8 Nisan 2020 Çarşamba
BIST 100
92381.8
%0,34
DOLAR
6,7722
%0,18
EURO
7,3823
%0,12
ALTIN
358.591
%0
6°/12°
İSTANBUL
Çoğunlukla güneşli
25.02.2020  00:20
Cepheler ve şehitler
63
+
-
Cepheden asker tabutu gelmesi her ülke için sıkıntılıdır, her ülkenin kimyasını etkiler.

Amerika’da başkanlar Vietnam’dan, Irak’tan ya da başka cephelerden gelecek asker tabutlarını halkın görmesinden hep tedirgin olmuşlardır. Onun için de mesela Trump’ın “Irak’tan Amerikan askerlerini çekme” vaadi, onun seçim zaferinin unsurlarından biri olmuştur. 

Bizim için cephede hayatını kaybeden askerin adı “Şehit”tir. Şehit, Kur’an-ı Kerim’in tebcil ettiği insandır. İnsanımız da cephede can veren evlatlarına böyle bakar ve acısını böyle hazmetmeye çalışır. Ama acı acıdır ve yüreklerde derin bir sızı halinde yaşar durur. 

Herkes mutlaka farkındadır ki Suriye konusu, oradan şehitler gelmeye başladıktan sonra daha bir sıkıntılı hale gelmiştir.  8 şehit, ardından 5 şehit, ardından iki şehit… 

Herkes yine farkındadır ki Rusya ile “idealize edilen ilişkiler”, şehit haberlerinden sonra, en “Rusçu” odaklar tarafından bile savunulamaz hale gelmiştir. 

ABD Suriye temsilcisi James Jeffrey’nin sun’i kaçacağını tahmin etmemesi söz konusu olmayan “Şehitlerimiz” ifadesi bile acılar üzerinden devreye sokulan “şehit diplomasisi”dir.

Şehitlerin Türkiye’yi yönetenleri kaygılandırmaması söz konusu değildir. Şehitlikle ilgili dini literatürü en iyi bilen siyasetçilerdendir Cumhurbaşkanı Erdoğan. Gerektiğinde Kur’an ayetlerini tecvidine riayet edecek kadar düzgün okur. Nitekim katılabildiği şehit cenazelerinde okuyor da. 

Aynı şekilde Arif Nihat Asya’nın “Bir bayrak rüzgâr bekliyor” isimli şiirinde geçen “Şehitler tepesi boş değil” mısralarını da okuyor birçok ortamda. 

Ama görülüyor ki o bile şehit sayısı arttıkça bu mısraları okumakta zorlanıyor. En son İzmir’de, otoyol açılışında yaptığı konuşmada o mısraı “Şehitler tepesi hiçbir zaman boş kalmayacak” şeklinde okudu. Anlaşılıyor ki bu Suriye’de artan şehit sayısını ve başka cephelerden gelenleri içimize sindirebilmemiz için geliştirilmiş bir ifade. 

O konuşmada Libya’dan şehit haberini biraz da söz arasında “Libya’da da birkaç tane şehidimiz var” şeklinde duyurdu. Bu yüzden de buradaki “birkaç tane” ifadesi muhalefet tarafından sorunlu bulundu. (Libya’da şehit olanların sessiz sedasız defnedilmeleri de bir başka sorun oldu.)

Şehit haberlerinin ardından gerek Cumhurbaşkanı gerekse ilgili bakanlıklar (MSB, Dışişleri) karşı tarafa büyük zayiat verildiği bilgilerini paylaşmayı ihmal etmiyorlar. Ancak bu bilgiler, herkes emin olsun ki, şehit haberlerini dengelemiyor. 

Şehit haberi vermenin en büyük zorluğunu herhalde haberi anne baba ya da eşlere, nişanlılara ileten görevliler yaşıyordur. 

Zordur evet şehit haberi vermek.

Şehitler konusundaki zorluğun bir sebebi de bu haberin Suriye veya Libya’dan geliyor oluşudur. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan İzmir’deki konuşmasında, muhtemel ki halkta “Suriye ve Libya’da ne işimiz var?” şeklinde bir algı oluştuğu değerlendirmesinden yola çıkarak şunları söyleme gereği duymuştur:

“Türkiye’nin Suriye ve Libya politikaları ne bir maceradır ne de keyfe kederdir. Bunun için ülke ve millet olarak yeni bir istiklal mücadelesi verdiğimizi söylüyoruz. Bugün Suriye’de, Libya’da, Akdeniz’de vermekten kaçındığımız her mücadele ağır bir fatura ile geri döner.”

Bu coğrafyanın bizim coğrafyamız olduğu ve bu coğrafyada olan biten her şeyin Türkiye’nin güvenliğini ilgilendirdiği inkâr edilemez bir gerçek. Türkiye’nin, sürece bir şekilde etki etmek ve en azından tehlikeleri bertaraf etmek gibi bir sorumluluğu var. 

Herhalde mesele, bu işin nasıl olacağı, ya da maksimum kar, minimum zararla nasıl neticeleneceği ile ilgili. Ya da atılacak adımların Türkiye’nin güvenliğini daha da tehlikeye atıp atmayacağı ile ilgili. 

Şehit haberlerinin herkesi tedirgin etmesi boşuna değil. Aslında endişe sadece şehitlerle ilgili değil. Dünyadan bizi dinleyecek, anlayacak ülke arıyoruz değil mi? Çünkü elimizde dünyayı yerinden oynatacak kapasitede kaldıraç yok. 

Rusya mı stratejik ortağımız Amerika mı? 

Bir merhalede bakıyoruz ki herkes etrafımızdan çekilmiş ya da etrafımıza sokulanlar kendi çıkarlarını bize bindirmeye yönelmişler.

“Savaş”ta mıyız değil miyiz henüz net değil ama Suriye’de, Libya’da, hatta tüm coğrafyada işlerin zorlaştığı bir süreç yaşanıyor. Bir noktadan sonra her davranışın, hatta kitlelerin huzurunda seslendirilen meydan okumaların bile zaaf gibi algılandığı bir zemin oluşabilir. Birlikte yürünecek müttefik kalmayabilir. Yalnızlığın cazibesinin işe yaramadığı günler olur. 

Dünya öyle bir dünya ki “kaygı”yı gözünüzden okurlar ve her adımlarını ona göre planlarlar. Kaldı ki herkes herkesin nerede ne kadar güç kullanabileceğini biliyor. Aman dikkat!

YORUMLAR (63)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
kamil
26.02.2020 12:10
her yazıyı ve sözü iktidara karşı olmak olarak okuyan bu hastalıklı kafalara ne söylesen paraetmez.eleştirebilirsin ancak hakaret etmeden.ancak kendi özgür fikri olmayan herşeye ikdidar menfaati ile bakanlardan bu memleke fayda gelmez.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Aho
25.02.2020 23:59
Seni adam bilirdik Tam bir taşkafasın
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 21:32
Orada burada ne işimiz var diyenler unutmasınlar ki bu ülke diplomatik kazanç için, NATO'ya girebilmek için Kore'de (!) yüzlerce şehit vermiştir. Yani haksızlar demiyorum, Türkiye tarihinde böyle bir örnek olduğunu da unutmasınlar diyorum.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mehmet
25.02.2020 20:21
Eskiden sosyete imamları vardı şimdi sırf akparti ye inat muhalefet imamları türedi. 1997 yılında kanal7 de haber sonrası kadife sesiyle sayın taşgetirenin yorumlarını sabırsızlıkla beklerdim. Şimdi ne saçmalıyor diye arada bir yazılarına bakıyorum. Haaa yorumumu yayımlayarak ne kadar demokratsınız bakalım göreceğiz
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Halid
25.02.2020 19:46
Allah'a güvenleri bitmiş kalemlerini bileyleyip iktidara saldiriyorlar Unutmasinlar ki bunlara bu serbestligi yine REİS in sayesinde bu sekilde serbest serbest yaziyorlar 28şubatt a niye kiklari çıkmiyordu agalarin bu yazarlar çok nankörler neredeyse iktidarin karşisinda Esedci yada Putinci gibiler yaziklar olsun yaziklar oksun
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ÖTÜKENLİKURT
25.02.2020 18:08
Sayın yazar, dinci iktidar doğu toplumlarının ölümü kutsayan, şehadeti kutsayan geleneğinden medet umuyor! Kendisi 2000 korumayla gezerken NE GÜZEL OĞLUNUZ ŞEHİT OLARAK CENNETE GİRRİ sözleri fakir fukara ve cahil ahaliyi biraz teselli etse de yürekler yanıyor! Kendi bebelerini askerden kaçıranlar bu sözleri söyleyemez! Bu millet bir gofret satıcısının koca ülkeyi yönetemeyeceğini görmedikçe hiçbir sorun çözülmez! Devlet bilgi ve tecrübeyle istişareyle yönetilir!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ALSANCAK
25.02.2020 17:05
Sayın yazar dikkat edersek pek çok kesimden protestolar yağmaya başladı. Niye Suriye ve Libya ile savaş cephesi açan ve devleti ellerinde tutan beyzadelerin çocuklarından hangisi askerliğini tam veya yarım yapmışlardır diye infial ağırlıklı sorular birbirini kovalamaktadır. Makamınız AKP GENEL BAŞKANLIĞI DA OLSA ŞEHİT DÜŞEN ANAKUZULARINA BİRKAÇ TANE deme hakkınız olmamalı.Bir tarafta şehitlerin acısını içlerinde hisseden ailelerin durumu bilinip dururken şehir şehir dolaşıp Akp propagandası sürdürmek de yakışık almıyor. Memleket Başkanlık sisteminden hiç hoşnut değildir. .
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
25.02.2020 16:02
13 o6 ya, kuzman kabilesi kahraman desin diye savaştığını itiraf etti. Sen Hz Peygamberin Üsameye kızışını duydun mu? Hani kelimei tevhide inanmadan öldürmüştü. Asker olduysan ateist mateist şehid moduna girer.. Hıristiyan aksine niyetlenmezse ezanı hastayı çocuğu koruyor hükmen şehittir.Kıritik konuda zırvaya gerek yok!.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
efedamat
25.02.2020 15:08
bir zamanlar kefen niyetine yatak çarşafı giyip karşılama yapanlar vardı. samimiyeti gösterme zamanı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 14:53
14.31, Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun... Yaşamayan, o acıyı hissetmeyen nerden bilsin... Alışıldı artık, hava durumu seyreder gibi seyrediyor insanlar...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 14:42
Şu anda Suriyede olmamızın tek nedeni yeni bir mülteci akını olmamasını sağlamak. Çünkü artık mülteciler ciddi oy kaybına yol açıyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
e.k
25.02.2020 14:31
Yuksekova da sehit oldu teyzemin oglu. Adi Mehmet idi. 1.90 boyunda kavak gibi delikanliydi. Komando. Askeri erkan, sivil erkan geldiler satafatli bir torenli cenazeyi defnedip gittiler koyden..Mehmet in babasi her yerde her gordugumde agliyordu..Geceleri eyvah diye bagiriyordu, evin bahcesinde..Hemde son sese..Ve yillarca boyle devam etti...Taa olene kadar..Sehitler tepesini koruyacagiz demek kolay...El elin esegini turku soyleyerek ararmis...Her seyde ahkam kesen buyuklerimiz buyursunlar kendi cocuklarini gondersinler kursunun onune...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
MURAT B.
25.02.2020 13:36
Allah tezzamanda bu akp den bizi ve islam alemini kurtarsın.yoksa halimiz içler acısı olacak karanlığa doğru emin adımlarla,gidiyoruz ülke olarak
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur
25.02.2020 13:21
Özellikle Suriye'de gerçekten sıcak çatışmaya girmeden Türkiye'nin çıkarları korunamaz mıydı? üç beş sene evvel yapılan hatalı adımların sonucu bugün şehit vermek, açıklaması da Türkiye'nin çıkarlarını korumak oluyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
25.02.2020 13:06
Ahmet Hocam kusura bakmayın. ben sizi dini biliyor sanıyordum. Kuzman uhud'da öldürüldü. şehit oldu mu? "Bizim için cephede hayatını kaybeden askerin adı “Şehit”tir." demişsiniz. Sadece Allah için savaşırken ölen şehit olur. vatan kahramanı ayrı şehit ayrıdır. şehitlik İslam'a ait bir kavramdır. Bir Hristiyan veya ateist vatandaşımız askere gitse öldürülse vatan kahramanı olur, değer verilir ama şehit olmaz. siz bunu hangi kitapta okudunuz. Merak ettim de.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 13:05
Evinin sıcak ortamından tuzu kuru olup yazan 02.58, zaman kaybetmeden hemen çıkın Suriye veya Libya’da bir cepheye yerleşin.Sağ kalırsanız merak etmeyin arkadan başka savaşlar gelir böyle gidersek.Hep başkası cephede savaşacak ölecek de ahkam mı keseceksiniz sosyal medyada. Savaşla sorun mu çözülür.Bol bol silah alınır silah tacirlerinden, bir de şehitler verilir... Yaşlanınca boşuna üzülmeyin, kâr etmez, gidenleri geri getiremezsiniz.Vicdan azabından içiniz yanar, sözmez o ateş..PKK’yı da savaşarak bitiremeyiz.Nasıl bitecek o kadar insan? Devlet vatandaşına sahip çıkmayı öğrenmez bu çözülmez.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet çelik
25.02.2020 12:53
RTE ye, yaşadığı sürece CB makamı garantisi versek Türkiye'nin Suriye ve Libya başta olmak üzere bir çok sorunu kolay çözülür.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 12:48
2-Şehitlere kelle demişti bir zamanlar,Şimdi tane diyor.Sanki pazardan karpuz alıyor gibi.Erdoğan ın 'Yurtta harp,cihanda harp'ilkesi derhal son bulmalı ve Atatürk mün 'Yurtta barış cihanda barış'ilkesine dönülmelidir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
okur
25.02.2020 12:13
Üniformasiyla savas alaninda hayatini kaybedenler yada sag dönenler ile ilgili devlet sorumlulugu üstlenir geride kalanlara gerekli statüyü tanir. Peki suriye politikasindan dolayi aska gelip gidip orda ölenler yada sag kalanlar ne olacak? birgün onlarin yakinlari kalkip devletin yürütügü politikadan yola cikarak hak idaa ederlerse ne denecek? Gazi , sehit mi yoksa niyazimi???? geride kalanlar ortaligi kana buladiginda teröristmi cildiran gazimi??? yoksa niyazimi????
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
fakir
25.02.2020 12:09
bir yere girmek kolaydır da çıkması en zordur nasıl çıkacağız bu bataklıktan
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 11:42
"unutmayin Viyana önlerinde ecdadin bašina neler geldigini, Libya önlerindede torunlari kaziga oturtmasinlar".. demiş yorumculardan bir tanesi."Kazığa oturtmasınlar" kelimesini libyada oğlu asker olan bir anneye diyebilirmisin.Belliki askerimize bişey olsa zil takıp oynayacan.Yönetenler tarafından zaten yeteri kadar kutuplaştık,memleketinde geldiği durum ortada..Birde sizin gibi modeller çıktı..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
MUSTAFA
25.02.2020 11:35
TARİKATÇI BOZUNTUSU PİS İSLAMCI
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Takipci
25.02.2020 10:24
Laiklik, Yurtta sulh cihanda sulh, Orta Dogu batakligina bulasmamak… Ne kadar kadar dogru tercihlermis, degerini bilememisiz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 10:17
Söyleyeceklerim,"bulunduğumuz coğrafyada çıkarlarımızın savunucusu olma" üzerine..Şimdi bu alanlarda sadece bizim mi çıkarımız var,başkalarının yok mu? Bu başkaları aralarında güzel güzel anlaşıp işe koyulurken biz neden topla tüfekle işe dalıyoruz.Söyleyecek söz mü bulamıyoruz yoksa herkes bize inancını mı kaybetti...Buna birileri cevap vermeli ki kavgadan başka çare olmadığına biz de inanalım...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 08:40
Suriye'de ne işimiz var diyenler hiç karışmayalım demiyor sayın yazar. İç savaşa taraf olmak yerine niye arabulucu değiliz, niye Esed yönetimiyle de görüşmüyoruz diyorlar. Buna cevabınız var mı?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okur
25.02.2020 07:59
Sayın Yazar tabi ki vatan için ölmek en büyük şehitlik makamıdır fakat Libya ve Suriye ne zaman vatanımız oldu ki oralarda savaşıyoruz?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Abuzer
25.02.2020 06:47
RTE nin İhvancı,hilafet,islam devleti takıntısı canlar ve ülke kaybettirecek.Pakistan Afganstan'a bulaştırıldı şu an ne halde,ekonomik,güvenli,sağlık,sosyal huzur olarak bakın!Suriye'de savaşmaya giden kiralık katiller neden Filistinde israil ile Irak'ta ABD ile savaşmadılar! Bizimkiler şehit de kendi vatanın,ırzını,canını koruyan Suriye askeri cehennemlik mi oluyor! Bu ne ya Şehitlik pazarlayarak ana baba kuzuları birilerini fantazisine,takıntısına kurban edliyor!Git Esad ile konuş yok!Esad olmaz mış yok ya.Bilal,Burak neden Cenneti istemiyor da elin çocuklarına veriyorsunuz!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 04:59
Albayın şehit haberini veren Yeniçağ yazarlarının Twitter hesaplarına belli ki yetkililer tarafından girilerek haberlerin silinmesi, bunun için Türkcell ve Vodafone hatlarının dinlenmesi iletişimin gizliliğini ihlalden iki yıl hapis gerektiren bir suçtur. Savcılar nerede? Herhalde soruşturma yememek için dava açmıyorlar. Onlara da görevi ihmalden dava açılmalı o zaman.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ÖMER FARUK HELVACIOĞLU
25.02.2020 04:02
İYİ VARSINIZ.ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN.SELAMLAR.SEVGİLER.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 02:58
Şehit elbet olacak,PKK yı çukura gömdükten sonra Türkiye’nin 15 Temmuz’dan sonra Türkiye’nin içinde hiç Askerimize saldırabildilermi?ama eskiden devamlı askerimiz şehit oluyordu.bu şehitlerde ona sayılsın Türkiye’nin dış politikası olmadığı kadar iyidir.vatandaş olarak yazara katılmıyorum kanımca biraz karamsarlık üretiyorsunuz,korkarsak yanı başımızda ikinci yahidi devleti kurulacak o zaman ayıklayın pirincin taşınımı diyeceksiniz?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 02:58
Şehit elbet olacak,PKK yı çukura gömdükten sonra Türkiye’nin 15 Temmuz’dan sonra Türkiye’nin içinde hiç Askerimize saldırabildilermi?ama eskiden devamlı askerimiz şehit oluyordu.bu şehitlerde ona sayılsın Türkiye’nin dış politikası olmadığı kadar iyidir.vatandaş olarak yazara katılmıyorum kanımca biraz karamsarlık üretiyorsunuz,korkarsak yanı başımızda ikinci yahidi devleti kurulacak o zaman ayıklayın pirincin taşınımı diyeceksiniz?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Arif
25.02.2020 02:36
Aliya, Bosna Hersek'te ,Cahar Dudayev Çeçenistanda savaşırken biz buradan İstanbulun müdafaasını yapıyoruz diyorlardı. Şimdilerde bazıları "Suriyede, Irakta, libyada, ... ne işimiz var "diyorlar. Abd, Rusya, Çin, İngiltere, Fransa, İsrail... buralardalar. İşleri var, çıkarları var. Türkiye olmasınmı? Türkiye kendi sınırlarınamı çekilsin? Savaşı Türkiye topraklarındamı yapalım. Böyle olursa ödenecek bedel kat be kat artmazdı?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Enteresan
25.02.2020 02:11
Şu iktidar kadar kaypak, açgözlü anlayışa sahip bir dönemi tarih kitapları yazmamıştır. Kefen giyip slogan atan sahtekar mücahit bozuntularından tık ses çıkmıyor. Reis bizi afrine götür narası atanlar sus pus. Bedelli akserlik yapıp audilerde yatlarda karı kız ile boz veren veletler nerede? Baby shower partilerinde gösteriş yapan bacızadeler nerdeler? Şehit olan vatan evlatlarına görülen muameleye bakın! Yazıklar olsun, gün yüzü görmeyesiniz ey iktidar bozuntuları...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 01:48
çok yuvarlak laflar. sizin bir görüşünüz yok mu?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 01:35
Yurt’a sulh Cihanda sulh!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Orhun
25.02.2020 01:31
Sayın tasgetiren söyleyin o siyasilere ve şehitleri dahi gizliyecek kadar bu millete yalan söyliyenlere o şehitler tepesine birazda kendi evlatlarını göndersinler,bu milletin görevi arapları korumak değil,neyin kurtuluş savaşi bu onuda açıklasin,ordaki 4 tane pkklıyı bahane edip bu milletin evlatlarından elini çeksinn.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
25.02.2020 01:23
Haklı ve akılcı olmayan bir savaş herkese zarar verir
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
25.02.2020 01:17
Bu totaliter ezik zihniyetin durduğu veya durdurulduğu yerde ülkeler batıyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar 'sız
25.02.2020 01:15
Bence GAZteciler,Yobazlar ve Vizyonsuz Siyasetçi bulaşmasın..oturun kenarda..Şanlı TÜRK ASKERİ Kurmay Zekası ıle çıkar bu işin içinden. EvellAllah.Zerre şüphem yok.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 01:10
Allah'a uymayan yolun sonunda zafer yoktur.. sehitlerden "birkac tane" diye bahsedebilmek.. birkac tane.. birkac t-a-n-e!.. tane tane!!!!!.. o taneyle sayilan sehitlerin icinde acaba kendi cocuklari olsaydi taneyle ifade edebilirler miydi????????????????? Icinde Allah'in olmadigi hicbir yolun sonunda zafer y-o-k-t-u-r..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 00:47
Eski eski solcu katiller büyükelçi oluyor! Türkiyeyi kimlerin yönettiğini hala anlayamayanların gözüne girsin! Türkiyenin idealleri bitmiş sistem çökmüş! Meğer Akp nin davası avrasyacılarla eski katillerle ortaklıkmış! Az bile...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Okur
25.02.2020 00:45
Madem šehit olundumu cennete gidilecek, REIS niye bilali ve diger zenginler cocuklarini avrupada okumaya gönderiyorlar, gönderin cocuklarinizi, NE yapacaksiniz para,pulu ,gidin šehit olun mehter ešliginde, cennet dünyayi cehenneme cevirin Yok cennette gideceklermiš, unutmayin Viyana önlerinde ecdadin bašina neler geldigini, Libya önlerindede torunlari kaziga oturtmasinlar
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.02.2020 00:36
Allah ailelerine sabır versin..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Meclis'i maske ile yönetecek
    00:37
  • İnfaz Yasası HDP tarafından protesto edildi 
    23:41
  • Rafael Correa'ya 8 yıl hapis cezası
    23:32
  • Doğum yapan kadın helikopterle hastaneye ulaştırıldı
    23:27
  • Siyasi mahkumlar serbest bırakılsın
    23:09
  • İşçiye ve işverene destekler yetmiyor
    23:04
  • NATO ve Gürcistan'dan ortak deniz tatbikatı
    23:02
  • Evdeki korna hastalarına APP'le takip
    22:48
  • Hastalar uygulama ile takip edilecek
    22:47
  • 3 yaşındaki çocuk karantinaya alındı
    22:32
  • e-Devlet'ten ücretsiz maske nasıl alınır? Videolu anlatım
    22:31
  • PTT'den ücretsiz maske nasıl alınacak?
    22:26
  • Koronavirüsün merkezi İstanbul! İşte il il vaka sayısı | Güncel
    22:20
  • Kızların yaşadığı korku kameralara yansıdı
    21:57
  • İşte il il korona yoğunluk haritası
    21:56
YUKARI