Back To Top
Kılıçdaroğlu ne yapıyor

Kılıçdaroğlu ne yapıyor

 - Son Güncelleme: 05.10.2019 Cumartesi 07:20
- A +

Cumhurbaşkanlığı için aşılması gereken çıtanın yüzde elliden yüzde kırka çekilmesi önerisinin de gösterdiği üzere, seçime daha dört yıl varken iktidar partisi erkenden sandıktaki sıkıntılara çözüm aramaya yönelmiş bulunuyor.

Ancak sandıkla ilgili sorunun çözümünü aritmetik formüllerde aramak ne kadar doğru? İttifak bloğunun oylarında erime devam ederse seçilme çıtası yüzde 40 olsa bile muhalefet bloğunun şansı artmaz mı? Seçimi ilk turda sonuçlandırmak mümkün olursa yüzde 40 çıtasının faydası olabilir ama muhalefetin de ilk turda buna uygun biçimde tutum alması nasıl önlenebilir?

Bu bağlamda Millet İttifakı’nın dağılmasına ümit bağlamak ne kadar gerçekçi? İYİ Parti bir sonraki seçimde CHP ile işbirliği yapmayıp MHP ile beraber Cumhur İttifakında mı yer alacak? Bu mümkün mü? AK Parti bu uğurda MHP’nin Cumhur İttifakı’ndan ayrılmasını göze alabilir mi? Daha da önemlisi, tavanda yapılacak işbirliği ve ittifak girişimleri tabanın arzu ve eğilimlerini yansıtmaktan uzaksa bu türden formüller kâğıt üstünde kalmaya mahkûm olmaz mı?

Meral Akşener’in dün yaptığı açıklama İYİ Parti’nin Millet İttifakı’ndan ayrılmasının söz konusu olmadığını gösterdi. Zaten toplumsal gerçekleri görmezden gelerek mantık ve rasyonalite sınırlarının dışındaki birtakım siyasi hesaplara bel bağlayan bir projeksiyonun uzun ömürlü olması beklenemez.

***

AK Parti’nin asıl sorunu sorunlarının kaynağını kendisinde aramaktan kaçınması… Dolayısıyla çözümleri de yanlış adreslerde araması… Gerek parti yönetimindeki hataların gerekse hükümetteki yanlış uygulamaların sandıkta oy kaybı olarak geri döneceğini kabul etmek istememesi. Bu yüzden sandıktan çıkan negatif neticeyi “çünkü çaldılar” diye açıklaması…

Hatırlarsanız, bu tür açıklamalara geçmişte CHP sarılırdı. “Bizim seçmenimiz pikniğe gittiği için seçimi kaybettik” derlerdi… “Trafoya kedi girdi, oylarımız çalındı” derlerdi…

Oysa CHP’nin sorunu toplumun geniş kesimlerine hitap edebilme kabiliyetine sahip olmamasıydı. Ana muhalefet partisini yöneten kadroların bu gerçeği kabullenmeleri epeyce zaman aldı. Geçmişte de dönem dönem bazı girişimler yapıldıysa da bunlar akim kaldı hep. CHP’nin geleneksel çizgisini savunma refleksiyle hareket eden bazı çevreler derhal duvar oluşturdular bu girişimler karşısında. Çünkü bu çevrelerde CHP’nin halktan oy alarak iktidar olmasına ihtiyaç duyulmuyordu. Asker ve sivil bürokrasinin seçilmişler üzerindeki iktidarı zaten ideolojik tatmine yetiyordu.

Ne var ki “vesayet rejimi” adıyla anılan bu yapının bilhassa AK Parti’nin iktidar yıllarında giderek zayıflaması CHP elitlerini “halka yönelme” siyasetine mecbur etti. Buna rağmen eski alışkanlıklar kolayca değiştirilemediği için CHP’yi gerçek anlamda bir merkez partisi yapmaya, toplumun geniş kesimlerine ulaşabilir hale getirmeye ve dolayısıyla sandıkta iktidar aramaya yönelik girişimler ilk başlarda çetin bir direnişle karşılandı. Bu direnişin aşılması zaman aldı. Partiyi toplumun geniş kesimlerine açma yolunda en ciddi adımlar Kemal Kılıçdaroğlu yönetimindeki CHP’den geldi.

***

CHP siyasetinin dili değişti öncelikle. Kutuplaştıran, ötekileştiren siyaset dili büyük ölçüde terk edildi. Son yerel seçimde bunun sonucu alındı. Özellikle iki kere yaptırılan İstanbul seçiminde sergilenen tutum AK Parti tabanındaki “eli CHP’ye oy vermeye gitmeyen” bir kesimin bile oyunu almayı sağladı.

Son olarak Kemal Kılıçdaroğlu’nun geçmişteki başörtüsü yasakları konusunda partisi adına özeleştiri niteliği taşıyan sözleri CHP’nin “merkeze açılımı”nın stratejik boyutunu gösteriyor.   

Ancak Kılıçdaroğlu’nun bu çıkışı siyasi bir hamle olmanın çok daha ötesinde bir öneme sahip. Uzun yıllar boyunca Türkiye’nin enerjisini tüketen, toplumu kutuplaştırıp düşmanlaştıran ve bu manada millet olma sürecimizi baltalayan bir anlayışın tarihin çöp sepetine fırlatılması ülkemiz adına bir kazanım olur. Bu girişim toplumdaki fay hatlarını harekete geçirecek siyasi hamlelerin önüne geçebilirse konu “CHP’nin sağdan oy alması” meselesinin ötesinde bir değer kazanmış olacak çünkü.

Bu bakımdan CHP içinde “partimizi sağcılaştırıyorlar” kampanyası başlatmaya hazırlananlar da “ana muhalefet bunu oy için yapıyor, halkımız aldanmasın” retoriğiyle sahneye çıkacak olanlar da siyasi mücadelenin tabiatı gereği bu türden tutumlar alacaklardır. Ancak en başta muhafazakâr-dindar kesimler olmak üzere toplumun çoğunluğu CHP’den gelen bu adımı oy konusunun ötesinde değerlendirecektir. Elbette samimiyetine inandığı oranda…

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 06 Ekim 2019 13:18
Eski bir vekilin sözünü Erdoğan'ın önerisi gibi dikkate almak en basit ifade ike mavra yapmaktır.
KARAR OKURU 06 Ekim 2019 09:58
CHP sağa yaklaşmıyor, gerçek sol değerlere biraz yöneliyor. Kemalist ve ulusalcı yaklaşımdan kurtuluyor. Seçkinlerin, bürokrasinin partisi olmaktan sıyrılıyor. Sol bir PARTİ, en temel hak olan giyinme özgürlüğünü nasıl savunur? Bu, sağ partilere yakışır, sola değil.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:48
“chp oy almak için yeni bir strateji geliştirecek, geleneksel tavrını gizleyip halktan oy alacak” halk da safdı zaten
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:27
Bizim çocuklarımız il başkanının ilçe başkanının milletvekilinin bakanın onun bunun peşinde olmadan iş yapamayacağını işe yerleşemeyeceğini öğrendi..iş başvurusunda vicdanınıza danışıp söyleyin ilk bakılan kalifiye şartlarımı yoksa referanslar mı... bari onların çocukları böyle yetişmesin...bu ayıp bu ülkeye yeter...köprüm olmasın yolum da olmasın ama namusum adaletim hakkım hukukum olsun... yeter artık...bu yerleşen zihniyet bitsin...
KARAR OKURU 07 Ekim 2019 01:01
0
Köprü de olsun yol da...adalet de olsun....
Davutoğlu'nun Esed ile görüşmesinde "cezaevindeki ihvan üyelerini serbest bırak ve onlara 3 bakanlık ver" demek suretiyle -olmayacak bir talep ileri sürerek- iç savaş tezgahladığı iddiası doğru mu...? Uluç Özülker habertürkde söyledi...Davutoğlu yalanlamadı...
B 05 Ekim 2019 21:42
İstanbul belediyesini Chp'nin kazanması yada Chp'nin iktidara gelmesi. İstanbullular nasıl bir sinerji kaybettiklerini yakında anlayacaklar. İmamoğlu Ak partinin temelini attığı metro hatlarını bile bitiremeyecek. Bunun nedeni de yabancı sermayenin hazine garantisi istiyor olması. Belediyenin geliriyle bu tür yatırımları yapması ise hayal. Kardeşim insanlar neden bu kadar saf akıl erdiremiyorum. Merkezi hükümetle belediye aynı hedef doğrultusunda çalışmazsa hiç bir iş yürümez. Bu ideoloji meselesi değil. Oy verirken bunu hesab etmeleri gerekirdi.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:06
0
Metronun temelini CHP’li Sözen attı. Ak parti bitiremedi.
KARAR OKURU 06 Ekim 2019 06:21
3
22.06, Sözen öyle bir temel attı ki millet 25 yıl CHP yi seçmedi...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 17:35
Kılıçdaroğlu nün başörtüsü ile ilgili yaptığı yorum takdire şayandir.Bu görüş tabana da yayılacaktır inşallah.Basortusu artık bir çok şeyi örtmeyecektir.Sadece kadınların başında kalacaktır ..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 19:54
2
CHP Başörtüsünü yasaklayamayacağını çok geç anladı. Pes etti.
Mehmet Yakup h. 05 Ekim 2019 16:44
Ülkemizde bir khk da işsiz insanlar icin çıkaralim. Sürekli orman icin fide ağaç dikip beslesin büyütsünler iş bulana kadar. Kimse boş oturmasin güzellestirelim ülkemizi. Almanyadan selamlar bunalan cinnet geciren ülkeme
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 16:09
Sayın Kiras, CHP toplumun geniş kesimlerine hitap edebilme kabiliyetini nasıl kazandı? Camilerde Yasin okuyarak mı? Ama aynı işi Tayyip yapınca dini siyasete alet etmiş oluyor... Pabucumun zekası...
CHP, 28 Şubatta başörtüsü için; siyasi simgedir, diyordu. Şimdi ise yani tam 23 yıl sonra, "Başörtüsü sorunu bizim hatamızdı" diyor. CHP şu anda da "15 Temmuz bir tiyatrodur diyor." Hakikati anlaması için 23 yıl bekleyeceğiz...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:07
0
Ne dese inandıramayacak yani...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:49
1
Akp de ondan aşağı sayılmaz. Kandırıldık demek için otuz yıl bekledi. Apo’yla can ciğer olup on yıl sonra dümeni kırdı. Şimdi Ulusalcıların dümen suyunda tuhaf tuhaf gidiyor. Herhalde on yıla anlar hatasını. Ama cehape gibi izahat vererek yırtar mı yoksa siyasetten silinir mi göreceğiz.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:25
3
21.07, CHP, kendi dediğine kendisi inanmıyor ki, başkası inansın...
KARAR OKURUMürsel 05 Ekim 2019 14:42
1-Kılıçdaroğlu'nun müsbet söylemleri denemeden geçmeyi bekliyor 2-İmamoğlu'nun İstanbul performansı çok belirleyici olacak 3-Kılıçdaroğlu dış destek Hdp'yi terör örgütünden kopma noktasında ikna etmeli.Kürt sorunu meşru zeminde duyarlı Türklerle çözülmeli.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:48
Dine mesafeli olmak mı, yoksa dinin ahlakı hariç her şeyini bilip onu siyasette tepe tepe kullanmak mı daha zararlı?
İkisi de aynı şeydir. 05 Ekim 2019 15:47
4
İkisi de, aynı şeydir. Tıpkı üzerinden kağnı tekeri geçmiş manda tersi gibi..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:19
CHP ne zamanki İŞ Bankasından tamamen elini çeker, o zaman sözüne itimat edilebilir. Gerisi hikâye. Aklımızla alay etmeyin. Atatürk'ün banka kuracak kadar parasımı vardı? Peki varsa nereden kazandı? Banka kurup Partisini ortak edene kadar fabrika kursaydı ya!
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 15:57
4
Atatürk, yıllarca padişah yavrrliği yapmış devletin en üst kademelerinde çalışmış askerlik yapmış bir adam, sembolik bir hissesi var iş bankasında, onu da tdk ya bağışlamış.Cevabı da belli , şeffaf o günün gazetelerinde bile var kaçparaya kaç hisse aldığı. Madem bunlara kafa yoruyorsun. O zaman bu gemicikler nasil alindi sorusuna da bir yanıtın vardır samimiyet adina. Turkiyenin en büyük armatorlerinden biri nasil oldu bu çocuklar, 5 kuruş paralari yokken.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 20:34
6
Hint ve Afgan müslümanlarının, Halifeleri olan Osmanlı padişahına, dişlerinden tırnaklarından arttırarak gönderdikleri para ve ziynet eşyalarının paralarıdır o hisseler, yani din, Halife ve Osmanlı düşmanı CHP bu hisselere sahip olması gereken son kurumdur.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:02
7
15.57, Atatürk hissini TDK ya mı CHP'ye mi bağışladı. Bir karar verin. Şimdi Tayyip Atanın izinden giderek Vakıf Bank'ın bir kısım hissesini AKP'ye bağışlayabilir demektir.
ÖTÜKENLİKURT 05 Ekim 2019 12:53
Sayın yazar, bu yazınızla, buzluktan bir bardak su almış, uyku sersemi CHP'li mahmurların yüzüne serpmişsiniz! Ben çok beğendim. Gerçekler bu kadar yalın, bu kadar doğru ve dürüst olarak ancak böyle ortaya konabilir! Bazı seçimlerde TRAFODAKİ KEDİ doğru ise de, AKP her apartmana temsilci bulurken, CHP'nin mahalle temsilcisi bulmakta zorlanması halktan ne kadar kopuk ve sadece elitlere yönelik bir hareket haline geldiklerinin göstergesidir! Son senelerde bıçak kemiğe dayanmış ve sizin işaret ettiğiniz gibi CHP uyanmıştır! İyi de olmuştur vesselam...
musto 05 Ekim 2019 12:51
Aslına rücu ediyor kurduğu cumhuriyet ehil ellerde yönetilmiyor. Ya İstiklal ya ölüm diyerek halkıyla kurtuluş savaşı vermiş bir partinin fikri, hür vicdanı, hür nesiller yerine Cemaatlar, Tarikatlar eliyle devşirilmesine vatan topraklarının bir avuç teröriste bırakılmasına ülkenin tekrar Duyunu Umumiyeye teslim edilmesini önlemek için ASLINA RÜCU ETMELİ.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:49
Yıllarca muhalefet altın tepside iktidarı sundu seçimlerde beceriksizliğiyle. Baska kime vereceğiz mantığıyla mecburi teslim ettik yönetimi. Şimdi yaptıklarıyla altın tepside iade edecekler iktidarı muhalefete dönüp kendileri e çeki düzen vermezlerse artık vatandaşın dermanı kalmadı canı yanmayan da kalmadı
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:38
Insanların ne giydiğı ne içtiğı ne yediği üzerinden siyaset yapılmaz zaten. Saçma ve zırva şeyler. Önemli olan aklını başkasının klavuzluğuna vermeden birey olmayı başaracak insanları yetiştirmek. Bunu kim yaparsa memleketimize faydası olur.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:34
Allah kimseyi hiç bir dinin, hiç bir mezhebin, hiç bir kişinin, hiç bir cemaatin, hiç bir partinin fanatiği yapmasın. Aksi halde ne akıl, ne mantık ne de vicdan kalıyor insanda ...
12.34, Dinin fanatiği olmak nedir onu anlamadım. Din Tanrının mesajıdır... Tanrı'ya "insanlar Tanrının mesajına rağbet etmesinler" diye dua etmek... İnsan aklının yapabileceği en aptal dua...
13:19 Tanrı'nın mesajının ne olduğu net değil. Yüzlerce farklı yorum var. Benim yorumum doğru olan yorum, herkes de bunun böyle olduğunu, benim söylediğim şekilde kabul edecek diyenlerden bahsediyor. Buna dinin fanatiği olmak diyoruz.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 20:31
3
12.34, Haşa Tanrı ebleh midir? Net bir mesaj gönderememiş. Tanrının mesaj göndermesinden rahatsız olanlar Tanrıyı beceriksizlikle itham ediyor...
ülkücü 05 Ekim 2019 12:25
şimdi CHP yi 1950 DP kurduğu tahkikat komisyonu gibi bir komisyonla sıkıştırmaya çalışıyorlar baş aktörde MHP ve bahçeli . bu zihniyet topluma kan sıçratır. tehlikeli yönden bahçeli ve mhpnin dönmesi lazım bir ülkücü olarak mhplisiyasetçileri uyarıyorum
KARAR OKURU 06 Ekim 2019 06:24
0
Bak sen, hem de ülkücü...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:24
Allah kimseyi chp şirin gösterecek denli kör etmesin, erdoğan düşmanlığı sizi islam düşmanlarına yönlendiriyor ise siz asla allahın dininden yana olmamışsınızdır.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:36
1
Günümüzde din nerde adalette mi egitim de mi sosyal hayatta mı ticarettemi ben göremiyorum gören varsa yazsın haberleri izlerken benim yüzüm kızarıyor
ÖTÜKENLİKURT 05 Ekim 2019 14:18
0
Hayli okuman lazım muhterem kardeşim. Başını soktuğun kumdan çıkarman, taktığın at gözlüğünü gözünden çıkarman lazım! Burası tarikat veya cemaat değil, cami veya mescit de değil! Senin zannettiğinin aksine siyaset meydanı ki herkes siyasi görüşleriniz yazıyor! Sen de çık mescitten gir siyasi meydana, namaz vakti gelince yine dön mescitine! Emi sevgili kardeşim!
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 17:13
6
100 yıldır dinin dışlandığı laik seküler toplumda, ahlaksızların sebei olarak dini göstermek büyük ahlaksızlıktır.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 19:27
1
Allah'ın dini rant hırsızlık talanmi
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:00
5.41 deki yoruma cevap veren arkadaş seni Allah'a havale ediyorum, Allah hakkıyla her şeyi bilendir. Beni yalancı pozisyonuna çıkardığın için de hakkımı helal etmiyorum. 28 şubat döneminde insanlar samimiydi, derdinle dertleniyordu. Şimdi öyle mi? Aşırı derecede yozlaşma var. Kısacası dini bütünler muktedir oldu ama savundukları değerleri yerle bir ettiler.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:19
5
28 Şubat'ta Allah için samimi olanlar karşılığını Allah'tan bekler. vıdı vıdı yapmaz.
efedamat 05 Ekim 2019 12:20
0
ben sizin samimiyetinize inanıyorum.5,41 deki yorumunuza aynen katılıyorum.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:34
CHP nin profon seküler dünya görüşü olduğunu unuttunuz galiba. CHP nin dindar muhafazakar kesime yönelik söylemleri ile bizleri aldatamaz Tiyatro oyunlarına tahammül edemiyen zihniyete hoşgörülü olmanızı garibsedim
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:40
3
İstanbul seçimleri kimin tiyatro yaptığını gösterdi isterlerse seçimi tümden yenilesinler vatanda kime inanıyor kim vatandaşın aklıyla alay ediyor görelim
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:53
0
Göz boyası banisi olmayan camileri doldurma hedefidir.
Köroğlu 05 Ekim 2019 10:21
CHP, derdinin hukuk ve demokrasi olduğuna, yaşam tarzları ile problemi olmadığına insanları ikna etmeli. Henüz etmedi. Bir İmamoğlu ile bu iş olmaz. Bunun ilk adımı açıkça bir hukuk ve demokrasi ihlali olan 367 kararının özeleştirisini yapmak olabilir. Böyle bir özeleştiri samimyet yolunda bir gösterge olur.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:23
11
Bizleri kandırmak için o özeleştiriyi de yapacaklardır. Ancak şunu unutmayın allahın dinine düşman olan bizim de düşmanımızdır. Bu düsturu unutursak bizi kaldırmaları her şekilde kolay olacaktır.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:14
Ülkemin sorunu sağ-sol dengesizliği huzurlu sağduyulu gelişim için mutlaka bu denge kurulmalı bunun yolu CHP daha Çalışkan daha fazla yoksulluğu demokrasiyi özgürlükleri dert edinmeli heykellerle şovlarla uğraşmamalı yoksa muhalefet olmayınca saçma sağan şeyler yapabiliyorlar dünya denge üzerine kurulmuş
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 09:55
Kemal Karabulut, AK Parti kadrolarına ve sayın Erdoğan'a bu sorunu çözdükleri için teşekkür etsin ki samimiyetini anlayalım. Ayrıca CHP genel başkanı ile tabanı arasında ciddi bir anlayış farkı göze çarpıyor çünkü tabandaki kara kalabalıklar 21.yy'da hala başörtülü hakim, öğretmen, polis vs.. olamaz görüşünde ısrarcı... Kimse kimseyi kandırmaya, aklımızla alay etmeye kalkmasın. CHP tabanının, insanların kıyafet tercihlerine saygı duymayı öğrenmeleri için en az 2 kuşak gerekiyor. Belki torunları belki torunlarının çocukları...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:26
9
Chpyi de chpyi savunan zihniyeti de biliyoruz, asıl sorun kendisini aydın zannedip bir yazı köşesi elde edenlerin bize kemali ekremi şirin gösterme gayretidir.
Sabahattin 05 Ekim 2019 13:51
7
CHP, İş Bankası hisselerini satmalı. Partinin bankası olmaz.
Bülent 05 Ekim 2019 09:49
Özgürlük başkasının özgürlüğüdür.Çünkü herkes kendi hakkını savunur.Dün başörtüsü konusunda zulme uğrayanlar insanların sessizliğine kızıyordu.Bugün kendileri haksızlıklara karşı sus puslar.Bu iktidar nasıl birşey ki herkesi kendine benzetiyor.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:05
0
9.49, Geç bu lakırdıları. Bu gün zorla başı kapatılan mı var?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:56
0
Zorla başı kapatılan yok ama kapatmanın statü haline geldiği açık. Sadece kafayı değil, işi, ihaleyi, makamı da kapatıyorsun artık. Çaktın köfteyi sen.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:28
0
21.56, Çarşafa dolandın. Ne diyeceğini şaşırıyorsun.
Muhsin 05 Ekim 2019 09:42
İnanmıyorum. Zaten dikkat ederseniz söylem üniversite öğrencileri üzerinden yapıldı. Yarın kamuda çalışma konusunda tutumu ne olacak farklımı olacak. İnanmıyorum
karar okuru 05 Ekim 2019 09:03
Bu ülkenin insanlarının güzelliklere ihtiyacı var.Her insan değerliyse her şey değerlidir.Paran,uygulamaların ,ekonomin, sözün değerlidir.Bunların hepsi kaliteli ortak değer üretir.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:51
İstiklâl savaşına destek olmak için İslam dünyasından gelen yardımlarla İş Bankasını kurup, CHP'yide bu bankaya ortak edip, ki ortaklığı halen devam ediyor, samimiyetmi bekliyorsunuz. Şaşarım sizin aklınıza. Bu para CHP için haram paradır. Haram ile abad olanın, akıbeti berbad olur. CHP iktidar olmak istiyorsa milletten gasp ettiği öncelikle İŞ Bankasından şimdiye kadar aldığı payı, millete iade etmelidir. CHP Atatürk'ün gölgesinde imtiyazlı bir partidir. Samimiyetine inanmıyorum.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:58
2
Yanlış bilgileri düzeltelim: 1. İş Bankası’nın kuruluş sermayesinde Atatürk’ün şahsen koyduğu parası vardır. Zaten bunun karşılığında doğrudan hissedar olmuştur. 2. Atatürk, şahsına ait hisseleri vasiyetnamesi ile CHP’ye devretmişti. Ancak CHP, İş Bankası kârından pay alamaz. Vasiyete göre İş Bankası payına düşen temettünün Türk Tarih ve Türk Dil Kurumları’na aktarılması gerekir. Dolayısıyla CHP’nin kasasına İş Bankası‘ndan gelen para yoktur.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:17
11
Atatürkünüz bu şahsî parayı nereden edinmiştir, bayım? Ya da hangi paraları şahsîleştirmiştir? Yüzleşmek yerine ; gölgelemek, flulaştırmak ve böylece normalleştirmek. İnsanların zekâsı ile alay ettiğini zannetmek seviyesizliği...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:14
9
10.58, Millet açlıktan kırılırken, Atatürk bankaya ortak olacak kadar şahsi para nereden bulmuş...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:00
1
Sayin 12:14 bugünlerimi tarif ediyorsunuz?
M.Ç 06 Ekim 2019 01:25
0
Ön yargısız hakikati arayan görür. Ben gördüm, inşallah siz de görürsünüz. CHP'nin kasasına İş Bankasından para girmiyor. Sadece, banka yönetim kuruluna 4 üye veriyor. (Maaşlar yüksek ve bu eleştirilebilir.) İş Bankası kurulduğunda ortada henüz MB yoktu ve MB misyonunu üstlenmesi düşünüldü. Osmanlı'da para basma yetkisi İngiliz Fransız sermayeli Bankıosmaniişahane'ye aitti. Banka merkezi Londra'da idi. Bir devlet düşünün ki para basmaktan aciz. Kadir Mısıroğlu ile başladığım tarih serüveni çok şükür hakikate erişti. Darısı sizlerin başına.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:35
Her şerde olmasa da bazı şerlerde hayır vardır. Özünde bir şer olan kuvvetler birliğini esas alan tek adam sistemi Türkiye siyasetini hayırlı bir şekilde yeniden yapılandırıyor. Artık siyaset sağ-sol, muhafazakar-laik gibi “bölücü” kavramlarla tanımlanmıyor. Daha radikal, daha iş birliğine müsait bir üst kavram etrafında toplandı günümüz muhalefeti: Hukukun üstünlüğüne dayalı demokrasi. Artık siyaseti iki grup/ittifak temsil ediyor: Demokratlar, demokrasiyi tren sayanlar. Biz demokratlar yemin ettik, ikinci grubu o trene bindirip Fizan’a göndereceğiz.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:22
CHP lideri tam da bu doğruları yaptığı için Erdoğan ve Bahçelinin hışmına uğruyor. Ciddi tavır ve devlet adamlığı tutumunu Kilicdarogluna yakistiramayan tek adamcilar korktu doğal olarak. Eskiden alay ettikleri şimdi başlarına bela oluyor. Bu yüzden yargılansın diyorlar, ellerinden gelse idam edilsin diyecekler. Emevi dönemindeki hariciler gibi devlet yönetmeye kalkarsan halk sopasını (oy) kullanmaktan imtina etmez. Bir dirhem akilları varsa AKP ve MHP yöneticileri gerçeklere göre tutum takinmak zorundadır. Bu ülke hepimizin.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:25
Sentetik çıkışlar..... ! Ancak gençleri ayartmak için işe yarayabilir.... Bir parti kendi varlık sebebini ortadan kaldırabilirmi?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:12
Aslında başörtüsü yasağının amacı dinin siyasete alet olmamasıydı. Ancak başörtüsün kişisel özgürlük ve bazı sosyolojik nedenleri vardı, bunlar dikkate alınmadı, boş yere zaman ve enerji kaybı, kutuplaşmalar oldu. Bir ülkenin tarihinde yaşanacak durumlar bunlar, gelişme böyle bir şey. Ancak, hala dinin her konuda alet edildiği de bir gerçek, asıl bundan kurtulmalı. ..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:25
5
Bu ülkede ; siyâsete en çok âlet edilen şey Atatürk ve Atatürkçülüktür. Bu gerçeği gözden uzaklaştırmak isteyenler sürekli - din istismarı-ından bahsederler... Hepsi bu.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 07:58
Bu sözlerin gerçekçi olup olmadığını zaman elbette gösterecektir.Ben Baykal'ın hamlelerinden daha samimi buluyorum.Ne olursa olsun CHP ve ülkemiz adına sevindirici bir gelişmedir.CHP toplumun her kesimine eşit yaklaştıkça kazanacaktır.Asıl kazanan ülke demokrasisi olacaktır.
muzaffer sevil 05 Ekim 2019 08:02
antalyada başörtüsünden pişman ol, istanbulda sakal yasagi uygula çok inandirici!
Kılıçtaroğlu "Başörtüsü sorunu bizim suçumuz" diyor. Helal sana Erdoğan... Bu zalimlere nihayet suçlarını itiraf ettirdin. Fakat Karar Gazetesi suçun itirafı üzerinden bir masumiyet reklamı yaparak nereye varmak istiyor.
Okur ve sorar 05 Ekim 2019 08:18
4
Günümüzde, hapsihanelerdeki başörtülü kadınların, özellikle küçük çocuklarıyla beraber hapishanede kalan kadınların özgürlüklerinin kısıtlanması kimin suçu? Fetönün, fetönün diye bağıranları duyar gibiyim. Eğer böyle bağırmaktaysan kendi özüne dön de bir bak. Orada riyakarlık var mı acaba? İtiraf edebilme cesaretin var mı?
14 yıldır diyanette Kuran öğretmeni olarak çalışırken, “öteki” ile empati yaptığı için işten çıkartılan Fatma Yavuz Hanımefendi’den iki ifade paylaşayım: "Başörtüme tutkuyla bağlıyım, ama Allah rızası için şortu da savunuyorum. Şortu savunmak, başörtüsünü savunmaktır.". "Yıllarca Bosna'ya ağladık, içimiz yandı ama yanı başımızdaki Sivas'ı görmedik, bilmedik, duymadık.".
AKP'nin varlığı CHP'nin ya da din karşıtlarının kimyasını bozmuştur. CHP artık din karşıtlığı ile iktidar olamayacağını anlamıştır. Din karşıtlığı üzerinden politika yapan zihniyeti tarihe göndüğü için AKP'ye gönülden teşekkür ediyorum.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 06:29
Kılıçdaroğlunun bu düşüncede samimi olduğunu düşünüyorum.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 06:20
Karar gazetesi Chp yi aklama merkezi olmamali....Hakkaniyet olmali...ama aşiri altan alma ve yağ cekme var....
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 07:32
4
Yahu kardeşim siz de bir karar verin karar gazetesi hakkında. Duruma göre Reisçi hocacı gülcü babacancı diyordumuz. Şimdi chp li mi oldu adamlar.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:27
1
Gerçekler acıdır dostum. Hele bir başını kaldır nasıl tahribat var. Sebeplerini düşün.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 05:41
Eşim 28 şubat sürecinde başörtüsü nedeniyle istifa etmek zorunda kaldı, o süreçte başörtüsü yasağı için yapılan eylemlere destek veren biriydim. Bugünkü başörtülüler, dini bütünlere bakınca hayal kırıklığı yaşıyorum. Bunlar için mi mücadele ettim. Dini bütünlerde samimiyetsizlik, menfaatçilik, fitne fesatçılık, haksızlık, kul hakkı yeme had safhada.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 09:16
15
5.41, Geç bu palavraları. 28 Şubatta başörtüsü zulmü gören kimse böyle konuşmaz. Eşin, 28 Şubatta Allah için mi, Tayyip için mi başörtüsü takıyordu.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 02:44
Yalnız hocam başörtüsü sorun olmaktan çıktıktan sonra bunları rahatca söylemenin de pek kıymeti yok.Eğer bu sorun devam etseydi bu sözleri söyleyebilir miydi?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:27
4
Adam 70 yıl sonra yahudilrerden özür diledi. Kıymeti var mı. Yok gibi. Ama özürü dile getirmek erdemli davranıştır. Arayı yakinlastirmaktir. Acıları dindirmez ama hafifletir. Bugün fetocu diye haksızlığa uğrayanlardan da birileri özür dileyecek birgun öyle değil mi.
8.27, Gerçekten haksızlığa uğrayanlardan elbette özür dilenir. Ama bu gün "haksızlığa uğramadım" diyen Fetöcü yok ki?
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN