Back To Top
Yeni bir nefes için…

Yeni bir nefes için…

- A +

Her seçimde oyunun rengini açıklayan biri olarak, içinden geçtiğimiz siyasi durumda nasıl bir tercihte bulunacağımı paylaşmak istiyorum... Konumum geçmişte AK Parti’ye destek vermiş milyonlarca kişininkine benziyor. 90’lı yıllarda Refah Partisi’ne oy verirken kendi cenahım açısından sıra dışı bir pozisyona sahiptim. Ama AK Parti ile birlikte bu tercihi daha özgüvenli bir şekilde yapma fırsatı doğdu ve on altı yıl boyunca (cumhurbaşkanlığı sistemi referandumu hariç) tüm seçimlerde oyum aynı yönde oldu.

Bu tercihte üç ölçütün etkili olduğunu söyleyebilirim. Bir, diğer alternatifler çok zayıftı. İki, AK Parti zaman içinde tedricen niteliksel bir zafiyet sürecine girmiş olsa da, ‘fabrika ayarlarına’ dönüş imkanı açıktı. Ve en önemlisi üç, tarihsel maceramızı göz önüne aldığımızda, Türkiye’de işleyen ve hazmedilmiş demokratik temaüllerin kalıcı olarak yerleşmesinin ancak muhafazakarların demokratlaşması ile olabileceğini düşünüyor ve iktidar sorumluluğunun sağlayacağı olumlu etkiye şans vermek istiyordum.

Bugün çok farklı bir tablo ile karşı karşıyayız… AK Parti’nin 2016 başından itibaren sergilediği tutum her üç ölçütü de anlamsızlaştırdı. Bir, Erdoğan yönetiminde keyfiliği öne çıkaran tek adam idaresi ve onunla birlikte gelen oportünist kültür, alternatiflerin kalitesini önemsiz kıldı. Ülkenin acil ihtiyacı ‘normalin’ geri gelmesi ya da ‘normale’ geri dönülmesi olarak betimlenebilir hale geldi. İki, ‘yeni’ AK Parti’nin kuruluş ilkelerine, kadrolarına ve ahlaki tercih kalıplarına dönme ihtimali kalmadı. Ve üç, ‘yeni’ AK Parti iktidar sorumluluğunu muhafazakar siyaseti uzun vadede meşru kılacak ve iktidarda tutacak şekilde kullanmayıp, kısa vadeli bireysel ve kimliksel kaprislere kurban etti.

***

Muhafazakar camianın sosyolojik değişimini ve bu değişimin siyasete yansımasını Türkiye’nin demokratlaşması açısından (yeterli olmasa da) hayati addeden biri olarak, bugün karşımızda olan ‘yeni’ AK Parti’nin, ya da ‘reisçiliğin’ artık dindarlara, genelde muhafazakarlara ve sonuçta ülkeye zarar verdiğini düşünüyorum. Hatta ileride yazılacak tarafsız tarih metinlerinin Erdoğan’ı muhafazakar aleme, muhtemelen farkında bile olamayacağı kadar zarar vermiş biri olarak kaydetmesini çok olası görüyorum.   

Erdoğan, sahiciliği ve cesareti ile vesayetçi sistemi yıkmak açısından etkili bir liderdi… Bu özellikler AK Parti’nin ortak aklı ile birleştiğinde yeni bir toplumsal daveti mümkün kılmıştı. Ancak şimdi yıkım değil inşa dönemindeyiz ve kaybedilmiş ortak akıl artık zorunlu bir önkoşul. Öte yandan inşa için liderlik de lazım… Ama görünen o ki Erdoğan o lider değil… Şu an için bir başkası olmasa bile muhafazakar cenahın sakinleşmesi ve yeni bir ‘nefes’ için hazırlanması lazım. Aksi halde Türkiye’nin orta vadede demokrasi eşiğini aşması mümkün gözükmüyor.

Bu değerlendirme ışığında, benim gibi AK Parti’nin kuruluş ilke ve kriterlerini desteklemiş ve hala desteklemeye niyetli seçmenler için ‘tercih’ muhalefet yelpazesini işaret ediyor. Normalleşme açısından HDP’nin Meclis’te olması gerektiği açık olsa da baraj sorunu yaşayacağını sanmıyorum. Dolayısıyla parlamento seçiminde oyum Saadet Partisi’ne gidecek. Çünkü Meclis’te muhafazakar ‘sesin’ sadece ‘yeni’ AK Parti tarafından temsil edilmesini tehlikeli buluyor ve dini duyarlılığı yüksek bir partinin sağduyulu duruşunun normalleşmeyi teşvik edeceğini düşünüyorum.

Cumhurbaşkanlığı seçiminde ise Muharrem İnce’ye oy vereceğim… Çarpıcı meziyetlere sahip olduğunu varsaydığımdan veya ülkeyi bir anda rasyonel yönetime geçireceğinden emin olduğum için değil… Siyasetin dilini rahatlatan bir rakibin güçlenmesi ve belki de kazanmasının bu akıl dışı zorlama gidişatı, insanların ruhi dengesini bozan atmosferi normalleştirebileceğini umduğum için. Ve de bu sayede dindarların ve genelde muhafazakarların (bilerek ya da bilmeyerek) kendilerine daha fazla zarar vermelerinin engellenmesi, basiretli algı ve değerlendirme kapasitelerini yeniden kazanmalarına yardımcı olunması, kısacası yeni bir ‘nefes’ için…

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 24 Haziran 2018 20:40
Elhamdülillah bugün artık daha temiz nefes alıyoruz.Rabbim havamızı kirletenleri temizledi.Bu temiz hava güzel ülkemin bütün insanlarına yeter.Paylaşmak erdemdir.
Karardaki Yılgın 24 Haziran 2018 05:56
Senin ısrarın benim ısrarımdan daha ısrarlı diyor yazar burada. Vs. Vs.
Vatan sever 24 Haziran 2018 00:17
15 temmuz da bu millet vatanı ve başkomutanı için canını vererek şehit oldu şimdi size bir soru fetö ,pkk , dhkpc ve vatan haini terör odakları kimin seçilmesini istiyor bunların yandaşları kime oy verecek tabiki ağzından bunlarla ilgili bir tek kelime bile çıkmayan inceye şimdi lütfen herkes iyi düşünsün ve yarın ona göre sandığa gitsin 15 temuzda bu millet canını verdi ben oyumu vermezsem ömür boyu vicdan azabı çekerim
dilek 23 Haziran 2018 23:38
Size diyecek bir söz bulamadım.İnsan çok değişken bir varlık.Yazdıklarınıza inanıyorsanız vaesefa......
Yusuf 23 Haziran 2018 19:40
Doğru yazıya ne denir . Her tespitiniz çok hakli. Doğru yolda yürümeye devam.
Delidumrul 23 Haziran 2018 17:05
Türkiye kritik eşiği 15 Temmuzda tankların üstüne çïkanlar sayesinde aşmıştır. Şer odaklarının iç ve dış işbirlikçileri, kendilerini yırtsalar da treni kaçırdılar, Türkiye artık durdurulamaz.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 16:38
"- Akp ve Erdoğan önlenemese de nasıl zayıflatılabilir-" diyen odakların taktiği...
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 16:30
Kismen katilsamda ülkemiz icin suanki yönetimin devam etmesi kanatindeyi
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 15:35
Etyen bey simyacı: Israrla dört elementden altın yapılacağına inanıyor. Bir islamcıyla olmadı başkasıyla deneyelim. Allah'ın hakkı üçtür. Bol şans.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 13:00
fetöcüler gibi sizlerde bizim KOYUN ve bu işin OYUN olduğunu zannediyorsunuz!! yanılıyorsunuz!.. HER GÜN 15 TEMMUZ, HER AN 15 TEMMUZ!..
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 10:48
”Muhafazakarların kendine zarar vermemesi için Saadet”. Tam anlamıyla tepeden bakmacı zihniyetle kaleme alınmış çok talihsiz bir yazı. Oryantalizm yaftasını yerli yersiz kullananlara tahammül edemiyorum ama bu kez aklıma başka kelime gelmiyor doğrusu...
fatih 23 Haziran 2018 09:50
Cumhurbaşkanlığı sisteminde doğru yönde oy kullanmamışsın demek ki şimdi muhalefet bile uzlaşamıyor, o ipe sarılıyor...şimdi de yanlış yoldasın...
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 09:20
İnşallah bütün AKP'ye oy verenler öyle düşünür
Ofluya sormuşlar... 23 Haziran 2018 02:18
Ofluya sormuşlar: "İnceye oy verirsen ne olursun". Of'lu: "Çok Mahcup olurum" demiş... :)
ceren 23 Haziran 2018 00:38
sizin kime oy vereceğiniz bizi hiç ilgilendirmiyor sayın yazar..ister inceyle haşrolun.ister karamollayla..istersiniz demirtaşla.hiç mühim değil..
Agır E Sor 23 Haziran 2018 10:18
3
İlgilendirmiyorsa niye okuyorsun?
Mahmut YAVUZ 23 Haziran 2018 00:10
Tam bir mühendislik harikası bir yazı... %100 manipülatif. Hiçbir cümlenin altı dolu değil. Okuyucusunun zihniyle resmen dalga geçen bir yazı... Buyurun: "Ancak şimdi yıkım değil inşa dönemindeyiz ve kaybedilmiş ortak akıl artık zorunlu bir önkoşul. Öte yandan inşa için liderlik de lazım. Ama görünen o ki Erdoğan o lider değil. Şu an için bir başkası olmasa bile muhafazakar cenahın sakinleşmesi ve yeni bir ‘nefes’ için hazırlanması lazım. Aksi halde Türkiye’nin orta vadede demokrasi eşiğini aşması mümkün gözükmüyor." Sondan ik
KİMLER GELDİ KİMLER GEÇTİ...... baki olan bu kubbede, TÜRKİYE CUMHURİYETİ dir......
ramazan gün... 22 Haziran 2018 23:05
(3) bu havaalanı.. nasıl ki, 'sürgünlerin annesi' manası eteğinin altında gizli ÖZGÜRLÜK HEYKELİ doğuya bir 'temsil' penceresinden dönük yüzüyle hem davet ediyor, hem meydan okuyor.. onun gibi, bir BÜYÜK ASYA, BÜYÜK DOĞU vb temsil manasıyla batıya meydan okumanın ve DAVETİN remzi olsun!.. BURADAN tüm dünyaya sefer düzenleyen uçakların da manasına denk, bir iddiası olsun: DOĞSUN BÜYÜK DOĞU BENDEN DOĞARAK!..
ramazan gün... 22 Haziran 2018 22:57
(2) muhammed ali.. freyzır mıydı?. bir yumruk sağ gözüne; 'adımı söyle ayı'!. bir yumruk sol gözüne; 'ayağa kalk ve adımı söyle TOM AMCA'!.. ismin manasını MUHAMMED ALİDEN ÖĞRENELİM!.. ve 3. havalimanına layık olduğu ismi verelim: ADIMI SÖYLE!..
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 23:14
5
Muhammed Ali islam'in ne oldugunu bile bilmiyordu. Evliyken metreslerinin sayisi belli degildi. "Adimi soyle ayi" da dememistir. Ayi Amerika'da kufur anlaminda kullanilan bir kelime degil; bilakis iltifat icin kullanilan bir kelimedir. Bazi eyaletlerin sembolu bir hayvandir. iskembeden atma ramazan aga.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 05:00
1
"adimi soyle ayi"... :))))) ...bizde ayi hakaret etmek icin soylenir ya, her ulkede aynisidir saniyor adamcagiz. "ayaga kalk da dememistir Ali Fraiser'e. 3 kez karsilastilar ikisini Ali kazandi, birini Frasier. Ali Frasier'i hic yere dusuremedi. Frasier Aliyi bir kez dusurdu, o yumruk Ali'nin cenesini kirmisti. Frasier cok yoksul bir ailenin cocuguydu. Okula gidememisti. Bir kasap dukkaninda calisirken kesfedilmisti. Sonraki yillarda Ali Frasier'e yaptigi hakaretler icin ozur dilemisti...belki ramazan bunu okur ama gene faydasi olmaz. Onyargili insanlardan ne koy olur ne kasaba.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 11:05
2
e, farzet ayı demedi BEN DESEM KABUL OLURMU ağır siklet boks uzmanı!.. ayrıca bu kadar 'lüzumsuz bilgi' biriktirdiğine göre, bilirsin ki, FRAZERİN ANNESİ DE TÜRBANLI İDİ değil mi?..
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 16:54
0
Bilginin luzumsuzu olmaz. Bilmedigin konularda roman yaziyorsun burda. Ali askere cagirildi, gitmedi vicdani redci oldu. Turkiye''de de vicdani redciler var. Biraz da bizimkilere ne yapmis devletimiz onu ogren. Bugun bir vatandas kalkip "ben PKK ile savasmam, askere gitmiyorum" derse ne yapar devlet? Vatan haini diye 20 sene hapis cezasi verir. Hele bir Hristiyan vatandas vicdani redciyim askere gitmeyi red ediyorum derse? Amerika'da Musluman Ali askere gitmiyorum dedigi icin kahraman, ayni seyi Ahmet, Seymuz, Agop yapsa alcak kprkak vatan haini.
Delidumrul 23 Haziran 2018 17:00
0
Muhammad Ali , kendisine sırf hakaret olsun diye ısrarla Cassius Clay diyen Joe Freazer'e o keskin zekâsı ile "-Whats my name, uncle Tom ?-" Benim adım ne Tom amca ? diyerek, Harriet Beecher Stowe'n Tom amcanın kulübesi romanındaki, özgür olabilecekken beyaz ırkı hala efendisi gören Tom amca karekterine gönderme yapmıştır.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 19:23
0
Aliye Cassius Clay diye hitap eden Flloyd Patterson ve Bonavena idi. Frasier Clay ismini kullanmamistir. Muhammed Ali butun rakiplerine hakaret etmistir. Zenci rakiplerine Goril, Cirkin, Tom Amca, vs gibi hakaretler savurmustur. Kendisinin ten rengi normal bir zenciden daha acik oldugu icin rakiplerine goril demesi hos karsilanmamistir. Goril, sempanze, maymun zenciler icin kullanilan Irkci kufurlerdir.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 22:53
Saadetin kendi çapında patlama yapacağını düşünüyorum. Iktidarın oyununa gelmeden muhalefette yer alması çok stratejik bir karar. Aksi takdirde AKP içinde asimile olacaktı. Eğer Saadet %5 alırsa bu ülkede iktidar değişir. Benim oyum Saadete. Daha önce MHPye vermistim. Hoş referandumda ise Hayır demiştim. Ben kendimi hiç bir partiye ait hissetmiyorum.
Bircan Yeşil 23 Haziran 2018 00:10
2
Sen de bizdensin arkadaş merak etme. Hakka ve hakikate taraf olalım yeter.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 22:51
Yeni bir nefes için İnce'yi tercih etmek, yeni bir nefes için sigara içmek gibi bir ey...
ramazan gün... 22 Haziran 2018 22:50
3. havalimanı için isim önerisi kampanyası başlatıyorum!.. 'zamanda süreksizliğe' vurgu yapan, fani şahısları işaret eden isimler yerine, 'şahsiyetlerin' alametlerini sergileyen, kişiye 'anlam katan', zamanı-mekanı bir noktada durdurmayan, 'zamanda sürekliliğin' temsilcisi bir isim olmalı!.. bir 'temsil' ve 'varoluş gayesi' gütmeli.. ve tüm dünyada dost ve düşman kutuplara -cebren- ismini zikrettirmeli!. mesela?. 1- BÜYÜK ASYA HAVALİMANI... 2- BÜYÜK DOĞU HAVALİMANI.. varsa düşüncesi olan ve 'eşya'da bile 'mana' arayanların fikirlerini beklerim...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 22:27
Erdoğan kazansada kaybedeceksiniz. Erdoğan kaybetsede yine kaybedeceksiniz.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 00:55
3
Ergogan kazanirsa türkiye kaybeder. Erdoganin kendisi kazansa da kaybetsede kaybetmistir.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 22:20
Nefes almak için.PKK tescilli siyasi uzantısı Hdp nin, katliam talimatı sanıgı Demirtaşın cezaevini türbeye çevirenlere oy mu verelim. Değişim diye CHP nin genel başkanı olamamış ( CHP delegesinin güvenmedigi)Muharrem inceye ve 10 secim kaybetmiş koltuk sevdalısi kemal kılıcdaroglunun Chp sini mi degism diye oy verelim. Sayın Mahçupyan çok lafı ve sözü dolaştırıyorsunuz.Net olmak ve sade olmak daha güzel olmaz mı? Değişim derken tavsiye ettiğiniz Cumurbaşkanı adayınızı ve milet ittifakıni da şöyle; HDP, kandil,10 seçim kaybetmiş kılıçdaroğl
İnsiyator. ... 22 Haziran 2018 21:40
Yeni bir nefesi insan yine Kendisi alır :))..iki el bi baş için yaratılmıştır. .İnsan ilk önce kendisinde bağımsız olmalı, ne aradığını ne istediğini bilmeli dürüst ve ahlaklı olursa gerisi daha kolay olur. Siyaset bitmez atarlar, tutarlar. Sonra yine atarlar, tutarlar böyle sürer gider bu iş. .:))..kimseyi kirmaya,incitmeye değmez. Siz nasıl olursanız İDARECİLERİNİZ'de öyle olur. .Kıyamete kadar değişmez formül. .!!!!
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 21:34
Bazı fanatikler bile doğruyu bulmaya başlamış. Bu iş TAMAM. Sen de imana geldin.
Adem yolcu 22 Haziran 2018 21:30
Mesele ahlak vicdan dostum yalanlar üzerine kurulu iktidarlar ergeç yıkılmaya mahkumdur ülke altında kalmadan gelin geç olmadan özgür basın için yasa çıkarın ülkeye en büyük faydanız olsun
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 20:35
Mahçup olucaksınız.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 23:12
1
Bir muhalif olarak seni tebrik ederim iktidar cenahında orjinal ve ince mizaha pek rastlanmıyor.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 20:27
Fetocu hainler sevinmesin die oylar reise...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 20:26
ABD kuklası fetocu hainler ak parti ve Erdoğan kazanırsa çökerlermi evet çökerler bu benim için yeterli kriter...
KARAR OKURU lider 22 Haziran 2018 20:21
1 alternatiflerin zayıflığı önemsizleşti yerine normalleşme ihtiyaç oldu 2 fabrika ayarlarına dönme imkanı ortadan kalktı yani kurulus kadro ilke ve ahlaki tercihleri ne dönme şansı kalmadı 3 muhafazakarların demokratikleşmesine iktidar sorumluluğunun olumlu etkisi beklenirken yerine muhafazakar siyaset kaprislere kurban edildi. Muhafazakarların soyolojik değişimini önemsiyordum lakin reisçilik muhafazakarlara zarar veriyor. Tarihin Erdoğanı muhafazakar aleme zarar veren olarak kaydedeceğini düşünüyor/u/m/uş . Vesayetçiliği yıkmada etkili bir lider
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 20:10
Keşke bütün yazarlar sizin gibi şeffaf olsa
KARAR OKURU 24 Haziran 2018 01:50
0
Bu kadarı da transparan oldu.
anothervorld 22 Haziran 2018 19:43
Davudoglu, Gul, Babacan ! hepiniz hayal kirilgisiniz ! bu surecte dik duramadiniz..bu surecin resicileri unutulmayacagi gibi sukunetinizle ikrar ettiginiz icin siz de unutulmayacaksiniz ! siyasetci olmak degil ama 'dava' adami olmak atesten gomlek giymektir.. yapamadiniz bunu siz..
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 00:58
7
Komik olma iktidarin kuyruguna yapisip sebeplenmek ne ara atesten gömlek olmus. Ismini saydiklarin yalaka olsalardi simdi bakanlik koltuklarindaydilar.
alican 22 Haziran 2018 19:21
Bende HDP;ye (barajı gecmesi gerekir yoksa milletvekiler hepsi AKP ;ye gider ) ve INCEYE oyum.
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:11
(6)Bu seçim, o çocukların ‘kendilerini iktidar olmuş hissetmeleri’ için son dönemeç; bırakınız ak parti kazansın.. ve bu akpartiye ne büyük sorumluluk yüklüyor; bu sefer başardı, başardı.. başaramadı; BU ÇOCUKLAR YAKACAKLAR PARİSİNİZİ!..
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:10
(6)Bu seçim, o çocukların ‘kendilerini iktidar olmuş hissetmeleri’ için son dönemeç; bırakınız ak parti kazansın.. ve bu akpartiye ne büyük sorumluluk yüklüyor; bu sefer başardı, başardı.. başaramadı; BU ÇOCUKLAR YAKACAKLAR PARİSİNİZİ!..
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 23:21
1
Uzun bir ara yazmayınca kesin dedim bunu fetöden içeri attılar. Eskinden yazdıklarını okurdum. Okuyana bilgi veya değer katmıyor. Şimdi atlayıp geçiyorum. Yazıların ana fikri "ego"ma yazılar. Amacı Etyen'in kalemini benim kalemim döver.
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:10
(5)Tüm kesimler için; bu çocukların aradığı ‘haysiyet’; 2,5 liraya tekstilde makinacı ve 12 saat vardiyalı çalışan çocuk, buna razı!. Tek, onuru olsun!.. safiyane ve samimi olarak bu çocuk ‘hollandaya kafa atmak istiyor’, parmak sallanamasın istiyor!.. ‘demokratlığı’ bile layıkı ile hissediyor; BANA BİRŞEY DAYATMA!.. sırf ‘iktidar’ hırsı ve partili-zümreli itiş kakışlarla bu çocukları rahat bırakmadınız. Şimdi onları ‘molaya’ davet ederek çözeceğinizimi sanıyorsunuz?.
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:09
(4)çünkü ak partide temsilini bulan kitlenin ÇOK GERİLDİĞİNİ ve sakinleşmesi gerektiğini düşünüyor.. bu gerginliğin sebebine inmiyor; ‘kadrolu ak partililerin şımardığını’ düşünüyor ki, buna itiraz edebilir miyim bilmem?. Etmeyeceğim!. Ama sebep bu değil; sebep, temsilini ak partide bulan ve ruhlarında ‘değişim’i arayan ideolojik nosyonu olmayan sokaktaki çocukların AĞIZ TADIYLA İKTİDAR OLDUKLARINI YAŞAMALARINA İZİN VERMEMİŞ OLMANIZDIR!.
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:09
(3)Oysa, aslolanın maddeler olmadığı üzerine örnekler de vermiştik.. (bunu niye anlatıyorum ki?.) Şimdi!.. şunca zaman sonra, referandum neticesinin pratik karşılığının olup-olmadığının sınanacağı bir zamana geldik.. ve sayın mahçupyan beyefendi, tüm ‘rasyonel sebepleri aşıp, bir NEFES KAABİLİNDEN ak partiyi reddetmeyi’ teklif ediyor!.. değişim… nefes… ‘muhafazakar’ olarak adlandırdığı Anadolu-islam milletine TEKLİFİ ‘bir nefeslik mola’; bu bize iyi gelecek!..
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:08
(2)Ve sayın bay mahçupyana da, (o zaman arkadaştık) ‘bir demokrat olarak, bu fikri en çok sizin desteklemeniz, BU ZİHNİYET DEĞİŞİMİ, -farzedelim- bir yanlıştan diğer bir yanlışa geçiş vazetse bile, ilk defa karşılaşılan bu HAMLECİ yaklaşımı en çok sizin olumlamanız gerekmez mi?’ demiştim.. Ama –nedense- o da ‘rasyonel verileri konuşmanın’ gerekliliği üzerine bir dünya yazı yazmış ve nihayetinde, ‘evet cephesinin en makul ve tutarlı argümanı ‘değişim vurgusunda’ kalıyor’ deyip, maddelerin önemine geri dönmüştü.
ramazan gün... 22 Haziran 2018 19:07
(1)Referandum sürecinde burada süren tartışmalarda, ‘partili’ kitlenin kayıkçı kavgaları ve bana ısrarla dayatılan ‘maddeler hakkında bişey söyle’ söyleminden (ne tuhaf, tüm söylediklerim, maddeler hakkındaki fikrimi de zımnen içeriyordu oysa) sıyrılıp, meselenin DEĞİŞİM de düğümlendiğini, 80 senedir milletin şuuraltına yerleşmiş ‘değiştiremezlerin’ değişebileceğine dair bir YOL AYRIMINDA olduğumuzu ve işte tüm ‘ikinci dereceden’ sebepler yerine bu sebebe ‘farkındalık’ ile iltica ederek, referandumda ‘evet’ diyeceğimi söylem
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 19:05
Sayın mahçupyan, sizin yazınıza dair yapılan tüm yorumları baştan aşağı okudum.Dünya görüşünüz nedeniyle değil,derinliğiniz için sizi sürekliolarak takip ettim,karar gazetesini açarkende öncelikle o gün yazıp yazmadığınızı kontrol ederim,bu yüzdendirki sayenizde daha önce hiç takip etmediğim Mustafa Karaalioğlu ile İbrahim kahveciyi de takip eder oldum.Bu nedenle size teşekkür ederim,yorumlara gelince gerçekten rahatsız edici buldum,dünya görüşleri aynı olmak zorunda değil insanların.Ancak biz ne ara birbirimize karşı bu kadar tahammülsüz olm
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 18:56
İlk günden beri Ak Partiye muhalif olanlara siyesi saygım var. Ama 17-25 Aralık Fetö müdahalesinden sonra Ak Partiden vazgeçtim diyenlerden tiksiniyorum. Bu 15 Temmuz darbesini engellediği için Ak Partiden vazgeçtim demekle aynı şeydir... Mezardakileri çıkartıp Ak Partiye oy verin diyenler, o zamanlar Tayyip iyi adamdı. Ne oldu?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 18:55
Adalet kazansın Etyen Bey. Bu ülkede en çok hukuka ve kardeşliğe ihtiyaç var. ALLAH bu ülkeyi biribiriyle barıştırsın.
Neden Ak Parti?.. 22 Haziran 2018 18:37
PKK ve Fetö ile aynı dili kullanan siyasetten rahatsız olduğum için Ak Parti... Muhalefet bu dili kullandıkça Türkiye için tercihim Ak Parti olacak...
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 01:03
0
Kusura bakmada senin gibi düsünenleri kontrol etmek kolay. Kendi ilkeleri olmayan sadece karsit fikirlerle kendi yolunu bulan düsünce güdüktür. Secimden sonra hdp ile koalisyon yapar bu reis demedi deme.
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 10:42
1
Onaltı yıldır ayakta mı uyudun be kardeşim?
Yasin 22 Haziran 2018 18:35
Akşener'i ve ekibini fötöcülükle suçlamak kadar ahmakça bir iddaa olamaz. Saadet partisi umut veren bir muhafazarlık çizgisinde (en sekülerinden en solcusuna kadar sempati kazanmış durumda. bu oldu farklı düşünsel grupların ortak yaşam alanı oluşturmasına zemin hazırlayacaktır. fırsattır). hdp ise pkk ya ve AKP ye rağmen silahsız bir politika alanını kovalamaktadır. HDP yi hem AKP hem de pkk sıkıştırmaktadır. Kılıçdaroğlu da avrupa vari birdemokrasi pratiğini ve hayat görüşünü CHP içinde güçlendirmiştir. toplumu AKP ve Reise rağmen bölmekten/b
yılmaz 22 Haziran 2018 18:33
ben cumhurbaşkanlığında Erdoğan’a, parlamentoda ak partiye oy verdim. doğru kararı verdiğimi düşünüyorum. iyi bir işim ve ailem var. Çocuklarımın benim hiç sahip olamadığım ya da hakettiğim halde elimden alınmış olan imkanlarla büyüdüğünü görmek istiyorum. İşim gereği Türkiye’de yatırım yapmayı düşünen firmaların seçim sonuçlarını beklediklerini ve Ak partinin seçimden güçlü çıkmasının yatırımcı için de istikrar anlamına geldiğini görüyorum. Ve artık biran önce seçim havasından çıkmak, işime ve ülkeme hizmete yoğunlaşm
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 18:17
Etyen bey, tercihini tacizci, küfürbaz, kavgacı bir cumhurbaşkanından yana koydu. Saygı duymaktan başka çaremiz yok. Hayırlısı olsun, ne diyelim. Yalnız sadece Allah’ın dediği olacak
Concerned citizen 22 Haziran 2018 18:16
Desenize butun emekler bosa gitti.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 18:12
Hizmetle ticaret ayrı şeydir. Parasını ödediğiniz hiçbirşey hizmet değildir? Parkta yuvarlanmak bedava. Köprü tünel paralı. Sadece soru kaça yapıldığını bilmediğin köprü ve hastanelere 25yıl devlet garantisini kim verir. Saygılarımla.
İlyas 22 Haziran 2018 18:08
Ülkede seçmen namına en çok saygıyı hak eden kitle kararsızlar bence. Biri diğerinin hain olduğunu, öteki berikinin ülkeyi felakete sürüklediğini öyle kendinden emin savunuyor ki aklı başında seçmen hüküm vermeyi askıya alıp önce bir inceleme ihtiyacı hisseder. Sonsuz detaylar içeren bilgi kirliliği ve savaşı andıran tartışamama ortamı da bu incelemeyi imkansız derece zorlaştırıyor. Bu bir seçim değil, tarafların savaşı bu, köşe kapmaca oyunu, pasta bölüşüm mücadelesi. Ülke çoktan parça parça olmuş.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 17:58
Dusuncelerimize tercüman olmuşsunuz sayın yazar
Eskiden Bensolcumuydum 22 Haziran 2018 17:55
Etyen Beyin her tercihine saygı duyarım. Ama eski bir milli görüşçü olmasını yine de yadırgadım. Daha önce de Zaman gazetesinde yazardı malum. Hep bu sağ cenahlara , dini gruplara yakın olmuş. Burası da sol bir gazete değil.
Eski AKP'li seçmen 22 Haziran 2018 17:13
Seçimde halka yeni bir seçenek sunduğu için Akşener'e, Akp'nin kara propagandasını göze alarak ittifak yaptığı için Saadete vereceğim.
KARAR OKURUp 22 Haziran 2018 16:53
Eklenecek tek kelime yok vesselam. Keşke vatansever tüm yazarlar goygoyculugu bırakıp samimiyet gösterseler sizin gibi
Pabucumun samimiyeti... 22 Haziran 2018 19:07
13
Senin gibi düşünmek samimiyet, farklı düşünmek goygoyculuk. Pabucumun samimiyeti...
adamolmak 22 Haziran 2018 16:53
Sayın Etyen Mahcupyan, kendine gel, 16 yıl yanlış yolda mıydın da şimdi doğru yolu buldun. Tüm doğusu - batısı (iç muhalefet) REİSE çephe almışken senin gibi bir yazar nasıl bir kulvar değiştirir. TERÖR TAM YOK EDİLİRKEN, TÜM iç ve dış MUAHALİFLER BERTARAF EDİLİRKEN. benim gençliğimde destek verdiğin (MİLLİ GÖRÜŞ) hatta fanatik olduğum , şimdi ise gayri (milli ???) Saadeti nasıl oy verebiliyorsun. Arabasını geri vitese alan Muharem İNCİ^ye.Tüm yüreğim ve oyum REİSLE BERABER.
karar okuru 22 Haziran 2018 17:28
5
Mesela fetö bertaraf edildimi ? Yada bertaraf edilmek isteniyor mu ? mesela adalet tam oturuyormuydu? Mesela ekonomi tam rayinami girecekti, mesela egitim harika gidiyordu .... 2002 sogan cuvali 6 lira 2018 sogan kilosu 6 lira, 2002 dolar 1700 , 2018 dolar 4700 .... aslinda haklisin millet niye ucuz sogan yesin...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 19:21
15
17:28, Ülke ekonomisini ancak soğan fiyatlarındaki dalgalanma üzerinden eleştirebilen bir muhalefet, soğan fiyatları düşünce ekonominin düzeldiğini mi söyleyecek...
anothervorld 22 Haziran 2018 16:36
parlementoda millet ittifakina, baskanlikta saadete verdim bile..Bu yazinizi yurtdisinda oy kullanma suresi bitmeden yazsaydiniz, degistirir miydim oyumu ? muhtemelen hayir..degistirmezdim..28 subat magduru biri olarak ikinci turda Ince ye- yorumcu arkadas 'okur' un dedigi uzere- elim gitmiyor idi..kendi icimde durumu 'justify' edemiyordum..fakat bu yazinizin ozellikle son paragrafi aklimda..dusunecegim..kendi adima, cok tesekkur ederim bu guzel analiz icin..
sezeren 22 Haziran 2018 16:32
Abdullah gül olmadı (bana göre kendini de bitirdi) e davutoğlu da yok e mahçupyan napsın o zaman mehdiliğini ilan etti işte
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 16:27
Sorunları doğru tespit etmeden doğru çözümler bulamayız.Türkiye’nin gerçek ihtiyacı olan, kaliteli,iyi eğitimli,dini değerlere ve dindarlara düşman olmayan,şehirli,düzgün Türkçe konuşan medeni insanlardır.Bu insanlar ülkede çoğunluk haline gelmeden Türkiye’nin düzlüğe çıkabilme imkanı bulunmamaktadır.Eldeki halkın kalitesi ile ülkede demokrasiyi hakim kalamazsınız çünkü bu halk kendi sorumluluklarını yerine getirebilme kapasitesinden yoksun olduğu için istek ve arzularını güçlü liderler eliyle yaptırıp karşılığında da iradelerini lider
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 16:11
O lümpene oy verilir mi etmeyin eylemeyin, haklısınız eleştirilerinizin çoğuna katılıyorum. Ancak başkanlık süreci eksikliklerine rağmen devam etmeli bi ileri iki geri de olsa değişim içeriyor. Size katılıyorum ama Erdoğan ve Ak partiye verdim.yurtdışındayım. Çok saygılar...
KARAR OKURU 23 Haziran 2018 02:53
1
16.11 Yurt dışından ahkam kesmek kolay. burada sıkıntyı bizler çekiyoruz.
NoName 22 Haziran 2018 15:57
Sayin Etyen bey yazilarinizi anlamakta zorluk cekiyorum. bu kadar entellektüellik yerine birazcik normal vatandasin anlayacagi sekilde yazsaniz acaba?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 19:36
1
valla bugunku yazisinin bir alti anaokulu seviyesi..gayet anlasilir ve halk diline indirgeyerek yazmis yazar..bence siz turkcenizi gelistirin biraz..
Türkiye için... 22 Haziran 2018 15:57
Etyen Bey (PKK ve Fetöye yeni bir nefes aldırmak için) SP'ye ve İnce'ye oy vereceğini açıkladı. Ben de aynı gerekçelerle Ak Partiye ve Tayyip'e oy vereceğim. Yani PKK ve FETÖ'nün bitirilmesi için, Türkiye için...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 20:57
1
Yolsuzluğun bitirilmesi için oyum İnce'ye..
Sermet Ilgaz 22 Haziran 2018 15:47
Bence Etyen Bey gene Erdoğan'a ve AKP'ye verecek. Mesajını zaten burada veriyor. Kazanımları riske atmayacaktır.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 15:37
FETÖ ve terör örgütleriyle en kapsamlı en kurumsal hukuki mücadelenin yapılabilmesi için ilan edilen OHAL’ in Meclis tarafından ilan edildiği 20 Temmuz tarihini ilk günden peşinen “asıl darbe” olarak ilan etmek; mücadeleyi gölgelemenin, 15 Temmuz direnişini itibarsızlaştırmanın, FETÖ’ ye umut kapısı olmanın, FETÖ’ nün; “biz de aynı şeyi söylüyorduk, bizler siyasi olarak yargılanıyoruz, bizler asıl darbe olan 20 Temmuz’un mağdurlarıyız” demesinin yolunu açmaktır.“Asıl darbe 20 Temmuz’dur” demek, 15 Temmuz kanlı işgal planıyla tasar
Babacan 22 Haziran 2018 15:20
Bu insancıl, bu toplumcu, bu entelektüel uyarılara (!) rağmen biz muhafazakarlar inşallah bir kere daha kendimize zarar (!) verecek ve ilk turda RTE'nı cumhurbaşkanı seçecek ve Meclisi de Cİ (350) ile dolduracağız.. N'aparsınız.. Bu başkalarının zarar vermesinden evla gibi görünüyor..
ibrahim ÇİFTÇİ 22 Haziran 2018 15:13
Halk adına karar vermek elitlerin metodu.Kutuplaşma ve milletin sevdiklerini kendinden uzaklaşınca ret yine onların yöntemi. Akşamcı sofrasında 24 haziran sonrası İNCE ile ağlarsınız ve "bu millet bizi anlamıyor" diye sövmelerine ortak olursunuz Etyen bey.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 15:12
Zor Zamanda Konuşmak......! Omuzu Çok kalabalık Sırmakılıç yıldızlıların Yakası Kırmızı Cübbelilerden de neşet ederek ferman okuttuğu zamanda ''Sivil Dayanılmaz Bir Yüreğe Sahip Olmak'' idi Etyen Mahcupyan.... Fonun,varlığın,örtülünün havuzun,yavuzun,trolün KHK nın bindirilmiş kıtaların,vasatın,bayağılığın , nobranlığın,kargadan başka kuş tanımazlığın,hayır diyen yok diyenin bölücü-fetöcü ilanıyla linç edildiği bir hoyrat zamanda,bunların hük'mü ferman eylediği zor zamnanda fikrini,tercihini tavrını duruşunu açık net ifa
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:53
a+
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:53
Yıllarca büyük bir özgüvenle seçimlere giren AK Parti bu kez "patates lobisi", "İnce'nin camide fotoğrafı yok", "15 yıl önce evlerde fırın, buzdolabı yoktu" benzeri gerçekten zaafiyet göstergesi söylemlere sarılmak zorunda kaldıysa, işleri epey zor olsa gerek. Tamamlanmasına daha altı ay olan havaalanına uçak indirme aceleciliği de dikkat çekiciydi.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:44
Bir alevi oyum akparti'ye.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 16:32
3
Kuyruklu yalan. Aleviden akp ye oy çıkmaz. Asimiledir.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 16:37
1
you clearly are not alevi
Deme 22 Haziran 2018 16:42
1
Alevi ve Kürtler olmasa ülke biz Sünni Türk'lerin elinde tarihinde görmediği bir sağ faşizmin karanlığına yuvarlanacak ama anlaşılan bunu anlayamamış Alevi arkadaşlarımız da varmış
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 18:47
1
16:42, Biz sünni Türkler diyen ters manyel, senin tezine göre, Kürtler ve aleviler olmasa faşistlik kalmayacak...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 19:18
1
Peygamber den başka bütün müslümanlar asimile o zaman.bu nasıl bir düşünce.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 19:24
1
İnsan müslüman olunca asimile olmaz.müslüman gibi yaşamayınca olur..
TakTak Tak 22 Haziran 2018 14:41
Bızim ıcin tek yol uzlaşma kültürünü olusturmak ,seçim dünyanın sonu değil.Ancak uzlaşacağız barışacağız diyen parti duymadım bu nedenle oyum TakTak partisine.CB ıcin ise bu kelimeyi tek telaffuz eden İnce ye. Doğrumu göreceğiz bır şansı hak ediyor.
ali 22 Haziran 2018 14:40
Aynen katılıyorum. SAADET en ideali.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:26
Kibir akletmeyi engeller.Ak parti akletme imkankarini kaybetti.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:12
Doğru karar.
Batuhan 22 Haziran 2018 14:07
Sevgil kardeşim, sayın mahçupyanın yazısını bir daha okuyun, ikinci kez okuyun ve yine okuyun. Her defasında sorun kendinize; "Anladım mı bu yazıyı?"
Batuhan 22 Haziran 2018 18:26
0
Bu cümleleri başka bir yorumcuya cevap olarak, onun yorumunun altına yazmıştım. Bu şekliyle farklı anlaşılabiliyor. Aynı anda sayın Mahçupyan'a da sağduyu içeren bu makalesinden dolayı teşekkür etmiştim.
yavuz 22 Haziran 2018 14:00
IMF'ye borç verecek olan bir devlet. Köprü ve tünelleri neden özel şirketlere yaptirir...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:54
1
Hem de devlet bankalarından müteahhitlere verilen kredilerle?
Recai T. 22 Haziran 2018 13:58
Bence asıl şimdi AK Parti. Karşısında ciddi bir muhalefetle bu dönem çok rasyonel, keyfilikten uzak, düzgün işler yapacaklar. Çünkü iktidarın çantada keklik olmadığını anladılar. Kesinlikle memleketin hayrına olacak. Bakın çok ciddi söylüyorum bunu. Hele ikinci turda seçilirse daha da iyi. Ama sanmıyorum.
Sizi yıllardır takip ederim. Entelektüel açıdan saygıdeğer olduğunuzu düşünüyorum. Fakat ben de ilk kez bu seçimde oyumu Tayyip Erdoğan'dan yana kullanmaya karar verdim. Benim tezim de şudur. Bu parti ilk kez milli projelerden bahsediyor, ilk kez terörle gerçekten ciddi şekilde mücadele ediyor. Ve ilk kez artık böyle gitmeyeceğini ve fikirsel olarak yenilenmesi gerektiğini anladı. Sizin oyunuzla benim oyum demek ki yer değiştirecek.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:28
17
Ben etyen beyin sandıkta karar değiştirip MHP'ye oy vereceğini düşünüyorum. Başkanlıkta da tabi ki Reis'e.
Analitik Düşünce 22 Haziran 2018 16:31
8
7 Haziranda da "anlamıştı" kardeş? Ne oldu? her zaman söylüyorum Erdoğan'ın tek sorunu adam... Kadro yok, vizyon sahibi adam yok. Erdoğan çalışıyor, etrafındakiler söğüt gölgesinde kahvesini yudumluyor, ara sıra Reis naraları atıyor, yol, köprü, baraj, havaalanı, vs. artık milletin dinlemekten sıkıldığı konuları dile getiriyor, fetö düşmanı tavırları takınıyor, bu arada, işini görüyor/gördürüyor. Ama, tarından, sanayiden, işsizlikten, dış ticaret açığından, cari işlemler açığından, dış borçtan, verginin tüketime yüklenmesinden, enf
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:22
cumhur ittifakı: 52,5 millet ittifakı:39 hdp : 8.5 ve yavru mankurtlar gezi zekalılar, hendekçiler çok üzgün bu da demek ki ülke için güzel bir sonuç olmuş... başkanlık tahminini yazmaya gerek bile yok...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:35
2
İşte bunlar hep aşırı doz ahaber izlemekten oluyor.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:54
0
Patates ithal etmek de güzel bir sonuç olacak. Çin'den şöyle köşeli, yerli ve milli patates olursa iyi olur. Bir de a haber'e tavsiyem, hemen bir fırın ve buzdolabı belgeseli çekerek halkımızı bilgilendirmeleri. "Daha 15 yıl önce buzdolabı yokluğundan halkımız yiyeceğini toprak altında saklıyor, böreğini de mum ışığında pişiriyordu" gibisinden başlayabilirler. Biz salağız çünkü!
Mahsuni 22 Haziran 2018 14:04
4
Gezi zekali olmakla gurur duyan milyonlar var fetö zekali olmaktan Daha iyidir diye dusunuyorum...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:11
2
Kardeşim yazdığına sen inanıyorsan problem yok. Ama inanmıyorsan trollsün.
Hasan BARAN 22 Haziran 2018 15:07
4
Aynen katılıyorum a haber de izlemem lakin her durumu a habere bağlayan da fox tv den beri gelmiyor belli.
Özkan 22 Haziran 2018 13:03
Etyen bey bence çok başarılı bir tercih ben ikna oldum
ilhan 22 Haziran 2018 13:01
Islama gore oncelikle la dememiz gereken ,reddetmemiz gereken demokrasi dinidir.demokrasi ;diger izmler gibi (komunizm,sosyalizm,kapitalizm ,laiklik vs..)yeryuzu kaynakli beseri bir dindir.islam bunlarin hepsini reddetmek icin gonderilmistir.demokraside kanunlari insanlar yapar ve ornegin;zina,escinsellik,faiz serbesttir.Islamda tek kanun koyucu ve otorite Allahtir , anayasa yapilirken mutlaka Kuran-i kerim referans alinmalidir.bu temel konu halledilmeden hicbir cozum ise yaramaz. bizler muslumanlar olarak sistemi ve secimleri reddediyoruz,protesto ediyoruz.
takma ad 22 Haziran 2018 14:56
0
Soruyor Sahabe Ya Rasulullah bu karar sizin mi yoksa Allah'tan mı. Efendimiz diyor benim fikrim.. (mevzuyu bilirsin herhalde hurma ekim dikimi, tarıma dair bir mesele yani) Sahabe diyor ki o zaman o iş öyle olmaz buralarda böyle olur. Arif olana lafın tamamı denilmez..
karar okuru 22 Haziran 2018 13:01
Sn,Etyen Mahçupyan siyasi tercihinizi yazınızda açıklamak zorundamısınız. Geniş kitlelerin okuduğu bir yazarsınız. Zaten son zamanlardaki yazılarınızdan AKP ye ve RTE ye oy atmayacağınız belli oluyordu. Amma yinede tercihinizi yazmanız bence doğru olmadı.Bu arada bende AKP nin ve RTE nin politikalarını benimsemeyen ve eleştiren bir okurum. Yinede topluma malolmuş insanların başka insanları etkilememeleri açısından tercihinizi belirtmenizi onaylamıyorum. Cesaretli bir adım ama yanlış.Neyse.
Karar Okuru 22 Haziran 2018 14:39
0
Ben yazarın dürüstlüğünü takdir ettim. Seçim sonuçlarına göre değil, inandığı değerlere ve doğru bulduğu ilkelere göre hareket ettiğini açıklıyor. Böylelikle yarın eleştirirken de desteklerken de kendisi için bir meşruiyet alanı çiziyor.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 15:18
0
Sdam her secim açıklıyor trol kardes
karar okuru 22 Haziran 2018 15:30
3
Ya arkadaş fikrimizce etik olmadığını düşündüğümden bir yorum yazdım bir trol olmadığım kaldı. Gerçekten çok üzülüyorum. Yazık gerçekten çok yazık.Bizi bu hale kim getirdi ya. Sizin siyasetinizde batsın insanlığınızda.
ALİ CAN 22 Haziran 2018 13:00
AKP iktidarı sağ cenahın da insan olduğunu hatırlattı bizlere.Türkiye başörtüsü gibi basit sorunlara yıllarını verdi ve muhafazakar insanlar hep alt tabaka olarak kaldı. Bugün gelinen nokta da ise İslami kapitalizm denebilecek bir yerdeyiz. Yıllar önce başını açarak okumak zorunda olan müminler bugün makam mevki sahibi oldu ve adam kayırmaya ihaleye fesat karıştırmaya başladı. Demek ki bunca yılda zihniyetimiz aynı kaldı bir arpa boyu ilerlemedi. Benim isteğim insanlarımızın birlik ve beraberlik içinde olduğu kimsenin hain olmak zorunda olmadığı bir T
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 14:01
1
Evet, iktidar hırsı, zenginleşme hırsı, düşme korkusu, siyasi ayak oyunları v.s. İnsana özgü ne kadar dünyevi zaaf varsa tekrar tekrar tanık oluyoruz. Hepsi bir yana, bir vatandaşın Soma'da devletin bir temsilcisi tarafından yerde tekmelenmesi ve buna karşın taltif edilmesi benim için muhafazakar siyaset açısından dramatik ve korkunç bir manzaraydı.
İbrahim Avaroğlu 22 Haziran 2018 14:43
0
Son günlerde benim de dikkatimi çeken bir konu bu. 1990'larda ezilen insanlar günümüzde burjuva haline gelip, diğer insanları dışlamaya başladılar. Ne kadar ilginç.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:53
Güzel bir ikili kombine :)
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:48
Flaş flaş flaş! Etyenin oyunun rengi belli oldu. Deprem etkisi yarattı!
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:42
İnce başkan, ülke işportacı tezgahı
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:37
Erdoğan seçim kazanınca bazı cahiller millete "bidon kafalı" derdi. Bugün bazı AKP'lilerin yorumlarına bakıyorum da, o kadar şartlanmışlar ki korkarım Erdoğan kaybederse bu kez de öbür taraftaki cahiller millete "bidon kafalı" diyecek. "Yapılan hizmetler gözünüze dizinize dursun" benzeri çıkışların anlamı budur. Yani biraz faklı düşünse de, kültür aynı kültür, kafa aynı kafa. Sanki siyasetçi bu hizmetleri kendi cebinden vermiş, böbürlenip duruyor. Özelleştirmeden 70 milyar Dolar gelmiş. Yapacak tabii. Görevi bu.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:05
4
özelleştirmelerden gelen para miktarı ile, 16 yıldır devlet hizmetine harcanan para oranını bir bilseniz! yaklaşık 2 trilyon dolar para kullanılmış durumda. 70 milyar ne ki?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:33
Bence AKP iktidarı deizmi arttırdığından, insanların kendi hissi ve atadan gelme inançlarını sorgulattığından, ileriki yıllarda aydınlanma dönemimiz için toplumsal yozlaşmada dibi görmemizi sağlayacağından AKP bir dönem daha kalmalı.
Taner 22 Haziran 2018 12:21
Yazdığınızın altına imza atarım. Partide Saadet, Başkanlıkta İnce. Muharrem İnce CHP nin o yukarıdan bakan ve halktan kopuk tiplerinden değil. Köylü çocuğu ve Demokrat birisi. Ve şuana kadar ki duruşuyla da CHP zihniyetine teslim olmayacağını düşünüyorum.Zaten olursa kendisini de bitirir.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:14
18
KARDEŞ SENİN TEMENNİN SENİN İÇİN DOĞRU OLABİLİR ,FAKAAAT DİYELİMKİ ÖYLE OLDU , AYDINLANACAĞIMIZA , SURİYE ÖRNEĞİNDE OLDUĞU GİBİ KARANLIĞA GÖMÜLÜRSEK ..! MAZALLAH DİYORUM...
Sıradan bir seçmenin "İnce" tercihine bir kaç cümle ile karşı çıkmak mümkün. Ama sizin ince tercihiniz için ansiklopedi yazmak gerekir. Şahsınız için özeti şu: Tek başına seküler düşünce, demokrat olmayı sağlayamıyor. Demokrat olabilmek için bile, beyninde onayladığın semavi doğruların olmalı...
İbrahim Avaroğlu 22 Haziran 2018 12:16
Ben de bu seçimde ilk defa AK Parti'den başka bir partiye oy vereceğim. AK Parti artık tamamen çıkarcılar partisine dönüştü. Ya HDP'ye ya da Saadet Partisi'ne vereceğim. CHP Kemalist zihniyetten sıyrılmayıp, Sosyal Demokratlığa terfi etmediği sürece oy yok CHP'ye. İkinci turda ise sırf Erdoğan gitsin, Etyen Bey'in dediği gibi yeni bir nefes için İnce'ye veririm.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:36
3
Kesinlikle Saadet’e vermelisin
K 22 Haziran 2018 12:15
Muhteşem bi yazı eline sağlık resmen milyonların sesi Keşke herkes okusa
kararlı 22 Haziran 2018 12:11
Başta Etyen Mahcupyan olmak üzereBu gazetenin akılcı sağduyulu ve rasyönel yazarlarına teşekkür ederim.
M.SNCL 22 Haziran 2018 12:11
Kararınızın her bakımdan yanlış olduğunu bildiğinizi zannediyorum. Kararınızı etkileyen hususların sizi okuyanları ikna edecek düzeyde olmadığını belirtmek için yorum yazıyorum.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:47
40 yıl oku yaz, ataerkil olmayan bir zihne sahip ol gel inceye oy verecem de, başımıza daş yağacak...
Mahsuni 22 Haziran 2018 12:09
0
Sevgili etyen bey bu zihniyete 40 sene su ver aş bir kere vermezsen basina das yagdiracaklar....
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 16:34
3
Başınıza zaten taş yıllardır yağmış. Kafanızı kumdan çıkarın.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 20:01
0
KO 11:47, taş başa 'daş' da düşse bir şey değişmez, önyargı koruyor mübareği...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:36
O dediğin yüzyıla yakın ensemizde olan kemalizmin nefesi kalsın hacı abi.
Bülent öztürk 22 Haziran 2018 11:29
Yazıklar olsun size,yapılan hizmetler gözünüze dizinize dursun
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:56
1
Bunu soğan lobisine mi dediniz? Hah haa!!!
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:57
3
Tahamüllüksüzlük fiskiyor sevgili bulent ozturk bey....
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:58
1
Yazıklar olsun yapanlara, 'milletimmmm' vergileri 'deve' olduktan sonra...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:35
22
Bulent kardeş sonuna kadar destekliyorum DEVAM
Najaz 22 Haziran 2018 11:24
Son yıllarda AKP'nin yaptığı belki de en hayırlı iş, birçok farklı kesimden insanın muhalefet saflarında bir araya gelmeysine vesile olması oldu. İçi boşaltılmış, çağımızda önemini yitirmiş kavramlar ve ideolojiler yerine evrensel değerler olan özgürlük, demokrasi, ifade hürriyeti, herkes için adalet, empati, uzlaşı gibi temel prensipler etrafından insanlar birleştiler ve bunları hiçe sayarak, ayaklar altına alarak toplumun huzurunu, birarada yaşama iradesini dinamitleyen bir siyasi irade karşısında sesleri daha da gür çıkmaya başladı. Bu dayanış
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:11
Mesut Yılmaz Rizeli , Recep Tayyip Erdoğan Rizeli , Muharrem İnce Rizeli . İkisi denendi sonuç istenen olamdı belki de artık farlkı kütükte birisi başarma çansımızı daha yükseltecektir.
İlyas 22 Haziran 2018 12:27
1
İskoçya'nın sorunu İskoçlarla dolu olması demişler. Siyaset bize kapalı değil ama alternatif olmaya çalışmıyoruz. Çalışanlarımız onları anlayacak seçmeni bulamazlarsa yine aynı şey. Güzel formüle edilmiş, nasılsanız öyle yönetilirsiniz. Rasyonel ve hakkaniyetli kişilerden oluşan bir toplum olsaydık öyle bir yönetimi çıkarırdık. Ülke nasıl yönetilir en iyi bilenlerin berberlik ve taksicilikle uğraşmaları ne hazin. Artık bu söze "internet bağlantısı olan herkesi" de eklemek gerek. Daha kendi tercihlerinin, duygularının nasıl şekillendiğini in
İlyas 22 Haziran 2018 12:35
1
Daha kendi tercihlerinin, duygularının nasıl şekillendiğini incelemeden kişiler birbirlerine gerizekalı diyorlar.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:54
0
Katılıyorum İlyas bey. "nasılsanız öyle yönetilirsiniz" bir açıdan doğru ama eksik bir saptama: İnsanların "nasıl" olacağına yerleşik politik düzen karar verir. Eğitim, gelir dağılımı v.s. Yani iktidarlar ve siyasi düzen seçeneklerinizi olabildiğince daraltır. %10 barajının amacı nedir ki. ABD'de de benzer bir mekanizma işler. Yüz milyonlarca Dolar sadece iki güçlü partinin propagandasına harcanır ve üçüncü bir seçeneğinizin olmadığına sizi inandırırlar. Bugün bizdeki TVler de öyle yapmaya çalışıyor.
AKADEMiSYEN 22 Haziran 2018 11:04
MAHCUP OLACAKSIN GENE BE ETYEN
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:24
3
Bir; istediği, oy verdiği seçilmedi diye insan niye mahçup olsun? İki; bir akademisyenin eleştiri/espri seviyesi buysa ört ki ölem:-(((
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:55
3
Oy verdiği kişi/parti seçimi kazanamayınca insan neden mahcup olsun? İnsan, ne bileyim yalanı, ahlaksızlığı, yolsuzluğu falan anlaşılınca mahcup olur. Yazarın tercihini açıklamasında bunlardan hangisi var? Ya da sizin tercih ettiğiniz kişi kazanamayınca siz mahcup mu olacaksınız? Olmayın!
Akademisyen 22 Haziran 2018 12:27
15
11:24, herkes kapasitesi nispetinde espriden payını alıyor. Kelimerin derinliğine inin. Neyse, İdeolojik kabızlığın için laksatif (muleyyın) kullanmanı tavsiye ederim. Yada en iyisi, Allame Teftazani (r.a.)’nin Tehzibü’l Mantık ve’l Kelam eserini oku, belki nasiplenir de kavrama yeteneğin gelişir.
nedim 22 Haziran 2018 12:37
1
sayız yazar fikrini açıkladı diye neden mahçup olsun, görüşünü değiştirmediğini fakat her aklı selim insan gibi ülkemizin nereye gidebileceğini seziyor..sonuçta bu sadece bir oy, herkes istediği partiye kişiye, kendine göre gerekçe bulup oy verebilir normal olanda bu bence...
Mahsuni 22 Haziran 2018 11:04
Dinimizle kültürümüzle manevi duygularimizla oynamayan siyasetciler Ne zaman yetisecek bu guzelim ûlkemde... Cumhuriyet ci istemiyorum muhafazakar istemiyorum milliyetci istemiyorum , insan istiyorum huzur istiyorum gelecek istiyorum .....
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 16:37
0
Herkes insan istiyorumda birleşebilseydi bugün kaos ortamı yaşanmaz ve kutuplaşma olmazdı. Demek ki sorun insanımızda. Yanlışa şakşak yaparak bugüne geldik.
metin plmt 22 Haziran 2018 11:03
Allah için birer birer düşünelim.Ben mahçupyanın akp hakkındaki bazı tespitlerine katılıyorum.Yine de Allah hakkı için bir düşünelim eğer erdoğan ve akpden daha iyi bir aday ve parti gösterin ben de ona oy vereyim.Geçmişiyle yüzleşmeyen chpye mi,ppksız adım atamayan hdpye mi yoksa vereceğin oy boşa gidecek temel amcaya mı?Ya da fetö artığı akşenere mi?28 şubat sürecinde bir paşanın kendisine yaptığı o büyük hakarete karşı hiç sesini çıkarmayan o aciz ve korkak siyasetçiye mi?Tercih sizin.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:24
2
Sevgili dostum , son 16 yilda mutluysan akp ye oyunu verirsin degilsen hikayeler anlatmaya gerek yok....
Köroğlu 22 Haziran 2018 11:33
1
Şöyle: Erdoğan'a oy verirsen Türkiye bir-iki yıl içinde önce ekonomik olarak çökecek, ardından güvenlik kalmayacak. Hiç olmazsa bu tehlikeyi atlatmakta yarar var.
karar okuru 22 Haziran 2018 11:54
1
Meclise milletvekili sokması kesin olan Saadet Partisine verilen oylar neden boşa gitsin ?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:22
1
CHP'nin eski politikalarından ben de hoşlanmazdım. Kemalistlerin/ulusalcıların katı laikçilik uygulamaları v.s. Ama bugün CHP'nin söylemlerinin eskiye göre çok daha pozitif olduğunu bazı AK Parti taraftarı akademisyenler bile söylüyor. Laiklikten, türbandan bahseden CHPliler yok artık. Yani eski hikaye bu. Öte yandan, Akşener'in "FETÖ artığı" olduğunu nereden biliyorsunuz? "Erdoğan nefreti"nden şikayet edenlerin "Akşener nefreti"nden beslenmesi hastalıklı bir duruma işaret ediyor.
11:24, Güzel bir soru sordunuz. Güzel bir cevap vereyim. 17-25 Aralıktan sonraki AKP'den mutluyum. Bu mutluluğuma sahip çıkmak için AKP'yi desteklemeye devam edeceğim. Hele 17-25 Aralık'a kadar AKP'yi destekleyip, ondan sonra vazgeçenlerden olmak istemem. Not:17-25 Aralık'tan önce AKP seçmeni değildim. Ayrıca metin plmt'nin anattıkları da hikaye değil hakikatin tam kendisi...
karar okuru 22 Haziran 2018 12:54
0
Yine ahlaksızca yapılan bir yorum daha. Fetö artığı Akşener. Utanmıyormusun arkadaş böyle demeye. Bak kadın ne diyor benim fetöcülüğümü ispat edin eğer ispat edemezseniz şerefsizsiniz diyor. Ettilermi diyor hayır. Şimdi şerefsiz şerefsiz dolaşıyorlar diyor. Yine aynı algı ile yazıp kendini kötü duruma düşürüyorsun farkındamısın. Yazık sana. Hastalıklı ruh hali ne diyeyim.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:01
0
Her gün her yazara benzer yorumlar yapiyosunuz. Gorev gereği olsa gerek. Oyle olunca da yapay ve sıkıcı oluyor sanırım. Ama ne yapacaksinız iş istir.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:36
0
Metin Bey Kötünün iyisi iyi değildir.Muhalefete de teker teker etiket yapıştırıyorsun.Çünkü bu kanalizasyon yandaş basından takip edersen haberleri olanı biteni. (Onlar ki var gücüyle bütün muhalefet liderlerine itibar cellatlığı yapıyorlar yirmidört saat heran ) Biraz objektif bağımsız düşünelim derim.Türkiyeyi 17 yıldır Sarkisyan yönetmiyor,Papadapulos da yönetmiyor olumsuz herşeyi lobiye öteleyerek olumlu herşeyi gözmüzüze sokarak bir yere varılmaz.Müsbet güzellikler yanında rezillikler de dizboyu yani.Saygılar sunarım,tercihine,kararına.....
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:00
Ak Parti... Çünküsü bir makaleye sığmaz...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:26
3
çünküsü bu makaleye sığmaz çünkü yıkık döktükleri aya 4 şeritli yol olur.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:26
0
Aya 4 şeritli yol yapabileceğine inanılan siyasetçiler "patates lobisinden" bile şikayet eder oldular. Hadi sığdır bunu iki cümleye.
Ehl-i İrfan 22 Haziran 2018 10:56
Sayın Mahçupyan;Seçimi CHP kazanırsa şapka kanununa muhalefet etmekten hapse atarlar seni.#CHP’nin kazandığı tekbir seçim var; o da seçime tek parti olarak girdiği sefer!
En azından Demokrat 22 Haziran 2018 11:28
1
Aynen öyle ama sorsan ülkede hangi halt ters gitse müsebbibi CHP ve onun zihniyeti. ülke 70 yıldır ( ecevit dönemi hariç ) sağ ve islamcıların elinde uçuruma yuvarlanıyor ama sebebi CHP ve onun zihniyeti. Yazık size. Yazıda diyor ya yazar sizlere en çok erdoğan zarar veriyor diye.. göreceksiniz yakın zamanda.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:12
0
çok merak ettim madem chp seçim kazanamıyor, neden Tayyip benden önce cehape böyle yaptı,şöyle yaptı diye çıkışıyor.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:52
Memleketimiz İçin Nasıl Hayırlı İse Öyle Olsun
Mustafa Soylutürk 22 Haziran 2018 10:52
Oyun !...Anlaşıldı !... Verilen İşaret ! .. Parola HDP makyajlı PKK yı meclise taşımak ! Saadet'ler dilerim !..Takke düştü kel göründü ! .. Etyen Bey Oyu'nun RENGİNİ açıkladı !...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 11:20
1
fikir ve düsünceye Ne zaman saygili olmaya baslayacaz sevgili mustafa soyluturk bey...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:06
1
Oyunu bir tek sen anladın ya helal olsun sana...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 12:36
1
Erdoğan gecen hafta "PKK dağdan in, siyaset ile cöz sorunlarını" dedi. Şimdi HDP'yi bile terörist olarak suçluyorsunuz, o zaman PKK ya siyasi cağrı ne anlama geliyor?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:42
Fetöcüsü, Natocusu, Brüksel kuyrukçusu, Washington meftunu, diplomatik misyonlar, medyatik ajanlar... başaramayacaksınız....
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 15:42
0
Hadi oradan seviyesiz.
Karar okuru 22 Haziran 2018 16:55
0
Göreceğiz...
Etyen Bey, endişelerinizi karşılayacak bir seçenek yok. Bu yüzden yeni bir nefes için eski bir zurnaya üflemeyi düşünüyorsunuz. Seçime bir gün kala küçük bir tavsiye, endişlerinizi tekrar gözden geçirin. Göreceksiniz ki Ak Partiye oy verme gerekçeniz çok daha yüksek çıkacak.
Mahsuni 22 Haziran 2018 11:10
1
Ayni suda bogulmaya devam demek mi istiyorsun sevgili kardesim yani son bir nefesimiz kaldi onuda burda verelim mi diyorsun?
Ne demişler? Keskin sirke küpüne zarar. Erdoğan büyük bir savaşçı ve rakipleriyle ölümüne savaştığı, rakiplerini ötekileştirip, düşmanlaştırdığı sürece ayakta kalabiliyor. Ama artık dövüp, öldürüp, üstünde zıplayarak hıncını gidereceği bir rakip kalmadı. Kendisinin faydası neden birbirimizden nefret etmememiz gerektiğini, neden aynı gemide olduğumuzu anlamamız gerektiği konusunda bize uygulamalı ders vermiş olması. Onun savaşlarından kalan yıkımı ise bir lider arkasında değil hep birlikte tamir edeceğiz. Millet İttifakı bu tamiri, onar
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:00
Bu yazıda, yazar, dindarlık ile dinciliği karıştırmış; oy verdiği kesimin dincilik yaptığını yazmaya cesaret edememiş... Dindar, yapılan olumsuzlukları yapamayan olmalıydı, yapanı destekleyen olmamalıydı. Muhafazakarlar ise, bu oyunda figüranlık yapmış oldular, Ali Baba'nın haramileri gibi oldular; NOPE (Eng.)!..
KARAR OKURU İsmail 22 Haziran 2018 09:52
Oyum Saadet partisine, Cumhurbaşkanı olarak tercihim Akşener'in.. hayırlı olsun
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 09:52
Ak Parti'nin en büyük endişesi tabanı Saadete gitmesi bu eninde sonunda olacak çünkü su yolunu bulur.Saadetin söylediklerinden şu yanlış deyin diyemezler varsa yoksa hakaret fikre fikirle karşılık yok Erdoğan'a en büyük zararı kayıtsız şartsız destekleyen ler verdi demediler surda yanlış yapiyonuz sorgulamadilar hep alkış sonunda yanlışlar kar topu gibi yuvarlanır Ak parti şimdiden ANAP ve DYP nin durumuna gelmiştir 49 iken 40 olursun 40 iken 20 olursun zaman gelir baraj altı olursun
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 09:51
Vakit Tamam. Oyunuz Saadet partisine.
vatandaş 22 Haziran 2018 09:43
Saadet partisi mecliste ak parti ile çalışıp mhpyi devre dışı bırakacak. Bu da türkiye için normalleşme demek.
ismet 22 Haziran 2018 10:06
1
AKP'nin küçüğü yutup kendine benzetme temayülü çok yüksek, Saadet'in çok ilkesel davranması gerekiyor. İnşallah memleketimiz için hayırlara kapılar açar Mevlam... Ben de Saadet diyeceğim inşallah
İnsan nankördür.... 22 Haziran 2018 08:27
Araf Suresi, 160. ayet: Biz onları (İsrailoğulları'nı) ayrı ayrı oymaklar olarak on iki topluluk (ümmet) olarak ayırdık. Kavmi kendisinden su istediğinde Musa'ya: "Asan'la taşa vur" diye vahyettik. Ondan on iki pınar sızıp-fışkırdı; böylece her bir insan- topluluğu su içeceği yeri öğrenmiş oldu. Üzerlerine bulutla gölge çektik ve onlara kudret helvası ile bıldırcın indirdik. (Sonra da şöyle dedik:) "Size rızık olarak verdiklerimizin temiz olanlarından yiyin." Onlar Bize zulmetmedi, ancak kendi nefislerine zulmediyorlardı.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 09:41
0
el-meal???
Taksi lobisi 22 Haziran 2018 11:57
0
Egemen copy paste yapıp yollamış bunu yine.
Yıllarca refaha oy vermissiniz. 2016 ya kadar Ak parti demissiniz. Darbeden sonraki ilk secimde desteklediginiz partinin karsisina gecmissiniz. Yazinizda fetö ile ilgili hicbir telafuz da goremedim. Simdi alternatif yapida secimde saadet partisi de varken iyi partiden umudunu kesip ince ye donen fetö nun de acik acik destekledigi adayı mi destekliyorsunuz
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 09:57
3
Yorumun bilgiden yoksun olduğu gibi insanlıktan da yoksun..
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:14
0
Sizin gibi insanlar her yerde aba altından sopa göstererek insanları tehdit ederken hak,hukuk, adalet lafları ağzınıza hiç yakışmıyor kusura bakmayın. Derdiniz adalet değil, kendiniz gibi düşünmeyeneleri susturmak. Yeter artık
Ismin ne onemi var ki suraya bak 22 Haziran 2018 11:03
8
Tekrar oku belki anlarsin. Fikirler tartisilmaz bilgiler tartisilir. Ben fikrimi paylastim sen bilgime ve insanligima yorum yaptin. Seni tanimam etmem ama vicdan gorus ve samimiyet sahibiysen takip et izle ve gor kaliplardan siyril dusun. Son tavsiyem bir daha oku
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 13:17
1
Bazı AKP'lilerin zihniyeti hakikaten akıllara durgunluk verecek cinsten. Fetö'den bahsetmeyeni Fetöcü yapıyorlar. Biz onlara F tipi derken siz ne yapıyordunuz? "Fetö en çok bizim dönemimizde büyüdü" kimin itirafı? Sizin yerinize biz mi hicap duyalım bunlardan? Sonra, mesela Büyükada'da derdest edilenleri "vatan haini", "ajan" ilan ettiniz günlerce, manşetler gırla gitti. Kısa süre sonra da biri hariç hepsini evlerine gönderdiniz. Ne oldu o "vatan haini", "ajan" lafları? Yalayıp yuttunuz! Hangi lafınıza güvenecek bu millet sizin kardeşim?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 07:37
Yapılan yorumlara bakınca Ak partinin yaptığı onca hizmeti gormemeniz Türkiye nin 90 lı yillarla kiyaslanamiyacak kadar geliştiğini görmemek ve sadece eleştirmek nankörlük ten başka bir şey değil
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 07:49
8
Osman Kavala
DEMİRHAN KIVANÇ 22 Haziran 2018 07:55
6
Ak Partiden öncelikli olarak hizmet değil, adalet, eğitim, akılcı uluslararası ilişkiler ve huzur istiyoruz. Ek olarak, iktidarda olan bir partinin hizmet etme zorunluluğu bulunmaktadır, hizmet lütuf değildir.
Ali Yılmaz 22 Haziran 2018 07:58
6
Sonra yapılan aşırı hatalar inan yapılanları kat be kat geride bıraktı, misal çözüm sürecindeki hatalar, misal herkese hain demek , misal tek kişinin herşeyi yönetmeye kalkması misal bank asyanın yıllarca genel müdürlüğünü yapan kişi SPK nın başına getirilirken ,fetö haini ve darbeyle ilgisiz insanların ekmeğinden edilmesi daha sayayım mı
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 07:16
Aynı şekilde oy vermiştim şimdi de aynı görüşeyim. Saadet Partisi mükemmel olduğundan değil ama iktidar sahiplerini (kim olursa olsun) uzlaşı ve rekabete zorlamak ve de bu sayede hoyratlığın son bulmasını ummak için gerekiyor bu. Bu arada bu gazetenin tarafsız tutumu ve yazarlarının seviyeli eleştirileri için tekrar takdir etmek isterim.
YÖRÜKOĞLU 22 Haziran 2018 10:16
1
SAĞDUYU BÖYLE DİYOR,AKTROLLERİN FERYATLARINA ALDIRMAYIN SİZ...
Cengiz 22 Haziran 2018 06:27
Akıllı bir insan Erdoğan'dan şikayet ettiği mevzuların çok daha fazlasının muhalefette olduğunu bile bile muhalefete oy vermez, hadi aklını bir miktar kaybetsede aptalca mazeretlerin arkasına saklanıp kendini avutmaz.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:17
0
Mülkün temeli olan adalet yerle yeksan olmuş. Sana saçma gelen şey Kuran'ın dört ana hedefinden biridir. Onlar tevhid, nübüvvet, haşr, ve adalettir. Kime karşı olursa olsun adalet. Kimden kime yapılırsa yapılsın haksızlığa buğz ederek bile olsa karşı çıkmak..
anothervorld 22 Haziran 2018 03:04
Niyetiniz ne kadar guzel. Tam bir "sevkatli, bilge baba" uslubuyle yazmissiniz..
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 02:11
Bügün Saadet’e kızanlar yarınlarda nefes alacak bir yer aradıklarında evsiz yurtsuz kalmayacaklar. Bu ocak herkese kucağını açacak. Bügün dindarların sırtından dünyalık devşirenler dava diye kişisel serüvenlerini pazarlayanlar yakın bir zamanda dağılacak ve ardından samimi Dindar siyasetçiler meydana çıkacak. Buyüzden o günleri düşünerek birilerinin dünyalık sevdaları İçin kimse Dindar kardeşinin gönlünü kırmasın. Seçim yeni bir ufuk yeni bir heyecan getirsin ülkemin güzel ama güzel insanlarına.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 02:07
Yıllarca AKP’ye oy vermiş bir kürt olarak HDP ve kürtlerin bu seçimde yalnız bırakılması, adliyelerde yaşanan haksızlıklar, vatandaşın unutulup yandaşlara peşkeş çekilen ihaleler ve krediler, Recep Tayyip ERDOĞAN’ın danışmanlarının ve diğer çevresinin etkisiyle halktan habersiz dünya hayatı sürmesi, AKP’li olmayan her kesime takınılan düşmanca tavırlar, eğitim sistemimin yerle bir edilmesi, devlet başkanına yakışmayacak söylemlerle dolu dış politika anlayışı, mülakatlarda yaşanan haksızlıklar ve kul hakkı ihlalleri nedeniyle partide oyum
Muhittin... 22 Haziran 2018 01:48
Temel Başkan'a da oy verseydin iyiydi:) Ama Saadet Partisine vermeniz çok daha önemli. Çok sevindim Aklı başında insanların Saadet'e vermesine:)
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 01:41
Vakit SAADET'te buluşma Vakti.Allahın izniyle bu iş TAMAM.
Polis 22 Haziran 2018 01:37
bu iktidar sayesinde muslumanlari tanidim kendimi tanidim, guce ne kadar tapdigimizi gorunce hayal kirikligi yasadim, gezi'nin cocuklarini bosuna oldurdugumuzu anladim, kucuklukten beri nefret ettigim sekuler kesim olmazsa bu ulkede tiyatro yapan muzik yapan espri yapan, sanat yapan felsefe yapan bilim yapan kimse kalmayacakmis bunu anladim.. 2002'den beri ak partiye oy veriyorum, elim chp'ye gitmiyor ama ben de bu sefer ince'ye verecegim..
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 02:59
50
Gezinin çocuklarını biz mi öldürdük? Sanat felsefe mizah tamam da gezi bir fetö kurgusuydu
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:31
1
02.59 önümüzdeki senelerde başkanlık sistemi fetönün kurgusuydu dersiniz. Nasıl olsa siz hatasızsınız hataları başkaları yapar ya da sizi kandırırlar!
Abdurrahman Kanbaz 22 Haziran 2018 01:29
Çok şükür sizinle aynı cenahta ve yıkım ekibine dahil değiliz... Tüm eksikliğine rağmen "en iyisi ütopyası için, iyiyi öldürmeye" teşebbüs etmeyeceğiz... Yapım ve inşa ekibinin reisiyle yola #devam edeceğiz... Körlere gösterecek bir köyümüz de yok... Geleceği görenlerle birlikte yürüyeceğiz bu istikbal yolunu...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 01:44
4
Aynen öyle Abdurrahman kanbaz TAMAM.
Mahsuni 22 Haziran 2018 02:15
2
You from uganda..?
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:56
0
Tamam abdurahman tamam
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 01:25
Erdoğan'ın en büyük zararı muhafazakarlara verdiğine hiç şüphem yok. Bir süredir iş aramaktayım, Türkiye için fazla iyi bir özgeçmişe sahibim ama başvurularıma dönen yok. Bir arkadaşım 'Avrupa'da iş bulma ihtimalin daha yüksek, çünkü Türkiye'de artık insanlar AKP'den tiksiniyor ve CV'deki resminden dolayı seni de o partiyle ilişkilendiriyorlar' dedi.
Okur 22 Haziran 2018 01:21
İnce'ye elim gitmiyor, onun dışında yazdıklarınıza katılıyorum.
Temel Bey ya da Meral Hanım 22 Haziran 2018 09:37
0
Sayın Okur... Ilk turda Temel Beye ya da Meral Hanıma oy verebilirsiniz. Ikinci turda ise muhalefetten kim kalırsa ona. Sonuçta bir mutabakata yani ittifaka oy verme sözkonusu olacaktır. Bu iktidar CHP yi dâhi bir yere getirdi. Herkesle el sıkışmaya hazırlar. Iyiler kazanacak.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:43
14
9:37, 15 senedir iyiler kazanıyor zaten.
Mert 22 Haziran 2018 11:53
0
İkinci turda zaten Karamollaoğlu ve Akşener başkan yardımcısı olacak yani çekinmenize gerek yok, ayrıca buradan da tahmini açıklayayım: bu iki başkan yardımcısı haricinde hdpli Mithat Sancar'ın da başkan yardımcısı ilan edileceğini düşünüyorum.
Hüseyin Akgül 22 Haziran 2018 01:18
Sürpriz oldu...
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 01:12
Yıllardır sizi takip eden biri olarak dindarların demokratlaşmasını ne kadar önemsediğinizi biliyorum. Yazınıza noktası virgülüne kadar katılıyorum, benim tercihim de aynı yönde olacak. Yalnız AKP tecrübesinden sonra Saadet'e bile tam anlamıyla güvenemiyorum (28 Şubat mağduru bir İHLli olarak), ya AKP ile koalisyona kalkışırlarsa diye bir korkum da yok değil. Bu nedenle Millet ittifakı AKP ile koalisyon yapmayacağını açıklamalı ki biz de gönül rahatlığıyla oy verebilelim.
Nogay İbrahim 22 Haziran 2018 01:03
Geçmişte Muhsin Bey'in Büyük Birlik Hareketi'ni ve Sezai Karakoç'un Diriliş Hareketi'ni desteklemiş bir seçmenim. Bu seçimlerin ilk turunda oyumu İYİ Parti ve Meral Akşener'den yana kullanmak niyetindeyim. Özellikle İYİ Parti İstanbul 1. bölge 3. sırada yer alan Yavuz Aığralioğlu'nu inşallah Meclis'te görebilmeyi umut ediyorum. Kendisi Merhum Muhsin Bey'in has yoldaşlarından biriydi. Meclis'e girerse demokrasinin ve hukukun güçleneceğini umuyorum inşallah.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 00:52
Erdogan kazansin, 5 sene daha kirip doksun ulkeyi. Baska turlu kendisine oy verenlerin akli basina gelmeyecek.
... 22 Haziran 2018 09:33
2
Hayır. Benim çocuklarım senin varsa çocukların daha güzel bir ülkeyi hak ediyor. Bir an önce adaletsiz düzen bitmeli.
Samimiyetiniz ve fikrinizin berraklığı takdire şayan gerçekten. Sizden ilhamla diyorum ki; bu kardeşlerimiz adaleti, ahlakı, emaneti, hakikati, hürriyeti ve insanı çok yıprattılar. Vakit TAMAM.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:58
5
"İkinci tura evdeyim" demek, "İkinci turda Recep Tayyip Erdoğan" demektir. İyi düşünelim.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 00:37
BİR ADAY PORTRESİ;Dün “Başörtülüler de gelecek” diye resepsiyonu protesto edip davete katılmayan Muharrem, bugün aday olunca başörtülü kız kardeşini miting meydanında sahneye çıkarıyor gönül rahatlığıyla!.. Sorsan pişkince cevaplar veriyor.“Hak hukuk adalet” diyen Muharrem’e, ‘dershanede öğretmenlerin hakkını hukukunu yemişsin, sana ceza kesmişler’ diyorsun… Cevap veriyor; ‘Dershaneye ceza kesilmiş, 20 sene önce, n’olmuş?.. Ceza kesilmişse ödenmiş!..’ O kadar ya, n’olmuş yani?!.. Pişkinliğin yanı sıra oynamaya da devam ediyor.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:14
2
doğru söylüyorsunuz. siz oyunuzu tek parti zamanında 75 kişilik sınıflarda okumuş, 15 sene önce varlığından bile haberdar olmadığımız fırını mutfağımıza sokmuş, soğan fiyatlarını 100 kg soğanı italyaya gidip aldığınız zaman uçak bileti dahil daha ucuza alabileceğiniz bir hale getiren kişiye verin oyunuzu.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 10:43
2
Statukonun turbana bakısı yıllarca oyleydı ama son on senede türkiyenin tum kesımlerı degıstı tarıh akar sen bu akısa ayak uydurmak zorundasın nıtekım 15 temmuzda muhafazakar kesımı degıstırdı algıları degıstırdı o yuzden insanlara bır sans verilmeli eger aynı şeyi tekrarlarsa onunda bır oyluk canı var merak etmeyın asıl guc secmende saygılar
Quasimodo 22 Haziran 2018 00:36
Politik olarak sizinle hiç aynı tarafta olmamış birisi olarak Birçok analizinize katılmamakla birlikte uzun yıllardır okurunuzum.95ten beri oy kullanıyorum.İlk defa acaba demeden gönül rahatlığı ile birine mührü vuracağım.Sizinlede ilk defa C.başkanlığı seçiminde de olsa aynı tarafta olduğum için bir garip hissettim
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 00:35
Bende ayni dusuncedeyim.
Has Parti 22 Haziran 2018 00:22
Etyen Mahçupyan bu ülkenin yüzde yirmisi sizin gibi açık fikirli, analitik ve sentetik düşünebilen insanlardan oluşabilseydi muhtemelen çok parlak ülke olurduk.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 00:20
Malum muhallif çevreler,HDP/PKK barajı aşsın diye çaba harcıyor. HDP’ye oy vererek, 50 bine yakın şehidimizin, Aybüke Öğretmen'in, kahraman polis memuru Fethi Sekin’in, 16’sında toprağa düşen Eren Bülbül’ün kemiklerini sızlatmayacak mısınız? Erdoğan gitsin diye, bölgemizde ABD’nin paralı askeri haline gelen, kan emici PKK’yı mı iktidar ortağı yapacaksınız? Atatürk’ün Meclisi’nde Murat Karayılanlar’ın, Cemil Bayıklar’ın mı oturmasını istiyorsunuz? Elinizi vicdanınıza koyun ve yanıtlayın, 24 Haziran günü de o cevaba uygun ol
Mahsuni 22 Haziran 2018 01:41
30
Sevgili kardesim , hdp Türkiye Cumhuriyet devletinin anayasasinda kanunlarindan ve turkiyeyi yoneten insanlarin imzalariyla muhurleriyle kurulmus bir legal partidir hosuna gitsede gitmesede Bu partiye herkesimden 6 milyon insan oy veriyor ...hdp bir teror orgutu partisi ise ulkeyi yoneten insanlarin terore destek terore parti actirmada davalar acilmali ...... Hadi Ilk davayi siz acin bende arkandan geleyim...... 2 donem akp ye oy vermis biri olarak soyluyorum..
Almanyadan 22 Haziran 2018 01:42
1
HDP baraj altında kalırsa PKK bitecek mi? İntikam duygusuyla mı çözüm süreci başlatılmıştı?HDP ile kolkola olmak problem değil miydi?Başka çare yok, siyaset ile konuşarak, affederek bu sorunu çöezebiliriz.Konuşabilmek için ise 6 milyonluk bir kitlenin sesini duymak lazım.O kitleye HDP olmadan da ulaşırım diyorsan buyur ulaş.
Adalet Yakın 22 Haziran 2018 03:05
0
Adam Saadet Partisi’ne oy vericem demiş sen hala HDP, karayılan, akyılan falan diyorsun. Vallahi ben yazarın yerinde olsam işime yabancılaşırım. Böylesine bir anlaşılamamakla imtihan edilmek insanı karamsarlığa iter yemin ederim.
KARAR OKURU 22 Haziran 2018 09:56
0
Dolmabahçe'de resimdekiler kimlerdi kardeş? O vakit terörist degiller miydi diyorsun? Ne zaman oldular, Feto gibi sizi kaldırdılar mı yoksa?
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN