Back To Top
Allah korusun!

Allah korusun!

 - Son Güncelleme: 10.02.2019 Pazar 08:51
- A +

İstanbul depremi için “Allah korusun” demekten başka neyimiz var?

Kartal’daki üç katı kaçak, 8 katlı binanın çöküşü gelecek olan şeyin ne kadar korkunç sonuçlar doğuracağını o kadar net ortaya koyuyor ki, insanlar olarak, devlet olarak, dehşetli bir ürküntü yaşamamak elde değil.

Üç katı kaçak, ama belli ki alttaki 5 kat da her an yıkılmaya hazır bir durumdaymış.

Bir bakın İstanbul’a ne kadar kaçak yapı var, ne kadar eskilerin ifadesiyle mail-i inhidam (yıkılmaya hazır) yapı var.

“Bir depremde yüzde 70’i yıkılır İstanbul’un” deniyor.

Allah korusun, Allah korusun, Allah korusun!

İşin enkaz kaldırma ve kurtarma faslına gelince Kartal’daki olay, deprem halinde ortaya çıkacak fecaati gözler önüne seriyor.

Bir tek bina. Etraftaki bütün yollar açık. Her türlü iş makinasını getirme, kullanma imkanı var. Hastaneler açık,  ambulanslar hazır, kurtarma ekipleri seferber olmuş durumda. Bakanlar enkaz mahallinde.

Ne oluyor?

17 cansız beden çıkıyor bu binadan...

45 saat sonra bir kişi canlı kurtarılıyor.

Yaralı olsa bile canlı kurtarılanlar kurtarma faaliyetindeki başarıyı gösteriyor, cansız bedenler ise hep içimizde “Daha erken ulaşılabilseydi kurtarılabilerler miydi?” sorusunu doğuruyor.

Ama görülüyor ki yüksek katlı bir tek bina yıkılmış olsa bile, enkaz altında kalanları kurtarmak öyle şipşak gerçekleşemiyor.

Bir deprem hali ise, İstanbul’un beşik gibi sallanması ve bu mail-i inhidam (yıkılmaya hazır) milyonlarca yapının yerle bir olması demek.

Böyle bir durumda İstanbul’un ne hale geleceğini düşünmek bile ürkütücü. Bir yangın durumunda itfaiye araçlarının giremediği kimi İstanbul sokaklarında insanların diri diri yandığına tanık olunur.

O sokaklar deprem durumunda ne olur? Hangi sokağa kaç zamanda girilir ve kurtarma ekipleri gelinceye kadar kaç insan hayatını kaybeder? Tasavvuru bile korkunç.

Yol yok, iş makinası getirmek bile günler alıyor. Hastaneler bile yıkılmış.

Nasıl bir şehir olur İstanbul, şöyle herkes gözlerini yumsun ve tasavvur etsin. Dikeyler ne olur, yataylar ne olur, toplanma alanları arayan insanlar nerelere giderler? Ah ki ah!

Bu İstanbul’u hep birlikte oluşturduk. Kaçak yapıları da, çürük yapıları da, yolların araçlarla işgalini de, birilerine rant sağlayan imar değişikliklerini de hep birlikte gerçekleştirdik. Merhum mimar  Turgut Cansever’in ifadesiyle “Günah yarışı” yapıldı hep birlikte. İlk taşı atacak günahsız birisi var mı İstanbul’da, tartışılır.

Bir yerel seçim sürecindeyiz.

Cemil Çiçek “Toptan demokratik tevbe yapmalıyız” der sık sık. Herkes elini vicdanına koymalı ve İstanbul’un bu hâle gelmiş olmasındaki payını görmeli, ondan sonra da “Bugüne kadar bunlar yapıldı, bundan sonra yapılmayacak” diye söz vermeli. İslâm ölçüsünde de tevbe böyle yapılırsa anlamlı çünkü. Günahı bilmek ve bir daha yapmamaya azmü cezmü kasteylemek.

Bir de depremden önce – ki o önceki sürenin ne kadar olduğunu bilmiyoruz, yarın mı, sonraki gün mü?- İstanbul için ne yapabileceğini açıklamalı.

Biliyorum pek çok insanın zihninden “Ne yapılabilir ki!” gibi sorular geçecektir. Devasa bir şehir, plansız oluşumlar, ve milyonlarca insan varlığı...

Ne yapmışız İstanbul’a?

“94 ruhu” söylemi aslında anlamlı. İstanbul’u bir emanet gibi almak, ve medeniyetimizin bu anıt şehrine anıt değerinde katkılar sağlamak.

Keşke bunu başarabilseydik. 24 sene sonra tüm dünyaya farklı bir şehir hizmetinin anıtlaştırdığı örnekler koyabilseydik. Yeni başlıyor gibi olmuyor ne yazık ki. 24 sene önce  diyelim başkalarının bıraktığı tortuyu temizlemek vardı, bugün İstanbul için hangi zor birikim göğüslenecektir?

***

Şu sıralar biber – patlıcan gündemi var. Koca şehrin beslenmesi bile bir şehircilik problemi olarak önümüzde duruyor. 25 yıl önceki tanzim satış yöntemi bile bugünün İstanbul’unda çetin bir problem oluşturuyor.

***

Adapazarı- Gölcük depremlerinde devletin iki ayağı bir pabuca girmişti. Bir İstanbul depreminde devlet ne yapar?

Allah korusun, Allah korusun, Allah korusun.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
takdir-i Ilahi 14 Şubat 2019 12:50
sayin hocam o kardeslerimiz sehit olmuslar, hatta bakan bey hazretleri keske bana da nasip olsa buyurmus iki damla goz yasi dokerken. buna ne diyeceksiniz?
Erdem 12 Şubat 2019 14:43
iki ihtimal var; Ya kader deyip "hâşâ" suçu Allah'a atmaya yeltenirler. Ya da bu deprem normal değil küresel güçlerin oyunu derler.
H.Cömert 11 Şubat 2019 18:19
İmar barışıyla insanları adeta ateşe attıla,çürük binaların üzerine kat atmalar devam ediyorlar,seçim dolasıyla devletin hiç bir birimi çalışmıyor ne açıdır degilmi?ölen ölsün, kalan sağlar bizimdir.Sırça köşklerde garibanlar oturmuyor.
Halil 10 Şubat 2019 19:40
Yahu yorumcular çok uzun yazmayın ne olur, okuyamıyoruz.Bir de yazarın işlediği konunun dışına çıkmayınız. İlgisiz şeyler yazıyor bazıları..
Denizci Alperen 10 Şubat 2019 17:30
sayın karar gazetesi yetkilileri yorumlarımızın son kısımları çıkmıyor kalan kısım 50 60 harf gibi belirtildiği halde yorumlar kırpılıyor lütfen buna çözüm bulun örneğin toplam harf 600 ise 550'ye düşürün belki sorun çözülür
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 17:18
Beton kafalar zaten bitmiş olan istanbulu tamamen bitirdi. Neymiş istanbulu mahvetmişiz 20 yıldır bu şehri kim idare ediyordu.şehremini kimdi. Dikey mimari Yazarın dediği gibi Allah korusun secdeye gelirse ne olacak bu milletin hali. Esenyurt bölgesi çin seddi gibi. Toplanma bölgesi hak getire hemen hemen hiç yok. 30 40 katlı binalar dipdibe. Binalar sağlam peki ya zemin. Dere yatağına yapılan binalar. Netice de arz talep meselesi Sen halk olarak depremi düşünmeyip bu sefer tası binalarında yüzbinlerce tl verip ev alırsan sonuç bu oluyor. Yer sarsılırsa su
E.K 10 Şubat 2019 17:09
Allah'in kurali belli. Once deveni saglam kaziga bagliyacaksin, sonrada Allah'a siginacaksin. Deprem bolgesinde, depreme dayanikli bina yapacaksin. Nokta. Yapmiyorsan Allah niye korusun ki?Bir kac gun once para ve oy ugruna imar affi yaptilar. Yikilan binadan ders cikaracaklarmis..! 1999 depreminden ne ders cikardiniz? Imarsiz yapilara af getirerek insanlari bilerek olume terk etmiyormusunuz? Kurallara uygun, imarli bina yapanlari cezalandirmiyor musunuz? Niye rantcilara af, durustlere ceza?
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 17:02
Saadet partisinin penguen reklamı çok güzel değilmi iyi seyirler vs siz de beğeneceksiniz
murat kandemir 10 Şubat 2019 16:42
Sozunu ettigimiz belediye ankara altindag belediyesi baskanda veysel tiryaki.sayin cumhurbaskanimin sozundeki samimiyeti olcmek haddimize degil.ammavelakin bu adam yenimahalleden ak parti adayi.simdi kucuk daglari ben yarattim diye kibirdolu bu zat hangi basarisindan tekrar aday gosterildi, , altindagda ak parti den fazla oy aldim dedi diye mi, kulliyede gelse farketmez ozguveninden dolayimi, ben hukuk mukuk tanimam ben ne diyorsam odur dedigi icin mi, yoksa sen kendini buyuksehire hazirlamistin ama olmadi bunanlayetin mi ddendi.bu gunun acisi, dünün hazzinin anisidir.
11 kişinin ölüp 2000 kişinin yaralandığı yüzlerce göstericinin sakat kaldığı örnek demokrasi hukuk adalet ülkesi AB FRANSAsında gözü çıkan sarı yelekli liderden sonra bir gostericinin de kolu bilekten kopmuş..fransada halk gosteri yapmaktan korkuyor.diktatorluk var.trump kesinlikle sari yeleklilerin liderini gecici baskan atamali
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 21:19
12
Ölen kisilerin hicbiri polis sidetiyle ölmediler ya trafik kazasi yada kalpkirizi sonucu öldüler,eli kopan kisi yerde gaz bombasi alirken eli kopuyor.Fransa'dan Karar okurlarina duyrulur.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 22:10
3
21:19 yalanini sevsinler yasli kadini gazla sonra polis oldurmedi.cogunu direk polis oldurdu.sakatladi.adamlari biraksalar rahatca protesto edeler ya.gaz bombasi at sonra niye tuttu.eli koptu.
murat kandemir 10 Şubat 2019 15:22
Ahmet bey, biz muslumanlar elin iyisinden kendi kötümüz iyidir diyemeyiz.Kendi kötümüz en kötü dür deriz.Bu hak davasidir leke kabul etmez.Laf vardir-soz vardir-kelam vardir.sizler kelam sahisiniz, bizler haddimizi asip laf soyluyorsak kusura bakmayin.siz Sami Efendiyi gormesenizde Musa Efendiyi ondaki titizligi herkesten fazla gordunuz.Kili kirk yardigini cikani da tekrar hakkin terazisinde tarttigini.sutten cikinca butun kasiklar aktir, onemli olan icinden ciktigin sutu ak birakmaktir der Hz Mevlana.kelam ALLAH in bir mucizesidir, laf olsun torba dolsun diye soylenmez,-miş gibi de
Muhtefi. .. 10 Şubat 2019 14:49
Hırs sadece HIRS..olsun daha cook olsun.Herşeyden,Herkesten Cook olsun.Trafikte vb En uyanık, en Cabuk en hızlı ben olayim.BEN, BEN yine BEN. .Hayatta en kestirme yoldan Yine Ben olayım Ben kazanayım, Sadece Ben olayım.Otobüs vb sırasında En Kurnaz Ben olayım.Ticarette Ben kazanayım sadece Ben,Siyasette Ben iyiyim sadece Ben. Digerleri kim mis. Sadece Ben. Üniversiterde vb Sadece Ben biliyorum. En İYİSİIII BENIMMMM. evet Cennette de Bennn En iyi yerde olacağım. .))..Sonra da ALLAH KORUSUN tabi oldu..inaniryormuyuz. Soralım kendimize !.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 14:22
Tevbe mi ?
Hari Seldon 10 Şubat 2019 14:20
Süper teşvikler ile Anadolu'da İstanbul'a alternatif 3 büyük şehir oluşturulmalı: Kırıkkale, Kayseri, Osmaniye. Tek çözüm bu. Zor ama yapılabilir. Yapılmaz ise bedel çok büyük ve ağır olacak. İstanbul zaten lokasyon olarak kötü bir yer. Büyük şehir olmaya uygun değil.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 14:20
Bu 09.05 AKP fanatiklerin, acayip çalışıyor kafaları.Yahu Yargı AKP'ye bağlı CHP'ye değil.İkincisi öğrenin.Emsal kat talepleri belediye meclisinden geçmeyince,buna Çevre Şehircilik B.lığı karar verir. Komisyonu verirsin talebin geçer.Belediyenin CHP ve AKP fark etmez. Anlaşıldı mı arkadaşlar.İmar Barışı kaçak kat çıkan Plazalar içindi.3 -5 gece kondu için değil.Tıpkı 2/B yasası gibi. Ayakta uyumayın lütfen.Yazarlar dahi bu konu nedir diye değil,dedikodu üzerine makele yazıyor..
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 17:33
6
Binaya kacak katlar akp yokken yapilip oturulup vergisi de tahsil edilmiş. Yargiya kim hakimmiş o zaman.ima basvurusu olmasaydi tamda binayi yikacaktik yahu deseniz bile niye 20 yil beklediniz derler.
murat kandemir 10 Şubat 2019 14:11
Sy.cumhurbaşkanım bilbortlarda:neleri basardiginz onemli degil, birkalp krmissaniz hicbrsey yapmamissinizdir"diyor saatlerce alkisliyorum.1977 de yaplmis tapu almis, kamu arazi isgal etmemis,yan parseli baskan burokratlarina satti, mutht insat ruhsati alamamasi gerekirken defalarca murct ettigimiz halde ruhsat verildi, baskan mutht ve burokratlari icin seferber oldu ev kacak ve ruhsatsizdenilerek encumenden yikim karari ve mafyavari yontemlerle 3 kez elektrk kesme, icinde koah olan baba 2kardesim 9yasinda epilpsi kizim 5 yasindahafizlik ogr oglum 7 tplm.hukukyok kibirvar adm yenimahalleden aday...
Sevgili Yazarımız,Fatih'in emaneti ulu şehrimize:İstanbul'umuza sahip çıkalım merhametle,sevgiyle,yüksek koruma duygusuyla...O mübarek güvercinleri de bu şehrin yurttaşları da rahatça yaşasınlar bu ulu şehirde...Yeşil çoğaltılsın,inşaatçılık yokedilsin bu şehirde.İstanbul Efendiliği hayat bulsun...İstanbul'un fakiri,fukarası,asgari ücretlisi çok zor durumda bu kesim için ulaşım ya parasız olsun ya da çok az bir ücretle...Gökdelen'miş,şuymuş,buymuş nemize gerekti ki...İstanbullular endişesiz yaşamalı bu şehrimizde...
Denizci Alperen 10 Şubat 2019 13:08
marka şehir diyorlar , kapitalist sistemin doğal sonucu olarak marka yani para kazandıran şehirler , new york gibi , kuala lumpur gibi , mekke gibi , dubai gibi oysa şehrin markası olmaz bire densizler şehrin ruhu olur , şehrin felsefesi olur , şehrin hikayesi olur,şehrin estetiği olur , şehirde şehirli olur ,şehir kültürü almış hanımefendi ve beyefendiler olur , çocukluğumuzda beykozda aile büyüklerimizin saraylı hanım dedikleri insanlar vardı bunlar saraylarda aşçılık v.s. işleri yapan hanımlardı amma tam anlamıyla şehir kültürünü özümsemiş hanı
Sevgili Yazarımız,evet çöken bir tek binanın çöküntüsünde olan yaralı ve rahmetlilerimize ulaşmak bile ne kadar zor.İstanbul'un yüzde yetmişi yıkılacak olsa!..Allah korusun... Allah korusun... Allah korusun...Ders alınmışsa,şu boş halde olan askeri arazilere inşaat kondurulmamalı.Beka derdimiz var mı,var...O halde askeri araziler korunmalı,imara kati surette açılmamalı.İstanbul her bakımdan zor bir şehir.En çok da M.Ş.Eygi dert edendir İstanbul'u...Deprem denince İstanbul için nedense talan ve hatta işgal bile telaffuz ediliyor.Ulu şehrimize sahip çıkal
murat kandemir 10 Şubat 2019 12:50
Oturdugumuz ev hicbir kamu arazisini isgal etmedigi halde 3.sahislarin menfaati icin belediyebabaskani seferber oldu. Akp genel m.yerel yon, valilige,icislerine, sehircilik bakanligina, dilekce verdik hepsi dosyali elektigimizi 3 kez kestiler savcilikyoluyla baglattik sikayetci olduk kestiklerini kabul etmediler enson kulliyenin vasitasiyla baskanvekili ile avukatla beraber gorustum bana kulliyedende gelsen bu evi yikacam burda kanun biziz dedi hukun ne dedigi veya ne demedigi onemli degil biz busekilde 24000 ev yiktik kimse bu vatandas gibi bidi bidi etmedi dedi.hala cok basarili edebiyati!
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:57
6
Gecekondu yaparken düşünseydin ya ...
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 12:41
Ruhumuzun gıdası beton, inşaat ama onu bile düzgün yapamıyoruz.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 12:36
Bu beceriksizler 5 gündür bir binanın altında kalanları çıkaramadılar. Acaba 99 depremi gibi bir deprem yaşasa İstanbul vay halimize. İnsanlar depremden değil açlıktan susuzluktan ölür.
metin 10 Şubat 2019 12:35
Kendine müslüman diyen toplumların maalesef en göze çarpan özelliği insana değer vermemek.Bu islama ne kadar uygun ? Allah'ın halifesi olarak eşref'i mahlukat olarak yarattığı insana değer verilmediğini,kazalarda,depremlerde, fetö mücadelesinde,kurunun yanında yaşta yanabilir,ifadesinin rahatlığında, yurt yangınında yanarak ölen yavrucaklar için,kalabalık yaşanan yerlerde olur böyle şeyler açıklamalarında görebiliyoruz.Allah korusun. Ama önce insanın Allah'ın halifesi olduğunu değer vermemiz gerektiğini unutmamamız gerekir.
" Cemil Çiçek “Toptan demokratik tevbe yapmalıyız” der sık sık." diye yazmışsınız.Hâlâ niye yapmamış kendisi ? Cumhurbaşkanlığından tevbe için izin mi almak gerekiyor ? 'Cehrî ' hataların tevbesi 'Hafî ' mi yapılıyor yoksa? Ahmet Bey ! Buyrun öncülük edin,Cemil Bey'i sütunlarınıza misafir edin,alenî seyyiatların tevbesini orada 'cehrî ' olarak yapsın. Böylece 'cumhur cemaat' cehrî tevbe kampanyası başlamış olsun... (Cemil Bey, 'Hafî ve şahsî ' seyyiatların tevbesini 'hafî ' olarak yapmış olabilir. )
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 12:29
İstanbul'un bu günkü keşmekeşinden, kaotik yapısından, çarpık yapılaşmasından öncelikle ve en başta Akp sorumludur...Daha hangi yüzle şunu yapacağız bunu yapacağız diye milletten yeniden görev istiyorlar????
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:59
14
Siz Dalan, Sözen zamanlarında Haliç kokusu almadınız anlaşılan !
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 14:16
7
istanbula sözenden daha büyük zarar veren olmadı
Ebu Zer 10 Şubat 2019 12:19
Bu aslında özelde insanoğlunun bitmek bilmeyen hırsının, genelde ise yukarıdan aşağıya tüm yönetimin hırs ve suçudur. Göz göre göre ve bilerek hayatı kendimize cehennem ediyoruz. Çok yazık...
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 12:18
İstanbul da daha çok bina yıkılır. Para hırsı herşeyin önüne geçmiş.
HACI MURAT 10 Şubat 2019 12:12
1999 Yılında Marmara depremini yaşadık.Konya'da 2004 yılında 8 katlı bir bina çöktü.Deprem ve yıkılma olayından sonra inşaatlar daha sıkı denetlenmeye başlandı.Çürük binalar daha ziyade eskiden yapılan binalar.Kartal'daki bina 1992 tarihli.Binaların sağlamlık kontrolünü devletten önce içinde oturanlar yaptırmalı,ölecek olan onlar.İstanbul'daki dar sokaklar tarihi semtlerde.Tarihi yapıların yıkılarak sokakların genişletilemesi beklenmemeli.1994'te Erdoğan İstanbul'a vizeden bahsetmişti de kıyamet kopmuştu.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:19
22
Tamam bu bina diyelim tamamen önceki belediyenin suçu, daha bi kaç hafta önceki tren kazası kimin kabahati? Bir kez de hata ettiğinizi kabul edin, zaten sizin tövbe etmeniz yetiyor, hapse girmeden temizlenemeyen diğerleri...
Abdurrahman Serdar 10 Şubat 2019 11:59
KOrkmayın, korkutmayın Deprem, değil İstanbul, Türkiyeye bile hasar veremez. Çünkü Türkiyenin İMARı BARİŞtI. Kaçak kalmadı ki. Bir dostum, "bana, VEFA Semtini bulabilir misin ?" diyordu. Ben de Adliye Sarayını bulacak var mı, bana diyorum. Çünkü Hangi birini bulayım ; o kadar Saray (ve içindekiler) üretildi ki. İstanbul'a ihanet edenler doymuş veya doyurulmuş olmalı ki, artık ihanet etme gereği duyulmuyor. TTK. Tüccar, basiretli Hareket etmeli, diyor. Peki, Devlet adamı nasıl ?.... Her seferinde aldanmamalı, aldatmamalı. Basireti ba
KARAR OKURU fransa 10 Şubat 2019 11:54
Slm .muhterem agbim iyi temnniler dualar eyvallah aci ama maalesf bi gercekte varki yapanin yaninda kar oldugu bi ulkeyiz cezalarn caydiriciligi yok bi bahane bi kilf bi dayi yuvarlaniyoruz kurallari koyanlar rol model olack bnce uzgun olmak yetmez illaki basi cekendn memuruna kadar bunlar uygulanrsa halkda hizaya gelir yoksa bu duzen boyle cok gider fiili dua sonra kavli dua derim ellerinizden operim agbim
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 11:41
Para gelsinde nasıl gelirse gelsin...neden imar barışı kapsamında ruhsatlandırdığınız binalardan depreme dayanıklı olduğuna dair rapor istemiyorsunuz...
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 11:32
24 yıldır İstanbul u yönetmekle övünenler, İstanbul u yine istiyor. 24 yılda ne yaptınız da bu sonra ne yapacaksınız?
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 10:56
"...Bir tek bina. Etraftaki bütün yollar açık. Her türlü iş makinasını getirme, kullanma imkanı var. Hastaneler açık, ambulanslar hazır, kurtarma ekipleri seferber olmuş durumda. Bakanlar enkaz mahallinde. Ne oluyor? ... Ama görülüyor ki yüksek katlı bir tek bina yıkılmış olsa bile, enkaz altında kalanları kurtarmak öyle şipşak gerçekleşemiyor." muş..Gerçek bu iken, siyasette Rahmetli Ecevit ve hükümetine veryansın etmek ne kadar vicdani ve hükümet olmak "Taç giyen baş akıllanır !" sözünü haklı çıkartıyor değil mi? "Adapazarı- Gölcük
Hangi 94 ruhundan bahsediyorsunuz orta ruh muh kalmadı kaldıysa rant ruhu kalmıştır o 0kadar,94 RUHUNDA HASBİLİK VARDI HESABİLİK YOKTU BUNU EN İYİ BİLENLERDENSİNİZ SAYIN AHMET BEY.Şimdi ortayerde böyle bir emare görüyor musunuz?O bodrumlarda,rutubetli ortamlarda,doğru dürüst ısınamayan odacıklarda dünyaya nizam vermeye kalkanların şimdiki bulundukları yerlere bakarsanız O RUHUN esamesini göremezssiniz.Bir de o dönem yaşanan islami hassasiyeti,giyim-kuşamı,diğer gamlığı da hesaba katarsanız günümüzün mücahitlerinin kantarlarının tartabileceğini zan
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 10:53
bir musluman namaz kilmasa oruc tutmasa Allah o kisiyi ister azap eder isterse bagislar, ama bir musluman islam-musluman dusmanlariyla bereber hareket ederse (Fetoculer vb. olusumlar gibi)muslumanlara karsi durursa Allahin bu kisi ve kisilere azap etmesi vacip olur (anladiginizi umuyorum)
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:04
8
Demek artık Allah adına da konuşuyorsunuz.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:20
5
Konumuz kaçak yapılar ve deprem. Herşeyi Fetö ye bağlayınca sorun ortadan kalkmış olmuyor. Hem bu yaptığınız Fetö konusunu sulandırıyor.
KARAR OKURU 38 10 Şubat 2019 14:01
1
Allah’a hiçbir şey vacip olmaz. Allahu Teala hiçbir şeye mecbur değildir. İtikadi bilgisizlik tehlikelidir.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 14:29
0
Kaş yapayım derken göz çıkarmak bu olsa gerek Cenabı Allah ın üzerine vacip olduracak hiçbir güç yoktur bu Allah a şirke götürür
murat kandemir 10 Şubat 2019 10:38
Ahmet bey beka sorunu dogru ...bu secimleri birkez daha bu zihniyet kazanirsa ALLAH rahmet eylesin bu millete cenaze namazina buyrun
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 10:33
Kuran da, Incil de, Tevrat da celiskilerle dolu oldugu icin insanlar dini kendi hayat felsefelerine uydurup sucluluk duygusuna kapilmadan, buyuk haksizliklar, sahtekarliklar, ahlaksizliklar yapabiliyor. ibadetini yap, duani esirgeme, orucunu tut, kilisede mum yak, 3 kere tovbe de, Allah af eder. En azindan af etme ihtimali vardir...Zelzele bolgesinde binaya cimento yerine kum koyarsan, demiri de kitapta yazilandan daha ince koyarsan katil olursun. Aileler yasayacak o insa ettigin binada. Kaderde varsa olur, yoksa olmaz. Allah'in dedigi olur diyerek banka hesabini sisir. Yeter gayri.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 18:34
0
Bu kadar açık konuşmasaydın iyiydi
murat kandemir 10 Şubat 2019 10:31
1977 de yapilmis gecekondu imar affindan yararlanmis tapu tahsis belgesini tabuya cevirmis biri olarak altindag belediyesi tarafindan kacak ve ruhsatsiz yapi muamelesi yapilip birde encumende yikim karari cikartilmis hicbir sekilde kamu arazisini isgal etmedigimiz halde hukuksuz olarak mafyavari yontemerle ailemiz tarumar edildi ne barisi yahu para muslugu ha bide beka
Karar Okulu 10 Şubat 2019 10:01
Cozum cok basit. Gelecek 25 yil icin bir Japon belediye baskanindan rica edelim, Istanbulu'a tavsiye versin ve denetlesin. Bizim secilmis belediye baskani stajyer olarak onun altinda calissin ve Japon Belediye baskani ne oneriyorsa harfiyyen yapilsin. Sozunden cikilmasin. Olasi bir depreme en kisa yoldan etkili bir sekilde hazirlanmanin yolu budur.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 09:51
Deprem kaynakli beka sorunu var, ama biber patlican kaynakli yok
Karar Okuru 10 Şubat 2019 11:54
7
Her yanimiz dokuluyor. Ne model olecegimizi sasirdik. Aclik mi, deprem mi, is kazalari mi, kadin cinayetleri mi? Buyurun secin.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:03
17
Belediyelerin görevi manavlık artık, bunu da gördük. Kınadıkları her şeyi fazlasıyla yaptılar.
M.can 10 Şubat 2019 09:28
ımar da asl olan menfaatin selametidir. Diğeri teferruattir. Lafı guzaftir.Bu anlatılan gerçekler bu iştahım izi kesmeye yetmiyor. VAN da yaşanan depremde yıkılan binaların yerine daha çirkin i 10 katlı binalar yapıldı. CIMERE Yazdım. Şehr-i öldürüyorsunuz. Tenezzül edip geri dönüş yapmadılar.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 09:13
Her imanlı insan gibi "Allah korusun." diyeceğiz elbette. Ancak geriye dönüp düşünmek lazım: "Allah, göçen binayı ve içindekileri korudu mu?" Toplumun büyük kesimi 'hanefiyiz, maturidiyiz' diyor ancak düpedüz CEBRİYE (fatalizm) mezhebi gibi düşünüp yaşıyor.
Takipci 10 Şubat 2019 09:06
Erzurumda Kis olimpiyat tesisleri yapilmisti, bir kismi kendi kendine coktu, simdi kimse hatirlamiyor...
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 13:07
6
Bir de formula 1 pistimiz vardı. Eurovision'dan çıktık, formula 1'den çıktık. Kazanımlardan satabildiklerini satıyorlar, satılamayan kazanımları da bu şekilde mındar ediyorlar.
Konu 2017 de cikan imar affi mi? Yoksa 92 de curuk olarak yapilan binaya 98 de cikilan kacak katlardan 20 yil vergi alinmasi mi ? Sanki İmar affi olmasa tam da mudahale mi edecektiniz 20.yilda ???? en 20 yil niye beklediniz..haaa yoksa gercekci olalim aynen devam mıydı ?????
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 08:07
Benim rahmetli bir hocam vardı derdi makam para ve kadın bu üç şeye karşı koyacak insan bu devrin mücahitleridir derdi işte dün mücahitlik haykırışları yapan müteahhitleri görmek mümkün onlar eskiden cennette dalbastı kirazdı derdi şimdi dikey mi yaratmış kule ile dertlenen Allah korusun bir deprem olsa bir Veli Koçer daha bulunur
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 07:36
Adını İmar affı koydukları bu saçmalık daha çook canlar alacaktır. Bu buz dağının görünen yüzü ve görmeyen gözlere sokulan bir ilahi uyaridir ! Keşke bunda en çok vebali olanlar ve çocukları da kalsa da acıyı biraz da onlar çekse. Belki o zaman kolayca"altta daha bir kaç kişi var" denmezdi kolayca.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 08:54
3
Yalniz imar affiyla ne alakasi var.20 senedir o sekilde kacak olarak vergisini odeyen binanin 20.yilda cikan imar affiyla ne alakasi var ? Yani tamda belediye mudahale edecekti bekleyip bekleyip 20 Yil sonra ! tam da o ara imar affina mi basvurdu ? bu arada sadece basvurdu.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 09:18
5
20 yildir kacak olarak oturulan katlarda 27 yildir ÇÜRÜK olarak oturulan binada suçlu 1 yil once cikan imar affina yapilan başvuru mu ????? HERSEY basvurdu diye oldu yani.20-27 yillik hata yok.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 23:40
0
İmar affını da aklamayalım lütfen, tamam öncekileri eleştirelim ama imar affını da eleştirelim.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 07:32
17 Ağustos depreminden sonra İstanbul’da belirlenen 493 deprem toplanma alanından geriye kalan 77’sinin yeri ‘sır.Çünkü AFAD uydudan belirlemiş. Bu alanların bir kısmına Gökdelen(Firavun Piramidi) diktirmiş Mütecahitler.Şimdi timsah gözyaşı döken yetkililer. Haberlere yayın yasağı koyuyorlar.Peki 17 ölüyü ne yapacaksın.Gavur olsa sorumlu biri çıkar istifa eder.Özür diler.Yıkarsın suçu Allah'a mesele kapanır.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 08:55
9
Gokdelenlerin cogu chp li belediye ilcelerinde halbuki.dev rezidanslarin mahallelerinin sandiklarindan da chp ye oy cikiyor. Aaa beton karsiti cevreci degilmi bunlar ?
İmar affina basvuruyu carpitmak 10 Şubat 2019 09:05
6
Yayin yasagi bence chpli belediyenin isine gelir. Sizin konudan haberiniz yok.biri vermis imar affi sakizi cigniyorsunuz. Bina 20 yildir kacak biladerrr..kacak katlara kim izin veriyor kacak kattan kim vergi aliyor ?
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 09:22
9
Dogru bir yorum. Zaten Türkün DNA sinda var, basariyi kendine basarirsizligida Allaha mal etmek. Para icin imar affi cikarir, bina yikilincada Allahi suclar!
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 12:32
0
09:22, eğer bir şey benim DNA'mda varsa yani beni Allah öyle programlamışsa, ne yapabilirim ? Senin yorumunda Türk'ün suçu, imar affı çıkartmasını da Allah'a yüklememiş olması mı ?
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 15:50
4
chp li belediyelerde yapılan devasa avm lerin rezidansların hepsinin imar onayları çevre ve şehircilik bakanlığından yapıldı. belediyelerin oralarda hiçbir yetkisi yoktu.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 06:29
Tam da ders alacak bir millet ve devletiz. Soma'da 301 kişi öldü ders aldık ki şu 17 kişi'den ders alalım. Milletiyle, devletiyle haram denizi dalmış, dolasıyla her zerremiz haramla kirlenmiş vaziyetteyiz maalesef.
KARAR 10 Şubat 2019 05:42
Bütün hatalı yapılanmalara göz yum ve yandaş müteahhitlerin cebini doldur sonra da felaket kapıya gelince Allah korusun dedirt gariban halka. Adamlar çimentodan çalarlar, Demir’den çalarlar harcı Deniz kumundan yapan sahtekarlar da oluyor. Adam dört katlıya başlayıp işi on katlıya kadar çıkardığında kontrolsüz gelenlerin cebine birkaç binliği koyunca işine devam ediyor.Önüne gelen mütaahhitlik yapıyor. Çoğu yerlerde fen memurunun cebini doldurmadan iş yaparayanların başına gelenleri duydukça insanı korku sarıyor. İstanbul sallanmaya başlarsa ölü s
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 03:36
Olsa koruyacakta
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 02:19
Kentsel donusumle yenilenen ve modern standartlara gore yapilan onbinlerce bina olacak.devam ediyor.bina kalite standartlarini 90 larda kuramamislar.veli gocerler kaplamis heryeri.onlarin ceremesini cekiyoruz.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 11:23
22
Haklısın. Her yeri Ak Cengizler, Ak Veli Goçerler kapladı. Lakin sonumuz karanlık.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 01:39
İmar affı çok iyi bir şey
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 07:37
16
Evet öyle İyi bir şey ki, kaçak kbinalara bira kaçak kat daha yap ve İmar affı ile ruhsatını al. Bazıları daha ruhsatı bile alamadan dayanamayıp yıkılıyor. Bu affı çıkaranlar bunun vebalini odeyemez!
Karar Okuru 10 Şubat 2019 08:22
14
Depremden kurtulmak için tekrar bir imar affı çıkarmak lazım???!!!
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 08:56
2
Kacak kattan 20 yil vergi almak cok iyi birsey.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 01:20
Yazar bi yerde bu hepimizin eseri demiş. Yanılıyor. Bu iktidar hem hiç kimsenin yapıcı eleştirisine önem vermedi hem de herşeyi mahvetti. Şimdi de kalkmışlar kendilerini en çok uyaran Saadet partisine çete diyorlar. Sahi her yerde seçime kendi adayları ile giren Saadet partisi çetemidir?
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 07:33
25
Hem çete, hem de terörist, hem de hain, hem de gayrı millidir çünkü cumhur ittifakı içinde değildir, ak saadet olmayı reddetmektedir.
R 10 Şubat 2019 09:52
19
Nedense Akp den başka hangi partiye oy verelim diyenler Saadeti (Bir önceki adı Refah) yok görürler. Halbuki AKP yi kuranların (lider kadrosu) çoğunluğu saadet partisinden ayrılanlardı..O dönemlerde de Oy verecektek tek parti Saadet partisidir diyorlardı.
Salih 10 Şubat 2019 01:14
Kaçak bile olsa bu bina 5 katın malzemesinden çalınmamış olsa yıkılmazdı. Hem çalmış hemde 3 de kaçak yapmış. Birde imar affi. Bu ülkede acilen kolonlar incelenmeli. Sıkıntıli olan yıkılmali. Yoksa hep bu haberlerle üzülürüz.
Karar Okuru 10 Şubat 2019 01:13
Tedbire gerek yok. Olmek bizim insanimizin fitratinda var.
musto 10 Şubat 2019 01:04
50 yıllardan itibaren şehre göç başladı iktidarlar gecekondu önleme bölgeleri oluşturup imara açamadı konut üretemedi vatandaş kendisi üretti ormanı hazine vb arazileri yok etti oy potansiyeli arttıkca göz yumuldu bu yağma gittikce arttı yağma edilen yerler ıslah edilmeden yeni yerler yok edildi ve ediliyor yapılacak yapılaşma yeniden masaya yatırılacak bölge bölge düzenlenecek.
Karar Okuru 10 Şubat 2019 01:06
Dilegimiz tabi allah korusun ama.. Allah akil vermis, fikir vermis, bazilarina vicdan vermis. hazirlik lazim, yapilacak seyler belli, kacinilacak seyler belli. Japonya'da da cok siddetli depremler oluyor ama inanilmaz sekilde cok az can kaybi oluyor. Musluman da degiller, Sinto dinine inaniyorlar. Nasil boyle oluyor? Cevap bir tek kelime; DURUSTLUK.
Krr 10 Şubat 2019 00:53
Kanal istanbul ile 8 milyonluk yeni yerleşim yeri planlanıyor etrafında . Projede 146 adet yüksek gökdelen var dubai misali. Bu rantçı hükümetin düzeltmek tamir etmek gibi derdi yok. Elbette Allah korusun diye dua ediyoruz. Ama bizi bu menfaatcilerin elinden kim kurtaracak. Önce bunu halletmek lazım değil mi Ahmet bey.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:48
İmar barışı niçin yapıldı, kaçak yapılara resmiyet kazandırılmadı mı....resmiyet kazanan bu yapıların yüzde kaçı çürük bunun kontrolü yapıldı mı....tabi herkes kasaya giren paraya bakıyor...kimin umrundaki binaların çökmesi...yazık gerçekten yazık biz çoktan ölmüşüz ağlayanımız yok...Rabbim yardımcımız olsun
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 09:39
4
Curuk olmayanlarina.bak bu basvurmus ama alamamis
Karar Okuru 10 Şubat 2019 00:49
1994 yıllından bu yana İstanbul'u kimlerin yönettiği belli. İstanbul'daki binaların büyük kısmı 25 yıldan daha genç. Yani depremde yıkılacağı söylenen %70'lik dilimin büyük kısmı, 1994'den sonra yapıldı. Şimdi Allah korusun olası bir depremde ölecek belki milyonlara ilişkin sorumluluk için tövbe yeterli mi olacak? Kaçak yapılara izin veren imar barışının kabulü üzerinden bir yıl dahi geçmedi. Halen başvurular alınıyor. Şimdi bu ortamda yeniden yapılaşma söylemleri ne kadar samimi? Şimdi döktüğümüz şey timsah gözyaşları olmuyor mu?
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 10:49
0
Timsah kardeş afedersin.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 12:39
4
Kimin tövbesi olduğuna bağlı. Misalen sıradan vatandaş 'aldatıldım afedersiniz' dese başka olur, bir devletli dese başka olur.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:35
Cimentodan, demirden cal, 3 kat icin izin alip 9 kat yap, mufettislere birkac bin lira rusvet ver, zengin ol. Bina yikilirsa da tovbekar olur, Hacca gider, seytan taslarsin olur biter. Gel ne olursal ol yine gel, katil putperest, gunahkar olsan da gel...Din varken vicdana ne hacet.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 01:21
17
00.35, Müteahhit CHP'li Belediye Başkan yardımcısının kardeşi. Hacca gidip şeytan taşlayacağını sanmıyorum. Din yoksa vicdan garanti oluyor değil mi?..
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 02:24
2
Soylediklerin islam da yasak ateizm de serbest . :)
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 07:23
0
Hayat tecrubem bunu ogretti: iki turlu insan vardir; vicdaninin sesini dinleyenler ve dinlemeyenler. Hangi dinden, milletten, ulkeden oldugun teferruattir. Vicdan, en kisa tarifiyle sucluluk duygusudur. Vicdanli insanlar da bazen haksizlik, sahtekarlik yapar. Kimse kusursuz yaratilmamistir. Ama en azindan sucluluk duygusu onu rahatsiz eder. Insani biraz olsun duzeltebilecek tek seydir sucluluk duygusu.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:31
1994'ten beri İstanbul'da kaçak yapı ve gecekondu yapılmamıştır. Yapılan bütün yapılar depreme dayanıklıdır. Olası bir depremde yıkılacak yapıların hepsi 94'tan önce yapılan kaçak yapılardır. Bir konu hakkında yazmadan lütfen biraz araştırın...
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 01:04
23
Osmanlı'nın yaptığı camilerin silüeti 1994 ten sonra yapılan gökdelenler tarafından bozuldu. Traşlanacak gökdelenler var ya onlar işte. Bari edebinizle susun..
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 01:33
42
Çok doğru. Büyüklerimiz 'İstanbul'a ihanet ettik' nevinden açıklamalar yaparken aslında büyüklük gösteriyorlar, başkalarının hatalarını bile üstlenecek yüce gönüllülük gösteriyorlar. Başımıza bir şey gelirse işte bunun şükrünü eda edememek yüzündendir. Allah'ım, bizi bunlara layık vatandaşlar eyle, bize yöneticilerimizin kumaşından nasip et, aminnn!
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 08:29
20
Ne güzel. Keşke bende böyle her şeyi toz pembe görebilsem. Birisine ölümüne inanıp ak dediğine ak, kara dediğine kara diyebilsem. Ortadoğu toplumlarında yaşamanın en kolay yolu bu olsa gerek.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:24
doğayı Mahvet ormanları tüket çarpık yapılaşmaya göz yum ranta ses çıkartma yandaşı zengin et Ondan sonra Allah korusun Bence bu olan bunca olaydan sonra Allah asla korumaz ve koruyacağını da zannetmiyorum
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:15
Devlet diyelim binlerce evi kontrol edemedi, çarpık kentleşme oldu, birileri işlerini yapmadı, yanlış yaptı vs vs. Daha bir kaç ay önce sinyalizasyon yüzünden tren kazası oldu, onun öncesinde Çorlu tren kazası, öncesinde başka kazalar. Bir şeyi de iyi yapın be! Kaza mahallinde bakanların işi ne, geldiniz de ne faydanız dokundu, bırakın bari kurtarma ekipleri işini yapsın.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:33
34
Vallahi ben bu İçişleri Bakanı Süleyman soylu'ya oldum olası soğuk bulurum adamın çehresi soğuk. soğuk bir tavrı var suratı böyle bir acayip ben bu adama bir türlü kanım ısınmadı Ya zaten başka bir partinin lideri iken de böyleydi bu Yani sizin anlayacağınız kendi menfaatini düşünen bir İçişleri Bakanı hep tribünlere oynuyor insanları kutuplaştırıp galayana getiriyor
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 01:36
23
@00:33, O soğukluk değil, vazife ciddiyeti. Ben şahsen kendisine duacıyım, Allah uzun ömürler versin, hizmetlerinin ecrini bu dünyada da alsın inşallah.
internet filozofu 10 Şubat 2019 00:03
bilim adamları ve Uzmanlar İstanbul'da olası bir deprem de binaların yüzde yetmişi nin yıkılacağını söylediler ve buna rağmen AKP iktidarı hiçbir önlem ve tedbir almıyor aksine imar affı çıkartarak bu Tehlikenin boyutlarını daha da arttırıyor maalesef rant için para için gözlerini rant bürümüş andaş Müteahhitler gözünden İstanbul diken üstünde yaşıyor olası bir depremde tablonun ne olduğunun resmidir.
KARAR OKURU 10 Şubat 2019 00:02
ALLAH korusun. ALLAH vatanımızı korusun. Milletimizi korusun. Masumları korusun. Bir an evvel bir şeyler yapılmalı. Acilen bütün binalar kontrol edilmeli. Devlet/hükümet bu işi kolaylaştırmalı, ücret hususunda yardımcı olmalı. Aksi takdirde deprem sonrasında büyük bir felaket yaşarız. Ahmet Hocam, vicdanınız için, dualarınız için sağolun varolun.
Ali baba 10 Şubat 2019 02:45
9
Kendi kendimizi koruyalim, Allahi mesgûl etmeyin,
Raşit 10 Şubat 2019 10:08
8
Evet, biz gerekli tedbirler alalım da sonrası işi Allaha bırakalım..Ama nasıl yapıldığı belli olmayan çürük çarık binalara imar affı çıkarıp sonra da allah korusun diyelim. Yıkıldıktan sonra da takdiri ilahi der geçeriz..
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN