Back To Top
YSK ne yaptı?

YSK ne yaptı?

 - Son Güncelleme: 08.05.2019 Çarşamba 07:39
- A +

YSK muazzam bir sürpriz yaptı, eski içtihatlarından dönerek İstanbul seçimlerini iptal etti. Başkan Sadi Güven ve diğer üç üye, eski içtihatlara bağlı kaldıkları için “iptal” kararına muhalefet ettiler, iptal kararı oy çokluğuyla çıktı. 

İstanbul’da ölülerin, kısıtlıların, hükümlülerin oy kullandığı, sahte seçmen yazımı yapıldığı şeklindeki sansasyonel iddialar haftalarca TV ekranlarında, gazete manşetlerinde kamuoyunu işgal etmiş, Büyükçekmece’de polis ev ev dolaşıp “sahte seçmen” aramıştı. 

YSK bu iddiaları reddetti. 

Sadece sandık kurullarında “kamu görevlisi” eksiği yüzünden seçimleri iptal etti. 

  1. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül de dün açıklamasında  YSK’nın bu kararını Anayasa Mahkemesi’nin 2007’deki talihsiz ve hazin “367 Kararı”na benzetti. Ergun Özbudun ve İzzet Özgenç gibi saygın hukukçular kararı eleştirdiler.

  

YSK İÇTİHATLARI 

En yakın emsal, İYİ Parti’nin aynı nitelikteki talebini YSK’nın yirmi gün önce reddetmiş olmasıdır. Bursa / Kemalpaşa’da 5 sandık kurulunun başkanı “kamu görevlisi” değil, “belediye işçisi” idi. İYİ Parti seçimlerin iptalini istemişti.  

Kemalpaşa ilçesi, metropol İstanbul’un tam hukuki bir numunesiydi. YSK 20 Nisan günlü kararında İYİ Parti’nin talebini şu gerekçeyle reddetmişti: 

“Sandık kurullarının teşkiline itirazların, resmi seçim takvimine göre 2 Mart 2019 tarihinde kesin olarak karara bağlanması nedeniyle tam kanunsuzluk iddiasına ilişkin talebin reddine karar verildi” (Karar No: 3469) 

İstanbul’daki sandık kurulları da aynı tarihte, 2 Mart tarihinde “kesinleşmiş”ti; o zamana kadar itiraz edilmeliydi. İtiraz edilmemiş, bütün partiler bu kurulları kabul etmiş, YSK da onaylamıştı üstelik. 

Fakat İYİ Parti’nin taleplerini reddeden YSK, iktidar partisinin hukuken hiç farklı olmayan talebini kabul etti, İstanbul seçimlerini iptal etti. 

  

‘SANDIK KURULU BAŞKANI’ 

Ankara Büyükşehir Belediye seçimlerini kazanan Mansur Yavaş daha fazla oy aldığına, bazı oylarının haksız yere geçersiz sayıldığına inanıyordu. CHP, “bazı sandık kurulu başkanlarının taraflı davrandığından” bahisle, geçersiz oyların yeniden sayılmasını istedi, YSK reddetti. 

Burada önemli olan, sandık kurullarının oluşumunu ayrıntılı olarak anlatan YSK’nın şu hükme varmış olmasıdır: 

“Yedi kişilik sandık kurulunun beş üyesi siyasi parti temsilcilerinden oluşmaktadır. Başka bir anlatımla sandık kurulu başkanının, sandık kurulunun siyasi partili üyesinin (üyelerinin) huzurunda bu denli yanlı davranmaya cesaret edemeyeceği değerlendirilmelidir.” (Karar No: 1199) 

Evet, sandık kurulu başkanı kim olursa olsun AK Partili, CHP’li, İYİ Partili, MHP’li, HDP’li üyeler karşısında “oy hırsızlığı” yapabilir mi? 

YSK bunu kabul etmiyordu ama İstanbul için kabul ediverdi. 

YSK’nın “mühürsüz zarflar”ı geçerli kabul eden kararı da bir emsaldir. YSK, vatandaşın oy hakkının kanunda “birden çok yöntemle denetlenerek teminat altına alındığını” uzun uzun anlatarak şu içtihadı yapmıştı: 

“Sandık kurulunca (zarflara) mühürleme işleminin yapılmaması tek başına seçmenin oyunun geçersiz sayılması için yeterli değildir.” 

YSK’ya göre, her şey kanuna uygunsa sırf zarfın mühürlenmesi unutulmuş diye vatandaşın oyu geçersiz sayılmamalıydı, üstelik bu “vatandaşın kusuru” değildi… (Karar No: 560) 

  

HÜR VE ÂDİL SEÇİMLER 

Peki, her şeyiyle kanuna uygun bir oylamada, sırf yargıç tarafından atanan sandık kurulu başkanı “kamu görevlisi değil” diye seçimleri iptal etmek “seçme hakkını koruma” ilkesine, YSK’nın kendi içtihatlarına ve AİHS’ye aykırı değil mi? 

Hem kurul başkanının kim olduğu meselesi “vatandaşın kusuru” sayılabilir mi? 

YSK’nın kendisi oy hakkının “birden çok yöntemle denetlenerek teminat altına alındığını” söylemiyor mu? Bu durumda asıl önemli olan seçimlerde sahte seçmen falan gibi hileler yapılıp yapılmadığıdır; YSK bu yöndeki itirazları reddetmiştir. 

Hatırlayalım ki, eskiden sandık kurul başkanlarının kamu görevlisi olması şart değildi; kimse de şikayet etmiyordu. Sandık Kurulu başkanlarının “memur” olması uygulamasını AK Parti getirdi. 

Üstelik referandumda, Cumhurbaşkanı seçimlerinde ve 2018 seçimlerinde birçok sandık görevlisi sivil kişilerdi. 

Dahası, bir zarfa giren oylardan sadece biri nasıl iptal edilir? 

Her neyse seçimler iptal edildi, muhasebesini tarih yazacaktır. 

Milletçe önümüzdeki mesele, İstanbul’da 23 Haziran’da gelişmiş demokrasiler kalitesinde “hür ve âdil” seçimler yaparak, ülkenin üzerindeki bu gölgeyi kaldırmaktır. 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Süleyman d. 09 Mayıs 2019 17:23
YSK : Kenan Evren'in yapmadığını; Sisi'nin akıl edemediğini yaptı. Varlığını borçlu hissettiği ceberrut yönetimle elebirliği içinde Milli iradeye "Darbe" YAPTI!
Samsunlu Yücel 09 Mayıs 2019 09:59
Evet bu kadarı da pes dedirten cinsten bir karar bu.Hukuk mu kime lazım ki adalet mi yok canım o da ne,kul hakkı nı hiç sormayın!işte biz islamdan İMANdan uzaklaştıkça geldiğiz nokta.dün ağlayan biz muhafazakar kesim bugün yapılan hukuksuzlukları' olabilir' diyebiliyoruz.Daha kötüsünü söyleyeyim bu yasalarla cumhurbaşkanı olan birinin başka görüşten olması bu yapılanların bizim evlatlarımıza yapılmayacağı anlamına gelmez.Aklınızı başınıza alın demokrasiden saparsanız ne din kalır,ne vatan.Milleti birbirine düşürmekten vaz geçin.koltuk için y
süleyman d. 09 Mayıs 2019 04:37
MİLLİ İRADEnin orasına burasına "SONDAJ" yaptıran ysk dan keramet beklemek abesle iştigaldi zaten!
süleyman d. 09 Mayıs 2019 04:30
Sayın hocam. Siz de; Az önce bir oturumda : Kentsel dönüşüm avukatlığından öte hukukçuluğu olmayan yandaşa çarpıttığı basit bir yasa maddesinin aslını anlatmak için kendini paralayan Ersan Şen hoca da boşuna nefes tüketiyorsunuz! Geroge Orwell'in "Artık hiç bir şey yasa dışı değildi, çünkü artık yasa yoktu" dediği döneme girmek üzereyiz. Tam bir kaos ve kargaşa dönemi. Kurtların en sevdiği ortam. Siz,o,biz... Ne desek boş! "SÖZÜN BİTTİĞİ YER" buymuş demek!!!
Has Parti 09 Mayıs 2019 01:27
'Milletçe önümüzdeki mesele, İstanbul’da 23 Haziran’da gelişmiş demokrasiler kalitesinde “hür ve âdil” seçimler yaparak, ülkenin üzerindeki bu gölgeyi kaldırmaktır.' Ülkenin üzerinde gölge değil kara bulutlar var. Bunun sorumlusu iktidar partisi ve iktidar yargısıdır. Ülkede paralel bir devlet yok mu sizce de?
süleyman d. 09 Mayıs 2019 01:21
YAŞASINN!! En çok "beğenilmeme" sıralamasında ikinci olmuşum! Teşekkürler trol ve troliçeler!!!
Süheyl CALISKANOGLU 08 Mayıs 2019 23:54
Gercekte var olmayan seyleri; su da vardi, bu da vardi,su da böyleydi, "biz böyle hissettik vs..Bunun adi tipta PARANOYA'dir bu düsünceleri paylasanlara da PARANOYAK denir..Sürekli gizli anlamlar cikarmaya calisip,oralarda bir yerde olduguna inandiklari düsman ariyorlar,Paranoya insani öylesine esir aliyor ki,"Ben hep hakliyim dedirtiyor..Bütün bunlari son günlerde yasadik mi(?)yasamadik mi(?) Yorumu tarafsiz düsünebilecek yorumculara birakiyorum.AK trollere bu konu biraz agir gelebilir,anlarim sonucta (!)
Dolar Demokrasisi 08 Mayıs 2019 23:11
Dolar seçimin yenilenmesine kızdı. Aynı Yunanistan gibi.
insan ı kamil . 08 Mayıs 2019 22:44
ey dost, kul hakkı nedir bilirmisin , HAK TEALA yarına bırakır da, kimsenin yanına bırakmaz...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 21:05
Adamın biri müslüman mezarlığına ölü bir köpek gömer. Görenler onu, zamanın Kadısına şikayet ederler. Kadı adamı çağırır ve işin aslını sorar. Adam: -"Doğrudur, öyle yaptım, çünkü köpeğin bana vasiyeti böyleydi, onun vasiyetini yerine getirdim." der. Kadı: -"Sen bizim aklımızla alay mı ediyorsun efendi?" diye çıkışır. Adam: -"Hayır efendim, aynı zamanda Kadıya da 10.000 dirhem vermemi vasiyet etti." der. Bunu duyan Kadı hemen: -"Rahmetli köpeğin ölümü bizi ziyâdesiyle üzdü." der. İnsanlar, kadının değişen bu tavrına hayret
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 21:05
Sizde haklısiniz
ahmet 08 Mayıs 2019 19:56
sayın yazarlar bu seçim iptalini niye bu kadar dert ettiniz işn özü vatandaş sandığa bir kez daha gider hırsızlık yoksa imamoğlu gene seçilir
Soru 09 Mayıs 2019 12:26
1
Zengin bir ülkeyiz nasıl olsa, tekrar tekrar seçim yapalım istediğimiz sonuç çıkana kadar mı demek istedin?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 19:12
'Fiili durumu' en başından beri benimsemiş ve uygulayan gelmiş bir anlayıştan demokratik bir uygulama ve sonuç beklememiz bile boş bir iyi niyetmiş!..
Süheyl CALISKANOGLU 08 Mayıs 2019 18:57
Benim 10,41 yorumum AK trolleri,rahatsiz etmis,bana viz gelir tirs gider, "Yanlislik "katakulli'fare deliginden gecer,dogruluk kapilardan sigmaz' Bernard Shaw..Bakalim bir deneme olsun kac tane Ak trolde,"jeton düsürür'(!)..Bir aptalin cenneti,bilge bir adamin cehennemidir..!Thomas FULLER'den hediye AK trollere(!)..
cumhur 08 Mayıs 2019 17:52
Taha bey gerçekleri çok iyi anlamış görünüyor fakat yazılarında çok ılımlı bir dil kullanıyor!Gelişmiş batı ülkelerinde ülkemizde olanların onda biri olsa yer yerinden oynardı.Herkese hak etiği gibi davranılmalı ve konuşulmalıdır!Gerçi bu ortamda hak vermiyor da değilim.
KARAR OKURU 09 Mayıs 2019 07:49
0
Memleketteki amir kosullar itibariyle gercekci, diyelim.
Vatandaş Adem 08 Mayıs 2019 17:29
Hırsızlar genellikle başkalarının emeğini çalan gariban kimselerdir.Ben ilk defa halkın oyunu ve iradesini çalan bir hırsız gördüm.Bu hırsız bir kamu kurumu.Artik tuzunda koktuğu yerdeyiz.23 haziran güzel olacak
Vicdanin sesi 08 Mayıs 2019 16:02
Sandik baskanlarini kim secti? YSK. Kamudan olmayan sandik baskanlarini ozel kurumlardan kim istedi? YSK. YSK hangi gerekceyle secimleri iptal etti? Kamudan olmayan sandik kurulu baskanlarindan dolayi. Secmenler oylarini butun parti temsilcilerinin onunde atmadimi? Evet. Oylar yine butun parti temsilcilerinin onunde sayilmadimi? Evet. Oylar tekrar tekrar sayilmadimi? Evet. Sonuc degistimi? Hayir. Eeeeee o zaman niye iptal. Akp adayi kazansaydi secimler tekrarlanirmiydi? Hayir, secmenler ozgur iradelerini kullanmis adayini secmis, ati alan uskudari gecmis olurdu, dimi??
ahmet 08 Mayıs 2019 22:01
0
oylar çalındığı gerçek çıkar tersi olursa
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:58
YSK kararını kınıyanlara; şaibeli bir seçimle seçilen bir başkana 4 yıl boyunca razı olmak zûl değil midir ?Taraftar sayısı yetiyorsa yenilenen seçimlerde de İmamoğlu rahatlıkla yine başkan seçilir. O halde bu paniğinizin sebebi nedir ? FTÖ ile alavere-dalevere işlerin bu sefer tutmayacağı korkusu olmasın sakın !
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 16:57
1
Seçimin iptal gerekçesi iki yüz civarında sandıkta sandık başkanları ile ilgili atama hataları iddiası. Eğer varsa, hataları yapan ilçe seçim kurulları. Seçmenin vebali ne ? Ayrıca bu sandıklarda Binali Yıldırım önde. Allah aklı kullan diye vermiş, sahibine peşkeş çek diye değil.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:35
troller dönmüş iptali duyunca. leşe üşüşen akbabalar gibisiniz yemin ediyorum. çoluğunuz çocuğunuz bile tiksiniyordur la sizden. siz iktdar olsanız nemalansanız ne olur. ömrünüzü leş yiyerek geçirmeye mahkumsunuz. çoluğunuza çocuğunuza aırım sadece. imtihanları büyük. Allah yardımcıları olsun
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 14:14
Ysk çok kurnaz. Sandık kurullarının oluşumundaki duruma tam kanunsuzluk demedi. Deseydi tüm ilçe ve belediye meclis seçimleri ile son genel seçim ve başkanlık secimi ile belki de referandum da iptal olacaktı. Onun için itiraz olarak değerlendirdi. Böylece sadece bu sandıkların etki edebileceği büyükşehir seçimini iptal etti. Karar itiraz kavramı üzerine kurulduğu için şeklen doğru gibi duran bir karar. Ama hukuki degil. Çünkü tam kanunsuzluk denilmedikten sonra sonuca etki etmeyen usulsüz sandık oluşumu nedeniyle iptal kararı verilemez. Ama o sandıklar yenid
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:59
Eğer olur da ileride normal günler görürsek bu YSK'nin sil baştan düzenlenmesi gerek. Gerçi yine de insaflı davranmış, mazbatayı Binali Yıldırım'a vermemiş.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:43
0
AKP sözcüsü de onu diyor. şarlamayın mazbatayı direk vermedik binaliye daha ne diyor.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:25
Ysk ne mi yaptı? Sizinde dahil olduğunuz yetmez ama evetcilerin yarim bıraktığı demokrasi maceramızın geriye gidişi anlamında çok önemli bir görevi yerine getirdi. Demokrasi tramvayı henüz amaçlanan durağa gelmedi ama emin olun ya o durağa gidecek tramvay yada bu toplum o tramvaydan atacak bunları.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:47
3
baydı be. ne nevrotikmiş bu kafa.
musto 08 Mayıs 2019 13:18
Az biraz utanma duyguları varmış şunu'da diyebilirlerdi Binali bey daha tecrübeli memlekete daha faydalı mazbatayı ona veriyoruz.12 eylül dönemi askeriyede ihaleye katıldık zarfların açılmasını beklerken bir Albay geldi sinirli sinirli ne bekliyorsunuz ihaleyi dağılın ihaleyi kaybettiniz. rakip Fenerbahce başkanı müteahhit şimdi tefecilerle boğuşuyor perişan bir halde yetim hakkı yiyenler eninde sonunda bu dünyada hesabını vermeden öbür tarafa gitmeyecek illaki İlahi adalet tecelli edecek.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:14
İster inanın ister inanmayın. Devlet Bahçeli ile Pelikan kuşlarının Erdoğanı bitirme planı tıkır tıkır işliyor,vesselam.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 16:37
0
Oyleyse, buna uzulmek mi gerek
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:52
0
Bahçeliye söyle beni de bitirsin... Ben de Cumhurbaşkanı olayım...
İYİ PARTİ HARUN 08 Mayıs 2019 12:38
çakma milliyetçi yaşı 100 merdiven dayamış akp nin sarayın yedek patlak lastigi bahçeli kılıçdar oglunun dokunulmazlıgının kaldırılmasını tutuklanmasını istedi bahçelide bunama sendromu başladı. türk halkının sırtına kene gibi yapışan huzur bozucu bahçeli.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:02
Sayın Akyol ve hepsi iptal edilmeli diyenlere, (Adaletlerver biri adlı yorumcudan alıntıdır) "- sadece usulsüzlük tespit edilen 300 küsür sandıktaki oylar iptal edildi. Iptal edilen sandıklar farklı farklı ilçelere olup, oy sayısı tek başına bir ilçe için seçimi etkileyecek kadar fazla değil. Ancak hepsi toplandığında büyük şehir seçiminde sonucu etkileyecek kadar fazla. Mesele bu-" Anladık mı ?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:34
13
o sandıklarda binali yıldırım önde. yani seçim sonucunu değiştirebilecek bir yolsuzluk ihtimali yok. anladık mı?
Yıldıray’ın yazısına da aynı zevzek yorumu yapmışsın. Söze konu ettiğin sandıklarda Binali Yıldırım açık ara önde. Yine aynı örneği vereceğim; dördüz olarak dünyaya geldiğini ve senin aynı babadan olmadığını iddia etseler ne hissedersin? Anladın mı? Açık mı? Net mi? Allah şifa versin diyorum. Selametle...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:49
14
12:12 , on ikiden vurmuş galiba, şekeri elinden alınanlar kırmızıya saldırıyorlar...
Fatih Kömürcüoğlu 08 Mayıs 2019 13:25
6
12:02 anlamayacak muhtemelen ama yine yazalım. YSK Büyükşehir seçimini tam kanunsuzluk gerekçesi ile iptal etti. Bu şu demek: kanuna aykırı oluşturulan sandık kurullarının yaptığı tüm işlemler yok hükmündedir. Tam kanunsuzlukta seçimin sonucuna etki edip etmediğine bakılmaz.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:40
1
1-Sandık kurullarının ıtıraz suresi doldu ıtıraz edilemez 2-Ysk ve sandık kurullarının tesgilindeki veya yaptıgı maddi hata seçmenin oyunu iptal ettiremez. Bunlar YSK hukum kararları ANLADIK Mı
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 11:52
Sayın yazar, usülsüzlüğe konu olan sandıklardaki pusula sayıları, sonucu değiştirebilecek bir farkı işaret ediyorsa o seçim yenilenir. Bunu anlamadınız.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:38
3
o sandıklarda binali yıldırım önde. yani seçim sonucunu değiştirebilecek bir yolsuzluk ihtimali yok. anladık mı?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:41
0
Sandık kurulu başkanının memur olmaması sonucu değiştirebilecek bir etkiye nasıl yol açabilir? Sandık kurulunda her partiden üye var. hepsi tutanağı ıslak imza ile imzalıyor. Kaldı o sandıklarda Binali Yıldırım önde. Yolsuzluk nerede? Seçim sonucunu değiştirecek yolsuzluk yoksa usül yanlışlığının sorumlusu olan YSK, kendi beceriksizliğinin cezasını neden seçmene kesiyor?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:00
6
AKP muhalifleri, YSK'nın kabahati veya başkasının kabahati ama sandık başkanlarının tercihinde bir katakulli yok mu?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 11:51
YSK sunu yapti: demokrasinin ve serbest secimlerin cenaze sandigina civiyi cakti!
E.K 08 Mayıs 2019 11:47
YSK ne yapti?...YSK siyasi baskilara boyun egdi. Vicdanlari yaralayan karar aldi. Hukuki etik yok oldu. Ayni zarfdaki 4 oydan 3 u gecerli biri gecersiz. Niye? Sandik kurulunda siviller var. Eee oteki 3 oy niye gecerli? Meclis uyeliklerinin cogunlugu Akp'de oldugu icin olmasin?..Karar bir hukuksuzluktur. Kara sayfadir. Akp'liler IBB'de simdiye kadar yapilan usulsuzluklerle ilgili delilleri yok etmek icin zaman kazandi...Adinda adalet olan parti adaletsizlik getirdi. YSK inandiriciligini kaybetti. Uyelerinde mesleki onur varsa istifa etsinler..
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 11:42
Kurum içi yapılan inceleme sonucunda, yüzbinlerce memur, hiçbir yargı kararı olmaksızın, OHAL KHK'ları ile görevden ihraç edildi. Binlerce aile açlığa mahkum edildi. O günlerde toplum güçlü bir şekilde bu hukuksuzluğa itiraz etseydi, biz bugün YSK'nın bu korkunç hukuk ihlalini tartışmıyacaktık. Ülkemize çok yazık oldu.
Menderes YILDIRIM 08 Mayıs 2019 11:01
Taha Bey; Bilindiği üzere, Dünyada Radyasyon - Hava Kirliliği - Nem - Sıcaklık - Gürültü - Vb. ölçer veya hatta bir tüp kan - idrar tahlilinde Şeker - Kolesterol - PTC - Vb. sonuçları yüzdesine (%) kadar veren aletlerin olduğunu biliyoruz. YSK nın elinde aynı AYNI ZARFIN içindeki oyları ŞAİBELİ ve ŞAİBESİZ olarak ayıran ölçer alet mi var. 31 Mart İstanbul seçimlerindeki AYNI Sandık Görevlileri - AYNI Seçmen - AYI ZARF ancak bunlardan sadece Büyükşehir Oylarının ŞAİBELİ olduğunu NASIL tespit etti. Saygılarımla
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:55
Taha Bey, Yapılacak seçimi muhtemelen İmamoğlu yine kazanacak,bunu akp imanı gibi biliyor. Amaçları,yapılan korkunç yolsuzluk,suistimal ve rüşvet ile iligili delilleri yoketmek,imha etmek. Buna göre akp seçimi kaybedersek bal,kazanırsak bal-kaymak olur diye düşünüyordur.
Fahrettin Özdemir 08 Mayıs 2019 10:43
Televizyona çıkan konuşmacılar,YSK hakimlerini o kadar övdüler ki ümitlendim,ne yazık ki sokaktaki cahil insana bile aldıkları kararı sorgulatır oldular.Aslında CHP kaybetmedi ülke kaybetti,kimsenin bize kumpas kurduğu yok,her şeyi ken kendimize yapıyoruz. CHP'nin tüm sayım için itiraz edeceğini duydum,aslında bunun kabul görmesi hem YSK'yı hem Cumhurbaşkanını töhmet altında bırakmaktan kurtaracak,zira herkes zarfı tartışıyor.
Bu adamlarin döneminde hic bir secim ne adil ne de dürüst yapilmistir. 23 Haziran icin de iyimser olmak icin hic bir neden yoktur.Katakullinin bütün versiyonlarini bu dinci hurafeciler yemis yutmuslar..Katakulli denildiginde Türkiye Cumhuriyetinde AKP akla gelecektir..
Abdulah 08 Mayıs 2019 10:37
Şamlı ve küfelinin deve hikayesi bu sayfaya sığmadığı için sonuç bölümünü yazayım. Arkadaşlara tavsiyem okusunlar; Ey Küfeli, dinle! Sen de ben de biliyoruz ki, bu deve senindir ve dişi değil, erkektir. Ama sen Küfe'ye dönünce gördüklerini Ali'ye anlat ve de ki: "Ey Ali, Muaviye'nin, dişi deveyi erkekten ayırt edemeyen, o ne derse evet diyen 10 bin adamı var! Ayağını denk al!" Şu anda hükümetin yaptığı aynen bundan ibarettir. Böyle devam eder mi? Şahsen hukuksuzluğun sürekli devam edeceğine inanmıyorum. Halk bir gün uyanacak ama erken ama geç...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:26
Hukuki olarak referanduma itiraz süresi bitmemiştir. İptal edilsin. Sandık kurulları yüzünden.
MAHZUN MUHAFAZAKAR 08 Mayıs 2019 10:25
“İYİ Parti’nin taleplerini reddeden YSK, iktidar partisinin hukuken hiç farklı olmayan talebini kabul etti, İstanbul seçimlerini iptal etti.” Bunun üzerine konuşmak ve yorum yapmak SÖZ İSRAFIDIR.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:22
Deve kuşu, kuş mudur deve midir? Bilemedim.
önder torunoğlu 08 Mayıs 2019 10:04
yorum yazanlar lütfen Türkiye barolar Başkanı Metin Feyzioğlu nun uyarı yazısı bir okuyun. sonra YSK nın kararını tartışın. Dikkate alınacak bir yorum.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:24
Kör gözler göremiyor beşyüz bine yakın akp li ve mhp li diğer pusulaları akp ye verirken başkanlık seçimini tayip erdoğan nefretinden dolayı imamoğluna veriyor.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 11:29
9
Aday Yıldırım, Erdoğan değil !
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:31
2
Aslında Erdoğan. Yıldırım orada süs bitkisi gibi duruyor. Kültürleri böyle.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 17:41
0
Yıldırım erdoğan yüzünden kazanamadı dedük
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:17
"Artık hic bir şey yasadışı değildi, çünkü artık yasa yoktu" Geroge Orwell
bendeniz 08 Mayıs 2019 09:09
bu kadar adaletsiz davranılıyorsa, artık ayrı dünyaların insanıyız denir, ne denir..
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 08:57
YSK doğru yalan bile söyleyemedi . YAZIK.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 08:53
AKP, 31 martta oy kullanmayan 1.700.000 kişiyi tek tek ziyaret edip, ikna etmeye çalışacakmış. Onların ikna yöntemlerini bilmeyen var mı ? Malum, hazine de onlara babalarından kaldı. Ye kürküm ye !..
Mehmet 08 Mayıs 2019 08:47
Okuduğunu anlamayan yazmasın lütfen.Suc bireyseldir.Siz suçlu olanın sülalesini suçlu ilan ederseniz suçsuz kimse kalmaz.Saban dişlinin kardeşi darbeye katıldı işe şaban dişlinin sucu ne.Suclu işe neden ödüllendirildi.Sandik kurulunda görevli birinin yakını suçlu işe hatasını imamoğlu mu çekmeli.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 08:39
4.24'te yazan karar okuru. Aynı Ysk Bursa'nın Mustafa Kemal Paşa ilçesinde İyi Partinin aynı gerekçeyle yaptığı itirazı, sandık kurullarına itiraz süresi 2 Mart'ta doldu diyerek reddetti. Orada da sandık başkanları memur değildi. Bura iptalse oranın da iptal edilmesi gerekiyordu. Dahası bunun gibi bir sürü yer var. Hepsini iptal etsinler o zaman. Dahası aynı kurullarla yapılan muhtarlık, belediye ve meclis kabul ama bubüyükşehir geçersiz. Vicdanın el veriyor mu bu duruma?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:43
5
08:39, sizden 12 dakika önce yazan "Adaletperver Biri" adlı yorumcuyu sonuna kadar bir okuyuver, anlarsın umarım.
Kartal Vakur 08 Mayıs 2019 08:33
hür ve âdil” seçimler yaparak, ülkenin üzerindeki bu gölgeyi kaldırmaktır. Sn. Akyol bu nasıl cümle anlamadım. Bu yaşananlara rağmen nasıl hala hür ve adil seçimden bahsedersiniz.
Harun 08 Mayıs 2019 08:29
Bu kadarını beklemiyordum YANLIŞ OLDU
Mansur 08 Mayıs 2019 09:40
24
Ben,sizlerden uzaklaşmak için,Yeni şafak,akitten kaçtım.Burada da mı beni buldunuz.yahu siz ömrün de hiç okumaz,şeyhin arzusunu kuran ayeti gibi ilahi emir kabul eden tipler,bu günde sahipleriniz ne arzu ediyorsa şartsız,şurtsuz kabul edip biat eden ey cuhala. Sizler yine akitte kalın.Buraya bari gelmeyin olur mu?
Adaletperver Biri 08 Mayıs 2019 08:27
Sadece samimi olarak ne olduğunu bilmek isteyenler için yazıyorum. Evet aynı zarfa giren 3 farklı oydan sadece büyük şehir için olanı iptal edildi ve bu doğru bir karar. Çünkü kamu görevlisi olmayan sandık başkanı sayısı 18.000 den fazla olmasına rağmen bunlardan sadece usulsüzlük tespit edilen 300 küsür sandıktaki oylar iptal edildi. Iptal edilen sandıklar farklı farklı ilçelere olup, oy sayısı tek başına bir ilçe için seçimi etkileyecek kadar fazla değil. Ancak hepsi toplandığında büyük şehir seçiminde sonucu etkileyecek kadar fazla. Mesele bu
M. Ç 08 Mayıs 2019 08:57
29
Aklımızla bari alay etmeyin. Hadi ilçe il anlarım da, muhtarlıkta da da mı sonuç değişmiyor.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:30
14
İyi de o sandiklarda binali yıldırım önde
Okur 08 Mayıs 2019 09:46
16
Yedik
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:51
27
Bu makaleyi okumadin mi? Bu kararin neden hukuka, kanuna aykiri oldugu herkesin anlayacagi dilde yazilmis. Daha neyin pesindesin? Sandik gorevlilerini secimden once arastirmak YSKnin gorevi. Secim bittikten, vatandas oyunu verdikten sonra YSK gorevini yapmadi diye milletin iradesi hice sayilmaz. Kanun boyle diyor. Kaldi ki Cumhurbaskanligi seciminde de, referandumda da kamu gorevlisi olmayan sandik baskanlari vardi. O secimler niye iptal edilmedi?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:46
6
09:51, çünkü oralardaki hatalı oyların sayısı sonucu değiştirecek oranlarda değildi. Anlayın yahu artık....
Selam adalet pervanesi 08 Mayıs 2019 12:47
9
Seni döndüren kardeş, rüzgar değil. Seni döndüren, banknot destesinin cıııııııırıııt diye sıkıştırılıp borakılmasımdan esen yeldir kardeş. Sen bu gün mesaj at diye sana ödeme yapanlara yarın lanet edeceksin ama nafile kardeş. Nafile...
Mehmet Ali Kara 08 Mayıs 2019 14:18
1
Şu rumuzunu değiştir önce.Benim teklifim ''tarafperver biri'' ya da akperver biri'' olabilir.
özgür çınar 08 Mayıs 2019 16:26
0
neyi savunuyorsunuz ,o sandıklarda ki başkanlar kanuna aykırı atandığı içinse tüm seçim iptal olur, tam kanunsuzluk olduğu için. yok o değil başkanlardan dolayı oylar sonucu etkiliyorsa,kanuna göre nasıl etki ettiğini açıklamak gerekir . yani hukuka uygun olarak atanmamış başkan oy mu değiştirdi,oy verene baskı mı yaptı.bunu kanıtı gereklidir iptal için.buda aynı zarftaki oyların biri geçerliyken biri değil izahı olamaz.kanuna aykırı atamaya değilde başkanlara hile yapmış diyorsanız, itiraz olan başkanların sandıklarındaki oyları saydırırs
süleyman d. 09 Mayıs 2019 04:04
0
Bak Trolperver! Sadece maltepede 900 tane sandık başkanı ve yardımcısına itiraz varken maltepe seçimi neden yenilenmedi? Bu başkan ve üyelerin "kanuna aykırılık" iddiası neden ciddiye alınmadı? ' oyumuz bir tane daha artar mı acaba?' hevesiyle Milli iradenin orasına burasına yapılan "Sondaj" sistemi; Memur olmayan sandık başkanlarının durumunu tespit için neden kullanılmadı? İptale konu çerçevenin sadece büyük şehiri kurtaracak bir sınırda tutulması manidar değil mi???
Arif 08 Mayıs 2019 08:20
Teşekkür ederim
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 08:04
Ysk aldığı kararla Türkiye'de hukuk var demiştir. Hırsızlıkla seçim kazanılamayacağını göstermiştir
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:32
22
Hadi canım sende
Karar Okuru 08 Mayıs 2019 09:41
35
Ne hırsızlığından bahsediyorsun sen adamlar senin (doğacak) torununun bile rızkını çaldılar.YSK(Yandaş Seçim Kurulu) nın iptal kararını bir oku istersen aptalca yorumundan önce.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:33
35
İyi de YSK hırsızlık var demiyor, sandık kurul başkanlarının bazılarını memurdan seçme işini organize edememişim diyor. O sandıkların sayısı da 30.000 küsurda 200 küsur. Üstelik o 200 küsurda Binali Yıldırım önde çıkmış. Hırsızlık nerede?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:28
Kaleminize kalbinize ilminize teşekkür ederiz
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:23
Sayın Yazar sizde biliyorsunuz ki verdiğiniz örnekler ile (Mansur Yavaşın durumu vs) İstanbul seçimlerinin farkı iddiaların sonucu değiştirme ihtimali. Ama bunu bilinçli bir şekilde göz ardı ediyorsunuz. Ak Parti İstanbul seçimleri sürecinde tamamen hukuku işletti, hezeyandaki hukukçular YSK nın gerekçeli kararını beklemeyerek itirazlarının hukukla ilgisinin olmadığını da açık ettiler
Fatih Kömürcüoğlu 08 Mayıs 2019 08:44
56
Aklını kiraya vermiş 4:23. Bilip bilmeden sallama. 2014 Ankara seçimlerinde fark 30.000'di. Geçersiz oy sayısı ise 137.000. Vicdanın öyle rahatlıyorsa sen A Haber izlemeye devam et.
M. Ç 08 Mayıs 2019 08:53
46
Taha bey uzun uzun yazmış, Akp'nin (bugüne kadar saygımdan ak parti yazardım, bu iptalden sonra ak yazmaya elim gitmiyor) itirazında somut vaka yok. Kamu görevlisi olması gerekiyorsa bu ysk'nın sorunu. Ysk görevlilerine açarsın soruşturmayı. Kamu görevlisi olmayan çalışanlar hile mi yapmış diyoruz. Cevap yok. Tarih bu iptali affetmeyecek.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 03:36
Artık mesele parti meselesi değil demokrasi mi istiyoruz gücü elinde tutana biat mı.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:24
51
Gücü elinde tutana biatmış, Hakkını hukuk yolu ile arayan iktidar partisi ve Cumhurbaşkanına yazıyorsunuz bunu
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:36
32
Karar Okuru 04:24...Hakkini hukuk yoluyla mi ariyor? Alay mi ediyorsun? "Hukuk" kelimesini kullanman bile gulunc. Reis talimat veriyor, hakimler savcilar uyguluyor. YSK da talimatla secimi iptal etti. Bu gazetede bu konuyu anlatan yazilari okumuyor musun? Abdullah Gul'un, Bulent Arinc'in, Davutoglu'nun demeclerini okumadin mi?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:02
27
ne hukuku be? adam emir verdi, onlar da uyguladı. insanları bu kadar salak yerine koymayın, siz kaybedersiniz.
Mehmet 08 Mayıs 2019 03:30
Ysk ve ak parti adaleti bitirdi.Dusunun ben ceza evinde isem kardeşim sandık başkanı olamaz mi.Bu nasıl mantık.Fetoden ihraç olanın yakınları sandık kurulunda görevli diye seçimi iptal ettir.Peki kardeşi içerde olanların bakanlık yaptığı ak parti için dava açılacak mi. Dinen ve hukuken böyle birşey olur mu.Peki cübbeli buna bir fetva verecek mi.Kadi olmuştu galiba devleti kaybediyoruz
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:29
39
Saçmalamakta sınır yokmu acaba? Tamamen hukuki süreç takip edilerek alınan bu kararı cübbesinin kadılığı ile eleştirmek saçmalığın dik alası
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:00
27
ortada hukuki süreç falan yok. yazıyı okudun mu sen? hukuk katledildi. tamamen siyasi bir süreç ve siyasi bir karar var.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 03:05
Bugün gelinene noktada YSK içinde iktidar sahiplerinin taşeronları vardır. YSK haram yemeyi kabul etti. Kul hakkı yemek ne zamandır beri hakimlerin görevi oldu. Biliyorum bunu söyledim diye tazminat davası açacaklar. Açmazsanız namertsiniz." Kaynak: Kılıçdaroğlu
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 03:01
:) Gölge mi ? Hangi gölgeyi kaldırmaktan söz ediyorsunuz hocam ? Ülkemde adalet,demokrasi,insan hakları zifiri karanlık.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 02:55
Bu siyasi gaspı elbette ki tarih yazacaktır. Bu tarihi bu günden başlatıp, bu demokrasi hırsızlarını hep yazın ki ar etsinler, kimsenin yüzüne bakamasınlar! İnsan içine çıkamasınlar! Bu karar da imzası olanlar çeyrek hakimler hangi hukuk fakültelerin de okudular ?
süleyman d. 08 Mayıs 2019 02:19
Milli irade'nin verdiği mazbatayı "SEÇİLEN" den alıp: "ATANAN"A vererek; epey zamandır fiiliyatta olan SİVİL VESAYET REJİMİNİ TESCİLLEDİ!!!
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:59
Niye böyleyiz, ne zaman düzelicez, boks maçında hakem kendi arkadaşını sürekli kayirirsa, yazık değil mi hakemin tarafsız olmasını isteyen, hakemin arkadaşı olmayan boksöre.
Vatandaş 08 Mayıs 2019 01:48
Tek bir kelimeyle REZALET baska sozum yok
internet filozofu 08 Mayıs 2019 01:13
Türkiye baskıcı Tek Adam rejimi ile yönetiliyor pardon çökertiliyor Tek Adam rejimi Saray kararnameleri ile ülkeyi mahvetmeye batırmaya devam ediyor. ekonomiyi Gittikçe daha da kötüleşiyor dolar neredeyse 7 lira oldu çarşı pazar manav el yakıyor Ateş pahası üç kuruş asgari ücretle geçinmeye çalışan halk perişan durumda Erdoğan ve AKP liler ise kendi siyasi çıkarları için ülkeyi mahvetmeye halkı perişan etmeye devam ediyorlar Türkiye'nin bundan sonra kazanacağı hiçbir şey yok aksine kaybetmeye devam ediyor.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:12
2023 teki cumhurbaskaniniz hayirli olsun
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:31
27
CHP de o zamana kadar harcarlar onu azizim, Cumhurbaşkanlığına oynamak başkalarının hataları ile değil kendi doğruları işe olmalı, imamoğlunda bu beceri yok. Üç günlük görev süresinde T3 Vakfına yönelik propagandası kitap fuarını engellemesi gösterdiki muhafazakar kesşme dişmanlıkları kitaba, teknolojiye dğşman olacak kadar ileri
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:05
25
Bu panik halinde yazdıkların İmamoğlu'nun gerçek bir alternatif olduğunun delili.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:07
bu ulkede yorum yapacak birsey kalmadi
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:07
28 Şubattaki generaller az bile yapmış. Takiyyeciler. Halkın iradesi, özgürlük diye diye saltanatı kurdular.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:05
YSK, tek adam ne derse onu yaptı.
Ali baba 08 Mayıs 2019 00:55
Hocam hiçde sûpriz olmadi, y,s,k,nin seçim karari, hep yaziyoruz bizim islamcilar iktidari birakmazlar, vallahi billahide, kelleleri vururlar iktidarda kalmalari için, iç savasada giderler, hazirliklarini yaptilar,
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:34
33
Sizin İslamcılar da kim kardeşim. Siz kimsiniz? Ankara’da, Antalya’da hatta İstanbul’da Belediyeleri YSK kararı ile devreden Ak Partiyi mi iktidara yapışmakla suçluyorsunuz YSK kararına rağmen haksız yere ele geçirdiği İstanbul BB bırakmak istemeyen CHP ve İmamoğlunumu
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:02
5
Nerede haksızlık? Anlat bakalım.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:57
0
Sen şu soruyu vicdanına sor, (varsa şayet) haksızlığın cevabını ondan alırsın: - Binali bey seçimi kazansaydi aynı gerekçelerle seçim iptal olabilir miydi?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 00:45
YSK, Meteoroloji Genel Müdürlüğü gibi... Aldığı kararlar;Bölgeden bölgeye hava tahmin raporu gibi farklılık gösteriyor... İster gül,ister ağla Türkiyem !
bingöllü muhammed 08 Mayıs 2019 00:41
YSK ne mi yaptı aKP ile bir olup halk iradesine darbe ve suikast yaptı AKP 2002 yılında kurulduğunda aynen şöyle diyordu Erdoğan ;Biz özgürlüklerin teminatı olacağız İnsanları mutlu edeceğiz diyordu işte AKP nin şimdi geldiği nokta şu kul hakkı yemek ,zulüm yapmak, halkın iradesi ile seçilen Belediye başkanlarının koltuğuna zorla oturmak ,mazbatalarını elinden almak, halk iradesini hiçe saymak ,özgürlükleri hiçe saymak ,anayasayı çiğnemek, hukuk ve adaleti rafa kaldırmak ,insan hak ve hürriyetlerine saygı göstermemek AKP son 5 yıldır bu hale geldi
Şahin 08 Mayıs 2019 11:29
12
Halkın sectiği Belediye Başkanları zorla indirmeği unuttunuz (Kayyumlar ve Istifa ile)
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:53
5
bingöllü, sana bir Erzurum'ludan tavsiye;" Aşk insanı kör, nefret ise aptal yaparmış." nefretin önünde gitmesin....
musto 08 Mayıs 2019 00:37
Rakip güçlü genç dirençli ve donanımlı toplumun çabuk benimsediği biri çıktı vaat ve uygulamaları ile RTE tahtından indireceği belli oldu Bahcelinin daha önce kendi partisinde yaptığı gibi elbirliğiyle YSK hakimlerine istediği ısmarlama kararı çıkarttırdı.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:32
20
Biraz daha hayal görebilirsiniz Kırk yamalı bohçanın birleşimi CHP den bahsettiğiniz lider çık(a)maz RTE taht ta değil bu arada Cumhur başkanlığında.
musto 08 Mayıs 2019 10:14
60
CHP değilim olsamda gurur duyardım maalesef utanarak söylüyorum milliyetci ve muhafazakar birisi olarak söylüyorum Ülkenin sıkıntılı zamanlarında kurtarıcı liderler daima Chp den çıkmıştır. Meşrutiyetten sonra osmanlıda taht'da oturanların böyle bir yetkisi yoktu şu anda Avrupada taht'da oturan kral ve kraliçeler göstermelik geçimlerini zor sağlıyorlar.Esas yamalı bohca akp nerde sesi çok çıkan varsa al partiye biraz rütbe ver yanında tut.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 17:28
4
Sen olsan olsan milliyetçi muhafazarlığın trolü olursun. CHP'li olmaktan gurur duyacak milliyetçi muhafazakar. Bak sen şu işe. Biz de yedik. Kemalistler ne zamandan beri milliyetçi muhafazakar oldular? Bakara Suresinin başında kafirler için sadece 2 ayet vardır, münafıklar için 14. Anlayana...
musto 08 Mayıs 2019 22:29
0
Kemalistlikten kastın ATATÜRK ise evet vatanın kurtarıcısı kurucusu ezilen ve esir milletlerin ilham kaynağı İslamı hurafelerden temizleyen kuranı kerimi normal vatandaşın anlayabilmesi din bezirganlarına teslim olmaması için Türkce tercümesini yaptırarak İSLAMIN bekcisinden bahsediyorsan evet ben ATATÜRK'CÜYÜM.
serkan aydogdu 08 Mayıs 2019 00:29
ysk darbe yaptı akp ve ysk el ele verdi halk iradesine darbe yaptılar artık her 6 mayısta akp ve ysk nın darbesi gelecek nesillere intikal edecek.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:07
38
YSK emri uyguladı.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 02:18
35
Ysk ya darbe yapma yetkisi 1980 anayasasıyla verildi. Ogünden bugüne tam kırk sene geçti hiçbir parti bu ysk antidemokratik oluşturulmuş gücü kim eline geçirirse istediği gibi kullanır gelin bunu değiştirelim demedi. Yarın imamoğlu gücü ele geçirsin oda sistemden yakınmaz herkes gücü ele geçirene kadar yakınıyo gücü ele geçirince o antidemokratik kurumlar biranda gücü elinde tutan için en demokratik kurum oluveriyor.
Timur 08 Mayıs 2019 00:03
Ortada ciddi anlamda bir usulsüzlük varsa İstanbul seçimlerinin tümünün yenilenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde dün İmamoğlu’na oy vermeyenlere – şahsım da dâhil - yarın oy vermeleri için büyük bir gerekçe verilmiş olacaktır. Mesele parti meselesi olmaktan çıkacak, hak arama mücadelesine dönecektir.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 00:03
“Bir arpa boyu yol alamadık hatta biraz daha da geri gittik .”
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:45
21
Abdullah Gül ün kendisine duyular muhabbeti bitirdiği sözdür. Ayıp yahu, tamamen uydurma bir karar ile bindebir farkla bitmiş bir seçimde sonucu değiştirebilecek itiraz ile seçimin iptali ( üstelik yeniden seçim yapılacak, 367 gibi yıllarca bitmesinistenen bir süreçte yok) bir tutmak vicdanı askıya almak demektir
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 00:01
Ysk ne yaptı? % 70 ile seçilen belediye başkan adaylarına mazbatasını vermedi hak gaspını yaptı , sayın İmamoğlu kazandığı halde hakkını elinden aldı bu ülkede hukuka az da olda inanç,güven vardı onu kendi elleriyle yok etti ..Ysk daha ne yapsın ....
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:43
25
YSK nın yanlış karar alarak vermediği mazbataları eleştirmek başka şey, İmamoğlunun binde bir farkla aldığı mazbatanın bu farktan daha fazla şaibeli oy olduğu için iptal edilmesi başka şey. Ak Parti hukuku işleterek hakkını alıyor, siz bunu eleştiriyorsunuz ama Erdoğan diltatör oluyor, hiç dert çekmezsiniz ,bu kafadan ben de istiyorum
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:11
21
Ortada şaibeli oy yok. Geçersiz oylar sayıldı. 50 küsur sandıkta sondaj yapıldı. İmamoğlu önde. Seçim kurul başkanı memur olmayan (YSK kusuru) sandıklarda ise Binali Yıldırım önde çıktı. Şaibe nerede? Ayrıca aynı zarftan çıkan 4 oyun 3ünde şaibe yok birinde şaibe var öyle mi? İşkembeden sallamayın, iftira atmayın. Ahiret korkunuz var mı, ahiret korkunuz?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:59
3
10:11, Adaletperver Biri adlı yorumcuyu bir daha okuyun, belki anlarsın.....
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 14:52
0
YSK tuzak kurar. Tuzak kurmaya niyet edersen vereceğin karar için duruma göre karar yazarsın. KHK’lıya önce seçime gir dersin sonra sen KHK’lısın dersin, iptal edersin. İkinciye vermek için. Olmadı sandık kurullarını oluşturursun seçmene yüklersin, iradesini tanımamak için bahanen olur. Sen YSK’sın büyük düşün.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN