13 Ağustos 2020 Perşembe
BIST 100
1114.18
%0,37
DOLAR
7,3345
%-0,09
EURO
8,6582
%0,12
ALTIN
455.949
%0,86
21°/30°
İSTANBUL
Güneşli
13.06.2020  00:52
SON GÜNCELLEME: 
13.06.2020  02:48
‘Eski AK Parti’ ve ‘yeni AK Parti’
74
+
-
18 yıllık AK Parti iktidarlarının bütün bu süreç boyunca koruduğu ve sürdürdüğü özellikleri kadar artık terk ettiği bazı özellikleri de var.

Keza sonradan kazandığı yeni özellikler de. Bütün bunlar yan yana konulduğunda neredeyse iki farklı kimlik ortaya çıkıyor. Tabiri caizse, “eski AK Parti” ile “yeni AK Parti”. Yeni derken iktidar partisinde bugün egemen durumda olan siyaset anlayışının ve yönetme tarzının geçmiştekinden farkını kastediyorum.  

AK Parti iktidarlarına egemen olan siyaset anlayışının ve yönetme tarzının dönüşümü bir anda olmadı. Ancak belirli kırılma anları bu dönüşümün seyrini güçlendirici etki yaptı. Veya belirli eğilimlerin hayata geçirilmesine fırsat oluşturdu. Bu bağlamda Gezi Parkı olaylarını “ilk kırılma noktası” olarak görmek mümkün.  

Ama daha önceki yıllara uzanan -ve başka bir vesileyle de bu sütunda paylaştığım- bir kronolojisi var bu sürecin: AK Parti’nin kurulup iktidara geldiği ilk günlerde en yetkili ağızlardan topluma verilen mesaj “ideolojik gömleklerin çıkarılmış olduğu, kimsenin dışlanmayacağı, kimsenin ötekileştirilmeyeceği, vaktiyle mütedeyyin insanların başına gelenlerin başkalarına yaşatılmayacağı” şeklindeydi… Ancak “eski Türkiye”nin egemenlerinin sivil siyasete karşı antidemokratik tutumları iktidar partisinde de bir dönüşümü tetikleyecekti. 2007’deki cumhurbaşkanlığı seçiminde sergilenen haksızlıklar, 367 rezaleti ve e-muhtıra olayı toplumun geniş kesiminin öfke ve tepkisine yol açarak iktidar partisi açısından bir seçim başarısına dönüştükten sonra AK Parti’nin ılımlı siyaset dili değişmeye başladı. Ardından -sonradan anlaşılacağı üzere- devlet kurumları içindeki Fetullahçı yapının ön ayak olmasıyla devlet kurumları içindeki başka unsurlara karşı Ergenekon ve Balyoz operasyonları/yargılamaları başladı. Sonradan FETÖ adını alacak olan “cemaat”in buradaki rolü de kamuoyunda tartışılmaya başlandı. (Aynı zamanda “kurunun yanında yaşın da yakıldığı” eleştirilerini ilk dile getirdiğimiz süreçti bu. Ama ne yazık ki bu ilk son olmadı.)

Sonraki aşamada ise yargı sistemi içindeki oligarşik yapının tasfiyesini vadeden -ancak yine sonradan anlaşılacağı üzere bu yapının yerine Fetullahçıların yerleşmesine yol açan- 2010 referandumuyla birlikte siyasetteki karşıtlıkların toplumsal bir kutuplaşmaya evrilmesinin yolu açıldı. Bu süreçte yeni bir dil tam anlamıyla egemen oldu iktidar partisine. Kutuplaştırıcı bir dil. Kendi taraftar kitlesini birtakım iç ve dış tehditlere, hatta içeride “düşman” bir kitleye karşı konsolide etmeyi siyaset stratejisi olarak benimseyen bir anlayış.

Benimsenen yeni yönetim üslubunun habercisi de “konuşma üslubu” oldu. Sözgelimi “hiç kimseyi ötekileştirmeyeceğiz” retoriğinin yerini “çatlasanız da patlasanız da...” lafları, “80 milyonun kardeşliği” veya “Biz kavga için değil hizmet için varız” kalıplarının yerini “Bunlar...” retoriği aldı. Türk toplumu ilk defa ülkeyi yönetenlerin ağzından içki içenleri, mini etek giyenleri vs. alenen aşağılayan sözler duyuyordu.

Gezi olayları bu süreçte ortaya çıktı ve bu yeni siyasi tutum çerçevesinde yönetildi. Şunu da söylemek lazım ki gidişatın vahametini fark edenler eleştiri ve uyarılarını belirli kanallardan dile getiriyorlardı. Kimileri siyaset kürsüsünden kimileri gazete köşelerinden. Özellikle olayların henüz çığırından çıkmamış olduğu ilk günlerde toplumsal barışın korunması için meselenin sebep-sonuç ilişkisi içinde değerlendirilmesi ve polisiye müdahaleyle değil, siyasi yaklaşımla oradaki kalabalığın evlerine gönderilmesi gerektiğini söylüyorduk. Ama bu tür uyarılara -o günlerde sebebi anlaşılmaz biçimde- kulak asılmadı. Sonuç olarak Taksim Meydanı’nda biriken kitlesel huzursuzluk marjinal örgütlerin işin içine zevkle karıştığı bir tür isyan hareketine dönüştü.

Böylece toplumdaki bir fay hattı yeniden harekete geçirildi… Muhafazakâr kesimin hatırı sayılır bir bölümünde Gezi Parkı eylemleri marjinal sol militanların görüntüleriyle veya yakılıp yıkılan araçlar vs. ile zihinlere kazınan kötü bir hatıra olmakla kalmadı, dindar insanların varlığına tehdit oluşturan “düşman” bir gücün simgesine dönüştü…

Bu süreçte dikkat çeken noktalardan biri de AK Parti’nin kuruluş aşamasında “eşitler içinde birinci” diye tarif edilebilecek bir role sahip olan genel başkanın özellikle 2007 sürecinde kızışan “mücadeleci siyaset” ortamı içinde giderek kişisel karizmasıyla birlikte parti üzerindeki otoritesini artırmasıydı. Siyasetin ürettiği bir sorunu polisiye değil politik adımların çözebileceğini düşünen dava arkadaşlarını “bu kavgada kendisini yalnız bırakmakla” itham eden Erdoğan’ın tabanın desteğini alarak AK Parti’ye tam olarak egemen olmasında Gezi Parkı olayları kırılma anı işlevi gördü demek hiç yanlış olmaz. Başlangıçta “eşitler içinde birinci” durumundaki genel başkan artık “tek adam” haline gelmişti. 

Büyük ölçüde bu süreçte tahkim edilen güç sayesinde 17-25 Aralık sürecinden itibaren FETÖ’ye karşı verilen mücadele ve nihayet 15 Temmuz darbe girişimi Erdoğan’ın, yalnızca kendi partisi üzerindeki otoritesini değil, devlete hakimiyetini de şimdiye kadar görülmemiş bir ölçüde arttırdı. O kadar ki Türkiye bu süreçte başkanlık sistemine geçti ve bugüne kadar gelindi. 

Gezi Parkı’nda izlenen siyaset bu bakımdan bir kırılma anından ziyade bir milat olarak kabul edilebilir. Ama elbette bugüne kadar gelen sürecin ustalıkla yönetilen ve yönlendirilen başka kırılma noktaları da var… Onları ayrıca değerlendirmek lazım.
 

YORUMLAR (74)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
14.07.2020 21:09
Ayasofya dinci faşist duyguları kabartabilir
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Politik Genç
14.06.2020 21:45
22.26 Allah razı olsun, teşekkür ederim.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
17.35'e
13.06.2020 23:54
F Tip Trol değilsen yazımı tekrar oku.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
13.06.2020 22:26
politik gencin yorumundan sonra birçok kişi tabir yerindeyse günah çıkarma hücresine girmek zorunda olduğunu hissetmeli ve daha fazlasını yapmalı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mehmet
13.06.2020 22:02
Evet ak parti değişti, peki siz, CHP zihniyetini sığınan siz, HDP üzerinden demokrasi nutukları atan siz, kimse bende cumhurbaşkanına yönelik kötü bir söz duymayacak diyen adamı savunan siz.... Siz öyle bir döndünüz ki Dünya bile hızınıza yetişemedi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muhtefi.
13.06.2020 21:05
Ne yapsın Ak parti. Şöyle bir soylem var 2.Mahmut Padisah olmadan once ,eğer Padisah olursam şunu yapacagim,bunu yapacağım, bunu düzelteceğim,şunları bozacağım gibi Etrafına söylenmiş Isyanla Öldürülen 3.Selim den sonra.Talih ona Saltanati nasip etmiş ve sonrasi Yapamadım çoğu düşündüklerimi demiştir.!.Hatta Gavur Padisah lakabi Takmışlardır.:) Sarik yerine Fes vb yenlikler getirdigi icin.Ak partide öyledir.Başardığı Cook sey vardir.ama itle,kopuklada (isid,feto,pkk vd ) uğraşmıştır.Kolay degil bunlar.Yeni gelebilecek Partilerede kolay degil.Sopa ve Ekmek Adaletle olmali..Sopasizda huzur olmz
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Politik Genç
13.06.2020 20:05
+önemli değil midir? Bence son derece önemlidir. Ucundan azıcık eleştirilecek konumda mıdır henüz Ak Parti. Sizin için aşılmaz konularda sizin gibi düşünüp aşırıya kaçsa bile o dönem için işinize geldiğinden mi sustunuz? Kalem oynatmak çok kıymetlidir ama temele inip öze dönersem sizin için hatalar zincirinin tamamlanması mı gerekliydi? Yazılarınızdan birinde bu zincirin tamamlanmasını niye beklediniz? Bu zincire ilk halkayı ne zaman koydunuz gibi okur soru yorumlarına da cevap verecek bir başyazar olduğunuzu tahmin ve temenni ediyorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 19:54
+ zorunda kalmak yaşadığım en ümit verici his değil. Hele ki o biri kendisinden yardım istenense çok daha özenli olunur. Kendisinden destek istenen kişiye “iş başvurusuna gelmiş personel adayı” muamelesi hiç mi hiç yapılmaz. Ayıptır. “Vasat” aranılıyorsa o başka... Benim çocukluğumda kibrit kutularının içinde hep vasati kırk çöp olduğu yazardı ama kırkbirinciyi ara ki bulasın... Medeniyet kurmak isteyen önce kendisi MEDENİ davranır, eşitlik bile yok, nerde kaldı demokrasiyi kurmak ve yaşatmak. Ümidim kırıldı... Hem de çok...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 19:54
Bir de kimin ne zaman “öteki” olacağı hiç belli olmuyor. Beriki iken bir bakmışsınız “öteki” oluvermişsiniz... Hiç öngörülebilir bir durum değil bu “öteki” şu sıralar... Konuyla çok alakası olmasa da bügün bir toplantıya gittim, kendimi hem öteki hem de basbayağı sıradan, öylesine değersiz biri öylesine kötü hissettim ki ne söylesem bilemedim. Yuvarlak sözlerle yetinmek en iyisi dedim... Asgari nezaket kurallarından biri belki de en önemlisidir, birine adını soran kendi adını ve görevini de söyler. Tanımak isteyen önce kendisini tanıtır. “Biz adam olmayız’ı her gün biraz daha idrak etmek...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Politik Genç
13.06.2020 19:53
Analiz yazınız bilmeyen ve fark etmeyenler için güzel ama temelde şunu sormak gerek size. Akp 2007'de mi bozulmaya başladı, 2010'da mı ya da ne zaman? Sizi eleştirmeye iten durumlar biriktiğinde mi eleştirebildiniz, elinizden tutan mı vardı 2007-2010 ya da x bir tarihte. Bu seneye kadar bu derece ömrü boyunca muhalefet etmemiş insanlar ordusuna dönen Karar gazetecilerinin özellikle bazılarının bizleri aydınlatma becerisi çok yüksek. İşimize geleni yazdığından değil doğruları apaçık ortaya koyduğundan bu sözüm. Ancak başyazar olsanız da sizi ilk 3 sıraya koyamam. Analiz ederken fikriyat +
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 18:38
Durmak yok, yoksulluğa devam.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 18:35
RTÜK Başkanı da Halkbank Yönetim Kurulu’na atanmış. Ayakkabı kutularını araştıracak herhalde medyacı olarak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 18:31
Aslanın biri dergi dağıtan çakala çakal demiş, leş kargası da bunu beğenmemiş.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
09.56 ve 11.30 için
13.06.2020 17:35
sizin milli görüş ile hiç bir ilişkiniz olmadığına inanıyorum.şayet o konuda birazcık bilginiz olsaydı yeni akp nin milli görüş çzgisinde olduğu hezeyanında bulunmaz.bulunamazdınız.akp nin ne dün nede bugün uzaktan yakından milli görüş ile bir alakası yoktur,böyle bir yakıştırma o görüş için zuldür.“İslamın Son 10 Asırdaki En Büyük Düşmanı” yazısında şayet yakın zamandaki şahıslardan fetö ve ona her istediklerini verenler yoksa o yazı yanlıştır,eksiktir.ama onlar o dergide olsaydı zaten mecliste dağıtmazlardı herhalde.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 16:37
2011 yılına kadar çok umutluydum dindar insanların farklı dürüst olduğuna inanmıştım Artık hiçbir dini parti ve gruba itibar etmiyorum Laikliğin önemi ve lüzumu su götürmez hakikat haline geldi
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
a.lideri
13.06.2020 16:17
Erdoğan a birisi Taskism meydanının eski ve yani halini göstersin....Meydan beton yığını olmuş....tam bir ucube...Ucube neymeişl götrmek isyeteyen taksime baksın...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 15:03
Eski ve yeni Akp var ve birbirinden farklı.Eski Akp yi AP,DYP,DSP,ANAP,Doğru olmuyan Yol partileri ortaya çıkardı ve arkalarında hiçbir iz bırakmadan tarihin çöplüğüne gittiler.Vatandaşlar uzun zaman Akp nin yeni birşey olduğuna inandı.Tek adam ve tek parti sistemine geçildiğinde de gerçek yüzleri ortaya çıktı.Soygun,yağmada eski hırsızları aratmadılar.Şimdi umut bir başka bahara kaldı.Akılları,mantıkları ve vicdanları olsa kendiliğinden çekip giderler.80milyonluk bir ülkeyi yönetmeleri artık mümkün değil.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
13.06.2020 14:50
bazı trol yandaş oksijen eksikli beyinler demişler ki yazara, biraz daha zorlarsan chp ağzıyla muhalefet etmiş olursun. Yok canikom yok öyle değil. Yazar yerinde duruyor, doğruya doğru yanlışa yanlış diyor. Doğrular chp söylemi ile örtüşüyorsa doğru tam olarak tasdiklenmiş demektir. İktidar kendini dev aynasında gördükçe gücünü yitirecektir. Bu kadar haksız muamelenin hesabı olacaktır. Bu kadar kul hakkı yemenin bir vebali olacaktır. korkmayın. hesabınız dünyada olsun, öteki tarafa kalmasın. Hala tövbe edip gaspettiğiniz hakları geri verebilirsiniz. Acınız hafifler belki !
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
cumhur
13.06.2020 14:34
On küsur yıl akp.ye oy verdim.Ta ki söylediklerinin ayrı yaptıklarının ayrı olduğunu anlayıncaya kadar.Genel başkanın hatipliğne diyecek yok!Fakat lafla peynir gemisi yürümüyor.icraat tam tersi...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
hamza akyol
13.06.2020 14:26
eski ak parti de yalan söylüyordu yenisi de yalan söylüyor. aralarındaki tek ve önemli fark, eskiden doğru söyleyenlere çok fazla müdahale edilmiyordu. şimdiki ak partide ise hiçkimsenin, hiçbir konuda doğru söylemesi mümkün değil. "Allah kaç?" diye sorun, "1" derken bile zorlanırlar çünkü doğru söylemek yasaktır, yasssaah!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
13.06.2020 14:03
' dün dündür, bugün bugündür' S.Demirel
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 13:10
Masum insanları kardeşim deyip yanına çağırıp onları siyasi emellerine alet edip kullandıktan sonra terör damgası vuran zihniyeti geç tanıdım ama şimdi şükrediyorum ki zulüm yapan güruhtan uzağım.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
13.06.2020 13:08
Gezi Fetö oyunu derken bir şahsı manevi olan iktidar kasıldı öfkelendi kavga havasına girdi ve yol değiştirdi.Bu bir sapak yoldu.Gidiş o gidiş. Hepsi tamam da Türkiye'de siyasetin oturduğu zemin niye aşırı zelzeleli?İdealojik dayatma ve darbelerin oluşturduğu bu depremli zemini sosyol psikolog, sosyal siyasetçi üniversite çalışanları niye ele almaktan korkuyor?.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
tt
13.06.2020 12:44
"Yüzde elliyi evinde zor tutuyorum" verilmiş bir kararın, gizli ajandanın ifşasıydı. Cin şişeden çıktı ve o gün bugündür sular durulmadı. Olaylar olaylar olaylar...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İbrahim Erdloğan
13.06.2020 12:42
"Kurunun yanında yaşın da yakıldığı" dönemler hep olagelmiştir. Halen de olmakta olduğu gibi!.. Bana göre, meselenin ilgimizi çekebilecek bir yönü şudur: Bir zamanların "yaş" olanlarını ayıklayıp yanmamalarını sağlamaya çalışırken "kuru" olanları gözlerden kaçırmak veya es geçmek!.. Yani "yaş" olanların yanmalarını sağlayacak durumdaki, hatta toplum katmanlarını bile yakacak derecede "kuru" ve yanabilecek kıvama gelmiş olan elamanlara ne olduğudur... Onlar artık günümüzdeki "yaş" konumundakileri yakacak kudrete bile erişmiş mahfillerde midirler?.. Yoksa zaten görevleri her dönemde bu muydu!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
11.30
13.06.2020 12:29
Çakalın biri dergi dağıtan birine çakal demiş...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
başkaıs konuşur akp yapar
13.06.2020 11:35
binali ulşatırma bakanı iken hızlandırılmış tren yaptık diye yanında da RTE nin kafasında konduktör şapkası düdük üfleyip trenleri yola çıkardılar iki kazada yüzden fazla insna ölmedi mi?Binali sonra başbakan oldu...arkasından hemen her ay kazalar odu dün de olmuş:Malatya'da yük trenleri çarpıştı: 1 ölü, 3 yaralı
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
yeni türkiye
13.06.2020 11:30
Meclis’te dağıtılan dergide, İnönü ve Ecevit hedef alındı Meclis’te, “İslamın Son 10 Asırdaki En Büyük Düşmanı” başlığını taşıyan, “Gerçek Hayat” adlı bir dergi dağıtıldı. Dergideki yazılarda başta İsmet İnönü, Bülent Ecevit, Süleyman Demirel ile, birçok ünlü iş insanı, asker ve sivil isim “Mason” olarak tanıtıldı. dergi İhlas Yayınları tarafından basıldı. Dergiye Varlık Fonu'na bağlı Borsa İstanbul'un reklam verdiği de görüldü. CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, ‘'Çakal'ın biri Meclis'in içinde çuval çuval dergi dağıtıyor. Ne Ecevit'i bırakmışlar ne Demirel'i. Utanç verici, iğrenç bir yayın'
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
13.06.2020 11:17
05,16 yorumcusu kısa özet geçmiş. Yoruma göre bu kadar zayıf ve karaktersiz bir yönetime niye oy versin insanlar. Gerçekler yeni mi fark edildi. Bundan sonraki seçimde AKP yüzde 10 altı olacak. Görünen köy kılavuz istemez. Dinin üzerine çıkıp siyaset meydanında koşturanların, insanları din ile kandıranların, dinin içini boşaltanların, dinden insanları soğutanların Rabbim bin bir cezasını versin inşallah.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 11:16
Zozo denilen troll..Karar gazteniz hadi herşeyi bırak Fazilet durağını bile yazamadı..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
samilhas
13.06.2020 11:16
Yeni AK ile eski AK'ın dünya durdukca değişmeyen üç özelliği 1- Her yol kullanılarak paraya ulaşmak öncelikle dini eğer para vermezsen imam şeyh hoca hacıya cehennem yolu açık ama ne hikmettir bilinmez bu yaşıma geldim cenneti satın almak için şeyhin hocanın hacının tek kuruş verdiğini görmedim istedikleri sahip olmakiçin her yolu deneikleri en önmemli şey para alırlar amazırnık vermezler 2- Güç sözde cennet yolu açmak için iktidar güç isterler elde ettiklerinde iktidar gücünden sonuna kadar faydalanırlar mercedes saray uçak tarlaları 3- Cennetin anahtarı onların cebindedir
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
13.06.2020 11:13
İki twit atmıştık da bizi de engelledi bu kuşun adamları diye ağlayanlar.... bankanın önünden geçti diye içeriye tıkılan onbinlerce insana niye hain muamelesi yaptınız. Aranızda en saf karaktere sahip olan binlerce insanı görevinden aldınız, eziyet ettiniz. Sırf bir topluluğa sempati duydu diye ki muhtemelen siz de yanaşmaydınız bu ara, haksız yere sorgusuzca hain damgası yiyen o kadar masum insan için niye sesiniz çıkmadı. Gerçek suçluları bulmak yerine güçsüz insanları mahvettiniz.Allah'ın adaleti hepimizin üzerine dağıtılsın inşallah.O zaman hakikati görelim bakalım.Ağlamayın bu köşelerde.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Toplu İğne
13.06.2020 11:07
Cemaat destekli umut veren eski AK Parti ve kendisine destek veren yüzbinleri hain ilan etmiş yeni AKP farkını güzel özetlemişsiniz. Geriye kalanlar gerçek yüzlerini de ifşa etti, gerçek emellerinin ulusalcılar ile cemaat mensuplarını birbirine kırdırıp meydanı almak ve halife olmakmış, Atatürk'ü tasviye etmekmiş. Rabbim nasip etmedi bu Emevi kalıntılarına. Şerde de hayır vardır diyorlar ya, bu işin sonunda uzun bir süre bunların esamesini görmeyeceğiz inşallah.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mehmet
13.06.2020 11:06
Sadece etkin olanlar değişti.Feto etkindi ama 2014 ten sonra perinçek devreye girdi.Perincek devleti ordu,polis ve vatan partisi yönetiyor dedi ama soruşturma yok.Hergun tv kanallarında boy gösteriyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 10:37
İlk bahar da agaçlar önce çiçek açar, sonra yaprakları yeşillik olan ağaçlar, yazın meyve verir, insanlar kazanır, mutlu olur, son baharda yaprakları dökülür. Kışın tekrar uyur, kendini yeniler. Güzel çiçekler, meyveler, yapraklar yeni umut olur. Bunlar olmazsa ziraatçı çağrılır. Tedavi edilir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Okur
13.06.2020 10:17
Sayın yazar partiyi eski yeni diye ayırdetmeye çalışıyorsunuz fakat beyhude, zira eski ile yeni arsında muhalefete karşı söylem farkı var, yönetim açısında hiçbir fark yok,eskiden fetö açik destek veriyordu şimdi ise mhp nin Devlet bahçeli destek veriyor.Ben şahsen neye üzülüyorum, İslam dinine gelecek gayrı müslimleri,insanları ürkütmedi
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ZoZo
13.06.2020 10:11
oooo tivitırı kapanna ak troller buraya doluşmuş :)))) Karar'ın kapısı herkese açık meraklanmayın burada kendinizi istediğiniz gibi ifade edebilirsiniz. Belki birkaç farklı görüş okur bakarsınız özgür düşüncenin kıymetini anlarsınız.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 10:10
Sadece iki paylaşım yapmıştım tweeterde.Takip ettiklerim 5 büyük siyasi partinin lideriydi.Sadece 3 tanede takipçim vardı.Yalnızca iki paylaşımım vardı.Biri İsrail diğeri Feto ile ilgili.Geçeni gün sayfam gitti.Açıklama sonra geldi.Bir çok arkadaşım da aynı akıbete uğramış.Neymiş trollmüşüz.Kriterler ise çok komik.Şimdi siz ve avaneniz bu durum karşısında sessiz kalırsanız bugüne kadar AKP ile ilgili bütün eleştirileriniz boşa çıkmış denektir.Şerefiniz yok demektir.Feto pkk vs ile kolkolasınız demektir.Elinize onurlu davranma fırsatı çıktı.Şimdi görelim tutarlılığınızı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 09:58
Yazıyı okurken ve sonra yorumlarken, "şu noktalarda yanlış düşünüyorsun, öyle değil şöyle ya da şu noktalarda çok haklısınız, şu bilgilerden ötürü" okur kalitesine ne zaman ulaşabiliriz acaba. Adam o kadar yazmış, ya tamamen yandaş ya da tamamen muhalif yorumlar. Yazık! Bu kalitesizliği çocuklarımıza miras bırakmamalıyız.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Sıkıntı galiba Milli Görüş gömleği...
13.06.2020 09:56
Eski AKP ile yeni AKP arasındaki en bariz fark Milli Görüş gömleğidir... Eski AKP Milli Görüş gömleğini çıkardık iddiası ile kuruldu. Yeni AKP ise Milli Görüş çizgisinde yürüyor. Bir taraftan Erbakan'ı yüceltenler, diğer taraftan eski AKP'yi özlüyor. Bu ne iş?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Murat Yakin
13.06.2020 09:52
AKP artik bir "istibdat rejimi" haline geldi. Cok uzun bir ömrü kaldigini düsünmüyorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 09:28
İktidar için "Güç" birliğine ihtiyaç duyulan dönem ile ihtiyaç duyulmayan dönem olarak analiz etmekte fayda var. Güç'ün hissedildiği dönem nisap sayısı ve c.başkanlığı seçimi ile AKP kapatma davasının kazasız belasız atlatılması ve gücün tek elde toplanmasıdır. Gezi davası vb. olaylar içsel kırılmaların yaşandığı, bizin bene döndüğü dönemlerdir. Zaten demokrasi kültürü partilerimizde olmayan bir şey olduğu için söylem de boşa çıktı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İBRAHİM ÖZBEKLİ
13.06.2020 09:19
Dervişe BAŞKALAŞIM demişler.Derviş:"Su birikintilerinde balık yavruları gibi kuruklu,yüzgeçli yaratıklar.Sonra önden arkadan çıkan ayaklar ve sonunda kurbağa..Ak Parti..AKP..daha ileri gidip ZKP diyenler oldu..korkarım başka şeylere başkalaşır.." demiş.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 08:56
Sayın Kiras , değerlendirmeleriniz hep şu an sürüklendiğiniz yerin zafiyetiyle malul. Zihniniz olayları görmek istediğiniz şekle sokarak size oyun oynuyor. Lütfen siyasi mücadelelere bu kadar angaje olmayın. Biraz geri çekilip oradan baksanız , yazar kimliğinize vermiş olduğunuz zararı da belki görmüş olursunuz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
MEHMET
13.06.2020 08:41
Bence milat, Gezi değil 2011 seçimidir. Yani kalfalığın bitip ustalıgın başladığı yer. 2011 seçimi öncesi AKP, içinde muhafazakar, liberal, sosyal demokrat, cemaat vs.. bulunan parti içi bir koalisyondu. 2011 bu parti içi koalisyonun bozulduğu ve kürtlerle ittifak arayışının başlangıç noktasıdır. Çözüm süreci yeni bir ittifak arayışıdır aslında, ama gerçek bir çözüm süreci asla değildir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Nedim
13.06.2020 08:10
Eskiden sanki çok farklıydı?..Umut tacirliği ve din sömürüsüyle aldılar oyumuzu,bu gün ne oldum delisi oldular..Arşivler yalan söylemez,benim kadar siz de bu azgınlığın/yolsuzlugun vebalinini tasıyorsunuz...Şimdi yenisine yer açmak için el birliğiyle bir süredir karşıyız öyle mi?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
YOKLUK İMTİHANINDAN GEÇENLER VARLIK İMTİHANINDAN KALDILAR
13.06.2020 07:54
Ağır derslerden sınıfta kaldılar. Devlet-Servet-Şehvet veya Kasa-Masa-Nisa
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ARPALAR ORAĞA GELDİ Mİ?
13.06.2020 07:45
Hamza Yerlikaya yı severiz ve takdir ederiz. Fakat milli güreşçimizin ekonomi ve bankacılık konusunda bir eğitimi ve yetkinliği var mı merak ederiz? Banka yönetim kurulu üyeliğine atanması dolayısıyla.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Düşenin dostu
13.06.2020 07:12
Düşenin dostu olmazmış dostlar. Akp de bugün maalesef en yalnız ve en desteksiz günlerine geldi. Kendisini sorgulama ihtiyacı da hissetmiyor. Akıntıya kapılmış şelaleden aşağı doğru yuvarlanıyor. Sorsanız uçan kaçan bizden sorulur diyecekler. Ama öyle olmadığını kendileri de biliyorlar. Kurdukları korku imparatorluğunun altında ezilip gidecekler. Artık bunlar topal ördek ve konuşmak da zaman kaybı. Yeni siyaseti konuşalım geçelim bunları.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Pragmatik düşüş
13.06.2020 07:05
Akp iktidardan gidince asıl o zaman seyreyleyin gümbürtüyü. Ne siyasi ayaklar çıkacak ne hesaplar sorulacak. Akp pragmatik olacağım derken sürekli yalpaladı, zikzak yaptı. Tek adam iktidarını sağlamlaştırırken de hem kendini hem ülkeyi tamamıyla kırılgan bir hale getirdi. İçerde ve dışarda bir tane dost ve destek bırakmadı. Yola çıktığı herkesi yolda bıraktı, kendi adamları dahil. Şimdi Soylu, Kurtulmuş, Perinçek, Öcalan gibi dünün azgın muhaliflerinin elinde oyuncak oldu. İdeolojik gömleği çıkardı ama bir tane ilkesi de kalmadı. Böyle olmamalıydı. Sadece yazık diyebiliyoruz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi
    01:49
  • Yüz yüze eğitime bir ay erteleme
    01:31
  • Zil 21 Eylül'de çalacak
    01:31
  • 'Futbol erkek oyunu mudur?' sorusuna sert yanıt!
    01:03
  • Türkiye'ye Doğu Akdeniz tehdidi
    23:50
  • İki oyuncusunda virüs çıkan takım hükmen elendi
    23:48
  • Okulların açılış tarihi değişti! Eğitim uzaktan mı, normal mi olacak?
    23:42
  • Konuşma yaparken hipotansiyon nöbeti geçirdi
    23:42
  • Korona 'aile içinde' yayılıyor
    23:42
  • CHP'den 'İnce' hamle!
    23:34
  • Ankara Emniyet Müdürlüğünde görev değişikliği
    22:58
  • Maddi hasar 15 milyar doları aştı
    22:50
  • Füzeler her an ateşlenebilir!
    22:50
  • Hakkari'de 3 terörist etkisiz hale getirildi
    22:25
  • Enes Ünal Getafe'ye transfer oldu
    22:13
YUKARI