Back To Top
Ümmeti bölen siyaset, aileyi yıkan kadın!

Ümmeti bölen siyaset, aileyi yıkan kadın!

 - Son Güncelleme: 11.07.2019 Perşembe 08:42
- A +

AK Parti genel başkanı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın son açıklamaları partisindeki problemlerin tabanda “duygusal” zeminde ele alınmasını hedefleyen bir yaklaşımı gösteriyor. Yeni parti kurma hazırlığı içinde oldukları söylenen Gül, Davutoğlu ve Babacan’a kırgın olduğunu söylemesi, “dava” vurgusu ve “ümmeti bölüyorsunuz” eleştirisi yapması bunun işareti.

Ancak partisindeki çözülmeyi siyasi olmaktan çok dinî gerekçelere bağlaması muhtemelen önümüzdeki günlerde çok tartışılacak bir husus. Çünkü AK Parti’den ayrılıp başka bir parti kurmayı “ümmeti bölmek” diye tanımlamak kendi partisi dışındakileri kategorik olarak ümmetin dışında kabul etmek demek olur ki gerçekte bu yaklaşımın “ümmeti böldüğü” söylenebilecektir.

İkincisi, “dava” ve “ümmet” gibi sembolik kavramların toplumun geniş kesiminde karşılığı olmadığı düşünüldüğünde “merkez parti” kimliğinin iyice gözden çıkarıldığı gibi bir algıya yol açılabilecektir. Bunun akla ve mantığa uygun bir yönelim olduğunu söylemenin imkânı yok ama Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın son zamanlarda giderek daha fazla kullandığı retorik ister istemez böyle bir varsayımı ciddiye almayı gerektirebilir.

***

Bir ihtimal, “dava, ümmet, beka…” retoriğinin etkileyeceği kesimin toplumda artık eskisinden çok daha büyük bir oran oluşturduğu düşünülüyor olabilir. Nitekim 17 yıllık iktidar döneminde atılan adımların ve hususen İmam Hatip okullarının çoğalmasının, Türgev gibi kuruluşların faaliyet ölçülerinin devasa boyutlara ulaşmasının, medya sektöründeki değişikliklerin vs. toplumsal zihniyeti dönüştürücü etkisi olduğunu savunanlara rastlıyoruz.

Bunun doğru bir düşünce olmadığı basit birtakım gözlemlere dayanarak hemen gösterilebilir. Aslında bunun için çok fazla uzağa gitmeye, çuvalla para harcayıp kamuoyu araştırmaları falan yaptırmaya gerek yok. İstanbul’daki 31 Mart ve 23 Haziran seçimlerinde bu retoriğin hangi sonucu verdiğini hatırlamak yeterli.

Haddizatında, yönetim zaaflarının artışıyla birlikte “dava, ümmet, beka…” retoriğine duyarlı kesimin kontrolünün de giderek zorlaştığını gösteren emareler var ortada.

Sözgelimi “iktidar yapıları” içinde eli yüzü düzgün kalmış nadir unsurlardan biri olan KADEM’in iktidarın “çekirdek taraftar kitlesi”nin gözünde şeytanlaştırılmasına yönelik kampanya ilginç bir örnek.

Birçok kadın kuruluşuyla birlikte KADEM’in de destek verdiği İstanbul Sözleşmesi (tam adıyla Kadınlara Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi)’nin “her türlü cinsel yönelim sahibi bireyin şiddete ve ayrımcılığa karşı devlet güvencesinde olması” çağrısı “eşcinsel birliktelikleri Türk toplumuna dayatmak” diye yorumlanıyor ve aile yapımızın temeline dinamit yerleştirildiği ileri sürülüyor.

***

Kadınların toplum içinde uğradığı eşitsizlikleri veya maruz kaldıkları şiddeti engellemeye yönelik faaliyetleri ve yasal düzenlemeleri “aileyi yıkma” komplosu olarak gören bir zihniyet var karşımızda. Bu zihniyetin sahipleri aslında dünyadaki kadın hakları mücadelesinin çok gerisinde yer alan, hatta “kadın-erkek eşitliği” prensibini dahi kabul etmeyen KADEM’in yalnızca şiddet mağduru kadınlara sahip çıkmasını bile İslam’ın öngördüğünü düşündükleri hayat tarzına aykırı buluyorlar. Daha doğrusu, geleneksel yapıları veya toplumsal alışkanlıkları din olarak görüyorlar.

“Kadının yeri evidir” mottosuyla ifade edilen bu yaklaşım aslında kadınların hiçbir şekilde toplumsal hayat içinde yer almasını kabul etmeyen bir zihniyetin ifadesi. Bugüne kadar AK Parti iktidarlarından aldıkları cömert destekle büyüyen bazı gruplar “kızların okutulmasına, kadınların çalışmasına” bile olumsuz gözle bakıyorlar ki bugünün dünyasında ve bugünün toplumunda böyle bir vizyonun yerinin olabileceğini, bir geleceğinin olabileceğini düşünmek bile ürkütücü. Ne var ki bu görüşler mevcut hükümeti tehdide varan bir gözüpeklikle savunulabiliyor ve iktidar vazgeçemediği “dava ve ümmet” retoriğinin hatırına bunlara karşı tavır alamıyor.

İktidar açısından bir kısırdöngü demek bu. Bir yanda “dava, ümmet, beka…” retoriğini toplumla iletişiminin ana aracına dönüştürmüş olması yüzünden geniş kitleye erişiminin daralması… Diğer yanda bu retoriğin yegâne alıcısı durumundaki “çekirdek taraftar kitlesi”nin taleplerine cevap verme imkanının kısıtlılığı…

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet hoca 14 Temmuz 2019 19:12
Kiras basiret biraz kadın ucuz iş gücüdür.sirketler 800 liraya sigortasız günde 16saat çalıştırır.onun için kadın hakları diye bağırır kar.
TS 12 Temmuz 2019 23:21
23 haziran, 31 mart seçimi örneğini verdiğine göre. sen de ak parti seçmenini ümmet ve diğer partilerin seçmenini ümmet dışı görüyorsun ha Kiras
Hasan Demirkol 12 Temmuz 2019 14:55
Topluma hiç bir faydası olmayan KADEM kapatılsın demek yerine savunmak size yakışıyor mu İbrahim Bey ? KADEMi savunurken hiç mi utanmadınız ?
Dönmezdolap 12 Temmuz 2019 13:58
Bu arada karar gezetesi okurları bir hayli artmış, ne oluyor bu entellektüellere?
Ali Yılmaz 12 Temmuz 2019 12:06
İbrahim bey bu yazınızda epeyce saçmalamışsınız.
cumhur 12 Temmuz 2019 11:24
Ümmeti bölme sözünün neyi çağrıştırdığını söyleyeyim.Ben yaparsan doğru,ben herkesten akıllıyım,ben en iyisini bilirim,benim yolum doğru, yani son söz benden olmayana hayat hakkı tanımam,benim gibi düşünmeyen vb.ben ben ben...yazık! Allah iyiden,doğrudan milletimizi ayırmasın.Allah katında kimin iyi olduğunu sadece yüce Mevla takdir eder...
Mrmrs 11 Temmuz 2019 22:40
Kadem... El İnsaf... Siyasi yorumlara eyvallah lakin liberalizminiz aileden uzak dursun... Sizi Sema Maraşlı hanım efendiye havale ediyorum...
Barmani 11 Temmuz 2019 22:35
2-Ama “zor” ile olmasına karşıdır Avrupa. Türkiye Cumhuriyeti de bu konuda Avrupa ile uyum sağlayabilmek için “aile içi tecavüz” diye bir suç tanımladı. Aile içindeki tecavüzün varlığını kabul etmek için “kadının beyan etmesi yeterli[8]”, “ispat “etmesine gerek yok[9]” diye de düzenleme yapıldı. Böylece erkeğin kadının rızası dışında kadına yanaşmasına, ya da kadının sonradan vazgeçip “O an rızam var gibiydi ama sonra fark ettim ki yokmuş. Meğer beni psikolojik, ekonomik ve fiziksel olarak baskı altına almış.O yüzden beraber olmuşum” demesi ile normalde 12 yıldan az olamayan tecavüz[10] cezası
Barmani 11 Temmuz 2019 22:37
1- Sn yazar lütfen el insaf... Şu İstanbul sözleşmesi ni bı akl-i selim ve müslüman bir nazar ile okuyun... İstanbul Sözleşmesi'nin evlilikle ilgili sorunu vardır. Lakin o, “0”(sıfır) yaşına kadar kız çocuklarını “kadın” sayar[7] ve “0” (sıfır) yaşına kadar tüm kadınların cinsellik serbestiyetini babalarına, kocalarına, çocuklarına, dine, geleneğe ve topluma karşı koruma altına alır. Her ne kadar karı koca arasını ayırmak için bin türlü numara yapsa da ne gündelik ilişkilere ne eşcinsel ne hayvanlarla ne robotlarla vs ilişkilere en küçük bir engel koymaz....
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 18:19
BACIM; Sen kariyer uğruna,terk ettin evladını, Evladın unutacak,yarın senin adını, Evvela sen annesin,unutma bunu bir an, Anneyi yüceltiyor,Mukaddes Kitap,Kur'an, Annelik üstün makam,hiç bir paha biçilmez, Yârdan bile geçilir,anneden vaz geçilmez, İşbu yalan dünya da, mevki, makam fanidir, Dünyaya sevk edenin,maksadı şeytanidir, Asıl vatan ötede,mezarın arkasında, Dünya fani,geçici,kıymet yok markasında, Oraya talip olmak,asıl akıl kârıdır, İşte orasıdır ki,Saadet diyarıdır.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 17:49
Parti nasıl ümmeti temsil ediyor mu .keşke bu kavramlar istismar edilmezse. Ümmet bir partinin çatısı altında olamaz...
Gazete okuru 11 Temmuz 2019 17:41
"Ümmetin bölünmesi" nasıl bir şey. Ümmet kim, ümmetin kapsamı ne? İktidar partisi mi ümmeti temsil ediyor. Muhalefet hangi ümmetten. Örneğin Saadet ümmetin dışında mı? Kendisi ayrılırken ümmet bölünmüş müydü? Bir de tam anlaşılmayan bir DAVA var. Bu dava zannedersem iktidarda kalmak ve ülkenin nimetlerinde uzun süreli nasiplenmek olsa gerek...
Kasım 12 Temmuz 2019 19:07
0
Bravo. Aklına sağlık kardeşim. Çok isabetli bir yorum yazmışsın. İnşaAllah kör bir muhalif değilsindir. Yapılan iyilikleri de görmek ve takdir etmek güzel ruhlu olmanın emaresidir.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 17:12
Şimdi çıkmış hıyanetten bahsediyorlar, zamanın birinde hıyanetin en alasını tepe tepe kullandıklarında haberleri yok. Erbakan hoca gibi birini arkada nasıl hançerlediler. Bu dünya etme bulma dünyası, çalma elin kapısını parmakla, elde çalar kapını tokmakla.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 17:08
Sen ve bağlı olduğun gurubun yeni parti için çalışmasını hayranlıkla takip ediyoruz .
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 16:42
japonyaya gitti biz japonların robot teknolojisini getirecek zannettik getire getire haremlik selamlık getirdi rte
Hersoy 11 Temmuz 2019 16:16
Güç zehirlenmesinin bariz örnekleri bunlar. Akp kitle partisi olmaktan çıkalı epey olmustu: partili c.baskani yeni olusumu elestirirken Akp’den benim partim diye bahsederken milletin göremedigi gerçege parmak basti aslinda. Aziz milletimiz gerçegi geç de olsa görecek insallah...
Ömer 11 Temmuz 2019 15:58
Sayın Yazar Kademi savunmaya çalışıyor ancak istanbul sözleşmesinin eşcinselliği teşvik edip koruyucu maddesi hakkında yorum yapmaktan kaçınmış ve sadece kadına şiddet kısmını ele almış. Sapkınlığa dair kısmi dikkate almayan, bu hususta asgari bir elestiri getirmeyen ve sadece işine gelen kısmi ele alan bu tavır ürkütücü. Karar gazetesi "son derece liberal " olma yolunda "sağlam" adımlar atıyor. Yazarın yeni oluşuma ne zaman katılacağını merak ediyorum.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:50
Kadınlar der; Kariyer,ah kariyer, Kariyer olur,evladıyla, Arasında bariyer.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:44
Kadının adı var,kendisi yok nicedir! Bilemedim Allah'ım,bu nasıl bilmecedir?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:37
KADIN Anadır, Eştir, Kardeştir, Sırdaştır, Yoldaştır, Arkadaştır. Gören gözümüz, Gülen yüzümüz, Tatlı sözümüz, Özümüzdür. Kanatsız melek, Yedi renkli kelebektir!
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:29
Bırakın kadın ve erkekleri birbirlerine karşı yarıştırmayı.Kadın ve erkek Efendimiz(A.S.M.)'in ifadesine göre;"Bir elmanın iki yarısıdır."Bir bütündür yani.Samimi müslümanlar bu mevzularda bunları hatırlatırlar.Felsefe yapmazlar. KADIN; Anadır, Eştir, Kardeştir, Yoldaştır, Sırdaştır, Arkadaştır, Gören gözümüz, Gülen yüzümüz, Özümüzdür. Kanatsız melek, Yedi renkli kelebektir.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 10:02
0
Bahsettiğiniz gibi Peygamber Efendimizin bir ifadesi yoktur. Peygambere iftira atmayın. Kadın ve erkeği tanımlayan en makul örnek "bir çift ayakkabı" dır. Biri eksik olursa topal olur, yer değiştirirse dengesiz olur.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:25
Allah şaşırtmasın. Dilde ne edep kalır, yürekte ne iman kalır, gönülde ne vicdan kalır... Sonrası da zaten diplerin de en dibidir...
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:22
Kadı-erkek eşitliği kavramı,kadın ve erkek arasına döşenmiş tehlikeli mayından başka bir şey değildir.Bir bakın hele,kadın-erkek eşitliğini savunan ideolojilere,arkasındaki esas maksadı anlayacaksınız.Hakiki müslüman kadın-erkek eşitliğini savunamaz.Rabb'imiz erkeği kadına,kadını erkeğe üstün kılmamıştır.Üstünlük takvadadır İbrahim bey, bundan haberdar olmanız lâzım.Edep bilmez,adap bilmez,yol bilmez,iz bilmez bir erkek,kadınlığın fıtratına(yaradılış)uygun hayat tarzını benimsemiş bir kadının saçının bir teli bile olamaz.Müslüman kadına düşman olamaz.Çünkü kadın,onu doğuran anadır.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:14
Ak partinin bütün saçmalıklarına göz yumup ısrarla onu iktidar yaptığımızda ümmeti bölmemiş mi oluyoruz? Hilafet anlayışından hareketle üretilmiş dini-siyasi literatürü bugüne taşıyarak insanları kandırmayın. Demokratik sistemden bahsediyoruz. Bu sistemde ümmet bir partiyi ve lideri iktidar yapar. Beğenmezse ümmetin diğer partisini ve liderini iktidar yapar. Beğenmediğini değiştirmekle ümmet bölünmez, daha da güçlenir.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:12
Milletin ümüğünü sıkıp sonra ümmet diye haykırmak, vallahi pes.
Vatandaş 11 Temmuz 2019 14:55
Kadem ayrı bir bela. Peki Ak Partiye Damat bakan yapıldı fayda mı getirdi zarar mı. Hanım efendi TV de konferans vermeye başladı iyi mi yaptı yoksa geri mi tepti hele bir analiz yapın Millete sorun bakın ne diyecek
Beşir 11 Temmuz 2019 14:45
İktidarı tenkitte haklısınız da, kadın politikaları konusunda iktidar da siz de yanlıştasınız. Çağdaş algılar hepinizi esir etmiş.Aile nasıl korunacak, biraz buna kafa yorun ne olur?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 14:17
Sayın yazar ya ETCEP i ve İstanbul Sözleşmesini bilmiyorsunuz yada kadın hakları adı altında cinsel sapıklığı sahipleniyorsunuz.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 14:10
akp feministlerin partisi akp ailenin düşmanı bir partidir.
Muhtefi.. 11 Temmuz 2019 13:48
UMMETİ kımse bölemez..! yok öyle bir güç kım_se_de....çünkü UMMET i MUHAMMED s.a.v....Tefrikada,Batilda ASLA BİRLEŞMEZ,BİRLEŞMEDİ,BİRLEŞMİYECEKTİR....imkan ve ihtimali yoktur. Güneş eğer sönerse şasılmaz...ama BİZLER asla ve asla tefrika ve batılda birleşmeyiz..siyaset,politika vb gelir,gider ,gelir,gider Denizdeki Dalga gibi...:)))..cok kafaya takmayalım.Seyrederiz dalgaları..dalgayı.!..Acizane.Tavsiyem ayrılmayın..bulunduğunuz yerde sorunlar daha azdır...Bulunacagınız yere göre..!.Tarih örneklerle dolu.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 14:16
1
Tayyip kaderindir, kaderine sabret, diyor Muhtefi.. Tipik bir Emevi kafası.
Muhtefi. . 11 Temmuz 2019 17:02
1
Ne zeka ama :))))..Harikasın sen. . Bak sen Kaşığına ,,Yazınin seninle alakası yok. Takma kafana. :)).. Belki bilmezsin.!. Elestü'ten beri Net'iz ve varız. Var olacagiz inşallah..Sonradan olma değiliz. ! :))...Sanırım sen Emevileri falan biliyorsun ya yeter sana. !..
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 13:29
Kadına şiddet ve taciz,hiç bir şekilde meşrulaştırılamaz.Lâkin kadını koruyacağız gerekçesiyle,erkekleri tamamen savunmasız bir durumla karşı karşıya bırakmak ne akla,ne mantığa ve nede vicdana sığmaz.Sonuçta kadında beşerdir ve şaşar.Kötü niyetli bir kadın bir erkeğe iftira attığında o erkeği kim savunacak.Problem oldukça büyük.Bu problemin iki ayağı var.Kadın ve erkek.Bir bütün olarak ele alınır ve karşılıklı anlayışla masaya yatırılırsa belki çözülebilir.Bütün erkekleri potansiyel suçlu göstermek ve böyle bir algı oluşturmak,kadının dostlarını değil,düşmanlarını çoğaltır.Allah korusun.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 13:15
İslâm dini kadına insanlık tarihindeki en yüksek mertebeyi vermişken,Avrupa'dan kadın haklarını dilenmek,Elhamdülillah Müslümanım diyen bir kaleme yakışan bir tavır mıdır?Nedir bu denli Avrupa muhabbeti?Çözüm içerde iken,dışarılarda,bir yerlerde çözüm aramak milli bir duruş mudur?Demokrasinin İslâma aykırı yönlerini eleştiririz,demokrasi düşmanı oluruz.Atatürk'ün bizce yanlışlarını dile getirdiğimizde Cumhuriyet düşmanı olarak ilân ediliriz.Sürekli demagoji.Sürekli polemik ve çarpıtma.Yetti artık.Her kim iseniz ve neye taraftarsanız,lafı dolandırmadan ortadan söyleyin.
Muptela 11 Temmuz 2019 13:14
Sorun muptelalik. Bazilari alkol muptelasidir, olmazsa yapamazlar. Esrar muptelalari da oyle. Ulkeyi yoneten tek adam da iktidar muptelasi. Iktidarsiz yapamiyor. Sorun cozerek iktidarda kalabilme kapasitesi de yok. Cumhurbaskanligi sisteminin iyi yonetim mekanizmalari da yok. Makyavelistlere gore iktidar icin heryol mubah: dinsel ve kulturel onyargilari ve bolunmeleri korukleyerek iktidar icin sosyal taban yaratmaya calisiyor. Kadin universitesi, ummeti boluyorsun, ailenin sorunu kadin gibi ilkelliklerin yerel/istanbul secim yenilgisi sonrasi piyasaya surulmesi tesaduf degil. Arkasi gelecek..
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 13:07
Dun aksam cernobil dizisinin birinci bolumunu seyrettim.Patlama oluyor cekirdek yok oluyor her tarafa nukleer sizinti yayiliyor ve adamlar hic bir sey olmamis gibi ideoljik garip tepkiler veriyorlar.Allahtan birisi cikipta bu isin fitratinda bu var demiyor.Bizim slmdiki sistemde ayni gibi.Ulke batiyor fakat ummet dava gibi garip soylemlerle is idare edilmeye calisiliyor.Heyyy beyler cekirdek yok oldu sizinti butun ulkede farkinda degilmisiniz.bu isin fitrati sizide bizide yakar haberiniz olsun.
fikri yavuz 11 Temmuz 2019 13:06
sayın yazar neden ümmet bölünmüş birdaha bölüyorsun çerçevesinde bakmıyosunda cumhurbaşkanını bölücülük yaptığını söyliyerek hedef tahtasına oturtuyorsunuz bendaha bu gazetenin kuruluşundan buyana cumhurbaşkanımızın lehinde bir nokta yazısını görmedim bu gazete nerden nereye geldiğini bilmeyenlerle dolu
Musa kuta 11 Temmuz 2019 12:44
Kendi vatandaşına adaletli olmayanlar ''ümmeti bölmeyin'' çağrısı kendilerinin bu ümmete ne kadar fayda ve zarar verdiklerini araştırsınlar.,ümmete dahil olmak zengin ve ihtişamlı yapılara sahip olmak gerekiyormuş anlayşı.Sırça köşklerden söylemesi kolay.Mısırın sisi si en büyük camisini yapacakmış,dubai şeyhleride benim kulem senin kuleden daha büyük yarışı,Katar şeyhi milyar dolarlık uçaklar İşte ümmete zarar verenler.Adalet,adalet, adalet gerisi hava civa.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 12:35
Rahmetli Erbakan'in cenazesini ümmeti bolmekle suçladıkları kişiler omuzlamisti. Allah gecinden versin de böyle bir durumda cenazeyi Babacan ,Şimşek filan mı omuzlayacak?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 14:20
1
Cenazeye gelmeleri bir şey ifade etmez. Herkes birilerinin cenazesine gidiyor.Ancak Erbakan Hocaya yaptığı ihanet kendisine yapılınca kıyameti koparması ilginç. Yani ben hep haklıyım , doğruyum diyor.
Mustafa ALSANCAK 11 Temmuz 2019 12:32
Sayın AKP Genel başkanı Erdoğan')pin basının karışık olmasını normal karsilamaliyiz.Sirasi ile gidecek olursak ilkönce İstanbul Büyükşehir belediye başkanlığının kaybedilmesi daha sonra Ahmet Davutoğlu'nun partiye bayrak açması ve onun ardından Ali Babacanin istifasını vermesi ile parti kurma çalışmalarının hizlandirilacaginin anlaşılması yetmiyormuş gibi Abdullah Gül'un yeni partllerden birinin içinde bulunacağının bilinmesi AKPyi çok sarsmış durumda.Senelerdir Erdoğan:in emrinden Bir adım çıkmayanlar isyan bayrağını çekmiş durumdalar. Artık Genel merkezi peki takan yok gibi.
Muhtefi.. 11 Temmuz 2019 12:08
Kadın dediğimiz Benim Annem,senin Teyzen,birisinin Halası,O'nun Yengesi ,Kızkardeşimiz,Ablamız ,Nınemiz,, Biz Onlar,,Onlar Biz'iz...Herturlü hal olabilir onlarda,bizlerde fakat ilkönce biz Kuşatıcı,Rahmet,Hoşgörü,Saygılı olmalıyız...Bizim Geleneğimiz yeterli Anlamaya ...ANAdolu bu Topraklar...yeterkı bakmaya degil GÖRMEYE ÇALISALIM....
E.K 11 Temmuz 2019 12:12
Daha cok 20. yuz yilin ilk yarisindaki ideoljik kavramlari cagristiran, dava, yoldaslik, beka gibi retoriklerle 21. yuz yila yon verebilmek mumkun mu? Parti = parca..Akp ve Sn Erdogan hangi hakla ummeti temsil ettiklerini dusunuyorlar.? Bu son derece sakat ve bencil bir dusunce..Hem yola ciktigin insanlar tek tek seni yolda terk ediyorlar ise, iki el bir bas icindir..Insan basini ellerinin arasina alip dusunmeli..! Gidenlere camur atmak atani karalar..Akp ve ozelikle sn Erdogan tam bir guc zehirlenmesi yaşıyor..Dini siyasete alet ederek ummete esas kotulugu Sn Erdogan ve Akp yapmistir..!
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 12:02
İbrahim Kiras.. SEVERİM seni.. Yorumlarını da okurum lakin bu yazıyı kadınlara getirmen ve acaip yorumuna pes doğrusu
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 11:55
'ümmet' kavramının toplumun geniş kesimlerinde karşılığı yok mu? Biraz Kadıköylü, biraz Nişantaşılı oldun herhalde İ. Kiras?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:24
1
Bu toplumda ümmet,. Yani sadece Sünni muslumanlarmi var sizce? Diğer partilere oy verenleri ummetten saymayacakmiyiz?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 11:38
Ümmet deyince aklıma hep Nagehan ile ROK geliyor nedense?
El CEVAP 11 Temmuz 2019 11:40
Sayın yazar ne menem birşeydir bu cinsel eşitlik.neyi savunuyorsun istanbul sözleşmesi adı altında toplumun aile yapısını hedefleyen bu şeytani projeyimi savunuyorsun anlamadım .kadın erkek eşitliği denen saçmalığımı,kendini ne kadın ne erkek gören ahlaksızlığı mı, yoksa bu ahlaksızların kendini erdemli insanlarla eşit hatta yüksek gören bu çarpıklığımı savunuyorsun.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 15:25
1
Sende yazıyı anlamamışsın, sanırım yazarın kastettiği "çekirdek taraftar kitlesi" tanımına uyuyorsunki bu daha kötü
Abdullah hasan 11 Temmuz 2019 11:39
İstanbul sözleşmesi , 6284 S. Kanun ve oradan oluşan mağduriyetleri, Bizim Toplumumuzun Çekirdeği olan AİLE nin nasıl parçalanmaya tabi tutuldupğunu ve bu konuda KADEM in nerede ne ilişkili olduğunu bilmiyorsanız Sema MARAŞLI hanımın bu konulardaki yazılarını okuyup 30-40 bin kişiyi mağdur eden bu FEMİNİST lik zehiri hakkın da bilgi sahibi olup Vicdanınızı Vicdanlı kalmasını sağlayınız. Mağdurlar oluşturan ve oluşturma potansiyeli yüksek olan Zalimlik olaylarını savunamam ve Mevlam bunu savunanlardan bizi korusun. Kendi belalarını kendilerine musallat eder İnşallah.
Ahmet 11 Temmuz 2019 11:32
Eğer bir gün eşinizin, kızınızın yada başka herhangi bir cinsilatifin iftirasıyla karşılaşırsanız İstanbul sözleşmesinin "kadını şiddetten korumak" gibi masum bir amacının olmadığını anlarsınız. Herhalde konuşulanları hiç dinlemiyorsunuz ki kadına şiddet hassasiyetinin (ki şiddetin her türlüsüne karşı yasal önlemler alınmalı ve geliştirilmelidir) üzerinden böyle anlamsız bir savunmaya ve aksini savunanları hakkaniyetsiz bir karalamaya geçiyorsunuz.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 11:15
kafasında örümcek ağı var. Oralara takılıyor fikirleri. Kız tecavüZe uğramış. Kafasındaki ilk soru, saat kacmış ? Başı açık mıymış kapalımıymış? Veya Dayak yer biri. Ramazanda oruç mu tutmuyormuş? Kürtmüymüş ? Suriyelimiymiş? Artistik mi yapmış? Eşini döver sabah aksam, adam, beriki derki , ama kadin da cok konusuyor. Sen bu adama herkes eşit olucak deyince panikliyor eşcinsellerde mi eşit olcak diye soruyor? Birilerini de dövme , gasp etme hakkımız olsun istiyor.
Rasim Hoca 11 Temmuz 2019 11:15
Cumhurbaşkanı 'ümmeti bölüyorsunuz' derken yıllardır siyaset yaptığı, belli hassasiyetleri olduğunu düşündüğü bir grup insana söylüyor bunu.Hatta söylediğini söylüyor.Geniş halk kitlelerine ulaşmak adına geliştirilmiş bir siyasi söylem olarak ifade etmedi meseleyi.Ayrıca kadem etrafında yaşanılan tartışmalar bir takım vakıfların Akparti ve kitlesinde yarattığı yozlaşmaya dair dipten gelen bir eleştiri,salt İstanbul sözleşmesi ile alakalı bir durum değil.Tartışmada Kademi savunanlara bakınca, Akparti ve çevresindeki yozlaşmayı eleştirilerin ne kadar samimi olduklarını(!) görmüş olduk.
HACI MURAT 11 Temmuz 2019 11:02
Sayın Kiras,gerek Ak Parti'nin kurumsal yapısına,gerekse en kötü şartlarda seçmenin %45'ini teşkil eden Ak Parti seçmenine adil olmayan bir eleştiri yöneltmiş.Kadına yönelik şiddeti kim savunanilir ki Ak Parti seçmeni savunsun?Öte yandan ailedeki çözülmeye ve zaafa yönelik eleştiriler toplumun her kesiminden geliyor, marjinal bir gruptan değil.Hemen her gün annesini veya babasını öldüren bir oğlan veya kız haberi okuyoruz.İslam aleminin gözünün her zaman Türkiye üzerinde olduğu da bir gerçektir.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 12:54
1
Artık%35
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 13:41
1
HACI sen hala orada mısın ? Ne % 45'i ? % 30 kaldıysanız, yatıp kalkıp şükredin. :))
HACI MURAT 11 Temmuz 2019 16:56
2
12.54&13.41 Güldürmeyin adamı. 31 Mart geçeli kaç gün oldu?31 Mart'ta Ak Parti'nin oyu %45,MHP'nin oyu %7,50 idi.
Abdullah hasan 11 Temmuz 2019 10:44
KADEM in savunduğu 6284 den oluşan Bunca Mağduriyetleri görmez den gelip anlamak istemeyenlere Mevlam acilen bu konu da sınava tabii tutsun. hiç bir delil istemeden Ne demek kadının beyanı esastır. Okulda öğretmenler, müdrler görev yapamıyor bu 6284 ten gazaba uğrarız diye. Kız Oğrenci iyi not vermnedi diye öğretmene ''bana taciz etti'' veya kendisine uyaran müdüre '' bu bana taciz etti'' diye at iftitrayı sonra bunu da hiç bir delil isteme . Yok yok siz gerççekten bunu savunuyorsanız ya olan mağduriyetlerden habersizsiniz yada Feminist sizsiniz. Ne diyelim Mevlam kurtarsın. Nasıl olsa kimsen
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 10:11
Kademi şeytanlaştırma gibi bir derdimiz yok. Ancak dokunulmaz, eleştirilemez, tanrıçalaştırılmasına karşıyım. Getirdikleri önerilerde şiddet azalmak yerine artıyorsa pozitif ayrımcılık yapalım derken hukuksuzluk yapılırsa sorun çözülemez.
Muazzam bir meseleyi yüzeye indirmişsiniz.Haddini aşan zıttına dönüşür.Ortada bir kaos kargaşa var.Kadının çalışması ve şiddet diye özetlediniz.İstanbul Sözleşmesi, dünya görüşü olmayanları inceden yönlendirmenin adı.Batının izini aynen takip ederek onlarla mı yarışacağız?
Erzincanli 11 Temmuz 2019 09:56
Bu bir nevi panik atak tir.Ne yapacaklarîni cidden bilmiyorlar Buna hazirlikli degillerdi. Iktidarlarinî ilelebet oldugana cok inanmislardi. Gunes balcikla sivanamaz.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:49
Milleti paramparça etti, yarısını terörist, vatan haini, ilan etti. Ama hakkını verelim, Kürtleri insandan saydı : “Kürt de olsa o benim kardeşim. O da insandır”. Sünnilerle, Şiilerin arasını açmak için Suriye'de yangına körükle gitti. Suud’a, Katar’a, BAE'ne, Persler yayılıyor, diye, İran'a karşı Sünni blok oluşturmayı teklif etti. Demek ki, Erdoğan'ın milleti de, ümmeti de bizim bildiğimiz millet, ümmet değil.
Mehmet 11 Temmuz 2019 09:49
Ikiside dinden uzak.Siyasal sılam dedik ne siyaset nede aile bitakti
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:43
Kendisi refah partisinden ayrılırken ümmeti bölmüş, Erbakan o sırtından mı harcerlemiş, davaya ihanet etmiş mi oldu.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:04
halka hizmet hakka hizmettir düsturuyla cenneti kazanmak için yola çıkanların cehhenneme çevirdiği garip yurdum benim
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:01
Benim bildiğim dava İskilipli Atıf hocanın idamına neden oldu Necip Fazıl Kısaküreği sıgarasıyla hapse attı Akif i sürdürdü çoğaltabiliriz ama ne hikmetse bu dava sahiplerine lüx şatafat her türlü israfı getiriyor benim bildiğim dava çile dert sıkıntı verir lakin bunlara keyif
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:35
6
İskiliplinin davası neymiş?
takip'ciniz 11 Temmuz 2019 12:46
0
iskilipli,,1923 yılına kadar şu mücadeleyi verdi... ,,,savaşta yenildik. kaybettik. ordu yok. ekonomi yok. toprak kaybettik. hiç olmazsa mevcudumuzu koruyarak hayatımızı devam ettirelimm. biraz hilafet,,,, biraz manda,,, biraz güdümlü şeriat..... Ama İnkiliz Bunu İstemedi... Ben Dedi Yenmişsem Tam Yenerim.. Ya hep, Ya hiç... Yeniden Kurtuluş ...Sıfırdan Değişim..Takvim, Ölçü, Kıyafet, Soyadı, Köyadı... nevarsa..alfabe, yasa, anayasa, rejim... Yık-Dağıt.... İskilipli enaz zaiyatla Yola devam edilmesi hususunu destekliyordu,,,Vahdettin de böyle düşünüyordu...Ama Egemen Güçler bizi Kurtarma
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 08:58
Toplum gelişti, ama iktidar 20 yıl öncesinin söyleminde takılı kaldı. Doğru söylemi bulsaydı da sonuç değişmezdi, mutfaktaki ateş kelimelerden daha yakıcı.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 08:58
Niye daha önce ayrılanlara ümmeti bölüyorlar denmedi? Seçim sonuçlarının ürettiği kaygılarla daha kuvvetli bir argumana baş vurmak ihtiyacı doğmuş olmalı.
KARARLI 11 Temmuz 2019 08:50
Allahtan baska ilah yoktur. Hz.Muhammed onun kulu ve Elcisidir. Eger kimileri kendilerini Kutlu Elcinin makaminda hayal ediyorsa ?? Bunun adi gaflettir.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 08:30
Her şeyden önce üstün ahlak, temiz vicdan, sarsılmaz iman gibi manevi kuvvetlere muhtacız.(Hasan El-Benna)
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 08:20
Ümmet kavramının siyasallaştırılması kısmına kadar yazınız güzel gidiyordu, ama istanbul sözleşmesi mağdurlarını görmeden, onlardan bahsetmeden, onun savunucusu kademi övmeniz garibime gitti.
Kararlı okur 11 Temmuz 2019 08:18
Sayın Yazar İstanbul Sözleşmesi incelenirse fıtratın inkar edilerek yerine başka şeylerin konduğu görülecektir. Türkiye'de ailenin geldiği noktada ortada. Bu bağlamda bu sözleşmeyi, Kadem'i vs. savunmak ilginç bir durum. El insaf.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 08:04
Davayı gördük. Bir zamanlar feto de alnı secdeli diye ümmet içi sayılıyordu. Neymiş efendim dindar adamdan zarar gelmezmiş. 53 polisi 2 tonluk bomba ile şehid eden feto cu pilot sizden daha az dindar mı idi?! Teheccüd namazı bile kiliyorlardi. O pilot bombayı firlatirken besmele bile çekmiştir kalıbımı basarım.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 08:24
8
Genelliyorsun yani. Bunların hepsi böyle diyorsun. Ya değilse. Neyse ki ahiret var. Cevaplarsın artık.
Taptuk 11 Temmuz 2019 16:23
1
53 Polisimizin sahadetiyle alakali bir seyi anlamakta güclük cekiyorum. yardimci olacaginizi ümit ediyorum. Söyleki; o hain bombalardan sonraki birkac gün icerisinde kabaca 15000-16000 tane belkide daha fazla Emniyet görevlisinin görevden el cektirilmesini anlayamiyorum. Emniyetmi örgütün elemani Bombalayan hainlermi?????
Karar okuru 11 Temmuz 2019 07:59
31 Martta "BEKA" vardı, fakat tutmadı. Şimdi "ÜMMETİ BÖLMEK" yaygarası. Bakalım tutacak mı? Yalnız şu soruyu sormak gerekmiyormu; "Rahmetli Erbakan'ı ve o kitleyi yalnız bırakarak ayrılıp yeni bir parti kuranlar ümmeti bozmuş olmuyor mu ?"
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 07:25
Bu ülkeyi ileri götürecek olan güçlü, inançlı, korkusuz kadınlardır. Eğer iktidar onlarla uğraşmaya başlamışsa sonu yakındır.
Ahmet 11 Temmuz 2019 07:00
Sayın yazarın 6284 sayılı kanunla ilgili (en azından uygulama alanında) bir bilgisi yok sanırım. Bu kanunla erkeklerin paçavra olarak görüldüğü, hiç bir insani değerinin kalmadığı, kadınınsa yalan yanlış iftiralarla kocasını evden attırdığını bilmek lazım. Sayın yazara tavsiyem, en yakın polis merkezine gitsin ve bu kanunun uygulanması ile ilgili bilgi alsın.
Abdullah hasan 11 Temmuz 2019 11:20
2
hatta o karakolda eşini şikayet edip , polisler adamı almaya gelince '' ben annemin baskısıyla kocamı şikayet ettim, şimdi vaz geçtim'' demesine rağmen 6284 gereği o kocanın hapis yattıgını da öğrensin. Şikayet ederken kadının beyanı esas fakat şikayetin den vaz geçin ce artık beyanın geçerli olmayışı. Bunu bırak insanı hayvanlara uygulasan onlar bile kahrolurlar. 6284 kadar üzerlerine taş düşsün misali, nasıl olsa birgün anlarlar anyayı konyayı.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 05:36
İbrahim kiras evet kadının çalışmasına karşıyım; işyerlerinin hali ortada aldatan aldatana. Çok yazık sana. Homosexüelliğin korunmasına imza atılmış bi sözleşmeyi müdafaa edebiliyosunuz.
Zaman 11 Temmuz 2019 01:56
Eskiler derki, Catal kazik yere batmaz''.. Ecdad, ''devlet yonetiminde 2 basilik olmasin'' diye, oz cocuguna, kardesine kiymis.. R.T.Erdogan'in golgesinde buyuyup, isim yapipta, birilerinin tazyikiyle Erdogan'a hasim olmanin manasi: ummet/millet iradesine musallat olmaya calisan parazitliktir. Turk milletini degil, sirf disardan birilerini memnun etmek icin gorevlendirilmis ikilik, fitne, fesad memurlaridir. ''Erdogan'da Erbakan'a yapmisti'' demek, sacmaliktir. Cunki, Erdogan istabul bld baskanligini tek basina kazanmis, Erbakan'i da iktidar yapmistir.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 13:42
3
Madem mesele sadece iki başlılığı yok etmek, neden kendi canına değil de evladının ya da kardeşinin canına kıymış?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 01:30
Seninle aynı gemide değilim, senin ümmetin de değilim. Aidiyet olarak bir dinimiz kaldı, ondan bari elini çek.
yolal 11 Temmuz 2019 02:27
43
Devlet baskanina itaat etmek allahin emridir. itaat etmeyi bilmeyen yaban, sen ait oldugun yere dogru yolal
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:19
5
02 27 yanı diyorsun baştaki katıl de olsa, hırsız da olsa, ırz düşmanı da olsa sırf bir şekilde başa geçti diye ona sorgusuz sualsiz itaat etmek gerek. Daha da önemlisi bu allahın emri diyorsun. Rahmetli yaşar nuri öztürk "allahla aldatmak" derken tam da bu durumu anlatıyordu.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 01:23
Ümmeti bölmek ne ya?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 10:44
2
AKP'liysen, ümmetsin. Değilsen, değilsin. Ne hoş.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 01:22
Ben de hangi yazar bu konuları yazacak diye takipteyim elinize sağlık
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 01:22
son yıllarda fark ettiniz mi sokakta mahallede şurada burada insanlar linç ediliyor yok sen şunu taciz etmişsin yok sen şunu okşa mısın Yok sen şuna laf atmışsın diye insanlar linç ediliyor öldüresiye dövülüyor polis ise 1 saat sonra geliyor Yani sizin anlayacağınız artık ülkede adalet ve kanun işlemiyor artık ülkede sokak ve çete kanunu isliyor İnsanlar işlemediği bir suçtan dolayı bile linç edilip dövülüyor mahkeme kurulmadan hüküm veriliyor cinsel taciz iddiasıyla son yıllarda birçok insan erkek maalesef sorgusuz sualsiz linç edildi bir çoğu da öldürüldü bu ayıp bu ülkeye yeter
hacı 46 11 Temmuz 2019 01:11
Vatan millet sakaryadan- dava ümmet bekaya. Bırakın bu içi boş sloganları da hak hukuk adalete gelin, iş aş meselesini çözün. Yapamıyorsanız da defolun gidin daa. Biz millet olarak çözecek adam buluruz.
abdüsselam 11 Temmuz 2019 01:13
AKP ve Erdoğan Türkiye'de feministleri güçlendirdi Türkiye'de erkekleri mahvetti AKP kadınlara Endeksli politikalarıyla erkeklerin anasından emdiği sütü burnundan getirdi AKP... Türkiye'de bir kadın sorunu var Evet ama o kadın sorununu yanında 10 misli erkek sorunu da var Çünkü artık Türkiye'de erkekler eziliyor yolda yürürken bile dikkatli oluyoruz göz ucuyla bile kadına baksak kadınlar bu adam bizi taciz etti şikayetçiyim deyip insanlara iftira atıyorlar Ondan sonra adam derdini anlatana kadar bir yığın sopa yiyor Bir de emniyette çile çekiyor Üstüne üstlük birde işlemediği suçtan dolayı tut
Abdullah hasan 11 Temmuz 2019 11:23
3
not vermedi diye öğretmene iftira atan kızlardan ve aileleri türlü tüğrlü iftiralardan hiç haberi yokmu bunların?. Yok halen bilerek 6284 ve istanbul sözleşmesini savunuyorlarsa Allah o imtihn ile tez zaman da bunlarıda imtihan eder İnşallah.
1999 yılında Erdoğan aynen şöyle demişti halka tepeden bakan halkı aşağılayan bütün rejimler çökmeye bütün partiler yok olmaya mahkumdur. sonra yıllar geçti Erdoğan parti kurdu İlk başlarda özgürlük ve adalet diyen Erdoğan sonra gerçek yüzünü ortaya koydu ve maskesini çıkardı Bir de baktık Erdoğan ceberrut Devlet kılığına büründü ve tek adam rejimi ile beraber halkın ensesinde boza pişirdi Erdoğan Şimdi ise söyle diyor rte AKP ye oy vermeyen teröristtir haindir ümmete ihanet etmiştir işte Nereden Nereye tayyip 1999 yılında kendisini analiz etmiş herhalde.
Davam islam,Muhammed Mustafa (AS)ümmetindenim ve ehamdülillah Türkiye'nin bir beka sorunu olduğuna da inanmayan,AKP'yi bazı konularda eleştiren bazı konularda haklı bulan bir vatandaş olarak kendimi tanımlıyorum.Acaba ben de bazılarına göre ''ümmet''en değil miyim?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 09:14
2
Ak partiye oy verip vermesenize bağlı. Veriyorsanız ümmettensiniz, vermiyorsanız değilsiniz.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 00:49
Dava, ümmet ve beka bir insanı neden bu kdar rahatsız eder... Yüzde 45 in karşısındaki yüzde 55; dava sahibi değil mi, hepsi ümmet olmayı reddediyor mu ya da ülkenin bekası onları ilgilendirmiyor mu?
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 00:32
Sizin yaptıklarınız zaten herkesi birbirine düşman etti. Bırak koskoca ümmeti, şu küçücük ülkede bile millet birbirinden nefret ediyor. İşinize geldi mi ağzınıza ne gelirse söylüyorsunuz, karşı çıkan oldu mu Ümmet bölünmesin diyorsunuz. Bu ülkeyi adam gibi yönetemeyenler, bir milyar insanı nasıl yönetecek? Dava adı altında insanlara hayal satmaya devam ediyorsunuz sayın MB başkanı!
rob 11 Temmuz 2019 03:12
11
kurmali robot fikir beyan etmis
gzateci erkan 11 Temmuz 2019 00:29
işin en korkunç yanı nedir biliyor musunuz 2002 yılında kurulan AKP nin kurucu üyelerinden Ali Babacan'ın ve Abdullah Gül'ün Bizzat kendi yol arkadaşı Tayyip tarafından Ümmet düşmanı olarak kamuoyuna lanse edilmesi işte işin en korkunç yanı bu Erdoğan hiç çekinmeden kendisi gibi düşünmeyen herkese vatan haini terörist illet Hatta Ümmet düşmanı bile demeye başladı.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 00:20
AKP nin davası artı Beton yeşil dolanlar ihaleler AKP lilerin davası bu artık.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 00:17
İlk defa sizinle aynı görüşte değilim.KADEM'in MORÇATIdan bir farkı yok.İktidar nimetlerinden sınırsızca faydalanıyorlar aradaki fark bu.KADEM yalnızca çekirdek taraftar kitlenin tepkisini çekmiyor.Özellikle muhafazakar kesimin en az %70'i KADEM den şikayetçi.Ayrıca KADEM'in dindar kesimde bir karşılığı da yok.KADEM den beklenen İslami hassasiyetler içerisinde hareket etmesi.Oysa onlar Ahireti kazanmak yerine dünyayı kazanmanın dedinde.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 00:12
İşin acı tarafı okutulmaması için çaba sarfedilen kız çocukları, erkeklere göre daha azimli, daha disiplinli ve daha çalışkan. Bunu ben öğrencilerim arasında çok rahat gözlemliyorum. Ümmet söylemi ve kadın düşmanlığı çaresizliğin bir göstergesi. Dinin de toplumun da bu zihniyetten daha çok çekeceği var.
Hey Gidi Liyakat 12 Temmuz 2019 00:01
1
00:12 siz, erkek ile disi arasindaki biyolojik, nörolojik, ruhsal vs farki bile bilmeden bir de ogretmen olmussaniz, kazara ogretmen olmussunuzdur. insallah diger ogretmenler sizin kadar liyakatsiz degildir.
KARAR OKURU 11 Temmuz 2019 00:08
Sayın yazar,İstanbul sözleşmesi'nin Kadına karşı şiddeti durduğu falan yok.Aksine iki cins arasına nifak tohumları ekerek,birbirlerine diş bilemesini sağlıyor.Evden uzaklaştırma cezaları falan devletin doğrudan aile içine karışması şiddeti daha da artırıyor.2008 yılında öldürülen kadın sayısı:80, 2017 yılında öldürülen kadın sayısı:409 istatistikler ile sabittir ki 6284 sayılı kanun kadını ve aileyi korumuyor.
serkan aydoğdu 10 Temmuz 2019 23:56
15 sene önce hatta AKP iktidarda yokken İslamcılar şöyle diyorlardı Türkiye Cumhuriyeti Devleti bizi fişliyor bize zulmediyor ibadetlerimizi engelliyor diyorlardı 28 Şubat generalleri bizi fişledi diyen islamcılar AKP ile beraber iktidar olduklarında ne oldum delisi oldular bir anda kendilerini şaşırdılar İslamcılar şimdi kendileri gibi düşünmeyen herkesi ya terörist ya Zillet ya hain görüp fişlemeye başladılar nereden nereye bir zamanlar Mazlumuz eziliyoruz diyen İslamcılar şimdi Ezen ve fişleyen oldular seta bu fişlemesiyle ceberrut devletin kirli yüzünü bir kez daha gösterdi
El CEVAP 11 Temmuz 2019 11:20
8
İslamcılardan kastın kim. Dindar diye adlandırılan kesimi kast ediyorsan yazdıkların bu ülkede yaşanmadımı 28 şubat döneminde dinini yaşamaya çalışan insanlar zulüm görmedilermi.akp ile bu olayı karıştırma kurnazlığına girme.iktidarın icraatlarını eleştirmek başka bu konu. o dönemi bende yaşadım çalıştığım işyerinden iki defa başka şehire tayinim çıktı.başörtülü çocukların sırf başörtüsü yüzünden okullarına alınmadığını elhamdülillah unutmadık.beynimizin boyutları çok şükür normal standartdlarda
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN