9 Ağustos 2020 Pazar
BIST 100
1060.59
%2,53
DOLAR
7,2916
%0,86
EURO
8,5355
%-0,93
ALTIN
477.149
%-0,48
22°/29°
İSTANBUL
Aralıklı bulutlar
25.06.2020  00:58
SON GÜNCELLEME: 
25.06.2020  01:26
‘Yeşil Kemalist düzen’
62
+
-
“Türkiye’nin gündemini Nagehan Alçı mı belirleyecek?” türü bir tepkiyi anlarım.

Ama ortaya konan iddia, olan biten hadiselerin mantığını izah niteliğine büründüğünde gündeme getirilen şeyi görmezden gelemezsiniz. En azından iddia edilen şeyi iktidarın görmezden gelmesi mümkün olmaz.

Nagehan Alçı hadiseyi her ne kadar CHP içinden kimi (Tunç Soyer, Canan Kaftancıoğlu, Özgür Özel gibi) isimlerle bağlantılı olarak seslendiriyor, bu arada Ekrem İmamoğlu’nun da hatırını soruyorsa da, asıl yaptığı iktidarın konumuna ve devlet yönetiminin niteliğine ilişkin tespittir. 

Konu Habertürk’teki bir tartışma ile başladı. Alçı orada söylediklerini Habertürk’ün internet gazetesindeki yazısıyla detaylandırıyor. Özetle söylediği şu: 

-Türkiye’de bir yeşil Kemalist düzen var. Buna Batı’da “Esteblishment” deniyor, bizde “Müesses nizam – Devlet mekanizması” denilebilir. “Kurulu düzen”in eski ifadesi. 

-Bu iktidardan farklı bir şey. AK Parti sistemin çok önemli bir aktörü ama geçmişte kendine karşıt olan devlet aktörleriyle zorunlu bir uzlaşma içinde davranmak durumunda kalıyor.

-Devlet mekanizmasının dindarlarla uzlaştığı bir oluşum söz konusu ve bu Batı’da “Yeşil kemalizm” olarak tanımlanıyor. 

-Nagehan Alçı, bu yapının CHP’den bazı isimleri tehlike olarak gördüğünü ve onları her fırsatta silkelediğini iddia ediyor. Ona göre Tunç Soyer, Canan Kaftancıoğlu gibi isimlerin gündeme taşınması bu yüzden. Mansur Yavaş ise kabul edilebilir konumda. 

Şu ifadeler de o yazıdan: “İktidar zannedilen bazı siyasetçiler ise kimi devlet kurumlarından inanılmaz derecede korkarak yaşıyorlar….. Günümüz Türk siyasetini derinlemesine anlamak isteyenlerin önce bunu kavraması gerekiyor.”

Alçı’nın yazısı ilk planda CHP’li kimi isimlere yönelik “Devlet mekanizmasının uyarısı ya da tehdidinin nakledilmesi” gibi görünse de asıl olarak iktidarın niteliğine yönelik kanaatleri ortaya koyuyor. 

Hani bir “Derin devlet” vardı. Hep sorardık “Derin devlet var mı? Varsa nedir? Kimlerden oluşur? Ordu, MİT neresinde bu yapının? Ak saçlılar diye bir şey var mı?” diye. Ben 18 yıllık iktidarından sonra son zamanlarda “Ak Parti derin devleti ne yaptı? Böyle bir şey varsa Tayyip Erdoğan derin devlete tahammül mü ediyor?” diye sormaya başlamıştım. Devlet Bahçeli ve Doğu Perinçek ile ilişkiler ve Ak Parti’nin girdiği “Güvenlik öncelikle mecra” klasik Ak Parti’den başka bir şeyin devreye girdiğini, artık “Kemalist devlet refleksi” sergilendiğini gösteriyordu. Birkaç kişiye sordum, kimse net tanımlayamıyordu. 

İşte apaçık söyleniyor: Yeşil Kemalist bir yapı var. 

Şu yukarda ifade edilen tespitlerin en başta Tayyip Erdoğan’ı ilgilendirdiği açık. Sonra Ak Parti’nin tüm yapısını ve Ak Parti’ye oy veren tüm insanları.

Sonuç itibariyle “Paralel bir yapı”dan söz ediliyor. Eskiden bir seçimle gelen “Hükümet” ten bir de “Devlet”ten söz edilirdi. “Hükümet böyle düşünüyor ama bakalım Devlet ne düşünüyor” denirdi. Cumhurbaşkanlığı, TSK, Anayasa Mahkemesi, Danıştay vs… büyük harfle “Devlet”in halk iradesi üzerindeki denetim unsurları idi. “Ak Parti bu yapı ile mücadele etti, etti, Cumhurbaşkanlığını, TSK’yı, AYM’yi, düzene soktu, sonunda iktidar oldu” deniyordu. Meğer bir arpa boyu yol mu kat edilmiş? Sonunda “Mekanizma”nın içine mi düşülmüş?

Mekanizma her türlü oyunu bertaraf edip kendi oyununu hâkim kılacak ölçüde usta bir oyuncu mu imiş? 

Buralardan bakıldığında işin sadece Tunç Soyer, Kaftancıoğlu, İmamoğlu “hassasiyeti”nden ibaret olmadığını görmek tabiidir. 

Onlarla ilgili hassasiyetin bile sandıkla, seçimle, millet iradesi ile doğrudan bağlantılı olduğunu, sonuçta “Devlet mekanizması”nın millet iradesi ile sorunlu olduğunu düşünmek gerekiyor. 

Tabii o yapının nerelerde hangi örgütsel mekanizma halinde bulunduğunu, diyelim Tayyip Erdoğan’a nasıl nüfuz ettiğini, neyi nasıl düzelttiğini, o yapının “Türkiye’nin çıkarı” denen şeyi nasıl okuduğunu, hep doğruyu nasıl yaptığını, doğru yapmadığında onu kimin tashih ettiğini, o yapıya başka nüfuzlar olduğunda bunun nasıl süzüldüğünü anlamak da gerekiyor. 

Tabii “Yok böyle bir şey” demek de mümkün. “Tüm yorumlar boş” demek de. “İktidar her şeye hakim” demek de. “Derin yapı her şeye hakim olsa milletin eğilimlerini de doğru okur” demek de. “Reis bugüne kadar bir çok çevre ile ilişki kurdu, onların güçünden istifade ederek tehlike odaklarını tasfiye etti, Derin – Merin her ne ise onlarla ilişkisi varsa bile bu da önceki paralel yapılar gibi vakti zamanı gelince tasfiye edilecektir” gibi sür-reel bakmak da…

Tartışmayı görmezden gelmek mümkün değil. Bakalım daha kimler katılacak tartışmaya?   

YORUMLAR (62)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mustafa Erhan
28.06.2020 12:52
Güzel bir yazı. Derin devleti iyi anlatmışsınız. AKP nin her yerde yetkisi yok. Mesela, milli eğitimde.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
26.06.2020 00:33
Böyle bir zamanda iyi ki Erdoğan var.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
22:51
25.06.2020 23:53
Kafiri ancak Allah bilir. Gunahsiz insanlari katledenlerde Allah korkusu yoktur. Sizin gibi dusunmeyeni siz kafir olarak biliyorsaniz yaniliyorsunuzdur. Sizin vatan sevginiz varsa diger insanlarinda vatan sevgisi vardir. Insan vatanini sevebilir ama Sizin irkinizdan olmayani dusman gorurseniz butun dunya milletleri dusmaniniz olarak gormek zorunda kalirsiniz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 23:48
Tarlasinda calisan gunahsiz insan nasil vatan kastediyor? Gunahsiz insanlari katledenler vatan hainidirler.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 23:46
Bahcesinde cakisirken iha veya siha tarafindan oldurulen gunahsiz insanlarin katilleri kim olursa olsun Allah tarafindan cezalandirilacak. Katilleri ve gunahsiz olan insanlari katleden ve sozde vatan millet ve sakarya palavralari atanlar ve katillerin katliamlarinida destekleyenlerde aynen katiller ve katliam silahlarini uretenler gibi gunah isliyorlar. Gunahsiz insanlar ile teroristleri ihalar ve sihalar birbirinden ayirt edemezler. Iha ve siha fabrikalarinin sahipleride bu katliamda musterektirler.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
20.21
25.06.2020 22:51
Vatana kast eden kafirleri öldürenden Allah hesap soracak diyorsun... Aklın yerinde mi?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
25.06.2020 22:40
Teröristler ve teröristleri destekleyenler iki dünyada da hesap verecek. İha, siha bilmeyiz. Masum insanlara dokunulamaz.Terörizm insanlık suçudur. Irak'ta bu canilerin hesabi görülmektedir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Yesil Kemalistler obur dunyada hesap verecekler
25.06.2020 20:21
Yas 65 i geciyor. Rahmetli dedem ve babam T.C nin kurulis yillarinda devletin millete yaptiklari zulmu aglayarak anlatiyorlardi bizlere. Bizlerde dogacak torunlarimiza dindar kesimin bizlere yaptiklari zulmu anlatacagiz. Bugun haberlerde okudum irakta ihalar ve sihalar arabada hareket halinde bulunanlari olduruyor. Bu iha ve siha lari ureten aile ayni zamanda Turkiyede camiler yapiyor. Allah bu dunyada olmasa bile obur dunyadan bu insanlari olduren silahlari ureten kisileri affetmeyecektir, ki Bunlar ne kadar cami yapsalarda onlari Allah cezalandiracaktir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İzan, İman, İlan
25.06.2020 20:11
Her kim kime güveniyor, kimden himmet umuyor,Kimden umuyor, bekliyor ve kime sığınıyorsa sığınabilir! Hakiki iman sahipleri için Allah diyor ki: ' Allah size yetmez mi?' Vallahi yeter billahi yeter. Tuzak kuran kursun, çalan çalsın, yalanlar arşa varsın! samimiyetle sadakatla ve hiç hesapsız, 'Benim Rabbim,Allahım Hepsinin hesabını görmeye yeter diyebilirmisin, ey inandım diyen müslüman?'
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Iktidari/erdoganí aklama ideolojisi
25.06.2020 19:02
Bunlar hicbir analitik degeri olmayan spekulatif formulasyonlar. Turkiye her alanda acikca geriliyor. Bunun en buyuk sorumlusu Erdogan, devletide keyfine gore organize etti. Iktidarin tabani eriyor. Iktidar cevrelerinin tek umudu Erdogani masumlastirip secilme kapasitesini korumak. Yesil Kemalizm gibi tanimlamalar Erdogani asan derin gucler cagristirdigi icin koruyucu fonksiyonu var. Bati'da boyle deniyor eki, kabullendirebilmek icin. Alci profesyonel bir gazeteci degil. Kendini abdurrahman celebi zannederek kamuoyunu manipule edecegini zanneden, iktidar icin ideoloji ureten bir memur...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Kari
25.06.2020 15:34
İktidar yeni müttefikleriyle papaz olup onları da tasfiye etmek istiyor. Seçmene yeni bir hikaye satmak gerekir. Eskisinin gazı bitti. Peki bu kavga niçin ve nereye kadar? Kişisel bekalar iktidara bağlı hale geldiyse kavga bitmez. Hukuk ve emniyetin olmadığı bir toplumun tipik halleri. İktidar aşiretlerin temsilcileri eliyle yürütülür. Bunlar yukarıda birbirlerine komplo kurarlar falan filan...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
25.06.2020 14:39
İpin ucu cübbeli Ahmed hocanın HT konuşmasında var " Çok yakın bir hacıabinin oğlu derin devlette çalışıyor.Onunla konuşurum.Burda vatan millet sevgisini her şeyden önde tutan insanlar var namazlı ülkücü Atatürkçü solcu vb.Ne var bunda?Atatürk'e niye karşı çıkarlar ki? Buhari okuttu, tefsir yazdırdı, meal yazdırdı.. Darülhikmet üyesiA.Haydar efendi, niye yıllarca İnegöl'ün köyünde saklandı, M Zahid Kotku yıllarca Bursa'nın dağ köyünde gizlendi.Ayasofya içki sofrasında kapatıldı, 86 yıldır niye açılamıyor, anıttürbeye milli eğitim mekanizmasıyla milyonlarca genç sevkediliyor ey cübbeli..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 14:23
Devlet bu tüm tarlaları sürer. Ne sandınız. Göktürklerden beri sizi vatansız ve devletsiz bırakmayan o yapı 3 tane imamhatipli ile mi yol yürüyor. Cumhuriyet kurulduğunda Mustafa Kemal Paşa liderliğinde ilerliyorlardı şimdi de Reisin arkasındalar. Kime destek çıkarlarsa onun önü açılır. Taç giyen baş akıllanır
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 14:06
Hacı Murata bakıyor ve hayret ediyorum. Bazıları kendilerini halkın yerine koyup fikir ileri sürüyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
PARA-LEL YAPILAR
25.06.2020 13:56
Para-lel yapı hep var. Devlet Erk mücadelesinde 'para', rant varoldukça olacak!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Perinaz Öztürk
25.06.2020 13:21
Sayın yazar , Biliyormusunuz Türk milleti (Türkiye’de yaşayan )Türkiyeliler kesinlikle aynı kafa yapısında 1.grup: ibadet edip örf adet gelenek çerçevesinde yaşayanlar güya inananlar (istisnalar kaideleri bozmaz). 2.grup:Kemalist “geleneksel yaşayanlar, Türkiye insan hakları mahkemesi gibiler (evrensel insan haklarından bihaberler ) Ortak noktamız :üretimde taklitçilik ,tüketimde bedavacılık .. Saygılar
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 13:04
O kadar Türk Devleti kuruldu,yıkıldı. Cumhurbaşkanlığı forsundaki sembolleşen devletleri kuranlar da Kemalistler miydi.Mustafa Kemal ve Kemalistler yokken bu yapıya ne denirdi ki ?.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 13:03
Ya ne kadar da umutlusun bu reisten sayın yazar. Senin yanında yapılan bu hukuksuzluklara hiç mi anlamı yok. Vicdan nerede. Demirtaşı mahkeme kararına rağmen içeride tutan zihniyet derin devlet mi yoksa bizzatihi reisin kendisi mi. Benim aklımla alay ediyorsun. İlker Başbuğa dava açın diyen kim. Reis mi yoksa derin devlet mi. Kör olmadığını biliyorum. Ama yapılan hukuksuzlukları lütfen hukileştirmeye veya basit hataya bağlı suçmuş gibi gösterme
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Hüseyin Şenel
25.06.2020 13:02
Sn. N. Alçı’nın pikselinin artırarak çektiği fotoğraf,değeri anlaşılamamış en az 70 yıllık,eski bir fotoğraftır. Bu karpuz,yeşil Kemalist,kripto,trol vs. fotoğraflarının konunun anlaşılabilmesi,netleşmesi için başka açılardan da çekilmesi gerektiğini düşünüyor,CHP’nin Temmuz ayı içinde yapacağı Kurultay’ın Ülkemize hayırlar getirmesini ve Sn. Kılıçdaroğlu’na seçimlerinde başarılar diliyorum..Bir kadın Yazarımızın,bizlere gösterildiği kadar bildiğimiz,(bilmemiz mümkün mü? O zaman sorun kalmaz dı) konuyu cesaretle dillendirmesini, “faydalı” tartışma başlatma çabasını da tebrik ediyorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 13:00
O kadar Türk Devleti kuruldu,yıkıldı. Cumhurbaşkanlığı forsundaki sembolleşen devletleri kuranlar da Kemalistler miydi.Mustafa Kemal ve Kemalistler yokken bu yapıya ne denirdi ki ?.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
25.06.2020 12:39
Dediğiniz devlet kılıktan kılığa renkten renge girer. Böylece var olur. Gün olur kuşun yanında cılız kurt olur, gün olur sahtekar dincinin yanında koltuk değneği olur. Duruma göre saatini 17.25e kurar sabitler. Şartlar değişsin kızıl kemaliste de kucak açar. Mutasyona ugrayan virüs gibi her bünyeye yapışır kendi DNA sini zerk eder. siz anladınız onu...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Erkan Doğan
25.06.2020 12:20
SAYIN HACI MURAT ARTIK CHP ZİHNİYETİ DİYE TEK BAŞINA BAĞIRAMAZSIN.ARTIK BİR AKP VE MHP ZİHNİYETİ VAR.BİR ZAMAN SONRA DA CHPNİN BİR TÜRLÜ ÜSTÜNDEN ATAMADIĞI BU LEKEYİ BUNDAN SONRA SİZ ATAMAYACAKSINIZ.ÇÜNKÜ 1930 YILLARININ CHPSİNİN YAPTIKLARININ AYNINI BU MİLLETE BU ÇAĞDA AKP DENEN BU İLLET PARTİ YAPMAYA BAŞLADI.MİLLET MİLLET BİZ MİLLET DEĞİLMİYİZ.MİLLET BİR SİZMİSİNİZ.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 12:11
veballi işler bunlar...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
HACI MURAT
25.06.2020 12:02
CHP bir zihniyeti temsil eder,CHP içindeki kişilerin şu veya bu şahıs olmasının bir önemi yoktur bence.Ve bu zihniyet oldum olası halkla ters düşmüş,halkın önüne sürekli bir barikat gibi gerilmiştir.Halkın sevinci bu zihniyeti üzmüş,üzüntüsü ise sevindirmiştir.Bunun böyle olduğunu Ahmet Taşgetiren benden iyi bilir. Eşref Edip'in CHP tek parti dönemini anlattığı Kara Kitap'ını ve benzerlerini biz okuduğumuz gibi eminim ki sayın Taşgetiren de muhakkak okudu.Ayrıca 1970'li yıllardan bu yana CHP zihniyetinin devlet içindeki uzantılarının halka ne güçlükler çıkardığını hepimiz yaşayarak gördük.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Heyula
25.06.2020 11:35
Rahmetli Haydar hoca geldi aklıma ona da önce amerikancı, mason, rusyacı denirken enson yeşil kemalist denmişti. Buna göre merhumun fikirleri baştan beri iktidardaymışta haberimiz yokmuş hehehe. Alçıyı birileri harekete geçirmiş bu kesin, bakalım ne çıkacak bu tartışmalardan. Son olarak derini sığı devletler ne yaparsa yapsın Hz Ali gibi haktan hukuktan ayrılmasın, yoksa tağutlaşmış olur...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 11:25
Ülkem için, insanımız için, geleceğimiz için... Renkleri bir kenar bırakalalım çocuklarımız resim yapsın.... Dünya renklensin..... Biz yetişkinler doğruluk, şeffaflıklık, adil adelet, iyilik, güzellikleri renklendirelim.... Karınca misali... Kurumlar, kurullar, komisyonlar, imza atanlar, parmak kaldıranlar yasalara, yönetmeliklere, yönergelere uygun olarak çalışsın yeter. Önce insan.... Parayı enflasyon yer, bitirir... Ama insanlık yaşar.... Bir lisan bir insan diyoruz ama insanlarımızın kıymetini bilmiyoruz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ali İsmail
25.06.2020 11:24
Demokrasinin düşmanları darbeciler tek tipçiler otoriter çoğunluk güzel bir kitap olur
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Yeşilden rahatsız olmak...
25.06.2020 11:24
Yeşil, mecazi Müslüman demek. Kemalist ise hepimize malum. Taşgetiren gibiler azılı Kemalist CHP siyasetini desteklerken, Yeşil Kemalistlere karşı çıkıyor. Demek sıkıntı Kemalist olmak değil.... Bu kafalar oldum olası Yeşilden rahatsızdır...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Kasım Özdemir
25.06.2020 11:20
Sayın Taşgetiren hocam yazınız karakış buzu, yaz güneşi gibi etkisini gösteren bir gerçek... 15 Temmuz'da ak parti genel merkezine asılan dev atatürk posteriyle aşikar edilmiş oldu. Yeşil kemalizm... Yol varsa budur ancak bilmiyorum başka yol.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
3.06
25.06.2020 11:03
Muhteşem bir yorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
PALMETİN
25.06.2020 11:02
EN ZOR ZAMANDA,EN OLMADIK YERDE ve insanların ihtiyaç duyduğu, olmazsa olmaz ve toplumun topyekün helak edileceği bir zamanda salgın tedbirlerini kaldırmak iyi niyetin bir ürünü değil,işte sayın yazarın bahsettiği derin odaklar da onlardır.BİZ MÜSLÜMANLAR çok çok safız.Gelene ağam,gidene paşam,iki de dindar hacı hoca(aslında profesyonel münafıklık bu kadar basit değil)edebiyatı yaptın mı al sana iktidar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yavuz
25.06.2020 11:01
Bu kadar uzun ve yorucu sorulara gerek yoktu sayın yazar.Şuan ülkeyi elinde oynatan Perinçek'e bakarak bazı şeyleri çözebilirdiniz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 10:28
Var olduğu iddia edilen “Yeşil Kemalistler” engel oluyor, yoksa hükümet özgürlük ve demokrasi konusunda harikalar yaratacak, ekonomi uçacaktı mı demek isteniyor? Madem öyle daha dün Baro başkanlarının Ankara’ya girmesi ve Anıtkabir’e gitmesi neden engellendi? Yeşil Kemalistler böyle bir şeye neden karşı çıksın?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 10:20
Ahmet bey farkındamısınız siz son halinizle kemalizme en büyük katkıyı sağlıyorsunuz sizin ki yeşil mi kırmızı mı bilmem ama kol kola girdikleriniz,hızmet ettikleriniz kemalstler ,bunca yıldan sonra son durak burası ,ne yaparsınız rabbim akıl vermiş tercih kişinin, malum kimi sever kimle birlikte olursanız onunla haşrolunursunuz
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ali
25.06.2020 10:16
Bahçeli, Perinçekgiller, Feyzioğlu bugün neden canhıraş her uygulamasında hükümetten daha hevesli çünkü 28 şubat tüm hızıyla devam ediyor bir bakın son 5 yılda yapılan dindar kıyımı cumhuriyetin herhangi bir döneminde yapılabilmiş mi. Bunu en iyi kim yapardı yine kendine müslümanım diyenler olay bu
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
selim
25.06.2020 09:54
ortada kuyu yandan geç yani gerçekler var ama ya bana dokunursa ne gerek var geniş geniş daireler çizerek gerçeğe yaklaşmaya çalışıyor herkes yıllarca Müslümanın mücadele ettiği putculuğu şimdi bu aralar hekerkese sevimli gelmeye başladı allah cc Müslümanların yardımcısı olsun gerçek iman sahibi etsin inşallah
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Erkan Doğan
25.06.2020 09:20
Sayın Taşgetiren Kemalizim uydurma bir kavram.Mustafa Kemal kendiside kemalistmiydi.Olay şu 19.yüzyıl milli devletlerin ortaya çıkış süreci. İmparatorluk çağı insanları tebaa yani mal sistem ile bağları sacede hukukun boşluğunu dolduran güce dayalı koruma içgüdüsü.Devlet öyle değil tinsel tarafı var.Size ait bir ülke ve toprak.Üstünde hak iddia ediyorsunuz.Üyesi olduğunuz bir ulus var.İster ister istemez size ait ülkenin size ait değerleri ortaya çıkıyor.islamcılık ümmet Sosyalizm sınıf bilinci ile bu düzeni kemiriyor.Ondan sonrası çatışma.Derin devlet dediğiniz budur.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
kan dı rı lı yo ruz
25.06.2020 09:13
suna inanıyorum ki tüm dünya insanlarının belki de binde 999 u kandırılıyoruz. demokrasi nispeten batıda var ama görünen devletlerin bir de görünmeyen derinleri her yerde var. oy verdiğini sanıyor insanlar ama verilen oy bile SEÇİLMİŞLER için veriliyor. bu şekilde iş başına getirilenler dahi hemen derinlerle temasa geçiyor.ve buna hep bir bahaneleri oluyor. zavallı alt kesimdeki insanlar da ideolojilerle kamplaştırılmış ve kendi ideolojisinin hakim olması için uğraştırılıyor ve takım taraftarlığı gibi anlamsızca bir tarafgirlik duygusu içinde TECEVÜZE UĞRATILANLARINA aşık aptal konumuna düşüyo
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İtici
25.06.2020 09:05
Bi omurganız olsun, önemsenmeyince hemen “derin devlettti yeşil Kemalistti’ yapıştırın. Siz kimsiniz?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muzaffer ŞAHİN
25.06.2020 08:13
Ne ala memleket. Biri kuyuya taş atsın, bütün herkesin o taşı çıkarmaya çalışmasını istesin. Başka işiniz yokmu. Hepmi cambaza bakacağız . Makaracıyı yeşil kemalistlermi büyükelçi yaptı. Milli güreşçimizi yeşil kemalistlermi banka yöneticisi yaptı. Siz insanları aptal mı sanıyorsunuz. Güç ve yetki sahipleri yanlış işler yapamazlar mı. Yanlış işler yapınca yetkileri millet tarafından geri alınamaz mı. Yanlış işlerin her daim başka bir faili icat edilmek zorunda mı. Yanlış işlerin sahibi bellidir. Ortak aramak ahlaki değildir. Ne yani doğru yapılan her ne varsa sahibi belli, yanlış konsorsiyumun
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 08:08
çözüm gayet kolay önce birinci dünya mağlübiyetiyle gelen esaretin devam ediyor olması sonra cumhuriyeti kuranların koydukları kuralları denetleyenlerin varlığı
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Osman Ezgü
25.06.2020 07:17
Yeşil Kemalizmleşmedi idare sadece dünyayla dengeli yürümek için mücadeke ediyor tabii hatalar yapılıyor ancak iyi şeylerin yüzdelerinin çokluğunu görmemek abesle muktebes olur bu arada yabancı sermaye kaçıyormuş kıskançlıklarından emin olun, sevgilerimle derimki biraz daha dayan Türkiyem...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
25.06.2020 03:06
Ne Atatürk manevi kişiliği ile ne de Mustafa Kemal ismi ile birlikte düşünülecek bir kemalizm yoktur. Nedense bu uydurma tanımı liberalmiş gibi liberaller pek sever! Gençlik yıllarında hevesle öğrenilmiş, sonra saçma olduğu anlaşılmış dogmaların peşinden sağa sola savrularak, bir öyle bir böyle tavırlar sergileyerek, dün destek vererek fetö iltisaklı demokrasicilik oynayıp bugün hicap duymadan ortalarda gezenlerin değerlendirmelerini mi dikkate alacağız? Hadi canım!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
sabır
25.06.2020 02:55
HT ün sahibi devletle iş yapan bir sanayici,bence yolunda gitmeyen işleri var.Uzun zamandır muhalif yayın yapıyorlar.İstedikleri bir şey olduğu açık.Bunu yapmazsan ha gibi bir şey.Ben soda madeni ile ilgili olduğunu zannediyorum.Nagehan hanım kim ki böyle sözlerine itibar edilsin.Faili meçhul lar yok.Genel kurmay başkanı,milli savunma bakanının arkasında yürüyor.Güzel bir görüntü veriyorlar uyumlu çalışıyorlar.Mit başkanı,genel kurmay başkanı ile yan yana,özlenen Türkiye bu işte fitneci lere burada yer yok.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
25.06.2020 02:54
Tipik saklanma terimi olarak kullanılan kemalizm diye bir şey yoktur. Tek belirleyici özelliği akıl ve bilim olan modernleşmeci bir anlayıştan söz edilebilir. Gelişmeyle baş edememiş toplumların, ergen hevesli güya entellektüellerin pek sevdiği bu yetersizliği örtme çabası artık çok da matah değil. Hukukun hakkın bu kadar keyfileştiği bir yerde bırakın derinini devletten bahsetmek bile mümkün değil! Cehalet dünya sorunu ve nüfus artışındaki oranları da yüksek. Yeni dünya sistemden katkılarından çok daha büyük talebi olan vasat toplulukların sorunları ile yüzleşiyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Orhun
25.06.2020 02:36
Senin yazıyı değilde,asabi muhalifin yorumunu beğendim sayın taşgetiren,güzel özetlemiş herşeyi ve aleni izliyoruz bizde,,bence sen biraz fransız kalmışın olaya:)))
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 02:28
Sayın yazar,her insanın bir hayat hikayesi var.Hayatın akışı içinde dün söylediklerine bugün yanlış demesi hakkı.Yeşil Kemalist uydurmayası hiçte gerçekçi bir kavram değil.zaten bu kavramı gündeme getiren kişi “bana içi yeşil,dışı kırmızı”derlerdi.Tüm hayat hikayesi ne yeşil, nede kırmızı ile yakından uzaktan ilişkisi yoktur.Rüzgar nereden eserse,nerede mama varsa oraya koşmuştur.Almanyada en garip ve yoksul insanları koruma yerine,ispiyon etmiştir.Türkiyede aydın,demokrat müslüman vardır.Yeşil Kemalist ise üçkağıtçıların bir uydurmasıdır.Rüzgar nereden eser onu beklerler.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.06.2020 01:39
Ne boş bir yazi
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
istanbuloglu
25.06.2020 01:35
Belkide Reis Bu kemalistler bizi kandırdı deyip işin içinden sıyrılmaya çalışacak????😂😂😂😂
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Asabi Muhalif
25.06.2020 01:28
Anlamiyorum. Sizin kafaniz neden bu kadar karisik? Her devletin bir de 'derin devleti' vardir. Cunku devletler her seyi kanunlara uygun olarak yapmazlar. Kanun disi yaptiklarini askeri ve sivil istihbarat, cemaat, mafia ve benzeri ceteler araciligiyla yaparlar. Bu anlamda Turkiye bir istisna degildir. Ama kimi devletler bunu usturuplu yapar, belli etmez, kimi devletler de -Turkiye gibi- ayan beyan yapar. Hangi parti iktidara gelirse gelsin bu degismez. Yeni gelen hemen duruma uyum saglar. Bu is bu kadar basittir. Artik anlayin lutfen. Ayip oluyor. Yormayin bizi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Korona tedavisi gören yaşlı hastayı terk ettiler
    03:12
  • Resmi toplantı AK Parti İl Başkanlığında yapıldı
    03:12
  • Milleti seviyorsan damadını görevden al
    03:11
  • Kontrolsüz tatil!
    03:11
  • Cumhur ittifakının içine girmeyiz
    03:10
  • Sakarya'da abi-kardeş dehşet saçtı
    03:10
  • Yüzde 51 için yola çıkıyorum
    03:09
  • Hakaret nedeniyle istifa eden işçiye çifte tazminat
    03:09
  • Bu bir deprem mi yoksa dünyanın sonu mu?
    03:08
  • 60 kişiye bulaştı, 7 kişi öldü
    02:55
  • Gösteri hakkını destekliyoruz
    02:48
  • Göstericiler bakanlık binasını bastı
    02:45
  • Mardin'de kısmi sokağa çıkma yasağı kararı
    02:23
  • Rektör hakkında soruşturma başlatıldı
    02:16
  • Türkiye’nin UNESCO hat dosyasına İran’dan itiraz
    02:07
YUKARI