediyor iş yeri yok iş yok tuzu kuruların haberı yok iyiki varsın
taylan ocakcı 18 Mayıs 2019 10:46
Bizim cenahta kral çıplak diyebilen bir gazete karar gazetesi. İbrahim bey; o zaten bir efsane. Yolunuz açık olsun. Teşekkürler
KARAR OKURU 18 Mayıs 2019 08:56
Ben Mayis.2019 itibariyle issizligi %14.5 diye biliyorum.. galiba siz sadece is arayanlar grubunu soyluyorsunuz..
Efenim bi de döviz kurlarından dolayı hep saldırıya uğruyormuşuz,Hocam her saldırı konularından haberimiz oluyorda kim ve kimler tarafından saldırılıyorsak iç işleri bakanlığı farkında değil miiYok yok bence içişleri bakanlığıda bi açıklama yapacak bu saldırganlarla ilgili
Son haber olarak verilen bddk başkanının döviz kur konusunda hep spekülatörler yüzünden hep çıkıyormuş.E hazine ve maliyeninde dün bi açıklaması olmuştu mesela dolar yıl sonuna kadar 6.43 olacakmış falan denmişti.Efenim spekületörlerden dolayı kaça çıkabileceği nasıl bilinebiliyor.Bir gün bizede anlatsanız bizde ögrensek çok memnun olurum.Teşekkürler
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 20:45
Bir de bes çıkardılar, 5 senede zararım 55bin tl. Bana bıraksalardı besteki o aptal fonlara bağlamak yerine altına koyar 56bin tl kar ederdim.
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 03:19
Son 10 yılda 1 trilyon$'ı tuğlaya betona gömerek ülkemize ihanet ettik, sadece İstanbul'a değil. Bu vahim ihaneti niye yaptık? Şişirilmiş arsa/inşaat fiyatlarıyla sanal nimetler elde edip, kendimizi zengin sanmak için. Onlarda saman alevi gibi söndüler. Unutmayın, her nimetin bir diyeti olacaktır elbet. Şimdi diyet ödeme zamanı. Öyle kısa sürmeyecek. Uzun yıllara yayılacak. Evlerimiz olacak ama işimiz, aşımız,gelirimiz olmayacak.
Adem 17 Mayıs 2019 03:01
Peki İbrahim bey bu işsizlik verileri içerisinde kadın/erkek oranı nedir? Son 20 yılda kadın hiç olmadığı kadar çalışma hayatında.büyüyen nüfusa kadınların çalışma hayatına eklenmesi işsizlik verilerinde ne derece önem arz ediyor?
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 08:22
2
AK Parti iktidarinda kadinlarin is gucune katilim orani artti. Is gucune katilimdaki ani artislar issizlikte de ani bir yukselmeye sebep olur. Ama kadinlarin is gucune katilim orani birden artmadi devamli artis trendi var. Hatta 2018 yilinda hic artmamis Dunya Bankasi verilerine gore. O yuzden emegin ucuzlasmasi ve sermayenin getirisinin artmasindan dolayi yeni sermaye girisiyle istihdamin artmasi icin zaman vardi. Simdiki issizligimizin kaynagi bu degil.
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 02:57
Sayın hocam şu bizim nefesi kuvvetli hocalara cemaat liderlerine fetvacilara ülkemizin ekonomisini ufletsek mi acaba çünkü bilgiyle ilimle bilimle ekonomiyle olacak bişeye benzemiyor durumumuz
Mensur Bin Ubeyde 16 Mayıs 2019 22:44
İşsizlik yok. İş beğenmeme var. Bakın daha dün bir olay yaşandı. Yanımızdaki firma iş ilanı verdi. Türkler geldi iş beğenmedi. 1600 lira maaş azmış da bilmemeymiş de. Hele üniversite mezunları sanki işveren kendileriymiş gibi davranıyorlar. Onların beğenmediği işte Suriyeli bir kardeşimiz makine gibi çalışıyor. Hem bizim okumuş eşeklere ders veriyor hem de ekonomiye katkı sağlıyor. Hanımı da çalışıyormuş. 7 tane de çocuğu varmış. Sorduk durumlarını. Çok şükür hamdolsun dedi. İşsizlik yok yani. İşi ve maaşı beğenmeme var.
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 02:57
1
Birader sen kendin açlık sınırının 2200 TL olduğu bir koşulda, 1600 TL'ye bir ay çalışır mısın? Merak etme o Suriyeliler de zamanla öğrenecekler. Hele bir Türk vatandaşı olsunlar, bak ayda kaç liraya çalışıyorlar ondan sonra. Hem bu "okumuş eşek" de ne oluyor. Belli ki senin yolun pek okula uğramamış. Eğer az da olsa nasiplensenydin en azından saygı duymasını öğrenirdin.
engineer 17 Mayıs 2019 11:52
0
doğru söylersin, çöp konteynerlerinden karton ve plastik şişe işi var, beğenmeyenler var ama bu iş şimdilerde en çok yapılan iş kolu oldu, yani mühendisler okumuşlar çöp konteynerinden palstik şişe toplama dalında istihdam edilerek ,konteyner mühendisliği uzmanlık alanı geliştirilebilir,böylece uzay çağını da yakalamış oluruz hem.
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 15:35
0
Türkiyede Asgari ücret 2020 TL, 1600 TL. ücret teklif ediyorsan kanunen suç işliyorsun demektir. Bende eve temizlikçi arıyorum günlük 1 TL ücret vereceğim başvurmazsan demek ki iş beğenmiyorsun demektir.
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 19:56
0
Okumuş eşşek lafından seviyen belli. Ama haklısın 1600 tl fazla, 500 e çalışmalı aç gözlü davranıyorlar. Acımasız olmayın
mecidiye 16 Mayıs 2019 18:45
ekonominin bu hale gelmesinde hiç mi ABD nin rolü yok. adamlar başımızı kaldırmamıza fırsat mı veriyorlar. hiç mi bizlerin suçu yok. bizler üzerimize düşeni yapıyor muyuz. döviz hesapları daimi surette artıyor. biz kendi paramıza ne kadar güveniyoruz. döviz alarak kendi ayağımıza sıktığımızın farkında mıyız. kendi kalemize gol atıyoruz maalesef. önce biz paramıza ve ekonomimize sahip çıkacağız. biz dolar hesaplarımızı artırmaya devam ettikce hükümet, ekonomi yönetimi istediği kadar tedbir alsın tedbirlerin hiçbiri işe yaramaz. Ayeti kerimede
oğuz 16 Mayıs 2019 18:34
bizdeki işsizlik düz işci niteliksiz meslek ve beceri sahibi olmayan kesim için geçerli. fabrikalar harıl harıl yana yakıla kalifiye işci arıyor. bizdeki biraz da iş beğenmeme işsizliği bana göre. çoğu kişi masa başı rahat iş arıyor. bir de devlet dairesinde çalışmak istiyor. iş kurmak kendi işini kurup risk almak yerine garanti kazanç daha cazip geliyor bize.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 17:21
Tencere delindi. 17 yıldır gelir dağılımı adaleti bozuldu, sosyal yardımlarla dengelediler. Sosyal yardım, şeytanın aklına gelmeyecek bir politikadır. Üretimi destekleme, işsiz ordusu yarat, çalışan zaten zar zor yaşıyor, sonra bir elin verdiğini herkesin gözüne sokarak yardım et, bu yardımdan oy devşir. Deniz bitti, tencere delik, sosyal yardım yetmiyor denge sağlamaya. İBB'de 643 yöneticiye 1717 makam aracı var, israf. İhaleler tamamen kayırma..Ağızlarıyla kuş tutsalar o kuşu kendi pişirip yer bunlar.
borego 16 Mayıs 2019 17:22
Yakında anlayacaklar sizi Sayın KAHVECİ.. İliklerine kadar yokluğu hissedecekler..
1 16 Mayıs 2019 12:18
Ekonomideki dönüşümün kriz diye pazarlandığı bir yazı daha.
Araştırmacı 16 Mayıs 2019 15:14
4
Milletin işsiz, aç, enflasyonun, dövizin ve faizin tavan yaptığı yatırımın olmadığı çöküş dönüşümü?! Allah akıl, fikir, feraset ve şuur versin.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 15:19
3
Hadi trollük yapıyorsun, anladık. Bari argümanların mantıklı olsun. İnsanlar geçinemiyor be zavallı, bir de gelmiş buna ekonomide dönüşüm diyor. Arkadaş, bu cenahın trollerinin de zeka seviyesi düşük.
Mert Telyas 16 Mayıs 2019 18:34
3
Evet. Ekonomide buyuk bir donusum var. Geleneksel butun sektorler tek tek çöküyor.asırlık firmalar iflas ediyor. Yüksek katma değeri olan fuze yapımı, drone-iha, yazılım-donanım, uydu yapımı gibi teknoloji firmaları adım başı. Herkes mutlu-mesut yaşıyor. Tabi Binali başkan seçilince sosyal programları yoğunlaştıracak. Daha ne istiyorsunuz, karnınızı baskan doyuruyor. O olmasa bugunumuz olmazdı.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 11:46
Bu ülkede 2001 de 17 banka battı. O yıllarda bile bu kadar kötü bir ekonomi ve işsiszlik ve pahalilik görmedim. Yarı aç yaşıyoruz.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 11:35
Olsun, Almanya bizi kıskanıyor ya yetmez mi? Hem A Haber yorumcuları herşeyin yolunda gittiğini söylüyor. Reisimiz Trump'ı, Putin'i, Merkel'i dize getirdi, İsrail korkudan titriyor. Halkımız varlıktan kuyruğa girdi. O kötü günler İsmet İnönü döneminde kaldı. Hep cehape yüzünden, heep...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 11:19
Son cümleler tam oturmuş yerine....
ERKAN DOĞAN 16 Mayıs 2019 10:30
Sayın Kahveci Adama soruyorlar işin var mı? Cevap yok. İşi olana soruyorlar geçinebiliyor musun? Yardım ile yada zorlanıyorum. Peki oyunu kime vereceksin Reise. Niye adam gibi adam. Daha iyisini görmedik. Dünya lideri. Adam dindar.Herkese posta koyuyor. Bu sosyoloji bu memleketin başının belasıdır. Bunu aşmadan bu milletim yol alması mümkün değildir.
HERMES 16 Mayıs 2019 10:26
İbn-i Haldun Mukaddime'de diyor(yüzlerce yıl önce): Devletlerin ömrü 3 verimli nesildir(yani yaklaşık 120 yıl), devlet yıkılınca yeni gelenler asabiyet(yeni iktidarı devam ettirmek için işe yarayacak herkes) oluştururlar, onları ve memurları memnun etmek için maaşlarına sürekli zam yaparlar(özellikle askerin maaşlarına), harcamalar, lüks, şatafat artar, sonunda para yetmez, yeni vergiler koyarlar, o da yetmez...Sonunda çöküş başlar, devlet yıkılır...Yeni gelenler aynı yolu takip ederler... Bu iş böyledir...Sayın yazarın yazısı bu açıdan çok enteres
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 10:13
Hâlâ "CHP zamanında ekmek karneyle dağıtılıyordu, vali aynı zamanda belediye başkanıydı" hatıraları dinliyoruz.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:42
Yağlı tohumlar desteklemeleri yatmadı. Nisan’da yatardı. Bir de emekliye zam ne zaman yapılacak. %26 olur mu acaba adalet bakımından?
beşikdüzü 16 Mayıs 2019 09:14
kahveci hemşerim şimdi bak. istanbulun belde belediye başkanı ak partili olan ismi ekrem imamoglu adını kullanarak Trabzonluları imalı ederek yunan gibi böyle laflar etmiş yeni okuttu çocuk onu bana. haberlerde bizzat bende baktım. bunu reddediyorum.sen buralısın karaalide buralı .ben bu benzetmeyi kınıyorum. bu nasıl bir iş böyle edilirmi.iki laf edip yazarsın belki Karaali yazar bunu.bizlerde okuruz öyleya.trabzondan selamlar
gölgeler... 16 Mayıs 2019 16:29
0
nihat genç Maçkalıdır, bugün güzel ve duygu yüklü bir yazısı var TRABZON hakkında... okumanızı tavsiye ederim hemşehrim… beşikdüzünden, yomra arsin hayrat a kadar bütün şehrime selam olsun...
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 02:46
0
Ben Trabzonlu değilim ama edilen laf hiçbir memlekette kabul görmez. Merakım bu kadar Trabzonlu stk iş insanı siyasetçi varken neden susarak kabullenmiş görünürler
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:10
Sayın yazar artık sizde de bıkmış bir hal seziyorum yukarıdakilerin umrunda olmasa da biz sizden kriz yönetimi ile ilgili bilgiler ve bu krizden halk olarak en az zararla çıkmanın yollarını öğrenmek istiyoruz saygılar
Abdullah hasan 16 Mayıs 2019 08:45
Yazılanların anlaşılmaması gerçekleri yazmamaya dönüşmemelidir diye düşünüyorum. İmtihan dünyasın dyız sonuçta.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:10
Halk için bir hırka,bir kilim,bir lokma neyine yetmiyor.Kendilerine bütün dünya nimetleri.Üç maymunu oynamaya devam.
KARAR OKURU fransa 16 Mayıs 2019 05:24
Slm uykumu kacirdiniz amaninn vayy vay daha neler duyacagiz gorecegiz hayirli seyler duyur allahim bizi selamete cikar basimizdakilerede tatli dil guler yuz basiret verki devlet millet sevinsin sevelim sevilelim hurmetler
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:57
Artık iktidar reform deyince deform anlıyorum. İyi kötü var olan da reform diye popülist, günlük politikalarla, beceriksizlerin elinde deforme edildi. Düzelttiklerini zannettikleri şeyi aslında harcıyorlar ve iyi birşey yaptıklarını zannediyorlar.
Sakir 16 Mayıs 2019 03:54
Ülkenin temel zenginleşme ve güçlenme alanı siyaset olduğu müddetçe biz bunları hep yasariz.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:51
Senin dediğin senelerde herşey insan gücüne dayanıyordu şimdi adam fabrika kuruyor içinde adam yok herşey otomosyon fabrikalara artık insan lazım değil bu durumda hükümetler ne yapsın tek çare 3 dünya savaşı seçimlerde millet boşuna bir birini yemiyor herşey vatan için değil artık herşey menfaat için bende Almanya'da gıda üzerine mastır yaptım 4 senedir iş arıyorum yok
En Azından Demokrat 16 Mayıs 2019 09:56
0
Kardeş sen git o master diplomasını aldığın ülkede yani otomasyonun, sanayinin krallığında işsizlik oranına bak ondan sonra gel ahkam kes burada.. Gitmişken o diplomayı da geri iade et bu kafaya yakışmaz o diploma.
EMEKLİ BİR VATANDAŞ 16 Mayıs 2019 10:16
0
MADEM BÖYLE MAKİNELEŞME OLACAK,İSTİHDAM AZALACAK DA NİYE 3 ÇOCUK OLMADI 4 ÇOCUK TAVSİYE EDİYORLAR,NİYE İŞADAMLARINA İSTİHDAM DİYE YALVARIYORLAR?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:00
11
Senin hayalin gördüğün ülkelerde ben geziyorum goruyormda ondan yazıyorum senin gibi körü körüne değil sırf idolojik
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 22:29
1
iŞSSİZLİK MAAŞI ALIYORSUNDUR VEYA SOSYAL YARDIM. AÇ KALMA VEYA AÇIKTA KALMA SORUNU ZATEN YOK. BİRDE MUTLAKA İŞ GÖSTERMİŞLERİR ÜSTELİK BİRDEN FAZLA AMA İŞİNE GELMEMİŞTİR. ORADAN GAZEL OKUMAK KOLAY. BUNLARIN HİÇBİRİSİ YOKSA EĞER NE GEL DE MEMLEKET HAVASI AL BİRAZ. BELKİ BURADA BULURSUN İSTEDİĞİNİ. ADAMA BAK ALMANYA İLE BURAYI KIYASLIYOR ADETA. BİLMESEK İNANACAĞIZ. HA 4 YILDIR NE İLE AYAKTASIN. BU HALİNLE DEVLET VEYA SOYAL YARDIM KURULUŞLARI SANA NE ÖDEMEKTE, BUNLARIDA YAZAYDIN DA TAM OLSAYDI BARİ. VATANDAŞTA ÖĞRENİRDİ.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 23:48
1
Herşeyin otomasyona bağlandığı ülkelerde bile işsizlikdeki düşüş oranları tarihi rekor kırıyor geri kalan dünya ülkeleriyle beraber. Örneğin senin Almanya'da işsizlik son 40 yılın en düşük düzeyinde. Türkiye de rekor kırıyor ama işsizlik artışında!!! Bir babayiğit var mı memlekette Türkiyede üniversite mezununun iş bulma suresinin ortalama 4 yıldan daha az olduğunu iddia edebilecek. Devlet dahi bu konuda istatistik yayınlayamıyor!!!
"DENGELENME" 16 Mayıs 2019 03:32
Sayın Kahveci "dengelenme" sözcüğünü ağzından düşürmeyenler bunca dengesizliğin neresinde "dengelenme" görüyorlar !? Yoksa "dengelenme" kavramının tanımı değişti de biz mi bilmiyoruz !? Dengeli günler dilerim.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:00
Ekonomide çözüm Maliye Bakanı istifa edecek ehil bı kişi atanacak Tarım da Sanayide , Eğitimde gerçek reformlar olacak.Adalette güven reformu olacak YSK gibi taraflı kararlar olmayacak Ekonomide 5 yıllık planlar DPT kurulacak yoksa şimdiki Ekonomik programlarla uçuruma doğru gidiyoruz
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 10:58
7
Önerilerin yanlış, Sn. KO 03.00. Sistem 'tekadam-başkanlık sistemi', beklentilerini baştaki karşılayacak beş koca yıl için. Sonrası, gelecek. Sızlanmanın çözümü başkandadır, anla artık.
Olması gereken. 16 Mayıs 2019 02:30
Yazık,bildiğini zannediyorsun.2001 krizinden önce sigortalılık oranı kaçmış.Bugün kaç?Zaten az olan sigortalı sayısı vardı.Onunda % 6,4 işsiz kalmış bunu bugünle nasıl mukayese edersin.Bugün herkes sigortalı herkes kayıt altında ben o krizi yaşadım biliyorum.O krizin yanın da bugün kriz var bile diyemem.ABD dolar borçlanma senediyle dünyayı sömürüyor.Bugün kırılma noktası olan bu!
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 04:05
1
%6.3 işsizlik 2008 krizinde, 2001 öncesinde değil. 2012 de ise %4 e inmiş. Hangi yıldan itibaren kıyaslayalım?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 05:28
1
Bir yerde bir komplo teorisini okumuş ABD dolar borçlanma senediyle sömürüyormuş. Bizden kat be kat güçlü Çin dolarla borçlanıyor. Bir sıkımlık ekonomimiz var dünyaya kafa tutuyoruz. Cahil cesareti işte.
adem akın 16 Mayıs 2019 10:14
0
abd zorla mı borç verdi bize yada diğer ülkeleri güldürmeyin (betona gömülen paralar ve lüks yaşam )
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 11:22
1
Yok bence birşey bilmiyorsunuz siz,yada piyasadan uzak salliyorsunuz
KARAR OKURU 18 Mayıs 2019 09:13
0
Var bile diyeme diye rezervleri eritiyorlar zaten.. bitince? Sigortali olunca da diz, kanser ilaclari gibi pahali ilaclar odenmiyor.. sanki Turklerin dizi yok ya da kanser olmazlarmis gibi..
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 02:12
İnsanlar zûlmeder kader adâlet eder. Adil olan böyle istiyor,bir de burdan bakın hocam. Mazlumun ahı ekonomi olur başka bir şey olur. Ne dersisiniz?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:15
2
Mazlumun ahınin faturasını yine garibanlar ödüyor (belki suça ortaklar) Zalimler değil. Said nursi o cümleyi bireysel üzerinden demiş olabilir doğrultuda. Ama Toplumsal olayda bahsettiğiniz adaleti hiç görmedim
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 05:29
7
Said-i Nursi’yi bırakında Einstein ne demiş ona bakın.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 21:31
0
Einstein ne alaka.. Einstein bir sosyolog mu ki topluma dair referans alınsın??
musto 16 Mayıs 2019 01:59
Hükümetin iki bakanı zamanında biz ancak ara malı üretiriz peki güzel kardeşim ülkeyi betona gömmek milleti amele etmek için köyünden ettin süt et tütün işletmelerini sattın şehirlere doldurdun şimdide dönmüyorlar başına bela oldu buna bir çare bulun bir şekilde köye dönüşü ve tarım hayvancılığı canlandırın şehirlerin yükünü azaltın.
N.Öztürk 16 Mayıs 2019 08:22
1
Musto kardeş, bir muhalifim, ancak kabul edelim ki toplum olarak bazı yanlışlarımız da var. Mesela; "şehirde yaşamak, hatta illa İstanbul veya Mersin'de " gibi. Şu an köyünde çalışan gençlerin evlenme ihtimali dahi yok gibi. Halbuki köyler artık mahrumiyet değil. Bir de şehirde doğmuş ve yetişmiş çocukların köy hayatına uyumu çok zor. Tatilde, bayramda İstanbul'dan köye gidip "hava atma" peşindeyiz. Ol vaziyet budur.
musto 16 Mayıs 2019 11:18
0
Anamızdan muhalif olarak doğmadık ilk iki dönem can gönülden destekledik çevemizi oy vermeye zorladık sonrası faciaya dönüştü köyümüze yerleşen Güney doğulu tarım işcisi bir ailenin kızını istemeye gittik şehirden kızın adına daire alıp yerleşmek kaydıyla kızı verdiler.
Metin Durmaz 16 Mayıs 2019 01:33
Bu ülkeyi yönetenler çalışma durumunda olan ve iş arayan kaç yetişkin insan olduğunu biliyorlar mı gercekten?Iyi bir üniversiteden mezun 8 yıllik bir mühendis olarak tam beş aydır önşartsız iş arıyor ve bulamıyorum ben.Ülkenin gündemi varsa yoksa seçim!Savaş olsa,düşman işgali olsa bir ülkede ancak bu kadar olur herhalde.Başınıza yıkılsın seçiminiz emi!..
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 10:51
0
Metin kardeşim sanırım sizden 5-6 yaş daha büyüğüm ve yöneticiliğini yaptığım firma konkordato talep ettiğinden, hayatimda ilk defa birkaç aydir benzer bir sorunu ben de yaşıyorum malesef.Ilk defa kira mi veremedim ve yine ilk defa çocuğumun okul taksidini odeyemedim.Emin olunuz ki bu "siyaset esnafınin" hic umurunda degiliz.Ülkeyi yönetenler için önemli olanın vatandaş değil,kahrolası kendi menfaatleri olduğunu yazık ki ancak 40'li yaşlarda farkettim.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 01:25
beka yeriz sorun yok
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 01:14
PARA PİYASALARI KURULUNU YENİDEN DUZENLEMELİYİZ, BU SAYEDE HEM DOLARI DÜZELTİRİZ HEM FAİZLERİ AŞAĞI TUTARIZ HEM PİYASALARI CANLANDIRIRIZ, PARA PİYASALARI KURULUNU YERLİ VE MİLLİ BİR YAPIYA OTURTUP FAİZ ARTIŞINI ENGELLEMELİYİZ, MUHTAÇ OLDUĞUMUZ KUDRET MERKEZ BANKAMIZ IN DARP HANE SİN DE MEVCUT DUR.
musto 16 Mayıs 2019 02:28
1
Siz bunları ekonomide hiç bir işe yaramayan bolca danışmanları olan damat bakana ulaştırın belli olmaz sizide danışman yapar dolara bağlı milletlere çare olur belki Nobel ekonomi ödülüne layık görülürsünüz battı balık yan gider her türlü fikre ihtiyacımız var.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 11:23
0
lügatınızdan "yerli ve milli"yi çıkarsak 3-5 dakikada çökecek düşünce sistemine göre iddialı laflar bunlar.
2000 DEN SONRA DEVLET BİLGİSAYARI KEŞFET Dİ. ARTIK MAZOT BİLE ALSAN YAZAR KASA ANINDA FİŞİ KESİYOR, E DEVLET GELDİ KAÇAKLARI OTURDUĞU YERDEN TESPİT EDİYOR, HÜKÜMET İLK GELDİĞİNDE EN BÜYÜK PARA 20 TL İDİ YANİ 20. 000. 000, 6 ADET SIFIR ATTI. EN BÜYÜK PARAYI BASTI 200 TL, DENK BÜTÇEYİ BECEREMEDİLER YILLARCA, EN SONUNDA ENFLASYON CANAVARI TEKRAR HORTLADI, EMİSYONU ARTTIRMAK ZORUNDAYIZ, DOLARA ÇIPA KOYMAK ZORUNDAYIZ, FAİZLERİ DÜNYA STANDARTLARINDA %5 E İNDİRMEK ZORUNDAYIZ, SENYORAJ HAKKIMIZI KULLANARAK GEREKEN LİKİTİDE Yİ OLUŞTURMAK ZORUNDAYIZ, .....
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 04:28
0
Açıköğretim konu anlatımlı yardımcı kitabından mı öğrendin denk bütçeyi, emisyonu, çıpayı, senyorajı, likiditeyi falan? Bildiğin tüm iktisat terimlerini peşi sıra yazınca sence havalı olmuş olabilir ancak söylediklerinin iktisadi olarak hiçbir anlamı yok. TVden tanıdık gerçi bu da.. Bakın burası çok önemli!
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:25
2
Bugünlerde surekli aynı şeyleri söyleyip duruyorsunuz. Kendi heba etme buralarda git damat beyi gör. Bu fikirlerine çökmekde olan ekonomiyi yerin dibine sokarsın. Ayrıca, hem milliyetçilik yapip hemde ingilizce başlık kullanmak çok IRONI olmuş.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 01:07
Ekonomiden anlayıp anlamadığı meçhul olan kişi ekonominin başına niye geçirilir anlamak mümkün değil. HAYRET ETTİĞİMİZ ŞEY ŞU Kİ GÜLEREK EKRAN BAŞINA GEÇTİĞİNDE HER ŞEYİN MÜKEMMEL OLDUĞUNU SÖYLEMESİ.
90 LI YILLARIN DA KİT LER DEVAM EDİYOR İDİ FABRİKALAR EMEK YOĞUN BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYOR İDİ ROBOT YOK İDİ, ENFLASYON ÇİFT HANE İDİ O ZAMANLAR ÇİLLER KAĞIDI VAR İDİ 90 GÜNDE %50 NET FAİZ VERİLİYOR İDİ, VATANDAŞ SENEYE HERŞEYE ZAM GELECEĞİNİ BİLDİĞİ İÇİN PATATES SOĞAN PİRİNCİ UNU ÇUVAL İLE ALIRDI, DEVLET VERGİLERİ TOPLAMADA GÜÇLÜK ÇEKERDİ, E DEVLET YOKTU, BİLGİSAYAR YOKTU BEYANNAMELER EL YAZMASI İLE DOLDURULUR DU, VATANDAŞ İŞİNİ RÜŞVET İLE HALLEDER İDİ KPSS YOK DU ADAMI AKRABASI DAYISI OLAN BİR İŞE GİRİYOR DU, ....
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 15:50
0
evet robot yoktu seksenlerde; turkiye avrupaya sanayi iscisi;arap ulkelerine insaat usta kalfa gonderip doviz elde ediyordu;nüfus azdı;tarim kendine yeterliydi;kitler satilmamisti imalat sanayi vardi bugunku gıbı gıda aramalı ıthalatı yoktu;rus cumhurıyetlerınden afrıkadan fabrıkada restoranda ınsaatta evde sokakta saat satan calısmaya gelıpdısarı dovız gonderenler yoktu;memur sayısı maaslar dusuktu;kpss ıcın okuyanlar yoktu;yardımla gecınen çalısabılecek mılyonlar yoktu;para basarak bu ısı duzeltebılecegıne (usd basabılırse harıc)ınanan cok akıllıl
süleyman d 16 Mayıs 2019 23:08
0
Gel zaman git zaman yıl 2002 olmuş idi; Akp hükümetimiz iphonu, sonra da asfalt ve betonu kesfetmiş idi ve ne olduysa ondan sonra olmuş idi! 40 milyar $'ı TAK! asfalta; Ardından bir 40 milyar$ ı da TAK suriyelilere BASMIŞ İDİ! ENSON KEFEN PARAMIZI SÜRDÜ ORTAYA TAK TAK! Yav sen boyle idi idi anlatırken AKLIMA: tak bir on milyar$ satarım sonra TAK bi on Milyar daha... komedisi gelmiş İDİ :))
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 00:56
Sayın yazar haklısınız ortada bir ekonomik kriz var ama bunu görmeyen kabul etmeyen iktidarın kendi kitlesi var peki ne zaman uyanacaklar derseniz ; orman yanmaya başladığında herkesin aynı tarafa koştuğu zaman ; herkesten daha hızlı , en önde koştukları zaman uyanmış olduklarını hep birlikte beraber göreceğiz
ARKADAŞLAR BEN 80 Lİ YILLARI BİLEN BİR KARDEŞİNİZ OLARAK GERÇEKLERİ ANLATAYIM, 80 Lİ YILLARDA DARBE OLMUŞ KİT LER MEVCUT OLDUĞU İÇİN İNSANLAR İŞ BULABİLİYOR DU DAHA ÇOK EMEK YOĞUN İDİ İŞ GÜCÜ MÜZ ŞİMDİKİ GİBİ ROBOT YOKTU,ÖZAL LI YILLAR İDİ, ENFLASYON ÇİFT HANE İDİ İNSANLAR SENEYE HERŞEYİN FİYATI EN AZ %70. 80 ARTACAĞI İÇİN ÖNCEDEN ALIR İDİ ESNAF VE TOPTANCI AYNI ŞEKİLDE ÇALIŞIR İDİ, EMİSYON ÇOKTU VATANDAŞ BİR ŞEKİLDE GECİNİYORDU ZENGİNLER PARALARINI FAİZE YATIRIR BANKALAR BOL PARA İLE BOL FAİZ VERİR İDİ. ...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 02:28
0
80li yıllarda halkın %60'ı köylerde yaşıyordu.Kendine yetecek kadar ekip biçiyordu.Tarim da dışa bağımlı değildik.1980 yılı toplam nüfus 40 milyondu, bu gün 80 milyon.Teknoloji de çok gelişti.80 li yılların kriterleri ile bu günü okuyamazsınız.Para basmak çözüm değil aksine enflasyonu daha beter yükseltir.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:26
1
Yarim doktor insanı candan. Yarim ekonomist adamı açlıktan öldürür :(
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 00:54
Ne dersen de...Kafa basmıyor. O,öğretilmiş ezberini bozmadan sayıyor; Onlar da ekmeği karneye bağladı,tüp gaz,sana yağ kuyruklarını unutmadık,Camileri ahır yaptılar... İşsizlik diyorsun. Anlamıyor. Para pul yetmiyor.Çarşı/Pazar ateş diyorsun.Reise komplo kuruyorlar diyor. Kim yapıyor diyorsun. Cahape diyor. Ne,denilebilir ki? Her millet layık olduğu şekilde yönetilir miş.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 02:43
0
Aynen öyle.Millet ezberlediği laflardan öte gidemiyor.İktidar gerçekten çok şanslı,olumsuz ne yaparsa yapsın millette kılıfı hazır: İç güçler, dış güçler,beka,vatan millet Sakarya,CHP şer ittifakı oyunları vs. Bu kafadaki toplum siz söyleyin uyanır mı?
Altug06 16 Mayıs 2019 00:35
Sayın İbrahim Bey,bu satırları okuyabiliyor musunuz bilmiyorum ama piyasadaki çok ender rastlanan cesur, dürüst ve dik duruşlu gazetecilerden birisiniz. Umuyorum ki, değerli kaleminiz kendisini vatansever olarak adlandırıp gerçekte bu milletin genetiği ile oynayan bazı kesimler tarafından kırılmaz,ki böyle bir şey olmayacağına da eminim,nitekim sizin gibi değerli bir şahsiyet halkı kandırıp yandaş olmaktansa gerçekleri söyleyip mahkum olmayı tercih eder. Çünkü dik duruşlu olmak bunu gerektirir efendim. Saygılar...
Mehmet Taşdemir 16 Mayıs 2019 00:26
2 ay önce dükkanı kapattım.. elimde olan o küçük sermaye ile kur çok yüksek geri gelebilir diye dövize girmedim. Borsaya girdim.. girmez olaydım.. % 10 içerdeyim. En ufak bir iyimserlik havası yok. İyimserlik için şunlar gerekli 1- damat istifa edecek. 2- s400 den geri adım atılacak. 3-imf ile anlaşılacak. 4-ic siyaset için AB gibi ABD gibi ülkelerle kavga edilmeyecek.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:53
12
Yani teslimiyet buravo ozaman niye yaşıyor
Karar Okuru 16 Mayıs 2019 09:33
1
Teslimiyet kafasızlıkla ile olur. Meydan okuyanlar emperyalistlerin en büyük destekçisidir. Çünkü iş değil laf yapar sonunda da teslim olur. Beğenmediğiniz cumhuriyetin ceee haa peee dönemine bir bakın nasılmış ozaman
ver odunu 16 Mayıs 2019 00:04
vay arkadaş, neyse ilk yorum...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN