Back To Top
Suriyelilere bakışımız neden değişti?

Suriyelilere bakışımız neden değişti?

 - Son Güncelleme: 24.07.2019 Çarşamba 09:28
- A +

Aşağıdaki alıntılar, dün kaleme aldığım “Muhacirler ‘kaçak göçmen’ oldu” başlıklı yazıma gelen okur yorumları ile yine aynı yazıya yönelik sosyal medya paylaşımlarından... Mesaj sahiplerinin profillerine bakıldığında görülüyor ki bunlar özellikle dindar muhafazakâr kesimin Suriyeli mültecilerle ilgili duygu ve düşüncelerini yansıtıyor:

“Bıktık artık bu Ensar-Muhacir demogojisinden yeter artık. Sağıma bakıyorum Suriyeli soluma bakıyorum Suriyeli. Sokaklar Suriyeliden geçilmiyor.”

“Gitsinler demiyorum ama iktidar da devamlı ‘Biz 4 milyon kişiye bakıyoruz’ demesin. Bir çare bulunsun. AB bize toplam 6 milyar avro veriyor bunun için.”

“Biz Suriyelilere yurt olacağız diye uğraşırken kendi geleceğimizi, gençlerimizi kaybediyoruz. Çünkü onlara harcadığımız para...”

“Erdoğan ne demişti Suriyeliler için, ‘biz onlar için 40 milyar lira harcadık’ demişti. Kendi halkı açlıktan sürünürken emekliler aç gezerken insanlar ay sonunu getiremezken Erdoğan bu asalaklar için 40 milyar lira harcamış. Gel de isyan etme.”

“İktidar böyle davranırsa tabii bunlar kendilerini ‘şehrin sahibi’ hissederler.”

“Seçim sonuçlarından ders çıkartılmalı, Fatih, Zeytinburnu seçmeni “alın size Suriyeliler” diye haykırdı.”

“Yorumlardan anlaşıldığına göre millet bu Ensar-Muhacir saçmalığından bıktı. Ülkeyi sosyal çöplüğe çevirdiler.”

***

Bu yorumların iyi analiz edilmesi gerekiyor. Bu yorumlar Suriyeli mültecilerin artık dindar muhafazakâr kitlenin ‘gözüne battığını’ gösteriyor.

Peki, göze ne batar? Gözüne batacak kadar gözün yakınında duran...

Artık diyorum, çünkü bir yıl öncesine kadar bu kadar gözlerine batmıyordu...

Eminim bu yorumları yapan kişiler, yanı başımızda cereyan eden insanlık dışı zulümler karşısında yürekleri sızlayan insanlardı. Evlerini barklarını geride bırakarak kapımıza gelen Suriyelilere Türkiye’nin kapılarını sonuna kadar açmasını takdirle de karşıladılar. Canlarını kurtarmak için zulümden kaçan insanları “ekmeklerinin düşmanı” olarak da görmediler, bilakis “bir somun ekmeği” paylaşmak istediler. Nitekim ocakta pişen aşlar, eve giren ekmekler paylaşıldı da...

Türk halkı bu insanlara kardeşçe bir yaklaşımla kucak açtı. Bunun altını hassasiyetle çizmemiz gerekiyor.

Bu kadar büyük sayıda bir sığınmacıya Türkiye’den başka ev sahipliği yapacak başka bir ülke de yoktu.

O yüzden Suriye politikası artısıyla eksisiyle eleştirebilir, aşırı hamaset diliyle hatalı ve yanlış hesaplar yapıldığı söylenebilir ancak Türkiye’nin mültecilere yönelik “açık kapı” politikası ülkemizin yüz akıydı. Türkiye “açık kapı” politikası ile bütün dünyaya insanlık dersi verdi.

İnanç ve kültürümüzdeki “Ensar-muhacir” ahlak anlayışı da Suriyelilere insanca ve yardımseverce bakmamıza büyük katkıda bulundu. 

Toplumun bir kesimi ırkçılıkla bir kesimi ise sadece AK Parti düşmanlığı yüzünden mültecileri düşman olarak gördü.

Dokuz yıldır dile getirilen, gündemde tutulan bir düşmanlık büyüdü. Bazı şehirlerimizde Suriyeli mültecilerin dükkanlarına, yaşadıkları evlere saldırılar oldu. Suriyeli kadınlar arasına tacize uğrayan, öldürülen, darp edilenler oldu. Yaşandı bütün bunlar.

Ancak bütün bunlar yaşanırken en azından muhafazakar dindar AK Partili seçmen kitlesi Suriyeli mültecilere yönelik yapılan bu insanlık dışı yaklaşımları kınadı. Durumdan pek hoşnut olmasalar ev sahibi nezaketi içinde davrandılar ve hoşnutsuzluklarını dile getirmediler. Her “Suriyeli istemiyoruz, defolup gitsinler” korosu sahneye çıktığında can havliyle kapımıza gelen bu insanları celladına teslim etmek isteyen bu kesimi en sert sözlerle kınadılar, ayıpladılar.

***

Peki şimdi ne oldu da dindar muhafazakâr AK Parti tabanı bile isyan noktasına geldi. “Suriyeli istemiyoruz, defolup gitsinler” korosuna katılmaya başladılar?

Ne oldu da Avrupa’da ortaya çıkan ırkçılığı, yabancı düşmanlığını kınayan bizler bu noktaya gelmeye başladık? 

Suriyeli mültecilere kapılarımızı sonuna kadar açtık ama mülteciler konusunda maalesef esaslı bir şey yapamadık.

Aradan dokuz yıl geçti. Türkiye’de dört milyonun üzerinde mülteci var.

Ancak bütün bunlara rağmen hala Türkiye’nin esaslı bir mülteci politikası yok. Rehabilitasyon ve entegrasyon çalışması yok. Yerleşim planlaması yok. Göç Bakanlığı yok. Bu insanların hiç değilse bir kısmının ülkelerine geri dönüşünü sağlamaya yönelik bir politika zaten yok.

İşte bunlar olmadığı için artık AK Parti tabanının önemli bir kesimi bile Suriyeli mültecileri “ekmek düşmanı” olarak görüyor, ülkemizde istemiyor.

Mültecilere yönelik entegrasyon politikaları bu yüzden vardır. Bu yüzden devletler ülkesine aldıkları mültecilere çalışma, eğitim, sağlık, barınma gibi imkanları sağlar. Ülkesindeki mültecileri sıradanlaştırır. Görünmez kılar. Normal şekilde, ülkesine kendi tercihiyle gelmiş yabancı statüsüne sokar.

O yüzden devlet yöneticileri ve liderleri her gün kameralar karşısına geçip kendi vatandaşlarının gözüne soka soka mültecilere yapılan yardımlar, devletin sağladığı imkanlar üzerinden hamaset yapmaz.

Bir devlet yapması gerekenleri yapmalıdır.

Ancak bolca hamaset yapıldı. Popülizm yapıldı.

Ekonominin bu kadar kötü olduğu, işsizliğin tavan yaptığı bir dönemde iktidar yetkilileri sabah akşam çıkıp “Suriyeli mültecilere” yapılan yardım miktarlarını açıklarsa...

Devamlı “ümmet” üzerinden hamaset yapılırsa...

Bu söylem vatandaşta bir gün tersine döner... Ve mültecilerin yaşadığı zorluklara bakmaz, onu “ekmeğinin düşmanı” olarak görmeye başlar...

Aman dikkat diyorum; toplumda öyle bir sorumsuzluğa sürüklenmeyelim, artık devlet de üzerine düşen ‘toplumsal organizasyonu’ yapsın.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 29 Temmuz 2019 12:39
Kusura bakma hanım efendi benim bakış açım değişmedi onlar bizim kardeşimiz.sizin ki değişti ise o sizin sorununuz.
Aslinfa olan şu...Ayni adama peygamber demenin nasıl bir ortaklık tesis edebileceğini sorguluyor insanlar... diyorlar ki ayni adama peygamber dedik diye aynı vatana neden bunları ortak edelim ki.. doğrusu da bu aynı adama peygamber dedik diye aynı memlekette tanımadığımız bilmediğimiz adamlarla yaşamak zorunda neden kalıyoruz...
sebilürreşad 28 Temmuz 2019 18:42
Ak parti tabanı hiç dindar olmadı.Onlara atılı dindarlık ancak ekmek partisi algısı içinde değerlendirilebilecek vicdan ile cüzdan arasına sıkışmışlıktan başka birşey değildi. Öz vasıfsızlıklarına pragmatik reislerini kalkan ederek sanki ak tolgalı beylerbeyi vehmi ile yücelterek yaptıklarında layüsel kabul ederek borçla gelen iyi günlerin coşkusu içinde şenlik havasında geçen ilk yıllarda ıslanılan yağmurlar milliyetçi ve dindar şiirler ile köpürtülen kızıl elmaları önce hüpletip sonra gümletmeye meyyal bu grup öz müktesebatlarında Ensar ve Muhacir kelimelerini deruni mana olarak bilmezler.
Karar Okuyucusu.. 28 Temmuz 2019 13:27
Bırakın Suriyelilere öz be öz Türk olan Uygur Türklerine olan bakışımız niye değişti? Hadi Çin'de onlara yapılan işkencelere bu Devlet, Hükümet gıkını çıkarmıyor, peki Türkiye'de yaşayanları Çin'e çoluk çocuk dahil Türkiye'de yaşam hakkı vermeyip Devlet eliyle Çin'e geri Deport ediliyor??? Nerede kaldı Ümmetçilik, Ensarcılık? Nerede kaldı Türk Milliyetçiliği? Uygur Türkleri Türk ve Müslüman değil mi? Onlar da zulümden ve Çin Devleti'nin caniliklerinden kaçmıyorlar mı? Nerede kaldı Müslümanlık??? Nerede bizim Ümmetçi ve Ensarcı kesim? Esad'a "Ey Esed", İsrail'e de "One Minute" diyen Reisler
vatandaş rıza 28 Temmuz 2019 12:16
Vatandaşı düşünen mi var.herkes kendi derdinin peşinde.olan vatandaşa oluyor.
Kimler mi Sinan Oğan'a saldırıyor? Milliyetsizler, örgütçü teröristler, Atatürk ve Cumhuriyet düşmanları... @DrSinanOgan tek başına hepinize yeter. Binlerce vatandaş ise bu Türk Düşmanlarına SinanOğan TürkMilletiSeninle diyeyerek tepki gösteriyor.
KARAR OKURU 26 Temmuz 2019 19:38
“Güzel bir söz ve bağışlama, peşinden eziyet gelen bir sadakadan daha hayırlıdır. Allah hiç bir şeye ihtiyacı olmayandır, yumuşak davranandır.”Bakara Suresi 263. Ayet
KARAR OKURU 26 Temmuz 2019 09:13
Gerçekten bıktık artık bu Ensar-Muhacir hikayesinden. Adana'da garip kaldık.Geçen bir camide hoca, Suriyelilerle ilgili konuşuyordu. Cemaattan biri hocaya yüksek sesle isyan etti. Hoca ses çıkarmadı.
KARAR OKURU 26 Temmuz 2019 08:48
Nedeni basit kayıtdışı ve az ücretle çalışan suriyeliler,afganlar ve buna ses çıkarmayan devlet yüzünden: bugün İstanbul’da esnaf lokantalarında sigortalı bulaşıkçı,garson olamaz bir Türk vatandaşı,olan da çıkarıldı kaçak göçmen alındı zaten,devlet de sustu,izledi :
süleyman d. 26 Temmuz 2019 10:22
2
Hocam işkur'a baş vurmuş ÜNİVERSİTE MEZUNU İŞSİZ SAYISI 1 MİLYON 100 BİN! Sen ağa,ben ağa bu ineği kim sağa! Meslek liselerinin tamamını imam hatip yapınca CEMAAT OLACAK KİŞİ DE KALMADI! Afganı, Özbeği bu alanı geçici olarak doldursada SONRASINDA NE OLACAK???
Süleyman d. 25 Temmuz 2019 18:56
Tabi ki sahte "ENSAR" EDEBİYATINDAN GINA GELECEK! SİZ HZ. EBUBEKİR HZ ÖMER OLUN, ONDAN SONRA "MUHACİR" DEDİKLERİNİZİ SIRTIMIZA SARIN! Bıldır hurma yiyip tırmalamamasını bekleyenler, suçu vatandaşa sarmak isteyenler bilsin ki, vatandaşın politikası değişmedi. Zaten vatandaşın politikası mı olur? Değişen hükümetin HER zamanki yanlış politikalarından birisi! Hesapsız hareketinin sonuçlarını düzeltirken doğacak tatsızlıkların sorumluluğunu başkasına atma kurnazlığını çocuklar bile görür.
Suriye'nin parçalanması için reisimiz bu Suriyelileri ülkemize davet ederken sesini çıkartmayan Sünni mesebindeki dinciler sizlerin söz söyleme hakkı yok artık geçti Bolu Pazar’ı sür düldülünü yalla Niğde’ye
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 23:25
Bir Türk milliyetçisi olarak Suriyelileri ülkemde kesinlikle istemiyorum.Bu meseleye çözüm bulunmadığı takdirde 20-25 yıl içerisinde adı Türkiye olan ama içerisinde Türk nüfusunun azınlıkta kaldığı bir ülkeyle karşılaşacağız.
Tıpkı Almanya gibi diyorsun almandan başka ne ararsan var buna ırkçılar dahil
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 22:27
İnadı bırakıp, Esed değil Esad la derhal anlaşıp misafirliği uzayan Suriyeli kardeşlerimizi öz vatanlarına yollamalıyız. İlerde eğitimsiz genç nüfuslarıyla daha da çok sıkıntıya sebep olacaklar. Zaten onlarda geldikleri ülkeye saygıları yok. Açtıkları dükkanların tabelaları hep arapça.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 21:48
Ben Şanlıurfada yaşıyorum Allah için bir gelin bakın. Urfanın demografik yapısını değiştirdiler. Düşünün Savaştan kaçan , ac karnını doyuramayan bir millet gelmiş olduğu ülkede cocuk doğurmak için birbiriyle yarışıyor. Devlet hastaneleri kadin doğum bölümleri sadece suriyelilere çalışıyor. Sgk sını yatiramayan T.C vatandaşı muayene olamazken Suriyeli beyefendi eli kolunu sallayarak hic bir sey ödemeden muayene oluyor. Bazı aklı evvel medya organları Suriye osmanlı toprağıydı deyip Suriyelileri bize şirin göstermeye çalışıp aklımızla dalga geçmeye çalışıyorlar di.
KARAR OKURU 28 Temmuz 2019 01:14
1
akp ye her seçimde oy veren urfa hak ediyor acırsam namerdim
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 19:43
Bir solcu ve de CHP’li olarak Esad yoksa Esed mi, zalimdir diyorum.
Fatih 24 Temmuz 2019 19:11
İhtiyaç sahiplerine yardımcı olmak elbette görevimiz. Bundan mutluluk ve gurur duymayacak insan yoktur. Yoktur fakat devletimiz vatanın öz evlatlarına yardımcı olamazken, işsizlik patlamışken, kendi insanımız aç gezerken entegre olamayışlarını geçtim, göze batmayacak kadar bizden bile olsalar bu kadar sığınmacıya hangi kaynakla yardımcı olacağız? Komşusu açken tok yatan bizden değildir ama biz de tok yatıyor değiliz ki. Vatan evlatlarını doyurun önce gözünüzü seveyim. İnsanlar perişan.
Bir yazar 24 Temmuz 2019 16:03
Sanki mevzu göç bakanlığı, sekiz yıldır sol sosyalist ırkçı çevrelerin propagandalarına sözde dindar kesim ve iktidar teslim oldu. CHP den ya da sol kesimden Esed zalimdir dendiğini duydunuz mu. Buna saadet partisi de dahil. Ama varsa yoksa mülteci karşıtı propaganda. Aynı fatihliler aksaray laleli rezaletinden (30 yıldır bu halde) niye rahatsız olmazlar anlaması da zor.
Salih 24 Temmuz 2019 15:40
Anlamıyorum neden Göçmen kelimesi bu Suriyeliler için kullanılmıyor. Bu ensar - muhacir söylemi gerçekten bıkkınlık getirdi. Muhacir; İslamı yaymak için çalışırken yurdundan ayrılmak zorunda kalan ilk Müslümanlar için kullanılan bir tanımdır. Ensar ise bunlara yardım eden Medineli Müslümanlar için kullanılır. Şimdi ülkemizdeki Suriyeliler bu tanıma uyuyor mu bir düşünün. İşsizlik gitgide artarken 5 milyon genç nüfus daha.. Halk doğal olarak kendi çocuklarını geleceğini düşünüyor
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 15:35
Hamasi sözlerle ve vatan millet Sakarya laflarıyla kandırıldınız. Şimdi ise aaah vaah laflarıyla zamanınız geçiyor. Kardeşim artık şunu anlayın:Bu siyasilerin pek de bizleri düşündüğü yok kendi ikballeri için memleketin, milletin menfaati gözlerinde beş kuruşluk bir ehemmiyeti yoktur. Nitekim seçimler yaklaşınca aslanvari kökreyişin bedelini yine bu millet ödüyor. Velhasıl "nasıl iseniz öyle de yönetilirsiniz." vesselam.
Muhtefi. . 24 Temmuz 2019 15:12
Hanımefendi sizler sanırım Ekmeğinizi yazarak bizler ise Beden ile kazananlariz. Sorun, Sevinç hepimizin. Tutarlı olmak zorundasınız, dün, bugün ve yarın. !..yerinde tespit yapacak veya en.yakın sahitlerden bilgiyi dogrulayacaksiniz. Güncel politik (oy kaygisi) gündemlerlen uzak once İnsanı sonra İslami Düşünmek, önermek zorunda/yiz. Misafirlik 3 gündür. !.Babamın sofrasına oturamadim Askerlik sonrası utancımdan. !.Elbette Suriyeli vd İnsanlığın ve ISLAMİN Onur ve şerefi ile davranacağınız Akil ve Adalet ile. !.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 14:38
Rusya üzerinden Suriye ile derhal anlaşılsın. Suriyeliler artık evine dönsün
kararlı okur 24 Temmuz 2019 14:20
istanbul ,ankara ve izmirde suriyelilerin ne işi var?milyonlarca insan bu illeri görememişken bu illerin bir çok sorunu varken birde suriyeliler ellerini kollarını sallayarak bu illere yerleştiler.oysa bir zamanlar istanbula türk göçünü engellemek için girişi yasaklamayı bile düşünülmüştü.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 14:19
Ingilterede yasayan birisi olarak, alttaki yorumlarin hem hakli hemde haksiz tarafi var. TR tartisilan ayni seyler Kolombiyada Venezuellali kisiler icinde soyleniyor. Peki Multeci kimdir? Patronun ucuz is gucu, ev sahibinin pahali kiracisi, issiz kalanlarin gunah kecisidir. Hayat Hic kimseye kolay degil, Ne Size Nede Multecilere. Ak partinin Yanlis ekonomi politikalari sonucu issizlik kalanlar acisini multecilerden cikartiyor. Ayrica, bu tartismayi vatan-millet uzerinden yapmak sizi FASITtin ALAsi yapar.
KARAR OKURU 26 Temmuz 2019 15:22
2
Ingiltere ye 5 milyon suriyeli gelip seni işinden etsin de görelim
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 13:55
Tam da bir akp seçmeni iken konunun bahsettiğiniz şekilde gelişmesi yüzünden Akp'ye it vermedim bu seçimlerde ve bu konuyu sorun yapıp büyütürken hamasete devlet yönetenlere, adalet ve liyakat çizgisinden fersah fersah uzaklasanlara oy yok bundan sonra...
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 13:40
Kayseri'de annemin su parasını yatırıyorum. Bir BMW araba durdu içinde iki küçük çocuk, arabanın içinde sigara içen uzun boylu canti giyimli bir delikanlı. Çocukların yanında niye sigara içiyorsun diye müdahala ettim, aldırmadı. Sonra su parası yatırmak için arabadan indi. Suriyeli olduğu anlaşılınca, para yatırma sırasında bulunan bütün insanlarda bir homurdanma başladı. "şehitler bizden, sefa sürmek bunlardan" şeklinde tepkiler. Ülke yolgeçen hanı olunca, at izi it izine karışır. Yazık bu ülkeye, son 17 yılda bu ülkede akla gelmeyen tahribatlar ve travmalar yaşandı, yaşanmaya da devam edecek
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 13:01
2) Olayın bir başka boyutuna da dikkat çekmek istiyorum. Hükumet mülteci konusunu sürekli istismar etti. Cuma hutbelerinde "ensar" nutukları atıldı, halkın dini duyguları istirmar edildi. Referandumda Suriyeliler vatandaşlığa alındı, sınırlar yolgeçen hanına döndü. Doğal olarak bu durum halkın tepkisini çekti. Bir de ülke ekonomisi yine iktidarın 17 yıllık icraatları sonucu perişen duruma gelince, elbette halkta tepkinin oluşması doğal bir durum.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 14:30
9
Anormal olan durum, hukumetin herseyi hayir yapiyor gibi goruntusu vermesi. TR vatandaslarinin her sucu multeciler uzerinden okumasi. Kendileri puru pak Suriyeliler cok kotu.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 12:00
Esas sorun ne biliyor musunuz? Bu ülkeyi yönetenlerin ki buna medya da dahil, halktan kopuk olmaları. Ekonomiyok, eğitim yok, asayiş yok, huzur yok. Halkın sorunları yok. Varsa yoksa kafanızdaki abuk sabuk ideolojiler.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 22:19
0
Evet işte bu. Bravo.
..yorumcu.. 24 Temmuz 2019 11:58
Valla onlar bularda dana gibi gezip, çevreye zarar ziyan vermelerine rağmen hala onlar ama bizim Müslüman kardeşimiz diye savunanlardan herkez bir suriyeliyi evine alsın, evinde baksın..
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 13:57
4
Suriyelilere sahip çıkanlara bir bakın; mutlaka onların burada olmasından maddi menfaat saglayanlardır. Ya ucuza calıstiriyordur, pahalıya mal satıyordur ya sa evini kiralayıp satıyordur. Ensar muhacir işin hikaye hatta rivayet kısmı
HACI MURAT 24 Temmuz 2019 11:43
Bu ırkçılığa karşı çıkıp İslami değerlerde böyle Suriyeli düşman lığı yoktur diyen İslamcı yazarlar var onlara bir teklif olsa Suriyeli göçmen lerden evleri ne bir aile alsalar boşta evleri varsa onuda verseler ondan sonra bu göçmen yada insan sevgisiyle övünebilirler
HACI MURAT 24 Temmuz 2019 12:11
1
Bu yorumu (11.43) ben yazmadım. Bir kaç kez yazdım:Sayın Karar Editörü bu şekilde başkası adına yorum yazmayı engellemenin bir yolunu bulsa iyi olacak.
HACI MURAT 24 Temmuz 2019 12:19
3
Dikkatli Karar okurları 11.43'teki yorumu benim yazmadığımı yorumda ne yazdığına değil de imlasına bakarak bile bilirler.Yorum yazan "okur"un okumayı askerde söktüğü (ali okulunda)anlaşılıyor.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 12:53
0
Gerçek HACI MURAT, ikazını yapmasan bile, bu yorumun sana ait olmadığını bilirdik. Evet, bilmemiz için “imla” bir ip ucuydu ama tezin kendisi de bas bas bağırıyor sana ait olmadığını. Bir iki evini, gelirinin en az yarısını Suriyelilere vakfetmiş olmasaydın “insanlıktan istifa edenlerden” olmadığını ilan etmezdin.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 13:20
2
Sevgili editör, n’olursunuz, HACI MURAT’ın ikazını dikkate alın; lütfeeeen. :) Sonra yorum yazmayı bırakır da, günlük eğlence seansımızdan mahrum kalırız. Soluduğumuz yer belli olmayan, şu sıkıntılı günlerimizde, HACI TERAPİSİ iyi geliyor. :))
HACI MURAT 24 Temmuz 2019 14:53
0
12.53 Haklısın,imla kadar yorumun muhtevası da o yorumun hakiki HACI MURAT'a ait olmadığını gösteriyor. Yalnız insanlıktan istifa etmemiş olmak için bir kaç evi vakfetmiş olmak gerekmez.Bu imkan meselesi. Mesela bir tanıdığım var,çevresinden ikinci el ev eşyalarını ve giysileri toplar (bağış olarak),ihtiyacı olan Suriyeliler onun evine gelerek işlerine yarayan eşyaları alarak giderler.Bana gelince önüme çıkan bir Suriyeli benden bir talepte bulunursa imkanlarım ölçüsünde yardımda bulunurum.Onları bir dilenci gibi değil,ihtiyacı karşılanması gereken bir insan olarak görürüm.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 15:18
3
Hani HACI MURAT'a alkış ! :)) Suriyelinin biri ondan talepte bulunursa, imkanları ölçüsünde yardımda bulunurmuş. Ağam, tanıdığım muhtaç Suriyeliler var, seni nerede bulabilirler ? :)))
Tam bir müslüman 25 Temmuz 2019 01:32
4
Sorun bitti bundan böyle her iş ev eş isteyene Hacı murat verecekmiş görün nasıl mülüman olunurmuş.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 11:39
Suriyeli mülteciler olayın popüler kısmı. Halbuki işin içinde bir de 72 milletten insanın kontrolsüzce bu ülkede cirit atması gerçeği de var. Benim semtim İstanbul'un mazbut semtlerinden biri, Fatih. Buraya Türkiye diyebilmek çok çok zorlaştı. Fatihliler kendi ülkesine, şehrine, mahallesine yabancılaştı. Vatandaş bu konuda ne düşündüğüne ilişkin mesajını suriyeliler üzerinden verdi ama anlamamakta ısrar edenler var. Türkiye milli bir devlettir, öyle de kalmalıdır. Bizim bekamız öyle ümmete mümmete değil milli birliğimize bağlı. Halkımız bunların elinde milli bilincini yitirdi.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 11:27
Muhacirlik kavramı herkese verilecek bir kavram değildir gerçek muhacirlik vardır savaş olur kıtlık olur doğal felaketler olur gerçek ihtiyaç sahiplerine o olumsuz şartlar ortadan kalkincaya kadar kapılarını açarsin kimsenin Allah adına birilerine muhacirlik verme yetkisi yoktur bayrama gidip dönen insan Florya sahilinde guneşlenenler kuma olarak evlenenler kusura bakmayın muhacir olamazlar gerçek muhacirleri getirin ekmeğimizi bölüşmuyorsak ozaman böyle eleştirel yazılar yazın cevaplara bakın bu başiboşluk ciddi sorunlara yol açmaktadir
Ayhan AÇİN 24 Temmuz 2019 11:16
Tüm kalbimle yorumlara ve sizin yazınıza katılıyorum.Çarşıda gemide trende metroda artık çoçuklarımızla rahat gezemiyoruz. Kapalı çarşıda alışverişe gedemiyoruz. Kiralar aldı başını gitti yetişemiyoruz.Konfeksiyonlarda türk vatandaşlarına artık asgari ücret bile vermiyorlar. Çalışırsan 1700 tl çalışmasan suryeli çalışır diyorlar.Biz bu ülkede yaşamak için kurtuluş savaşından beri bedel ödüyoruz. Bu ülenin vatandaşı olmak ve burada yaşamanın ı çok kolay olmamasına inanıyorum. Saygılarımla.
Doğrucu Davut 24 Temmuz 2019 11:19
Elif Hn. Maalesef ''muhafazakar dindar'' kitle, meselelere sadece dini açıdan bakma alışkanlığından sürekli yanılıyor. Fakir bir ülkeyi, düzensiz bir büyük kitle göçünün ne hale getireceği sürpriz miydi? ''Muhacir, ensar'' gibi dini terimlerle bunu gözardı etmek size manevi olarak lezzetli geldi. Ta ki gerçekle yüzleşinceye kadar. Akıl yönünden bakmayı öğrenmeden yanılmalar devam edecek maalesef. Kaç pişmanlığınız var, hatırlar mısınız? Artık size de kötü görünen, şimdi eleştirdiğiniz ne varsa, zamanında -siz dahil- hamasetle körü körüne gazlayarak oluşumuna katkı verdiğiniz kötülükler
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 11:19
Hala entegrasyon diyor :))Milim anlamamış, köşkün cumbasından yazıyor. Millet entegrasyon kokusu aldığı için isyan ediyor hanımefendi! Millet bu fukara ile gönüllü olarak lokmasını paylaştı evet ama misafir olarak gördüğü için. Ne zaman ki entegrasyon lafı çıktı, bu insanların gitmeyebileceği anlaşıldı, işte o zaman iş değişti. Sizler bunu nasıl anlamaz nasıl görmezsiniz? Bazı cühela da kalkmış hepimiz muhaciriz diyor, Balkanlardan göçen evlad-ı fatihan ile bu taifeyi bir göstermeye çalışıyor, halbuki onlar dili dini kültürü bir anavatana göçmüş, bunlar ise yabancı diyara tüymüş. Ah bağnazlık.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 22:18
0
Yazar devlet yapacağını çaktırmadan yapsın diyor.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 22:46
5
"Püh evladı-ı Fatihanmış Üç-beş Bulgar Komitacı'dan neden Kaçtınız? Niçin kalıp ülkenizi savunmadınız?" Durun hemen küfretmeyin... Balkan göçmenlerine, Kafkas göçmenlerine, Afgan göçmenlerine, Uygur göçmenlerini.... asla yeremem. Böyle soruların ne kadar absürd olduğunu birilerine göstermek için sordum. Bir de Osmanlı'nın Balkan Savaşı yıllarındaki fukaralığını düşünün. Ogünlerin şartlarında insanlar Edirne'de İstanbul'da ne haldeydiler? Bizim Suriyelilere karşı oluşumuz biraz tokluktan, biraz nobranlıktan olmasın? Kabul ekonomi kötü ama bu üstesinden gelemeyeceğimiz anlamına gelmez. Geçmişt
KARAR OKURU 30 Temmuz 2019 00:24
0
Sadece onlara değil gurbetçi leride aynı kefeye koyuyorlar
hakan 24 Temmuz 2019 11:13
kimse suryelilere bakışını felan değiştirmedi azcık yürekli olun ilk mülteciler gelmeye başladığında kayıtsız kim olduğu belli olmayan onbinler içeri içeri alınırken yetkililer babalarının bahçesine alır gibi poz kesyordu sadece bize deil o zavallılara da yazık tehdit malzemesi olarak kullanılyolar (açarım kapıları ha) saçma sapan bi anlayışla surye meselesi kucağımızda kaldı bir hırıstiyan olsam dışardan bakınca boşa övünyosunuz derim müslümanlar kardeş değilmi tabiki siz sahip çıkacaksınız ve bununla övünmek kadar ayıp bişi olmaz derdim ama enkısa zaman da gitmeliler
Ömer 24 Temmuz 2019 11:04
Elif hanım size gelen yorumları sadece kanaatinize dayanarak Ak Parti seçmeni olarak tanımlamanız doğrumu sizce ben de Ak Parti seçmeniyim ama öyle düşünmüyorum mülteciler ile ilgili eksikler mutlaka vardır bunalrda düzeltilmeli ama genel olarak yapılanlar gıpta edilmesi gereken şeyler. Birde ''ümmet'' kavramına olan takıntınızı anlayamadım. Bir müslüman ümmet söyleminden neden rahatsız olur anlayamıyorum.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 11:01
tarlalarda,inşaatlarda,fabrikalarda vs. karın tokluğuna çalıştırılan göçmenlerin bu ülkenin ekonomisine hiç mi katkısı olmuyor. ? tarımda ki işgücü açığını kim kapatıyor acaba . vurun kahpeye mantığı; galeyana gelmiş sürülerin davranışıdır.
KARAR OKURU 30 Temmuz 2019 00:30
0
Gel kardeşim Bursa Karacabey e ne dayı başları nede tarla sahipleri Suriyeli istemiyor. Maalesef haram helal anlayışları yok İzinsiZ başkalarının tarlalarına girip zarar veriyorlar çalışma adetleri yok . Tarla işinde Mardin Urfa Muş güneydoğu dan gelenleri Hayvancılık işinde Afgan, Pakistan ve Türk Cumhuriyetlerinden gelenleri istiyor köylü , çiftçi ve besiciler
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 10:41
Bizim gibi geri kalmış ülkelerde planlama ve buna bağlı organizasyonlar olmaz . Çünkü amaç çoğu zaman topluma, bir şeyler yapıyormuş hissi ve algısı oluşturarak göz boyamaktır. 17 yıllık ak parti iktidarında eğitim ve öğretimde gelinen nokta sanırım herşeyi daha net anlatmaktadır.Akademik camia kan ağlıyor, zeki ve bilgili insanlar kapağı yurt dışına atmaya çalışıyorsa o ülke zaten kaybetmiştir.Orada bilgiden , planmadan bahsetmek çok ütobik kaçar.
karalı okur 24 Temmuz 2019 10:22
ensar çok yardım etti bu kadar "sevap" yeter. zaten anketlerde öyle diyo önemli olan anket
bir okur 24 Temmuz 2019 10:20
Evet gözüme batıyor. İktidarın yanlış Suriye politikasının bedelini toplum olarak biz ödüyoruz. Ayrıca iktidar Suriyeliler için gösterdiği ensar olma merakını neden Doğu Türkistanlı kardeşlerimize karşı göstermiyor. Onlara karşı neden kör ve sağır. Onlar mazlum değil mi? İki yüzlü ve gerçekçi olmayan popülist politikalardan artık bıktık...
H. GÜMÜŞ 24 Temmuz 2019 10:19
Bu yazınız ile benim gibi çok vatandaşın duygularına tercüman olduğunuz için teşekkür ediyorum.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 17:33
3
Gözüm Doğu Türkistanlılar geldiğinde aynı hikayeleri dinledik. Söylem farklıydı. mesela Çin taraftarı perinçekgiller onları emperyalizmin maşası olarak görüyordu. Aynen Bulgaristandan, Bosnadan, gelenlerde olduğu gibi. İngiliz yerleşimcilere, Nataşalara ses yok.
Süheyl CALISKANOGLU 24 Temmuz 2019 10:03
Belediye secimlerinde AKP'nin artik yolcu oldugunun mesaji verildi,bunda ekonomik darlik (cikmaz')büyük rol oynadi.Simdi buna Suriye'liler sorunu eklendi.Vatandas ekonomik darligi unuttu buna hakli olarak kafa yoruyor,icin icin bileyleniyor.Ekonomik krizler ülkelerde siyasetcilere,hükümetlere yol verir.En gec iki sene sonrasi ki secimde AKP'nin tekrar iktidar da kalmasi mucize ötesi bir sey olur Dünya'da bir ilk olur..
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 09:23
halka hizmet hakka hizmettir düsturuyla cennete kazanmak için yola çıkanların cehhenneme çevirdiği garip yurdum benim
Muhalif 24 Temmuz 2019 09:11
İnsanlar kendi yaşantılarından , ekmeğinden, özgürlüğünden vaz geçmeye başladıklarında, aç kalmaya başladıklarında bunun nedenlerini sorgularlar.Ekonominin bozulduğu bu süreçte suriyelilerin devletten ödenek almaları, Türk vatandaşlarının alamaması bunun nedenlerinden başlıcası.Ülkeler mülteci kabul eder.Ama bakabildikleri kadar.Bunlar için kamp alanı kurar ve o kamp sınırları içerisinde bu insanların temel ihtiyacları karşılanır.bizde ise kapılar açıldı herkes istediği şehir gitti.insanların hayatları içine daldılar.Parası olan iş yeri kurdu.Olmayan ya dilendi,ya fuhuş yaptı.bu iyilik değil
Yani kısaca Suriyelilerin bedavacılıkları, suçları gizlensin de kimsenin haberi olmayıp uyuşmaya devam etsin istiyorsun. İstiyorsun da hem teknoloji elvermez hem de gözüyle görüyor insanlar. Hükümetin doğrusu Erdoğanın amacı Suriyelileri entegre etmek veya günü gelince göndermek değil. Türkleri azınlığa düşürüp Araplaştırmak mı ne. Beyimiz Halife ya. Kibrinden ötürüde hiçbir hata kabul etmiyor ağam. Kimseyi kandırmayın bu insanlar tamamen Esattan falan kaçmadı. Kimisi ışıt, kimisi pkk, çoğuda bedava yaşamak için kaçtı. Esat kötüde diğer ülkelerdeki Esatlar ne pekii. Onlara niye birşey denmiyor
Değişen birşey yok hanımefendi. Zaten ülkenin %90'ı Suriyelileri istemiyordu. Olan sadece göz boyanması, korku ve nemalanmaydı. İktidarı eleştirirsem başıma bir şey gelirmi ekmeğimden, özgürlüğümden olurmuyumdu. Ekonomik kriz iktidarın büyüsünü bozdu. Son seçimler de üstüne tüy dikip korku eşiğini atlattı insanlara. Hele Suriyeliler yüzünden elindekinide kaybedeceğini düşünenler, Artık kaybedeceği bir şey kalmayacağını görüp söylenmeye başladı. Büyü bozuldu hanım büyü. Ne yapsan sökük dikiş tutmaz artık. Derhal gönderilsinler.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 08:42
Ben maliye lisans mezunuyum, sosyolojisi yarıda bıraktım, KHK ile isimden atildim, suçum 15 yıl önce sürat kargoda çalışmak, 5 tane fabrika ve benzeri yere girdim, hepside beni çıkardı sebebi , bana verilen parayla 2-3 Suriyeli çalıştırabiliyor olması. Okadar okumuş bir memurken şimdi yalvar yakar zenginlerin bulabilirsem bahseni temiZliyorum günlük 70 liraya inançlı bir insan olmasam intihar edecem sebebi ne, suriyeli
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 08:45
Suriye krizinin taa en başında göçe karşı sınırda tampon bölge kurulması gerek dediğimde bana sen ne biçim Müslümansın diyenler İstanbul'da seçim kaybedilince göçmenlere sokak köpeği muamelesi yapmaya başladı. Çok çirkin bir şekilde AB'ye bunları üstünüze salarız ha diye tehdit objesi olarak kullanıyorlar.
Karar okuru 24 Temmuz 2019 08:39
Göç sadece can derdi ile olmuyor daha iyiye umut da göç nedeni ortalık karışınca bu daha kolay oluyor. Suriye politikası da FETÖ, açılım olaylarındaki gibidir. Ve bu da öyle affedilecek bir hata değildir. Halklar tercihlerinin, sessizliklerinin ya da korkaklıklarının bedelini mutlaka ama mutlaka öderler ekmekleri, cepleri, özgürlükleri hatta varlıkları ile. Hitlerin Almanyası gibi uç durumlarda ise nesiller boyu sürer bu. Bu ensar- muhacir işi ise gerçekten mide bulandırdı artık. Kimse de yemiyor yorumlarda görüldüğü gibi
hamza akyol 24 Temmuz 2019 08:35
suriyeli meselesini hala ırkçılık kalıbı ile değerlendiren kafalarla hangi sorun, nasıl çözülecek? bu kapasite ile şu anki durumumuz bile iyi sayılır. bir de bu muhalefetin kapasitesi, iktidarın kapasitesi zaten dudak uçuklatıyor. insan, "nasıl bunlar bu kadar yeteneksiz olmayı başarıyor?" diye hayret ediyor.
hamza akyol 24 Temmuz 2019 15:59
0
Anlaşılan yorumum anlaşılmamış. Bu yorumu; sayın yazarın "Toplumun bir kesimi ırkçılıkla bir kesimi ise sadece AK Parti düşmanlığı yüzünden mültecileri düşman olarak gördü." cümlesine yönelik yazdım. Irkçılık nedeniyle suriyelilere ciddi bir muhalefet olmadı. suriyeliler konusundaki her eleştiriye "ırkçılık" suçlaması ile yaklaşmak, konunun değerlendirme eksikliğini gösteriyor. kastettiğim bu. mhpliler dahil, konuya ırkçı yaklaşımı (kesim olarak yani kaide olarak) görmedim. belki birkaç kişinin yaklaşımı ırkçılık kökenli olabilir ancak bunlar kaide oluşturmuyor.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 08:29
Düzen olmazsa kim muhacir kim keyif çatiyor belli değilse suriyeden gelen gençler aksarayda nargile keyfi yapıyorsa devlet okadar para harcamış ve bu insanlar hâlâ sokaklarda dilencilik yapıyorsa doğum hastanelerinde turklerden çok suriyeliler doğum yapıyorsa vede suriyedeki savaş büyük çoğunlukla sona ermişse ne sosyal olarak ne ekonomik olarak nede dinin buyruklarina göre kimse bunlara muhacirlik sıfatıyla bakmaz düzen olacak gerçek muhacir ler ayrılacak emin olunki vatandaş devlete bile gerek duymadan bi insanlara kardeşlik hukukuyla evinide açar ekmeğinide bölünür
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 08:19
Toplumun bir kesimi ırkçılıkla bir kesimi ise sadece AK Parti düşmanlığı yüzünden mültecileri düşman olarak gördü.Diyorsunuz. Yanlış. Kastedilen kesimin büyük bir bölümü ilk günden bu hamaset siyasetinin sosyal/ekonomik/güvenlik gibi onlarca farklı sorunu beraberinde getireceğini o gün gördü. İkaz etti. Anlattı. Kim dinledi? Ne siyasiler ne siz kalem sahipleri. Size bu günkü sıkıntı çorbasında ki tuz miktarınızı hatırlatırım. Ha! Şimdi dinleyen var mı, o da ayrı!
karar okuru 24 Temmuz 2019 08:07
suriyelilere haksız yere verilen vatandaşlıklar iptal edilip bir daha verilmeyeceğine dair yasa cıkarılmalıdır.yararlandıkları bütün hizmetler durdurulmalıdır(işyeri açma,egitim,saglık,mülk edilme.....vb)ancak o zaman toplumun tepkisi düşer
Sakinleş önce 25 Temmuz 2019 01:44
1
Neden ülkenin tapusu sendemi kardeşim hem sen kim oluyorsun sayın başkanımız buraya davet etti onlarda geldi biraz mülüman olmayı dene
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 07:56
Artık AKP’liler bile, Erdoğan’ın, her şeyi bilirimciliğinden, birbirini tutmayan söylemlerinden, sözü ile işinin benzememesinden bıktı. AKP’nin reisi ülkeyi yönetemiyor, ekonomiyi mahvetti. 2019 için iki buçuk milyon istihdamdan bahsetti, iki buçuk milyon işsiz yarattı. Bir millet açlıkla boğuşurken makyajlı, jöleli, kafelerde , plajlarda keyf süren Suriyeliler gözüne batmaz mı ? Doğumevleri Suriyeli kaynıyor, halk, on seneye kalmaz bunların nüfusu bizi geçer diye endişelenmekte haksız mı ?
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 07:40
Mesele sadece şuan aç tok kalma meselesi de değil zamanla bozulan demografik yapının zaman içersinde çıkaracağı sorunlar ve mikro milliyetçiliğe doğru giden dünyada devletler uluslaşma yoluna giderken biz hala ensar ve muhacir kardeşliği diyerek çocuklarımızın geleceğini tehlikeye atamayız buda sonra ki kusaklalara ihanet olur
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 07:05
Yaşım 62 hasbelkader yurtdışında da yaşamış biriyim,bugün Akif Beki nin makalesinde yazdığı gibi eğer engelli olmazsam canım ülkemden,adaletsizlik ten,haksızlıktan,manevi baskıdan,ülkenin bana göre bir açık hava hapishanesine doğru evrilmesi den dolayı terkidiyar edeceğim . Yapılan bariz bir yanlışı eleştirince ya fetöcü ya PKK lı ya CHP li yada vatanhaini ilan ediliyorsunuz.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 07:00
Yaziyi okurken bir sonuca baglayacak mi diye cok merak ettim. Ama baglayamadi... eee?
......... 24 Temmuz 2019 07:03
Öz yurdunda garipsin, Öz vatanında parya derdi rahmetli üstadım NFK.Çocuğum rahatsız MHRS den ve 182 den randevu alamadık sabahın köründe kalktık doğruca hastaneye sıraya girdikk oradan da randevu alamadık hop geldi bir Suriyeli muayene sırası dahi beklemeden çocuğuyla içeri daldı ve muayenesini yaptırdı çıktı,sorduk sekreter hanıma bunların önceliği var bize gelen talimat böyle diye cvp verdi,eee şimdi kim suçlu,suçlu olan ülkeyi idare edenler, rahmetli anam eşeğini dövemeyen semerini döver derdi,işin asıl müsebbiblerine korkudan ses çıkartamayanlar Suriyelilere patlıyorlar,ülke korku devle
KARAR OKURU 30 Temmuz 2019 00:35
0
Öyle bir yazıda uygulamada yok arkadasim ya görevli ya sen yalan söylüyorsun
......... 24 Temmuz 2019 06:56
Sevgili yazar,bir defa bana siz efendimiz dönemindeki muhaciri getirin ben bütün varlığımın yarısını vereyim çocuğum iho da okuyor,bir Suriyeli öğrenci okuldaki tüm öğrencilere zulmediyor ne okul idaresi nede hiç kimse birşey yapamıyor,sorulduğu zaman bizim Tayyip babamız var diyorlar.Çocuğumu ilçenin oturduğum muhit dışındaki bir okuluna naklettirmek istedim okul idaresiyle görüştüm ikâmet sordu okulun kayıt alanı dışında olduğu için yaptıramadım,peki ne yapmam lâzım deyince ya ikâmetini buraya taşıyacaksın yada Suriyeli olacaksınız dedi ve onlar istedikleri okula kayıt yaptırabilirler dedi
Sen akp yi seçtin ve Erdoğancısın kişiler hak ettikleri yöneticileri seçer ve onlar tarafından yönetilir
Özkan 24 Temmuz 2019 06:53
Ya bırakalım artık içi boş abartılı cümleler kurmayı bizde herkes gibiyiz (Egoist bencil önce ben diyen bir toplum)150 yıl öncesinin toplumsal yapısı yok artık biz biz değiliz biz parantez için de ki gibiyiz
......... 24 Temmuz 2019 06:49
Aradan geçen yıllarda savaş devam ediyor. ama suriyeli erkekler sahillerde nargile keyfi yapiyor, " kız kesiyor" .artık insanımız suriyelileri kolaycilikla suçluyor, vatanı için savaşmayacak ancak geldiği ülkenin değerlerine yan gözle bakacak bir anlamda "hain" olarak görüyor ...
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 06:38
Hocam ne organizasyonu allah aşkına..beş milyon mülteciyi hangi organizasyonla tomlum içinde eritebilirsin..örneği var mı dünyada..??
HACI MURAT 24 Temmuz 2019 06:30
Yazarımızın yapılmıyor dediği bir çok şey yapılıyor.Devlet,Suriyelilerin eğitimi ile de,sağlığı ile de,iskanı ile de ilgileniyor.Mültecileri kendi evlerine döndürecek güvenli bir ortamın sağlanması için de çalışılıyor.Somut gerçekler görmezden gelmekle ortadan kalkmaz.Öte yandan devet ve halk olarak mültecilere insani bir muamelede bulunduk.Gösterilen insanlıktan dolayı pişman olunmaz. İnsanca muamele,insan olanın hiç bir vazgeçemeyeceği bir davranış biçimidir;belli bir süreyle sınırlı değildir.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 22:08
2
Sen elin evini karıştır. Ondan sonra insanlık yaptık de. Bu kadar pişkinlikte fazla doğrusu Hacı Murat.
Dede 24 Temmuz 2019 06:06
Akp her değeri dibine kadar kullandı.bu konuda olduğu gibi.sanirim artık buzcsuriyelilere söyle yaptık böyle yaptık şu kadar harcadık diyemeyecektir.cunki halk bundan da bıktı ve ters tepiyor artık.ve AKP de bu sorunu çözecek kadro da yok malesef.tumu popülist ve kasaba politikacısı.ayrica her şeyi tepeden bekliyorlar.tepenin zaten uzun vadeli bi bakisi olabilseydi bunları yaramazdık.onlar 3 gün-de emevi camisinde olacaklardı.yani zor işimiz.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 05:10
Çünkü bu durumun Ensar - muhacir yaklaşımıyla çözülemeyeceğini, enayi yerine konulduğumuzu, gelenlerin saygılı ve uyumlu bir toplum olmadığını, kendi cahilimizden yaka silkiyorken bir beş milyonu daha eğitemeyeceğimizi, iş güç sahibi yapamayacağımızı, gelenlerin misafir değil yerleşmeye geldiklerini anladık da ondan değiştik.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 05:09
Kusura bakmayin katilmiyorum. Türkiye “açık kapı” politikası ile bütün dünyaya insanlık dersi degil, ne kadar saf ve plansiz oldugunu gosterdi. Para karsiligi kendi ulkemizi Avrupaya tampon bolge olarak kullandirdik. ikincisi, yazinizin ikinci bolumunde bahsettiginiz seyleri bizim hukumetimiz yapabilecek kapasitede mi? Hayir, cunku kendi vatandasimiza yonelik 5 senelik planimiz yok. Uc, gemiye tasiyabilecekten fazla yolcu alarak butun yolculari tehlikeye attik. Suriyelilierden simdi daha cok nefret ediliyor hem de masraf olacaklar. Bazilari 10 yil sonrasini gorur, digerleri de ona kufredermis.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 05:02
Suriye'nin parcalanmasina katki saglanirken bu insanlar ummetten diye itiraz etmiyenlerin konusmaya hakki yok. Musluman muslumani öldurmez canina malina kast etmez. Ummet diyenler daha once neredeydiniz?
KARAR OKURU Ahmedâ 24 Temmuz 2019 05:05
Sağolsun iktidar, Suriyelilere bakışımızı değiştirmeyi en sonunda başardı.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 04:59
Çok güzel bir analiz olmuş. Bir de şu nokta var: toplum olarak daha bencil, daha az ahlakı referans alan, gerçekten daha çok inanmak istediğine inanan bir topluluk haline geldik. Bu da akpnin karne notudur.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 03:28
Suriyeliler, vatandaşın gözüne neden batıyor bakmak lazım;bizim askerimiz orada savaşırken onların gençleri ülkemizde ne yapıyor, yasal olmayan evlilikler nedeniyle birçok yuva yıkılmış durumda, ekonomik kriz, tutarsız uygulamalar ve daha pek çok neden fakat en önemlisi vatandaş ufukta ne var göremiyor. Uzayan bir savaş ve de gitgide artan göçmen nüfusu...
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 03:08
arap aşkı islamcıların gözünü ama etmiş
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 02:55
siyasal islamcılar akp ve arap baharcılar yüzünden türkiye ve dünya yaşanmaz hale geldi arap hayranı akp sayesinde türkiye artık üçüncü sınıf bir ortadogu ülkesi oldu bu ihanet akp ve islamcıların eseri
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 16:07
6
Önceden birinci sınıf batı ülkesiydi. Güldürmeyin adamı.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 02:56
Dugrudur
emrah 24 Temmuz 2019 02:40
geçenlerde bir islamcı vakif afiş asmış okudum şöyle yazıyordu türkiyedeki suriyelilere kurbanınızı bagışlayın yazıyordu gerçekten kafayı yemiş bu islamcılar adamlar tek mewrmi atmadan ülkemizi ele geçirdiler her şey beleş onlara altlarında son model arabalar kollarında hatınlar birde kurbanımızı verecekmişiz yok ya.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 02:35
halamı Suriyeli aşkı
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 02:32
benim vergimle Suriyeli maaş alamazzz.. nokta. hakkımı helal etmem. ne yazarsanız yazın boş. benim Ali m. Mehmet im Fatih im Savaşacak şehit olacak elin Suriyeli Nasır ı Ubeyd i vs vs maaş alıp yatacak. yok böyle bir dünya
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 01:58
Kabahatli hazır iktidar. Siz aydınlar sabah akşam Arapça türkçe konuyu bir isleyiverinde etraflıca bir kaynasalim. Bırakın artık her suçu iktidarda aramayı. İktidar kim bizleriz. Hata arama hatanı ara der büyüklerimiz. Yazılmış olsun diye yazilan bir yazi.
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 21:58
1
Kararları alan kim? Bırakın bu teflon tava tavırlarını. Yapılanların sorumluluğunu alı yahu.
Musto 24 Temmuz 2019 01:45
Artık ümmetçilik oy getirmiyor.Gelirken banamı sordunuz demenin zamanı gelmiş
bizim apdi 24 Temmuz 2019 01:33
elif hanim. suriyeliler. 8 senedir bize muhacir degerlidir diye propoganda yapildi. sizin park.ta duran arabaniza suriyeli carpsa sikayetci olamiyorsunuz. olsaniz bile polis suriyeliden ehliyet dahi soramiyor. kasten adam picakliyorlar. dokunulmazliklarindan karakola bile polis götüremiyor.Türk milleti kendi vataninda ikinci sinif insan muamelesi görüyor. aksamlari ailemi colugumu cocugumu yanima alip disari cikamiyorum.
hayret bir şey 24 Temmuz 2019 16:31
4
ya arkadaşım sallamayın ya. Antep,Urfa ve Kilis'te sosyal çalışmacıyım bu dediklerinin binde 1 i bile zor gerçekleşiyor. Algı yapıp insanların arasına fitne sokmayınç
bizim apdi 24 Temmuz 2019 19:52
2
hayret bir sey. siz kimin adina bir partinin adinami sosyal danismanlik yapiyorsunuz.? not sallamiyorum. yasadigigimi. yazdim...... yalan söyleyeni, salladi diye inanmayanida Allah kahretsin.mi?
Türk oğlu ! 24 Temmuz 2019 01:09
Değişen birşey yok hanımefendi. Zaten ülkenin %90'ı Suriyelileri istemiyordu. Olan sadece göz boyanması, korku ve nemalanmaydı. İktidarı eleştirirsem başıma bir şey gelirmi ekmeğimden, özgürlüğümden olurmuyumdu. Ekonomik kriz iktidarın büyüsünü bozdu. Son seçimler de üstüne tüy dikip korku eşiğini atlattı insanlara. Hele Suriyeliler yüzünden elindekinide kaybedeceğini düşünenler, Artık kaybedeceği bir şey kalmayacağını görüp söylenmeye başladı. Büyü bozuldu hanım büyü. Ne yapsan sökük dikiş tutmaz artık. Derhal gönderilsinler.
KARAR OKURU 30 Temmuz 2019 00:37
0
Sosyal Çalışmaci Antep temi urfadami Kilis'te mi çalışıyorsun Devlet memuru üç farklı Valiliğe bağlı çalışamaz ayrıca buyur gel Bursa'da seni misafir edeyim gunduzde Suriyeli lerim mahallesine bırakayım
KARAR OKURU 24 Temmuz 2019 00:55
Ben Allahtan korkan bir müslümanım Elhamdülillah ve suriyelileri ne düşman ne de rızık çalan olarak görüyorum. İktidardakiler siyaset yapıyor ve hangi söylem oy getirecekse onu dillendiriyorlar. Bu söylemlerden dolayı gerçek bir müslüman kardeşine kapısını asla kapatmaz. Ayrıca suriyeliler yakın bir zaman sonra bu ülkenin zenginleşmesine ciddi manada katkı sunacaklar bundan kimsenin şüphesi olmasın. Her zorlukla beraber bir kolaylık vardır.
"Hayvan terli, terli hayvan yemi yer mi." Ne güzel söz değil mi. Kimse artık hamasi nutukları yemiyor. Kişi aç kalınca ilk ötekini görür. Dedik ama din-letemedik. Devletin üzerine düşen görev derhal Suriyelilerin toplanıp gönderilmesidir. Başkası değil.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN