Back To Top
Ak Parti’de ‘Ömerler’ arayışı

Ak Parti’de ‘Ömerler’ arayışı

 - Son Güncelleme: 25.08.2019 Pazar 18:08
- A +

Ak Parti’nin 18’inci kuruluş yıldönümü.

17 yılı tek başına iktidarda geçen bir partinin öyküsü bu. Hiç şüphesiz Türkiye siyaseti için dikkat çekici bir durum. Başarı mı, elbette.

Ama Ak Parti’nin 18’inci yılı, büyük başarı duygusu ile kutlamadığı da bir gerçek. Bunu liderden alt kademelere partinin bütün dünyasında görmek mümkün.

Sonuç itibariyle bizzat Erdoğan’ın ifadesiyle “Bambaşka bir parti” arayışından söz edilen bir noktadayız.

Demek ki o bilindik söz gibi “hiçbir şey olmadıysa da bir şeyler oldu” ki bu arayış dile getiriliyor.

Genel Başkan Erdoğan’ın 18. Yıl kutlamasındaki konuşması tabii ki “moral verici” bir konuşma olmalıydı. Başka türlü düşünmek eşyanın tabiatına aykırı olurdu.

Ama bir başka boyutun dikkat çekmediği de söylenemez. Ne o?

-Bir şeyler yapmalıyız, yapacağız, üslubu.

Ne diyor Tayyip bey?

“-Bize Ömer’ler lazım, diyor. Bu Ömer’leri bulduğumuzda, şu andaki konumumuzdan daha ileri bir konuma geçeceğiz. Hiç endişeniz olmasın.”

Onu dinleyenler ne kadar anladı bu sözü, ya da medyada Ak Parti yorumu yapanlar anladı mı, bilmem. Bu Tayyip Erdoğan’ı besleyen, ya da konuşma metnini yazan kişi-kadronun “Kültür” zemininden doğan bir söz.

Ömer kim?

Hazreti Peygamber’den sonra Müslümanları yöneten Hulefa-i raşidîn’in ikincisi. Sade bir Müslüman olarak da, sonra devlet yöneticisi olarak da kendine has karakter sergileyen sembol bir şahsiyet. Adalet, onun alamet-i fârikası. Devlet başkanı olduğu halde sade bir insan olarak kalması, yaptığı her icraatın hesabını vermeye açık olması, en sert murakabe karşısında “denetlenmeye şükretmesi”, harcadığı her kuruşun halk huzurunda hesabını vermesi ve mesela kendisinden sonra oğlunun halife adayı gösterilmesi karşısında “Bir evden bir kurban yeter” diyerek akraba kayırmacılığına (nepotizm) tarihi şamar vurması…

Elhasıl “Ömer Müslümanlığı” diye bir kişilik kalitesi var.

“Ömer’lere ulaşırsak…” sözü var olanı değil, ulaşılması hedefleneni ifade etmektedir. Demek ki 18 yıl yürüye yürüye “Ömer kalitesini yakalamak” değil, ondan uzaklaşmak söz konuşu oldu.

Ben, islâmî duyarlılıkla yola çıkan siyasetçilerin aslında yüreklerinin bir yerinde “Ömer gibi olma” duygusunu sakladıklarına inanırım. Ama öyle olmak hem kolay değildir hem de olsanız bile “iktidarla iç içe” olarak o insicamı korumak kolay değildir. Malum “iktidar” insanda “kader tayin edici” bir psikoloji oluşturur, o da bunu taşıyacak nitelikte yaratılmayan insanı bozar.

Ak Parti 17 yıldır “Güç kullanıyor.”  Onun için de adalette sorun yaşıyor, toplumla ilişkilerde, rakiplerle ilişkilerde sorun yaşıyor. Kur’an’da “siyasette azmanlaşma”nın sembolü olan kişinin güç zehirlenmesini “Ben sizin en yüce Rabbiniz değil miyim?” diyecek bir noktaya getirdiği anlatılır.

Problemi biliyor Ak Parti.

Bilmemesi mümkün değil, çünkü kendi bünyesinde sorgulamalar ve ayrışmalar yaşıyor, daha da önemlisi halkla ilişkilerde problem yaşıyor. İstanbul’da 9 puan farkla seçim kaybının travmatik bir olay olduğu açıktır.

Aslında ayrışmalar ve kopmalar da biraz serinkanlı bakılabilse, uyarıcı nitelikte hadiselerdir.

Bu tür durumlarda o insanları suçlayacak bir şeyler her zaman bulunabilir: Dersiniz, davayı taşıyamadılar, istediklerine ulaşamadılar, boşta kaldılar vs…

Ama bir de bu insanların “Şunlar yanlış gidiyor” tarzındaki sözlerine bakılabilir. İşte o sözlerin, aslında parti bünyesinde bulunan her seviyedeki insanlar tarafından da dile getirildiği görülecektir.

Mesela “Bize şimdi ders vermeyin, seçimden sonra tevbe ederiz” dediğinizde ortada “tevbe edilecek bir durum” bulunduğunu da söylemiş olmuyor musunuz?

Açık ki Tayyip Erdoğan “Ömer niteliğinden uzaklaştık” demek istiyor. “Kanaat önderleri bulun” diyor. Bu “Kaliteli adamlar bulun” demekten farksız mı? Yani parti bünyesinde bir “kalite sorunu” bulunduğu söylenmiş olmuyor mu?

“Bambaşka bir Ak Parti” dendiğinde de, aslında mevcudu eleştirmiş olmuyor musunuz?

Ama “Yeni parti”yi siz oluşturacaksınız, başkaları da “Burada artık yenilenme mümkün değil, bunu başka yerde yapalım” demeye getiriyor. Anlaşılıyor ki, hangisi daha makul, sorusunun cevabı da halka danışılacak.

Bilmiyorum, belki de Ak Parti liderliği için en çarpıcı tavır, ana muhalefet dahil, yeni parti oluşumları dahil, sivil itirazlar dahil, kimden olursa olsun gelen tüm eleştirileri masaya yatırıp, kişilik MR’ını bir de böyle çekmek… Bence çok daha gerçekçi bir okuma yapar, kaybetmez, kazanır.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
fuat susuz 31 Ağustos 2019 17:13
bu milletin seçtiğ lider 18 yıldır iktidarda ve gerçekten başarıyı hak ederek kutlamayapıyor.bu millet ve seçilmiş lideri sembol ömerler arıyor.daha iyi bir yönetim ve daha iyi bir dünya için arıyor. siz aramıyor musunuz?her an arıyorsunuz.bula bildiniz mi? iyi işler yapa bilmek için kendini ve örgütünü eleştiryor.siz kendinizi eleştiryor musunuz.? *millete dönerek 'biz size hizmet etmek için varız' diyen seçilmiş bir lidere 'firavun'un 'ben sizin rabbiniz değilmiyim'diyerek kendi toplumunu zulumve işkence ederek yöneten bir azgınla eşleştirme yapıyorsunuz çaktırmadan..öyle midir.?
KARAR OKURU 29 Ağustos 2019 17:51
Ömer olmak için sahabe gibi yaşamak lazım.Şimdi kim sahabe gibi yaşıyor.Her taraf yalan dolan kul hakkı sosyal medyaya bakıyoruz.Çirkekeflikler almış başını gidiyor.İnsanları karalamak için birilerine yaranmak için her türlü çirkeflilikler yapılıyor.Allah tüm müslümanları bu şerlerden korusun.Rabbimiz gerçek kuran hayatı yaşayanlardan eylesin.
KARAR OKURU 29 Ağustos 2019 14:06
Esad'ın mezhepdaşlık yaşadığı İran mı? Neyse ki Rusya bu meşhur mezhepdaşlık ilişkisine dahil edilmemiş. Hamas da İran ve Esad'ın mezhepdaşı olsa gerek ki yıllardır müttefikler. Mezhepçi siyaset izle ama baskın basanındır gereği herkese mezhepçi de. İslamcı mezhepçi kafanın yapacağı dış siyaset analizi ancak bu kadar olur. 4 milyonluk yeni mülteci sonucu olmasa bari bunun..
M. Ç 27 Ağustos 2019 11:38
Ömer'in bir anlamı daha var. Belki de bilinçdışı bu ikinci anlamı taşıyor. Ak partiyi boğmak isteyen Devlet Bahçeli'den ya da Doğu Perinçek'ten bir Ömer ruhu çıkar mı bilmem, ama birileri böyle görüyor malesef.
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 21:25
Ömerleri istemiyorlar.Ömerleri barındırmıyorlar.Ömerleri aramıyorlar.Sloganlarla olmuyor.Acı gerçekler böyle işte...
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 17:45
kendisi ömer olamayanın başkalarından ömerlik beklemesi?
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 16:42
Ömer'ler gitti; Perinçekçiler, Pelikancılar geldi.
Eski ortadirek 26 Ağustos 2019 15:19
Kaç defa buraya uzun uzun yazdım,sonra sildim.Artık sizden bir umudum kalmadı. İstanbul Sözleşmesi 6284 sayılı yasa İstihdam Politikaları/işsizlik Babanın pasivize edilmesi kadının statüsü Göçmen politikası Hayat pahalılığı Tarım ve çevre politikaları ne olacak? Pardon,unuttum,yol yaptınız,köprü yaptınız.Kusura bakmayın geçiş ücreti ödeyecek kadar param yok. 20 Yıl sonra bile çay simit hesabını önüme koyuyorsanız....beklemede/yim/yiz.
Murat Doğrusöz 26 Ağustos 2019 09:07
Akp büyük hatalar içinde bocalıyor,Maalesef hatalardan kurtulacak bir adım atmaktan da çok uzak.A.Davutoğlu,Akp'nin bu girdabında, bir alternatif!KURTARICI! rolünde.Ama daha baştan kapasitesini ortaya koyuyor.'Haziran-Kasım seçimleri arası terör defterini açıklarsam,Millet Yüzüne çıkamazlar'diyor.Açacağı! o defter notlarının yazılımında,kendisi de var.Söylediği doğruysa da,yanlışsa da kendisi için facia.Bunu göremeyecek basiretsizlikte ve basitlikte olan bir kişi KURTARICI!!! olarak kime ne verebilecek???Onu parlatmakla görevli memurlara,eğer samimiyseler Allah İZAN nasip etsin
cumhur 26 Ağustos 2019 13:47
0
İnsanın kendi hatasını ve yanlışını görebilmesi esasında çok doğru ve gerçekçi bir tutum ve davranıştır.Konfüçyüs" kendi hatalarını anlayan ve kabullenenlerin günahı affedilir"der!Önemli olan hatada yanlışta ısrarcı olmamaktır.
Murat Doğrusöz 26 Ağustos 2019 15:50
0
Cumhur rumuzlu arkadaşa İnsanın kendi hatalarını görebilmesi,özür dileyip gereğini yapması çok güzel bir erdem.Ama bunu samimiyetle ve çıkar için yapmamak kaydıyla.Kendinin de içinde bulunduğu hatayı ve yanlışı,zamanında söylemeyip,kendi vebali için özür dilemeden,çıktığı siyasi yolda rakiplerine gol atmak! için kullanıyorsa bu ERDEM değil,en hafif karşılığı ile,şark kurnazlığı yapmaya çalışanın HAFİF MEŞREPliğidir .
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 08:59
Üzerindeki gömleği de sorabilecekmi sade vatandaş...Ömer olmak ...
karar okuru ben 26 Ağustos 2019 08:52
Bize Ömer’ler lazım, diyor ancak, bizim gibi insanları silip süpüren nala apa ları da o atıyor. Tüm kurumlar böyle, bizzat yaşadım.. Devam etsin bakalım...
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 02:02
Yalan, yalan ve tekrar yalan. Bu siyasal dincilerin yaptığı en güzel şey işte budur.
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 00:27
Partinin bir üyesi geçmiştede yöneticilik yaptım. Ben eğer işyerinde, sokakta, pazarda bu partiyi savunup müdafısını yapıyorsam ama partinin teşkilatına gidemiyorsam bunun nedenleri bulunmalı. Aksi takdirde ne anlatsak boş. Veselam hocam
Vatandaş Ahmet 25 Ağustos 2019 23:36
Sen kendine % 26 zam yap (maaşında yüksek olmasina rağmen )memur ve gariban emeklisine (maaşları düşük olmasına rağmen)4+4 =%8 öner asıl Ömer'i memurlar ve emeklileri bekliyor...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 23:33
Alemlerin efendisi (sav) bile bende sizin gibi bir kulum dediği halde biz reisi gözümüzde çok büyüttüğümüz için kaybettik.
Sabır! 25 Ağustos 2019 23:26
Yeni Parti yi siz oluşturacaksınız dan,Burada yenilenme mümkün değil,bunu başka yerde yapalım yorumu zorlama bunun kastedilmediği belli.Siyaseten taassup a saplandığınız için bundan ikbal beklediğinizden haktan ve adaletten kopuyorsunuz.Yaşımız hep 18 de böyle bir söz,peki bunu nasıl yorumlayacaksın.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 19:49
TARİH TEKERRÜRDEN İBARETMİŞ GERÇEKTEN.HZ.HÜSEYİN'İ ANLAYAN SADECE 70 KİŞİYMİŞ.PEKİ DİĞER SAFTA OLAN ÇOĞUNLUĞUN O TARAFTA OLMA NEDENLERİ NEYDİ ACABA...AMA ARTIK ANLIYORUM ...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 19:11
Adam gibi adamın yazısı bu yazının altına imzamı atarım
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 18:21
Bu partide herkes aklını başına alsın bakın son seçimler neyi gösterdi Ömer insanın içinde ben niye bir Ömer değilim diye sorgulamalı yöneticiler
Mustafa ALSANCAK 25 Ağustos 2019 17:54
Yahu Ömerler aramaya çıkacaklarına en yakınlarında bakanlık veya belediye başkanlarının nasıl birden zenginleştiklerine göz göre göre görmemezlikten geldiğiniz eş dost kayırma kurnazlıklarından hicap duymak gerekirdi. Hazreti ÖMER HAZRETLERİ KALKIP GELSE O BİİE YOLSUZLUK VE KÖŞEYİ̇ DÖNME KURNAZLARINI DURDURAMAZ.AKP 17 YIL İKTİDARDA KALDIYSA BU SADECE SN. TayyipERDOĞAN’ın şahsi karizması sayesindedir. Ama bu son seçimler onun da kredisinin bitmekte olduğunun habercisi gibi millet üzerinde büyük şok tesiri yapmıştır. Eğer bir de A.BABACAN’ın kurmakta olduğu parti Akğ’den 40-50 vekili tırtıklarsa
Umut Emiroğlu 25 Ağustos 2019 17:52
17 Yıl önce Erdoğan'ı iktidara taşıyacak seçimler öncesinde Kazlıçeşme'deki mitingde 1 kişi daha olsun diye (trafik sıkışınca) belediye otobüsünden inmiş miting alanına Millet Caddesinden koşarak gitmiştim. İktidar oluşundan 1,5 yıl sonra hayal kırıklıkları başladı ve o günden bu güne sergilenen yönetim şekli sonunda bende şu kanaat oluştu; muhafazakarlık başka, İslam başka. AKP İslami değil, muhafazakar bir parti. Boşuna aramasınlar "Ömer" bulamazlar. Zira "Ömer" tıynetli hiç kimse AKP'de siyaset yapmaz.
Muhtefi. 25 Ağustos 2019 17:26
Bakın beyler Gazteciler vd ,Siyasetciler ÇIPLAK olun. Görelim amellerinizi.Dilinize dolamayin Maneviyatimizi, Mili Bütünlüğümuzu , Milli Tarihimizi. . Oy için Bukalemun olmayın. Hersey (koltuk) de degildir bu.! Anlayin.Hepiniz ama istisnasiz butun particiler.! ! Sizler atıp ,tutuyorsunuz sonra Çöplerinizi, Sofrayı vb Temizlemek, Toplamak biz TÜRK MİLLETİNE kalıyor. Sele gidecek Malınız yok nasıl olsa. Maaşlarıniz sağlam. :).Afiyet olsun. Fakat Adalet, Ahlak, Edep, Hoşgörü çerçevesinde amasız, fakatsiz net,şeffaf kalın. Yeter.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 16:45
RTE , ne HZ.Ömeri (R.A),Dogrucu Davutlari aramiyorki , Biatci Ömerleri ariyor.
Okur 25 Ağustos 2019 16:31
GERCEKTENDE,,Biz Turklerden ÖMER,,,ömer,ler cikmaz,,, ciksa,ciksa bol bol , Hirsiz,mütahit ciikar,
Ben 25 Ağustos 2019 16:25
Liyakate degil de sadakate ve bir dediğini ikiletmemeye önem verirsen geldiğin nokta etrafta 'adam' kalmaması olacaktır. Trenden attıkların senin hatalarını düzeltmeye çalışanlar, seni dengeleyenler, yetişmiş ve kaliteli bireylerdi. Sendeki liderlik, cesaret ve korkusuzluk onlarda yoktu ama senden daha çok biliyorlardı ve daha iyi yetişmişlerdi. Sen onları birer birer attın, ben bilirim, her şeyi kendim yaptım diyerek etrafını çölleştirdin. Geldiğin noktada Ömersizlikten şikayete hakkın var mı acaba?
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 23:53
1
Gerçekten bu çok güzeldi.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 16:17
Şaşırtıcı! Saray ve Hz.Ömer hayatı birleştirilecek.. Burası Türkiye...
ati 25 Ağustos 2019 16:19
içi, dışı öyle bir kuşatma altındaki akp'nin, ömer'lerin yakınından bile geçebilmesinin imkanı kalmadı. aslında, ömer de kalmadı memleketimizde. çürütüldük...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 15:27
Ne hazin bir son! helede farkında olmamak; İbrahim Ethem Hz.'leri Allah'ı bulmak için saray hayatını rahatı terkediyordu; Bunlar ise havaya karaya saray dikip, iyice yerleşip, ipekten yumuşak döşeklerde durmadan Allah'ı arıyorlardı; arayın arayın belki bir gün Ömer'leri bulursunuz; bulunca da başınıza hayır mı olurdu; belamı olurdu o da bilinmezdi..
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 17:06
0
Omer ler asla gelmez.eğer bu ülkeyi Ömer mantığı ile yonetilseydi. Sadece israf ve gösterişe hercananla 3 kat daha büyümüş oolurdu türkiye.imam gazali koltuk sevdası şehvetten 100 kat daha şiddelidir diyor.onun için hz omer r.a.bir ailede bir kurban yeter diye oğlunu halife yapmadı. Bugün ve geçmiş dahil olmak şartıyla bütün devlet reçalı ve yöneticileri biraz tevazu biraz vatandaşı düşünüp kendilerini üstün varlık oldukları değil deyip.bende bu halkın içinden geldim halk gibi yaşamalıyım diye bilselerdi bu son yüz yıl boyunca .inanın Almanya gibi yada orta Avrupa düzeyinde bir ülke olurduk
EMEKLİ BİR VATANDAŞ 25 Ağustos 2019 15:26
Bu partinin adı Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) mi yoksa Ak Parti (Temiz,pak parti) mi? TÜRKÇE'DE KISALTMA KURALLARINA GÖRE BİR SÖZCÜĞÜN KISALTMA KURALLARINA UYMUYOR.
Süleyman d. 25 Ağustos 2019 15:19
Bu vatan KİM bilir kaç "Ömer yürekli" sayesinde yüceldi. En sonuncusu ÖMER HALİS. DEMİR! Di. Ama maalesef bu fırsat da heba edildi! Yine açık yüreklilikle yazıyorum; Düşük kifayetde bir liderin (veldv ki iyi niyetli olsa) hele kibri de yüksekse yanında yöresinde kısa sürede iyi adam kalmaz. Aksine etrafı kifayetsiz muhterisler öbeklenir. Bu yapı da devleti de milleti de hızla aşağı çeker!!!
Emre bursa 25 Ağustos 2019 15:09
BAŞIMIZA REİS DEĞİL TAYYİP İSTİYORUZ
Çare sen değilsin 25 Ağustos 2019 15:02
“Bize Ömer’ler lazım. İşte biz bu Ömer’leri bulduğumuz zaman, şu anda geldiğimiz konumdan çok daha farklı bir konuma Allah'ın izniyle çıkacağız. Hiç endişeniz olmasın.” Benim endişem var. Bunca zamandır Ömer'leri bulamayanlar bundan sonra nasıl arayıp bulacaklar ? -Bakışların başka bir yönde, Ne ararsın acep orada? Yanmakta ciğerler arada. Sorular birikmekte bende, Söyle bana cevaplar nerde? Orta yerde durur bir perde, Öte yanda diklik var serde, Adalet kalakaldı yerde. Ömer geçmişten seslense de, Bitti, gönül düştü bir derde. Derde deva yok artık sende, Sende yok ama çare bende.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 23:58
0
Süper
cumhur 25 Ağustos 2019 15:02
Be bu dünyanın durumunu bu güne kadar anlayamadım!Birileri gece gündüz çalışıyor fakat harcayamıyor!Birileri hiç çalışmıyor fakat milyoner gibi para harcıyor!Birileri cephede ölüm kalım savaşı veriyor diğerinin bundan haberi yok!Birleri yiyecek ekmek bulamıyor birileri saraylarda yaşıyor!Çalışan başka ,kazanan başka harcayan başka sıkıntı içinde olan başka krallar gibi yaşayan başka!Ben bunun nedenini bir türlü çözemedim...
ÖTÜKENLİKURT 25 Ağustos 2019 19:59
0
cumhur bey, zaten sen o nedeni çözebilsen bahsetiğin tezatlar toplumda yaşanmaz! Okumayan sorgulamayan, biat ve itaat üzerine yaşayan bir toplumda, bahsettiğiniz haksızlıklar ebediyyen olacaktır! Çözüm uyanmak ve sorgulaqmaktan geçiyor!
ÖTÜKENLİKURT 25 Ağustos 2019 14:26
SEN BEKLERKEN UFUKTAN, EBUBEKİR ÖMERLER / YANDAŞLAR KÖŞE DÖNER, HAYALİNİ GÖMERLER! Ömerler arayışı sadece göz boyamak içindir! Hz Ömerin özelliklerini ne güzel yazmışsınız. Bizdeki mollalarda hangisi var, Allah için söyleyin. Adalet, tevazu, dürüstlük, hangisi! Hz Ömeri seven birisi, kendisine haşa, peygamber diyeni, Allah diyeni anında kulağından tutup kapının önüne koyardı!
KARAR OKURU Etem Duman 25 Ağustos 2019 14:06
Reis bağımsız düşünebilen, kişiliği olan, kendisi için tehlikeli gördüğü kişileri trenden indirdi. Çünkü kendine güveni yok. Onun istediği yalaka. İşte Egemen Bağış olayı. Bu yüzden birden Ömer’i keşfetmesi samimiyetinden olmayıp her zamanki gibi, cahil halkı kandırmak için bir duygu sömürüsüdür.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 14:00
Sanki kendisi Ömer olabilmiş de yanına Ömer'ler arıyor, halbuki bir yanında Devlet, bir yanında Perinçek var ve tam gaz ÖMER anlayışından ışık hızı ile uzaklaşıyor ve halinden de gayet memnun bey efendi ! Sn. Yazar da bu sahte, oy tahviline dönük manevrakarı ciddiye bize okutuyor. .. Bir halkın iradesini, yok yere, kendi gücünün tahkimi için yok sayıyor, zulmedoyor, ne kadar faşizan politikalar var ise büyük iştiyak ile uyguluyor ve utanmadan Ömer leri ağzına alıyor ! Sana verilen destekler vs hepsi haram olsun !
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 13:58
Bunlar da ne Ömer ama? Adalet, mütavazilik, liyakat, kamu malını koruma, bir lokma, bir hırka devlet yönetiyorlar. Maşallah, maşallah! İnana da amin diyesin.
Garip 25 Ağustos 2019 13:48
önce insan,değeli insan ,insanlarımızın kıymetini bilelim.Yolunu açalım,anlayalım.Her insanı becerisine göre çevresine fayda getirecek şekilde yetiştirelim.Yetişmişlerinde kıymetini bilelim.
Süheyl CALISKANOGLU 25 Ağustos 2019 13:36
Uzaklarda Ömer arayisina ne luzum var ki(?)Burnumuzun dibinde duruyor,sac ektirmis,kaslar bir makyaj uzmani yardimiyla inceltilmis, AKP'nin Ömer Celigi'ni begenemediniz mi(!)Efelene-efelene TV'de ki konusmalarinida begenmediniz,size de bir sey begendirmek cok zor oldu,vesselam!..
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 13:32
Ömerlere siz lazım değilsiniz.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 13:28
Ömer'ler aramak yerine "ÖMER" olunsa daha iyi olur herhalde, galiba, sanursam...!
Ekrem 25 Ağustos 2019 13:26
"Ömerler"zulmün karşısında adaletin yanında durdukları için "Ömer"dirler.Adaletin karşısında, zulmün yanında "Ömerlerin" ne işi olabilir?Onlar olsa olsa sadece adı Ömer olanlar olabilir.Bunlardan tarih boyunca istemediğiniz kadar olmuştur, bugünde bol miktarda vardır. Hakkıyla"Ömerler"de ise kıtlık yaşanmakta maalesef.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:44
Hz ömerın oglu bir savaşsa katılır savaşsa giderken uzerınde yamalı bır elbisesi var idi dondugunde sırtında yeni elbise olduğunu gören Hz Ömer ogluna elbisesini nereden aldığını sorar ogluda falan sehrin valisi cok iyi bir insan. O verdi der Hz Ömer oglum o elbiseyi sana halifenı. Oglu oldugun için verilmiştir hemen çıkarhazineye kaydetti der şimdikiler ne yapıyor tum sülalesine devlet imkanlarını sunuyor sonrada çıkıp diyoruz ki biz Müslümanız Hz Ömer adaleti arıyoruz
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:35
Ak parti ve Hz Ömer anlayışı birlikte anmak bile komik Hz Ömer bir urganın hesabını altı ayda verememiş acaba şimdi bizi yönetenler hiç bu örnegi düşünüyorlarmı buda demek oluyor ki bizi yönetenler cehennemden çıkamayacaklar
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:28
İktidar yozlaştırır, mutlak iktidar mutlaka yozlaştırır. Erdoğan'ın başta gençler olmak üzere, halkın büyük çoğunluğu üzerinde heyecan verici bir yanı kalmadı. İnsanlar artık yeni yüzler görmek istiyor. Öyle kızarak, bağırarak, kaybedilen yerlere kayyım atayarak seçmen nezdinde itibar üretilemez. 17 yılın sonunda her alanda tel tel dökülen bir ülke var elimizde.
Süleyman d. 25 Ağustos 2019 12:27
Daha DÜNE KADAR "PROFİLİ DÜŞÜK BAŞBAKAN" ARAYAN zat: Yüksek kibri ve düşük kifayeti yüzünden harab ettiği ülke için bu gün " bizi anca bir kaç Ömer bir araya gelerek kurtarabilir" mealindeki sözlerle olmayacak duanın peşinde koşuyor! "Bize ömerler lazım" sözü bundan öncekiler gibi her bakımdan yanlış bir söz oldu. Oysa BİZE BİR ÖMER YETERDİ.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:22
Sayın yazar tespitiniz doğru.ancak düşünmeyen, sorgulamayan, şefine şeyhine tabi bir kitle yaratılmış. Köpek sürüsü gibi rakibinin üzerine salınan bir trol güruhu. Üstüne üstlük bütün basın ele geçirilmiş yazarları troller den daha Beter. Buradan Ömer çıkmaz. Birkaç Al, birkaç Hüseyin çıkar onların da sonları malum. Çünkü artık biz İslam devleti olduk
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:24
sabah akşam ak parti şöyle böyle. sıktın sen de
Kartal Vakur 2 25 Ağustos 2019 12:20
*Kendileri Muaviye olanlar, başkalarından Ömer'lik bekliyorlar*
Mehmet 25 Ağustos 2019 12:03
Omerlerin klavuzu kuran ve sünnetti.Bizimkiler yaptıkları günahları örtmek için kişiye izel fetva cikarttiriyor.Torpilin,adaletsizliğin,israfin olduğu yerde Omerler olmaz
talat 25 Ağustos 2019 12:02
Ömer bin haşim olmasın o aranan ömer
zekeriyya 25 Ağustos 2019 12:00
Ömerler çok. Ama Ömerlere yol veren yok. Ömerlere imkan tanıyan yok. Ömerleri cesaretlendiren yok. Bana rağmen mi anlayışı hakim. Yoksa yol arkadaşları neden patır patır dökülsün. Hepsi mi hain..Kollektif anlayış devam etseydi. Ömerler bu partiyi çok daha başak noktaya taşırdı. Ama ömerler biçildi. Hain ilan edildi. Diskalifiye edildi. Beni de geçerler mi endişesiyle hareket edildi. Ömerlere yazık oldu. Hem de çok yazık oldu. Ömerler başka zemin arıyorlar.
KARAR OKURU Hakkı Sever 25 Ağustos 2019 12:00
Hz.Ömerin bazı ayetleri uygulamaması ,Tarihselci anlayışın Ömer zamanında başladığını gösterirmi
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:58
Hala birileri Ömer ismini anıyor ,inanamıyorum...Ama Rabbimin dur demesi çok yakındır artık.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:56
Gerçek Ömer'ler yaptıkları ettikleri ile birbirinin ardından ağlıyordu.(Hz.Ömer Devlet reisliğini alınca; Hz.Ebu Bekir'in vasiyetiyle maaşımdan arta kalan deyip hazineye aktarılması dediği üzere değil mi?) Hain! sizden adam olmaz: Sonunuz hazin olacak demiyordu. Şimdi sormak lazım; Ömerler bunun neresinde?..
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:43
Yalancının mumu...
Yazar kısaca diyor ki; Erdoğan Ömer arıyorsa adeletsizliği kabul ediyor. CHP, HDP çok adaletli oldukları için Ömer aramyor...
Mehmet 25 Ağustos 2019 11:42
Başlık bile millete ve Omerlere hakaret.Kuran ve sünneti siyasete alet ederek milleri deist yapmayın.Adaletsizlik,torpil,yolsuzluk,israil ve abd dostu yerden ömerler çıkmaz.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:36
Biri sorsa: Eski Ömerler'e ne olmuşta yenileri aranıyor? dedikleri gibi: At izi, it izine mi karışmış? Sorumlu hep başkası oldukça zor dostum zor.. Ara ki bulasın. Ta ki başını öne eğip, ben ben demedikçe...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:31
Hakkında sayfalar yetmez yazmaya kalksan anlata anlata bitiremezsin Hz Ömer Ra i ben Ömer i felsefenin sadece bu devirde hikayesi yazılır onun yaşantısı felsefesi adaleti Nusirvan dan az değildir bu devirdekiler sadece edebiyatını yapar HATTAB BİN OMER şeytanın görünce yolunu değiştirdiği adam ben birilerine Hz Ömer'in hayatından örnekler verdiğim zaman ne anlatıyorsun diyorlar yalana bile fetva veriyorlar
Efedamat 25 Ağustos 2019 11:34
Ömer aramadan önce ömer olmak lazım.ömer saraylarda oturmadı.hutbede giydiği elbise nedeniyle sorguya çekildi.öfkeli ömer sen kimsin de bana hesap soruyorsun mu dedi.oğlunu çağırdı ve cevabı o verdi. Bugün hangi harcamanın hesabı kamuoyuna veriliyor.hiçbirinin. Hazineden maaş almayan kendi işi için bir mum devlet işi için bir mumu olan ömer. İtibardan tasarruf olmaz diyenler. Ömer el faruk kıyamete kadar adaletle anılacak. Adalet parti ismi olunca adalet olmuyor. Akp içinden ömerler değil bir ömerin ayağının tozu bile çıkmaz. Boşuna çaba.
Erdoğan'ın, o masum görünüşlü, "bize Ömerler lazım" sözü bile, kibrinin göstergesi. Hz. Resul, Mekke'de sıkıştığı o çok zor günlerde dua ediyordu, Allah'ım bana iki Ömer'den biriyle destek ol, diye. Anladınız değil mi?
musto 25 Ağustos 2019 11:31
Allah hepinize akıl fikir ihsan eylesin elinizi semaya açmış yağmur duası edercesine Ömerler bekliyorsunuz Ömerler fanidir gelir geçerler hiç tarihden ders almamışsınız Ömerden sonra devletin ne hale düştüğünü yıllarca iç savaş yaşandığını iktidar kavgalarını ne çabuk unuttunuz.Ömerleri aratmayacak kalıcı kurumları kurduğun vakit istersen devletin başına Yezid gelsin korkma.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:27
Ömer RA aramak ne demek ben monserlestim golf düşkünü oldum diyen birine Türk dış kalesini nasıl teslim edilebilir. Bu ne pensiz. 18 yıldır duaları ve mucadeleri ile sessiz destekcilerin hakkini kim odeyecek
Hasan Bulut 25 Ağustos 2019 11:25
Hz.Ömer yerinde yamalı elbise giyiyor, kıtlık zamanı (Asgari ücret) halkıyla beraber kuru ekmek yiyiyordu. Saraylarda yaşamıyordu. Denenler günümüz Ömer'lerine benziyor. Ondanda baştan aşağı çok zaten..
' 25 Ağustos 2019 11:00
Çok manidar karun Harun'ları arıyor, bulacak mı? Belki ama bildiğimiz gibi Harun'un gelişi karun'un zevalidir....gercekten zevalini isteyecek bir karun gördünüz mü hiç....
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 10:49
Oğlu Abdullah a halife olunca der ki Hz Ömer Ra ey oğlum sakın bu makamın önünden gecme ki yanlış anlamaya mahal vermeyip eşi dostu akrabayi kolluyor dedirmeyelim der şimdiki yöneticiler ne der aman uçaklardan inmeyin ve akrabayi gozetip kollayin ki hakiki manada yönetici olun der
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 13:46
2
Şimdikilerin akıl hocası Emevi Osman. Ona da, ha bire aşiretini, yakınlarını besliyorsun, Ömer böyle yapmıyordu, demişlerdi de, o da , Allah akrabaya yardımı emrediyor, demişti. Bizde dini kullanmanın bin bir yolu vardır. En çok itibar edileni ise, insanları Allah ile aldatmaktır; taaa, üçüncü halifeden beri.
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 22:56
0
Hz Osman hakkında bilgi veren arkadaş yanlış bilgi veriyosun. Akrabalarında yanlış var bunu göremiyor. Münafık ve Yahudiler ayaklanıyor Hz Osman komutana için vermiyor müslüman kanı dökülmeyecek diye. Rüyasında Hz Peygamber Efendimiz sav, Hz Ömer, Hz Ebubekir orucluyuz seni bekliyoruz diyorlar. Ertesi gün saldırıya uğruyor.
Karar Okuru 25 Ağustos 2019 10:50
Akp'nin hikayesi bitti. Yeni partilere basarilar diliyorum.
dünya malı 25 Ağustos 2019 10:42
ben bunca zaman ordaki bir ömer olsam ve şimdi uyansam ilk işim gider kendimi şikayet ederdim.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 10:42
Chp trolleri sabah erkenden işe başlamış.pazar günüde çalışıyorsunuz demekki.ek mesai veriyorlar mı bari.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:20
0
Psikolojide yansıtma diye bir savunma mekanizması vardır. Ne alakaysa bu yorumu okuyunca birden bire o aklıma geldi.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:47
1
AKP deki kadar kazanamazlar. Suyun başında kim varsa haliyle kana kana o icer ama uzun zaman kalınca hem içilen su hemde bal akan parmaktan yenilen bal zehirlenme yapıyor işte.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:50
1
Yaa karalamaya seven bır topluluk inan ki yeryüzü de yoktur yorumu yapanlar ek mesai almıyorsa sizler bir paket makarnaya talim etmeye devam edin
Karar 25 Ağustos 2019 10:09
Artik eski fetoculer revanjta kimisi genel mudur kimileri buyukelci oluyorlar. Bunu millete anlatamazlar. Ben sahsen artik kandirildim sozune inanmiyorum ve genel secimlerde geregini yapacagim.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 10:04
Birçok insanın adaleti aradığı şu günler için Hz Ömer örneği çok anlamlı
Osman K. 25 Ağustos 2019 10:02
Her yenilenme hamlesi muhalif kanat saflarına katılacak yeni küskünler oluşturacaktır. Akpartideki temel sorun teşkilatlar değildir. Esas sorun; lider oligarşine bağlı olarak değerlerin yozlaşması, hanedenalaşme ve devlet partisi haline gelmedir. Tüm bu yozlaşmanın sonuçları ise vefasızlık, kendi düşüncesinde olmayanları hain ve düşman görme, yolsuzluklar ve halkın beklenti ve ihtiyaçlarını kavrayamama gibi hususlardır. Çözüm de basittir; lider değişimi. Lider partisi haline gelen yapılarda lidere bağlı olarak yaşanan temel sorunlara ilişkin en etkili çözüm lideri değiştirmektir.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:51
Hz ömer gelse partiden içeri sokmazlar. Bakmayın ömer güzellemesi yaptıklarına en nefret ettikleri insan tipidir onların hz ömer .
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 15:01
0
Yorumlarin hemen hepsi cok güzel de, bugünkü durumu en iyi özetleyen sizinki galiba..
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:45
Bunlarda sadece siyaset zaafı değil inanç zaafı da var. Siz kimsiniz ki siz bize ömerler lâzım doğabiliyorsunuz. Adamlar emrinde olacak çalışacak ömerler arıyor. Bence emir eri ömer değil tepeye bir ömerler gerek. Böyle yüksek perdeden konuşmaktan da utanmıyorlar. Hitap ettigin kişi kim önce ona bak.
Demokrat müslüman 25 Ağustos 2019 09:39
Yerlii ve milli Müslüman ömerlerin hepsi Akdenize Turistik bögelere taśinip Turizm,otelcilik,iślerle ugraśmaktalar,, bu aralar inśaat sektöründe,durgunluk oldugunda, ortalikta Ömerlerden gecilmiyor,Türkiyedeki, YERLI VE MILLI MÜSLÜMAN ÖMERLER,DEN Hayir Yok , Diyorum Diplomali bir Ömer ITHAL etsek, ama HANGI ÜLKEDEN OLSUN ?
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:36
Nafile Ömerler aramayalım yok öyle biri..Ömer kul hakkı yemezdi çalmazdı haram lokmayı ağzına sürmezdi adaletten şaşmazdı haksızlık etmezdi etmesine Rıza göstermezdi.ee var mı günümüzde biri
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:25
Avrupa birliği'ne gireceğiz diye bütün yasaları altüst eden aile tarım ekonomisi sanayi maliye para politikasını tarumar eden kanunları tekrar gözden geçirirseniz cumhurbaşkanı bir parça Ömer'in eteğinden yakalamış olursunuz zaten Ahmet abi de bunu demek istiyor galiba....
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:23
Bunların hepsi ömer gördüğünüz gibi.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:19
Yola ciktiklari Ömerleri Yolda buldukları muaviye lerle değişmeseydiniz bu duruma düşmez simdide aramak zorunda kalmazdiniz !!!.... Sabahattin ERGÜN ..
Kartal Vakur 25 Ağustos 2019 09:19
Kendileri Karun olanlar, Ömer'ler arıyor. Ahmet Kayanın şarkısında olduğu gibi, " bu ne yaman çelişki, bu ne tutarsızlık..."
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:17
Ne yazık ki, istenen Ömer sizin dediğiniz Ömer değil. Bir CHP'li kadın tarafından hakarete edilince sessiz kalan gariban çocuk. Yani istenen başeğen ve sorgulamayan karakterde kullar...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:23
1
Yani bunu da chp ye bağladınız ya, ne diyim artık:)
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 11:51
1
Bu çocuk (Ömer) Ak parti broşürü dağıtırken, İyi Partili Mine Koraş'ın hakaret edip aşağılamaya çalıştığı çocuk galiba. Bende konuşmada o çocuğu hatırladım, Hz. Ömer (r.a)'i değil. Bence de Ak Partinin aradığı Ömer, Hz. Ömer değil. Bu çocuk gibi, sessiz, sakin, Ak Partinin yapacağı her şeyi normal görüp kabul edecek kişiler.
Takipci 25 Ağustos 2019 09:14
1400 yil oncesinden medet ummak, iste Islamciligin cikmazi bu, bugune ait hicbir gorusleri yok. Osmanliyi da bu anlayis batirmisti.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:13
İtibarım artsın diye 350 milyon dolarlık uçak dururken 500 milyon dolarlık bir uçağı daha filosuna katan adam devesine kölesiyle nöbetleşe binen Ömerler arıyormuş. Yerseniz.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 13:06
0
Teşbihiniz çok ddoğru . Teşekkürler
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:01
Güzel niyetle yola çıktıklarını zannettiklerimizin gele gele getirdikleri nokta,propaganda amaçlı diziler nedeniyle ecdadından soğuyan,din alimi diye geçinen sahtekarlar bunlara karşı sesini çıkaramayan kul hakkı yemeyin,zina yapmayın,yalan söylemeyin,yalan yere yemin ve şahitlik etmeyin demek yerine,erkeklere dar elbise giymeyin fetvaları gibi son sıralarda olması gereken tabiri caizse hac bu sene de kurban bayramına denk geldi gibi fetvalarla dinden soğutan bir kuruma eleştiri dahi getirmeyen bir topluluk,onun için geçti onlardan cancağzım yeni şeyler getirenlere bakmak lazım.
Karar okuru 25 Ağustos 2019 08:43
AK Parti içindeki ve devletin içindeki Hz. Ömerleri yedi, bitirdi. Şimdi plastik Ömerlerle yoluna devam etmeye çalışıyor. Ama nafile... Sonuç hızla erimeye devam.......
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 08:08
Tayyip bey altindakileri Omerlere denk olarak konumlandiriyorsa, kendi pozisyonunu nereye denk konumlandiriyor acaba?
KARAR 'da KARARLI ADAM 25 Ağustos 2019 07:46
Önce kendimizin Ömer gibi olması lâzım.O Ömer ki(Radıyallahu Anh);elbisesi kırk yamalıydı(mütavaziydi,caka satmazdı),özel işlerinde devletin mumunu(arabasını başka araçlarını)kullanmazdı,elde ettiği ganimet kumaşlarından,kendisine de eşit oranda kumaş almıştı,deveye hizmetçisiyle nöbetleşe binmişti,gece kalkar,aç-açık var mı diye Medine sokaklarında dolaşırdı,akıbetinden ödü kopardı,ölümü hatırından hiç çıkarmazdı(bunun için birini görevlendirmişti),Kılı kırk yarardı(adaletsizlikten çok korkardı).Allah izlerinden ayırmasın.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 07:42
HZ Omet adaleti AK partinin isteyebilecegi son seydir diye dusunuyorum. Bu tum yapilanlarin sorgulanmasi, hesap vermek, acik olmak demek.
Deli Emin 25 Ağustos 2019 07:40
Neden Ömer'lere ihtiyaç duymuş Recep bey! Yine halkı, hakla kandırıp iktidarını sürdürmek için mi! Hz. Ömer olmak zor mu dediniz Ahmet bey! Size iki yaşayan örenek Uruguay Devlet eski başkanı José MUSİCA (PEPE), diğeri Alman Başbakanı Merkal hanım.Kadın titreme marazına maruz kaldı diye, kendi rızsası ile görevden ayrıldı.Bir Ömer'ler arayan adamın eşinin giydiğine, birde Merka'a bakın!Adam Muaviye gibi düşünüp yaşıyor, Ömer aramaya çıkmış. Sizde ciddiye almış yazıyorsunuz. Ağa Bizle eğlenir.Hele Ömer b. Abdulaziz gibi saraydan halk içine çıksın.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 07:35
Mhp gibi ortak varken,nasıl tek başına iktidarmış Akp.!Ömer diye diye,Ömer olma kabiliyetlileri de harcadılar..Ve Akp dünya nimetlerine yenildi..Siyaset,menfaattir..Gavur dediklerimizde,iş ve siyasette adalet ve imrenilecek özellikler varsa,olay liyakattir..Torpil ve dünya nimetleri yendi bu liyakatsiz din tüccarlarını.!
KARAR 'da KARARLI ADAM 25 Ağustos 2019 07:30
Ne hazin bir tablo,ne üzücü ve acı verici bir durum.Nereden nereye.Sonuç hüsran.Başladığı çizgiden yanlış yollara sapmak,güzergahı değiştirmek,istikametten ayrılmak,ne oldum delisi olmak.Şirazeden çıkmak,Harun'ken Karun olmak.Başlangıçta ok gibiyken,yay gibi olmak.Bir şeyi elde etmek kolaymış fakat,elde ettiğini,kazandığını korumak zormuş.Allah akibetimizi hayreylesin.Istikamet üzre bir hayat yaşamayı ve ölmeyi cümlemize müyesser eylesin.Hz.Ömer(R.A.)gibi hassas olmayı bizlere lutfeylesin. Amin.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:24
0
Amin
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 06:21
Ömer’leri arıyoruz ama egemen bağışları devletin her kadrosuna getiriyoruz bu ne yaman çelişki böyle
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 10:50
0
Maksat o değil merak etme
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:49
0
Söz başka fiil başka sözde Ömer özde egemen
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 06:05
Hz Ömer'i çoktan kaybettik. Şimdi Muaviye olduk. Dürüst Davutoğlu'nu unutmuşunuz galiba; adam dürüst....
dümdürüst 25 Ağustos 2019 22:13
0
hem dürüst, hem bilgili: ama o kadar!
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 05:44
Şu bizim ömerlere ne oldu ö çelikler ö dinçer ö yorulmaz ve ö faruk lar işe yaramıyormu yoksa hiddetli ve gazabı merhametine önüne geçmiş ömer öldü şehid oldu ve fırat kenarında kurtlar sofrası kuruldu kuzular sırasını bekliyor sela m ve dua
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 05:43
Her defasında biraz daha kolay yolsuzluk yapabilmek için Ecevit'in çıkardığı dört dörtlük ihale yasasını 188 kez değiştiren parti şimdi Ömerler arıyor ha! Yolsuzluklara çağ atlatan, israfın dibine vuranların o büyük ismi kullanmalarından, Ömer bile davacı olur. Nerede ağacın dibinde elçi karşılayan hizmetçisiyle dönüşümlü deveye binen Ömer, nerede saraylar, uçaklar.
ADALETSİZ AKP VE ADALET TİMSALİ HAZRETİ ÖMER EFENDİMİZİN AYNI CÜMLE İÇERİSİNDE KULLANILMASI BİLE İNSANA TUHAF GELİYOR
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 02:19
Yazar ''Onu dinleyenler ne kadar anladı bu sözü'' diye soruyor. Dinleyenleri bilemem ama kendisi acaba ne kadar yürekten söyledi bu sözü? Ömer'i değil de hep beraber Rabbimizin adaletini dilesek Tayyip bey buna evet diyebilir mi?
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 02:10
Başkanı olduğu ülkenin hapishanelerinde 800 civarında çocuk var. Adaletle özdeşleşmiş Hz. Ömer'i arıyorlarmış...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 02:06
Allah rızası için bari 4 halifeden elinizi çekin. Propaganda amaçlı çektirdiğiniz diziler yüzünden ecdattan soğuduk, dinimize dokunmayın bari.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:58
0
Dinin dokunulmadık kutsalını mi bıraktılar.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 01:54
HZ.ÖMER ve ak parti mi dediniz güzel abicim ? sizi şakacı sizi, güldürdünüz şu saatte.
Ali baba 25 Ağustos 2019 01:51
Sevgili Hocam, Bizde,ki MÜTAHITLER ,,,,ÖMER, MÖMER BIRAKMADI,,,KÖKLERINI KURUTTU ÖMERLERIN,
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 01:51
Problem memleket meselesinden çok cep meselesine döndü.Güç sarhoşluğuda cabası.Sorunlarda o kadar basit çözülecek gibi gözükmüyor.Mülteci işgali,emperyalistlerin tuzaklarının kuşatmasındayız.Şahsi sorunlardan onları görecek durumda da değiliz.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 01:39
Amac yolsuzluga, adaletsizlige son vermekse bize Omerler degil, bir tane Omer lazim. Tayyip Bey'in yerine bir Omer.
ESKİ MÜCAHİT YENİ MÜTEAHHİT 25 Ağustos 2019 03:13
0
TEBRİK EDERİM KARDEŞİM KISA VE ÖZ SON ZAMANLARDA OKUDUĞUM EN İYİ YORUM
kARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:29
0
03:13 KENDİNE GEL KARDEŞİM... BU KAFA İLE MÜTEAHHİTLİK FALAN YAPAMAZSIN BAK...
Mehmet 25 Ağustos 2019 11:54
0
Omerleri omer eden yanındaki sahabeler idi.Omeri bulduk peki omer i yanlış yaptığında kılıcıyla düzeltecek hasanlar huseyinler var mi.Adalet,liyakat,israf vs semtimize uğramıyor ve halkın çoğunlu bundan razi
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 01:06
Sen AKpyle birlikte lider sultasi bitti de, 3 donem den sonra ara vercem de, senle beraber yola cikan herkezi ele, aile bireylerini ve sadece sana bagli insanlari kendi etrafinda topla ve elestirilmeye asla musamaha gosterme. Secim bizim namusumusumuzdur de, secimleri iptal et. vs vs vs sonrada biz sana inanalim ha? Yok oyle yagma Ammet Efendi, sen neye inanmak istersen iste biz Allah'a sukur aklimizi peynir ekmekle yemedik.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 10:35
1
Peynir avantadan çıkmadıysa yemek zor!
Karar Okuru 25 Ağustos 2019 01:01
Benim oğlum bina okur döner döner yine okur. Türkiye sadece devlet kurumları açısından değil moral olarak da çökmekte. Her yerden her kes görüyor bunu ama habis hastalığın bilinen sonu gözüktü. Neyseki vesayet kalktı, resmi tarih düzeltildi, hürriyetle çoğaldı, dileyen tecavüz, istismar ne varsa yapıyor. Devlet ve yargı niye ise hep bu suçları görmezden geliyor. Neyse sonuçta ülke huzur içinde çöküyor. Turistler İrandaki gibi 100 dolar ile bir kaç gün geçirebilirler ülkede. İş Ömerler’e kaldı ise Ömerin kavminin bu günki haline bakar korkarım!
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 00:44
Yıl olmuş 2019 hâlâ neyi konuşuyoruz. Vatandaş Ömer istemiyor sayın yazar. Vatandaş hayat kalitesinin yükselmesini, çocuğunun geleceğini kaygı etmemeyi, hesap sorabileceği bir yönetimi istiyor. Bunu Ömer değil demokratik hukuk devleti sağlayabilir. Ömer kendisi istediği için kendisinden hesap sorduruyordu. Yönetimdekiler istese de istemese de hesap verdiği zaman işte ona demokratik, laik bir hukuk devleti diyoruz.. Bilginiz olsun..
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 15:18
0
Aynen katılıyorum. Hiçbir hak bir başkasının vicdanına bırakılamaz. Ömer bile olsa
VATANDAŞ 25 Ağustos 2019 00:34
AKP KAYBETTI SAYIN HOCAM. IKINDI VAKTINI YASIYOR VE GUNES BATTI... BATACAK...
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 00:13
Karun’lardan Ömer çıkmaz. Harunlar Karun oldu demişti birisi
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 00:07
Muhafazakar camianın en güçlü lideri açık ara ve tartışmasız Tayyip Bey 'dir. Başka parti arayışındaki kişiler Truva atıdır ve ihanetin adıdır. ilk seçimde Tayyip Bey 'i harcamak için zillet ittifakına eklemleneceklerdir. Eleştiri haktır, hatta faydalidır. Peki ama 18 yılın muhasebesini yaparken yapılan onca olumlu icraatı gözardı edip hiç söz etmemek tarafgir bir değerlendirme değilse nedir sayın yazar?
Karar Okuru 25 Ağustos 2019 08:50
1
Lider ile camia uyum içinde biri ulufe alır beslenir, öbürü devleti tüccarlara teslim edip menfaatçileri etrafına toplar.
Okur ve Sorar 25 Ağustos 2019 08:57
0
3 satırlık yer daha varmış ama bu 3 satır onca olumlu icraattan söz etmek için çok az sanırım ! Hiç olmazsa bir tanecik yazsaydınız bari. Ama yollar demeyiniz. Çünkü ben geçmiyorum o yollardan. Köyümde toprağımla uğraşıyorum. Saraylar demeyiniz. O geniş odalara ben sığamam herhalde. Toprağımdan 2 yıldır ürün alamadığımdan ailemin geçimini sağlamak için satmak istedim. Yeni çıkan kanuna göre satamıyormuşum. Geçimimi sağladığım 2 tarlamı da satarsam ilk tarlamı satabilecekmişim. İnanmayan kanuna baksın. Geriye bana açlık kalmakta. Benim için icraat budur. Ey Ömer neredesin ?
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 09:49
0
Olumlu icraatlara birkaç örnek ver ama bu sakın parası misliyle benden çıkan yollar köprüler olmasın. 18 yılda süpürgeyi de koysan 3-5 icraat yapardı yani.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 10:44
0
Trolculuğun dibine vurmuşsun be KO 00:07. '.....olumlu icraatı gözardı edip hiç söz etmemek ...... ' hiç mümkün değil, hacıyatmaz-hacıbatmaz TV kanallarımız ve basılı yayınımız kafamızı delik-deşik ediyor 24/7. Relaks biraz...
Hasan Bulut 25 Ağustos 2019 11:44
0
Erbakan Hocadan ayrılanlarda aynı katagoride mi? sahi ne dersin?
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:58
0
Mesela olumlu icraat derken? Tum komsularla sorun yalniz kalmis TR, ekonomik cikmaz borc bulamayan ulke, kâr eden fabrika vb tesislerin peşkeş çekilmesi, yap işlet devret ile ödemek zorunda kaldığımız kazıklar.... 18 ın yılın sonucu.
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 12:58
6
TayyipErdoğan
Pori 25 Ağustos 2019 00:09
Yezidlerin çokça olduğu yerde Ömerlerin ne işi var Allah aşkına?
KARAR OKURU 25 Ağustos 2019 00:07
Hz.Ömer günümüzde olsaydı; 1- Makam araçlarını komple iptal ederdi. 2-Parti ile ihale alanların kökünü kazardı. 3-İktidara geldikten sonra zenginleşen yöneticileri kapı önüne koyardı 4-Kendisini eleştirenin kimliğine bakmaz, ne dediğine bakardı. 5-Sürekli sorun çözerdi.(Akılcı denecek kadar yaratıcı bir şahsiyetti) 6-Güçlü bir ordu kurardı. İslam topraklarının günümüzdeki haritası neredeyse onun döneminde ele geçirildi) 7-Sürekli savaş kazanan Halid b. Velidi bile görevden alarak şahıs kutsallaştırmasının önüne geçmiş biri olarak egoları yerle bir ederdi 8- Akrabalar korkudan bişey ist
Hiç 25 Ağustos 2019 07:37
0
Yılda bir defa gideceği yere saray yaptırıp da milletin parasını harcamazdı
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN