Back To Top
''Devletin'' valisi ''iktidarın'' valisi

''Devletin'' valisi ''iktidarın'' valisi

 - Son Güncelleme: 11.06.2019 Salı 09:03
- A +

Kime sorulsa, valilerin illerde devletin temsilcileri olduklarını söylerler. Bu doğrudur ancak siyasi tarihimizde maalesef her dönem devletin değil iktidarın temsilcileri gibi davranan valilerimizin sayısı az değildir. Siyasi partiler muhalefette oldukları dönemlerde bu tür hadiselere sert tepkiler göstermişler, ancak iktidara geldiklerinde dün eleştirdikleri, yanlış buldukları, hatalı dedikleri, ayıpladıkları tavırları aynen sergilemişlerdir.

Bizim ülkemizde tarih sürekli aynı ayıplı haller içerisinde tekerrür ediyor. Bir siyasi parti yok ki dün ayıpladığı hal ile bugün sınav olmasın, dün kendini mağdur edenlerle bugün aynı eşikte yer almamış olsun.

Acı olan şu ki, tarihin ayıplı tarihi tekerrürlerden ders çıkartalım diyen yok maalesef.
Öyle görünüyor ki böyle olmaya da devam edecek.

Yani ne Millet İttifakı’nın İstanbul Belediye Başkan adayı Ekrem İmamoğlu’nun Ordu’da yaşadığı “VIP Krizi” siyasi tarihimizde bir ilk, ne de Ordu Valisi’nin “devletin valisi” gibi davranmaması bir ilktir.

Bakınız Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 1999 yılında yaşadığı “VIP” krizine. Neredeyse bugün Ekrem İmamoğlu’nun yaşadığı mağduriyetle birebir aynı.

***

Tek Parti döneminde valileri devlet partisinin il başkanı yaptığı için CHP’yi eleştiren Demokrat Parti iktidara geldikten sonra CHP’den çok farklı davranmamıştır. CHP TeK Parti rejimi sırasında içişleri bakanlığı, valiler ve kaymakamlar eliyle muhalefete ve Demokrat Parti’ye hangi mağduriyetleri yaşattı ise 1950’de iktidara gelen Demokrat Parti iktidarı da “muktedir” olduktan benzer mağduriyetleri CHP’ye yaşatmıştır.

Demokrat Parti iktidarı döneminde valilerin bir kısmı adeta “iktidarın görevlisi” gibi davranmış, hükümetin isteklerini kayıtsız şartsız yerine getirmişlerdir.

DP iktidarının muhalefetteki CHP’nin faaliyetlerini engellemeye yönelik olarak çıkarttığı “Toplantı ve Gösteri Kanunu” bahane edilerek CHP’nin toplantı yapacağı salonlara izin verilmemiş ve kongrelerine engel olunmaya çalışılmıştır.

İnönü’nün, 1959 yılının baharında çıktığı yurt gezilerinde valilerin engelleriyle karşılaşması tarihi bir gerçektir.

Bunlardan en meşhuru ise Kayseri Hadisesidir. İnönü Kayseri’ye gidecektir.

DP’nin Kayseri Valisi Ahmet Kınık 2 Nisan tarihinde İnönü’nün evine bir telgraf çeker. Vali telgrafta Kayseri’de vaziyetin gergin olduğunu ve bu sebeple CHP Kongresini menettiğini dolayısıyla Kayseri’ye gelmemesi gerektiğini bildirir. Ancak Kayseri’de durumlar Vali Kınık’ın söylediği gibi gergin falan değildir.

İnönü Ankara’dan trene biner ve Kayseri yakınlarında Himmet Dede İstasyonuna kadar arızasız gider.

Vali yardımcısı ve emniyet müfettişinin de içinde olduğu askerler ve jandarmalar tarafından tren ORADA durdurulur ve Vali’nin tebliğ ettirdiği emir İnönü’ye iletilir:

“Kayseri’ye giremezsiniz. Geriye, Ankara’ya dönün!”

İnönü direnir, dönmeyeceğini söyler ve üç saatten fazla bekler. Vali, en nihayetinde İnönü’nün Kayseri’ye girişine izin verir.

Adnan Menderes’in bakanlarından Prof. Dr. Salim Rıfkı Burçak, kaleme aldığı 10 Yılın Anıları kitabında, muhalefeti bastırmak maksadıyla yapılan bu davranışlar hakkındaki şu analizi bugünlere de ışık tutacak türden:

“Kayseri olaylarının derin izler bırakmış olduğu ve iktidarımızın aleyhine bir hava oluşturduğu görülüyordu. Gürültü ve şamatadan, gerginlikten karlı çıkan iktidar değildi; dövüşün galibi, şüphe yok ki muhalefetti.” (Sh. 647)

Burçak, İnönü’nün Uşak’ta uğradığı saldırı hadisesi içinde aynı analizi yapar:

“Partimiz Uşak olaylarından yara alarak çıktığında şüphe edilmezdi. Bu türlü olayların muhalefetin değil, iktidarın zimmet hanesine yazılması normaldi.” (Sh.621)

“Kadere bakınız ki, bir zamanlar DP’nin elinde tuttuğu bayrağı bu defa CHP taşıyordu. İktidarımız bu noktalarda hataya düştü ve muhalefette, mücadelesine bu türlü bir zemin üzerinde bir ‘hürriyet mücadelesi’ görüntüsü vermeye muvaffak oldu.” (Sh. 774)

Merhum Burçak anılarında, İnönü’ye yapılan saldırıların ve İçişleri Bakanlığının İnönü’nün şehirlere alınmaması yönünde verdiği talimatların partiye verdiği zararlar konusunda Menderes’e yaptığı uyarılara geniş geniş yer vermiş.

Demokrat Parti iktidarı döneminde devletin valisi gibi davranan valiler de vardı elbette.
Bunlardan birisi Demokrat Parti döneminin en popüler valisi olan İhsan Sabri Çağlayangil’dir... İsmet İnönü Bursa’ya gelecektir. Gelir de. Çağlayangil kaleme aldığı hatıralarında, İnönü’nün Bursa ziyareti nedeniyle İçişleri Bakanı ve merhum Menderes ile aralarında geçenleri şöyle anlatır:

“Devir nazik. Zor günlerden geçiyorduk.. CHP Bursa İl Yönetim Kurulu’nu temsil eden başkan ve bazı üyeler geldiler:

‘Genel Başkanımız Mudanya tarafından yolcu gemisi ile gelecek. Biz de Sayın İnönü’ye layık bir karşılama töreni yapmak istiyoruz. Nasıl yapalım?’

Aramızda tartıştık. Sayın İnönü’nün üç otomobille karşılanmasına, vilayetin de bir trafik arabasını kafilenin önüne koyarak kuralları kontrol etmesine karar verdik.

Kafileye katılanlara müdahale edilmedi. Olay da çıkmadı. Sayın İnönü’nün Bursa’da ve parti merkezinde olduğu haberi kısa sürede duyuldu. Bina önünde birikenler, alkışlayanlar oldu.

***

Ben makamımdayım. Telefon çaldı. Arayan İçişleri Bakanı:

- ‘Vali Bey, İnönü geldi mi?’
- ‘Geldiler efendim. Şu anda Halk Partisi Merkezi’nde bulunuyor. Her şey normal geçiyor. Bir olay çıkmadı.’

 ‘Gösteri Yürüyüşleri Kanunu nerede kaldı? Bunlar yasak değil mi?’

‘Kanun hükümlerine aykırı bir cihet bence yok. Zatı aliniz, bakansınız. Şu anda beni görevden almaya yetkilisiniz. Ben yasaların kurallarını uygulamakla görevliyim. Nasıl uygulanacağı bana ait bir haktır. İşimin yetkilerini başkasından öğrenmek istemiyorum. Memnun değilseniz, yerimi terk etmeye hazırım’ dedim ve cevap beklemeden telefonu kapattım.

Beş on dakika sonra telefon yine çaldı. Bu kez doğrudan Başbakan Menderes’in sesiyle karşılaştım:

- ‘Kara gözlerinden öperim. Biraz evvel yapılan telefon konuşması yanımda geçti. Galiba seni kızdırdılar.’

‘Bakana kızmak haddim mi? Gösteri Kanunu nerede kaldı dedi. Geçen hafta Fenerbahçe’nin maçı vardı. Karşı takımı yendi. On beş bin kişi Lefter’i stadyumdan havaalanına kadar taşıdılar. İsmet Paşa Lefter de mi değil. Bakan bey bunları düşünmüyor mu?’

Sayın Menderes güldü:

- ‘Alındığın anlaşılıyor. Ben bildiğin gibi davranman için telefon ediyorum’ dedi.” (Sh. 146)

Tek Parti dönemini ayrı tutarsak, valilerin parti temsilcisi olmasını eleştiren, 1946 seçimlerinde mağduriyetler yaşayan Demokrat Parti, kendi iktidarı döneminde çok farklı davranmadığı görülüyor.

Sonrasında da aynı...

Öyle görünüyor ki yarın da durum farklı olmayacak.

Yine ‘VIP’ krizi yaşanacak, yaşatılacak. VIP Krizi mağduriyetini yaşayanlar, bu mağduriyeti yaşatan valileri “devletin valisi” olmaya davet ederlerken, valinin memnun ettiği taraf “VIP’ten geçme hakkının olmadığı” yönünde açıklamalar yapıp valiyi taltif edecekler...

Demem o ki ders alınmadığı için, tarih iyisiyle kötüsüyle tekerrür etmeye devam edecek...

Şimdi hepimiz elimizi vicdanımıza koyalım: Valiler “devletin valisi” mi olsun, yoksa “bizim iktidarımızın valisi” mi olsun?

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Taşgetiren Okuru 12 Haziran 2019 07:22
Halkın adamı Ekrem niçin halkın kullandığı yolu değilde,bazılarının deyimiyle kodamanların kullandığı yolu ısrarla kullanmak ister ve lüzumzuz polemiklere sebep olur?Uyanın artık.CHP halka rağmen halkçıdır.Kendisi gibi olmayanlarla hep savaşır ve halen savaştadır.Bu aziz millet ile alay edenlerin Allah belâsını versin.Vali bey hata yapmış olsa bile Ekrem kendini temize çıkaramaz.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 01:09
1
ekrem e gelince atış serbest fakat akp yönetimindeki sıradan bir yönetim kurulu üyesi bile vip i kullanıyor niye sesi iz çıkmıyor
KARAR OKURU 12 Haziran 2019 00:05
Rahmetli İslam kahramanı Adnan Menderes bir kere geldi onu katlettiler, bir daha da artık gelmez. İnsanlar layık olduğu şekilde yönetilir. Talimatlara uymayan valilerin bir gün bile yerinde kalabileceğine ihtimal vermiyorum artık. Devletin valisi olmak çook eskilerde kaldı.
Taşgetiren Okuru 11 Haziran 2019 23:49
Asla yazamazsınız ve yapamazsınız deyip peşin hüküm vermiyorum.Beni ve benim gibileri utandırın.Size yardım edeyim birazcık,eğer yardıma ihtiyacınız varsa.Siz söyleyin.Ben bilmiyorum,cahilim.Beni aydınlatın.Atatürk hangi radikal uygulamaların halka danıştı?Yani referanduma gitti?Uygulamalarını halk sorgusuz ve sualsiz,baş göz üzerine kabul ettimi?O zaman şartı,şurtu diye gerekçeler ileri sürmeyin.Bunlar yaklaşık bir asırdır Müslüman Türk Milletine empoze ediliyorda,milletin karnı bunlara tok.Niçin bu millet Atatürk'ün en büyük miraslarından birisi olan CHP'ye sahip çıkmıyor.Hiç düşündünüz mü?
Murat Doğrusöz 11 Haziran 2019 22:47
Mağduriyetten bahsetseler de,birileri Türkiye'nin Beyaz Adamları.En güzel örneği Ordu'daki vip olayı.E.İ. ve efradı vip'ten geçmeye çalışıyor,yetkililer böyle bir hakkın olmadığını söyleyip,kafileyi engelliyor.Kafile taşkınlık yapıp,E.İ. Vali'ye hakaretler ediyor.Kanunen yanlışlık yok,yetkililer insiyatif kullanabilirdi,yapmamış.Ama o taşkınlık ve valiye hakaret,nasıl bir mağduriyet?Aynı durumdaki R.T.E. vip geçişi engellenince'vip hasretinde değilim'deyip ne taşkınlık,ne hakaret etmeden normal geçiş yapmış.Ama Karar yazarları dahil,çok kişi E.İ.nu mağdur ve haklı,olayı kriz gösteriyor.Bu ne?
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 23:51
1
Bu ne? Anlamak için sade kahve iç.
İbrahim Erdoğan 11 Haziran 2019 21:46
Sayın Çakır, Valiler tabiiki iktidarımızın valisi olsun... Ama "yalnızca biz iktidar olduğumuz sürece!..
Ertan Yağlu 11 Haziran 2019 20:47
Ya kardeşim. Vali devletin olur.Devlet kimin milletin.Onun için adayınız Ekrem devletin değil milletin valisine it demiştir. Beylik düzünde karakol basmıştır.Bıraksanız başkesen gibi şımarık çocuk gibi Ekrem ortada gezmekte.Bakalım mevlam ney eylerse güzel eyler
Ö.Faruk O. 11 Haziran 2019 19:37
Yazılarınızı takip ediyorum objektif yorumlarınız için sizleri tebrik ederim.Allah yardımcınız olsun.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 19:31
Seçilmiş belediye başkanı varken valiye kaymakama ne gerek var?
İbrahim Erdoğan 11 Haziran 2019 21:51
6
Çok doğru bir teklif...
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 18:59
Bu bilgiler tabiki bilmeyenler için faydalı. Fakat keşke Valiler tarafından engellenen kişilerin ahlak kurallarını ayaklar altına alan varmıydı onu da paylaşsaydınız. Ekrem bey bu konuda ilk olabilir. Ayrıca daha objektif olurdu bence
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 21:23
3
Ibb'de olanlar ahlak kurallarını ayaklar altına almıyor mu??
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 17:09
Bir insan hakkı olmadığı halde vipi niye kullanma ister.İmamoğlu yasaların üstünde değil.İmamoğlu'nun böyle bir hakkı olmadığı anlaşılıyor. Sayın yazar bu konuya da azıcık değinseydiniz, inandırıcı olurdunuz.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 19:32
16
Akp’nin kırk sülalesi vip’ten geçer sesiniz çıkmaz. Audi’den aşağı makam otosuna binmezler sesiniz çıkmaz.
misafir 11 Haziran 2019 20:31
9
İmamoğlu ve milletvekilleri birlikteler! İmamoğlu'nun belki hakkı yok ama milletin vekili de mi orayı kullanamaz?
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 01:02
0
i b b de vali kayyum ancak belediye personeli belediye önüne indirilip miting yaptırılıyor bu doğrumu
karar okuru 11 Haziran 2019 16:58
Ramazan ayı boyunca siyasetten uzak durup nefsimizi siyasetin kirli işlerinden uzak tuttuk.Haliyle yazılarada yorum yapmadık.Nede iyi yapmışız.Şimdi şöyle bir bakayım dedimde yine aynı terane aynı ahlaksızlıklar devam ediyor. Ahlaken ve vicdanen çivisi çıkmış bir ülkedende zaten birşey beklediğimizde yok zaten.İsimler partiler hiç önemli değil. Görünen kabak gibi ortada.Birileri hala şeytanın avukatlığını yapmaya devam ediyor bazılarıda dilsiz şeytanı oynamaya devam ediyor.İşin kısa özeti bu.Elif yazmış Akif yazmış birşey farketmiyor.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 16:11
KARAR Gazetesinin CHP'ye hayırlar getirmesini dilerim.Karar Gazetesinin Muhafazâkar yazarları vesile olurlar inşallah'da Hidayeti olmayanlar hidayete,hidayette olanlar ise takvaya bürünürler inşallah.Bunu içtenlikle dilerim.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 01:11
0
işine ne geliyorsa öyle konuşma doğru ne ise öyle ol
raip 11 Haziran 2019 16:11
Bu olayı meşhur hale getiren imamoğlu'nun vip'e alınmaması değil, küfür etmiş olmasıdır. Bu kadar uzun bir yazıda asıl meseleye hiç dokunmadan, sadece vipe alınmama üzerinden iktidarı eleştirmek ve küfür edilmiş olması iddiasından hiç bahsetmemek etik bir davranış değildir.
Şahin 11 Haziran 2019 16:35
6
Siz galiba yandaş medyadan bilgilerinizi alıyorsunuz. Orijinal vidyolar Youtube de var. Izleyin ve orda küfür olmadığını kendi kullak ile duyun. Başkası "duydum" dedi diye inanmayın.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 16:47
6
hala küfür diyor. alenen olmadığı ortada iken varmış gibi yapıp iftira, yalan karalama nedir Allah aşkına. Müslüman olan bunu yapmaz yemin ederim. Yeter yahu... gidin artık..
Fevzi 11 Haziran 2019 16:56
33
Ibb'de milletin rızkını bir avuç insana yedirmek, 80 milyona Web sitesi yapmak çok etik davranışlar. Allah size zihin açıklığı versin. İtlik yapmak, argoda ne demek bir bakın, küfür değildir.
İbrahim Erdoğan 11 Haziran 2019 22:02
2
Bravo kardeşim. Kesin beyanınızdan anlaşılıyor ki, siz o anda oradamışsınız ve küfür olayına da şahit olmuşsunuz, bu konuda bir dava açıldığı söylendiğine göre artık nasıl bir küfür edildiğini mahkemede yapacağınız kıymetli (yeminli) tanıklığınızla teyit edersiniz herhalde!.. Haksever olarak size de bu yakışır elbette...
raip 12 Haziran 2019 19:22
0
Ya arkadaş, dikkat ederseniz "küfür edilmiş olduğu iddiasından" diye yazdım. Bunun kesin bir yargı olmadığını anlayamadıysanız ben ne yapayım.
raip 12 Haziran 2019 19:35
0
ben "küfür edilmesi iddiasından bahsedilmemesi" diye yazmıştım ama, bu iddiayı da, fox tv'nin "yandaş!" sunucusunun bunu teyit etmesi ve onaylamadığını belirtmesi sebebiyle bu iddianın doğru olmasının kuvvetle muhtemel olduğunu düşünüyorum. (tekrar yazıyorum kuvvetle muhtemel). Eğer Şahin adlı yorumcu kardeşimize göre fox tv ve sunucusu da "yandaş" sınıfına giriyorsa benim daha diyecek bir şeyim olmaz.
Ömer 11 Haziran 2019 15:17
Ben VIP isine tamamen karsiyim. Popüler bir Siyasetcinin VIPe MIPe itabar etmemesi gerekir.Vatandas nereden sende ordan gireceksin kardesim. Nihayetinde vatandas icin siyaset yapacaksin onlarin oldugu yerden gecmekten imtina edeceksin.Bu yaygarayi cikatanlarin seviyesine düsmemek lazim degilmi????
KARAR OKURU 12 Haziran 2019 00:20
0
Zaten vip den geçmek gibi bir niyeti olmadığını beyan ediyor. Gelişmelerin spontan olduğunu anlatıyor. Görüntülerin montaj olduğu da ispatlanmışken nasıl bir akıl ve vicdanla iftira atılmasına önayak olabiliyorsunuz.
halit aslan 11 Haziran 2019 14:38
elif hanım.. her olayda neden kendinizi iktidarı eleştirmek zorunda hissediyorsunuz. bu olayda chp adayı it diyor... bunu görmüyor musunuz kör müsünüz... yazk... biraz objektif olunn
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 15:45
13
Katılıyorum.Çok sevdiğim ve tavsiye ettiğim bir yazarımızsiniz.Ama ne zaman iktidar aleyhine bir olay olsa derhal siz devreye giriyorsunuz. Gercekten bu iktidar gittiğinde her şeyin düzeleceğini inanıyor musunuz? CHP iktidarında gerçekten daha rahat olacağınızı mi düşünüyorsunuz.Lutfen sizi sevenleri daha fazla üzmekten vazgeçin.O insanların demokrasi nutukları Tayyip gidene kadar.O gittikten sonra laiklik adı altında zulüm,göbeğini kazıyan adam,yobazlar,asagilamalar.Lutfen bari siz yapmayın.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 16:55
12
İt demiyor, iyi dinleyin. Ya basitlik yaptı ya da itlik yaptı diyor, anlaşılmıyor. Ama ikisi de küfür değil. Eşek demek başka, eşeklik yaptın demek başka.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 17:12
3
Koltuk geçicidir, emanettir. Kendi malınız gibi yapışmanız ve bu hırs sizi yer bitirir. Yapmayın, bir iki dönem muhalefette kalın, size de iyi gelecek. İstanbul'dan başlayalım örneğin.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 14:29
Madem başkanlık sistemine geçtik. Valiler ve başsavcılarda halkın oyu ile seçilsin.
Sabahattin 11 Haziran 2019 15:51
1
Kesinlikle katılıyorum. Ayrıca ön seçim ve dar bölge de şart. Böylece denge denetim sağlanmış olur.
Şahin 11 Haziran 2019 16:39
3
Siz "Türk usulü Başkanlık sistemini" yanlış anladınız. Burda artık secim mecim yok, herşeyi Cumhurbaşkanı atacak ve belirleyecek. AYM, HSK, YSK, Bakanlar, hata Millet Vekilleri, Valisi, Kaymakamı ve en sonunda muhtarları. Yoksa neden CB olmasını istedi Erdoğan?
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 16:55
1
Bir an gerçek diyorsunuz sandım. İroniymiş
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 14:19
Bizde ders alma yeteneği ve niyeti olmadığı için tabi ki tarih iyisiyle kötüsüyle tekerrür etmeye devam edecek.
vatandaş 11 Haziran 2019 14:19
İktidar şu anda kendini devlet sanıyor!Devlet olunca her şey ona mübah!Yani devletin tüm kırmızı çizgileri iktidarın elinde.Yani ben devletim her istediğimi yaparım.
Süheyl CALISKANOGLU 11 Haziran 2019 14:16
Sedat Peker VIP'ten gecebiliyor,düsünün gerisini deger mi bu kadar "yaygaraya'Alsinlar VIP'lerini,Vali'lerini(........)
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 13:46
Bu memleket "soyluya" teslim edilecek hale geldi.
Okur 11 Haziran 2019 17:42
2
Terör ile mücadelede başarısını gördükten sonra seve seve. Açılım saçılım dönemi bitti.
cumhur 11 Haziran 2019 13:43
İslamda önemli olan amaca hizmet ve niyet etmektir.Bizim en büyük hatamız lafa bakıp yapılana işe bakmamaktır!Kasap et derdinde koyum can derdinde! Anayasanın on sekiz maddesi değiştirildi bundan ülkemiz ne kazandı ne kaybetti?Bunu iyi analiz etmek gerekir.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 13:24
Ak parti her seçimde olduğu gibi bu seçimi de bir dalaşınaya çevirmeye çalışıyor. Seçim polemikler üzerinden yürürse çoğunluk olan sağ seçmen Ak Partiye yönelir. 31 Martta İmamoğlu bu tuzağa düşmemiş kavgacı çatışmacı üsluptan uzak durmuştu. Bu seçimde bir miktar İmamoğlunu bu tuzağa çektiler. Bir önceki seçimde İmamoğluyla fazla uğraşmamalarının asıl sebebi kaybettiklerini düşündükleri Ankarayı kazanma çabasıydı, onlara göre istanbul zaten çantada keklikti
aslı kara 11 Haziran 2019 13:14
adamın küfrüne hiç değinmiyorsun sen körsen alem sağır değil
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 14:54
60
İt dememiş basit demiş. Valilik ve polis yalan söylüyor. Fatih Portakal da işin içinde. Ekreme komplo bu (!)
Ahmet Faruk 11 Haziran 2019 16:16
10
" aciktim simiT isterim, sim iT" demis, adamin gunahini almayin.@@@
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 18:07
3
Aslında "Valiniz yiğitlik yapmıştır" diyor. En azından basitten daha inandırıcı. 3 gün düşününce daha güzel bir bahane bulurlar diye bekliyor insan.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 22:49
6
Valinin yaptigini es gecin sucu Imamoglu'na atin. Vali saygisizlik etmistir. Derhal istifa etmelidir.
kemal 11 Haziran 2019 12:53
değişen bir şey yok şairin dediği gibi şarkı yine o şarkı ağızda dil değişti saz yine o saz varsa bir tel değişti tel niyetine değişen isimler ,resimler ve yola çıkılırken iyi olan uzun ince yolda değişen niyetler
E.K 11 Haziran 2019 12:09
Kagit uzerinde devletin valisidir valiler..Ancak siyasi iktidar atadigi icin ayni zamanda iktidarin valisidir...Koltuguna layik olanlar devletin valisi gibi hareket edebilir...O koltugu dolduramayacak kalibredekiler iktidarin valisi oluyorlar...VIP'ler komple iptal edilsin..Ordu hava alanindaki yogunluk ne olabilr Allah askina? Herkes normal yolcu gibi girsin, gecsin...Zaten Vip'lerin fena halde istismar edildigi soyleniyor...Vatandasa faydasi yok..Mutlu azinlikta bizim gibi gecsin..
M.Aslan 11 Haziran 2019 11:57
Elbette ki Vali Devletin hatta milletin Valisi olsun. Ama uygulama yanlış doğru uygulamayı beğenmemeyen kişilerin de küfretme hakkı olmasın. Buna da değinirseniz daha adil olur.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 11:43
Bu özel bölümlerden kimlerin geçtiğinin, geçebildiğinin tartışılması son derece saçma bence. Aslında esas tartışılması gereken VIP ve CIP uygulamaları. Vatandaşların oyları ile iktidar devşirenlerle, vatandaşın cebinden para devşirenler vatandaşın kendinden daha kıymetli olamamalı 'adil bir düzen' konuşulacaksa. Yada daha kıymetli sayılacaklarsa, sıradan vatandaşların kullandığı bölümlere de UIP [unimportant persons = önemsiz şahıslar] yazılmalı ki bu insanlar esasen neye tekabül ettiklerini fark edebilsinler... Yazmanın faydası olacağına pek inanmıyorum ama, yine de yazmak zorunda hissettim.
MAHZUN MUHAFAZAKAR 11 Haziran 2019 11:42
Şimdi hepimiz elimizi vicdanımıza koyalım: Valiler “devletin valisi” mi olsun, yoksa “bizim iktidarımızın valisi” mi olsun? Valiler ne devletin ne de iktidarın valisi olsun. 36 yaşında Türkiye’nin en genç valisi olan ve tüm Türkiye’nin gönlüne taht kuran "Efsane vali" olarak Türkiye tarihine geçen Recep Yazıcıoğlu gibi HALKIN VE MİLLETİN VALİSİ OLSUN!!!!!!!
Fatih Hacıoğlu 11 Haziran 2019 11:38
Devlet valisi diye bir şey yoktur.Valileri yürütme atar yani yürütmeye hükmeden parti hangisiyse kendi taraftarlarını vali olarak atar.Onları atayabilmek için mevcut valileri merkeze çeker.Vali olmanın tek şartı iktidarın kuklası olmayı kabul etmektir.Vali olmak için üniversite mezunu olmaya bile gerek yoktur.Lise mezunu olmak yeterlidir.
soguz 11 Haziran 2019 11:36
sizde elinizi vicdanınıza koyun. bir kere siz ak partiye hınç dolusunuz. tüm karar kadrosu. bu bakımdan sizden vicdan beklemek de doğru olmaz. bir müslüman olarak sizin gibilerden utanıyorum. müslüman dik olur. ölür ama satılmaz. o valinin uyguladığı kural doğru mu. doğru. 14 kişilik bir kadro. sadece anne yok. kim kimdir belli değil.vali haklı.ha devletin mi hükümetin mi valisi diye sormuşun. pkk lılara kan kustururken hükümet adına yapmışsa varsın hükümetin valisi olsun. zaten bu hükümet devletin taa kendisi değil mi? devleti savunan cumhur ittifakı şuan. chp niz nerde? bukalemun olmayın...
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 13:53
1
"leküm diniküm veliye din"
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 01:26
0
diyarbakırda kürdistan pekeke de patriğe ekümenik de nedir bu biraz düşün
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 11:28
Sen de bir şeyleri öğrenmeye başlıyorsun Elif Hanım. Bravo. Böyle böyle öğreneceksin...
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 12:39
1
Bu tecrübeli ve kıdemli öğretmen ayakları ne oluyor? Çek ayaklarını.
okuyorum 11 Haziran 2019 11:22
Elif hanım gerçek yazarlardan, elinize ve yüreğinize sağlık Allah razı olsun
KARARLI KARAR OKURU 2 11 Haziran 2019 11:07
Devlet sanatçısı değilse başka bir nedeni olmalı!!!" diyor. Gazeteci Abdulkadir Selvi, Ordu'da yaşanan VIP krizine ilişkin olarak "Türkiye’yi ABD’de mahkeme huzurunda zor durumda bırakan Rıza Sarraf’ın eşi şarkıcı Ebru Gündeş bile VİP’i kullanıyorsa, Ekrem İmamoğlu’nun yaşlı annesinin hürmetine VİP’i kullanmasına izin verilemez miydi? Yoksa Sarraf’tan daha mı tehlikeli?" diyor.
KARARLI KARAR OKURU 1 11 Haziran 2019 11:10
İhsan Sabri Çağlayangil “Geçen hafta Fenerbahçe’nin maçı vardı. Karşı takımı yendi. On beş bin kişi Lefter’i stadyumdan havaalanına kadar taşıdılar. İsmet Paşa Lefter de mi değil. Bakan bey bunları düşünmüyor mu?’” diyor. Erzurum Milletvekili Naci Cinisli, kişisel Twitter hesabından "İstanbul Atatürk Havalimanı VIP'sinden TK 003 New York uçağına Ebru Gündeş ve kızı geçtiler. Gündeş'in hangi vasıfla VIP'yi kullandığını sorduğumda görevliler ''özel emir'' ile işlemlerin yapıldığını söylediler.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 11:06
Dikkatimiz çeken genel husus şu; iktidar tarafı konuları öyle saptırıyor ki kimse İstanbul konuşmasın istiyor. Kimse israftan bahsetmesin, belediyenin yolsuzluklarını konuşmasın, yandaşa dağıtılan ulufeler konuşulmasın, su, indirim vb. temel konular irdelenmesin istiyorlar. Zaten battık bari manzarayı daha göstermemek adına biraz daha oyalayalım taktiği. Artı seçimde nasıl hile yaparız mesaisi çoktan başlamıştır sanırım. Akıllı ve uyanık olalım derim...
Hasan Tas 11 Haziran 2019 10:54
Napolyon’un “biz hükümetlerin değil devletin polisiyiz“ söylemi çok meşhurdur. Eğer bir devlet memuru, vali, kaymakam, hangi makamda kim olursa olsun devletin değil de iktidarın adamı ise, o ülkede hiçbir dönem demokrasi yerleşemez, hukuk işlemez, adalet vuku bulmaz.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 10:53
1899 ta doğmuş Menderes . Toprak ağasının oglu.Futbolculuk ta yapmış 31 te CHP Aydın milletvekili olmuş.32 de ezan turkcelesmis.Bilinen itirazı yok .Dersim katliamı ,köy enstitüleri vs tüm meselelerde karar alan uygulayan CHP nin milletvekili.İlk CHP muhalifligi toprak reformuna karşı çıkış (Ucu ağalığa dokunuyor) ve üretim araçlarının devletlestirme si meselesi. Sonra CHP den kopuş. Ezan din eksenli siyaset ama saglam icermis. Sonucta olmuş mu İslam kahramanı. Valla bende gerçeği öğrenene kadar bu kanaatteydim.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 10:52
Vıpten hakkı olmadan geçenleri takip eden devlet sandıkta hırsızlık yapanları takip edemiyor
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 10:18
Sayın yazar tarihi irdeleyerek yapılan hakareti meşru göstermek gibi bir caba icerisinde olmanizi anlamam mümkün degil.insaf nerde diye sorucsm.ama onu tatile gönderdiniz galiba
Karar Okuru 11 Haziran 2019 09:42
Hepsi Erdogan'in valisi. Erdogan kendini hem iktidar, hem devlet,hem millet, hem de hukuk yerine koyuyor. Problem burada.
Süheyl CALISKANOGLU 11 Haziran 2019 09:35
RTE'nin sözleri:Benim Vali'm ,benim Bakan'im,benim Asker'im.
yusuf akkuş 11 Haziran 2019 09:18
elif hanım meseleyi valiye getirmeyin izin verir vermez o yetkiyisi varmı var siyaset bu eleştirsin ekrem beyin soylediği sözleri nereye koyacaksınız hemde basının orda olduğunu bile bile bu bir şey ifade etmiyormu sizce bize tarih anlatmayın tabiki yalannın mumuda yatsıya kadar yanar bu millet yemiyor bu oyunları inanmak isteyenler yomu tabiki var onlarda zaten hazırda bekleyenler
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 20:40
0
Ebru Gundes VIPten geciyor, yaninda 2 milletvekili olan Imamoglu iceri alinip X - Raydan gecirildikten sonra Vali Bey'den size izin yok deniyor. Siz de bunu savunuyorsunuz. Size de yaziklar olsun.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 09:08
Valiyi eleştirenler şunu unutuyorlar, devir değişti, şimdiki valiler artık o bildiğimiz, ağırlığı olan, iradesini hukuk çerçevesinde özgürce kullanabilen, iktidar muhaliflerinin bile saygı duyduğu, iktidarın atadığı ancak milletin tamamına hizmet etmeyi şiar edinmiş valilerden değil . Yeni valilerin, ünvanları ve dolgun emekli aylığına hak kazanıyor olmaları dışında eski valilerle hiç bir benzerliği yok ...
Serkan 11 Haziran 2019 09:00
Yoruma dayalı hareket edersek bu soruları çok sorarız. Yazıda şu da geçseydi vip kullanma şartları ve buna uymayan geçmişdeki örnekler daha doğru olurdu. Net Kural. Uymayanları suçlama. Yoksa ona kullandırmışız buna kullandırmamışsın buna çözüm bulamayız. Ekrem İmamoğlu kurallara uymuşmu uymamış mı? Onu yazsanıza sayın yazar. Kurallara önceden uymamış vede bundan sonrada uymayanları eleştirelim. Yazalım söyleyelim. Yanlışdan doğru çıkmaz. Doğrudan gidelim.
Şahin 11 Haziran 2019 16:49
1
Ne kuralları be? Ebru Gündeş, Sedat Peker, tarikat "liderleri" VİP kullanabiliyor bu ülkede! Onların vasfı ne ki? Seçilmiş (ve sonra mazbatası alınmış) bir Belediye Başkanı neden VİP den gecmesin? Ve tek başına değil yanında Millet Vekilleri varken!?
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 08:31
İyi taktik ilgiyi ilgisiz alanlara çek.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 08:05
Valilerin atama usulü değişmedikçe durum değişeceğe benzemiyor....
KARAR 'da Kararlı 11 Haziran 2019 06:33
Demek biz kendimize müslümanız.Demek biz kendimize demokratız.Demek biz müslümanlığı da,demokratlığı da içimize tam sindirememişiz.Yani işimize geldiği gibi.Bazen öyle,bazen böyle.Öyle olunca da ,işte böyle oluyor.Havanda su dövüyoruz,bir arpa boyu yol alamıyoruz.
hüseyin 11 Haziran 2019 06:01
elimizi vicdanımıza koyalım valiler devletin valisi olsun
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 04:47
Konya'da milli maçtan önce Fransa Milli Marşının yuhalanıp ıslıklanmasına iki çift laf etmeyenler İzlanda'da havaalanında bizim Milli Takımın bekletilmesine kızıp köpürdü. CHP valilerinin kötü icraatlarını sayıp Demokrat Parti valilerini görmezden gelmediğiniz için TEŞEKKÜRLER.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 04:34
Liyakat meselesinin çok önemli olduğunu herkes biliyor ve söylüyor. Bir insanı aklının ucundan geçmeyen bir makama getirdiğinizde şunlar oluyor: 1- Koşulsuz sadakatini kazanıyorsunuz 2- Kraldan daha fazla kralcı oluyorlar 3- Mutlaka güç zehirlenmesi yaşıyorlar 4- Partizanca davrandıklarını kendileri de bildiği ve iktidar değişikliğinde altındaki koltuğun da gideceği kesin olduğu için muhalefete düşman oluyorlar 5- O makamın kalibresinde olmadıkları için kısa sürede ipleri kaptıyorlar
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 09:14
2
Gerçekten de öyle, bugün bir kuruma düz memur olarak bile atanma yeterliliğine sahip olmayan kişiler, o kurumun genel müdürü. Kendileri de bu durumu çok iyi bildikleri için su akarken küplerini doldurma telaşına giriyorlar ...
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 10:13
2
Çok objektif bir değerlendirme olmuş. İktidar sahiplerinin buradan ders çıkarması gerek.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 04:10
Bide hukukun valisi olmayi deneseler...
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 02:52
Yorum yaparken hakikâti çarpıtmak nedir? Sayın yazar Hanımefendi bir durum tesbiti yapmış. Maalesef doğru tesbitler... Ders çıkarmak gerekirken hala yanlışta ısrar kime kaybettirir? Dün kime kaybettirmişse bugün de yanlışta ısrar eden muktedirlere ... İnat ve tarafgirlik aklı devre dışı bırakıyor
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 01:50
Valiler devletin valisi tamam da devlet kim su anda?
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 01:27
İmamoğlu onu demiş, bunu demiş, bunlarla uğraşmak devlet işlerinin gerektirdiği ciddilikte eleştiriler değil. İsraf almış başını gitmiş ibb'de. İhale ile 30 bin kişilik tavuk yemeği alınmış, porsiyonuna 65 TL ödenmiş, bugünkü haber. Milletin parasını 10 katı fiyata yemek aldığın şirkete aktar, sonra vip ile Pontus ile kara propaganda yap. Düşün şu İstanbullunun yakasından artık, eskiden Ak Partiye oy vermiş vatandaş da rahat nefes alacak.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 09:17
0
Ak partiye oy vermiş vatandaş rahat nefes almaktan öte bu işlerin vebaline ortak olmaktan kurtulacak. Unutuyoruz ama verdiğimiz oylarla, oy verdiğimiz insanların yaptıklarının vebaline de ortak oluyoruz.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 01:16
ordu'ya gelirken vip den geçtiler,büyükşehir belediye başkanlığı yapmış olanlar vip kullanır.geri dönerken de vip onlar için açıldı, x-rayden geçip vip bölümüne alındılar, salonda beklerken çıkarıldılar. bırakalım bu kahvehane argümanlarını, ibb web sitesi maliyeti neden 80 milyon liradır? bu paraya 3 fabrika kurulur, istanbullu'nun rızkı neden bir avuç insana yediriliyor bunu konuşalım.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 01:14
''Öyle görünüyor ki yarın da durum farklı olmayacak.'' Evet bizi özetleyen cümle bu:-((( Bir milim yol alamıyoruz, ümit de yok.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 00:52
It mevzusunda da, olay yerinde olmayan Valinin bir iddiasi var. Imamoglu tarafi bunu reddediyor. Iki taraftan birine koru korune inanacak halimiz yok. Ortaya cikan video da cok gurultulu, denilenin yarisinin anlasilmadigi belirgin olmayan bir video. Bu videodan kesin kaniya ulasmak da dogru olmaz. 40 saniye oncesinde 'kurban olayim Vali beye hirt cikarmayalim, vatandas gibi gecelim' dedigi duyuluyor. Ben o yuzden 'muhtemelen dememistir'den yanayim. Ama basta dedigim gibi henuz bilemeyiz. Duzgun delil olmadan 'Valiye it dedi' demek haksizlik olur.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 08:25
13
Lütfen Fatih Portakal haberini dinlermisin
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 09:54
0
İtlik yapmak, argo deyim, küfür değil. Birine eşek demekle eşeklik yaptı demek aynı şey mi? İt demekle itlik yaptı demek aynı mı?
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 15:12
2
Allah aşkına orada o lafı duyan elli tane adam var. Video kaydı var. Polis tutanağı var. CHP adayı bile inkar etmedi, üç gün sonra çıkıp basit dedim dedi. Nedir bu kraldan çok kralcılık? Bal gibi dedi işte. Bu aday da bir insan üstelik sinir problemi olan bir insan. Sinirlenp it demek onu kötü bir insan yapmaz. Ama yalancılık ve kıvırma yapar. Delikanlı gibi kabul et. "Kelimelerin yarısı sessiz çıkmış basitligini ifade ettim" diyor. "Baş" duyulmamış "it" duyulmuş. Böyle basit bir kıvırma görmedik.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 15:53
1
Duyan elli tane adam falan yok. İddia eden polisler var, onun kadar da reddeden CHP heyet üyesi var. Siz taraflardan birinin haklı olduğuna kendinizi ikna etmişsiniz zaten, ‘Vali neden yanlış bir iddia ortaya atsın’ diye düşünerek başlıyorsunuz. Video kaydından 50 farklı şeyi duyabiliyorsunuz isterseniz, kötü bir kayıt, cümlelerin yarısı duyulmuyor. Ben it dememiştir demiyorum, ama sonuçlanmamış bir ceza davasında az delil sahibi insanlar olarak henüz bu kanıya varamayız diyorum.
Okur 11 Haziran 2019 17:46
0
Fatih Portakal "Sen valiye o hakareti edemezsin" derken "basitlik" kelimesinden mi bahsediyor yoksa "itlik" mi?
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 00:51
Once dediler ki Imamoglu'nun giris yetkisi yok. Sonra yaninda 2 milletvekili oldugu ve milletvekillerinin 2'ser misafir getirme hakki oldugu ortaya cikti. Simdi onceden beyanat vermesi lazimdi falan diyorlar. Afrika diktatorluklerinde cok ayrintili ve uymasi cok zor kanunlar olur. Bu kanunlar keyfi bir sekilde yandaslara uygulanmaz. Sonra muhaliflere ceza verildigi zaman da 'bakin adamlar kanuna aykiri is yapmis, kanunu uygulamayalim mi yani' derler.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 02:23
0
Millet görüyor bütün olanı biteni.Millet görmese bile Allah görüyor.Allahtan korkmayan kuldanda utanmaz ya neyse..
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 09:23
0
O vip salonundan akp'nin mahalle temsilcisi bile geçiyor vali bey ses çıkarmıyor ama İmamoğlu geçerken engel oluyor. Sebep, tekerlerine çomak sokan İmamoğluna ve onu destekleyenlere duyulan nefret, işin özeti bu ...
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 00:42
VIP'den girememek bir mağduriyet falan değil. Yanına bir milletvekili alırsın, sorunsuz her VIP'den geçersin. Daha adayken bir düzine adamla geçmeye çalışıyorsun. Üstelik gecemeyince valiye küfür ediyorsun. "Antrikot istemem herkes gibi musakka yerim" diye şov yap sonra "ben herkes değilim ille de vip isterim" diye diret. Ne yaman çelişki bu.
Alparslan Tekin 11 Haziran 2019 07:18
1
Diretmediğini burdan gidelim kurban olayım dediği görüntülerde sabit iken, bu nasıl müslümanlık da yalana devam edebiliyorsunuz. AKP döneminde ülke çok zarar gördü ama daha fazla zararı İslam gördü
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 11:21
0
Yanında milletvekili Seyit Torun vardı zaten. Allah sizi ıslah etsin.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 14:55
5
CHP-IP-HDP ittifakı destekçileri İslam'dan bahsetmesin hiç inandırıcı olmuyor. Önce Ekrem'in eş başkan gibi yanından ayırmadığı domuz eti seven, bayram mesajına sitem eden Canan'ı ve ezan düşmanı Kadigil'i partiden yollayın. Sonra konuşalım. AKP döneminde İslam zarar görmüşmüş. İkna odalarını kuran da AKP'ydi değil mi? Başörtüsünü yasaklayan, camileri ahır yapan, Arapça ezanı kaldıran, İmam hatiplere katsayı zulmünü getiren AKP imiş. Ama siz boşverin, Ekrem camide yasin okuyor. Canan Kaftancıoğlu mu? Yok öyle biri!
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 14:59
3
Bir milletvekili 1 (bir) kişi götürebilir. 14 değil.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 16:58
1
14,55 Allah senin gibi yalancılardan hepimizi korusun... O kadar insanın günahını alıyorsun. İslamdan bahsetme aidiyeti zaten hep sizde değil mi. bir tek siz anlıyorsunuz dinden.. Beş vakit namaz kılıyorum ama sizin gibilerin şerrinden korunmak için kırk defa yalvarıyorum. Yazık sizlere...
Şahin 11 Haziran 2019 16:58
0
@14:59: Onu bir millet vekile bile olmadan gecen Ebru Gündeş'e ve Sedat Peker'e söyleyin!
Okur 11 Haziran 2019 17:57
1
16.58 hangisi yalan? CHP'nin tarihinde müslümanlara yaptığı zulüm ortada. Sera Kadigil'i ve Canan'ın tweet'leri de ortada. PKK'lı terörist Sakine Cansız'ı kahraman ilan eden Canan. İstanbul İl Başkanı bu şahıs. CHP adayının sürekli yanından ayırmadığı bu kadın oradayken bir müslüman olarak elim oy vermeye GİDEMEZ. Ne kıldığımız namaz ne tuttuğumuz oruç bizi kurtarabilir. Allah'tan korkun, ezan düşmanlarına oy vermeyin!
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 18:04
3
16.58 Tanınmış sanatçılar VIP'ten geçebilir. Sedat Peker ne sıfatla geçmiş bilemem ama geçemeyince valiye "it" demiş mi? Düşüncesi bile iğrendirdi değil mi? Ama Sedat Peker'in bir devlet büyüğüne asla yapamayacağı bir kabadayılığı bu ülkede bir belediye başkan adayı yaptı! Bu benim adayım olamaz bu kadar basit.
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 00:37
Peki 1999 da Tayyip bey valiye it demiş midir? Ayrıca imamoğlunun şu an adaylıktan başka hiçbir sıfatı yok o zaman viplik durumu da yok
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 01:18
4
Valiye gerçekten öyle hitap etmiş olsaydı şimdiye ne soruşturmalar açılırdı. Meselenin aslı başka, birazcık aklını çalıştıran görüyor.
Karar Okuru 11 Haziran 2019 07:19
2
Zaten yanında millet vekili oldoğu için girmeye çalışıyor. Kaypaklık yapmayın
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 14:58
4
Valilik yasal işlem başlattı zaten. Fox TV'den profesyonel kayıtlar da istendi. Orada o hakareti duyan bir oda dolusu şahit var. Savunmayın şu ayıbı yeter!
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 00:16
Siyasete hizmet üretmek için girip siyaseti düşman üretmeye dönüştürenlerin vay haline...Yazık ki çok yazık! Bu şarkı böyle bitmemeliydi. Maalesef!
KARAR OKURU 11 Haziran 2019 00:15
Valilerimiz önceden vatanın valisiydi. Sonra illerinin valisi oldular. Şimdi de hükümetin valisi oldular. Vatan valisi her yerde vatanın çıkarlarını düşünür, ilin valisi sadece o ilin çıkarını düşünür, hükümetin valisi ise sadece hükümetin çıkarını düşünür. Şimdiki valiler ne yazık ki hükümetin valisi.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN