Back To Top
“Tayyip” ten “Ekrem”e; bir ziyaretin hatırlattıkları...

“Tayyip” ten “Ekrem”e; bir ziyaretin hatırlattıkları...

 - Son Güncelleme: 05.10.2019 Cumartesi 09:57
- A +

Önceki gün sabah, Karar’ın Reşitpaşa’daki binasında önemli bir misafirimizi beklemek üzere gazete yöneticileri ve bir grup yazar olarak toplandık.

Misafirimiz gece geç saatlerde Paris’ten dönmüştü ama erken saatteki kahvaltı randevusuna zamanında geldi.

Simit, iki çeşit peynir, zeytin ve çaydan oluşan gazetedeki kahvaltı masasında karşımızda oturan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’ydu.

Her zamanki gibi basın sözcüsü Murat Ongun’la gelmişti. 

İmamoğlu, diyet yaptığı için önündekilere çok fazla dokunmadı.

Onu dinlerken, az önce masanın bir ucunda duran gazete takımındaki bazı gazetelerin “Ekrem”li başlıkları geçiyor insanın aklından.

Acaba İmamoğlu karşısında oturan Karar yöneticilerinin ve yazarlarının çoğunun 90’lı yıllarda Yeni Şafak’ı çıkarmaya başlayan ekip olduğunun farkında mıydı?

Yeni Şafak’ın yayına başladığı yıllarda da İstanbul yeni ve genç bir belediye başkanı seçmişti.

Hem devletin hem mevcut iktidarın pek hoşuna gitmeyen, beklenmeyen bir seçim olmuştu bu.

O yüzden yıllarca bunu bir türlü kabul edemediler, içlerine sindiremediler. Öfkelerini de çaresizce onun kişiliğine saldırarak gösterdiler. O genç belediye başkanından, uzun yıllar laik gazeteler “Tayyip” diye bahsetti. Hatta 2002’de partisi seçimleri kazandığında bile Erdoğan demeyi uzun süre zül saydılar.

Belediye başkanı iken de en küçük bir şans vermek istemediler. Attığı her adım eleştirildi. Başarısızlığı kutlandı. Hep mercekler üzerinde oldu. Zaten sonunda da uyduruk bir davayla sandalyesi altından çekildi.

İşte o yıllarda, bu medya ordusunun karşısında duran gazetelerin en önemlisi ve itibarlısıydı Yeni Şafak.

O gazetede bu tahammülsüzlüğe karşı demokratik bir mücadele vermiş isimler Karar’daki kahvaltı masasının etrafında oturuyor bugün.

Karşılarındaki yeni seçilmiş genç belediye başkanından da yine bir medya ordusu her gün “Ekrem” diye bahsediyor.

Aşağılanıyor, yok sayılıyor, her attığı adım takip ediliyor, yerden yere vuruluyor. En ufak bir şans payı, mühlet dahi verilmiyor.

17 yıldır AK Parti belediyesinin icraatlarını eleştirmemiş gazeteler, televizyonların projektörleri onun üzerine doğrultmuş durumda. Metrobüs durağındaki yığılma için TRT bile sabahın köründe duraklardan canlı yayınlar yapıyor. Belediyenin suyu neredeyse siyanürlü su muamelesi görüyor.

90’lardaki laiklerin “Tayyip” takıntısı, 2019’da muhafazakarların “Ekrem” takıntısı olarak geri dönmüş durumda.

Zaten hazımsızlık, demokratik tahammülsüzlüğün çıtası, 94 seçimlerinde sonra zamanın iktidarının dahi cüret dahi edemediği seçim iptaline kadar çıkarıldı.

Bir kere daha büyük farkla kazandı ama hala iktidarın bu sonucu içine sindirebildiği söylenemez.

Yokmuş gibi davranılıyor, onunla zor bela iletişim kuruluyor.

Deprem’de yaşanan davet krizi bunun son örneği oldu.

Olan biteni ayrıntılarıyla bir kere daha anlattı.

Zaten o krizin gelmekte olduğu, deprem günü ABD dönüşünde havaalanında Cumhurbaşkanı’nın yaptığı ilk açıklamadan anlaşılmıştı:

“Tabi Cumhurbaşkanı Yardımcımız Sayın Fuat Oktay başkanlığında, afet ve acil durum merkezi faaliyete geçmiştir. Onun koordinesinde kendileri de İstanbul'da bulunarak başta İstanbul Valimiz olmak üzere İl Jandarma Garnizon Komutanımız hepsi birlikte ilgili mercileri de yanlarına almak suretiyle bugün ve yarın bunları devam ettirecekler.”

Bunun siyaseten ne kadar sürdürülebilir olduğu meçhul ama İmamoğlu’nu yok saymak pek kolay değil.

Çünkü iletişim becerileri yüksek bir siyasetçi var karşımızda.

Kahvaltıda ilginç bir hatırasını anlattı. Daha Beylikdüzü’nde CHP İlçe Başkanı iken, AK Partili belediyenin iftar sonrası düzenlediği Ramazan etkinliklerinde AK Parti üye standı açınca, ısrar etmiş CHP için de üye standı açıp, başında oturmuş. Bunu ilçenin tanınmış, varlıklı bir ailesinin mensubu olarak yapmış.

Ramazan etkinliğinde, iftar sonrası CHP’ye üye olmak biraz tuhaf gelebilir.

Ama tam olarak İmamoğlu’nu iyi anlatan bir örnek bu.

Yani partisini farklı kesimlere, muhafazakarlara doğru açma çabaları bir seçimlik bir heves değil. Başarı kazandıkça, önyargıları, parti içindeki duvarları yıkıp, kendi yolunu açarak ilerlemiş.

Bu rahatlığı sadece Trabzonlu, ANAP’lı ortalama muhafazakar bir aileden gelmesiyle de açıklanamaz.

Aynı zamanda gençliğinden bu yana İstanbul’un her yerinde inşaat işleri ve lokantaları olan bir tüccar olmasıyla da ilişkili.

O yüzden ideolojik önyargıları yok, iş yapmak için kimliklere bakmadan ilişki kurmayı biliyor.

Şehirle ilgili ona perspektif kazandıran, kendisine memleketi Trabzon’u bile gezdirmiş Ermeni bir mimar olduğunu (Zakarya Mildanoğlu) söylerken, İSMEK’te Kürtçe Kursları düzenlemenin ne kadar doğal olduğunu anlatırken, Beylikdüzü’nde bir mimari yarışmayla yaptırdığı cemeviyle duyduğu gururu aktarırken, Eyüp Sultan’daki mevlitte Yasin okumasının hikayesini, eşinin bu yüzden onu ne kadar eleştirdiğini paylaşırken aynı kişi var karşımızda.

Belediye tiyatroları repertuvarından Necip Fazıl, İskender Pala ve Mustafa Kutlu’nun eserlerinin çıkarılmasıyla ilgili Karar yazarlarından gelen eleştirileri dinlerken, bu hassasiyetlerinin henüz birlikte çalıştığı ekibinde yerleşmediğini anlıyoruz.

Bu haberi gazetelerde okumuş. Toplumsal kesimlerin hassasiyetlerine dokunan benzer hataları engellemek için çalışma arkadaşlarından siyasi olduğundan şüphelendikleri bütün kararları kendisine danışmalarını istemiş.

İstanbul’a nasıl bir iz bırakmak istediğiyle ilgili soruya cevap verirken, büyük inşaatlarla bir iz bırakmak istemediğini öğreniyoruz. “İstanbul inşaata, yapıya doydu” diyor.

İki alanda kendi izini oluşturmak istiyor; Yeşil alanlar ve deprem.

Kemerburgaz’da, Maslak’ta belediye görevlilerinin hatta vatandaşların uyarılarıyla devasa büyüklükte, belediyeye ait olan ama atıl durumda bırakılmış ormanlık alanlar keşfetmişler. Bunları halka açmaya hazırlanıyorlar.

“Park dediğin disiplin içinde dikilmiş ağaçlar, oturma grupları değil, kimliği olan, yapılacak sporlara göre dizayn edilmiş bir doğal alan” derken millet bahçelerine gönderme yapıyor.

Ama birinci önceliği deprem.

Daha son İstanbul depremi olmadan, yıllarca birlikte inşaatlar yaptığı babası üç günde bir onu arayıp, “her şeyi boş ver deprem için ne yapıyorsun onu anlat” diyormuş.

Kasım ayında büyük bir deprem toplantısı yapmayı planlarlarken denbu deprem olmuş. Kandilli, İTÜ’den uzmanların da içinde olduğu bir grupla acil hazırlıklar üzerine bir çalışma yürütüldüğünü öğrendik.

İstanbul’un deprem hazırlıklarının sadece deprem sonrasına yönelik olmasına karşı kızgın. Bakanların yaptığı “Her şeyimiz hazır, dört dörtlük” benzeri açıklamalara da. “Deprem öncesine ilişkin yapılacak çok iş var” diyor. Maalesef anlattıklarından bu işlerin uzun süredir ihmal edildiğini, deprem sonrası ile ilgili simülasyonların vahim olduğunu öğreniyoruz.

Üç saat süren kahvaltılı sohbetten Eyüp’teki AK Partili belediye başkanını ziyaret için masadan kalkıyor. AK Partili belediyeleri ziyaret edip, ilişki kurmaya çalışıyormuş. “Ben de ilçe belediye başkanlığı yaptım, sıkıntılarınızı bilirim, başkanların işini kolaylaştırmak istiyorum” diye onları motive etmeye çalışıyormuş ama işi kolay değil. AK Partili ilçe belediye başkanlarının da bu iletişime ihtiyacı olduğu açık, buna istekli olduklarını da anlıyoruz ama birlikte görünmekten yine de çekiniyorlarmış.

Çünkü karşılarında sadece Büyükşehir belediye başkanı değil, hala affedilemeyen bir başarı göstererek, AK Parti hikayesinin doğduğu kaleyi düşürmüş bir siyasetçi var.

Ve muhtemelen bu da, daha uzun bir siyasi rekabetin başlangıcı olacak. O yüzden onun İstanbul’da başarılı olmasına ya da başarılı görünmesine siyaseten tahammül yok.

Çıkışta bir sürprizle karşılaşıyor. Gazeteye girerken onu görenler birbirine haber vermiş, çevrede oturanlar, ev halleriyle çıkışta gazetenin etrafında toplanmış. Fotoğraf çektirmek isteyenler, alkışlayanlar...

İktidarın da epey yardımıyla, karşımızda bundan sonra ister sevin ister sevmeyin, siyasette adından çok bahsettirecek, bir hikayesi ve aurası oluşmuş bir isim var artık.

Ülkenin en büyük şehrinde iki kez milyonlarca insanın onayını almış meşru bir belediye başkanını yok sayarak da bir yere varılamaz.

Valiye kayyım belediye başkanı gibi bir rol vererek iktidar çatışması yaratmanın kaybedeni İstanbullular olur. Bu tarz tahammülsüzlüklerin, medya kampanyalarının faturası da iktidara yazılır.

O yüzden daha yolundan başındayken, başta Ankara’dakiler olmak üzere herkesin İstanbul’un iki kez seçilmiş bir belediye başkanı olduğunu kabul etmesi, bu gerçeği içine sindirmesi gerekiyor. Eleştiri, denetleme de ancak bu asgari saygı yakalandıktan sonra etkili olabilir.

Yoksa 90’larda laiklerin “Tayyip” takıntısının sonucu malum, “Ekrem” takıntısının sonucunun benzer olmaması için hiçbir sebep yok.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru 07 Ekim 2019 01:00
Bu gün gelinen noktaya bakılırsa 94 deki şüpheler haklı çıkmış!!
KARAR OKURU 06 Ekim 2019 14:21
Cince tabele konusunu sordunuz mu ?merak ediyorum ..Imamogluna baskan adayi olsa oy versem mi diye dusunen biri olarak bu umursamazligi beni cok uzdu.
İbrahim kahraman 06 Ekim 2019 08:13
Güzel bir değerlendirme... Hele devletin hizmetlerde dışlayıcı tavrının getirdiği gereksiz ve faydasız davranışlara yaptığınız göndermeler!...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 21:43
Sayın yazar bu mistik bir yazı ve hurafe duruyor biraz gerçekçi olun artık bu yazarlar efsunlu değil çünkü o zaman onlar haksızluğım karşısında hesapsız duruyorlardı şimdi bir hesapları var dimi
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 19:01
Bir görüşme ancak bu kadar güzel özetlenebilir, Teşekkürler. ..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 17:18
AĞZINDAN BAL DAMLIYOR ERDOĞAN’IN! 40+1 konusu hakkında CE HA PE 'a cevap veriyor,ükenin başı! "Tartışmaya noktayı koyuyorum. Bizim bu oranı düşürme gibi planımız, niyetimiz, çalışmamız yok' diyen Erdoğan, CHP'yi konuyu gündeme getirip bu tartışmadan çıkar sağlamakla suçladı. Erdoğan "CHP buradan kendine bir şeyler çıkarmaya gayret ediyor. Sana buradan bir şey çıkmaz, sana buradan kemik de düşmez" dedi. Eski siyasiler olsaydı "Demek kavga kemik kavgası, bizim kemikle işimiz olmaz" derledi, RTE nin sözüne karşılık..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 17:03
Yine çok güzel bir yazı.
Hakan Palaz 05 Ekim 2019 15:08
Devamı.. Müslümanı müslümandan neden korumak lazım? Bir düşünün.. islam kendi içinde mezheplere bölünmüş. Aynı mezhep içinde bile farklı cemaatler farklı yorumlar getirmiş. Dini siyasi çıkar için kullananları saymaya sayfalar yetmez. 15 temmuzu hatırlayın. Dini kullanıp devlete yerleşen cemaat müslüman değil miydi? Hükümettekiler müslüman ve üstelik aynı mezhepten değil mi? Devleti bu dini kullanan çıkar çatışmalarının dışında tutmak için laik bir sistemden başka çıkar yol yok.
Hakan Palaz 05 Ekim 2019 14:59
Sayın yazar, Yazılarınızı ilgiyle okuyorum. Size bir itirazım/uyarım var. Şu dindarlar laikler söylemi uygun kaçmıyor. Laiklik bir din değildir ve insanlar laik olmaz. Kendimi örnek verecek olursam kendimce iyi bir müslüman olduğumu söyleyebilirim. Ama devletin laik olmasını isterim. İnsan hem dindar hem de laiklikten yana olabilir. Sanki iki kavram birbirinin karşıtıymış gibi laik dindar ayırımı yapmak hatalı oluyor. Topluma sanki halkı müslüman olan devlet laik olamazmış gibi bir algı yerleştiriliyor. Topumun tümü müslüman olsa bile müslümanı müslümandan korumak için yine laiklik lazım.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:16
Halkın oyları kutsal değilmi neden çıkan sonuç kabul edilmiyor muhalefet yıllarca seçimlerin sonucuna katlandı hep belli bir kesim nemalandı şimdi bu tantana kesilen hortumlardan gelmesin ispsrk günde 1 milyon kazanan parkı 20yıl işleten çıkartsmsdı
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 14:10
4
13.16, şimdi sıra bizde diyorsun...
Adalet Yakın 05 Ekim 2019 12:52
İngiliz The Guardian gazetesi gibi okurların Karar’a bağış yapabildiği bir sistem olamaz mı..?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 14:10
0
denedik ama..
Adalet Yakın 05 Ekim 2019 19:26
0
Yaşım Yeni Şafak’ın başlangıcına yetişmiyor ama şu anki haline bakınca insan Karar için endişeleniyor. Üstünde düşünmeli ve mutlaka alternatif bir çözüm bulmalı çünkü yaşamsal derecede önemli bir konu. (Üstüme düşmez ama bu makalenin olduğu sayfada bağış ile ilgili hiç bir şey görmüyorum mesela...)
Mustafa kılıç 05 Ekim 2019 12:44
Sayın yazar demokratik ilkeler üzerinden yazı yazmış bunu anlıyorum fakat hiç kimse şunu sormuyor: Sırf parası olduğu için siyasetin finansmanını sağlamada avantajlı olan bir MÜTEAHHİTİN siyasetçi olması demokrasiyi akamete uğratmaz mı? Haksız bir rekabet ortamında demokratik düzen ne kadar sağlıklı olabilir ki? İmamoğlu Trabzonlu bir müteahhit ve Türkiye'nin en yüksek rantına sahip İstanbul'da belediye başkanı. Yahu müteahhit kafasındaki bir adamın belediye başkanı olması kediye ciğer emanet etmekten başka nedir.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:44
0
Aynen. YSK uyuma. Bak ne güzel iptal gerekçesi. Hemen yani seçime gidelim hemen.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:01
0
Mustafa Kılıç bey, yıllarca ulaştırma bakanlığı yapan kişinin çocuklarının gemicilik işine girmesi konusundaki düşüncenizi de lütfedermisiniz efendim.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:42
0
Mustafa Kılıç, özel okul sahibi eğitim bakanı, hastane sahibi sağlık bakanı olmuş sen ne anlatıyorsun? AKP İstanbul'u betona boğdu. O zaman aklınız neredeydi?
Bir yolsuzluk karşısında CHP'lilerin savunması: Yıllarca AKP'de öyle yapıyordu... Peki madem aynısı olacaktı siz niye seçildiniz?.. "Biraz da biz ölek" demek için mi?...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 17:51
1
Allah korkusu varsa ahlaklıysa bence sıkıntı yok
Mustafa kılıç 05 Ekim 2019 22:35
0
Yorumumu eleştiren arkadaşlar için şunu söylemek isterim: durumu bir tarafgirlik üzerinden okumayın. Akepeyi eleştirmek cehepeli olmak değildir, vice versa. Akepeden bir müteahhitin belediye başkanı olması cehepeden de olmasını aklamaz. Ne istiyorsunuz? sırf belediye başkanı İmamoğlu diye yanlışı söylemeyelim mi? Akşama kadar bu gazetede ifade özgürcülüğü oynuyorsunuz. İşinize gelmedi mi elinizden gelse başımıza tiran kesilirsiniz. Efendim, insanları kategorize etmeye uğraşmayın. Bastıra bastıra söylüyorum: Hangi partiden olursa olsun müteahhitlerin belediye başkanı olması yada iş adamlarinin
musto 05 Ekim 2019 12:24
50 sene önceki İstanbulu özlüyoruz sahilde tramvay ile yolculuk şehir hatları sakin trafik dere ve tepeleri yemyeşil istanbul.12 Eylül sonrası Dalan geldi yıktıkça tarlabaşı, karaköy, perşembe,pazarı şehir ortaya çıktı.Yüksek katlı binalar ile şehrin canına okudu.Sözen geldi Dalanın yaptığı yükek katlı binaları ykmak metro ve su projeleri iski skandalı ve işportacılık Erdoğan geldi şehrin yapısına dokunmadan asli görevini yaptı ve Akp iktidarı yapamadıklarının intikamını aldı şehri yaşanmaz hale getirdi.İmamoğlunun tek yapacağı akp yapmış olduklarını yıkmak olsun yıktıkça şehir güzelleşiyor.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 17:19
10
12.24, CHP ancak yıkar. Onu biliyoruz.
musto 05 Ekim 2019 18:43
0
Bizim oralarda bir mülk satışa çıktığında alıcı sorar: Babandan'mı kaldı kendin mi kazandın pazarlığı ona göre yapar bugüne kadar memleket hayrına üretip bir şey satmadınız ülkeyi kuran partinin dişinden tırnağından artırdığı ne varsa haraç mezat sattınız üzerine Kaşhaneler kurdunuz Allahtan vasiyetle İş bankası Chp gözetimine bırakıldı çekirge sürüsü onuda yemek için dolanıp duruyor.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 20:52
3
18.43, Türkiye'de devlete ait fabrikaların yüzde seksenini Erbakan kurudu. O vakitler sahte temel atıyor dediğiniz Erbakan'ın fabrikaları...
musto 05 Ekim 2019 21:57
0
Bilmemek ayıp değil öğrenmeden yorum yapmak sallamak ayıp.Önce ülkemizde kurulan fab tarihçelerini öğren Erbakan hoca değerli bir insan sanayimize büyük katkısı oluştur.Partisinin yayın organı milli gazetenin özelleştirmeden almış olduğu Seka Aksu kağıt fabrikasının makinalarını sattı fabrikayı kapattı arsayıda karlı bir fiyatla satıp üzerine konut diktiler Giresun halkının geçim kaynağını yok ettiler. Hoca öbür tarafta hesabını veriyordur.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:40
0
21.57, Erbakan hani hayali temel atıyordu. Hayali fabrikaları mı özelleştirdi.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:59
Yazınızdan anladığım kadarıyla İmamoğlu’nun ekibinde sorun var.İBB’de “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” gibi İslama ters düşen faaliyetlerde bulunmuş isimler kritik yerlere getirildi.Benim tahminim şu ki 2020’de bir erken seçim var gibi duruyor.CHP’nin de CB adayı İnce değil,büyük ihtimal İmamoğlu olacak.Ekrem Bey zaten kendini CB için hazırlıyor ama açık veriyor.Bunu en başta tiyatro oyunları kaldırıldığında gördük.Muhtemelen Ekrem Bey CB adayı olacak İBB AK Parti’ye geçecek.Yeni başkan Tevfik Göksu olacak.Halk,İmamoğlu-Erdoğan yarışını izleyecek
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:32
1
11.59, Erken seçim olmayabilir. Diğer tahmin akla uygun.
Karar okuru 05 Ekim 2019 21:37
2
“Islama ters dusen faliyetlerde bulunmak”… kime gore mesela??? Kayrilarak devlet ihalelerini alip oradan gelen paralarla soforlu Mercedes Maybach arabayi basini Burberry marka esarpla kapatip, kolunada Asgari ucretin 100 kati degerinde Hermes marka cantayi takan ese tahsis etmek gibi faliyetler islama ters dusermi??
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:46
1
21.37 Sen neden bu kadar üstüne alındın?Ben müslümanlar için söylüyorum islama ters düşen diye.Seni ilgilendiren bir durum yok yani.Üzerine alınmana gerek yok.
Karar okuru 06 Ekim 2019 09:05
0
Ben ustume alinmadim... Siz musluman kardesimize bunlarin islama uygun olup olmadigini ogrenmek niyeti ile sormustum. Dogru beni ilgilendiren tek konu burada odedigim vergilerimin caliniyor olmasi olabilir, o da belki…
Fuat 05 Ekim 2019 11:49
Neye güldünüz? Merak ettim.
mutlu yücel 05 Ekim 2019 11:36
2)Bütün ülkeler dünya çapında bütün depremler için helikopter ve uzmanlarla yardım konusunda bir organizeye gitmeli,her helikopterde o mahallenin muhtarı ve yabancı dil bilen olmalı, hasar ve yardımlar konusunda onlardan bilgi alınmalı,işin ağırlığını onlar yüklenmelidir.Zira İstanbul gibi trafiği normal zamanda kilitlenen ülkelerde hiçbir organizasyon yürütelemez ve helikopter ordusunun yaptığını yapamaz.
mutlu yucel 05 Ekim 2019 11:24
1)Deprem vergileri İstanbul Belediyesine aktarılmalı.Belediye İstanbul için yeni bir TOKİ oluşturmalı.Olası depremde ulaşım, deniz ve hava taşımasında olmalı,ülkenin tüm dronları, helikopterler devreye girmeli.Komşular başta olmak üzere tüm devletlere" olası bir depremde anında bize helikopter göndererek yardımda bulunup bulunnmayacakları"sorulmalı, müspet cevaplar için helikopter sayısı belirlenmeli, onlar için şimdiden görev bölümü yapılmalı.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:53
Çok güldüm ya
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:49
Doğrudur o zaman bilhassa gazeteciler Tayyip değip Erdoğanı küçümsemişlerdir. Ama bu günkü havuz medyasıyla karşılaştırıldığında onların yaptığı devede kulak. Aç havuz medyasını her gün İmamoğlu’nu aşağılamalarla ve ağıza alınmayacak küfürlerle dolu. Birde o zamanki gazeteciler en azından doğruya doğru yanlışa yanlış diyebiliyordu. Bugün kalkta Havuz medyasında Erdoğanı eleştir...hemen kapının önüne konarsın,
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:45
İsmek te 2000 kişi işten çıkarıldı. Kürtçe kurslarında önce keşke bu durumu da sorsaydınız. Siz de herkes gibi görmek istediğinizi görüyorsunuz. Daha 3 ay dolmadan İmamoğlu ona verdiğimiz oydan dolayı bizi pişman etti. Ekrem İmamoğlu'dan bir kahraman çıkmaz.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:40
0
İsmek’te olanları ben de eleştirmiştim. Ama biraz araştırınca şimdi hak veriyorum. İsmek, Ak parti kadrolarının yığıldığı bir arpalığa dönüştürülmüş. İşler sadece bir iki yandaşa verilerek yandaşlara rant kapısı yapılmış. Ederinin çok üstünde mülk kiralamaları yapılıp yine bazı partililere milletin parası peşkeş çekilmiş. Yani AK Parti her yerde ne yapıyorsa İsmek’te de onu yapmış. İmamoğlu’nun eleştirileceği başka konular var. Ama İsmek buna dahil değil. Yapılanlar teknik olarak doğru.
Adalet Yakın 05 Ekim 2019 12:53
2
Biz kahraman aramıyoruz. Milletin vergisini mütteahhitlere değil eğitime-sağlığa-eşitliğe harcasın, halkı birbirine düşürmesin, vatandaşın yarısına değil hepsine adil olsun yeter. Kahramana ihtiyacımız yok yani.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:25
2
İşten çıkarılmanıza çok üzüldüm fakat Ak Parti partizanca bütün kaynakları sadece yandaşlara aktarırken sesiniz çıksa, dur deseydiniz şu an bunlar olmazdı. IBB’nin de bu suçsuz emekçiler için adil bir çözüm bulması gerektiğine düşünüyorum.
Sevgili baskanin yaptiklari aslinda bir refah partisinin başlangıç geleneği... herkesle kent üzerine diyalog kurmak sayın imamoglununda yaptığı bu...destekliyoruz..yaşanabilir bir kent yaratmak istiyor aynı refah partisinin sloganında olduğu gibi...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:26
Ülkenin diyalektik sürecinde seküler ve muhafazakar iki kutup dövüşe dövüşe demokratlık sentezine ulaşırken. Ömrümüz bu sancılı sürece denk geldi. Umarın çocuklarımız rahat eder.
Okur 05 Ekim 2019 10:12
Sayın Yazar; "bir ırmakta aynı şu ile ikinci kez yikanilmaz." Her kişi ve her dönem kendi özelliklerini taşır ve yaşanır. Elbette benzerlikler olabilir. Ama ne dönem aynı özellikte ne de kişiler. Yeni Şafak gazetesi ile Taraf Gazetesi de aynı özellikte değil... Tekrar gözden g ecirmenizi istirham ediyorum. Saygılarımla
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:10
Hahaha... Sabahın köründe giden TRT mi? E yoğunluk zaten işe gidiş saatlerinde yani sabahın köründe oluyor. Eğer bir metrobüs durağında haftanın hemen her günü olağanın üstünde bir yoğunluk varsa bu haber yapılmasın mı? Sevgili Yıldıray müzmin muhalif olmanı anlıyoruz, Ekrem Bey neticede gazetenizi ziyarete gelmiş elbette güzel şeyler söylemeniz lazım buna da okey ama TRT ne zaman gitsin Allah aşkına bir söyleyin :):) İsterseniz bundan sonra Ekrem Bey'i eleştiren haber yapılmasın :):)
efedamat 05 Ekim 2019 12:09
0
akp belediye başkanlığı sırasında da trt de yoğunluk haberleri veya akp nin herhangi bir belediyesini eleştiren bir haber yapılıyormuydu.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:29
0
ezelden beri var olan bir sabah yoğunluğu ekrem bey belediye başkanı olunca haber değeri kazanıp haberleri yapılmaya başlanıyorsa, haliyle insanın aklına da kurt düşüyor:)
Köroğlu 05 Ekim 2019 10:06
CHP'nin yol alabilmesi için yeni isimler, ortaya karışık kozmetik söylemler yetmez. Ciddi bir özeleştiriden geçmesi gerek. Türkiye'nin meselesi laiklik/dindarlık değildir. Hukuk ve demokrasidir. Laik bir elitin(!) bilinçsiz(!) halkı yönetmesi gerektiği fikrini terk ettiğini açıkça ilan etmeli CHP. Derdinin hukuk ve demokrasi olduğunu, yaşam tarzları ile ilgilenmediğini ilan etmeli. Bu bağlamda ilk yapması gereken de 367 kararını eleştirmek. Ki samimiyetine inanalım.
Valiyi görünce Kaymakamı satan tipler vardır. Bu Kararcılar da onlardan... Yeni Şafak Gazetesinde kazanan Başkana kahvaltı vermişler. Karar Gazetesinde de yine kazanan başkana kahvaltı veriyorlar... Adamların kaybedenle işi yok.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:58
4
Tabi tabi. Baktım. Daha önce de temel ve merale kahvaltı vermişler. Bir de gül ve Davutoğluna. Hep kazananlara masa kuruyorlar. Bir de Erdoğan’a baksınlar adam sadece Cumhurbaşkanı diye onu neden hor görüyorsun karar gazetesi. Yapma böyle!
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:02
7
Chpli Ekrem başkana sahip çıkmak lazım. Adam hep mağdur . mağdurada sahip çıkan karar gazetesi oldu. Ama şunu sormak lazım karar gazetesi sahiplerine: NİYE Diyarbakır annelerine değil de HDP ye destek veren Ekrem Imamoğluna sahip çıkıyorsunuz. Yada işten çıkarılan zavallı babaların ve annelerin seslerini niye GAZETENİZDE HİÇ HABER YAPMİYORSUNUZ.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:27
0
10:58 bana kahkaha attırdınız
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:35
3
10.58, Evet Temel ve Meral İBB seçimerinde de kazan güruh içinde.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:51
0
Araştırmacı gazetecilik bana kaldı. Baktım temel ve merali ortada yerel seçim yokken ağırlamış kararcılar. Kapiş! Bir de güruh meselesi var ama sana laf anlatmaya değmez.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 09:58
Ne yaparsa yapsın ak partinin işi Zor bundan sonra çünkü chp artık klasik siyasetini bıraktı.şimdi okudum Kılıçdaroğlu başörtüsü konusunda özdeştiri yapıyor bizim hatamızdı diye imamoğlu Eyüp sultanda yasin okuyor bunlar önemli muhafazakar seçmen için birde bu zamlar devam ederse iktidarın işi zor bellimi olur belkide ak parti mhp Perinçek siyasetini bırakıp özüne döner ve imamoğlu Bir dönem sonra tarih olur
Davutoğlu'nun Esed ile görüşmesinde "cezaevindeki ihvan üyelerini serbest bırak ve onlara 3 bakanlık ver" demek suretiyle -olmayacak bir talep ileri sürerek- iç savaş tezgahladığı iddiası doğru mu...?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 11:10
0
Allah rızası için bir cevap lütfen...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 18:20
1
9.46, Bunu kim iddia etmiş? Sen ruh hastası mısın? Halüsinasyon mu görüyorsun?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 20:23
0
Bunu Uluç Özülker Habertürk 'de 80 milyona söyledi...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 22:41
1
20.23, O zaman Banuya sor. 80 milyona neden soruyorsun...
Fuat Ortatepe 05 Ekim 2019 09:40
Gül Kokulu Tayyip'ten sonra Jacinda Kokulu Ekrem geliyor. Savulun! Ekrem'in Yeni Şafak'ı da Karar olur artık. CHP'yi iktidara taşıyacak üstelik. Neyse, belki de RP'nin (yoksa SP miydi) Tayyip'e yaptığını CHP Ekrem'e yapar, O da yeni bir parti kurup ilk şeçimde partili Cumhurbaşkanı olur.(Belki de parlamenter sisteme döneriz lan) Jacinda ışıklı ufuklara yelken açarız. Tüccar bir liderden sonra hem tüccar hem müteahhit bir liderimiz olur. Her şey güzel olur. Negzel.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:53
1
Yahu bir karar verin bu karar gazetesi hakkında. Bir gün Tayyipci ertesi gün Gülcü dediniz. Sonra hocacı ardından alici. Şimdi de Ekremci mi oldular. He?
Garip yolcu 05 Ekim 2019 09:37
Yazar bettona yığınına çevirmiyecrğini söylemiş başkan merak ediyorum beylikdüzündeki tıplanma alanına yaptığı başkanın avm sinin nedenini sormuş daha çok soru varda suya sabuna dokunmayan sorular güzellemeler altunuzade zincirlikuyudaki metrobüs sorunun nedenini sormuş yazık
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:41
Ekrem İmamoğlu başarılı olabilir, göreceğiz. Daha yolun başında, onun için peşin, peşin eleştirip başarır, başaramaz demek doğru olmaz. Lâkin bindiği gemi, yani CHP'nin hali malum. Hizip partisi, kurul taylar partisi. Bu gemi ile sahile çıkabilir mi bilinmez. Bunu zafer sarhoşluğundan çıktıklarında göreceğiz. Başarılı olması İstanbul'unda, Türkiye'ninde kazancı olur. Sürekli birilerine mahkum olmak istemeyiz. Keşke CHP gerçek manada bu milletin değerleriyle barışabilse, Türkiye çok şey kazanır. Mesela Lâiklik Fransa'dan ithaldir, bizim değildir.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:46
0
Üzgünüm daha dostum. CHP artık öyle değil ve bil bakalım şimdi hangi parti o yolda ?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:32
1-"90’lardaki laiklerin “Tayyip” takıntısı, 2019’da muhafazakarların “Ekrem” takıntısı olarak geri dönmüş durumda." 2-"O yüzden ideolojik önyargıları yok, iş yapmak için kimliklere bakmadan ilişki kurmayı biliyor." 3-"....gençliğinden bu yana İstanbul’un her yerinde inşaat işleri ve lokantaları olan bir tüccar olmasıyla da ilişkili." Evet İmamoğlu'nu başarılı kılan özellik ve krizi, sorunu başarıya çevirme gerçekliği. Bazen negatif tavır, tersine hasına avantaj sağlayan dinamik olur. Bu nedenle AKP de Tarzan da zorda. Üstelik ülke ve millete ziyan vererek gidecekler.Gönğllü değil tabi.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:20
Deyimler kalıplaşmıştır sayın karar okuru
Ayni 05 Ekim 2019 08:07
Cilala parlat oldumu nerden nereye savruldunuz dönünde bi kendinize bakın
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 07:53
Ben Ekrem insanoğluna yapılanların Tayyip Erdoğana yapılanlardan fazla olduğunu düşünüyorum.belki basin medya erdoğana sa yüklendi ama devlet bu kadar dışlamadı.
KARAR OKURU seküler ihl li 05 Ekim 2019 10:50
1
Çok doğru..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 13:26
0
Eliniz varip da su soyadinida dogru yazabilseydiniz. Zihniyetiniz nedir ?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 07:35
Medya içi birbirinize gönderme görüntüsüyle Ekrem parlatması. Yıldıray Oğur a yakışmamış.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 06:39
"... Metrobüs durağındaki yığılma için TRT bile sabahın köründe..." sabahin nuru daha dogru olur sn Yazar.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:33
1
bari dilimize karışmayın. karışmadığınız bir o kalmıştı.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 06:34
Onyedi yıllık kaleyi yıkan başkanı tahammül biraz zor ama Ekrem başkan a alisacaklar . Vizyonu CHP yi kesinlikle iktidara taşıyacak bir şahsiyet Ekrem başkan.. Kılıçdaroğlu nu tebrik ediyorum Türkiye'nin önüne böyle bir şahsiyet çıkardı. Ben İstanbul'da otursam ailecek oyumu verebilirim. Başkan dürüst ve samimi.. Başkanın karar gazetesini ziyaret etmesi nazarımda sizin cizginizin güzel olduğunu gösteriyor . Türkiye'nin böyle bir resimde görülen yüze ihtiyacı var...Ama dini kullanarak iktidara gelen ve kendini kaybedenler böyle ortamları sevmezler.kutluyorum sn Oğur bey yazın için.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 06:33
Bir de "hani kimsenin isine dokunulmayacakti ne oldu" sorusunu soraymis eski yeni safak yazarlari
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 07:55
2
Bir iş ilanı verilir başvuru herkese açık olur iki seçimin hemen öncesi ve iki seçim arası olmaz. Biraz ahlak lütfen! Size Allah'tan(cc)korkun diyeceğim ama... Sahi siz kimden korkarsınız?
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 08:37
4
Doğru, imamoğlu 2 seçim arası apar topar başkasının hakkını yiyerek kendi AKP dinine mensupları işten attı. Mağdur etti. Peki bu insanaları Fetö cüler gibi haksızlık yaparak alanlara neden itirazınız yok.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 04:46
Biliyor musunuz, ben de ak partililerin, kendilerinden onceki Ataturkcu/laik/tayyip dusmani kitleye ne kadar benzedigini gozlemliyordum uzun suredir.. gucu elinize gecirdiginizde aynilasiyorsaniz, aslinda zaten hep onlardandiniz demektir (aldaticiligindan dolayi hatta daha kotu).. yani mesele yuzeydeki laik/muhafazakar kimligi degil, daha altta yatan temel talepler ve degerler meselesi.. istekler, ilkeler, ahlak, kendini yonetme kabiliyeti vs.. bence ancak İslam'la zirveye cikabilecek bu gelisim İslami kesimde maalesef yok.. yuzeysel mu'minleriz ve farkinda da olmak istemiyoruz.. rahatiz yani.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 04:25
Düşen her kale bir sonun habercisidir. Bir de düşen en büyük rant(birileri için) kalesi ise ... Hoş geldin yeni siyâset anlayışı! Ha bir de gençleri ve kadınları kazanan başarılı olur. Gençler ve kadınlar yenilikçidir. Modası geçmiş her ne olursa değiştirirler. Değişim başladı mı durdurulamaz. Artık çok geç bütün kötü hareketler karşıya artı yazar. Çok kötü hareketler bunlar rantçılar!
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 09:51
0
Demek rant el değiştirdi. Gelenin keyfi için geçmişe sövme zamanı geldi...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 04:14
Haset bu,her kim olursa olsun onu bitirir. Ateşin odunu bitirdiği gibi... Müslüman hakkı hak edene verir bir de başarı diler. Centilmence... Müslüman müsvettesi olanlar insanları müslümanlıktan soğuttu. Din tüccarları kaçan ranta yanıp ağlar. Ölüm de var hesapta var. Yanar har har...
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 02:52
Öve öve bitiremediğiniz “auralı Ekrem” seçimde söz verdiği şeyleri yaparsa ben buradan erkek sözü veriyorum: bundan sonra oyum kendisine... Ama benim bildiğim bişey var: CHP’nin mayası bozuk ve bu adam da çok sağlam bi papuç değil. Dikiş tutar mı göreceğiz.. Sizin bu göz yaşartıcı “mazlumlara sahip çıkma” kararlılığınızdaki haklılığınızı da göreceğiz..
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 02:39
Reisle ekrem imamoğlunu nasıl bir tutarsınız. Reis Istanbulun haliçini temizlemiş , istanbulun çöpdağlarını ıslah etmiş ve şehrin her tarafını raylarla donatmış bir BAŞKAN dır Hastaneler de düzen tertip , Anadoluya giden yollarda duble yollar vs. vs. Ekrem İmamoğlu ise YasinBörü nün ve 50 kişinin katili olan Hpli selaattin Demirtaşın çizgisini beğensin. Koşa koşa Hpli diyarbakır başkanlarının yanına gitsin. Arada ibb de işçi kıyımı yapsın. Zamlar yapsın , pardon siz ona zam değil FİNANSAL düzenleme diyorsunuz. Bir Kavme olan öfkeniz(AKP' ye) sizi adaletsizliğe sevk etmesin.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:09
0
O kadar iyidide bu carpik kentlesme ve depreme dayaniksiz binalar ne zaman yapildi. Hep kurtarici ve lider sevici olduk AKP de CHP de ayni :) 21. yy da bile böyleyiz yazik.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:16
1
Apo dam mektubu da Ekrem getirtmişti değil mi
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:33
0
sizin bu yorumunuz bana basının sevmediği papa fıkrasını hatırlattı. hani suyun üzerinde yürümüş de basın "papa yüzme bilmiyor" diye haber yapmış, onu hatırladım.
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 12:44
4
10.09, İnsan kendi ayağına bu kadar aleni sıkmaz. Depremlerde yıkılan ya da hasar gören binaların tamamı AKP'den önceki dönemlerde yapıldı. İstanbul'da en çok gecekondu ve kaçak yapılaşma da Sözen zamanında yaşandı.
Çerkez Ethem 05 Ekim 2019 02:18
Çürük sistem aynı olduğu sürece ne değişebilir? Evet, Gelen (kim olursa olsun) halkları daha az ezebilir, daha az çalabilir, daha çok yol yapabilir, daha çok haklar topluma sunabilir ama sonunda gene aynı kaçınılmaz hazin son içinde bulcaz kendimizi! Çünkü sistem kolpa! Tarihe bakınca hep aynı, nerdeyse her 15 yılda bir, yeni baştakiyle heyecanla başlangıç, sonra sonu aynı olan depresyon! 100 yıldır böyle, ilk yüce kolpacıdan şuanki sihirbaza kadar değişmiyen t.c. kolpası!
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 10:14
0
Hocam super yorum aynen öyle. Avrupa ile en büyük fark, burada system var kimse lider aramaz:) Esas olan systemdir. Söyle bir bakin bütün müslüman ülkelerinde hep lider arayisi ve kurtarici aranir neden cehalet ve tembellikten. Bu beynin degismesi icin kac yüz Yillar lazim bilemiycem :(
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 00:12
Bana göre İmamoğlu’na akıl fikir verenler baştan yanlış yapıyor. Erdoğan benzetmesi bile baştan sona yanlıştır. Önünde ciddi bir denenme süreci ve yol var. Bu sürece hizmet ile başlaması lazım. Polemikler ile fazla bir yol alamaz. En fazla CHP seçmeninin ideolojik tatminini giderir. Emin olun hizmet faaliyetlerine yoğunlaşması hem şehir ahalisine hem de ülkeye daha faydalı olacaktır. Bu ülkenin bir şeyler yaparak klasik siyaset yapmanın tepetaklak edildiği bir örnekliğe ihtiyacı var. Yeterince vakti var. 25 yıl hizmet veren bir belediye nasıl yenisi ile değiştiriliyorsa yenisine kimse acımaz
ta”kipçiniz 05 Ekim 2019 07:04
3
Ciddi bir borç Boşaltılmış bir kasa İtaatsizliğe meyletmiş ekip Başarısızlık bekleyen taife,,, Allah CC yar Ve yardımcısı olsun,,,,
KARAR OKURU 05 Ekim 2019 00:04
Yazar olabilme farkı bu olsa gerek çünkü ak parti nin doğduğu kaleyi düşürmek ve 17 yıldır belediyeden söz etmeyen prejöktür le sn imamoğluna bakıyor demiş sn yazar fevkalade akılcıl bir tespit demekki siyasiler için kalemler önemli
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN