Back To Top
Kılıçdaroğlu ne yaptı?

Kılıçdaroğlu ne yaptı?

 - Son Güncelleme: 29.06.2019 Cumartesi 09:03
- A +

İstanbul seçiminin ortaya çıkardığı tablo ve bizatihi seçim sonuçlarının sosyopolitik dinamiklerine odaklanmak yerine, kabine revizyonu gibi siyasi magazine meyledilmesi pek faydalı bir iş olmaz. Gayet tabii, seçimin ardından özellikle de o seçim kaybedilmişse kadro değişikliği hem iktidar için hem de toplumun beklentisi için uygundur ama AK Parti’nin birinci meselesi bu değildir. Mevcut kabinenin de en nihayet henüz bir yıllık olduğunu ve hâlâ çok yeni sayılabileceğini hatırlatalım. Eğer sandığın söylediğine dikkat edilmezse kabine değişikliği olması ile olmaması arasındaki fark sanıldığı kadar önemli olmaz.

Bu seçimde; özellikle tekrarında geleneksel AK Parti tabanından CHP’ye ciddi oranda oy kaymıştır. Kesin ölçüm henüz yok ama miktarın 5 puan civarında olduğunu söylersek abartı olmaz. Oy hareketlerine yönelik derinlemesine bir anket yapılacak olsa ve “Daha önce bir kez AK Parti’ye o verdiği halde, 23 Haziran’da CHP’yi tercih edenler” bulunmaya çalışılsa rakam çok daha fazla çıkacaktır.

Kabul etmemiz gerekir ki iki parti arasındaki oy geçişkenliği çok sınırlıydı ve bu sınırlı çerçeve şimdi kırılmıştır. Dahası, muhafazakâr kanatta bir geleneksel siyasi miras olan “CHP’ye oy verilmez” kuralı bozulmuştur. Öncelikle meselenin bu yönüyle yüzleşmek zarureti vardır.

***

Buradan ilerleyelim… Kaba bir tasnifle Türkiye’de muhafazakâr/merkez sağ partiler yüzde 65-70’lik oy tabanıyla, Kemalist/merkez sol partiler de yüzde 30-35’lik tabanla yaşarlar. Seçimlere de bu oy havuzlarıyla girerler. Her seçimde AK Parti ortalama 45-50 bandında, MHP 10-15 bandında oy alır. Son olarak (24 Haziran 2018) İYİ Parti de yüzde 10 bandının biraz altında seyretmektedir. AK Parti’nin oyları artarsa MHP azalır ya da tersi olur. Ayrıca, HDP’nin oy tabanının en az yüzde 5’inin muhafazakâr karakter taşıdığı da söylenebilir. Geriye ise CHP’nin yüzde 25’iyle yine HDP’nin ikinci yüzde 5-7’lik parçası kalır. Küçük partiler ve konjonktürel oy değişikleriyle birlikte kabaca tablo böyledir… 

CHP’nin son seçimde Ankara ve İstanbul’u da listeye katarak büyükşehir belediye başkanlığı sayısını 11’e çıkarmasını buradan okuyalım. CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, yüzde 65-70’lik muhafazakâr/merkez sağ havuzun karşısına yüzde 30-35’lik sayıca dezavantajlı bir kitleyle çıkmış ve büyükşehirleri kazanmıştır. Gayet tabii ki bunda İYİ Parti ve Saadet Partisi’nin hem katalizör hem de doğrudan katkı veren rolleri belirleyici olmuştur. Siyasetin de tıpkı ekonomi gibi sınırlı imkanları optimum kullanma becerisi olduğuna göre demek ki Kılıçdaroğlu bu oyunu ustalıkla oynamıştır. Bir yandan muhafazakâr isimlere yaklaşımı, bir yandan da muhafazakâr kitleye yönelik olumlu mesaj ve davranışlarda ısrar ederek sonuca ulaşmıştır.

24 Haziran 2018 genel seçiminde CHP’nin İstanbul oyu yüzde 26.45, Ankara oyu da 26.09’du. 31 Mart’ta Ankara’da Mansur Yavaş yüzde 50.93’le kazanırken İstanbul’da Ekrem İmamoğlu yüzde 48.79 aldı ve geçen pazar günü de yüzde 54 oyla seçildi. CHP’nin adayı, CHP’nin İstanbul oyunun iki katından fazlasını alabildi.

Rakamlar, CHP’nin ve Kılıçdaroğlu’nun stratejisinin başarısını ve bu başarının tesadüfi olmadığını gösteriyor. “AK Parti çok hata yaptı, bu sonuçlar geçici” demek yanıltıcı olur. Daha önce de hatalar yapılmıştı ama tablo hiç böyle olmamıştı…

Kılıçdaroğlu partisinin içinden ve çevresel kanaat unsurlarından gelen itirazları göğüsleyerek risk almış ve neticeye ulaşmıştır. Değişime direnmek yerine gereğini yapmaktan çekinmemiştir. İşlediği görülen bu modeli geliştirmek için kredi de kazanmıştır. Yeni dönem siyasi hesaplarıyla alakadar olanların CHP kanadındaki bu hareketi okuması isabetli olacaktır.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
M. Ali doğan 30 Haziran 2019 19:19
Mustafa bey. Devletle ilgili olumlu bir vizyonunun olmadığı malum hdp nin CHP ye koşulsuz desteği seçim sonucunda hiç mi etkili değildir. Bu koşulsuz ittifak ne getirir ne götürür. Bu konu yazı konusu edilemeyecek kadar değersizmidir
KARAR OKURU 30 Haziran 2019 13:46
Valla çok bekledikki kendi içimizden birileri çıkar ama ne davutoğlu ne babacan ne Abdullah gül hiçbiri ya siz napıyonuz diyemedi şimdi parti biraz tökezleyince ses çıkarmaya başladılar. La bi meral kadar olamadınız bahçeliye sen napıyon la dedi bayrak kaldırdı ha kadın iktidara mı geldi hayır ama lider olduğunu gösterdi. Bizde zılgıtı yiyen reise güzellemeler yaparak oturdu yerine sonrada atıldı trenden aşağı hemde yapılan yanlışlar atılan kişinin üzerine yıkıldı gıgı çıkmadı. Örn. Suriye politikası sanki birtek davutoğlunun suçuymuş gibi onun üzerine yıkıldı.
adalet 29 Haziran 2019 20:31
ADALET yürüyüşü ile başladı her şey,
Mustafa ALSANCAK 29 Haziran 2019 19:17
Vatandaş seçim propagandalarındaki konuşmaların böylesine hakaret ve iftiralarla dolu olduğunu sabah ve akşama kadar duya duya kendi partisi olan AKP’den uzaklaşmasına vesile olmuştur. Her seçimde Akp’ye Oy vermiş olanlar bile millete yakıştırılan İLLET, ZİLLET, TERÖRİST gibi yaralayıcı söylemler karşısında üzüntü duyduğu için devlet adamlığı olan Binali YILDIRIM gibi bir adamı kenara itip eşini dostunu da ikna edip Ekrem İMAMOĞLUNA OY VERMEK İÇİN BİRBİRLERİ İLE YARIŞ ETTİLER. Sayın Reisin tehlike çanlarının çaldığını görmesi gerekiyor. Gelecek seçim daha da acı sonuçlar getirebilir
Muhtefi. . 29 Haziran 2019 17:16
Kilicdaroglu hiçbir şey yapmayarak bu seçimlerde basarili oldu. :)))..Çok güzel oldu bu iş. Başarılarının devamını dilerim. .:))..böyle güzel. ..Kaftancioglu'da aynen öyle devam etsin bence ..maksat seçim kazanmak değil mi Imamogluna çok iyi yardımları oldu. .devam etmeliler bu çalışmayı. Etrafımda herkes İmamoğlu icin oy kullandı. parti diye oy vermediler. .
Karar Okuru 29 Haziran 2019 23:26
3
Hiç birşey yapmamanın başarı sayıldığı bir başka toplum var mıdır, bilmiyorum. CHP lideri Kılıçdaroğlu bir şey yapmadı, İstanbul CHP il başkanı hiç birşey yapmadı, arka planda kaldı ve bu sayede CHP İstanbul belediye başkan adayı İmamoğlu kazandı. Ne güzel değil mi? Böyle bir başarıyı dünyada kazanabilecek başka bir siyasi parti yoktur. Türk milletini hiç birşey yapmayan bir Partinin belediye başkan adayına oy vermek zorunda bırakanlara yazıklar olsun.
Muhtefi. . 30 Haziran 2019 11:03
0
23:26..yazıklar olsun. Tamam olsunda yetmiyor bu duygular. .:))..Müslüman olarak nasıl Çevreci, Adil, Hoşgörülü, Paylaşımcı, Insanligi seven vb Ilkelerde ve ideolojik ve Spiriteul Motivasyonlar ile yaşayan İnsanların gerisinde kalırım, kalınır, kalınıyor. !...bunu kabul etmem mümkün değil. .Müslümansak eğer Her sahada lafla değil Örnek davranışlarimizla ispat etmeliyiz. .sıkıntı budur. !..maalesef.
Denizci Alperen 29 Haziran 2019 16:59
2015 seçimlerinden beri ülkeyi Kılıçdaroğlu yönetiyor , sosyal demokrat politikalar ülkeye yön veriyor, Taşaron işçilere kadro , emeklilere ikramiye , asgari ücretin yükseltilmesi hep kılıçdaroğlunun teklifleri ve akp nin iktidardan düşmemek için bunları hayata geçirmesiyle mümkün olmuştur.E bu kadar doğru politikalar teklif eden milletin değerleriyle uğraşmayan bir adamın partisi de şimdilik yerelde iktidarı alsın kimseye bir zararı olmaz , zaten iskinin suyu indirmesinde de bu hizmeti gördük. Vatana millete hayırlı olsun
Okur 30 Haziran 2019 05:01
0
Milletin değerleri arasında, hak, hukuk, adalet de var; vatandaşlık hakları var. Dolayısıyla, CHP milletin değerleriyle “uğraşmadığı” için değil, değerleri ciddiye aldığı için de kazandı. “Milletin değerleriyle uğraşmadı” derken sırf başörtüsünü kast ediyorsanız, bununla ne zamandır artık kimsenin uğraşmadığı açık. Ama “kul hakkı”ndan da bahsediyorsanız, CHP´nin bununla da “uğraştığı” kesin.
KARAR OKURU fransa 29 Haziran 2019 14:35
Slm bir muhazafakar olarak magdur chp lide olsa sahip cikar kollarim zalim babamda kardesimde olsa akp de olsa torpil yok olursa ben nasil hakperest olurum bu riyakarlik olmazmi bu seferlik idare hatalarimizi duzeltecegiz yallah kurdistana sisi nursi hakaret tehdit hain main bu ne uslub yaa bunun toplumdaki karsiligini hicmi dusunmezsiniz basarili oldugunuz gunlerden o degerlerden o kadar inhiraf ettinizki bu hale dustunuz allah affetsin hurmetler
soguz 29 Haziran 2019 13:12
17 yıldır istanbul ve tüm ülkede her alanda ak partinin yaptığı hizmetleri tekrar bir gözden geçirin ve ondan sonra tekrar eleştirin. ama kendinizi. biz ne yaptık diye.ak partinin iktidar olduğu zamanlardaki uğraştığı onca problemlere de bakın.muhalefetin destek olacağı yerde köstek oluşunuda bir görün.düşmanlarımızıda görün. niye hedef olduğumuzuda. ak parti başarızlığından dolayı saldırılara uğramıyor bilakis çok büyük başarılarından dolayı saldırılara muhatap oluyor. bunu görün artık.başka fikir ve partiden olabilirsiniz. unutmayınki aynı gemideyiz.tarihimizide bir okuyun.o zaman anlarsınız
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 15:17
0
birader, okuduğunuz yazar arkadaş, önerdiğiniz konularda kitap yazacak ölçüde yetkin ve geniş görüşlüdür.
KARAR OKURUfransa 29 Haziran 2019 17:24
2
Slm iyide kardesim obasarili gunleri alkisliyorum hayirla yadediyoruz da yorumum var allah askina oku yani haksizmiyim koru korune apacik her seyiyle ortada olan darbeyi tiyatro diyenler gibi deve kusu misali basimi kamami sokayim gunduz ortasinda gunesimi inkar edelimyama yaa hurmetler
Muhtefi. . 29 Haziran 2019 17:30
1
13:12 AKP 'nin başarılarıni görmezler. :))..İyi bilirim SSK ve Devlet Hastanesi ayrımı, Hastanelerde ilaç sırası. Hele ki SU Depomuz vardi.:) aklıma gelenler. Fakat düşünelim Babamız Bakıyor bize Sorgulamaya yok, Şeffaflık yok. Sadece O ne diyorsa (Suriye'de işimiz yoktu.sonra mecbur kaldık Barış operasyonuna bu doğru ve yerinde,,) Derin Stratejik Siyatemiz olmalı.Sevgili Peygamberimizi takip edelim nasıl Stratejik anlaşmalar ve Ekonomik hamle yapmışlar.Ben Müslümanım yetmiyor Dünya siyasetinde bugün İlim, Hikmet ve Guç lazımdır.
KARAR OKURU 27 Temmuz 2019 15:16
0
Akp yaptığı bir tane hizmet söyler mısınız (?) Beğenmediğiniz chp belediyesi olan eskişehir ve izmir dünyada ilk 100 il arasında iken akp beldiyesi olan bursa 150 ya da ıstanbul 250 sıradadır neden
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 13:05
Cumhurbaskani Ne dedi. DENIZ BITTI. Ekonomi topallayinca boyle oldu.AKP ekonomiyi borclanarak Saha kaldirdi.CHP nin basarisi yok.Borclanarak Lale Devrinin sonu bu.Ekonomi belirleyici oldu....
Karar Okuru 29 Haziran 2019 12:44
CHP’nin belediye seçimlerindeki başarısı başkanlık sisteminin gereğine uygun bir yol takip etmesidir, ittifak yöntemi.Sayın Erdoğan’ın Türkiye toplumuna dayattığı bu sistem değişikliği iktidar yüzü görmeyi hayallerinden bile çıkaran Chp’ye altın tepside iktidar imkanı sunmuştur. İmamoğluna ve Yavaşa kalan Akp’nin kuruluşta savunduğu, sonradan terk ettiği ilkeleri yeniden piyasaya sürmekti, onu yaptılar ve kazandılar. Akp’liler sağduyularını o derece kaybettiler ki bu basit gerçeği bile anlayamadılar, hala patinaj yapıyorlar.
Ö.Faruk O. 29 Haziran 2019 12:24
Fevkalade yerinde bir makale tesbitlerinize aynen katılıyorum.Kimsenin oyu kimsenin cebinde değil bunun iyi bilinmesi lazım.Şu şöyle bu böyle şurdan falan hikayelerine yer yok.Taban tavan her zaman değişebilir.Ne demek şunun bunun tabanı bak neler olabiliyor.Hani ANAP DYP falan nerede kaldı bu tabanlar herkes çok şeyleri takıntılı düşünmemeli vesselam,
E.K 29 Haziran 2019 12:15
Sn Karaalioglu'ndan yine sag duyulu ozlu bir analiz. Tesekur ederiz..Saglikli demokrasi icin guclu muhalefet sart..Chp'nin eski kalin kabugunu kirip acilmasi sevindirici...Hem de kendilerinden baska secenek yokmus gibi secmene ragmen secim kazanabileceklerini zanneden sonradan gorme kibir abidelerinede secmen mahkum kalmaz...
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 12:00
İşin özü halk Tayyip Erdoğanın davranışlarına dur dedi.Kaç kez uyardık anlamadın,bizde bu şekilde anlatırız dedi.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 11:45
Çok şükür halk nefes aldı. İmamoğlu oksijen oldu. 806 bin insanlara huzur verdi. Kimse bu rakamı beklemiyordu. Kimse aptal değilmiş. Bu rakam diğer seçimlerin şaibeli olduğunu gösteriyor. Hele güneydoğudaki baskı kayyım korku olmasaydı seçim sonuçları müthiş olacaktı.
Mim Duran 29 Haziran 2019 20:00
4
Erken sevinmeyin unutma ki Kürt oyları olmasaydı CHP ve Imamoğlu yine ağlayacaktı...Siz ne derseniz deyin Tayyip Erdoğan karizmasıyla hitabetiyle mazlumlarin yanında duruşuyla, 17 yılda ülkemize kazandırdığı eserleriyle büyük bir liderdir.Imamoğlu için henüz çoook erken bu dere daha çok su götürür hemen bir seçim kazanmakla lider olunmaz Erdoğan çikmißlar yenmiş yenmiş de yenmiş ama müsade edin de bir defa kaybetsin elbette 17 yıllık iktidar yıpranacak ama bu iş daha burada bitmez yakında CHP de kavgalar başlar rant kavgası koltuk kavgası her neyse...
Okur 30 Haziran 2019 05:39
0
20:00 Siyasetçiler gider, halk kalır. Ülke CHP ve AKP´den ibaret değildir. Onun için ölçü, siyasetçi kamu yararına çalışıyor mu, görevini gereğince yapıyor mu, olmalı. Ben bu “falanca kazandı”, “falanca kaybetti” tartışmalarından hoşlanmıyorum. Halk ne kazandı diye sormalı; onu da koşullar ışığında değerlendirmeli. CHP belediyeleri müthiş bir ekonomik krizin ortasında görev üstlendiler. Ekonomi politikasını belirlemede CHP´nin, diğer muhalefet partilerinin etkisi yok. Dolayısıyla bu zor dönemde, ellerinden geleni yapıyorlar mı, olanı adil dağıtıyorlar mı, bunları gözlemeliyiz.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 11:48
AKP’nin %5-10’luk bir kısmı gerekirse CHP’ye kayabileceğini gösterdi. Çünkü bu şehirli seçmen “Bunlar var ya, camileri ahır yaptılar” söyleminden bıktı usandı. İşinin aşının peşinde huzur istiyor. Sürekli kavga diliyle bu insanları tutmak mümkün değil.
Kara gün 29 Haziran 2019 11:24
Kılıçdaroğlu CHP'deki iflah olmaz kibirli Kemalist elitist faşist kanadı kapı dışarı edip topluma yeni bir yaklaşımla oldukça ümit verdi. Dikkat edin o soğukkanlılık ve sağduyusunu seçimden sonra da korudu. CHP olumlu bir yolda ilerlerken AKP adaletsizliğin adam kayırmanın merkezi oldu.
Ben Kılıçdaroğlu'nu SSK genel müdürlüğü yaptığı zamandan tanırım. Gençler bilmez ama eskiler SSK hastanelerinin içindeki eczaneleri bilir. SSK hasta ilacını burdan alırdı. Buradaki ilaçlarda eşdeğer ilaç yoktu.Ve devlet milyarlarca zarara giriyordu. İşte o günlerde Kılıçdaroğlu devreye girdi, Aynı etken maddeden ilaçların en ucuzunun alınması talimatını verdi, ve devleti büyük bir külfet ten kurtardı. O uygulama bugünde unv. Ve devlet hast. devam ediyor.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 16:56
0
Görüşlerinize katılıyorum . O dönemde SSK hastanesinde çalışan bir sağlıkçı olarak enkaliteli ilaçlar bizimdi ve bizlerde o ilaçları kullanırdık.
Emekli tıbbi mümessil 29 Haziran 2019 19:22
0
Bende ilaç firmasında çalışıyordum.yerli bir firmaydı. Biz aynı ilacı SSK ya 3 liradan veriyor idik. Ama onlar yabancı bir şirketin aynı etken maddeli ilacını 12 liraya alıyorlardı. Baş eczaciya sorduğumuz zaman doktorlar bu ilacı istiyor diyorlardı. Doktorların neden o ilacı istediğini anlamışsınızdır. Kılıçdaroğlu o dönem yıl sanırım 1997 idi galiba, eşdeğer ilaçta en ekonomik olanın alınmasını istedi.Simdi nasıl bilmiyorum.Emekli oldum
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 10:52
Kemal Kılıçdaroğlunu övmek moda ya siz de tam gaz gidin.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 11:22
2
Elini tutan mı var? sen de Reisi öv.
Karar Okuru 29 Haziran 2019 13:13
11
Bit pazarına nur yağdı, haberiniz yok mu sizin?
Adanalı 29 Haziran 2019 17:10
1
13.13...Bu ne seviyesizlik yahu, Bit pazarını sana 800,000 bin farkla halk gösterdi.sekizyüüüüüüüüüzz. otur.sıfır.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 17:44
1
Dogru " Kasimpasanin bitpazarina" nur yagdi. Halen Aya gutmek icin 4 seritli yolda beklemekteryiz.
Karar Okuru 29 Haziran 2019 19:44
4
Akp’nin hataları halkın CHP’ye yönelmesine sebep oldu. CHP’nin ortada 800 bin oy farkını hak edecek hiçbir çalışması yok, sadece söylem. Halk CHP’ye kredi açtı, 5 yıllık bir kredi. Söylemlerini eyleme dökerlerse ne ala, ben de oyumu onlara veririm. Ama CHP’yi göklere çıkarmak, ortada bir icraat yokken “mal bulmuş mağribi” gibi davranmak “bit pazarına nur yağdı” deyiminin tam karşılığıdır.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 10:32
AKP daha önceleri hata yapıyor düzeltme yoluna gidiyordu,şimdi ise istikametini değiştirdiği için olan hata değil tercih gibi duruyor.Daha önce AKP tabanında önem verilmeyen,dinlenilmeyen CHP,bu arayış sonucu keşfedilmiştir.Burada unutulmaması gereken,AKP'nin bu gün içinde bulunduğu durum,AKP'lilerin kulaklarını kapattıkları 2002'lerin CHP'sinin daha gerisine düşmüştür ki,CHP'ye kulak verilmiştir.Sevindirici olan şudur ki bizim için artık geriye dönüş yoktur.Millet olarak daha insanı daha ahlaklı olanı tercih etmek istiyoruz.CHP bunu sundu başarabilecek mi göreceğiz.Aksi 2000'lere dönüş.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 09:21
Sizin görüşlerinize katılıyorum bende bir muhafazakar olarak uzun zamandır Kemal Beyi takip ediyor ve beğeniyorum
Anadolulu 29 Haziran 2019 08:58
Kılıçdaroğlu'nun en büyük başarısı kendisinden yüksek profilli bir adayı İstanbul'a aday olarak getirmiş olmasıdır.İnsanlar İmamoğlu'nun etrafında toplanıp belki cumhurbaşkanlığına doğru gidebilecek bir aura oluşturmuşken bu konuda hiç kompleks yapmadı.Oysa Erdoğan bırakın yüksek profilli birisini Ak parti içinde biraz parlama yapacak olsa birisi hemen önünü kesiyor.Tek adam olmak istiyor.20 yıldır iktidarda olan partinin elle gösterilir tek bir lider oluşturamamasının nedeni de bu işte.Bu sebeple artık izlemekten bıktığımız bir iktidar medyası oluştu.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 08:51
Insanimizin toplumsal huzurlu yasama iliskin degerleri ilkeleri olmali, gelistirilmesi yuceltilmesi gereken bu olmali, bunlari kirletene karsi, bunlari savunanin yaninda olmali, birakin takili kalmayin o bina uzerinde yazili buyuk harflere, AK, CHP, MHP, IP,HDP,SP gibi. Oy geciskenligi insanlarin duyarli olduklarini, dusunduklerini, analiz ettiklerini ve ilke ve degerlerine sahip ciktiklarini gosteriyor
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 08:45
AK parti birakin ulke vatandaslari arasindaki iliski yapisini orselemeyi, tum canlilar arasindaki en yuce duygu olan “adaleti” orseledi. Bakin son bir haftaya, umurlarinda degil, cunku hatalarini anlamiyor, kabul etmiyorlar. Temel politika su; ben ne yaparsam yapayim kabul et, cunku CHP kotu.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 08:27
İstanbul ve Ankara seçimlerine, % 1 bile olmayan Saadet’in katkısından bahsedip, % 15‘lik HDP’nin adını anmamak garip olmuş. Yeni modelde anahtar parti HDP. Erdoğan başkanlık sisteminden vazgeçmek istemediğine göre, HDP’nin soluğunu hep ensesinde hissedecek. Kürtleri Apo’yla kandıramadı; ikinci başkanlık adaylığı için, Selo’dan icazet alması gerekiyor. Bence o ister ama Demirtaş vermez. Bölgesel bir partiyi Türkiye partisi yapan, Kılıçdaroğlu’ndan lider yaratan, İMAMOĞLU’na iki kez yenilen Erdoğan, yolun sonuna geldi.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 08:45
2
Adam açık açık anlatmış. İyi parti ve saadet muhafazakar seçmenin CHP’ye oy vermesini kolaylaştırdı demiş. Zaten İmamoğlu’nun oylarında hdp olduğu açık. Maharet de CHP nin bunu almış olması diyor yazar.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 09:34
0
08:45, İMAMOĞLU Millet İttifakı'nın adayıydı. İYİ Parti ittifak mensubu olarak zaten İMAMOĞLU'nu destekledi aynen başkanlık seçiminde Muharrem İNCE'yi desteklediği gibi. CHP ile İYİ Parti arasında açık bir işbirliği var zaten. Bunu muhafazakar oyların kayışına gerekçe göstermek saçma. Saadet ne katalizördü ne de doğrudan destek verdi. Mustafa Bey, bu konuda meramını ifade edememiş.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 09:50
0
08.45. O katalizör olmadı bu destek vermedi de CHP’nin oyları bir yılda iki kattan fazla nasıl arttı. Uyanın artık kardeşim. Gerçeği görün Taban kayıyor. Yazarlara laf çarpacağımıza adamların ikazlarını dinleyin biraz.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 07:30
Kılıçdaroğlu'bana göre uzlaştırıcı bir lider konumunda zaten Davutoğlu ile büyük bir ihtimalle anlaşmıştı ama maalesef bunun önüne geçtiler masayı devirdiler oy geçilkenliği olmazsa Türkiye de otoriterleşmeye doğru kolay gidilir çünkü benden başkasına oy vermezler mantığıyla siyasetçiler hareket ederler
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 10:41
1
Onlar ilk görüşmede anlaşmışlar ama Ömer Çelik taş koymuş.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 11:11
1
Ömer Çelik'i, anlaşmaya/uzlaşmaya taş koysun diye, Erdoğan görevlendirdi.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 05:29
Bu toplumun artık taze bir nefese ihtiyacı var herkes bunun farkında
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 01:56
Devletçilik hastalığı bünyeyi sarmış,halka rağmen ben yaptım oldu. Bundan kurtulmak için gayret..? Rakibin hastalığıydı bu. Siyâseti araçtan çıkarıp amaç haline getirmek ve dünyevileşme... Say say bitmez. Ancak bunlar akıl etmeyenleri bitirir. Mustafa Bey saygılarımla...
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 01:02
Sadece CHP ye oy verilmez kuralı bozulmadı.Böyle giderse,insanları ayrıştıran,kibirlitepeden bakan dil,bir takım yanlış icraatler devam ederse,HDP ye bile oy verilir diyenler var.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 00:36
bir süredir okumuyordum kılıçdaroğlunu savunur olmuşsunuz.yok artık cok şaşırdım.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 08:40
0
Bence yine okumamissiniz !
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 08:42
0
Yazar Kılıçdaroğlunu falan savunmuyor. Gidişata dikkat çekiyor. Ayağımızın altından halı kayıyor diyor. Heyy sen neredesin hala.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 10:28
1
Ahmet Kekeç mi okuyordunuz?
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 14:42
4
Hayır Yılmaz özdil okuyordum
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 17:51
0
Yilmaz ya da Kekec, ayni hamurun farkli versiyonlari.
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 00:32
AKP öyle hatalar yaptı ki 28 Şubat mağduru başörtülü biri olarak CHP'yi destekledim, Kemal Bey'in bu tutumu devam ettikçe de yine destekleyeceğim inşallah. AKP öyle hatalar yaptı ki, gelecekte bizim mahalleden herhangi bir partiye oy verebileceğimi sanmıyorum (Saadet partisi hariç).
bozok. 29 Haziran 2019 00:28
Acaba sizin dediğiniz gibi mi sayın yazar. 2014 istanbul seçimlerinde ak parti %48mhp 4 hdp 5 chp 41 civarında oy almış. Bu seçimlerde mhp den ayrılan ip hdp ve chp %48 mhp ve akp de 48 civarında oy aldı mart a göre. Seçime gitmeyenleri de dikkate alırsak her iki tarafta oy oranını korumuş demektir. Hazirana göre durum değişti. Ak parti seçmeninden memleketine giden çoğu dönmedi ve küskün denilenleride sandığa getiremedi. Chp ye bu seçimde tekrar seçime girmeyen adayların oyları ve geçen seçimde sandığa gitmeyipde bu seçimde giden oylarla beraber 54 oranına geldi. Bu geçici bir durumdur bence
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 12:10
1
Bak kuş uçuyor. Matematiğin kuralı 4 işlem. Onu dahi bilmiyorsun ? Yazık
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 12:24
1
Bence bu geçici bir durum değil.Sonun başlangıcı. 2023 seçimlerinde Cumhur ittifakı için tehlike çanları çalıyor.
KARAR OKURU 30 Haziran 2019 14:07
0
Memeleketin dört bir tarafından insanları oy kullanmaya getirip seçim kaybedilince geride götürmemişler sap gibi ortada bırakmışlar
KARAR OKURU 29 Haziran 2019 00:28
Siz siyaseti böyle okuyorsunuz lakin nafile. Hükümetin en büyük kamburu MHP dır malesef. Ben hiçbir MHP linin akp ye oy verdiğini düşünmüyorum. Birazda bu taraftan yazın. Çoğu zaman taban doğru okunmuyor. Cumhur ittifakiymis. Ne ittifakı akp ye kurulan MHP tuzağı. Eeee zaten akp illerde de büyük bir akıl tutulması. ...sonuç ortada. Gerçi olağanüstü bir durum yok dünya devir dai den ibaret.
Oktay öcal 29 Haziran 2019 00:09
Abicim chp ye oy verilmez kuralının falan bozulduğu yok Ancak chp imamoğlu gibi doğru bir portre ile tamda bizlerin (EVET/HAYIR A KADAR TOZ KONDURMAZDIM AKP YE) ders verme isteğine yönelik uygun zemin oluşturul du ve sonuç bu tabi bu sonuç onları kandırmasın o elitleri dillerini değiştirmeyip anadolu müslümanının kalbini kırmaya devam ederse bu tek seferlik sonuç ile avunuup dururlar.
KARAR OKURU 30 Haziran 2019 14:08
0
Emin ol chpde ince gibi militarist tip çok ama Kılıçdaroğlu bu tipleri partiden atmak için çok çaba sarf ediyor. Kemal beyde biliyorki bu tiplerin memlekete zerre faydası yok hatta kızıp küsenleri vatan partisine gidiyo boylarının ölçüsünde alıyorlar. %25 lik chp kitlesinde bu jakoben kafaların karşılığı yüzde beş bile değil ama chpnin tavan yönetimi bunların elindeydi.
KARAR OKURU 27 Temmuz 2019 15:00
0
Kilicdaroglu ne yaptı (?) 2011 de iki seçim kaybetti... 2014 de iki seçim kaybetti... 2015 de iki seçim kaybetti... 2018 de seçimi kaybetti... 2019 da ise gitti izmir ve adana hariç tüm büyükşehirlere aynen akp zihniyetindeki insanlar ile secimi kazandı... Yani kazanan kılıçdaroğlu değil yine akp idi.. TABI SENIN KAFANDA KI INSANLAR CHP KAYBETMESINI ISTEDIGI ICIN KILICDAROGLUDAN MEMNUN MUHARREM INCE GIBI GERCEK ATATÜRKÇÜ KISILERDEN RAHATSIZSINIZ
KARAR OKURU 27 Temmuz 2019 15:01
0
Yani diyorsun ki biz anadolu müslümanları aptal olmaya devam diyoruz.....ISTE TAM DA BU YUZDEN BU SECIMDE CHP OY VERMEDIM
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN