26 Mayıs 2020 Salı
BIST 100
103024
%0,37
DOLAR
6,7394
%-1,08
EURO
7,3993
%-0,39
ALTIN
370.631
%-2,08
13°/20°
İSTANBUL
Aralıklı bulutlar
12.03.2020  00:46
Yeni partilerin asıl kurucusu
46
+
-
Ahmet Davutoğlu’nun Gelecek Partisi’nden sonra Ali Babacan’ın DEVA’sının da sahneye çıkışı Türk siyasetinde taşların bundan böyle eski yerinde kalmasının mümkün olmayacağını gösteriyor.

Açıkçası mevcut iktidar partisi açısından olumlu sayılmayacak bir aşamanın habercisi olabilir bu yeni oluşumlar. Çünkü geçmişte AK Parti’nin toplum desteğini henüz yitirmediği zamanlarda gerçekleşen ayrılıklardan ve o günkü partileşme girişimlerinden epeyce farklı bir tablo var bugün önümüzde.

Bu bakımdan AK Parti hareketinin öncü isimlerinin iktidar kadrosundan koparak yeni siyasi yapılanmalara yönelişi etkisiz ve sonuçsuz kalacak girişimler gibi görünmüyor. Bunun sebebi iktidar partisinin son yıllarda izlediği politikalar neticesinde artık tek başına seçim kazanmasını imkânsız hale getirecek ölçüde yaşadığı kan kaybı. 

Bir zamanlar kendi başına yüzde 50 civarında oy alabilen AK Parti’nin 2017’deki “Başkanlık Referandumu”ndan beri MHP ittifakı olmadan seçim kazanma şansına sahip olmayışı bu kan kaybının en sarih göstergesi… 

Bunun da arkasında ekonomide, dış politikada, eğitimde, tarımda ve diğer bütün alanlarda tezahür eden “kötü yönetim” pratikleri var tabii. Kötü yönetim pratiklerinin arkasında ise giderek parti yönetimine hâkim hale gelen yeni bir anlayış var… Şahıs merkezli ve dar kadrolu bir siyaset ve yönetim anlayışı… 

***

Gözümüzün önünde ise ehliyet ve liyakate değil itaat ve sadakate göre şekillenen bir kadronun yönettiği devlet tablosu var… Ortak akıl, demokrasi, katılım gibi kavramların virüslü muamelesi gördüğü bir “şahıs partisi” tablosu…

Belki hepsinden önce rasyonaliteden kopuş var. Hatalı politikaların, yanlış kararların, kötü yönetimin üstünü örtmek için bütün olumsuz gelişmelerden -işler yolunda giderken nedense hiç ortada görünmeyen- dış güçlerin, üst aklın vs. sorumlu sayılması var… Muhaliflerin, rakip siyasetçilerin ve hatta kendilerine dostane uyarılarda bulunan aydınların düşman, hain vs. ilan edilip şeytanlaştırılmaya çalışılması var.

367 skandalına tepkiyle yükselen bir kadronun İstanbul seçimlerini iptal ettirme skandalı var. En sadık AK Parti seçmeninin bile yüzünü yere baktıran “çünkü çaldılar” propagandası var… 

Bütün bunların neticesi olarak parti tabanında ortaya çıkan “küskün” seçmene “Tamam, mesajınızı aldım, yanlışlarımı düzelteceğim” demek yerine “Yeni partilere oy verirseniz bu CHP’nin işine yarar” diyerek oy isteme tuhaflığı var… 

***

AK Parti çatısının tabanında oluşan hissiyatı onarabilmek için anlamak zorunda olduğu ama anlamaya ve görmeye bir türlü razı gelmediği gerçeklerdir yeni partilerin asıl kurucusu… 

Yeni partilerin asıl kurucusu, iktidarın bunca zamandır her türlü uyarıya ve ülke yönetiminde ortaya çıkan onca olumsuz sonuçlara rağmen inatla sürdürdüğü “yanlışları devam ettirme siyaseti”dir. 

Yeni partilerin asıl kurucusu, sorunları görmezden gelme, olmazsa dış güçlere havale etme, hamaset ve demagojiyle durumu idare etme siyasetidir. Yeni partilerin asıl kurucusu, içeriden gelen yapıcı eleştirilere karşı “hainler, dolandırıcılar, faiz lobisinin adamları” diyerek tepki veren anlayıştır… Toplumu çok tehlikeli biçimde kutuplaştıran “Bunlar…” retoriğidir. 

Yeni partilerin asıl kurucusu, ehliyet ve liyakat ilkesinin yerine itaat ve sadakat kuralının getirilmesidir. Bu “değişim”e itiraz eden -veya ileriki aşamalarda itiraz edebileceği düşünülen- kişilerin çeşitli yöntemlerle birer birer partiden tasfiye edilmesidir…

Yeni partilerin asıl kurucusu, ortak aklı ve demokratik katılımı esas alan kadro hareketinin yerine inşa edilen şahıs partisi anlayışıdır… 

***

Sonuç olarak, her ne olursa olsun “yeni parti”lerin Türk siyasetinde nasıl bir yere oturacağını kendi çabaları kadar “eski parti”lerin performansı da belirleyecektir. Zira bir siyasi yapının bir diğerinin yerini alabilmesinin iki şartı var: İlkinden ümit kesilmesi, ikincisinin ümit verebilmesi.

YORUMLAR (46)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU MARAŞLI'YA CEVAP
13.03.2020 00:46
Dünya kurulu kuralı din olmuştur. Dinsizlik çağı diye bir zaman dilimi hiç olmamıştır. Asıl maksadın dinsizlik olduğu anlaşılmaktadır. Hem dinsizliği kullanıyorsun hem de kullandırtmaya çalışan bir düşüncenin borazanlığını yapıyorsun.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Maraşlı
12.03.2020 21:00
Parti işlerini boşverin. Yenisi eskisi ne ifade eder. Bakın gençler yaşı geçmiş aklı yerine ihtiraslariyla hareket eden bunaklari da boşverin. Siyasal islamist partiler en az iki üç nesil daha iktidar olamaz. Hatta bu İslamcılar dan bir harekat bile çıkamaz artık. Lütfen güncel saçmalıklara takılmayın. Kendi yolumuzu kendimiz çizelim. Yaşasın dinsizlik çağı, yerin dibine tüm din sahtekarlari.(iyi bir inanç için bize öğretilen tüm inanç tarzlarını bi yıkalım ki kullanilmayalim artık..)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 20:20
15.31 Mürsel, anlaşılan ilk defa aynı konuda aynı fikirdeyiz. Hayırlara vesile olsun... :))
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 20:11
Kimin kime güveneceğini herkes kendisi düşünür ve taktir eder. Çıkar sağlayanları yalama yeri değil burası ... Yazar, bildiğini, gördüğünü, araştırıp incelediğini yazıyor. Yaldızlı davetiyeyle davet etmiyor. İsteyen okur, beyin süzgecinden geçirir, isteyen çamur atar... Ahlakına ve vicdanına kalmış...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Sorgulayıcı
12.03.2020 19:55
Geçmişte "Alternatif yok, mecbur veriyoruz." diyenler büyük bir sınav verecek. Artık 2 alternatif var. Yine kavgayı, efeliği, magandalığı mı seçecekler? Yoksa demokrasiyi, özgürlüğü, adaleti, mutluluk ve huzuru mu seçecekler.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İbrahim kahraman
12.03.2020 19:48
Demokrasinin gücü değişim ve değiştirebilmeden geliyor.siyasi liderler iktidar koltuğunun gücü ve tutkusu ile buna direniyorlar ama hem kendilerine,hem kurumlarına HEmde ülkenin önüne tıkaç oluyorlar...bu yeniler ile Türk demokrasisi nefes alacaktır, inşallah...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
12.03.2020 19:08
Aklı başında olan ve imkanlarını zorlayabilecek gençler için bu ülke artık vakit kaybıdır. Düzen yaratılan imkanlar ile kendini tahkim ederek yerleşecek ve çok yakın olmayan bir gelecekte ise bir sabah, Eski Sovyetler, Yugoslavya, Irak, Suriye günleri gözükecek.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ferhan Birgül
12.03.2020 18:48
Cumhuriyet'ten Enver Aysever Şevket Kazan'ın ruhunu incitmiş. Lütfen yazıya yazıyla yanıt verir mısınız.Lütfen.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 17:22
Bir veya bir kaç yıl sonra tutumunuz nasıl olacak acaba? Merak ediyorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KAFKASYALI
12.03.2020 17:10
Bayağı “dolu” imiş yazarımız ! Türkiye’nin son 5-6 yolda itildiği darboğazları es geçerek herşeyi Ak parti ve Erdoğan’ın yanlışlara yamamaya çalışmak da bir ruh halidir sayın yazar. Resme objektif bakmayı engellediği için de pek güvenilir değildir, bilesiniz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
turgut ertav
12.03.2020 16:45
AKP den kopuş ve yeni partilerin kuruluşu,AKP tabanında yeni arayışların eseri ile olmuştur.Tabanda arayış olursa,yeni oluşumların da olması doğal olur.AKP enkazını kaldıracak bir seçim gerekiyor.Erdoğan a göre yeni oluşum partileri,AKP için ciddi tehlike değil.Bu görüş doğrultusunda erken seçime gitmek isteyebilir.Erdoğan ın seçim stretejisi eskin,in aynısı olacaktır.İstiklali,istikbal,birlik,dirlik masalları yine havada uçuşacaktır.Bunun yanında,partimizi bölüyorlar.AKP,yurtta ve dünyada huzurun kaynağıdır.Biz olmazsak Türkiye de olmaz söylemleri ağır basacaktır.Şimdiden söylemeye başladı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bindal
12.03.2020 15:45
Ha gayret! Reis,ten 0/1-2 oy çalabicekmisiniz .çaldığınız oy kendinizi tanıtmaya değecekmi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
12.03.2020 15:31
"Kendileri seçip vergileriyle besleyip büyüttüklerine tapan milletlerden hiç bir “nane” olmuyor" Bugünkü yorumların taç cümlesi bu cümle.Sıtokolm sendromunun Türk toplumuna bir çeşit uyarlanması.Yani pozitif ifrat şekli...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur
12.03.2020 15:18
Aslında gerçek tam da budur. İşler iyi giderken biz yaptık yaparız, kötü gidince Dış güçler Üst akıl vs. edebiyatı.İktidara kaybettiren şey budur. Ama bunu görmezden gelip etrafın pohpohlaması nedense daha iyi bir çözüm olarak görülür oldu. Ama olan memlekete olacak....
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 14:38
+++ yaşadığınızı bir kaç dakika için bile düşünmüyor musunuz? Sizi yönetenler, sizden çekiniyor ve bir daha seçmeyeceğinizden korkuyorlar mı? Koltuğun rahatlığına kapılmışlar ve sizi “çantada keklik” görüyorlarsa siz nesiniz? Durumunuzun farkındaysanız bunu kaç kişiye anlatıyor ve çözüm yolu arıyorsunuz?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 14:38
Kendileri seçip vergileriyle besleyip büyüttüklerine tapan milletlerden hiç bir “nane” olmuyor. Bir kısmı, Batı’nın sınırlarında yardım dileniyor, bir kısmı da seçip koltuklara oturttuklarından yardım, lütuf bekliyor. Seçip gönderdikleriniz size hizmet mi ediyor, sizi kendilerine kul köle mi yapıyorlar? Size yardım etmeleri için rica minnet mi ediyorsunuz, görevlerini yapmaya davet mi ediyorsunuz? Sizde gerçek demokrasi ve korkmadan çekinmeden hakkınızı arayacağınız ve kararlarına güveneceğiniz bir yargı sistemi var mı? Yargıtay başkanı dahi bu sistemden şikayet ediyorsa nerede ...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 14:20
+++ yine vatandaşın bizzat kendisi. Kavga gürültüyle, umutsuz yaşamaktansa her birimizin mutlu olacağı bir toplumsal düzeni oluşturacak olan, farklılıklara saygı duyan bir veya daha çok siyasi partiyle çok sesli ancak uyum içinde çalışan bir meclistir. Artık herkes dersini yeterince almış olmalı...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 14:20
Sn yazar, olan biteni ve yaşadıklarımızı gördükçe okudukça araştırdıkça duyduğu acıya katlanamayıp kaçıp gidip her şeyden uzak kalmak istiyor insan. Diğer bir ihtimal de görmezden gelmek ya da vatandaş olarak üzerimize düşeni, hakkımızı aramayı, siyasete verdiğimiz yetkilerin farkında olarak yetkilerin kötüye kullanılıp kullanılmadığını araştırıp ona göre bir düşünce ve hareket tarzı geliştirme yolunda yerimizden kıpırdamamızın, demokrasiye ve çoksesliliğe katkı yapmamızın şart olduğudur. Bizi, yani vatandaşı kurtaracak, huzur ve refah içinde yaşamanın çözümünü bulacaklar aslında ...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 14:09
Ağılda oğlak doğsa ovada otu biter derler. Vatandaş otu bitirir, yeter ki oğlak doğsun. Ağır kazan geç kaynarmış... Geç olsun da güç olmasın... Her ses duyulsun ve sesine karşılık bulsun. Milletimiz kendisine neyin deva olacağını bilir... Millete güvenmek lazım...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 14:08
Kimse Ak Partiyi tek başına kurmadı. Onlarca, yüzlerce insan ve akıl vardı. Ayrılanlardan hiç biri “kandırıldık, Allah bizi affetsin” demedi, mazereti Allah’ın üzerine atmadı. Çok uğraşıp çok çaba sarf ettiler. Demek ki başaramayıp ayrıldılar. Ayrılana “entrikacı” demek ayıptır. Kim Rus’un eline düştü, kim milletin vergisini heba edip ambalajıyla depolara çürümeye terk etti? Kim onlarca genç evladımızı Suriye’de al bayraklarla karşıladı da kara toprağa verdi? 21. yy akıl, bilgi ve iletişim çağı. Biz bu çağın neresindeyiz?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 12:30
Türkiye'de serbest ve adil seçim ortamı yok. Sonucu beğenilmeyen seçim iptal ediliyor. Seçilmişlerin yerine kayyumlar atanıyor. Medya ağır baskı altında. Babacan'ın parti kurmasını haber yapamadılar. Ahmet Altan, Mümtazer Türköne, Osman Kavala gibi muhalif yazarlar, iş insanları hapiste. Medya gibi iş dünyası, finans dünyası, akademi dünyası da ağır baskı altında. Herkes fişleniyor ve izleniyor. Tam bir polis devleti. İktidar koalisyonu seçim ile iktidarından vaz geçer mi?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 11:59
Mesele kimin iktidarda kalacağı değil ki... Ülkenin sorunlarına çözüm bulacak hükümetleri oluşturacak kişileri yönetime taşımak ve yaptıkları icraatların hesabını sorabilmek. Vekili gerçekten milletin vekili yapabilmek... Bizim vekiller, kendi tabirleriyle “züğürt ağa” olmuş. Parayı ve vekaleti millet veriyor, seçileni de millet seçiyor. Millete hesap veren var mı?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 11:42
20 yıldır iktidar olup hala en büyük parti olan AKP karşısında eziklik sendromu yaşayanlar burada toplanmış.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
12.03.2020 11:40
Siyasetin kendi fıtri mekanizması yine işliyor. Yani özeleştiriyle özünü düzeltmek yerine suçu başkasına atma övgü/ mazeret üretme.Kimse ayranım ekşidir demiyor, bilse de gereğini yapmıyor/ yapamıyor. Çünkü bu mümin için küçük alemindeki/ büyük cihattır.Peygamber dışında pekaz insan muzaffer oldu. Yenipartiler ve sandık umudumuz.Derinlerde! düzgün durursa sıkıntı yok.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bergamalı
12.03.2020 11:27
Üstadbir sayfa hikaye yazmışsın amma ahanda buraya yazıyorum.2980 yılına kadar Akparti iktidarda edecek.Çünki bu millet REİS'e oy veriyor.O gitmiş,bu gitmiş,o ayrılmış bu gelmiş hiç farketmiyor.REİS ne derse O.Allah(C.C.)gecinden versin REİS rahatsızlanır da siyaset yapamayacak hale gelirse kimi işaret ederse bu seçmen onu iş başına getirecek.REİS derseki Berat veya Bilal evelallah millet seçer bakar rahatına.Davutoğlu veya Babacan'ın alacağı oy oranının ahanda buraya yazıyorum.İkisinin toplamı:%1.Vesselam.REİS boş adam değil boş verin siz nutuk atmayı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 11:10
Özgürlük,hak, adalet ,demokrasi denildiğinde tüyleri diken diken olan bunları batının putu sayan bir kitle var bunları islami değerlerden görmüyor kendisi için istediğini başkasına hak görmüyor böyle davranmanın kendisini daha iyi mümin yaptığına ve islama hizmet ettiğine inanıyor
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
NE
12.03.2020 10:46
Çok güzel bir yazı olmuş. Aslında sadece partiler için değil bir çok olay, yeni oluşum ya da başka kavramlar içinde geçerli bir yazı olmuş. Ömrünü tamamlayan herşey için geçerli. Kavramlar, kurallar, kanunlar, inanç sistemleri..... Ya kendi kurallarını bozuyorlar yerine yenilerini getirmeye çalışıyorlar ya da kurallarını yok sayıyorlar. Kuralların, kanunların herkes için eşit uygulandığı bir ülke yerine kişilere özel kurallar ve kanunlar getiriyorlar. Fiili sahtekarlıklar ve yolsuzluklar ya da ihanetleri geçersiz kılacak kurallar getiriyorlar. Sonları da bu oluyor...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Okur
12.03.2020 10:44
AKP’ye MHP’nin desteği olmadaydı çoktan AKP parti çöplüğüne gitmişti fakat gelecek seçimlerde onları MHP de kurtaramayacak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 10:13
Milletten neden korkuyorlar ki? Demokrasi, siyasi partilerin halka hizmet yarışıdır. Yarışa girmek isteyen çıkar milletin önüne, hizmeti nasıl gerçekleştireceğini anlatır, oy ister. Hep böyle olmuştur. Taktir milletindir...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
12.03.2020 09:36
Geçmişte acı bir deneyim olan demokrat parti dönemi maalesef demokrasi deneyiminin başarısız ilk sınavı idi. Bir süre Demokrat partiyi heves ile desteklemiş olan aile büyüklerinden birisine dönemi sorduğumda bana aynen şunu söylemişti “ halkın oyu ile geldikleri gibi halkın oyu ile gitmek istemediler”. Tabi bu maalesef vahim ve acı verici savrulmalara yol açıyor. Hala tipik yapısı, yağma, menfaat, yolsuzluk sarmalında baskıcı olan rejimler bu günde az gelişmiş ülkelerde söz konusu.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 09:20
Akp paranın bedava oldugu donemde Turk ekonomisini,sanayini transforme etmek,borclulugu dusurmek konusunda fırsatı kacırdı.ınsaata yuklendi,siyasi gerekcelerle.Bu tarihi fırsat Turkıyenın eline birdaha gelirmi bilinmez.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Selam
12.03.2020 08:57
Ak partinin bu saatten sonra laf kalabalığı ve demagoji yaparak seçim kazanması çok zor,halk artık bunları yutmuyor. Zaten son İstanbul seçimleri bunu gösteriyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
umutları sömürülen
12.03.2020 08:34
gerçekleri dile getiren ve doğru yurum yapan müellefe teşekkür ederiz. Allah bizleri ve Türk melletinin tamamını hakkı hak bilep hakka iktiba eden batılı batıl bilip ondan içtinap edenlerden kılsın. Allah bu milleti aldatanlardan korusun
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ali Osman
12.03.2020 08:10
Aslında ahlak vicdan sağduyu desek daha doğru hem Davutoğlu hem Babacan büyük iş yaptılar tebrik ederim müslümanlar ahlaklı vicdanlı sağduyuludur diyorlar keşke birleşseler ülke olarak dekan yaşamasak
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yılmaz yılmazoğlu
12.03.2020 07:58
1.demokrasi 2.adalet 3. dürüstlük (malı götürmeme)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ferhan Birgül
12.03.2020 06:55
Son dönemecin taşlı, dikenli ufukları, bizi "Paris'e mi taşıyacak, yoksa Fransız mı kılacak bütün mesele bu mu? 70-72'lı yıllar.İstiklal Harbine sınıf kapatmış Kayseri Lisesinin önündeyiz. Rahmetli Erbakan kürsüde.Yağmur hafiften çiseliyor. Toplamda 50 ya da daha az kişi kulak çevirmiş Hocaya. Mırıltılar, alaycı bakışlar, ilginçtir bayansız bir topluluk var. Ya da ben göremedim.Neyse bir öyküsü var günümüzde. MNP, MSP düzene BAŞKALDIRININ ürünüdür. Hikayesi vardır. Yeni kurulan partiler HİKAYE yazabilecek mi, düzene BAŞKALDIRABİLECEKLER Mİ göreceğiz? Hep birlikte SINAVDAYIZ.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 06:37
Hiç bir parti veya kişi uzun süre iktidarda kalmamalı. Çünkü bu ister istemez yozlaşmayı ve yolsuzluğu getiriyor. Milletimiz istikrarlı bir şekilde iktidarı iki dönemden sonra, ne kadar iyi olursa olsun değiştirmeli, iktidarı nadasa çekmeli. Yorgun iktidarın yapacağı yanlışlar çok fazla oluyor. Değişim için çok geç kalındı, umarız imkansız değildir hala.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
sabır
12.03.2020 05:15
Ak partiye bu öfkeniz nereden geliyor? Bilmiyorum.Öfke ancak kişinin kendisine zarar verir.Siyaset yapacaksanız da zarafetle yap!Ak parti En yakın rakibini 2 ye katlıyor.20 milyon üyesi var.Alacağınız 100 bin oyla rakip olamazsınız.Ak partinin oyu en son anket sonuçlarına göre,%42,2 dir.MHP nin oyu ise 11,2 gözüküyor.Geriye kalan,% 46 oydan Ak parti ve MHP pay almaya devam edecektir.2023 de yeni kurulan partilerin aldıkları oyun toplamı % 3-5 i geçerse çok başarı olmuşlar der alkışlarız.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.03.2020 02:30
Türkiye kritik bir eşiğe gelmiş bulunuyor. Seçimle gelen ve neredeyse 20 yıldır iktidar olan, sonunda tüm bağımsız ve denetleyici kurumları yokeden bir parti demokratik yollardan gitmeyi kabul edecek midir? Muhalefete karşı geliştirilen hain söylemi, seçimleri iptal etmeleri daha kötüsünden de korkmamızı gerektiriyor. Tüm muhalefetin birlik içinde yumuşak bir geçişi sağlaması gerekiyor. Aksi takdirde iktidarın öykündüğü Putin’in Rusya’sına veya türevlerine dönüşmemiz an meselesi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Yolcu uçağında sosyal mesafe kavgası
    20:37
  • Erdoğan, Tebbun ile görüştü
    20:34
  • Vaka sayısı bir kez daha binin altında
    20:26
  • Türkiye'de vaka sayıları neden arttı? İşte güncel durum
    20:25
  • Müzik değişirse dans da değişir, AK Parti de böyle yaptı
    20:04
  • Koronavirüs kısıtlamaları ne zaman sona erecek?
    19:54
  • ABD'de koronadan ölüm vakaları ilk kez 500 altında
    19:54
  • ABD'de ölü sayısı 100 bini geçti
    19:54
  • HES kodu nasıl alınır?
    19:53
  • Koronavirüs salgınını takip edebileceğiniz 6 harita
    19:52
  • İşte 81 ilde seyahat edilebilen izin belgesini almanın yolu
    19:52
  • Sokak sokak koronavirüs yoğunluğu artık uygulamada
    19:52
  • İşte İstanbul'un 39 ilçesinin koronavirüs haritası
    19:51
  • Türkiye'de koronavirüs için en riskli bölgeler belli oldu
    19:50
  • İşte il il koronavirüs vefat ve vaka sayısı
    19:50
YUKARI